Novinky
Karbónové doplnky BMW M5 Touring zľahčujú auto len na pohľad13. September 2024
S odhadovanou pohotovostnou hmotnosťou 2.508 kg je nové BMW M5 Touring jedným z najťažších nových, luxusných, športových automobilov, ktoré sa dajú za peniaze kúpiť. BMW chce dať súperovi Audi RS6 Avant pocit ľahkosti tým, že na super kombi hodí množstvo vylepšení z uhlíkových vlákien. Sú k dispozícii ako M Performance Parts, takže ich nenájdete v bežnom online konfigurátore. Budete musieť navštíviť predajcu, aby ste si jednotlivé doplnky vybrali.
Nové BMW M5 Touring ide v šľapajach sedanu, pretože štvordverová verzia bola pred niekoľkými mesiacmi prezentovaná týmito továrenskými vylepšeniami. Najvýraznejšie zmeny predstavuje predný splitter a zadný difúzor. Obe majú rozdelenú konfiguráciu a prepožičiavajú vysokovýkonnému kombi podlejší vzhľad. Akoby toto luxusné, športové auto nebolo dostatočne široké, po stranách karosérie boli pridané prahové predĺženia.
Kryty bočných spätných zrkadiel sú k dispozícii z uhlíkových vlákien ako bežná možnosť bez toho, aby ste museli kupovať diely M Performance. Zlou správou je, že BMW nebude predávať luxusné, športové autá BMW M5 Touring s karbónovou strechou. To nie je príliš prekvapujúce, ak vezmeme do úvahy, že ani menšie M3 kombi tento ľahký panel neponúka.
Zoznam karbónových položiek uzatvára uzáver palivovej nádrže, ktorý zjavne “premení každé tankovanie na malú zastávku v boxoch”. Inde je možné dlho očakávané kombi M5 objednať s bočnými nálepkami s matnou čiernou povrchovou úpravou a značkou M Performance. Strešná anténa je vyrobená z aramidu, čo sú silné syntetické vlákna používané v leteckých a vojenských aplikáciách. Aramid má podobné vlastnosti ako uhlíkové vlákno.
BMW neukazuje interiér, ale vieme, že existujú luxusnejšie podlahové rohože s koženým lemovaním a ozdobným prešívaním v kontrastných farbách, plus tri slávne M farby. Môžete si dokonca zaobstarať kryt kľúča značky M Performance zabalený do Alcantary a kože, ktorý napodobňuje uhlíkové vlákna. Poslednou dostupnou položkou je taška na pneumatiky so zabudovanou rukoväťou a označením označujúcim polohu kolesa.
Podrobnosti o cenách neboli zverejnené, ale čo je ďalších pár tisíc EUR, keď už míňate za toto luxusné, športové auto šesťciferné sumy?
zdroj: motor1.com
Volkswagen ID.4 musí v Amerike do servisu kvôli kľučkám dverí12. September 2024
Volkswagen sťahuje všetky elektrické, luxusné, športové autá Volkswagen ID.4 vyrobené v USA. Problém s elektrickým mechanizmom otvárania dverí by mohol spôsobiť samovoľné otvorenie dverí, čo je určite bezpečnostné riziko pri takmer akejkoľvek rýchlosti. Našťastie VW nevie o žiadnych nehodách alebo zraneniach vyplývajúcich z tohto problému. S problémom je však spojených 135 záručných nárokov.
Kľučky dverí Volkswagenu ID.4 vyzerajú tradične, ale sú elektricky ovládané. Potiahnutím za kľučku sa aktivuje elektrický mechanizmus, ktorý otvorí dvere, a v tom spočíva problém. Podľa stiahnutia môžu mať niektoré modely problémy s vodou, ktorá sa dostane do rukovätí a dostane sa na dosku plošných spojov vo vnútri. Ako sa dalo očakávať, môže to viesť k poruchám, ktoré zahŕňajú odblokovanie dverí. Ak k tomu dôjde, vodiči by mali počuť zvukové cvaknutie podobné zamknutiu alebo odomykaniu dverí.
VW má v pláne opravu. Predajcovia skontrolujú kľučky dverí ID.4 a v prípade potreby vymenia chybné diely. Okrem toho sa nahrá nový softvér na “aktualizáciu parametrov kľučky dverí”. Automobilka však stále rozpracúva nové diely a softvérový kód, takže VW neposkytol časový rámec, kedy bude oprava k dispozícii. Medzitým VW odporúča majiteľom, aby v prípade problému “bezodkladne kontaktovali autorizovaného predajcu Volkswagen a nechali svoje luxusné, športové auto skontrolovať”.
Oznámenie predajcu o stiahnutí už prebehlo. Konkrétne oznámenie majiteľom sa začne 1. novembra, ale ak vlastníte jeden z 98 806 ID.4 vyrobených v USA alebo 20 602 v Kanade, ste zahrnutí do stiahnutia.
Ak vám to všetko znie povedome, VW minulý rok vydal identickú zvolávaciu akciu pre 35 325 vozidiel. Tie boli vyrobené v továrni spoločnosti v nemeckom Zwickau. Najnovšia zvolávacia akcia teraz zahŕňa aj Volkswagen ID.4 vyrobené v USA.
zdroj: motor1.com
Bentley Flying Spur 2025 je historicky najsilnejší sedan značky11. September 2024
Ikonický motor W12 od spoločnosti Bentley smeruje do zániku. Na jeho mieste je nový hybridný motor V8 s ešte väčším výkonom. Toto nastavenie debutovalo v roku 2025 u Bentley Continental GT Speed a teraz ho pod kapotou nájdu aj nové, luxusné, športové autá Bentley Flying Spur (2025).
Bentley Flying Spur (2025) je najvýkonnejší sedan, aký kedy Bentley vyrobilo. Jeho nový 4.0-litrový hybrid V8 s dvojitým turbodúchadlom má výkon 771 koní, čím prekonáva odchádzajúci motor W12 v každej kategórii. Oproti predchádzajúcemu modelu zaznamenal 19% nárast výkonu a dosiahnutie rýchlosti 100 km/h trvá len 3,3 sekundy – o pol sekundy rýchlejšie ako staré, luxusné, športové autá Flying Spur.
Úhľadne zabalená vedľa motora V8 je 25.9-kilowatthodinová batéria, ktorá sama o sebe produkuje 187 koní. To dáva Flying Spur 80 km elektrického dojazdu (v cykle EÚ) pri rýchlosti až 145 km/h Skombinujte to s benzínovým motorom a celkový dojazd Flying Spur je 857 km.
Štyri jazdné režimy špecifické pre batériu vám umožnia vyťažiť z tejto elektrifikácie maximum: Pure EV, Electric Boost, Regenerative Braking a Charge. Režim nabíjania využíva benzínový motor na pohon kolies a rekuperáciu energie, ale môžete sa pripojiť aj k nabíjačke úrovne 2. Nabitie Flying Spur rýchlosťou 11 kilowattov trvá dve hodiny a 45 minút.
Nový systém aktívneho podvozku Bentley je štandardom modelu Flying Spur a kombinuje adaptívne odpruženie s riadením všetkých kolies, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a preladený softvér ESC. Flying Spur má rozloženie hmotnosti 48,3 vpredu a 51,7 vzadu.
Naozaj musíte prižmúriť oči, aby ste našli vizuálne rozdiely medzi týmto novým Flying Spur a jeho predchodcom. Nie že by to bolo menej pekné. Ikonické zaoblené svetlomety Bentley zostávajú, ale tento nový model má jedinečný dizajn mriežky chladiča špecifický pre rýchlosť a sviežu úpravu predného nárazníka s agresívnym dizajnom vetracích otvorov v oboch rohoch.
Kupujúci môžu do exteriéru pridať aerodynamický balík Styling Specification pre ešte ostrejší vzhľad, ktorý je k dispozícii vo farbe karosérie z uhlíkových vlákien alebo – novinka pre rok 2025 – vo farbe karosérie. A keď už hovoríme o farbách, luxusné, športové autá Bentley Flying Spur majú na výber 101 rôznych odtieňov, vrátane ľubovoľného počtu z historických kníh Bentley.
Interiér sa dočkal obrovského technologického vylepšenia vďaka aktualizovanej elektrickej architektúre Bentley. K dispozícii je nový digitálny prístrojový panel a stredová dotyková obrazovka (nezverejnenej veľkosti), ktorá beží bezdrôtovo Apple CarPlay a Android Auto a zároveň ponúka bezdrôtové aktualizácie pre veci, ako sú mapy. Nové My Bentley App Studio tiež umožňuje majiteľom sťahovať aplikácie tretích strán pre hudbu, hranie hier, navigáciu a ďalšie.
Štandardom je audiosystém s 10 reproduktormi a výkonom 650 W. Kupujúci však môžu upgradovať na 16-reproduktorový, 1 500-wattový systém Bang & Olufsen alebo systém s 19 reproduktormi a výkonom 2 200 W s aktívnymi basovými meničmi zabudovanými do predných sedadiel. Vďaka vrstvenému sklu na čelné sklo a bočné okná je Flying Spur 2025 o deväť decibelov tichší ako jeho odchádzajúci náprotivok.
Bentley ešte nezverejnilo ceny pre luxusné, športové autá Bentley Flying Spur (2025), ale mali by byť vyššie ako u starého modelu. Nový Flying Spur (2025) by sa mal dostať do predaja do konca roka.
zdroj: motor1.com
VW má 1-2 roky na zmenu negatívneho trendu značky Volkswagen10. September 2024
Dr. Arno Antlitz, finančný a prevádzkový riaditeľ skupiny Volkswagen, povedal pracovníkom zhromaždeným v sídle spoločnosti vo Wolfsburgu, že spoločnosť má “jeden, možno dva” roky na to, aby zmenila situáciu pre svoju hlavnú automobilovú značku Volkswagen. Jeho slová prichádzajú len niekoľko dní po správe, že VW by mohol zatvoriť dva závody v Nemecku, čo sa v celej 87-ročnej histórii spoločnosti nestalo.
Oficiálne vyjadrenie VW: “Už nejaký čas míňame na značku viac peňazí, ako zarábame.
Z dlhodobého hľadiska to nemôže dopadnúť dobre. Ak budeme takto pokračovať, transformácia sa nám nepodarí. V Európe sa v súčasnosti predá o 2 milióny vozidiel menej ako pred pandémiou COVID. Pred pandémiou COVID sa v Európe kúpilo približne 16 miliónov vozidiel. Počas COVID a po ňom toto číslo kleslo na približne 12 miliónov vozidiel, pretože celé odvetvie nemalo dostatok polovodičov. Trh v Európe sa odvtedy zotavil, ale nevráti sa na svoju pôvodnú úroveň. Očakávame, že v budúcnosti sa predá približne 14 miliónov vozidiel ročne, ak vôbec. Takže je tu nedostatok okolo 2 miliónov kusov.
My [koncern VW] sme najväčším výrobcom s približne štvrtinovým podielom na trhu v Európe. Chýba nám približne 500 000 áut, čo zodpovedá približne 2 závodom. A to nemá nič spoločné s našimi produktmi alebo slabými predajnými výsledkami. Trh už jednoducho neexistuje. Je našou spoločnou zodpovednosťou zlepšiť nákladovú efektívnosť najmä nemeckých závodov. Musíme zvýšiť produktivitu a znížiť náklady. Stále máme rok, možno dva roky na to, aby sme veci zmenili. Ale musíme tento čas využiť. Zároveň musíme znížiť zložitosť našich procesov a využiť ešte viac synergií skupiny.”
Podľa správy agentúry Reuters sa na stretnutí s vedúcimi pracovníkmi spoločnosti zúčastnilo približne 25 000 pracovníkov, ktorí sa dosť vyjadrili o možnosti zatvorenia závodov v krajine. V 90. rokoch bola uzavretá dohoda, ktorá zaručovala istotu zamestnania skupiny VW do roku 2029. Vedenie VW však tvrdí, že meniace sa trhy v Európe si budú vyžadovať výrazné zníženie nákladov, pretože dopyt klesá. Antlitz spomenul nedostatok približne 500 000 vozidiel a povedal zhromaždeniu, že predaj sa v postpandemickej ére pravdepodobne nezotaví.
V reakcii na to zamestnanecká rada Volkswagenu kritizovala vedúcich pracovníkov spoločnosti za to, že nevykonávajú svoju prácu. Podľa Euronews predsedníčka Daniela Cavallo počas stretnutia nešetrila slovami a obvinila predstavenstvo, že sa nezameriava na hlavnú činnosť a núti zamestnancov platiť za svoje chyby.
Pri pohľade na nedávne štatistiky predaja VW Group sa veci nezdajú také hrozné, ako naznačuje Antlitz. Výsledky za druhý štvrťrok ukazujú, že európsky trh mierne vzrástol o 1,9%, zatiaľ čo predaj vzrástol aj v Južnej Amerike a USA. V Ázii je to však iný príbeh, kde konkurencia z Číny znížila predaj VW Group o 8,2%. Pokiaľ ide konkrétne o elektrické, luxusné, športové autá, spoločnosť trpí v celej Európe s poklesom predaja o 15,2%. Keďže VW Group tvrdo tlačí na elektrický rad vo svojom množstve značiek, tieto čísla poukazujú na ťažkú budúcnosť.
zdroj: motor1.com
Vodíkové auto BMW príde do predaja v roku 20289. September 2024
Nový hráč sa chystá vstúpiť do vodíkovej hry, pretože BMW potvrdilo plány na uvedenie elektrického, luxusného, športového auta s palivovými článkami v roku 2028. Aby sa projekt uskutočnil, rozširuje svoju existujúcu spoluprácu s Toyotou, jednou z mála ďalších výrobcov automobilov, ktorá stále verí, že vodík má budúcnosť. Zatiaľ čo japonská značka predáva Mirai už desať rokov, bude to prvé vodíkové luxusné, športové auto BMW, ktoré si ľudia budú môcť skutočne kúpiť.
Keďže vozidlo nebude uvedené na trh ďalšie štyri roky, BMW sa zdržiava zachádzať do detailov. Hovorí však, že vodíkový model bude verziou existujúceho produktu. Najnovší vodíkový projekt v Mníchove je založený na modeli BMW X5. Ako už bolo povedané, logika nám hovorí, že vodíkové SUV by nebolo sériovou verziou iX5 na obrázku. Táto generácia je už v druhej polovici svojho životného cyklu. Do roku 2028 ho nahradí luxusné, športové auto novej generácie.
Bez ohľadu na to, akú podobu to bude mať, BMW sa zaväzuje predávať originálny produkt, ktorý zostane verný značke, namiesto toho, aby to bola Toyota. Prirodzene, druhý menovaný pracuje na vlastných autách, ktoré budú využívať technológiu vodíkových palivových článkov, ktorú vyvíja so svojím bavorským partnerom. Medzitým stojí za zmienku, že palivové články, ktoré sú súčasťou BMW iX5 Hydrogen, dodáva Toyota.
SUV s nulovými emisiami je súčasťou testovacej flotily menej ako 100 kusov vyrobených v Spartanburgu a upravených v pilotnom závode v Mníchove. Je to miesto, kde iX5 s výkonom 396 koní dostáva svoju dvojicu 700-barových vodíkových nádrží vyrobených z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Obaja pojmú šesť kilogramov vodíka na dojazd WLTP 520 km. Tankovanie vozidla trvá tri až štyri minúty, teda približne rovnako ako benzínový alebo naftový model BMW X5.
Za predpokladu, že prvé vodíkové auto BMW bude založené na novej generácii X5, bude podporené rovnakou platformou CLAR ako plynové/naftové/plug-in hybridné verzie. Existujú správy, že BMW by mohlo uviesť na trh aj konvenčný elektromobil s batériami na rovnakej architektúre ako ostatné, luxusné, športové autá BMW X5. Ďalšia X5 sa údajne začne vyrábať v druhej polovici roku 2026 a od prvého dňa by mala obsahovať verzie BEV.
Neue Klasse, ktorá príde budúci rok, bude prvou špecializovanou elektrickou architektúrou BMW a bude vyvíjaná s ohľadom na nastavenie vodíkových palivových článkov. Správy však naznačujú, že namiesto toho sa použije CLAR, aspoň pre počiatočné vodíkové úsilie.
Môže to byť prekvapením, ale BMW sa aktívne podieľa na vývoji vodíkových áut od roku 1979. Všetko to začalo modelom 520h so spaľovacím motorom upraveným na vodík, vzorec, ktorý sa neskôr zopakoval so sedanmi E38 a E65 poháňanými V12 počas roku 2000. To znamená, že práca na vodíkových spaľovacích motoroch bola pred mnohými rokmi opustená, pretože inžinieri sa radšej zamerali na palivové články, keď si uvedomili, že sú efektívnejšie.
Jürgen Guldner, viceprezident pre technológiu vodíkových palivových článkov a projekty vozidiel v BMW Group, v rozhovore pre GoAuto začiatkom tohto roka povedal: “V podstate s BMW X5 Hydrogen FCEV dostaneme okolo 500 km od naplnenia. Ak by som dal spaľovací motor do toho istého auta s rovnakou nádržou, neprešiel by som ani 300 km. To je rozdiel medzi produktom, ktorý môžeme predať, a produktom, ktorý nemôžeme predať. Myslím si, že na hranici 500 km a s časom tankovania tri až štyri minúty ľudia zvážia prechod na vodík – takže je to relevantné.”
Je tu veľký problém, ktorý by sme chceli zdôrazniť. Áno, infraštruktúra tankovania. V mnohých častiach sveta v podstate neexistuje, takže nás neprekvapí, ak sa vozidlo bude predávať iba vo vybraných regiónoch, kde si majitelia môžu natankovať svoje vodíkové autá. Do roku 2028 zostávajú štyri roky a sieť sa dovtedy môže zlepšiť. BMW a Toyota tvrdia, že “hľadajú regionálne alebo miestne projekty na ďalšiu podporu rozvoja vodíkovej infraštruktúry prostredníctvom spoločných iniciatív”.
zdroj: motor1.com
Lamborghini Countach má 50 rokov a stále je ako z budúcnosti8. September 2024
Lamborghini začalo výrobu modelu Countach v marci 1974 a posielalo elegantné klinové, luxusné, športové autá na montážnu linku na 16-ročnú prevádzku. V žiadnom prípade to nebolo sériovo vyrábané vozidlo – v tom čase bolo vyrobených iba 1 999 kusov. Toto číslo však popiera obrovský vplyv, ktorý to malo na celý motoristický svet. A všetko to začalo zeleným Countachom z roku 1974, úplne prvým vyrobeným kusom.
Na oslavu tejto príležitosti Lamborghini prinieslo model LP 400 späť tam, kde sa zrodil. Tá istá linka v tej istej lokalite Sant’Agata Bolognese je stále aktívna, aj keď dnes veci vyzerajú trochu inak. Spoločnosť tiež zverejnila historické fotografie výrobnej linky Countach v priebehu rokov, ktoré ukazujú montáž LP 500 a LP 5000. Neskoršie modely tvoria prevažnú väčšinu celkovej produkcie Lamborghini Countach.
Lamborghini si dokonca našlo čas na fotenie so svojím moderným vlajkovým superšportom Lamborghini Revuelto. Aj keď sa vo svete motorizmu určite veľa zmenilo, obe tieto luxusné, športové autá majú stále pohon V12. A obe sú mimoriadne zelené.
“Sme hrdí na to, že stále vyrábame naše luxusné, športové autá na mieste, kde bol Countach vytvorený,” povedal výrobný riaditeľ Lamborghini Ranieri Niccoli. “Výroba sa odvtedy radikálne zmenila a došlo k výraznej transformácii mnohých aspektov, počnúc výrobou Countachu až po dnešné modely.”
Pôvodný LP 400 sa vyrábal v rokoch 1974 až 1978 a vyniká nedostatkom predĺžení blatníkov. Tie prišli pre LP 400S, navrhnuté tak, aby sa do nich zmestili pneumatiky Pirelli so špecifikáciou parného valca namontované na dnes už ikonických kolesách. Vyrábal sa v rokoch 1978 až 1982, kedy vstúpil na scénu LP 5000S. Vyzerá prakticky identicky ako LP400 S, ale V12 bol zväčšený až na 4.8 litra. Od roku 1985 do roku 1988 nasledoval model 5000S Quattrovalvole, ktorý do superšportu priniesol ešte väčší motor a väčší výkon. Model Lamborghini Countach skončil v roku 1990 modelom 25th Anniversary, z ktorého bolo vyrobených 658 kusov.
“Dnes je naša produkcia veľmi odlišná od roku 1974,” povedal Niccoli. “Zachováva si však tie najlepšie aspekty a spája manuálne zručnosti našich operátorov s najlepšími dostupnými technológiami, čím vzniká takzvaná Manifattura Lamborghini Next Level.”
zdroj: motor1.com
Prototyp Mercedes-AMG PureSpeed na cieľovej rovinke testovania7. September 2024
Mercedes‑AMG spúšťa poslednú fázu vývoja vysokoexkluzívneho, luxusného, športového auta PureSpeed, ktoré oslávilo svoju svetovú premiéru ako koncepčné vozidlo v Monaku v máji 2024. Prototypy limitovanej malej série v súčasnosti prechádzajú praktickými jazdnými skúškami. Začiatok je na rozmanitých cestách na severe Talianska a neskôr sa prejde na vysokorýchlostnú testovaciu trať v Nardò v južnom Taliansku. Radikálna koncepcia úplne otvoreného, dvojmiestneho vysokovýkonného vozidla bez strechy a čelného skla je poctou pretekárskemu športu a musí sa osvedčiť v tomto testovaní na trase dlhej viac ako 3 000 kilometrov.
Počas týchto jázd sa vývojový tím okrem toho zameriava na najrôznejšie úlohy. Cieľom je preveriť vysokú kvalitu dvojmiestneho luxusného, športového auta v skutočných jazdných situáciách. Zabezpečuje sa funkčnosť a súhra všetkých systémov a komponentov. Pútavý koncept karosérie je hodnotený v rôznych jazdných situáciách so zreteľom na vysoké nároky na kvalitu. Okrem toho sa vozidlo jemne odlaďuje vo vysokodynamických jazdných podmienkach a pri vysokej rýchlosti na testovacej dráhe. Celé testovanie vozidla na verejných komunikáciách sa uskutočňuje spolu s partnerom projektu značkou Pininfarina, ktorá je považovaná za osvedčeného špecialistu na malosériové projekty.
Vrcholom dvojmiestneho vozidla je pritom systém HALO: nahrádza obvyklý stĺpik A na vozidle. Tento prvok je priamo odvodený od kráľovskej triedy motoristického športu. Chráni cestujúcich v prípade nehôd. Tento aerodynamicky optimalizovaný bezpečnostný systém vo vozidle Mercedes‑AMG PureSpeed pozostáva, rovnako ako v prípade vozidiel Formuly 1™, z oblúka, ktorý je spojený s karosériou vozidla. Dve prilby, ktoré sú taktiež aerodynamicky optimalizované, poskytujú ďalšiu ochranu a sú navrhnuté a vyrobené exkluzívne pre luxusné, športové autá Mercedes‑AMG PureSpeed.
Malá séria, limitovaná na 250 kusov, je vyhradená len pre zopár nadšencov a zberateľov. Inšpirovaná legendárnymi pretekárskymi vozidlami – kombinácia nezameniteľnej estetiky z pretekárskeho športu a dynamického výkonu robí z vozidla Mercedes‑AMG PureSpeed jedinečný stroj na jazdenie určený pre znalcov. Ide o prvý model z vysoko limitovanej novej série luxusných, športových automobilov Mercedes‑Benz Mythos.
Mercedes uvádza novú kampaň značky „To je Mercedes-Benz.“6. September 2024
Mercedes-Benz sa už od vynájdenia automobilu pred takmer 140 rokmi zameriava na ustavičný vývoj individuálnej mobility, pri ktorom sa uplatňuje priekopnícky duch a snaha vytvárať výnimočné veci. Podľa poradenskej spoločnosti Interbrand sa spoločnosť v súčasnosti považuje za najhodnotnejšiu značku luxusných, športových automobilov na svete.
V histórii koncernu s bohatou tradíciou, ktorá zahŕňa 120-ročné jubileum založenia centrály v Stuttgarte-Untertürkheime až po otvorenie nového tamojšieho areálu Mercedes-Benz eCampus na vývoj budúcich technológií akumulátorov sa spája minulosť s budúcnosťou.
Ako sa z automobilu stane Mercedes-Benz? Odpovede možno nájsť v nespočetných detailoch a veľkých aj malých technických inováciách v kombinácii s vášňou a oduševnením. To je to, čo tvorí značku Mercedes-Benz.
Nová globálna kampaň značky s názvom „To je Mercedes-Benz“ vás vezme na obsiahlu cestu za objavmi. Značku a jej najrôznejšie produkty predstavuje vizuálne pôsobivým spôsobom, pričom ponúka podrobné informácie. Vizuálny koncept kampane predstavuje celosvetovo známe logo značky v kreatívnych a doteraz nevídaných variantoch. Hviezda Mercedes-Benz je vždy interpretovaná nanovo tak, aby zodpovedala príslušnej epizóde kampane, napriek čomu však zostáva nezameniteľným symbolom značky.
Kampaň aktivuje témy týkajúce sa vlastnej DNA značky – Bezpečnosť, Kvalita, Komfort a Dizajn: Bezpečnosť je jedným z hlavných záväzkov, ktorý si značka Mercedes-Benz určila voči všetkým účastníkom cestnej premávky. Spoločnosť je priekopníkom v oblasti bezpečnosti vozidiel a v rámci svojej jedinečnej filozofie „Bezpečnosť v skutočnom živote“ opakovane stanovuje nové technologické štandardy. Epizóda kampane ukazuje napríklad pilotný pokus s röntgenovým žiarením, čiže prvú röntgenom snímanú nárazovú skúšku na svete: ultrakrátke röntgenové snímky s frekvenciou až 1 000 snímok za sekundu zachytili vozidlo Triedy C počas nárazovej skúšky, čo umožnilo vizualizovať aj tú najmenšiu zmenu v momente nárazu – dokonca aj na skrytých komponentoch vozidla alebo vo vnútri figurín. Tento krátky príbeh je vizualizovaný röntgenovým snímkom hviezdy.
Luxusné, športové autá s trojcípou hviezdou sú na celom svete synonymom kvality. Mercedes-Benz zohľadňuje každý detail a svoje vozidlá podrobuje dôkladným testom odolnosti. Napríklad v rôznych extrémnych poveternostných situáciách. A pretože počasie niekedy nie je dostatočne extrémne, výrobca vozidiel Mercedes-Benz vo svojich klimatických aerodynamických tuneloch simuluje rôzne situácie: od hustého dažďa cez víchricu, snehové búrky alebo teplotu do mínus 40 stupňov Celzia až po tropické podmienky s teplotou do 60 stupňov Celzia alebo teplotou asfaltu do 70 stupňov Celzia. Tento krátky príbeh je prezentovaný prostredníctvom modelu Mercedes-Benz EQS. Hviezda Mercedes sa javí ako zamrznutá, prípadne pokrytá pieskom.
Pre každé luxusné, športové auto Mercedes-Benz platí, že výnimočný komfort a individuálne služby uľahčujú zákazníkom ich každodenné jazdenie a každú jazdu premenia na relaxačný zážitok. To zabezpečujú okrem iného aj nespočetné možnosti personalizácie vo vozidle, napríklad centrum starostlivosti o zákazníkov Mercedes-Benz s podporou v 22 jazykoch. Trieda E vystupuje v tejto epizóde ako „ústredný automobil“. Hviezda sa skladá z veľkého počtu farebných pixelov symbolizujúcich množstvo služieb, ktoré ponúka značka Mercedes-Benz.
Luxusné, športové autá Mercedes-Benz ponúkajú luxusný zážitok pre všetky zmysly. Mnohé drobné detaily sa spájajú do emocionálneho umeleckého diela. V tejto súvislosti treba spomenúť aj aktívnu aromatizáciu vo vozidle: značka Mercedes-Benz ako prvý výrobca automobilov prišla v roku 2013 so systémom AIR BALANCE, ktorý vo vozidlách Triedy S rozptyľoval skutočný parfum slúžiaci na individuálne prispôsobenie interiéru vozidla. Systém diskrétne uvoľňuje vôňu prostredníctvom flakónu v príručnej odkladacej skrinke. Značka medzičasom ponúka 20 individuálnych vôní, pričom každá z nich je zladená s charakterom modelu. Kvetinové vzory symbolizujú v kampani tému aromatizácie.
„To je Mercedes-Benz“ je 360-stupňová kampaň značky, ktorá sa primárne odohráva prostredníctvom internetovej stránky značky mercedes-benz.com a kanálov sociálnych médií. Kampaň obsahuje viac ako 220 krátkych príbehov.
Kampaň bude spustená celosvetovo koncom augusta a v závislosti od jednotlivých trhov bude aktivovaná v rôznych termínoch. Jej súčasťou vo veľkých mestách bude aj digitálna reklama vo verejnom priestore (OOH). Globálna kampaň sa začala 23. augusta 2024 a počas dlhšieho obdobia sa bude priebežne šíriť na globálnych kanáloch značky.
Volvo XC90 dostalo druhý facelift5. September 2024
Plne elektrický model Volvo EX90 nebude znamenať koniec pre luxusné, športové autá kategórie SUV- Volvo XC90. Model novej generácie nie je na obzore, ale súčasný crossover dostáva ďalší facelift. Nadväzuje na aktualizáciu predstavenú v roku 2019 a prináša niekoľko revízií zvnútra aj zvonka.
Hoci je druhá generácia Volvo XC90 už desať rokov starná, starne elegantne. Menší facelift prináša svieži dizajn mriežky chladiča lemovaný mierne aktualizovanými svetlometmi s prepracovaným LED podpisom denného svietenia. Predný nárazník bol tiež upravený vertikálnymi vetracími otvormi, zatiaľ čo spodný prívod vzduchu sa rozprestiera ďalej ako predtým. Vzadu si Volvo zachovalo známy tvar zadných svetiel, ale aktualizovalo vzor svetiel.
Výraznejšie zmeny sa dejú vo vnútri, kde je preč bývalý 9,0-palcový infotainment. V roku 2025 sa do centra pozornosti dostane väčší 11.2-palcový dotykový displej. Už nie je zasadený do stredu palubnej dosky; Vyzerá to ako tablet trčiaci z prístrojovej dosky. Okrem veľkorysejšej uhlopriečky vyzerá obrazovka ostrejšie po zvýšení hustoty pixelov o 21 %. Ak chcete ešte väčší displej, Volvo EX90 má masívny 14,5-palcový infotainment.
Nové nastavenie obsahuje skratky k aplikáciám a ovládacím prvkom na domovskej obrazovke, čo uľahčuje a urýchľuje prístup k preferovaným funkciám. Vyberte si plug-in hybridné Volvo XC90 a plne elektrický jazdný režim je na dosah ruky. Nové usporiadanie infotainmentu v podstate odráža usporiadanie, ako majú najnovšie luxusné, športové autá Volvo, aj keď XC90 existuje od roku 2014.
Volvo tvrdí, že pridalo dodatočnú zvukovú izoláciu do určitých častí vozidla pre tichšiu kabínu. Na iných miestach palubná doska obsahuje prepracované vetracie otvory a je dodávaná s ozdobnými panelmi vyrobenými z recyklovaných materiálov. Aktualizovaná kabína teraz ponúka väčšiu praktickosť s väčším úložným priestorom v stredovej konzole vrátane prídavného držiaka nápojov. Bezdrôtová nabíjacia podložka bola premiestnená za stredový tunel tak, aby po oddelení od úložného priestoru už neprekážala.
Volvo zostáva v súlade s technickými špecifikáciami, ale vieme, že dieselové motory sú mŕtve. Plug-in hybrid sľubuje prejsť viac ako 70 km v elektrickom režime v cykle WLTP a viac ako 830 km po zohľadnení palivovej nádrže.
K dispozícii zostáva vzduchové odpruženie, ktoré zvyšuje SUV až o 4,3 cm a znižuje ho až o 2 cm. Technológia aktívneho podvozku monitoruje cestu a vozidlo neuveriteľných 500-krát za sekundu, aby poskytovala hodvábne hladkú jazdu.
Knihy objednávok sú otvorené a výroba je naprogramovaná tak, aby sa začala koncom roka, keď sa začnú dodávky zákazníkom. Tieto nové investície do udržania čerstvého a konkurencieschopného modelu Volvo XC90 naznačujú, že luxusné, športové autá na benzín tak skoro nezmiznú.
zdroj: motor1.com
Volkswagen Passat pre Čínu je sedan a má displej spolujazdca4. September 2024
Sedan Volkswagen Passat, ako ho väčšina ľudí pozná, je mŕtvy, ale nový Volkswagen Passat Pro nesie pochodeň ďalej. Zatiaľ čo rodinné auto najnovšej generácie sa v Amerike neobjavuje, v Európe je len kombi. V Číne uvádza Volkswagen na trh starý dobrý sedan so svojím miestnym partnerom SAIC. Bude sa predávať spolu s Magotanom, ďalším sedanom podobnej veľkosti ponúkaným prostredníctvom spoločného podniku FAW-VW. Sedany sú v Číne stále veľkým biznisom.
Limuzína Volkswagen Passat sa líši od globálneho modelu nielen tým, že odstraňuje praktickejšie zadné dvere. Vnútri si všimnete, že VW napchal displej len pre spolujazdca. Zatiaľ bolo vidieť nastavenia s tromi obrazovkami len u luxusných, športových automobilov zo skupiny VW, ako sú Porsche a Audi. Teraz sa tento koncept zdá sa dostáva do hlavného prúdu.
Tretí displej meria 11.6 palca, vďaka čomu je menší ako 15.0-palcový infotainment, ale väčší ako 10.3-palcový digitálny prístrojový panel. Volkswagen Passat Pro je najnovším z dlhého radu nových áut, ktoré takmer úplne odstránia fyzické tlačidlá. Namiesto toho sa budete musieť spoľahnúť na obrovskú dotykovú obrazovku trčiacu zo stredu palubnej dosky.
Na základe rovnakej platformy MQB ako model kombi predávaný v Európe je Volkswagen Passat Pro väčší. Má rovnaký rázvor ako Magotan, ale celkovo je o niečo dlhší. Mimochodom, ďalší veľký sedan, ktorý VW predáva v Číne, má tiež displej pre cestujúcich s novou generáciou uvedenou na trh začiatkom tohto roka.
SAIC-VW bude predávať Volkswagen Passat Pro s preplňovaným 2.0-litrovým benzínovým motorom s výkonom 217 koní. Výkon smeruje na prednú nápravu prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky. Plánuje sa aj menšia 1.5-litrová jednotka s výkonom 158 koní.
Starý Volkswagen Passat nebude vyradený, pretože SAIC-VW má v úmysle predať dve rôzne generácie sedanu na bližšie nešpecifikovaný čas. V Číne je od VW k dispozícii množstvo ďalších sedanov, kde crossovery a SUV ešte úplne neprevzali postavenie (a možno nikdy nebudú): Lamando L, Phideon, CC, Sagitar, Bora a Lavida.
Po svojom verejnom debute na autosalóne v Čcheng-tu v roku 2024 sa Volkswagen Passat Pro začne predávať v Číne do konca roka.
zdroj: motor1.com