RIMAC chce úplnú kontrolu nad Bugatti5. Apríl 2025

Koncom roka 2021 sa otriasli piliere sveta luxusných, športových automobilovRimac a Bugatti sa zlúčili do nového spoločného podniku s príznačným názvom Bugatti Rimac. Mohli by tieto dve značky – jedna je mladý výrobca elektrických superšportov a druhá ostrieľaný výrobca superšportové so spaľovacím motorom – skutočne koexistovať bez toho, aby obetovali identitu každej značky? Generálny riaditeľ Bugatti Rimac Mate Rimac to prisľúbil a v rokoch od fúzie to zostalo pravdou.

V zákulisí však bolo Porsche tiež významným hráčom v spoločnosti. Vlastní 45% podiel v spoločnom podniku, pričom Rimac má väčšinu s 55%. To by sa mohlo zmeniť podľa správy agentúry Bloomberg, ktorá tvrdí, že Rimac sa snaží odkúpiť kúsok koláča Porsche.

S odvolaním sa na anonymné zdroje oboznámené s touto záležitosťou sa v správe uvádza, že Rimac už predložil predbežnú ponuku. Suma v dolároch nie je uvedená, ale spoločný podnik má údajnú hodnotu približne 1,1 miliardy dolárov. V správe sa ďalej uvádza, že Rimac by mohol vyhľadať ďalších investorov, ktorí by pomohli uskutočniť nákup. Zdá sa, že veci sú vo veľmi ranom štádiu a rokovania prebiehajú.

Toto všetko sú v tejto chvíli nepotvrdené klebety. Porsche a Rimac nemajú čo oficiálne povedať, ale vzhľadom na súčasný stav globálneho automobilového priemyslu by Porsche pravdepodobne mohlo použiť peniaze z dohody. Nemecká značka neublíži, ale globálny predaj v roku 2024 mierne klesol napriek tomu, že na americkom trhu mal dobrý rok. Keďže clá sú teraz realitou pre spoločnosti, ktoré chcú dovážať a predávať autá v Amerike, môže byť rok 2025 pre Porsche úplne iný príbeh.

A potom je tu Bugatti. Legendárna francúzska značka pochodovala vpred bez straty ktoréhokoľvek zo svojich 16 valcov, aj keď do mixu vstúpila určitá elektrifikácia. Nový V16 od Tourbillonu vymieňa viacero turbodúchadiel za tri elektromotory, ale stále je to bláznivý hyperšport s celkovým výkonom 1 800 koní. Medzitým luxusné, športové autá Rimac Nevera využívajú štyri elektromotory na výrobu 1 914 koní. Takže ak Rimac úplne prevezme Bugatti, nadmerný výkon tak skoro nezmizne.

zdroj: motor1.com