Prevratný Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE má 680 koní14. Apríl 2023

Jednou z hlavných atrakcií tradičného pražského motoristického podujatia „Legendy 2023“ bude úplne nový luxusný, športový automobil Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE, ktorý predstavuje významnú technologickú zmenu v 55-ročnej histórii AMG. Vozidlo je vybavené pokročilou hybridnou technológiou inšpirovanou technológiou Formuly 1™ a ponúka jedinečné parametre vďaka kombinácii spaľovacieho motora vpredu a výkonného elektromotora vzadu: systémový výkon 500 kW (680 k), kombinovaný maximálny krútiaci moment 1020 Nm a náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. A to všetko s jediným cieľom – opäť posunúť hranice výkonu vo svojom segmente vďaka znalostiam a technológiám z motoristického športu.

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE kombinuje 2,0-litrový štvorvalcový preplňovaný motor s permanentne budeným synchrónnym elektromotorom, vysokovýkonný akumulátor s priamym chladením článkov a plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 3,4 sekundy pre sedany aj kombi.

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvorvalcový motor na svete sa ručne vyrába v Affalterbachu na princípe “jeden človek, jeden motor”. Inovatívny systém preplňovania elektricky podporovaným turbodúchadlom s plniacim tlakom až 2,6 bar je priamo odvodený od technológie používanej v súčasných monopostoch Formuly 1. Nový systém prepĺňania turbodúchadlom zaručuje spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok.

Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s dvojstupňovou prevodovkou s elektronickým radením a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Toto usporiadanie pohonu odborníci označujú ako P3 hybrid. Ľahký vysokovýkonný akumulátor je tiež umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou.

Akumulátor AMG HPB (High Performance Battery) pozostávajúci z 560 cylindrických článkov umožňuje extrémne rýchle vybíjanie a nabíjanie. Tým sa zabezpečí, že bude vždy k dispozícii vysoký výkon a že sa plne využije brzdný potenciál pre efektívnu rekuperáciu. Dojazd 13 km v čisto elektrickom režime je možné využiť napríklad v meste alebo v obytných zónach.

Vývoj lítium-iónového akumulátora bol inšpirovaný technológiami, ktoré sa osvedčili v hybridnom pretekárskom vozidle formule 1 tímu Mercedes-AMG Petronas F1. V rámci vývoja prebiehala intenzívna spolupráca medzi dodávateľom motorov Formuly 1 High Performance Powertrains (HPP) v Brixworthe a Mercedes-AMG v Affalterbachu. Základom vysokého výkonu plug-in hybridných luxusných, športových automobilov Mercedes-AMG je inovatívne priame chladenie. Pokroková chladiaca kvapalina prúdi okolo všetkých 560 cylindrických článkov akumulátora. Aj pri rýchlej jazde na pretekárskej trati, kde sa neustále zrýchľuje a spomaľuje, si akumulátor zachováva svoju vysokú výkonnosť.

Všetky aerodynamické úpravy exteriéru vrátane odvetrávanej kapoty motora sú funkčné. Špecificky predĺžená predná časť a rozšírená karoséria boli charakteristické už pre predchádzajúce modely Triedy C od Mercedes-AMG. V novej generácii má model  Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE navyše aj zväčšený rozchod.

Aby sa na cestu dostal rekordný výkon, po prvýkrát v histórii tohto modelu bol zvolený plne variabilný systém pohonu všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+. Samostatná funkcia “Drift Mode” umožňuje odpojenie prednej nápravy pre ešte väčšiu radosť z jazdy. V tomto segmente je výnimočné aj sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy.

Osem jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT je prispôsobených špecifickým vlastnostiam novej technológie pohonu: Elektrický, Komfort, Zachovanie stavu nabitia, Šport, Šport+, PRETEKY, Klzká vozovka a Individuálny. Vozidlo ponúka širokú škálu zážitkov z jazdy – od veľmi efektívnych až po extrémne dynamické. Jazdné programy upravujú dôležité parametre, napríklad odozvu pohonu a prevodovky, krivku charakteristiky riadenia, tlmenie podvozka alebo zvuk. Mnoho kombinácií nastavenia hnacieho ústrojenstva a stabilizačného programu dopĺňa nová funkcia aplikácie AMG Track Pace v podobe inteligentnej stratégie využitia výkonu hybridného systému na dosiahnutie čo najrýchlejšieho kola na pretekárskom okruhu.

Vrcholový model Triedy C od značky Mercedes-AMG išiel vždy svojou vlastnou cestou, či už išlo o špecifický spôsob preplňovania, počet valcov alebo objem motora. Luxusné, športové autá Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE nadväzuje na pôvodný model Mercedes-Benz C 36 AMG, ktorý sa v roku 1993 stal prvým sériovým projektom materskej automobilky Mercedes-Benz a spoločnosti AMG, založenej v roku 1967 za účelom vývoja pretekárskych a vysokovýkonných automobilov. Vo svojej dobe sa vstupný model do sveta AMG s výkonom 206 kW (280 k) vyrábal v rokoch 1993 až 1997 a je stále vyhľadávaným youngtimerom. V júni 1996 začal Mercedes-Benz C 36 AMG dlhú tradíciu vozidiel z Affalterbachu, ktoré v šampionáte Formuly 1 slúžia ako safety car.

Motto motoristickej slávnosti Legendy znie: “Každá éra má svoje legendy. Každý máme svoju legendu.” Tento priekopnícky stroj značky Mercedes-AMG dokazuje, ako ďaleko pokročil vývoj špičkových luxusných, športových automobilov za posledných 30 rokov. S využitím modernej techniky Formuly 1 sa nadšení jazdci a priaznivci športovej jazdy môžu tešiť na ohromujúce zážitky za volantom. Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE sa tak pripája k sérii skutočných automobilových legiend, ktorých príbeh sa začal presne pred 30 rokmi.

Jednou z hviezd tohtoročného 10. ročníka motoristickej slávnosti „Legendy“ bude vrcholové prevedenie Triedy C v exkluzívnej českej premiére. Okrem modelu Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE, ktorý sa bude tematicky predstavený so svojim pôvodným predchodcom Mercedes-Benz C 36 AMG, pripravuje značka Mercedes-Benz pre svojich fanúšikov a návštevníkov aj ďalšie prekvapenia a atraktívne novinky.