VW má 1-2 roky na zmenu negatívneho trendu značky Volkswagen10. September 2024

Dr. Arno Antlitz, finančný a prevádzkový riaditeľ skupiny Volkswagen, povedal pracovníkom zhromaždeným v sídle spoločnosti vo Wolfsburgu, že spoločnosť má “jeden, možno dva” roky na to, aby zmenila situáciu pre svoju hlavnú automobilovú značku Volkswagen. Jeho slová prichádzajú len niekoľko dní po správe, že VW by mohol zatvoriť dva závody v Nemecku, čo sa v celej 87-ročnej histórii spoločnosti nestalo.

Oficiálne vyjadrenie VW: “Už nejaký čas míňame na značku viac peňazí, ako zarábame.
Z dlhodobého hľadiska to nemôže dopadnúť dobre. Ak budeme takto pokračovať, transformácia sa nám nepodarí. V Európe sa v súčasnosti predá o 2 milióny vozidiel menej ako pred pandémiou COVID. Pred pandémiou COVID sa v Európe kúpilo približne 16 miliónov vozidiel. Počas COVID a po ňom toto číslo kleslo na približne 12 miliónov vozidiel, pretože celé odvetvie nemalo dostatok polovodičov. Trh v Európe sa odvtedy zotavil, ale nevráti sa na svoju pôvodnú úroveň. Očakávame, že v budúcnosti sa predá približne 14 miliónov vozidiel ročne, ak vôbec. Takže je tu nedostatok okolo 2 miliónov kusov.

My [koncern VW] sme najväčším výrobcom s približne štvrtinovým podielom na trhu v Európe. Chýba nám približne 500 000 áut, čo zodpovedá približne 2 závodom. A to nemá nič spoločné s našimi produktmi alebo slabými predajnými výsledkami. Trh už jednoducho neexistuje. Je našou spoločnou zodpovednosťou zlepšiť nákladovú efektívnosť najmä nemeckých závodov. Musíme zvýšiť produktivitu a znížiť náklady. Stále máme rok, možno dva roky na to, aby sme veci zmenili. Ale musíme tento čas využiť. Zároveň musíme znížiť zložitosť našich procesov a využiť ešte viac synergií skupiny.”

Podľa správy agentúry Reuters sa na stretnutí s vedúcimi pracovníkmi spoločnosti zúčastnilo približne 25 000 pracovníkov, ktorí sa dosť vyjadrili o možnosti zatvorenia závodov v krajine. V 90. rokoch bola uzavretá dohoda, ktorá zaručovala istotu zamestnania skupiny VW do roku 2029. Vedenie VW však tvrdí, že meniace sa trhy v Európe si budú vyžadovať výrazné zníženie nákladov, pretože dopyt klesá. Antlitz spomenul nedostatok približne 500 000 vozidiel a povedal zhromaždeniu, že predaj sa v postpandemickej ére pravdepodobne nezotaví.

V reakcii na to zamestnanecká rada Volkswagenu kritizovala vedúcich pracovníkov spoločnosti za to, že nevykonávajú svoju prácu. Podľa Euronews predsedníčka Daniela Cavallo počas stretnutia nešetrila slovami a obvinila predstavenstvo, že sa nezameriava na hlavnú činnosť a núti zamestnancov platiť za svoje chyby.

Pri pohľade na nedávne štatistiky predaja VW Group sa veci nezdajú také hrozné, ako naznačuje Antlitz. Výsledky za druhý štvrťrok ukazujú, že európsky trh mierne vzrástol o 1,9%, zatiaľ čo predaj vzrástol aj v Južnej Amerike a USA. V Ázii je to však iný príbeh, kde konkurencia z Číny znížila predaj VW Group o 8,2%. Pokiaľ ide konkrétne o elektrické, luxusné, športové autá, spoločnosť trpí v celej Európe s poklesom predaja o 15,2%. Keďže VW Group tvrdo tlačí na elektrický rad vo svojom množstve značiek, tieto čísla poukazujú na ťažkú budúcnosť.

zdroj: motor1.com