Novinky
BMW vyrobilo superpočítač na pohon tohto prototypu18. Február 2025
Prvý model BMW Neue Klasse sa začne vyrábať koncom tohto roka, čo signalizuje začiatok novej generácie luxusných, športových automobilov od nemeckej automobilky. Nadšencov zaujímajú drsné detaily, ako je výkon alebo zrýchlenie. Nový elektrický prototyp BMW Vision Driving Experience, vysokovýkonné testovacie zariadenie, odhaľuje, že automobilka chce tiež maximalizovať výpočtový výkon platformy pomocou svojho centrálneho počítača “Heart of Joy”.
Podľa BMW nový, interne vyvinutý “supermozog” integruje ovládacie prvky hnacieho ústrojenstva, brzdenia, rekuperácie energie, nabíjania a riadenia do jednej jednotky, ktorá spracováva informácie 10-krát rýchlejšie ako predchádzajúce systémy. To umožní vodičom prechádzať zákrutami s “výnimočnou presnosťou”, čo si vyžaduje “menej ovládacích vstupov”.
Vodiči budú môcť udržiavať líniu vozidla s “väčšou presnosťou a stabilitou” a zároveň mať konzistentné a plynulé správanie v zákrutách, čo pre nás znie ako odobratie zábavy z jazdy a jeho digitálna dezinfekcia.
Nedokonalosti auta a boj s hranicami fyziky vytvárajú radosť, ktorú cítime za volantom. V opačnom prípade sa autá začnú cítiť rovnako, ak sa každý malý aspekt zážitku z jazdy ovláda s presnosťou počítača, pretože výrobcovia automobilov sa naháňajú za dokonalosťou namiesto osobnosti.
Dodatočný výpočtový výkon nového počítača umožní BMW vyrábať efektívnejší elektromobil. Spoločnosť tvrdí, že počítač umožňuje vozidlu najudržateľnejšie využívať svoju energiu, a to aj počas rekuperácie energie. BMW tvrdí, že jeho rekuperačný brzdový systém v testovacom zariadení Vision Driving Experience zvyšuje účinnosť až o 25%. Vodiči nebudú potrebovať konvenčné brzdy vo väčšine bežných jazdných situácií.
BMW tvrdí, že nemá v úmysle premeniť prototyp na sériové, luxusné, športové auto. Je to testovacie zariadenie pre platformu Neue Klasse na testovanie možných limitov. Podľa BMW má vysoký krútiaci moment, ktorý má otestovať, či riadiaci systém zvládne toľko okamžitého výkonu. Ak môže, je vhodný na cestu a nadchádzajúci rad Neue Klasse, aj keď sa dá ťažko veriť, že honosné kolesá s podporou svetla sa v dohľadnej dobe nedostanú do výroby.
zdroj: motor1.com
Audi a celá skupina VW sa držia spaľovacích motorov17. Február 2025
Volkswagen zaznamenal v roku 2024 pokles predaja elektromobilov o 2,7 %, keď Audi kleslo ešte viac, pričom dodávky elektromobilov klesli o 7,8 %. Dopyt po modeloch koncernu VW s nulovými emisiami sa znížil o 3,4 %, čo dokazuje, že prechod na plne elektrický rad bude hrboľatý. Nová správa naznačuje, že obe značky sa snažia investovať viac peňazí do faceliftov súčasných modelov ICE. Tým by sa predĺžil životný cyklus automobilov so spaľovacími motormi.
Podľa niekoľkých zasvätených osôb citovaných nemeckými obchodnými novinami Handelsblatt majú VW a Audi v úmysle odložiť svoje ciele v oblasti elektromobilov v Európe. Automobilka so sídlom vo Wolfsburgu plánovala prejsť na čisto elektrický pohon na kontinente do roku 2033, ale zjavne to už neplatí. Pokiaľ ide o luxusné, športové autá Audi, vznešeným cieľom bolo do toho istého roku celosvetovo opustiť spaľovacie motory.
Audi už priznalo, že zostáva “flexibilné”, podľa vyhlásenia generálneho riaditeľa Gernota Döllnera. Vedúci technického vývoja Kai Grünitz vo VW nevylučuje, že Golf Mk8 ponechá v predaji až do polovice nasledujúceho desaťročia. Plne elektrický Golf Mk9 stále prichádza do konca desaťročia, takže VW nevylučuje predaj dvoch generácií súčasne niekoľko rokov.
Očakáva sa, že rozhodnutie o ďalších investíciách do modelov ICE bude prijaté začiatkom marca, hovorí Handelsblatt. Ak by sa VW a Audi zaviazali k autám na benzín, logika hovorí, že by to ovplyvnilo sesterské modely iných značiek koncernu VW, konkrétne Škoda a SEAT/Cupra. Ak sa však Európska únia bude držať svojho ambiciózneho cieľa prinútiť výrobcov automobilov, aby od roku 2035 predávali iba elektromobily, automobilový konglomerát nebude mať inú možnosť, ako vyhovieť.
Ďalšia značka VW Group, Porsche, už upravila svoju stratégiu vzhľadom na slabý dopyt po elektromobiloch. Minulý rok luxusné, športové autá Porsche Taycan klesli o 49 %. Druhá generácia Macanu dosiahla v roku 2024 viac ako 18 000 predaných kusov, čo je jeho prvý rok na trhu. Napriek tomu sa dom Zuffenhausen vracia späť k spaľovacím motorom tým, že do budúcich modelov pôvodne vyvinutých ako elektromobily zaradí spaľovací motor.
Bentley, ktorý sa posunul vyššie v hierarchii skupiny VW, posunul uvedenie svojho prvého elektromobilu na trh o rok, z roku 2025 na rok 2026. Crewe mal v úmysle opustiť benzínové motory do roku 2030, ale najnovším cieľom je prejsť na čisto elektrický pohon do roku 2035.
Podobne aj Lamborghini, ktoré minulý rok prvýkrát prekonalo Bentley, odložilo uvedenie svojho inauguračného elektromobilu. Štvormiestny Lanzador vychádza v roku 2029 namiesto v roku 2028. Druhá generácia Urusu, ktorá bude uvedená na trh približne v rovnakom čase, bude striktne elektrickou záležitosťou. Zúrivý býk sa však v dohľadnej dobe nevzdáva benzínových motorov. Luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto V12 a V8 Temerario budú pokračovať do začiatku roku 2030.
Čo sa týka Bugatti Rimac, ktoré je spoluvlastnené skupinou Rimac Group (s 55% podielom) a Porsche (so 45% podielom), sa s jeho prvý elektromobil v tomto desaťročí nedostane do ulíc. Jej predchádzajúca materská spoločnosť, VW Group, chcela nahradiť hyperauto W16 Chiron elektromobilom, ale plány sa zmenili, keď sa Rimac a Porsche stali rozhodovacími spoločnosťami.
Mali by sme objasniť, že EÚ od roku 2035 úplne nezakáže spaľovacie motory. Pravidlo nariaďuje nulové škodlivé emisie, čo ponecháva otvorené dvere pre spaľovacie motory poháňané syntetickým palivom alebo vodíkom. Zostáva však veľmi nepravdepodobné, že tieto dve dohromady úplne nahradia benzín do polovice nasledujúceho desaťročia.
Ak sa dopyt po elektromobiloch v Európe v nasledujúcich rokoch nezrýchli, výrobcovia automobilov budú vyvíjať väčší tlak, aby presvedčili EÚ, aby zákaz odložila. V roku 2024 klesol podiel elektrických vozidiel na trhu v EÚ o 1 % na 13,6 %, podľa oficiálnych údajov zverejnených Európskou asociáciou výrobcov automobilov (ACEA).
zdroj: motor1.com
Porsche ruší pracovné miesta kvôli slabému predaju elektromobilov16. Február 2025
Nie je žiadnym tajomstvom, že koncern Volkswagen má práve teraz ťažké časy. Vzhľadom na to, že rok 2024 sa v spätnom pohľade vytráca a všetky druhy neistôt, ktorým budú automobilky čeliť v budúcnosti, sa Porsche, jedna z najdôležitejších značiek VW, snaží zmenšiť svoje náklady.
Automobilka plánuje v najbližších rokoch zrušiť 1 900 pracovných miest na rôznych miestach po celom Nemecku. Správa s odvolaním sa na hovorcu spoločnosti uvádza, že predchádzajúci plán zníženia emisií Porsche jednoducho nebol dostatočný. Minulý rok výrobca luxusných, športových automobilov neobnovil zmluvy pre 1 500 pracovníkov na dobu určitú a ďalších 500 sa čoskoro skončí.
Nový plán “v najbližších rokoch zruší približne ďalších 1 900 pracovných miest v celej spoločnosti,” uviedol hovorca.
Pozornosť sa bude sústrediť na hlavné zariadenia Porsche v Stuttgarte a okolí. V ideálnom prípade spoločnosť dúfa, že škrty dosiahne bez núteného prepúšťania. Podľa Automotive News Europe budú hlavným faktorom zohrávať výkupné balíčky a predčasné odchody do dôchodku. Porsche bude tiež šetrné, pokiaľ ide o obsadzovanie nových pozícií. Pracovníci vo veľkej továrni v Stuttgarte-Zuffenhausene a jej výskumnom zariadení vo Weissachu budú znášať bremeno škrtov.
Správa prichádza krátko po boji VW nezatvárať továrne v Nemecku, čo sa v histórii spoločnosti nestalo. Nakoniec bola uzavretá dohoda o zachovaní vo všetkých súčasných závodoch výmenou za nezvýšenie miezd pre pracovníkov do roku 2031. Zníženie počtu pracovných miest vo VW by však mohlo prekročiť 35 000.
Prepad predaja elektromobilov v celej Európe a tvrdá konkurencia z Číny prinútili niekoľko výrobcov automobilov prehodnotiť svoje hospodárske výsledky. Globálne tržby Porsche v minulom roku klesli o 3%, ale predaj luxusných, športových automobilov Porsche v Číne klesol o 28%. A samozrejme, na automobilovom trhu je v súčasnosti značná neistota, pokiaľ ide o clá a obchodné vojny vyplývajúce z Trumpovej administratívy. Skrátka, nikto nevie, čo sa teraz deje alebo čo sa stane v budúcnosti.
zdroj: motor1.com
Mercedes a JDS Development predstavujú značkový realitný projekt15. Február 2025
Mercedes-Benz a JDS Development oslavujú začiatok predaja druhej veže Mercedes-Benz Places v Miami. Bola otvorená špeciálne zriadená predajná galéria a odhalený exkluzívny salónik Silver Arrow. Mercedes-Benz Places v Miami s rozlohou viac ako 2,5 milióna štvorcových metrov je prvým realitným projektom tejto značky v USA a zároveň jedným z najväčších, aký sa v súčasnosti na Floride buduje.
Po spustení predaja prvej veže začiatkom roka 2024 sa len v priebehu štyroch dní predalo 100 bytov. Kým budova so 67 poschodiami získa svoju konečnú podobu, predstaví novootvorená predajná galéria najzaujímavejšie prvky zariadenia interiéru. Okrem toho si záujemcovia môžu prvýkrát prezrieť salónik Silver Arrow. Strešná terasa vyhradená obyvateľom budovy sa pýši bazénom s dĺžkou 16 metrov, veľkorysou slnečnou terasou a estetikou inšpirovanou klasickými striebornými šípmi Mercedes-Benz. Ochutnávku tohto pozoruhodného projektu ponúka predajná galéria: ultramoderný dizajn v kombinácii s ušľachtilými materiálmi a bezhraničnou láskou k detailom.
Okolie bytového projektu v parku Southside nanovo navrhli renomovaní krajinní architekti zo spoločnosti Field Operations. Topografické kontúry a chodníky sa budú kľukatiť pod baldachýnom zo stromov a pôvodnej vegetácie a povedú až k viacúčelovým ihriskám, padelovým kurtom a basketbalovým ihriskám, zeleným priestranstvám a neďalekému parku The Underline.
„Spustenie výstavby Mercedes-Benz Places v Miami je základným kameňom jedného z najambicióznejších a najinovatívnejších bytových projektov na Floride. Spolu s naším partnerom JDS Development predstavíme výnimočnú architektúru, ktorá bude mať nezameniteľný charakter značky Mercedes-Benz, a ponúkneme bezkonkurenčný zážitok pre celú komunitu.“ Povedal Eva Wiese, prezidentka a výkonná riaditeľka spoločnosti Mercedes-Benz Customer Solutions GmbH.
Výrazná veža v tvare kvádra s odsadenými siluetami bude reprezentovať estetiku akú prezentujú aj luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Dizajn spája remeselné umenie na najvyššej úrovni s najmodernejšou technológiou a je prejavom ambície nastaviť nové meradlá v oblasti precíznosti a kvality.
„Architektúra projektu Mercedes-Benz Places v Miami odráža nadčasovú tradíciu našej dizajnovej filozofie zmyselnej čistoty a luxusnému bývaniu dodáva ikonický potenciál. Naše ďalekosiahle know-how v oblasti dizajnu luxusných, športových automobilov prenášame do architektúry, čím podávame jasné a nadčasové vyhlásenie. Vybudovať takýto orientačný bod v takom symbolickom meste, akým je Miami, je pre nás jedinečnou príležitosťou a veľkou cťou. Je to naša odvážna interpretácia moderného života v jednom z najpôvabnejších miest sveta.“ Povedal Gorden Wagener, šéfdizajnér spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.
Mimoriadne príťažlivým detailom je veľkolepý súkromný vchod do budovy. Ponúka veľkorysý prístup do ušľachtilej vstupnej haly, ktorá je zárukou najvyššieho komfortu. Dizajnové oddelenie Mercedes-Benz v spolupráci so spoločnosťami SHoP Architects a Woods Bagot vytvorilo skrz-naskrz moderný priestor na život. V bytoch sa napríklad nachádzajú celoplošné okná s výškou až tri metre, ako aj individuálne navrhnuté kuchyne a kúpeľne.
Vďaka partnerstvu medzi Mercedes-Benz Places a JDS v Miami vznikne komplexný zážitok z inteligentného bývania v meste. Projekt v Miami zahŕňa približne 800 bytov, medzi ktorými sa nachádzajú ateliéry aj byty v súkromnom vlastníctve s tromi spálňami. Obyvatelia si budú môcť vychutnávať fascinujúci výhľad na Miami, záliv Biscayne Bay a Atlantický oceán.
„Z otvorenia druhej veže v komplexe Mercedes-Benz Places v Miami máme obrovskú radosť – medzinárodný dopyt a doterajšie predaje priniesli mimoriadne pozitívne výsledky. Je pre nás cťou, že môžeme spolupracovať so značkou Mercedes‑Benz a vytvoriť úplne nový, dizajnovo orientovaný komunitný model, ktorý sa opiera o trvalo udržateľné metódy výstavby. Mercedes-Benz Places v Miami zmení siluetu mestskej časti Brickell a vytvorí úplne novú štvrť na jednom z najpôsobivejších realitných trhov sveta.“ Povedal Michael Stern, zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti JDS Development Group.
Projekt Mercedes-Benz Places v Miami ponúkne priestory, služby a zážitky presahujúce rámec toho, čo je bežné. Výsledkom budú pobytové plochy vrátane služieb občerstvenia s rozlohou viac ako 130 000 štvorcových metrov. K tomu je potrebné pripočítať ďalších 250 000 štvorcových metrov, na ktorých sa budú rozprestierať prvotriedne kancelárske priestory, zdravotnícke zariadenia a fitness centrá, ako aj hotel so 174 izbami. Okrem toho sa počíta aj s priestorom na nabíjacie stanice pre elektrické vozidlá, na zdieľanie bicyklov a kolobežiek, ako aj na parkoviská a parkovanie súkromných vozidiel.
Vizionárska veža je súčasťou licenčného obchodu Mercedes-Benz spoločnosti Mercedes-Benz Customer Solutions GmbH a realizuje ju skupina JDS Development Group. V spolupráci s poprednou technologickou platformou pre komerčné nehnuteľnosti ReWyre sa vyvíjajú inovatívne riešenia mobility a digitálne riešenia.
Predaj druhej fázy bude mať opäť na starosti spoločnosť SERHANT. SERHANT je americká realitná a mediálna spoločnosť, ktorá sa špecializuje na vytváranie nových mestských štvrtí orientovaných na budúcnosť.
Audi sa posúva na vyšší trh s luxusnejšími a drahšími modelmi14. Február 2025
Rok 2024 bol pre Audi hrozným rokom. Dodávky klesli o 11,8 % na 1 671 218 áut, čo Tesle umožnilo predbehnúť Audi po prvýkrát v histórii. Domáci rivali BMW a Mercedes tiež klesli v pretekoch o predaj luxusných, športových automobilov. S ohľadom na to by ste si mysleli, že posledná vec, ktorú Audi musí urobiť, je zvýšiť ceny a riskovať odcudzenie ešte väčšieho počtu zákazníkov. Údaje o predaji však nie sú všetko – ziskové marže sú kľúčom k zdravej súvahe.
Audi má v úmysle posunúť sa na vyšší trh a účtovať si viac peňazí, aj keď to potenciálne znamená predaj menšieho počtu áut. Urobí tak bez toho, aby Porsche šliapalo na prsty, pretože verí, že existuje priestor na rast ďalším dištancovaním sa od základnej značky Volkswagen. V rozhovore pre Auto Express nový šéf automobilky vo Veľkej Británii, José Miguel Aparicio, odhalil odvážny plán: “Robíme krok nahor, pokiaľ ide o prémiovosť, zvyšujeme prestíž, žiadateľnosť a vnímanie značky a viac sa zaujímame o kvalitu podnikania ako o kvantitu.”
Pripravte sa na “výrazné zvýšenie ceny”, ktoré bude odrážať novú vyššiu pozíciu Audi v už aj tak komplikovanej hierarchii koncernu VW. Značka so sídlom v Ingolstadte vie, že na to, aby ľudia vnímali Audi ako výrobcu automobilov vyššej kategórie, je potrebné viac než len zvyšovanie cien: “Naozaj potrebujeme vytvoriť túto príťažlivosť a túžbu značky.”
Audi už oznámilo plány na ukončenie výroby svojho najlacnejšieho auta a SUV. Ani A1 Sportback, ani Q2 neprežijú ďalšiu generáciu, čím sa A3 efektívne stane základným modelom spoločnosti. Na druhom konci zostavy by Audi mohlo začať s luxusnejším nástupcom Audi A8, ako naznačuje koncept Grandsphere. Koncept Urbansphere navyše naznačoval špičkové, luxusné, športové autá kategórie SUV umiestnené nad Q7 a Q8.
Už starnúca A8 sa však údajne udrží dlhšie, ako sa pôvodne plánovalo. Auto Motor and Sport minulý rok informoval, že Audi by mohlo dať súčasnej generácii svojho plnohodnotného sedanu ďalší facelift. Ak by to bolo plánované, rival BMW radu 7 by bol ponúkaný minimálne na pár rokov, takže Grandsphere by sa na trh mohol dostať až neskôr v tomto desaťročí. Absencia špionážnych záberov naznačuje, že elegantný elektromobil v dohľadnej dobe nepríde.
zdroj: motor1.com
BMW M8 dostane posledné zvýšenie výkon od G-Power13. Február 2025
Luxusné, športové autá BMW M8 coupe končia svoju púť, ale ľudia z G-Power tento model ešte stále vylepšujú. Veľký dvojdverový grand tourer už má výkon 617 koní vo výbave Competition, ale ak to stále nestačí, možno sa vám viac páči 900-koňový G8M Hurricane RR. Alebo ak dvojdverové auto jednoducho nie je praktické, v štvordverovom BMW M8 Gran Coupe môžete mať rovnaký výkon.
Čerpanie takéhoto výkonu z dvojito preplňovaného 4.4-litrového motora V8 od BMW nie je len prípadom elektronického zvýšenia výkonu. Nemecký tuner kompletne prestavuje vnútornosti motora pomocou kovaných piestov a ojníc. Je zaujímavé, že turbodúchadlá nie sú vymenené za väčšie jednotky, ale namiesto toho sú prestavané s väčšími turbínskymi kolesami v upravených krytoch. G-Power tiež vylepšuje medzichladiče a stavia nový výfukový systém. Všetka práca sa vykonáva interne a s počítačovým preflashovaním. Spoločnosť tvrdí, že G8M môže dosiahnuť rýchlosť 330 km/h.
Nie je tam žiadna zmienka o zmenách odpruženia alebo brzdových systémov M8. BMW z výroby montuje 15,7-palcové predné brzdy s karbónovo-keramickou možnosťou, ale G-Power priskrutkuje nové 21-palcové originál kolesá. Tiež vytvorené interne, vpredu nosia pneumatiky rozmer 285/30 a vzadu širšie 295/30. Osemstupňová automatická prevodovka z BMW M8 a systém pohonu všetkých kolies xDrive sú nedotknuté a pravdepodobne sú schopné odolať zvýšenému krútiacemu momentu motora.
Či už sa rozhodnete pre dvojdverové, luxusné, športové autá BMW M8 alebo štvordverové Gran Coupe, G-Power sa zapojí do úpravy karosérie, ktorá dostáva primerane veľké zadné krídlo, mriežku chladiča z uhlíkových vlákien, novú kapotu a ďalšie “komponenty karosérie”, ktoré sú k dispozícii na požiadanie.
zdroj: motor1.com
Porsche vraj vyvíja nový model 911 Dakar12. Február 2025
Vyvýšené, luxusné, športové autá Porsche 911 Dakar tu neboli dlho, pričom finálny model zišiel z montážnej linky v novembri. Mysleli sme si, že to je koniec modelu, pričom Porsche vyrobilo iba 2 500 exemplárov. Zdá sa však, že spoločnosť s modelom 911 Dakar ešte neskončila. Nová správa tvrdí, že automobilka uvedie na trh nový model Dakar do konca roka a bude mať hybridné pohonné ústrojenstvo.
Podľa Autocar ”vedúce zdroje” uviedli, že Porsche vyvíja vylepšenú verziu Dakaru, ktorá dostane novú pohonnú jednotku T-Hybrid, ktorú pre modelový rok 2025 ponúkajú aj luxusné, športové autá Porsche 911 GTS. Nastavenie spája preplňovaný 3,6-litrový plochý šesťvalec a osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku s trakčným motorom vloženým medzi nimi.
Nastavenie má kombinovaný výkon 532 koní, čo je viac ako 475-koňový 3.0-litrový plochý šesťvalec s dvojitým preplňovaním, ktorý poháňa prvé modely Dakar. Extra výkon by mal skrátiť čas zrýchlenia Dakaru z 0-100 km/h (aktuálne 3,4 sekundy). Nový GTS dokáže dosiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 2,9 sekundy.
Porsche údajne vyvíja nový Dakar vo svojom inžinierskom centre vo Weissachu. Podľa Autocar Porsche predbežne plánuje uviesť model na koniec roka. Hovorca Porsche pre publikáciu uviedol, že spoločnosť “nekomentuje špekulácie”.
Treba pripomenúť, že generálny riaditeľ Porsche v roku 2022 naznačil, že spoločnosť by mohla vyrábať ďalšie terénne, luxusné, športové autá 911, ak by bol dostatočný dopyt po Dakare.
zdroj: motor1.com
BMW si ponechá motor V8, pretože Američania ho milujú11. Február 2025
Éra znižovania počtu valcov je v plnom prúde. BMW prestalo predávať V12 radu 7 v roku 2022, keď boli vyradené luxusné, športové autá BMW M760i. V Rolls-Royce môžete mať stále dvanásť valcov, ale V12 sa nikdy nevráti do BMW. V10 je mŕtvy už 15 rokov, takže by vás mohlo zaujímať, kedy sekera spadne na V8. Našťastie sa to tak skoro nestane. V prvom rade môžete poďakovať Američanom za to, že udržali osemvalcový motor nažive.
V rozhovore pre Automotive News šéf vývoja BMW Frank Weber jasne uviedol: “V8 tu zostanú. Budeme pokračovať v ponuke V8.” Vysvetlil, že elektrifikovaný radový ševalec nemôže v očiach kupujúcich zo Spojených štátov a Blízkeho východu úplne nahradiť svalnatý V8. Vedúci výskumu a vývoja tvrdil, že aj keď zmenšená hybridná pohonná jednotka poskytuje približne rovnaký výkon a zrýchlenie, zákazníci “majú radi plynulosť, zvuk a pocit z V8″. S tým sa nedá polemizovať.
Ale je toho viac. Emisné predpisy sú v USA a na Blízkom východe podstatne uvoľnenejšie ako v Európe. Môže prísť čas, keď väčšie luxusné, športové autá BMW budú mať motor V8 v Amerike, ale nie v 27 krajinách Európskej únie. V skutočnosti sa to už stalo. BMW 760i sa v EÚ nepredáva, pokiaľ sa nerozhodnete pre pancierový a oveľa drahší špeciálny model 7 Series Protection.
Weber nespomenul, ktoré budúce luxusné, športové autá BMW budú mať motory V8, ale nie je ťažké identifikovať niektoré z nich. Prototypy novej generácie X5 boli špionážne testované a existujú správy, že BMW obnoví aj X6 a X7. Očakáva sa, že prinajmenšom tri luxusné SUV si v USA zachovajú osem valcov. 4,4-litrový agregát s dvojitým turbodúchadlom bude pravdepodobne pokračovať na Blízkom východe a v iných častiach sveta s menej prísnou legislatívou týkajúcou sa emisií.
Na druhom konci ponuky motorov dostanú Európania trojvalcové BMW s malými 1.5-litrovými preplňovanými benzínovými motormi, ktoré používa aj Mini. Radový trojvalcový motor nenájdete v aute predávanom BMW v USA. Stojí za zmienku, že v niektorých častiach sveta sa predchádzajúca generácia radu 3 predávala s trojvalcovým motorom, čo sa aj dnes javí ako svätokrádež pre športový sedan, ktorý mal v jednom okamihu veľký starý motor V8.
zdroj: motor1.com
Model Audi A7 Sportback môže údajne skončiť10. Február 2025
Nemecké automobilky kedysi ponúkali širokú škálu modelových variantov. V posledných rokoch sa však pozornosť (oprávnene) presunula na efektívnosť a úsporu nákladov. To znamená, že spoločnosti zoštíhľujú náklady a vyraďujú vozidlá, čo ponecháva malý priestor pre špecializované, luxusné, športové autá.
Videli sme to už u niekoľkých výrobcov. Mercedes-Benz vyradil CLS, BMW odstránilo zo svojej ponuky luxusné, športové autá kupé radu 6 a 8 a Volkswagen Arteon – americký sedan aj európsky Shooting Brake – boli ukončené.
Audi ide rovnakou cestou, pričom benzínový sedan A4 sa teraz stáva väčším sedanom A5. Spoločnosť predtým oznámila, že A6 sa stane aj A7, ale rýchlo ustúpila. Nové Audi A6 má teraz debutovať toto leto, čo by mohlo znamenať zlú správu pre meno A7.
Motor1 Germany uvádza, že Audi naznačilo, že nový A7 Sportback vôbec nebude. To by dávalo zmysel, vzhľadom na to, že súčasný A7 Sportback zdieľa svoju platformu s odchádzajúcou radou Audi A6. Čínsky sedan A7L bude s najväčšou pravdepodobnosťou tiež ukončený.
Druhá generácia Audi A7 Sportback debutovala začiatkom roka 2018, po ktorej nasledoval facelift v polovici roka 2023. Model A7 ponúkal celý rad možností benzínových a dieselových motorov, vrátane vysokovýkonného modelu Audi RS7 Performance, ktorý produkoval 621 koní z dvojito preplňovaného 4.0-litrového motora V8. Nové luxusné, športové autá Audi RS7, teda RS6, však môže prísť o V8 v prospech V6.
zdroj: motor1.com
Volvo V90 sa lúči špeciálnou edíciou9. Február 2025
Volvo má v pláne niekoľko nových modelov na tento rok a rok 2026, ale sekera sa chystá padnúť na jedno z jeho existujúcich vozidiel. Pre Volvo V90 sa blíži koniec, pretože výroba veľkého luxusného, športového auta verzie kombi sa skončí v septembri. Holandská strana automobilky, ktorú vlastní Geely, uvádza na trh edíciu Executive Edition, po ktorej konkurent pre luxusné, športové autá BMW 5 Touring už nebude.
Manažér pre PR a komunikáciu spoločnosti Volvo Car Nederland Roger van Polanen potvrdil, že výroba krásneho kombi sa na všetkých trhoch skončí v septembri. Vo svete posadnutom SUV nie je prekvapením, že ďalšie kombi ukončuje svoje pôsobenie.
Keď Volvo minulý týždeň predstavilo niekoľko nových vozidiel, zopakovalo plány na dva elektrické modely: crossover EX60 a sedan ES90. Spomenul aj plug-in hybrid pre Čínu, ale vzhľadom na miestne preferencie pre sedany a SUV nám logika hovorí, že to nebude kombi. Dva ďalšie elektromobily na platforme SPA3, ktorej priekopníkom bol EX60, boli tiež skryté pod pokrievkou. Identita týchto modelov nebola zverejnená, takže nie je jasné, či sa pripravuje elektrický kombi, ale skôr sa zdá, že nie.
Elektrické vagóny súťažia vo vzácnom výklenku. Relevantné príklady modelov predávaných (takmer) po celom svete, ktoré prichádzajú na myseľ, zahŕňajú luxusné, športové autá BMW i5 Touring, Volkswagen ID.7 Tourer, Audi A6 Avant E-Tron a Porsche Taycan Sport/Cross Turismo. Volvo sa ešte musí rozhodnúť, či bude pokračovať v tomto malom segmente. Nicole Shaw, výkonná riaditeľka spoločnosti Volvo UK, vlani v decembri pre Auto Express povedala, že spoločnosť počká, pretože nie je isté, či je elektromobil s dlhou strechou nevyhnutnosťou.
Predtým, ako sa uvedie na trh niečo podobné EV90 alebo EV60, Volvo sa lúči s benzínovým V90 so špeciálnou verziou, ktorá má nezvyčajne dlhý názov – 2026 Volvo V90 T8 AWD Plug-In Hybrid Ultra – Exclusive Edition. V Holandsku stojí 75 995 €. Zahŕňa nasledujúce vychytávky bez ďalších nákladov: kožené čalúnenie Nappa, masážne a ventilované sedadlá, zadné vzduchové odpruženie, zvukový systém Bowers & Wilkins a 20-palcové originál kolesá Volvo.
Holandskí kupujúci môžu ušetriť 14 800 €, ak sa rozhodnú pre túto verziu. Okrem toho sa edícia Exclusive dodáva s voliteľným balíkom za 1 250 €, ktorý obsahuje softvérové ladenie Polestar, čierne strešné lyžiny a odznaky a textilnú podložku na náklad.
Luxusné, športové autá Volvo V90, náhrada za V70, existujú od roku 2016. Nie je to však najstaršie auto, ktoré Volvo predáva; tento titul patrí XC90. Veľké luxusné SUV prešlo minulý rok druhým faceliftom a zostane v portfóliu, pokiaľ bude dopyt zákazníkov, a bude pokojne žiť po boku plne elektrického Volvo EX90.
zdroj: motor1.com