Úpravca sľubuje vylepšené ovládanie ikonického Ferrari F4028. Január 2025
Ferrari F40 predstavuje niečo, čo presahuje automobilový svet. Bol to posledný model uvedený na trh v kompetencii samotného Enza. Je to hlavný hrdina na stenách miliónov nadšencov narodených medzi rokmi 1970 a 1980, či už sú to plagáty, pohľadnice alebo fotografie. Je to možno jedno z mála luxusných, športových automobilov v histórii, o ktorom sa všetci zhodnú, že je krásne.
Samotné luxusné, športové autá Ferrari F40 sú však veľmi špecifické. Náhle sa spustí turbo oneskorenie, vďaka čomu sú takmer nezvládnuteľné. Má závratné nastavenie. A nie je tu žiadna elektronika, ktorá by pomohla, čo je dobré z puristického hľadiska, ale je pravda, že modernej exotike uľahčuje proces jazdy. “Je to tak trochu vlčí pes,” povedal raz legendárny jazdec F1 Michele Alboreto. “Jemne ho pohladíte, ale ak mu ublížite, môže vás uhryznúť.” Minulý týždeň bol toho dôkazom: Ferrari F40 Landa Norrisa narazilo do zvodidiel v Monaku. Teraz niekto navrhol špeciálny balík, ktorý udrží vzrušenie a zároveň uľahčí šoférovanie.
Týmto subjektom je Officine Fioravanti, mladá turínska spoločnosť, ktorá sa špecializuje na exotické automobilové restomody. Najnovší projekt sa zameriava na ikonické luxusné, športové auto Ferrari a pridáva balík ovládania na zlepšenie zážitku. Výsledkom je auto, známe ako Ferrari F40 Alte Prestazioni.
“Ak ho nepoužijete, zničí sa. Ak ho používate a nie ste skutočný pilot, riskujete veľa,” uvádza spoločnosť na obranu svojej modernizovanej F40. Cieľom je urobiť jedno z najikonickejších superáut v histórii “bezpečnejším, použiteľnejším a v prípade potreby ešte lepším, pokiaľ ide o výkon”.
Balík pridáva odpruženie Öhlins TTX 36 so štvorsmerným nastavením. To zahŕňa nové ramená, ložiská a nosiče nábojov. Brzdový systém je tiež vylepšený novými karbónovo-keramickými kotúčmi a strmeňmi Brembo – šesť piestov vpredu a štyri vzadu – spolu s vylepšeným nastavením ABS. Ďalšie vylepšenia prichádzajú do riadenia s novou skrinkou, ktorá má posilňovaciu hydraulickú asistenciu.
Vizuálne povedané, Officine Fioravanti sa nezahráva s dokonalosťou. Spoločnosť však pridáva väčšie rozložené kolesá vpredu a vzadu. Zachovávajú si známy štýl F40 a stále obsahujú dizajn so stredovým zámkom. Kolesá však rastú na 18 palcov vpredu, 19 vzadu. Sú obuté do plášťov Michelin Cup 2 alebo Pirelli P Zero.
Ferrari F40 Alte Prestazioni bolo vytvorené ako luxusné, športové auto, ktoré si zachováva svoj obvyklý šarm a ikonický status a zároveň sa s ním ľahšie jazdí. “Ferrari F40 je majstrovské dielo vytvorené na to, aby sa dalo riadiť, nielen predvádzať,” hovorí spoločnosť.
zdroj: motor1.com