Šéf AMG je presvedčený, že zákazníci s V8 prejdú na elektriku4. Október 2024

Po tom, čo sa muž zodpovedný za výkonnostnú divíziu Mercedes-AMG povedal, že kupujúci AMG prijmú štvorvalcové hybridy ako smartfóny, nadväzuje na rovnako kontroverzné vyhlásenie. V rozhovore s britským časopisom Autocar bol generálny riaditeľ AMG Michael Schiebe presvedčený, že kupujúci nebudú mať problémy s prechodom z veľkého starého motora V8 na elektrické, luxusné, športové autá.

“Zákazníci, ktorí prišli k značke kvôli V8, neprišli len preto, že chceli mať veľký motor. Prišli, pretože sa im páčila technológia, ktorú sme do auta vložili. Takže pokiaľ ide o elektrickú jazdu, som si celkom istý, že skočia do tejto novej technológie, pretože to bude najnovšia a najlepšia, akú môžete získať.”

Podstatou tohto vyhlásenia je, že AMG chce, aby sme verili, že klientelu Affalterbachu tvoria ľudia, ktorí uprednostňujú technológie. Ak najnovší vývoj nebude mať spaľovací motor, zákazníci zrejme prejdú na elektrické, luxusné, športové autá Mercedes. Skôr či neskôr sa filozofia “jeden človek, jeden motor” skončí a zdá sa, že Schiebe verí, že ľudia nebudú váhať prijať elektromobily, pokiaľ budú mať najnovšiu technológiu.

Motor V8 však v dohľadnej dobe neumiera. AMG prisľúbilo, že stále pracuje na nových osemvalcových modeloch. Nedávne špionážne video naznačuje, že Mercedes-AMG CLE63 by mohol byť ďalším v poradí, ktorý dostane motor V8. Správy uvádzajú, že najvyššia úroveň CLE mala mať zmenšenú elektrifikovanú pohonnú jednotku, ale slabý dopyt po C63 prinútil AMG vymeniť motor v neskoršej fáze vývoja.

Hoci presné údaje o predaji C63 nie sú k dispozícii, masívne zľavy v Nemecku naznačujú, že nie je práve populárny. C63 nie je jediným AMG, ktoré stratilo svoj V8, pretože GLC63 tiež upustil od 4.0-litrového agregátu s dvojitým turbodúchadlom. Okrem toho Mercedes už oznámil, že nové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG E63 nebudú mať osem valcov.

S odkazom na plug-in hybridné 2,0-litrové nastavenie v predchádzajúcom rozhovore Schiebe pripustil, že niektorí zákazníci AMG ”si nájdu čas, aby boli skutočne nadšení pre túto technológiu”. Ďalej povedal, že “je dôležité byť otvorený, pokiaľ ide o technológie”. Pri pohľade ďalej do minulosti Schiebe obhajoval rozhodnutie spoločnosti vložiť do C63 štvorvalec tým, že jej plug-in hybridné nastavenie je ”veľmi, veľmi progresívne”.

Na obranu AMG vkladá peniaze tam, kde hovorí. Nielenže uviedla na trh niekoľko vysokovýkonných PHEV, ale vyvíja aj platformu elektromobilov na mieru. The AMG. Architektúra EA sa vyvíja niekoľko rokov a je jasné, že AMG pracuje na čisto elektrickom superaute. Zrejme to bude nejaký čas trvať (minulý rok bol predstavený koncept Vision One-Eleven), ale elektrický model by mal slúžiť ako duchovný nástupca elektrického modelu SLS AMG z roku 2013.

AMG už vylúčilo výrobu ďalšieho hyperauta poháňaného F1, ktoré by nadviazalo na One, kvôli čoraz prísnejším emisným predpisom. Nižšie v rozsiahlej zostave Mercedesu je stále veľa šesť- a osemvalcových modelov a dokonca aj masívny V12 v Maybach triedy S.

zdroj: motor1.com