Porsche aj v krízovom roku zarába na aute 10.000 EUR22. August 2020
Povedať, že rok 2020 je pre všetky firmy náročný, je veľmi nepresné. Platí to aj v automobilovom priemysle. Niektoré štatistiky sú pomerne prekvapivé a ukazujú, ako sa jednotliví výrobcovia popasovali so svojou ziskovosťou.
Štúdia pochádza z nemeckého webu Handelsbaltt a pozerá sa na celkovú ziskovosť automobiliek z pohľadu predaných vozidiel. Napr. predaj automobilov Volkswagen v roku 2020 spadol o 28%, pričom toto číslo samo o sebe nehovorí nič o tom, ako sa automobilka v tomto čase postavila k nákladom, efektivite a celkovému profitu.
Automobilka Volkswagen stratila približne 415 EUR za každé predané auto v roku 2020. Toyota znížila predaj o 29%, pričom ale na každom aute zarobila asi 533 EUR. Výrobca luxusných, športových automobilov BMW stratil na každom predanom kuse asi 1.100 EUR. Mercedes prerobil na predanom aute za rovnaké obdobie asi 600 EUR.
Na opačnej strane spektra stoja luxusné, športové autá Porsche. Aj napriek poklesu predaja Porsche na každom aute zarobilo takmer 10.000 EUR. Americká Tesla, ktorá láme rekordy v cene svojich akcii, zarobila na každom aute 3.000 EUR. Časť zisku u automobilky Tesla treba pripísať aj predaju certifikátov oxidu uhličitého iným výrobcom automobilov.
Za štúdiou stojí Dr. Fderdinand Dudenhoffer, veterán automobilového priemyslu, ktorý pracoval pre niekoľko automobiliek a je tiež profesorom podnikovej administratívy. Je tiež zakladateľom a šéfom Centra Automotive Research na nemeckej univerzite v Essene.
zdroj: motor1.com