Tretí hybridný Mercedes S bude najvýkonnejší a najúspornejší3. September 2013
Na jesennom autosalóne vo Frankfurte bude mať premiéru luxusné auto Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID, ktorý sa v roku 2014 začne dodávať aj na Slovensko. Najnovší hybridný model novej prémiovej triedy je spôsobilý jazdiť podľa prepočtov so spotrebou 3 litre/100 km a emisiami 69 g CO2 na jeden km. Využíva nový prepĺňaný benzínový šesťvalec (245 kW; 480 Nm) a elektromotor (80 kW; 340 Nm). V elektrickom režime jazdy má dojazd približne 30 km. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,5 s.
Stlačením tlačidla si možno vybrať niektorý zo štyroch hybridných režimov prevádzky: HYBRID; E-MODUS: čisto elektrická jazda; E-SAVE: vozidlo udržiava naplno nabitý akumulátor, aby neskôr mohlo jazdiť čisto elektricky; CHARGE: akumulátor je nabíjaný počas jazdy.
V novej luxusnej triede S je prvý raz použitý systém brzdenia s rekuperáciou (RBS) druhej generácie. Prepína medzi bežným mechanickým brzdením a elektrickým brzdným výkonom elektromotora v režime generátora (ten sa pri brzdení aktivuje ako prvý), ktoré vodič vôbec nepostrehne.
Novou triedou S rozširuje značka s hviezdou ponuku prémiových hybridov na tri modely: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID a najnovší S 500 PLUG-IN HYBRID. Pri ich hybridných pohonoch druhej generácie dokonale integrovaných do hnacieho ústrojenstva možno spaľovacie motory kompletne odpojiť od elektromotora. Prémiové hybridy tiež využívajú rekuperačný brzdový systém druhej generácie a predvídavý systém manažmentu energie Intelligent HYBRID.
Zatiaľ čo akumulátory modelov S 400 HYBRID a S 300 BlueTEC HYBRID ako sebestačných hybridov sa dobíjajú počas brzdenia brzdou alebo motorom, alebo ich nabíja spaľovací motor, nový vysokonapäťový lítiovo-iónový akumulátor s desaťnásobne vyšším obsahom energie v S 500 PLUG-IN HYBRID možno nabíjať aj externe cez nabíjaciu zásuvku vpravo v zadnom nárazníku (zásuvka je tiež jediný vonkajší znak, ktorým sa toto luxusné auto líši od bežného modelu).