Za nízky predaj Maserati vraj môže neefektívny marketing19. September 2024

Keď materská spoločnosť Stellantis zverejnila svoju polročnú správu, čísla nevyzerali pre luxusné, športové autá Maserati dobre. Dodávky zákazníkom klesli z 15 300 na iba 6 500 áut do júna 2024. Čo sa stalo? Podľa Carlosa Tavaresa bol znepokojujúci pokles predaja spôsobený skôr neefektívnym marketingom ako problémami s produktmi alebo cenovou stratégiou.

“S Maserati máme správne luxusné, športové autá a máme správne technológie. Môžeme ponúknuť benzínové alebo 100% elektrické luxusné športové autá. Ak je predaj momentálne pomalý, je to otázka marketingu. Výrazne sme sa zlepšili aj v oblasti kvality, ale teraz musíme pracovať na marketingu. Chýbajú nám potenciálni zákazníci a musíme ich osloviť a doručiť správne posolstvo pre správnu pozíciu.”

Nie je to však tak dávno, čo Carlos Tavares naznačil pochmúrnu budúcnosť legendárnej talianskej značky: “Ak nezarobia peniaze, zatvoríme ich. Nemôžeme si dovoliť mať značky, ktoré nezarábajú peniaze.” Je to také jednoduché.” Dobre, nehovoril explicitne o Maserati, pretože hovoril o všetkých značkách, ktoré sedia pod obrovským korporátnym dáždnikom.

Spoločnosť Stellantis neskôr vydala tlačovú správu, v ktorej uviedla, že všetkých 14 spoločností zostáva tam, kde je, a opätovne potvrdila záväzok, ktorý prijala v roku 2021 investovať do všetkých značiek po dobu 10 rokov. Znamená to, že značky ako Lancia a DS Automobiles majú stále čas do konca desaťročia na to, aby veci zvrátili.

Maserati dúfa, že zlepší predaj pokračovaním vo viacročnom procese obnovy a rozšírenia svojho sortimentu. Po uvedení plne elektrického GranCabrio Folgore začiatkom tohto roka je ďalším krokom predstavenie MC20 Folgore v roku 2025. Veľké elektrické SUV dorazí v roku 2027, pričom sedan Quattroporte s nulovými emisiami je určený na debut v roku 2028.

zdroj: motor1.com