Priemerná cena superšportov McLaren by sa mala zvýšiť23. August 2024

Nové, luxusné, superšportové autá sú logicky drahé. Koľko peňazí však ľudia skutočne vynakladajú na špičkové výkonné auto? V prípade McLaren by toto magické číslo malo byť asi 240.000 libier. Zaujímavé odhalenie urobil generálny riaditeľ Michael Leiters v rozhovore pre Automotive News Europe.

Muž, ktorý má na starosti značku so sídlom vo Wokingu, chce, aby sa toto číslo zvýšilo, a verí, že sa tak stane aj tento rok. McLaren predával “cenovo dostupnejší model” Artury v roku 2023, zatiaľ čo v roku 2024 sa drahšie luxusné, športové autá McLaren 750S ukazujú ako populárnejšie. Nástupca McLaren 720S sa zvyčajne predáva za 250.000 – 260.000 libier. Leiters hovorí, že spoločnosť by mohla umelo zvýšiť počiatočnú cenu svojich luxusných, športových áut a nariadiť vyššiu prémiu za opcie, ale to by bolo nesprávne: “Mohli by ste zvýšiť cenu, ale bez obsahu produktu to nedáva zmysel.”

Rad modelov McLaren “Ultimate Series” dáva spoločnosti “veľa priestoru nad 750S”. Spomeňte si na Solus GT, Speedtail, Senna, Elvu a nadchádzajúceho nástupcu P1. Ten má kódové označenie “P18″ a hovorí sa, že dostane úplne nový motor V8 s výkonom približne 1 000 koní. Model by mal ísť do predaja v roku 2026 s odhadovanou cenou okolo 2 mil. EUR.

Hoci McLaren nemá v úmysle obmedzovať výrobu, v ideálnom prípade chce predať menej áut s vyššími ziskovými maržami. Hlavný šéf tvrdí, že pozornosť sa odklonila od objemu a spoločnosť už neskladuje svoje luxusné, športové autá u predajcov. V prípade 750S sa výrobná séria generuje výlučne z objednávok prijatých od zákazníkov. Zámerom je “vytvoriť nedostatok a exkluzivitu produktu”, čo je vzorec, ktorý zdokonalil úhlavný rival Ferrari.

Napriek prístupu “menej je viac” sa zostava pravdepodobne rozšíri o model 2+2 alebo dokonca SUV. Je to obrat o 180 stupňov v porovnaní s predchádzajúcimi stratégiami plánovania produktov, ktoré všetky pevne vylučovali SUV. Praktickejšie luxusné, športové auto si vyžaduje obrovské investície, a preto McLaren zvažuje prispôsobenie existujúcej platformy od inej automobilky. Leiters povedal pre Automotive News, že firma už vedie “veľmi sľubné” rokovania s niekoľkými výrobcami automobilov.

McLaren je jednou z posledných značiek bez vlastného SUV. Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce a dokonca aj Ferrari naskočili do rozbehnutého vlaku športovo-úžitkových vozidiel. Bugatti, Koenigsegg a Pagani doteraz odolávali pokušeniu, ale ako dlho?

zdroj: motor1.com