Porsche Taycan Turbo GT je najrýchlejšie Porsche všetkých čias11. Marec 2024
Štandardné, luxusné, športové autá Porsche Taycan sa dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a špičkový model Turbo S to urobí za približne 2,3 sekundy s riadením štartu. Teraz je v ponuke Taycan, nový kráľ akcelerácie a všestranného výkonu, Porsche Taycan Turbo GT 2025.
Turbo GT je najvýkonnejší Taycan, aký kedy spoločnosť postavila – a ak počítate 10 sekúnd preťaženia, je to tiež najvýkonnejšie Porsche vôbec.Model má štandardný výkon 777 koní, alebo až 1 019 koní s novou funkciou režimu Attack.
Režim Attack ponúka extra náraz výkonu po 10 sekundových prírastkoch. Ale zatiaľ čo push-to-pass pridáva iba ďalších 70 kilowattov, režim Attack posiela až 120 kilowattov na všetky štyri kolesá. A teraz ho môžete aktivovať jednoduchým potiahnutím radiacej páčky – aj keď Porsche tvrdí, že režim útoku je primárne určený na použitie na trati.
Launch control odkorkuje plných 1 092 koní na dve sekundy a pošle Turbo GT z 0-100 km/h za 2,2 sekundy – alebo 2,1 sekundy s ľahkým traťovým balíkom Weissach (prvé štvordverové luxusné, športové auto Porsche s touto možnosťou). To je až o dve desatiny sekundy rýchlejšie ako Porsche Taycan Turbo S. Trvá 6,6 sekundy, kým Turbo GT dosiahne rýchlosť 200 km/h alebo 6,4 sekundy s balíkom Weissach. A maximálna rýchlosť je 300 km/h alebo 315 km/h s balíkom Weissach.
Tajomstvom tejto novoobjavenej rýchlosti je impulzný menič, ktorý používa karbid kremíka na odoslanie až 900 ampérov do zadného motora namiesto iba 600 ampérov v modeli Turbo S. V kombinácii s novým motorom zadnej nápravy, ktorý sa nachádza v aktualizovanom modelovom rade Taycan, poskytuje vyšší výkon a účinnosť v ľahšom balení. Je asi o 9 kg ľahší ako odchádzajúci zadný motor a celé Porsche Taycan Turbo GT je až o 71 kg ľahší ako Turbo S (s balíkom Weissach).
Nové, luxusné, športové autá Porsche Taycan Turbo GT vynakladajú veľké úsilie, aby znížil hmotnosť. Uhlíkové vlákna pokrývajú B-stĺpiky, bočné zrkadlá a bočné prahy. Porsche nejakým spôsobom znížilo hmotnosť batožinového priestoru (pravdepodobne odstránením koberca), vykopalo dvere s mäkkým zatváraním a dvere elektrickej nabíjačky a dokonca vytrhlo analógové hodiny, ktoré sú štandardne dodávané s balíkom Sport Chrono.
Karbónovo-keramické brzdy a 21-palcové kované originál disky Porsche sú ľahšie ako na Turbo S a tieto kolesá sú obalené pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R. To všetko je súčasťou štandardnej výbavy modelu Turbo GT. Balík Weissach úplne vykopáva zadné sedadlá namiesto police z uhlíkových vlákien s dodatočným úložným priestorom.
Odpruženie Porsche Active Ride je štandardne dodávané so špecifickým vyladením pre Turbo GT, zatiaľ čo nový predný spojler s aerolopatkami a klapkou na vrchole adaptívneho zadného spojlera je tiež štandardom v tejto výbave. Ďalšie aerodynamické prvky ako spojler pod karosériou a nový predný difúzor sú exkluzívne pre balík Weissach, rovnako ako pevné zadné krídlo s jedinečnou väzbou z uhlíkových vlákien. Porsche Taycan Turbo GT Weissach má až 220 kg prítlaku.
Interiér je ťažký na koži Race-tex a v Taycane môžete konečne získať sedadlá z uhlíkových vlákien – ale iba v Európe. Logo Turbo GT je samozrejme vyrazené do opierok hlavy.
Celkovo povedané, Porsche Taycan Turbo GT je Taycan s najschopnejšou traťovou verziou, aký spoločnosť doteraz postavila. A už má vyznamenania, ktoré to dokazujú. 23. februára absolvovalo Porsche Taycan Turbo GT Weissach kolo pretekárskej dráhy WeatherTech Laguna Seca za 1:27,87 – rýchlejšie ako ktorýkoľvek iný elektromobil pred ním. A začiatkom januára prešiel Nürburgring vývojovým prototypom za 7:07,55 – rýchlejšie ako ktorýkoľvek iný elektromobil alebo sedan, benzínový alebo elektrický.
zdroj: motor1.com