Volkswagen tvrdí, že jazda s elektrickým GTI bude zábavnejšia5. August 2024

Je to už takmer rok, čo Volkswagen naznačil svoj zámer urobiť elektrické, luxusné, športové autá GTI. Koncept Volkswagen ID. GTI sa v roku 2026 vyvinie na sériový model pre európsky trh.

Thomas Schäfer si nenechal ujsť príležitosť na propagáciu elektrického GTI a povedal, že jeho odpruženie a podvozok “budú na ešte vyššej úrovni” v porovnaní s dnes predávaným benzínovým modelom. Cieľom je “vyrobiť luxusné, športové auto, ktoré nie je len o výkone”, ale také, ktoré je “ešte vzrušujúcejšie zažiť a jazdiť”. Vysokopostavený predstaviteľ VW tiež spomenul, že auto bude mať “GTI e-zvuk”, takže očakávajte, že umelý hluk motora bude pumpovaný cez reproduktory.

Za zmienku stojí ID. GTI Concept nepredviedol elektrický Golf GTI, ale skôr menšie auto. Výkonne orientovaný showcar z minuloročného IAA Mobility v Mníchove vychádzal z ID. 2all, elektrického hatchbacku veľkosti Polo. Supermini sa stále predáva ako GTI so spaľovacím motorom, 2.0-litrovým turbodúchadlom so štvorvalcom s výkonom 204 koní. Pred zánikom v roku 2023 ešte menšia up! GTI bolo stále ponúkané s preplňovaným trojvalcovým 1.0-litrovým motorom s výkonom 115 koní.

Ďalší plne elektrický Golf po modeli založenom na Mk7 sa má dostať až do konca desaťročia, keď je naplánovaný vydanie Mk9. Súčasný Mk8 Golf s benzínovými motormi by sa mohol dožiť roku 2035, pretože VW nevylučuje predaj dvoch generácií súčasne niekoľko rokov. Golf tento rok oslaví 50 rokov a GTI dosiahne rovnaký míľnik v roku 2025.

Technicky bolo Scirocco GTI prvým GTI, ktoré sa dostalo na montážnu linku. Do sériovej výroby vstúpil v lete 1976, zatiaľ čo Volkswagen Golf GTI nasledoval neskôr na jeseň. VW však na výstave IAA vo Frankfurte v roku 1975 zobral prvý Golf GTI.

V prejave na GTI Fan Fest vo Wolfsburgu Schäfer povedal, že VW môže preniesť “ducha DNA [benzínového GTI] do elektrického veku”. Ďalej povedal, že GTI, ktoré sa vyhnú napájaniu spaľovacieho motora, poskytnú “vysoký výkon a ikonický dizajn”, pričom zostanú okamžite rozpoznateľné. Tieto tri ikonické písmená znamenajú Grand Touring Injection, ale ochranná známka loga z minulého roka naznačovala, že “I” bude nahradené bleskom pre výkonné elektromobily.

Počas toho istého rozhovoru šéf VW zopakoval, že nemecká automobilka stále chce, aby elektromobily do roku 2030 tvorili najmenej 80% ročného predaja v Európe. Luxusné, športové autá spadajúceho pod VW Group, ako sú Bentley, Porsche a Audi, nedávno revidovali svoje ciele v oblasti elektromobilov a pripustili, že autá na benzín a naftu pravdepodobne zostanú dlhšie, ako sa pôvodne odhadovalo.

zdroj: motor1.com