Novinky
Nissan GT-R končí len kvôli predpisom22. September 2024
Legendárne, luxusné, športové autá Nissan GT-R sa vyrábajú od decembra 2007, ale čas R35 sa kráti. Z väčšiny trhov bol model vyradený a posledné auto odíde budúci rok do povestného západu slnka. Nissan však tento superšport nezabíja preto, že by chcel – ale preto, že musí.
V rozhovore pre časopis Top Gear globálny produktový šéf automobilky Pierre Loing vysvetlil, prečo luxusné, športové autá Nissan GT-R žijú z požičaného času: “Je v predaji už 17 rokov a radi by sme ho vyrábali ďalších 17 rokov, ale regulátor nám robí nejaké problémy!” Superšportu Nissan bolo skutočne vyradené z Európy v júli 2021, keď boli zavedené nové predpisy o hluku. V tom čase už bol stiahnutý z austrálskeho trhu, pretože nespĺňal prísnejšie predpisy o nárazových testoch pri bočnom náraze.
Keď sa generácia auta skončí, zvyčajne to znamená, že výmena je za rohom. To však bohužiaľ neplatí pre R35. Keď sa výroba v roku 2025 skončí, Nissan nebude mať ďalšie luxusné, športové auto, ktoré by vyplnilo prázdnotu v závode Tochigi v Japonsku. Pierre dôrazne naznačil, že bude medzera, keď poukáže na históriu Nissan GT-R a na to, ako už predtým dochádzalo k prestávkam vo výrobe.
Minuloročný divoký koncept Hyper Force naznačil vyhliadky na plne elektrický R36 s polovodičovými batériami. Pripomeňme si však, ako dlho trvalo, kým Nissan uviedol na trh odchádzajúcu generáciu. Pôvodný koncept mal premiéru v roku 2001, v roku 2005 nasledoval model GT-R Proto a do začiatku sériovej výroby uplynuli ďalšie dva roky.
Začiatkom roka 2024 programový dizajnér Nissanu Giovanny Arroba navrhol, že ďalší GT-R bude uvedený na trh do roku 2030. Hyper Force nazval “odvážnym, ale hmatateľným snom, ktorý treba dosiahnuť do konca desaťročia”. Keď sa vysokovýkonné kupé nakoniec vráti, bude sedieť vedľa Z a v ideálnom prípade po boku novej Silvie.
Začiatkom tohto mesiaca viceprezident spoločnosti Nissan pre globálnu produktovú stratégiu Ivan Espinosa oznámil, že sa začali práce na treťom, luxusnom, športovom aute. Znovuzrodenie Silvie však zatiaľ nebolo schválené na výrobu.
Prísnejšia legislatíva tento rok v Európe zabila niekoľko výkonných vozidiel. Prišli sme o Toyotu GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster a Cayman kvôli prísnejším zákonom o kybernetickej bezpečnosti. Okrem toho Mazda vyradila 2.0-litrový motor MX-5 Miata a nadšencom roadsteru zostal len menší 1.5-litrový agregát.
V súvislosti s tým najnovší Ford Mustang v Európe v porovnaní so svojím americkým bratrancom znížil výkon o značných 52 koní. Okrem toho sú malé, luxusné, športové autá BMW M135, X1 M35i a X2 M35i v EÚ odladené z dôvodu prísnejších emisných predpisov. Zákony sa budú len sprísňovať, takže v mnohých prípadoch začína byť posledná šanca kúpiť si zábavné auto, kým ho legislatíva nezníži alebo úplne zruší.
zdroj: motor1.com
Nové Audi RS5 Avant s plug-in hybridom sa už testuje21. September 2024
Nové, luxusné, športové kombi od Audi prechádza z odznaku RS4 na RS5. Audi už presunulo modely A4 a S4 Avant na vyššie číslo a to isté urobí aj pre špičkovú verziu. Pred oficiálnym debutom, ktorý sa pravdepodobne uskutoční budúci rok, bol súper BMW M3 Touring spozorovaný počas vysokorýchlostného testovania na Nürburgringu.
Je to už päť rokov, čo Audi oznámilo, že model novej generácie bude plug-in hybridom. Na rozdiel od štvorvalcového Mercedes-AMG C63 Estate však Audi RS5 Avant nebude mať zmenšený spaľovací motor, pretože Audi Sport vylúčilo, že jeho luxusné, športové autá RS dostanú štvorvalec.
Dávalo by zmysel, aby si horúce nové kombi zachovalo motor V6 vzhľadom na to, že aj luxusné, športové autá Audi S5 Avant majú pod kapotou stále šesť valcov. Elektrifikácia je nevyhnutná, aby sme udržali krok s čoraz prísnejšími emisnými predpismi. Žltá nálepka v ľavom hornom rohu skla dverí batožinového priestoru odhaľuje, že testovacie vozidlo má hybridné nastavenie. Už po pridaní hybridného pohonu sa dá povedať, že hmotnosť auta sa zvýši. Odchádzajúci model sa pohybuje okolo 1.757 kg, ale jeho nástupca sa zdá byť ťažší. Elektrický výkon by mal urýchliť zrýchľovanie v priamom smere.
Luxusné, športové autá BMW M3 Touring zostanú jediným nehybridným horúcim kombi nemeckého luxusného tria, čo mu v očiach nadšencov poskytne výhodu.
Čo sa týka výkonu, očakávajte oveľa viac ako 362 koní, ktoré ponúkajú nové, luxusné, športové autá Audi S5 Avant. Pôjde o prvý plug-in hybridný model Audi Sport. Podobne na tom bude jeho väčší brat Audi RS6 Avant, ktorý nahradí RS7 Avant, ten bude pravdepodobne elektrifikovaný.
Bohužiaľ, A5 Coupe a A5 Cabrio sú mŕtve a nevrátia sa pre novú generáciu, takže dni modelov Audi S5 a RS5 s dvoma dverami sú preč.
zdroj: motor1.com
Ford Mustang GTD má v skutočnosti až 815 koní20. September 2024
Je to už viac ako rok, čo Ford predstavil svoje nové, luxusné, športové autá Mustang GTD, ktorý debutovali s prísľubom výkonu viac ako 800 koní a červenou čiarou 7 500 otáčok za minútu. Teraz máme oficiálne čísla – a skutočné štatistiky sú ešte pôsobivejšie, ako Ford pôvodne sľuboval.
Preplňovaný 5.2-litrový motor V8 Mustangu GTD teraz produkuje 815 koní, čo z neho robí najvýkonnejší sériový Mustang vôbec. To je viac konských síl na liter ako majú luxusné, športové autá Porsche 911 GT3 RS. A tento Mustang môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 335 km/h.
Inžinieri spoločnosti Ford dosiahli tieto pôsobivé hodnoty výkonu inštaláciou menšej remenice kompresora a úpravou nasávania a výfuku. Motor je tiež vybavený olejovým systémom so suchou kanmou, ktorý umožňuje vyššie maximálne otáčky motora o 100 otáčok za minútu na 7 650.
Má takmer dokonalý pomer hmotnosti 50-50 vďaka osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke transaxle vzadu. Hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien prenáša výkon z motora V8 na kolesá, kde poloaktívne zadné vnútorné zavesenie tlačnej tyče, viditeľné cez zadnú prepážku, udržuje veci pod kontrolou. Predné usporiadanie pozostáva z usporiadania krátkych a dlhých ramien.
Ford udržuje celkovú hmotnosť tohto luxusného, športového auta na nízkej úrovni vďaka rozsiahlemu použitiu uhlíkových vlákien, ktoré sa nachádzajú na prednom splitteri, kapote, blatníkoch, prahoch dverí, streche, veku kufra a zadnom difúzore. Kupujúci môžu ďalej vylepšiť aerodynamiku a hmotnosť auta pomocou voliteľného výkonnostného balíka, ktorý pridáva aerodynamické doplnky, veľký splitter, systém redukcie odporu vzduchu a 20-palcové horčíkové originál disky.
Tieto čísla by mali Fordu pomôcť v jeho snahe zvládnuť Nürburgring za menej ako sedem minút. Bude to zážitok z jazdy, ktorý bude mať len málokto. Automobilka neprezradila, koľko ich vyrobí, ale len za 37 dní dostala viac ako 7 500 žiadostí od záujemcov.
Záujemcovia o začatie tohto veľmi špeciálneho Mustangu zaplatia najmenej 325 000 dolárov.
zdroj: motor1.com
Za nízky predaj Maserati vraj môže neefektívny marketing19. September 2024
Keď materská spoločnosť Stellantis zverejnila svoju polročnú správu, čísla nevyzerali pre luxusné, športové autá Maserati dobre. Dodávky zákazníkom klesli z 15 300 na iba 6 500 áut do júna 2024. Čo sa stalo? Podľa Carlosa Tavaresa bol znepokojujúci pokles predaja spôsobený skôr neefektívnym marketingom ako problémami s produktmi alebo cenovou stratégiou.
“S Maserati máme správne luxusné, športové autá a máme správne technológie. Môžeme ponúknuť benzínové alebo 100% elektrické luxusné športové autá. Ak je predaj momentálne pomalý, je to otázka marketingu. Výrazne sme sa zlepšili aj v oblasti kvality, ale teraz musíme pracovať na marketingu. Chýbajú nám potenciálni zákazníci a musíme ich osloviť a doručiť správne posolstvo pre správnu pozíciu.”
Nie je to však tak dávno, čo Carlos Tavares naznačil pochmúrnu budúcnosť legendárnej talianskej značky: “Ak nezarobia peniaze, zatvoríme ich. Nemôžeme si dovoliť mať značky, ktoré nezarábajú peniaze.” Je to také jednoduché.” Dobre, nehovoril explicitne o Maserati, pretože hovoril o všetkých značkách, ktoré sedia pod obrovským korporátnym dáždnikom.
Spoločnosť Stellantis neskôr vydala tlačovú správu, v ktorej uviedla, že všetkých 14 spoločností zostáva tam, kde je, a opätovne potvrdila záväzok, ktorý prijala v roku 2021 investovať do všetkých značiek po dobu 10 rokov. Znamená to, že značky ako Lancia a DS Automobiles majú stále čas do konca desaťročia na to, aby veci zvrátili.
Maserati dúfa, že zlepší predaj pokračovaním vo viacročnom procese obnovy a rozšírenia svojho sortimentu. Po uvedení plne elektrického GranCabrio Folgore začiatkom tohto roka je ďalším krokom predstavenie MC20 Folgore v roku 2025. Veľké elektrické SUV dorazí v roku 2027, pričom sedan Quattroporte s nulovými emisiami je určený na debut v roku 2028.
zdroj: motor1.com
Porsche má nápad na šesťtaktný spaľovací motor18. September 2024
Porsche odhalilo zvláštny (a možno brilantný) nápad na šesťtaktný spaľovací motor, ktorý by mohli používať nové, luxusné, športové autá Porsche.
Až na niekoľko výnimiek používa každé auto so spaľovacím motorom štvortaktný motor: nasávanie, kompresiu, výbuch a výfuk. Nasávací zdvih je miesto, kde vzduch a palivo vstupujú do valca. Kompresia je, keď piest tlačí túto zmes na hornú časť valca. Zmes sa zapáli a piest sa zatlačí späť nadol pre silový zdvih. Výfuk je posledným krokom, ktorý vytláča zvyšný plyn z valca.
Dizajnéri Porsche počítajú s tým, že k tomuto procesu môžu pridať ďalšiu kompresiu a silový zdvih. Dokumenty predložené americkému úradu pre patenty a ochranné známky to konkrétne opisujú ako “šesť jednotlivých ťahov, ktoré možno rozdeliť do dvoch trojtaktných sekvencií”. Pridané kroky by sa vyskytli medzi tradičným výkonom a výfukovým zdvihom. Prvá sekvencia by teda bola nasávanie-kompresia-sila, po ktorej by nasledovala kompresia-výbuch-výfuk.
Na tento účel patent Porsche zobrazuje kľukový hriadeľ otáčajúci sa na prstenci s dvoma sústrednými kruhmi – prstencom. Tým sa strieda stredový bod otáčania, čím sa mierne znižuje zdvih piestu (spodná úvrať) pre pridané zdvihy. To zase mení kompresiu, pretože piest sa vo valci nepohybuje tak ďaleko nahor (horná úvrať). A to tiež znamená, že tento motor má dve horné a spodné úvrate.
Prečo všetka tá zložitosť? Stručne povedané, tento dizajn má potenciál generovať viac energie s lepšou účinnosťou. V typickom motore iba jeden zdvih zo štyroch skutočne vytvára výkon. Tým sa vzorec zmení na jeden ťah z troch a zmes sa tiež dôkladnejšie spáli. Nevýhodou je samozrejme pridaná zložitosť. Či sú zisky dostatočné na ospravedlnenie dizajnu, sa ešte len uvidí.
Rovnako ako pri mnohých patentoch, je možné, že to nikdy neuzrie svetlo sveta. Je to určite zaujímavá myšlienka, ale čo je možno dôležitejšie, naznačuje, že Porsche veľmi tvrdo pracuje na hľadaní spôsobov, ako pre svoje luxusné, športové autá udržať spaľovacie motory pri živote uprostred tlaku na elektrickú energiu.
zdroj: motor1.com
Lotus sa vracia ku koreňom konceptom Theory 117. September 2024
Lotus má veľké plány pre svoje budúce, elektrické, luxusné, športové autá. Aby spoločnosť predviedla tieto plány, práve predstavila nový koncept s názvom Theory 1. Je to dvojdverové luxusné, športové auto s výkonom 987 koní, pohonom všetkých kolies a cieľovou hmotnosťou pod 1.588 kg.
Lotus Theory 1 má reprezentovať budúcu dizajnovú schému Lotusu. Ostrý klinový profil, ktorý je údajne inšpirovaný modelom Esprit, vedie k definovanej prednej lište s tenkými svetlometmi v tvare bumerangu. K dispozícii je tvar kabíny vpredu, ktorý pripomína dizajn motora Esprit v strede, ale zadná časť je úplne cudzia, s ultratenkými zadnými svetlami, vysokým výsuvným spojlerom a obrovským difúzorom. Najúžasnejšie sú dvere, ktoré sa otvárajú otáčaním dozadu a nahor, niečo ako reverz Koenigsegg dvojstenných synchro-špirálových dverí.
Základom Lotus Theory 1 je karbónová vaňa s tromi sedadlami: centrálne umiestnené sedadlo pre vodiča a sedadlo na oboch stranách pre cestujúcich, nie nepodobné konfigurácii sedadiel ako majú luxusné, športové autá McLarene F1. Tým sa však podobnosti končia. Interiér je vybavený head-up displejom a obrazovkami vedľa každého stĺpika A namiesto bočných zrkadiel. Zvláštne je, že do tkaniny sedadiel, dverí a volantu sú zabudované nafukovacie moduly, ktoré sa používajú na masáž cestujúcich a poskytovanie haptickej spätnej väzby vodičovi. Dokonca sú reproduktory zabudované do opierok hlavy každého sedadla pomocou 3D tlačenej mriežkovej štruktúry.
Najzaujímavejšou časťou interiéru Lotus Theory 1 sú jeho tlačidlá “na požiadanie”. Tvoria sa pomocou toho, čo sa opisuje ako “reaktívna textília”, ktorá zaberá povrchy pozdĺž kabíny, môže v prípade potreby zobrazovať tlačidlá a nechať ich zmiznúť.
“Technológia je tu len vtedy, keď ju potrebujete, a potom zmizne, ako tlačidlá na požiadanie,” povedal pre Wired Facundo Gutierrez, výkonný riaditeľ spoločnosti MotorSkins, ktorá stojí za touto technológiou. “Napríklad šoférujete a za vami prichádza auto. [Tkanina sedadla] vám môže jemne poklepať na rameno. Alebo vám zavolajú a zobrazí sa tlačidlo, aby ste hovor prijali.”
Srdcom Theory 1 je 70,0-kilowatthodinová batéria, o ktorej Lotus dúfa, že dokáže poskytnúť dojazd 416 km. Spoločnosť tiež predpovedá čas z 0-100 km/h za 2,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 330 km/h. Výkon 987 koní je výrazne nižší ako u iného elektrického superauta Lotus, Evija s výkonom 2 000 koní. Toto auto je tiež asi o 300 kg ľahšie ako Evija – lúč nádeje, že sa spoločnosť vracia k svojmu základnému étosu ľahkých luxusných, športových áut, prinajmenšom v porovnaní s érou elektromobilov s nadváhou.
zdroj: motor1.com
Nástupca Volkswagenu Atlas v USA nesie označenie Teramont16. September 2024
Volkswagen nepredáva súčasnú generáciu Touaregu v Spojených štátoch, kde majú zákazníci možnosť kúpiť si menej sofistikované, luxusné, športové autá Volkswagen Atlas. Veľké SUV existuje od roku 2017 a prešlo dvoma faceliftmi. Prirodzene, prebiehajú práce na modeli druhej generácie, ktorý práve unikol na verejnosť. Technicky je to Teramont Pro, v skutočnosti čínska verzia zo spoločného podniku SAIC-VW.
Veľké SUV nebolo v Číne oficiálne odhalené, ale auto je vonku prostredníctvom miestneho ministerstva priemyslu a informačných technológií. Každé nové auto, ktoré je tam homologované, prechádza špecifickým procesom, ktorý zahŕňa zverejnenie odhaľujúcich obrázkov na webovej stránke MIIT. Trvá to už roky, a napriek tomu sa zdá, že výrobcovia automobilov nemajú problém s tým, že centrálne vládne ministerstvo účinne prezradí dizajn budúcich áut.
Čo sa týka dizajnu, treba povedať, že to nie je najvzrušujúcejšie. Pozeráme sa na dve rôzne úrovne výbavy, súdiac podľa predných prívodov vzduchu. Na bielom Teramont Pro sú oveľa väčšie, čo naznačuje, že ide o športovejšie vyzerajúcu verziu s pravdepodobne vyššou cenovkou. Uvidí sa, či ekvivalentná americká verzia bude výbavou R-Line alebo nie, ale mala by vyzerať takmer identicky. Čínsky model má logo R za panelom zakrývajúcim mriežku chladiča.
Štýl predstavuje výrazný odklon od súčasného Atlasu, a nie nevyhnutne k lepšiemu. Vyzerá to dosť nevýrazne takmer zo všetkých uhlov. Predná a zadná maska nám vytvárajú dojem nadrozmerného Volkswagenu Tiguan, zatiaľ čo boky obsahujú zapustené kľučky dverí pre hladší profil. Odchádzajúci Atlas tiež nemusí byť nevyhnutne pekné SUV, ale jeho náhrada vyzerá ešte všeobecnejšie.
Okrem týchto obrázkov sú na webovej stránke MIIT uvedené aj niektoré technické špecifikácie. Dozvedáme sa, že Volkswagen Teramont Pro špecifický pre Čínu je 515 cm dlhý, 199 cm široký a 178 cm vysoký. Rázvor meria 298 cm pre trojradové SUV, ktoré váži 2.155 kg. V porovnaní s Atlasom je o 6 cm dlhší, ale má rovnaký rázvor a šírku spolu s prakticky rovnakou výškou.
O výkon sa stará preplňovaný 2,0-litrový benzínový motor s výkonom 268 koní, ktorý sa prenáša na všetky štyri kolesá podľa odznaku 4Motion. O atmosférickom 3.6-litrovom VR6 nie je ani slovo, ale treba dodať, že americký model ho pre modelový rok 2024 vypustil. Prvá generácia Teramontu však v Číne ponúka výkonnejší 2.5-litrový motor V6 turbo.
Nová generácia amerického Atlasu by mala prísť v modelovom roku 2026 po oficiálnom debute niekedy v roku 2025. Je pravdepodobné, že SAIC-VW už predtým predstaví luxusné, športové autá Volksagen Teramont Pro so špecifikáciou pre Čínu.
zdroj: motor1.com
Mercedes výrazne zlacnil model AMG C63 sedan15. September 2024
Mercedes-AMG C63 sa začal predávať v Nemecku v júni 2023 so základnou cenou 114 887 eur za sedan. V septembri 2024 sú tieto luxusné, športové autá oveľa lacnejšie, keď Mercedes prešiel na transparentnejšiu cenovú stratégiu na svojom domácom trhu. Môže byť váš za 105 960 €, čo znamená, že stojí približne rovnako ako luxusné, športové autá BMW M3 Competition xDrive (105 300 €).
Nie je také nezvyčajné, že výrobca automobilov uvedie plnú cenu a potom sa vás pokúsi nalákať tučnou zľavou. Mercedes to robí po prechode na model agentúrneho maloobchodu v Nemecku. Na webovej stránke spoločnosti už nie sú k dispozícii žiadne cenníky, pretože automobilka dynamicky upravuje ceny v konfigurátore. Zákazník už nemôže s predajcom rokovať o konečnej cene. Mercedes určuje cenu a je to.
Mercedes teraz priamo predáva svoje luxusné, športové autá zákazníkom, čím teoreticky odstraňuje obavy zákazníka z toho, či by mohol získať lepšiu ponuku od predajcu. Kamenný obchod je stále zapojený do procesu, pretože dokončí dohodu a zarába fixný poplatok za každé predané vozidlo.
Nemecká luxusná značka koncom júla zrušila obvyklé cenníky vo formáte PDF a v budúcnosti bude na svojej webovej stránke často upravovať ceny a zľavy. Mercedes-AMG C63 Sedan je momentálne so zľavou 9 214 €. Zľava je ešte väčšia v prípade AMG C43 Sedan, pretože teraz stojí 74 136 eur, čo je pokles o 10 110 eur.
Na sklade je niekoľko C63 s uplatnenými zľavami, ktoré znižujú požadovanú cenu na úroveň M3 xDrive. To je však pred akýmikoľvek uplatniteľnými stimulmi od predajcov BMW, pretože BMW neprešlo na agentúrny model. Určite sa tak stane v roku 2026. BMW sľubuje, že “štandardné celoštátne ceny za identické modely vozidiel zabezpečia transparentnosť cien pre zákazníkov”.
Mercedes ešte musí zverejniť údaje o predaji AMG C63 na domácom trhu, ale objavilo sa veľa nepotvrdených správ, že auto sa nepredáva až tak dobre. Trojcípa hviezda obhajovala svoje rozhodnutie prejsť z motora V8 na plug-in hybridný štvorvalec. V rozhovore pre časopis Top Gear generálny riaditeľ AMG Michael Schiebe povedal: “Chceme byť veľmi, veľmi progresívni, pokiaľ ide o technológie. A sme presvedčení o koncepcii hybridizácie, tam zostaneme pri štvorvalci.”
Minulý mesiac austrálsky šéf spoločnosti povedal, že ľudia prijmú štvorvalcové AMG ako smartfóny a dodal, že “prechody si vždy vyžadujú čas a vždy si vyžadujú nejaké presvedčenie a skúsenosti”.
To neznamená, že V8 sú mŕtve. Mercedes nedávno potvrdil plány na uvedenie nových AMG s osemvalcovými motormi. Povráva sa, že luxusné, športové autá Mercedes-AMG CLE63 budú prvé na zozname.
zdroj: motor1.com
BMW otriasa svojim dizajnérskym tímom14. September 2024
Od 1. októbra sa v dizajnérskych tímoch BMW Group dejú veľké zmeny. Adrian van Hooydonk je stále veľkým šéfom, ale budúce, luxusné, športové autá BMW už nebude kresliť Domagoj Dukec. Chorvát narodený vo Frankfurte, ktorý kedysi povedal, že ”dobrý dizajn nie je o peknom alebo škaredom”, viedol dizajnérsky tím základnej značky od apríla 2019. Teraz sa presúva do Rolls-Royce, kde prevezme rovnakú úlohu.
Budúce, luxusné, športové autá BMW budú navrhovať dvaja ľudia. Za modely vyššej strednej triedy a luxusnej triedy bude mať zodpovednosť Maximilian Missoni. Je bývalým mužom zodpovedným za dizajn v spoločnosti Polestar. Po šiestich rokoch strávených v spin-off značke Volvo dostal za úlohu kresliť najväčšie, luxusné, športové autá BMW, ako aj pripravované modely BMW s odznakom Alpina. Ako osvieženie BMW Group získala v marci 2022 špecializovanú automobilku so sídlom v Buchloe.
Kompaktné až stredne veľké vozidlá bude štylizovať Oliver Heilmer, šéf dizajnu Mini od roku 2017. Okrem toho bude jeho tím zodpovedný aj za to, ako budú vyzerať luxusné, športové autá BMW M. Na jeho miesto na čele dizajnérskeho oddelenia Mini nastúpi Holger Hampf, bývalý šéf divízie Designworks. V budúcnosti bude bývalý šéf dizajnu spoločnosti Rolls-Royce Anders Warming viesť Designworks, ako aj “témy pokročilého dizajnu”.
BMW vymenovalo Claudiu Braun za vedúcu nového oddelenia pre farebný a materiálový dizajn pre BMW, Mini a Rolls-Royce. Christian Bauer zostáva lídrom v oblasti digitálnej zákazníckej skúsenosti.
Bolo by ľahké robiť unáhlené závery o tom, prečo BMW otriasa svojím dizajnérskym tímom. Ak sledujete spoločnosť na sociálnych sieťach, ste si vedomí väčšinou negatívnych komentárov o tom, ako luxusné, športové autá BMW vyzerajú. Údaje o predaji však hovoria iný príbeh; BMW zaznamenalo rekordný rok 2023 po dodaní 2 252 793 áut.
Mohlo by byť toto číslo ešte vyššie bez takýchto polarizačných návrhov? Myslím, že odpoveď sa nikdy nedozvieme. Faktom je, že BMW sa darí lepšie ako kedykoľvek predtým, ak hovoríme striktne o predaji. Pomáha aj to, že bavorská značka má rozsiahle portfólio modelov s bohatým mixom spaľovacích áut, plug-in hybridov a elektromobilov, ktoré pokrývajú celý prémiový segment.
Hoci časy BMW ako “ultimátneho jazdného stroja” sa môžu skončili, stále predáva výkonné, luxusné, športové autá s manuálnou prevodovkou. Nielen to, ale práve vzkriesil BMW M5 Touring. V predaji je aj menší M3 Touring. Roadster Z4 je stále k dispozícii, teraz s manuálnym radením pre M40i.
Smutnou realitou roku 2024 je však to, že komerčný úspech BMW sa nepripisuje luxusným, športovým autám, ktoré vzrušujú tradicionalistov. Crossovery a SUV robia ťažkú prácu a mníchovská značka ich má veľa. Malý ako X1 a veľký ako X7, pričom XM slúži ako škaredé káčatko.
Hoci v interiéroch BMW teraz dominujú obrovské obrazovky, ktoré pohltili väčšinu fyzických ovládacích prvkov, zdá sa, že ľudia s tým nemajú problém. Dokonca aj charakteristický ovládač iDrive začína miznúť, ale to ľuďom nebráni v nákupe X1. Skutočnosť, že ceny v posledných rokoch výrazne vzrástli, tiež nebránila dopytu.
Hoci najnovšie návrhy fungujú z obchodného hľadiska vzhľadom na silný predaj, Nemci sa pripravujú na to, že zatrasú. Koncepty Neue Klasse silne naznačujú, že sa plánuje nový štýl.
Dizajn týchto nových elektromobilov je už pravdepodobne dokončený. Nečakajte, že novovymenovaní ľudia ovplyvnia vzhľad budúcoročného crossoveru BMW iX3 alebo sedanu BMW i3, ktorý príde v roku 2026. Dizajn auta je uzamknutý niekoľko rokov pred oficiálnym debutom, takže tieto nové tímy pravdepodobne zanechajú svoju stopu na vozidlách, ktoré majú byť uvedené na trh koncom desaťročia.
zdroj: motor1.com
Karbónové doplnky BMW M5 Touring zľahčujú auto len na pohľad13. September 2024
S odhadovanou pohotovostnou hmotnosťou 2.508 kg je nové BMW M5 Touring jedným z najťažších nových, luxusných, športových automobilov, ktoré sa dajú za peniaze kúpiť. BMW chce dať súperovi Audi RS6 Avant pocit ľahkosti tým, že na super kombi hodí množstvo vylepšení z uhlíkových vlákien. Sú k dispozícii ako M Performance Parts, takže ich nenájdete v bežnom online konfigurátore. Budete musieť navštíviť predajcu, aby ste si jednotlivé doplnky vybrali.
Nové BMW M5 Touring ide v šľapajach sedanu, pretože štvordverová verzia bola pred niekoľkými mesiacmi prezentovaná týmito továrenskými vylepšeniami. Najvýraznejšie zmeny predstavuje predný splitter a zadný difúzor. Obe majú rozdelenú konfiguráciu a prepožičiavajú vysokovýkonnému kombi podlejší vzhľad. Akoby toto luxusné, športové auto nebolo dostatočne široké, po stranách karosérie boli pridané prahové predĺženia.
Kryty bočných spätných zrkadiel sú k dispozícii z uhlíkových vlákien ako bežná možnosť bez toho, aby ste museli kupovať diely M Performance. Zlou správou je, že BMW nebude predávať luxusné, športové autá BMW M5 Touring s karbónovou strechou. To nie je príliš prekvapujúce, ak vezmeme do úvahy, že ani menšie M3 kombi tento ľahký panel neponúka.
Zoznam karbónových položiek uzatvára uzáver palivovej nádrže, ktorý zjavne “premení každé tankovanie na malú zastávku v boxoch”. Inde je možné dlho očakávané kombi M5 objednať s bočnými nálepkami s matnou čiernou povrchovou úpravou a značkou M Performance. Strešná anténa je vyrobená z aramidu, čo sú silné syntetické vlákna používané v leteckých a vojenských aplikáciách. Aramid má podobné vlastnosti ako uhlíkové vlákno.
BMW neukazuje interiér, ale vieme, že existujú luxusnejšie podlahové rohože s koženým lemovaním a ozdobným prešívaním v kontrastných farbách, plus tri slávne M farby. Môžete si dokonca zaobstarať kryt kľúča značky M Performance zabalený do Alcantary a kože, ktorý napodobňuje uhlíkové vlákna. Poslednou dostupnou položkou je taška na pneumatiky so zabudovanou rukoväťou a označením označujúcim polohu kolesa.
Podrobnosti o cenách neboli zverejnené, ale čo je ďalších pár tisíc EUR, keď už míňate za toto luxusné, športové auto šesťciferné sumy?
zdroj: motor1.com