Novinky
Range Rover má nové logo, na autách ho ale neuvidíte10. Júl 2025
JLR (rodený Jaguar Land Rover) sa snaží umiestniť ako veľký konglomerát luxusných značiek. Je tu samozrejme Jaguar, ale luxusné, športové autá Range Rover, Defender a Discovery sa stávajú svojimi vlastnými značkami, a nie len existujúcimi pod značkou Land Roverom. V rámci toho má Range Rover nové logo, aj keď také, ktoré na aute neuvidíte. A za to sme vďační, pretože je to trochu zvláštne.
Autocar odhalil logo, ktoré bolo zobrazené v nedávnej prezentácii investorov JLR. Sú to v podstate dve zrkadlové a prepojené R, jedno na druhom. Značka pre Autocar povedala, že “motív Range Rover bol vyvinutý ako menší symbol pre miesta, kde sa naša známa značka zariadenia Range Rover nehodí, napríklad na štítok alebo ako súčasť opakujúceho sa vzoru, a v priestoroch podujatí, kde je emblém vhodnejší.” Na kapote vášho luxusného, športového SUV teda budete mať stále napísané “Range Rover“.
Range Rover má tiež nový vzor, ktorý nám pripomína veci, ktoré vidíte na špičkových taškách Goyard alebo Louis Vuitton. Možno to Range Rover použije na čalúnenie alebo doplnky.
To, čo tu robí Range Rover, nie je bezprecedentné. BMW pred piatimi rokmi debutovalo s novou verziou svojho ikonického loga, ktoré používa v brandingu, ale nie na svojich luxusných, športových autách. Mnoho značiek automobilov tiež debutuje s novými logami. Len minulý týždeň sme sa prvýkrát pozreli na nové logo Bentley. A Jaguar dostal nové logo ako súčasť svojej totálnej transformácie, ktorá v súčasnosti prebieha.
Pre Range Rover to bude veľký rok s blížiacim sa príchodom jeho plne elektrickej vlajkovej lode. Vo svojej prezentácii pre investorov JLR uvádza, že má na čakacej listine na model viac ako 60 000 ľudí. Bude vyzerať identicky ako veľký Range Rover poháňaný benzínom.
zdroj: motor1.com
Aj takto môžu vyzerať budúce luxusné, športové autá Bentley9. Júl 2025
Prvé plne elektrické luxusné, športové auto Bentley príde budúci rok. Dnes dostávame ukážku v podobe EXP 15, čo je jedna z najpodivnejších vecí, aká kedy od britskej automobilky prišla. Je to vysoký, trojmiestny elektromobil s dvoma dverami na ľavej strane a jednými dverami na pravej strane.
Dizajnéri Bentley sa inšpirovali trojmiestnym vozidlom Speed Six z roku 1930 s názvom “Blue Train” po tom, čo slávny majiteľ pretekov Woolf Barnato narazil na francúzsky vlak. Bentley nazýva EXP 15 “sedanom”, hoci má profil kupé skôr ako luxusné, športové autá Bentley Continental GT a skutočne Speed Six z roku 1930. Za (pravým) sedadlom vodiča je sedadlo a jedno v ľavej zadnej časti auta. V renderoch Bentley dokonca ukazuje posteľ pre psa na mieru, ktorá sedí pred ľavým sedadlom spolujazdca. Vzadu sú tiež dvere batožinového priestoru so zabudovanými piknikovými stoličkami, pravdepodobne na sledovanie póla.
Keďže elektromobily nepotrebujú veľkú mriežku chladiča na chladenie motora, Bentley sa namiesto toho rozhodol pre dekoratívny svetelný prvok, ktorý jeho hlavný dizajnér exteriéru Robin Page nazýva “digitálnym umením”. Rovnako ako predchádzajúce luxusné, športové autá Bentley so spaľovacím motorom, aj tu je extrémne dlhá kapota, ale bez motora mal Bentley priestor na vytvorenie dvoch úložných panelov, ku ktorým sa pristupovalo cez stredové krídlové dvere.
Vo vnútri sú potrebné obrazovky na palubnej doske, ale Bentley rýchlo poukazuje na veľa prvkov zo starej školy. Je tu fyzická klíma, ovládacie prvky volantu a textílie od 250-ročnej anglickej spoločnosti.
Bentley hovorí, že tento koncept existuje v priestore medzi jeho súčasnými modelmi, kupé Continental GT, sedanom Flying Spur a SUV Bentayga. “Krása koncepčného vozidla nespočíva len v umiestnení nášho nového dizajnového jazyka, ale aj v testovaní, kam sa trh uberá. Je jasné, že SUV sú rastúcim segmentom a rozumieme trhu GT – prostredníctvom štyroch generácií modelu Continental GT – ale najzložitejším segmentom je sedan, pretože sa mení,” uviedol Page vo vyhlásení. “Niektorí zákazníci chcú klasický tvar sedanu s tromi skrinkami, iní dizajn “jedného boxu” a iní opäť niečo vyvýšenejšie. Takže to bola pre nás šanca porozprávať sa s ľuďmi a získať pocit.”
Spočiatku to pre Bentley vyzerá ako niečo ako odchod, ale EXP 15 dobre zapadá do svojej minulosti a súčasnosti. Ettore Bugatti raz zrejme opísal 3-litrový nákladný automobil Bentley ako “najrýchlejší nákladný automobil na svete”. V porovnaní s autami Bugatti boli Bentley mohutné beštie, ale boli úspešné v pretekaní a milované nadšencami. Toto veľké, asymetrické koncepčné auto môže byť elektromobil, ale niet pochýb o tom, že je to Bentley.
zdroj: motor1.com
Nový Mercedes-Benz CLA zaznamenáva skvelý predaj8. Júl 2025
Automobilka Mercedes-Benz s potešením oznamuje, že dopyt po jej elektrickom sedane je silný, pričom šéf výroby Joerg Burzer opísal príjem objednávok ako “veľmi povzbudivý”. A to až tak, že kompaktné luxusné, športové autá vstúpia do trojzmenného výrobného plánu koncom tohto roka, aby udržali krok s vysokým, aj keď nešpecifikovaným počtom objednávok.
Mercedes-Benz prijíma objednávky v Nemecku od apríla, ale niektorí domáci kupujúci si možno budú musieť počkať na dodanie do roku 2026, uvádzajú obchodné noviny Automobilwoche. Dlhé dodacie lehoty sú zvyčajne znakom silného dopytu, pokiaľ vo výrobnom procese nie sú prekážky. Vyskytli sa určité problémy so zabezpečením vzácnych zemín, ale Burzer hovorí, že tieto problémy boli vyriešené a v súčasnosti neexistujú žiadne obmedzenia.
Výroba nového luxusného, športového auta Mercedes-Benz CLA je stále vo fáze nábehu a koncom roka sa plánuje pridať benzínová verzia. Pôjde o mild-hybridný model s preplňovaným 1.5-litrovým benzínovým motorom a osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Verzia ICE by mala výrazne znížiť vyvolávaciu cenu v porovnaní so základným elektrickým modelom. V Nemecku začína najlacnejšia konfigurácia EV na cene 55.858,- EUR za luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLA 250+ s technológiou EQ.
Dopyt by mal ešte rásť s uvedením nového modelu CLA Shooting Brake. Mercedes robí ďalšie kompaktné kombi a tentoraz sa bude predávať aj ako elektromobil. Bude sa montovať aj v nemeckom závode v Rastatte, kde sa očakáva aj výroba crossoveru GLA novej generácie.
Burzer nevylúčil predĺženie životného cyklu triedy A a triedy B. Dva modelové rady vyrobené v tej istej továrni zostávajú populárne aj napriek svojmu veku. Náhrady za hatchback a sedan triedy A spolu s minivanom triedy B sa však neplánujú, čím sa Mercedes-Benz CLA stáva novým základným modelom. Ďalší hranatý GLB je na ceste s benzínovými a elektrickými verziami a takzvaným ”Little G” naplánovaným na koniec tohto desaťročia.
zdroj: motor1.com
Porsche 911 Club Coupe je vzácnejšia Carrera T7. Júl 2025
Pri príležitosti svojich 50. narodenín Porsche Club of America spolupracoval s Porsche na vytvorení špeciálneho modelu pripomínajúceho zlaté výročie, 911 Carrera S Club Coupe z roku 2006. PCA a Porsche opäť spolupracovali o 10 rokov neskôr na 60. ročníku klubu s modelom Porsche 911 Carrera GTS Club Coupe z roku 2016 a keďže klub tento víkend oslávil svoje 70. narodeniny, nastal najvyšší čas na nový špeciálny model. Toto sú luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera T Club Coupe 2026.
Porsche a PCA odhalili auto v nedeľu večer na každoročnom klubovom sprievode, ktorý sa tento rok konal v Oklahoma City. Ako už názov napovedá, vychádza z Carrera T, najľahšej a najpuristickejšej verzie súčasnej 911 a jediného modelu Carrera s manuálnou prevodovkou. Porsche postaví len 70 exemplárov – prvý pôjde do jeho múzea, PCA bude žrebovať druhý, zatiaľ čo členovia PCA si budú môcť kúpiť zvyšok.
Každé z týchto Club Coupe bolo vyhotovené v jedinečnom odtieni modrej, Azurro California Metallic pre model 2006 a Club Blau pre model 2016. Toto auto je vyhotovené v novej farbe s názvom Sholar Blue, akejsi metalickej verzii Club Blau. K dispozícii sú rôzne ďalšie vizuálne vylepšenia, ako napríklad predná maska Sport Design s červenými akcentmi, jedinečná povrchová úprava 20- a 21-palcových originál diskov RS Spyder Design, nálepka “Club Coupe” na dverách a červené pruhy a pamätný odznak na veku motora.
Vo vnútri je ešte bujnejší, s jedinečným červeno-bielo-modrým lemovaním sedadiel a interiéru odkladacej schránky, červeným a modrým prešívaním, pamätným odznakom vyrazeným do stredovej konzoly a logom PCA hneď za radiacou pákou. Na prahoch dverí je vytlačený aj názov Porsche Club of America a na spodnej strane dverí sú malé LED lampy so špeciálnym logom PCA k 70. výročiu.
Mechanicky je všetko rovnaké ako štandardné luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera T. Model pozostáva zo základného 3.0 litrového plochého šesťvalca s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 388 koní, šesťstupňovej manuálnej prevodovky, adaptívneho športového odpruženia, športového výfuku a riadenia zadných kolies. Majitelia si môžu zakúpiť aj špeciálny chronograf Porsche Design, ktorý bude ladiť s ich vozidlom.
Porsche zatiaľ neoznámilo cenu, ale môžete očakávať, že bude aspoň o niečo drahšie ako 140 950 dolárov za bežné, luxusné, športové auto Porsche 911 Carrera T z roku 2026.
zdroj: motor1.com
Posledné Ferrari s manuálnou prevodovkou má už 10 rokov6. Júl 2025
Ferrari malo svoje dôvody na opustenie manuálnych prevodoviek po Kalifornii v roku 2012. S manuálnym radením sa vtedy predali iba dva alebo tri luxusné, športové autá Ferrari California, ale nízka miera odberu nebola jediným faktorom zániku radiacej páky. V roku 2016 bývalý technický šéf Michael Leiters vysvetlil, že neexistuje žiadna manuálna prevodovka, ktorá by dokázala prekonať dvojspojkovú automatickú prevodovku. Napriek tomu nadšenci naďalej požadujú manuál.
Pre týchto ľudí ponúka Ferrari jednoduché riešenie: kúpiť ojazdené auto. Keď sa časopis Evo opýtal marketingového a obchodného riaditeľa spoločnosti, či existujú nejaké plány na vrátenie manuálu, Enrico Galliera dal jasnú odpoveď: “Už to máme, v mnohých našich klasických luxusných, športových autách.” Jeho rada pre každého, kto chce veslovať na vlastnom ozubení? “Kúpte a obnovte našu fantastickú klasiku.”
“Máme to [manuálnu prevodovku] a povzbudzujeme klientov, aby objavili krásu jazdy na klasickom aute,” dodal Galliera. “Ponúkame programy Corsa Piloti s klasickými autami, pretože veľa ľudí už nevie jazdiť s manuálom. Je to dôležitý zážitok, ktorý v súčasnosti môžeme ponúknuť s našou klasikou.”
Napriek tomu nie je všetka nádej stratená. Ferrari nevylúčilo možnosť oživenia manuálu pre pár vyvolených. Začiatkom tohto roka riaditeľ vývoja produktov Gianmaria Fulgenzi povedal, že nastavenie troch pedálov by mohlo mať zmysel pre špičkový model v sérii Icona, rovnaký rad, ktorý zahŕňa luxusné, športové autá Ferrari Monza SP1/SP2 a Daytona SP3 s automatickou prevodovkou. Podľa Fulgenziho tí, ktorí si môžu dovoliť multimiliónové vzpínajúce sa kone, “o to už žiadajú”.
Hoci manuály väčšinou zmizli zo špičkových luxusných, športových áut, Porsche zaznamenalo veľký úspech so špeciálnymi edíciami 911 vybavenými spojkovým pedálom. Ferrari by mohlo investíciu ospravedlniť účtovaním vysokej prémie, ktorú by jeho najbohatší klienti pravdepodobne boli ochotní zaplatiť. Nový model s tradičnou radiacou pákou by tiež vynikol ako skalopevná investícia, vzhľadom na zriedkavosť takéhoto výskytu.
Neochota Ferrari vrátiť manuál je však pochopiteľná. Spoločnosť už má nevybavené objednávky do roku 2027 po rekordných predajoch v minulom roku. Okrem toho čoraz pokročilejšie bezpečnostné a asistenčné systémy vodiča predražujú vývoj manuálov. Svoju úlohu zohrávajú aj emisné predpisy, pretože moderná automatika je vo všeobecnosti efektívnejšia ako ekvivalentné radenie pák. Dokonca aj Ferrari musí splniť emisné ciele flotily, kde sa počíta každý gram, najmä v Európe.
Posledné manuálne Ferrari s ohromujúcou cenovkou, ktorá kompenzuje všetky tieto výzvy, by teoreticky mohlo časom prísť. Bude záležať na dopyte, koľko bohatých zákazníkov prejaví záujem.
zdroj: motor1.com
Final Edition modelu Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+5. Júl 2025
Prvotriedna výkonnosť, bezkonkurenčná jazdná dynamika a výrazný dizajn exteriéru – výkonný model Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ poskytuje ako 4-dverové kupé a ako Shooting Brake pôžitok z jazdy na najvyššej úrovni. „Final Edition“ teraz ponúka ešte exkluzívnejšiu výbavu s množstvom prvkov špecifických pre edíciu. Mimoriadné, luxusné, športové autá si možno objednať okamžite. Expedícia prebieha po prijatí zákazky. Ponuka platí do konca roka 2025.
Vďaka svojmu vysokovýkonnému štvorvalcovému motoru, inteligentnému náhonu na všetky kolesá, jazdnej dynamike luxusného, športového auta a dizajnu špecifickému pre vozidlá AMG si model CLA 45 S 4MATIC+ vytvoril vernú komunitu fanúšikov. Dvojlitrový motor AMG je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcovým turbomotorom na svete. Okrem CLA sa používa v modeloch AMG Triedy A a Triedy C (vrátane kombi) a vo vozidlách GLA a GLC (vrátane kupé), a to v rôznych výkonnostných stupňoch. V modeli CLA 45 S 4MATIC+ dosahuje výkon 310 kW (421 k). Luxusné, superšportové auto z kategórie kompaktných vozidiel je tak vybavené vysokovýkonnou motorizáciou. Oba modely zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 270 km/h. Okrem samotných hodnôt výkonu si vás štvorvalcový turbomotor podmaní aj spontánnou odozvou a vysokým maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Ďalšou zvláštnosťou je, že kompaktnú hnaciu sústavu montuje v prevádzke na výrobu motorov v Affalterbachu na vysokomodernej výrobnej linke vždy len jeden zamestnanec podľa princípu „Jeden človek, jeden motor“.
Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT-8G s ôsmimi prevodovými stupňami zaručuje dokonalý prenos výkonu vo všetkých jazdných situáciách a bleskurýchle zmeny prevodových stupňov. Aktívny, plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ je vybavený systémom AMG TORQUE CONTROL, ktorý rozdeľuje silu selektívne na jednotlivé kolesá – s cieľom najvyššej trakcie a pôsobivého šmykového modusu.
Obe luxusné, športové autá majú povesť výrazných dizajnových ikon. Zdobí ich obloženie chladiča špecifické pre vozidlá AMG s vertikálnymi ramenami, erb AMG na kapote motora a spojler predného nárazníka AMG ako jasný prejav príslušnosti k rodine AMG Performance. K tomu sa pridávajú ostro tvarované svetlomety, nové originál disky AMG z ľahkej zliatiny, ako aj zadné svietidlá s technológiou LED. Shooting Brake prepája dynamické tvary športového vozidla s ďalšími funkčnými prvkami prostredníctvom pretiahnutej strechy, veľkých zadných výklopných dverí a variabilného interiéru.
Pre „Final Edition“ je k dispozícii odtieň laku MANUFAKTUR vo farbe horská sivá magno alebo jednovrstvový lak vo farbe nočná čierna. Súčasťou sú aj fólie s veľkým nápisom „45 S“ v čiernej alebo žltej farbe na dverách, ako aj žlté logo AMG na telesách vonkajších zrkadiel. „Final Edition“ prichádza s matnými čiernymi 19-palcovými kovanými originál diskmi AMG s dizajnom krížových lúčov. Na krytoch nábojov kolies špecifických pre edíciu je umiestnené žlté logo AMG kombinované s prvkami so vzhľadom vavrínového venca. Lesklé čierne brzdové strmene vysokovýkonnej brzdovej sústavy AMG ladia s farbou kolies a majú biele logá AMG. Rafinovaným prvkom je veko palivovej nádrže v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG a dizajnovými prvkami v čiernej farbe.
S balíkom AMG Night sú exteriérové prvky ako telesá vonkajších zrkadiel a ozdobné lišty vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe. Spolu s tmavými pochrómovanými koncovkami výfuku vytvárajú plynulé prechody. K dispozícii je aj balík AMG Night II. Je ideálny pre individualistov, ktorí vedia oceniť prvotriedne dizajnové prvky. Vďaka ďalším prvkom ako ramená obloženia chladiča či označenie typu, ktoré sú vyhotovené v čiernom chróme, je „Final Edition“ skutočným magnetom pre oči.
Na želanie je k dispozícii aj aerodynamický balík AMG. V aerodynamickom tuneli vyvinuté konštrukčné diely zlepšujú jazdné vlastnosti pri vysokej rýchlosti a vytvárajú základ pre ešte väčší pôžitok z jazdy:
- spojler predného nárazníka so zväčšeným predným rozdeľovačom prúdenia a prídavnými krídelkami vo vysokolesklej čiernej farbe
- zväčšená odtrhová hrana AMG na veku batožinového priestoru (kupé) alebo strešnom spojleri (Shooting Brake) vo vysokolesklej čiernej farbe
- bočné odtrhové hrany okolo vizuálnych otvorov výstupu vzduchu na spojleri zadného nárazníka vo vysokolesklej čiernej farbe
- lišta difúzora vo vysokolesklej čiernej farbe
Nezameniteľný je aj interiér edície „Final Edition“ pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+: sedadlá AMG Performance sú čalúnené v kombinácii imitácia kože ARTICO/mikrovlákno MICROCUT v čiernej farbe. Žlté ozdobné švy na sedadlách, obloženiach dverí a prístrojovej doske vytvárajú atraktívne kontrasty. To platí aj pre vyšitý nápis„45 S“ na predných opierkach hlavy. Na stredovej konzole odkazuje na edíciu plaketa „45 S Final Edition“.
Ďalšími výraznými prvkami v interiéri sú volant AMG Performance v koži napa/mikrovlákne MICROCUT so žltým ozdobným švom, ako aj ozdobné prvky AMG z hliníka so vzorom AMG a žltými nápismi AMG. Zmysel pre detail vyjadrujú aj nástupné lišty AMG. v čiernej farbe s nažlto osvetleným logom AMG. Interiér zušľachťujú podlahové rohože AMG s nápisom „45 S“ a ozdobnými švami v žltej farbe.
Porsche 911 Carrera 4S (2026) dostalo vyšší výkon4. Júl 2025
Automobilka Porsche rozširuje ponuku pre svoje luxusné, športové autá Porsche 911. Po minuloročnom facelifte Porsche odhalilo nové varianty “S” s pohonom všetkých kolies, kupé Carrera 4S a kabriolet, plus Targa 4S.V skratke majú tieto luxusné, športové autá vyšší výkon a štandardnú výbavu ako ich predchodcovia a tiež zdravé zvýšenie ceny.
Rovnako ako Carrera S coupe a Cabriolet so zadným pohonom, aj nové luxusné, športové autá s pohonom všetkých kolies dostávajú 3.0-litrový plochý šesťvalec s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 473 koní. Zvýšenie výkonu je do značnej miery vďaka medzichladičom z 911 Turbo, hovorí Porsche, pričom hodnota výkonu sa zhoduje so starými Carrera GTS, aj keď krútiaci moment je o niečo nižší. Rovnako ako u jeho súrodencov so zadným pohonom, jedinou dostupnou prevodovkou je osemstupňová dvojspojková prevodovka PDK. Porsche zatiaľ obmedzuje manuál len na puristické luxusné, športové autá Porsche Carrera T a GT3.
Nové modely 4S tiež dostanú štandardný športový výfuk a väčšie brzdy zo starého modelu Porsche Carrera GTS. Rovnako ako predtým sú štandardom adaptívne tlmiče, zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou a 20/21-palcové originál disky, zatiaľ čo športové odpruženie, riadenie zadných kolies, balík Sport Chrono a karbón-keramické brzdy sú voliteľné. Targa 4S však dostáva štandard zadného riadenia.
Vo vnútri je viac koženého obloženia ako predtým a zvyšok vylepšení, ktoré Porsche dalo 911, vrátane trochu kontroverzného digitálneho meracieho panela. Kupé je teraz štandardne dodávané ako dvojmiestne, s 2+2 sedadlami zadarmo a štandardom pre Cabriolet a Targa.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz prináša nové zákaznícke programy pre Triedy G3. Júl 2025
Nastúpte, pripútajte sa a zažite jedinečné dobrodružstvo pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz G: v extrémnych bočných náklonoch až 35 stupňov, s trakciou len na jednom kolese, v hlbokých bahenných kalužiach, na „železnom vrchu Schöckl“ so 100-percentným stúpaním a vo víre tanca na asfalte s výkonom 585 k. V centre G‑Class Experience Center v rakúskom meste Graz ponúka značka Mercedes‑Benz nadšeným fanúšikom Triedy G od roku 2020 program nabitý akciou. V rámci programu G‑Class Experience môžu zákazníci z celého sveta zažiť schopnosti legendárneho terénneho vozidla na hranici možností v teréne aj na ceste. Každý okamih je novým dobrodružstvom. Tomu zodpovedá aj veľký dopyt. Toto podujatie je každý rok vypredané. Preto značka Mercedes‑Benz rozširuje svoj program pre zákazníkov Triedy G a prostredníctvom nových exkluzívnych zážitkov vyvoláva ešte vzrušujúcejšie emócie.
S edíciou G‑Class Expedition Desert Edition ponúka značka Mercedes‑Benz prvý program pre zákazníkov mimo centra G‑Class Experience Center v Grazi. Päťdňové podujatie je novou definíciou luxusného dobrodružstva. Maximálne 20 hostí zažije terénnu ikonu vo fascinujúcom horskom prostredí a marockej púštnej krajine.
Program sa začína exkluzívnym obedom a následným prenocovaním v 5‑hviezdičkovom hoteli v Marrákeši. Na druhý deň sa začína terénne dobrodružstvo na trase dlhej celkom 811 kilometrov. Táto trasa vedie cez impozantné pohorie Atlas až do údolia rieky Dades. Ponúka jedinečné krajinné prostredie s množstvom výziev a príležitostí na spoznanie Triedy G v drsnej prírode – od malebných horských prechodov s výstupmi až do nadmorskej výšky 2 800 metrov cez náročné svahy až po prejazdy vodnými plochami. V nasledujúci deň jazda pokračuje pôsobivým pohorím Antiatlas do usadlosti Merzouga. Ozajstná terénna jazda mimo vyjazdených ciest dovedie účastníkov k známemu kráteru Gara Medouar. Tu sa natáčali rôzne scény z filmu Spectre o Jamesovi Bondovi. Po obede sa hostia vydajú na dych vyrážajúce cesty s nezabudnuteľnými výhľadmi do exkluzívneho outdoorového kempu na hranici púšte Merzouga. Tu zažijú pôsobivý západ slnka na majestátnych dunách.
Púšť ich očakáva vo štvrtý deň. Zákazníci jazdia v konvoji očarujúcou krajinou cez duny. Tu sa luxusné, športové autá Mercedes-Benz G cítia ako doma a môžu naplno ukázať svoju výkonnosť v teréne – vrátane fascinujúcej jazdy šmykom v piesku. Po dni plnom zážitkov v púšti už hostí čaká cesta na letisko v meste Errachidia. Chartrovým letom sa hostia vrátia späť do Marrákeša. Výnimočné dobrodružstvo sa končí exkluzívnou večerou.
Vozový park pozostáva z modelov Mercedes-Benz G 450 d (kombinovaná energetická spotreba: 10,0 – 8,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 261 - 227 g/km), G 500 (kombinovaná energetická spotreba: 12,3 - 10,9 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 281 - 248 g/km)1 a nového plnoelektrického modelu G 580 with EQ Technology (kombinovaná energetická spotreba: 30,3 - 27,7 kWh/100 km | kombinované emisie CO₂: 0 g/km),1 ako aj modelu Mercedes‑AMG G 63 (kombinovaná energetická spotreba: 15,7 - 14,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 358 - 335 g/km)1 a mimoriadneho modelu Mercedes‑AMG G 63 4×4² (kombinovaná energetická spotreba: 15,7 - 14,7 l/100 km | kombinované emisie CO2: 358 - 335 g/km)1. V tomto roku je od októbra do novembra naplánovaných šesť podujatí. Záujemcovia si ich môžu rezervovať s cenou 14 990 eur.
Centrum G‑Class Experience Center sa v priebehu piatich rokov pretvorilo na pútnické miesto pre nadšencov tejto terénnej legendy. Len v uplynulom roku sa zážitkového podujatia s Triedou G zúčastnilo 3 000 zákazníkov. Pre veľkú obľúbenosť je tento jednodňový program doplnený o ďalšie dvojdňové dobrodružstvo. Nový program Private Coaching, ktorého sa môže zúčastniť maximálne šesť účastníkov, je ešte exkluzívnejší. A prináša ešte väčšie výzvy.
Hostia v prvý deň zažijú vzrušujúce predstavenie Triedy G vrátane prehliadky závodu. V druhý deň na vlastnej koži zistia, čo vyjadruje znak kvality s označením „Schöckl proved“. Zákazníci tentokrát nesedia na sedadle spolujazdca, ale môžu sami uchopiť volant a zdolať legendárnu testovaciu trať na vrchu Schöckl, ktorý má nadmorskú výšku 1 445 metrov a je ikonickou súčasťou scenérie mesta Graz. Tu sa už viac ako štyri desaťročia testujú terénne schopnosti každej Triedy G. Trasa s dĺžkou 5,6 kilometra patrí k najnáročnejším testovacím tratiam na svete. To, čo trať Nordschleife predstavuje vo svete športových vozidiel, znamená vrch Schöckl pre terénne vozidlá. Vzrušujúce zážitky a zimomriavky sú zaručené. Poľné a lesné cesty sú spočiatku vyasfaltované, potom nasleduje štrkový povrch a napokon celkom nespevnená trať. Nachádzajú sa tu stúpania do 60 percent a miesta s bočným náklonom 40 percent. Trieda G musí na jednom alebo dvoch kolesách prekonávať skalnaté prekážky do výšky kolien, hlboké brázdy a cestičky cez skalnaté zrázy, potom si razí cestu pomedzi vysokánske, nahusto vyrastené stromy a manévruje v strmých roklinách. Odmenou za každú novú výzvu je nezabudnuteľný okamih.
Tento nový formát podujatia si možno do novembra objednať už teraz za cenu 9 950 eur pre dve osoby. V cene sú zahrnuté dve noci s raňajkami v partnerskom hoteli v Grazi, atraktívne kulinárske zážitky v centre G‑Class Experience Center, ako aj uvítacia večera v centre mesta Graz.
V rámci mimoriadne úspešného jednodňového zážitkového podujatia sa účastníci kompletne ponoria do sveta Mercedes-Benz G. Areál s plochou približne 100 000 štvorcových metrov je jedinečným ihriskom plným dobrodružstva. Maximálne 24 hostí v troch malých skupinách zažije na štyroch testovacích moduloch neuveriteľný potenciál tohto ikonického terénneho vozidla.
Skúsení inštruktori ich krok za krokom prevedú hranicami možného: v časti G‑Rock prejdú rôznymi podkladmi a stúpaniami, budú jazdiť s bočným náklonom, ako aj cez nerovnosti v prírodnom prostredí a vodné plochy v lese. Zákazníci sa naučia, ako si rafinovanie poradiť s tromi uzávierkami diferenciálu. A v neposlednom rade ako spolujazdci na „železnom vrchu Schöckl“ pochopia, prečo sa v Triede G na prístrojovej doske ešte stále nachádza držadlo. V cestnom module odhalia hranice svojich schopností pri extrémnych brzdných manévroch, vyhýbacích manévroch a slalome. Detailnejšie pohľady na vývoj a vznik Triedy G sprostredkuje exkluzívna prehliadka závodu Magna Steyr, kde sa od roku 1979 vyrába každá Trieda G. Podujatie G‑Class Experience sa koná každý rok od apríla do novembra a je k dispozícii za cenu 2 490 eur (2 990 eur pre dve osoby).
V rámci všetkých podujatí v centre G‑Class Experience Center môžu zákazníci zažiť všetky štyri luxusné, športové autá Mercedes-Benz Triedy G. Jazdy v teréne prebiehajú s modelmi Mercedes-Benz G 450 d (kombinovaná energetická spotreba: 10,0 – 8,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 261 - 227 g/km), G 500 (kombinovaná energetická spotreba: 12,3 - 10,9 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 281 - 248 g/km)4 a G 580 with EQ Technology (kombinovaná energetická spotreba: 30,3 - 27,7 kWh/100 km | kombinované emisie CO₂: 0 g/km)4. Pre zážitok z jazdy na spevnenej ceste na ploche pre dynamické jazdenie je k dispozícii model Mercedes‑AMG G 63 (kombinovaná energetická spotreba: 15,7 - 14,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 358 - 335 g/km)4.
Nástupca Ferrari Roma dostal novú prednú časť a meno Amalfi2. Júl 2025
Ferrari včera popoludní odhalilo najnovší prírastok do svojej zostavy luxusných, športových autmobilov. Nazýva sa Ferrari Amalfi a je to štvormiestne kupé s motorom vpredu, ktoré má nahradiť odchádzajúcu Romu, pričom využíva veľkú časť dizajnu tohto auta. Vpredu je nová maska, ktorá je viac v súlade s firemným vzhľadom spoločnosti, ako aj výrazne prepracovaný interiér. Twin-turbo motor V8 je stále prítomný, aj keď s trochu väčším výkonom.
Pokiaľ ide o proporcie, nové Ferrari Amalfi vyzerá ako kópia kupé Roma, až na niektoré časti. Dizajn žraločieho nosa, ktorý je možné vidieť na luxusných, športových autách ako Ferrari SF90 a 12Cilindri, sa dostal do Amalfi s čiernym pruhom spájajúcim dva štíhle svetlomety. Zadná časť má stále štyri odlišné koncové svetlá, aj keď s čiernym ozdobným dielom spájajúcim vnútorné dve svetlá.
Najväčšia zmena prichádza vo vnútri, kde Ferrari upustilo od zúrivo náročných dotykových tlačidiel volantu pre skutočné a fyzické ovládanie. Ešte lepšie je, že dotykové tlačidlo štartovania bolo odstránené v prospech skutočného tlačidla, namontovaného na ľavej strane a vyrobeného z titánu.
Pod kapotou sa nachádza známy 3,8-litrový twin-turbo motor V8 od Ferrari, ktorý teraz generuje výkon 631 koní – o 19 koní viac ako luxusné, športové autá Ferrari Roma. Krútiaci moment je nezmenený. Výkon sa dostáva na zadné kolesá pomocou osemstupňovej dvojspojky, pričom spoločnosť uvádza zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.3 sekundy a maximálnu rýchlosť 320 km/h. Extra výkon pochádza z ľahších vačkových hriadeľov, presnejšie opracovaného bloku motora, oleja s nižšou viskozitou a zmien kalibrácie turbodúchadla, hovorí Ferrari.
Zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté prostredníctvom pokročilého systému riadenia preplňovania turbodúchadlom, ktorý umožňuje nezávislé riadenie rýchlosti otáčania oboch turbodúchadiel so špeciálnou kalibráciou a zvýšením maximálnych otáčok turbodúchadla až na 171 000 ot./min. Tento prístup zlepšuje odozvu škrtiacej klapky a zvyšuje presnosť regulácie tlaku, a to aj vďaka zavedeniu špeciálnych snímačov tlaku pre každú skupinu valcov. Nová riadiaca jednotka motora, ktorú používajú aj luxusné, športové autá ako Ferrari 296 GTB, Ferrari Purosangue a Ferrari 12Cilindri, umožnila využiť plný potenciál motora.
Na palube Amalfi je tiež veľa nových technológií. Vzadu je aktívny spojler, ktorý sa zdvíha vysokou rýchlosťou, aby sa zlepšila stabilita. V najvyššom z troch nastavení Ferrari tvrdí, že krídlo môže produkovať 110 kg prítlaku pri rýchlosti 250 km/h, pričom pridáva menej ako 4% zvýšenie odporu.
Ferrari Amalfi tiež využíva softvér Ferrari Side Slip Control 6.1, ktorý funguje ako centrálny riadiaci systém pre všetky vstupy auta, od uhla natočenia a pohybu odpruženia až po vybočenie, aby poskytoval čo najväčšiu priľnavosť a výkon v akomkoľvek danom scenári. Na palube je samozrejme množstvo systémov ADAS, ktoré zaisťujú bezpečnosť cestujúcich, vrátane vecí, ako je adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a ďalšie.
Nie je zatiaľ známe, kedy sa tieto luxusné, športové autá dostanú do predaja, ale s veľkou pravdepodobnosťou Ferrari Amalfi začne schádzať z linky pred koncom roka. Ak dávate prednosť kabrioletu, bude len otázkou času, kedy takýto model dorazí, keďže Ferrari minulý rok ochrannou známkou označilo meno Amalfi Spider.
zdroj: motor1.com
Silný dopyt zvyšuje výrobu nového BMW M2 CS1. Júl 2025
Najnovšie luxusné, športové autá BMW M sú horúce komodity. Dopyt po BMW M5 prekonáva očakávania automobilky a teraz máme správu, že kupujúci zadávajú objednávky na nové BMW M2 CS vo väčšom počte, ako sa pôvodne predpokladalo. To núti BMW zvýšiť počet výrobných slotov na určitých trhoch vrátane Spojených štátov.
Sylvia Neubauer, viceprezidentka BMW M pre zákazníkov, značku a predaj, povedala pre BMW Blog, že po novom variante M2 je “obrovský dopyt”. Nevieme, koľko CS BMW plánuje vyrobiť alebo koľko ich každý trh dostane, ale Neubauer povedal, že musel zvýšiť prídel o “dosť jednotiek”. Dopyt stúpa aj v Nemecku a Číne.
Nové BMW M2 CS 2026 je jedným z najhorúcejších modelov BMW M vôbec. Pod kapotou sa nachádza 3.0-litrový radový šesťvalec značky s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 523 koní. To je o 50 koní viac oproti štandardnej M2 s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je jedinou prevodovkou dostupnou v CS. Na rozdiel od ostatných luxusných, športových automobilov CS od BMW má však pohon zadných kolies.
BMW M2 CS je tiež ľahšie ako bežné luxusné, športové autá BMW M2, predovšetkým vďaka svojej karosérii z uhlíkových vlákien, pričom BMW tvrdí, že váži o 44 kg menej. Stále však váži takmer 1.724 kg. Dokáže dosiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 305 km/h, ale všetok tento výkon má vysokú cenu.
zdroj: motor1.com