Volkswagen ID.Every1 je lacný elektromobil aký VW nutne potrebuje7. Marec 2025
Výrobcovia automobilov musia predávať lacnejšie elektrické vozidlá, ak chcú za volant elektromobilov posadiť viac ľudí. Volkswagen má v úmysle riešiť nedostatok modelov na spodnej úrovni dvoma novými položkami: ID.2 a ID.1. Koncept ID.2all má ukážku prvého z nich a bude stáť menej ako 25 000 EUR vo výrobnej podobe. Posledný menovaný, ktorý dnes debutuje aj ako koncept, bude mať vyvolávaciu cenu približne 20 000 EUR, keď sa dostane na montážnu linku.
Volkswagen ID. Every1 je oknom do blízkej budúcnosti nepriamej náhrady za e-up!, ktorý VW vyradil už v roku 2023. Je však podstatne väčší ako malý elektrický hatchback. Nový koncept meria 3880 mm spredu dozadu, vďaka čomu je o 280 mm dlhší ako zaniknutý e-up! Stále je o 170 mm kratší ako ID2.2all, čo sme už spomenuli. S výškou 1490 mm a šírkou 1816 mm je nový koncept v porovnaní s ID.2 o niečo nižší a užší.
Aj keď ide o koncept, neočakávame žiadne zásadné zmeny pre sériový model. Finálna verzia bude mať predné a zadné stierače, väčšie zrkadlá, parkovacie senzory a podobne. Do ID. Every1 je zapečená určitá dizajnová DNA prvej generácie Golfu. Plochá línia pásu odkazuje na klasický Mk1 Giorgetta Giugiara, zatiaľ čo čierny rám zadného lesku nadväzuje na pôvodný hot hatch GTI z roku 1976.
Aj keď ide o malé auto, 19-palcové originál disky Volkswagen nemusia nevyhnutne vyzerať prehnane. Dúfame, že pre tých, ktorí uprednostňujú jazdný komfort a extra dojazd pred športovejším vzhľadom, bude ponúknutá menšia súprava. V dobe znižovania nákladov, najmä vo VW Group, si budeme musieť počkať, či bude mať sériový model nabíjacie porty na oboch predných blatníkoch.
Interiér má za cieľ poskytnúť toľko priestoru ako benzínové Polo, čo je možné vďaka vynikajúcemu baleniu, ktoré môže poskytnúť iba elektromobil jazdiaci na vyhradenej platforme. Dovnútra sa zmestia štyria ľudia, zatiaľ čo batožinový priestor meria 305 litrov, čo je na auto v tomto segmente viac než slušné.
Jedna vec, ktorá nás znepokojuje, je informačno-zábavný systém, ktorý dominuje palubnej doske. Nie samotná veľká dotyková obrazovka, ale “mozgy” za ňou. VW hovorí, že ID.1 bude prvým výrobným modelom skupiny, ktorý využíva novú softvérovú architektúru. Vzhľadom na problémy, ktoré mali niektoré produkty VW v posledných rokoch, vrátane luxusných, športových automobilov koncernu VW, by sme nemuseli nevyhnutne chcieť byť medzi prvými používateľmi.
Potom je tu toto vyhlásenie o tom, že auto je vybavené “novými funkciami počas celého životného cyklu, ak si to jeho používatelia želajú”. Čítanie medzi riadkami naznačuje, že Volkswagen ID.1 bude ponúkaný s predplatným na odomknutie funkcií, ktoré sú inak blokované za paywallom. Pozitívnejšie je, že sme radi, že VW sa stále chystá nainštalovať samostatný, aj keď malý prístrojový panel. Pod veľkou obrazovkou je viditeľných niekoľko klávesových skratiek spolu so správnymi tlačidlami na dvojramennom volante.
Ak vás zaujíma krabica medzi prednými sedadlami, je to odnímateľný Bluetooth reproduktor. Ďalšou elegantnou funkciou je stredová konzola, ktorá sa posúva vpredu a dozadu sedením na koľajnici, podobne ako v oveľa väčšom minivane ID. Na strane spolujazdca palubnej dosky sa nachádza aj koľajnica, na ktorú môžete pripevniť tablet alebo policu, ktorá slúži aj ako stôl.
Volkswagen ID.1 bude založený na rovnakej platforme MEB s pohonom predných kolies ako jeho väčší brat ID.2. Jeden motor konceptu namontovaný na prednej náprave produkuje skromných 94 koní, čo stačí na maximálnu rýchlosť 130 km/h. Aj keď sa veľkosť batérie nespomína, VW sľubuje minimálny dojazd 250 km.
VW plánuje uviesť Volkswagen ID.2 na budúci rok a ID.1 v roku 2027. Väčší z dvoch elektromobilov splodí aj luxusné, športové autá GTI a crossover ID.2X. Výkonný model už predstavil koncept ID. GTI, zatiaľ čo robustná verzia sa dostane do pozornosti v septembri tohto roku na IAA Mobility Show 2025 v Mníchove.
zdroj: motor1.com