Porsche Mission X je koncept nového hyperšportu Porsche8. Jún 2023
K 75. narodeninám Porsche si ikonická automobilka dala pekelný narodeninový darček, hyperšportové, luxusné auto, o ktorom značka hovorí, že bude najrýchlejším sériovým vozidlom na Nürburgringu. A áno, bude to elektromobil. Porsche Mission X, zatiaľ len koncept, je to ale silný indikátor toho, ako by mohol vyzerať ďalší hyperšport Porsche.
Porsche tvrdí, že toto luxusné, športové auto ponúkne pozoruhodný pomer výkonu a hmotnosti z novej, plne elektrickej, 900-voltovej architektúry. Ak použijeme ako benchmark posledné luxusné, športové hyperauto Porsche 918 Spyder z roku 2015, výkon nového hyperšportu by mal byť okolo 1 700 HP. To je takmer dvojnásobok toho, čo Spyder, keď sa stal prvým sériovým vozidlom, ktoré absolvovalo kolo na Nürburgringu za menej ako sedem minút.
Opäť je to len odhad, pretože ešte nepoznáme hmotnosť, ale takáto úroveň výkonu by z neho urobila ľahko najvýkonnejšie cestné Porsche vôbec, s podstatne väčším výkonom ako 919 Hybrid Evo, ktoré bolo vyrobené iba na okruhy.
Porsche predstavilo koncept Mission X pri príležitosti 75. výročia spoločnosti a v predvečer 100. výročia pretekov 24 hodín Le Mans. Je tu prirodzené prepojenie s dizajnom Mission X, o ktorom sa hovorí, že je tiež inšpirovaný Le Mans, s dverami, ktoré sa otvárajú nahor a dopredu. To je len jeden vrchol radikálneho štýlu, ktorý zahŕňa sklenenú bublinu pokrývajúcu priestor pre cestujúcich, ktorá je chránená exoskeletom z uhlíkových vlákien. Výsledný tvar pripomína prototypy Le Mans, ale je prevedený s moderným rozkvetom.
Vo vnútri tejto kupoly je tiež pozoruhodný dizajn s kontrastnými farbami sedadiel pre vodiča a spolujazdca plus šesťbodovými popruhmi pre oboch. Ako zvláštny poloretro návrat k modelu 959 má prístrojová doska pre cestujúcich slot pre analógové alebo digitálne stopky.
Porsche Mission X je relatívne kompaktné luxusné, športové auto. Je 450 cm dlhý a 200 cm široký, o 15 cm kratší ako Porsche 918 Spyder a viac ako 5 cm širší. Napriek tomu je jeho rázvor rovnaký.
Hoci je elektricky poháňaný ako luxusné, športov autá Porsche Taycan, Porsche umiestnilo batériu za sedadlá, takzvané “e-core” usporiadanie, ktoré má vytvoriť rovnaký druh jazdnej dynamiky, ako auto s motorom v strede.
Šéf Porsche Olivera Blume na otázky či koncept Mission X dostane aj sériovú podobu povedal: “V priebehu budúceho mesiaca zvážime jeho vybudovanie,” povedal.
zdroj: motor1.com