Porsche 911 GT3 RS od Manthey dostalo obrovské zadné krídlo23. November 2024
Po tom, čo Porsche minulý mesiac uviedlo na trh aktualizované, luxusné, športové autá Porsche 911 GT3, teraz čakáme, kým sa ukáže aj revidovaná RS. Ale predtým, ako sa tak stane, Manthey okoreňuje odchádzajúci variant Rennsport továrenskou aerodynamickou súpravou karosérie. Výrazná aktualizácia má požehnanie automobilky a nezruší záruku na toto luxusné, športové auto. Pripomíname, že Porsche vlastní 51% podiel v Manthey od konca roka 2013.
Okamžite si všimnete, že zadné okno je preč. Na jeho miesto Manthey montuje o 25 % ľahší panel z uhlíkových vlákien s anténou so žraločími plutvami odvodenou od vytrvalostného pretekára Porsche 963. Veľký aerodynamický prvok pracuje so šiestimi ďalšími menšími plutvami namontovanými na streche. Ich úlohou je odvádzať horúci vzduch z predných chladičov preč od auta tak, aby zadné prívody nasávali chladnejší vzduch.
Inde má teraz masívne karbónové zadné krídlo rôzne koncové dosky pre zvýšený prítlak. Na rovnaký účel Manthey zväčšili aj difúzor. Na zníženie odporu vzduchu je Porsche 911 GT3 RS vybavené krytmi originál diskov Porsche aerodisc vyrobenými z uhlíkových vlákien. So všetkými týmito zmenami generuje pásový stroj viac ako 1.000 kg prítlaku pri rýchlosti 290 km/h.
Súprava Manthey je viac ako úprava na karosérii. Traťové monštrum Porsche má o 30 % vyššiu tuhosť pružín na prednej náprave a o 15 % vzadu. Medzi ďalšie vylepšenia patria nové tlmiče, pretekárske brzdové doštičky (pre luxusné, športové autá s keramicko-kompozitnými brzdami) a niektoré rôzne položky. Vychytávky sa líšia od nálepiek na telo a osvetlených prahových pásov z uhlíkových vlákien až po LED projektory dverí a ťažné oko, ktoré nemôžete použiť na verejných komunikáciách.
Modernizačný balík sa pripravoval dva roky a zahŕňal tisíce kilometrov testovania na európskych pretekárskych tratiach. Keď už sme pri tom, Manthey chce urobiť horúce kolo Nürburgringu, ale poveternostné podmienky neboli priateľské. Cieľom je skrátiť čas zo štandardného výkonu GT3 RS stanoveného v októbri 2022, keď sériové auto prekonalo 20,8 km konfiguráciu slávnej trate za 6 minút a 49,32 sekundy.
Mal by sa priblížiť k času na kolo 6:43,30, ktorý v júni 2021 dosiahol predchádzajúca generácia Porsche 911 GT2 RS vybavená komponentmi Manthey Racing. Aby sme nezabudli, že GT2 RS generácie 992 je zdanlivo na ceste, takže Porsche a Manthey by si mohli oholiť ešte viac sekúnd.
Medzitým si majitelia, ktorí majú luxusné, športové autá Porsche GT3 RS, už môžu objednať novú súpravu. Krajiny Európskej únie ho dostanú od januára budúceho roka, zatiaľ čo regióny mimo EÚ si budú musieť počkať do marca. Cena nie je spomenutá, ale balík úprav 718 Cayman GT4 RS stojí v Spojených štátoch od 50.000 EUR plus inštalačné poplatky.
zdroj: motor1.com