Volkswagen Teramont Pro pre Čínu dostal nový motor19. Február 2025
Atlas, ktorý je na trhu od roku 2017, je už dlho v predaji. Našťastie je Volkswagen pripravený nahradiť svoje starnúce, luxusné, športové SUV uvedením nového modelu Teramont Pro v Číne s pomocou svojho miestneho partnera SAIC. Trojradový rodinný automobil používa názov “Teramont” tam a na iných trhoch od jeho uvedenia pred ôsmimi rokmi. Nie je jasné, či bude aj americký model novej generácie identický, ale neočakávame žiadne zásadné rozdiely.
Štýl Teramont Pro nie je žiadnym prekvapením, vzhľadom na to, že dizajn sa objavil v septembri 2024, keď SUV prešlo obvyklým homologizačným procesom s čínskym ministerstvom priemyslu a informačných technológií (MIIT). Určite to nie je najvzrušujúcejšie SUV, ale to sa dalo očakávať, pretože VW v súčasnosti nie je typom automobilky, ktorá experimentuje s odvážnym dizajnom. Ani táto vlajková loď výbavy R-Line s 21-palcovými originál diskami vám nerozprúdi pulz.
Volkswagen Teramont Pro sa snaží zostať trendy s LED svetelnými lištami vpredu a vzadu, uzavretou mriežkou chladiča podobnou EV, zapustenými kľučkami dverí a skrytými koncovkami výfuku. Nadrozmerné svetlomety a robustné zadné svetlá porušujú normu, vzhľadom na to, že mnohé nové luxusné, športové autá majú tendenciu mať tenké svetlá.
Sedemmiestny interiér je štandardnou záležitosťou roku 2025 a do palubnej dosky napchá čo najviac obrazoviek. Podobne ako Volkswagen Passat Pro predávaný v Číne, aj Teramont Pro má samostatný displej len pre spolujazdca. Inde VW-SAIC plánuje predávať veľké SUV s vychytávkami od panoramatického strešného okna a 14-reproduktorového zvukového systému Harman Kardon až po 30-farebné ambientné osvetlenie a trojstupňový dávkovač parfumov. K dispozícii sú aj vyhrievané, ventilované predné sedadlá s masážnou funkciou, doplnené o elektrickú opierku nôh pre úplne sklopné sedadlo spolujazdca.
Volkswagen Teramont Pro možno nemá wow faktor, ale pod kapotou má niečo zaujímavé. Je to prvá aplikácia motora EA888 piatej generácie VW. Tento preplňovaný 2.0-litrový štvorvalcový motor beží na Millerovom cykle a bol ďalej vylepšený s cieľom znížiť spotrebu paliva a emisie. Nový motor ťaží z turbodúchadla s variabilnou geometriou a vyššieho vstrekovacieho tlaku paliva 500 barov.
Okrem toho mal EA888evo5 mnoho svojich pohyblivých častí “komplexne zosilnených” s vylepšeniami piestov, ojníc a kľukového hriadeľa. VW tiež ponúka ďalšie vylepšenia nasávania, medzichladiča a mazacieho systému. V Teramont Pro prepracovaný motor pumpuje 268 koní, čo predstavuje solídny nárast vo výkone 51 koní oproti starému modelu predávanému v Číne.
Preplňovaný štvorvalec pracuje výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a systémom pohonu všetkých kolies 4Motion. Toto hardvérové usporiadanie umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 7.6 sekundy, čo nie je na také veľké vozidlo príliš pomalé. Starý Teramont bol ponúkaný s úctyhodným motorom VR6, ale VW ukončil výrobu koncom minulého roka.
Medzi ďalšie pozoruhodné funkcie patrí obvyklé adaptívne odpruženie (DCC) a pokročilejší poloautonómny systém jazdy, ktorý spĺňa požiadavky L2+. Volkswagen Teramont Pro bol skonštruovaný na platforme MQB Evo koncernu VW a až 82,3 % jeho konštrukcie je vyrobených z vysokopevnostnej ocele. Ako bezpečnostný prvok je vo dverách batožinového priestoru zabudované dvojité cúvacie projekčné svetlo, ktoré premieta šípky na cestu, aby upozornilo chodcov, keď vozidlo cúva.
Uvidí sa, či bude Atlas druhej generácie kópiou Teramont Pro, keď dorazí do Spojených štátov, pravdepodobne pre modelový rok 2026. Tento motor EA888evo5 sa určite použije v ďalších produktoch koncernu VW, najmä preto, že nová správa naznačuje, že aj luxusné, športové autá Audi a VW budú naďalej používať benzínové motory dlhšie, ako sa plánovalo.
zdroj: motor1.com