Podvozok Bugatti Tourbillon je umelecké dielo5. Október 2024
Bugatti vyvinulo nový podvozok pre luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon. Meniace sa predpisy a nové hybridné hnacie ústrojenstvo znamenali, že francúzska automobilka nemohla opätovne použiť platformu, ktorá podporovala luxusné, športové autá Bugatti Veyron aj Chiron. Výsledky sú mimoriadne, ako je vidieť na fotografiách, ktoré Bugatti práve vydalo.
Povedať, že inžinieri mali problém všetko zabaliť, by bolo slabé slovo. Zadanie pre Tourbillon bolo luxusné, športové auto nie oveľa väčšie ako Chiron, ale s motorom V16 spárovaným s elektromotorom a dvojspojkovou prevodovkou, dvojmotorovou prednou nápravou a batériami na prevádzku celej veci. V16 je dlhší ako starý motor W16 od Bugatti a všetky elektrické veci tiež zaberajú veľa miesta.
Bugatti presunulo V16 bližšie k zadnej prepážke s palivovými nádržami na oboch stranách; batérie sú konfigurované v tvare “T” za sedadlami a v stredovom tuneli; sedadlá sú posunuté bližšie k sebe a upevnené na mieste, aby sa zmenšila predná plocha; pedále a koleso sa vracajú smerom k vodičovi; Predný elektromotor je umiestnený tesne za (malým) batožinovým priestorom. Napriek tomu všetkému je rázvor Tourbillonu o niečo viac ako palec dlhší ako u Chironu a línia strechy je ešte nižšia.
Dôležitou inováciou na udržanie veľkosti pod kontrolou je difúzor z uhlíkových vlákien, ktorý slúži aj ako zadná nárazová konštrukcia, čím sa eliminuje potreba samostatného nosníka. Sú tu aj ďalšie úžasné detaily. Bugatti Tourbillion má osem radiátorov a používa “skeletonizované” 3D tlačené priečne ramená od spoločnosti Divergent, ktorá stojí za Czinger 21C. Je tu toľko skvelých vecí, rovnako ako zvyšok Tourbillonu.
zdroj: motor1.com