Novinky
Model Audi A7 Sportback môže údajne skončiť10. Február 2025
Nemecké automobilky kedysi ponúkali širokú škálu modelových variantov. V posledných rokoch sa však pozornosť (oprávnene) presunula na efektívnosť a úsporu nákladov. To znamená, že spoločnosti zoštíhľujú náklady a vyraďujú vozidlá, čo ponecháva malý priestor pre špecializované, luxusné, športové autá.
Videli sme to už u niekoľkých výrobcov. Mercedes-Benz vyradil CLS, BMW odstránilo zo svojej ponuky luxusné, športové autá kupé radu 6 a 8 a Volkswagen Arteon – americký sedan aj európsky Shooting Brake – boli ukončené.
Audi ide rovnakou cestou, pričom benzínový sedan A4 sa teraz stáva väčším sedanom A5. Spoločnosť predtým oznámila, že A6 sa stane aj A7, ale rýchlo ustúpila. Nové Audi A6 má teraz debutovať toto leto, čo by mohlo znamenať zlú správu pre meno A7.
Motor1 Germany uvádza, že Audi naznačilo, že nový A7 Sportback vôbec nebude. To by dávalo zmysel, vzhľadom na to, že súčasný A7 Sportback zdieľa svoju platformu s odchádzajúcou radou Audi A6. Čínsky sedan A7L bude s najväčšou pravdepodobnosťou tiež ukončený.
Druhá generácia Audi A7 Sportback debutovala začiatkom roka 2018, po ktorej nasledoval facelift v polovici roka 2023. Model A7 ponúkal celý rad možností benzínových a dieselových motorov, vrátane vysokovýkonného modelu Audi RS7 Performance, ktorý produkoval 621 koní z dvojito preplňovaného 4.0-litrového motora V8. Nové luxusné, športové autá Audi RS7, teda RS6, však môže prísť o V8 v prospech V6.
zdroj: motor1.com
Volvo V90 sa lúči špeciálnou edíciou9. Február 2025
Volvo má v pláne niekoľko nových modelov na tento rok a rok 2026, ale sekera sa chystá padnúť na jedno z jeho existujúcich vozidiel. Pre Volvo V90 sa blíži koniec, pretože výroba veľkého luxusného, športového auta verzie kombi sa skončí v septembri. Holandská strana automobilky, ktorú vlastní Geely, uvádza na trh edíciu Executive Edition, po ktorej konkurent pre luxusné, športové autá BMW 5 Touring už nebude.
Manažér pre PR a komunikáciu spoločnosti Volvo Car Nederland Roger van Polanen potvrdil, že výroba krásneho kombi sa na všetkých trhoch skončí v septembri. Vo svete posadnutom SUV nie je prekvapením, že ďalšie kombi ukončuje svoje pôsobenie.
Keď Volvo minulý týždeň predstavilo niekoľko nových vozidiel, zopakovalo plány na dva elektrické modely: crossover EX60 a sedan ES90. Spomenul aj plug-in hybrid pre Čínu, ale vzhľadom na miestne preferencie pre sedany a SUV nám logika hovorí, že to nebude kombi. Dva ďalšie elektromobily na platforme SPA3, ktorej priekopníkom bol EX60, boli tiež skryté pod pokrievkou. Identita týchto modelov nebola zverejnená, takže nie je jasné, či sa pripravuje elektrický kombi, ale skôr sa zdá, že nie.
Elektrické vagóny súťažia vo vzácnom výklenku. Relevantné príklady modelov predávaných (takmer) po celom svete, ktoré prichádzajú na myseľ, zahŕňajú luxusné, športové autá BMW i5 Touring, Volkswagen ID.7 Tourer, Audi A6 Avant E-Tron a Porsche Taycan Sport/Cross Turismo. Volvo sa ešte musí rozhodnúť, či bude pokračovať v tomto malom segmente. Nicole Shaw, výkonná riaditeľka spoločnosti Volvo UK, vlani v decembri pre Auto Express povedala, že spoločnosť počká, pretože nie je isté, či je elektromobil s dlhou strechou nevyhnutnosťou.
Predtým, ako sa uvedie na trh niečo podobné EV90 alebo EV60, Volvo sa lúči s benzínovým V90 so špeciálnou verziou, ktorá má nezvyčajne dlhý názov – 2026 Volvo V90 T8 AWD Plug-In Hybrid Ultra – Exclusive Edition. V Holandsku stojí 75 995 €. Zahŕňa nasledujúce vychytávky bez ďalších nákladov: kožené čalúnenie Nappa, masážne a ventilované sedadlá, zadné vzduchové odpruženie, zvukový systém Bowers & Wilkins a 20-palcové originál kolesá Volvo.
Holandskí kupujúci môžu ušetriť 14 800 €, ak sa rozhodnú pre túto verziu. Okrem toho sa edícia Exclusive dodáva s voliteľným balíkom za 1 250 €, ktorý obsahuje softvérové ladenie Polestar, čierne strešné lyžiny a odznaky a textilnú podložku na náklad.
Luxusné, športové autá Volvo V90, náhrada za V70, existujú od roku 2016. Nie je to však najstaršie auto, ktoré Volvo predáva; tento titul patrí XC90. Veľké luxusné SUV prešlo minulý rok druhým faceliftom a zostane v portfóliu, pokiaľ bude dopyt zákazníkov, a bude pokojne žiť po boku plne elektrického Volvo EX90.
zdroj: motor1.com
BMW si ponechá benzínové M3 tak dlho, ako to predpisy dovolia8. Február 2025
Hovorí sa, že BMW uvedie na trh svoju prvé elektrické, luxusné, športové autá BMW M3 v roku 2027. Už vieme, že úplne nenahradia benzínový model, pričom spoločnosť potvrdila, že BMW M3 novej generácie dostane aj radový šesťvalcový motor, rovnako ako súčasné auto. Našťastie to znie, akoby M3 poháňané spaľovacím motorom chvíľu zostalo…pokiaľ to zákon dovoľuje.
Viceprezidentka BMW M pre zákazníkov, značku a predaj Slyvia Neubauer to potvrdila v nedávnom rozhovore pre austrálsku publikáciu CarExpert. “Vo väčšine segmentov ponúkame plne elektrické luxusné, športové autá M Performance, ktoré poskytujú skutočný pocit M bez akýchkoľvek lokálnych emisií,” povedal Neubauer. “Veríme však, že bude priestor aj pre ďalšie technológie vodičov, ako sú hybridné alebo konvenčné pohony.”
Keďže dopyt po elektromobiloch sa vyrovnáva, má zmysel udržiavať BMW M3 na benzín. Nie každý kupujúci M3 bude chcieť prejsť na elektrický, aj keď ponúka vyšší výkon. Už takmer rok vieme, že BMW plánuje ponechať obe luxusné, športové autá v zostave, čiastočne vďaka uvoľneným emisným predpisom.
“Môžete nám dôverovať, sme pripravení na budúcnosť,” povedal Neubauer pre CarExpert. “Môžem vás tiež ubezpečiť, že plne elektrická M3, ktorú som práve spomenula, bude mať brata so spaľovacím motorom. Budú existovať paralelne. Takže bez ohľadu na to, aký je dopyt zákazníkov, budeme schopní uspokojiť všetky potreby na akomkoľvek trhu, pokiaľ to regulácia umožňuje.”
Elektrická M3 bude debutovať najskôr v roku 2027 ako priama náhrada súčasného auta, predtým ako bude v roku 2028 predstavená nová M3 na benzín, podľa BMWBlog. Rovnako ako nová M5 pravdepodobne získa hybridný výkon, aj keď máme podozrenie, že M jednoducho použije 48-voltové mild hybridné nastavenie, aby udržalo nízku hmotnosť (BMW M5 je plnotučný plug-in s veľkou batériou).
BMW nepotvrdilo žiadnu z týchto informácií, takže to treba brať s rezervou. Jedna vec, ktorá je zdá sa istá, je, že ďalšia benzínov M3 nedostane manuálnu prevodovku. Člen predstavenstva minulý rok povedal médiám, že dni manuálnych prevodoviek sú v spoločnosti spočítané.
zdroj: motor1.com
Minulý rok kraľoval prémiovému segmentu na Slovensku Mercedes7. Február 2025
Značka Mercedes-Benz aj v roku 2024 obhájila na slovenskom trhu pozíciu najpredávanejšej značky prémiových vozidiel. „Sme radi, že aj napriek komplikovanej globálnej situácii sa nám podarilo rásť na trhu s osobnými vozidlami Mercedes-Benz. Ešte viac ma teší, že sme si udržali pozíciu trhového lídra v prémiovom segmente, ako aj v segmente elektrických prémiových vozidiel,“ povedal Robert Hatala, vedúci predaja osobných vozidiel v spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia.
Pretrvávajúci a naďalej rastúci záujem o luxusné, športové autá značky Mercedes-Benz sa prejavil na registráciách za minulý rok, pričom na Slovensku pribudlo 3 845 novo zaregistrovaných vozidiel značky Mercedes-Benz. Divízia Mercedes-Benz Cars s počtom 2 734 kusov zaznamenala 2% medziročný nárast. Modely divízie Mercedes-Benz Vans predstavovali 1 111 kusov a pripísali si 6,7% medziročný nárast.
Z hľadiska segmentov bol segment Core (Trieda C, Trieda E, GLC, GLE, CLS, EQE sedan, EQE SUV) najsilnejším segmentom s počtom 1 171 registrovaných vozidiel čo predstavovalo takmer 43% podiel na všetkých osobných vozidlách divízie Mercedes-Benz Cars. Nasledoval Top-End segment (Trieda S, GLS, EQS sedan, EQS SUV, luxusné, športové autá Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach) s 973 registrovanými automobilmi a podielom viac ako 35%. Poradie uzatvára Entry segment (Trieda A, Trieda B, CLA, GLA, GLB, EQA, EQB) s 590 registrovanými kusmi a s podielom viac ako 21%.
Medzi výrobcami prémiových automobilov patrí značke Mercedes-Benz opätovne prvé miesto v segmente osobných vozidiel. Na čele hodnotenia prémiového segmentu sa značka nachádza aj medzi elektrickými vozidlami (211 ks). Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete (286 ks) zabezpečili značke druhé miesto v rámci prémiového segmentu.
Najobľúbenejším elektromobilom bol model EQE SUV (65 kusov). Za ním nasledoval model EQS SUV (40) a prvú trojku uzatvára model EQB (36). Medzi plug-in hybridnými vozidlami prejavili zákazníci najväčší záujem o model GLC (SUV a kupé), ktorý si našiel 109 nových majiteľov. Nasledovali modely GLE (SUV a kupé) s 82 vozidlami a Trieda E (sedan a kombi) so 41 novými registráciami.
Automobilka Mercedes-Benz disponuje širokou paletou pohonov, z ktorých si môže vybrať každý zákazník riešenie, ktoré najviac vyhovuje jeho potrebám. Možnosti zahŕňajú benzínové, dieselové, plug-in hybridné (v kombinácii s benzínovým, aj dieselovým motorom) a elektrické pohony.
Najobľúbenejším modelom na slovenskom trhu sa v roku 2024 stal so 498 kusmi Mercedes-Benz GLC. Na tesnom druhom mieste sa so 493 kusmi umiestnil model GLE. Tretie miesto za 328 registrovaných kusov patrí vlajkovej lodi SUV, modelu GLS. Obľubu vozidiel zo segmentu SUV podčiarkuje aj štvrté miesto pre Triedu G s 242 registrovanými vozidlami. Celkovo sa pre segment SUV rozhodlo 2 060 zákazníkov.
V najvyššom segmente Top-End bola značka Mercedes-AMG zastúpená celkovo s 527 registrovanými vozidlami. Medzi top luxusné, športové autá značky Mercedes-AMG patrí Trieda G (134 kusov), GLE (133 kusov) a GT (37 kusov). Značka Mercedes-Maybach zaznamenala 40 registrácii.
Pozitívne výsledky si pripísali modely z divízie Mercedes-Benz Vans. Celkovo si tieto automobily našli 1 111 zákazníkov. Prvú trojku najpredávanejších modelov Mercedes-Benz Vans tvoria Sprinter (444 kusov), Trieda V (363 ks) a Vito (167 ks). „Divízia Mercedes-Benz Vans v tomto roku dosiahla historický rekord z pohľadu počtu registrovaných vozidiel. Model Sprinter si tradične zachoval silnú pozíciu v rámci svojho segmentu a modely Trieda V a Vito sa vďaka svojmu faceliftu podpísali výraznou mierou na rekordnom výsledku. Na trh sme zároveň uviedli aj novú generáciu elektrickej verzie eSprinter s vylepšenými technickými parametrami, ktorá sa umiestnila na druhom mieste v danom segmente,“ uviedol Ján Novotný, vedúci predaja úžitkových vozidiel Mercedes-Benz.
„Chcem sa poďakovať našim zákazníkom za ich dôveru a lojalitu k našej značke. Tento rok budeme pokračovať v posilňovaní nášho produktového portfólia a to predovšetkým úplne novým modelom CLA,“ uzavrel Robert Hatala.
Na dnes objednané Ferrari si počkáte až do roku 20276. Február 2025
Ferrari malo v roku 2024 rekordné predaje a už teraz vie, že nasledujúce dva roky budú tiež solídne. Knihy objednávok pokrývajú produkciu do roku 2026, takže nákup nového luxusného, športového auta Ferrari dnes znamená, čakať na doručenie do začiatku roka 2027.
Maranello vysvetľuje, že dopyt primárne poháňajú luxusné, športové autá Ferrari 12Cilindri, náhrada za Ferrari za 812 Superfast. Superšport V12, ktorý bol uvedený na trh minulý rok, je k dispozícii ako kupé a kabriolet s elektricky sklopnou pevnou strechou. Ferrari má mať tento rok šesť nových modelov. Prvý elektromobil značky bude jedným z nich, pričom oficiálny debut sa uskutoční 9. októbra.
Ferrari nie je výnimkou v segmente high-end. Úhlavný rival Lamborghini s potešením oznamuje, že jeho vlajkový model Revuelto je vypredaný do konca roka 2026. Príjem objednávok pre Urus je tiež masívny, s dostatočným počtom požiadaviek zákazníkov na to, aby boli pracovníci v Sant’Agata Bolognese zaneprázdnení počas celého roka 2025. A to aj napriek tomu, že SUV sa teraz predáva striktne ako plug-in hybrid, o čom by si niektorí mohli myslieť, že odradí kupujúcich.
Rovnako ako luxusné, športové autá Ferrari F80, aj nové W1 od McLarenu už bolo v čase oficiálneho predstavenia vypredané. Ak sa Porsche rozhodne vyrobiť sériovú verziu konceptu Mission X, predpokladáme, že to bude okamžitý úspech, hoci elektrická pohonná jednotka by mohla niektorých bohatých kupcov odradiť. Generálny riaditeľ spoločnosti Rimac Mate Rimac minulý rok povedal, že jedno percento nemá záujem o nákup elektrických hyperáut, a preto sa Nevera ešte nevypredala.
Zatiaľ čo kupujúci sa zdráhajú k elektromobilom, hybridy preberajú kontrolu vo vyšších vrstvách. Vo Ferrari bolo elektrifikovaných 51 % áut dodaných zákazníkom v roku 2024. To nemusí byť nevyhnutne prekvapením, pretože luxusné, športové autá Ferrari 296 a SF90 sú plug-in hybridy. Spoločnosť predpokladá, že do roku 2030 budú hybridy a elektromobily predstavovať 80 % celkových dodávok, pričom len 20 % zostane pre luxusné, športové autá poháňané výlučne spaľovacími motormi. Generálny riaditeľ Ferrari Benedetto Vigna vkladá svoje nádeje do syntetického paliva, ktoré udrží benzínové autá nažive na dlhú dobu.
zdroj: motor1.com
Druhý najdrahší Mercedes sa vydražil za 51.2 mil. EUR5. Február 2025
Zdá sa, že víťazstvá Mercedes-Benz prichádzajú vo dvojiciach. V júli 1954 automobilka predstavila W196 Stromlinienwagen na Veľkej cene Francúzska, kde získala prvé a druhé miesto. Dnes, o 71 rokov neskôr, má Mercedes ďalšie víťazstvo 1:2, ale v inej bitke – teraz môže tvrdiť, že má dve najdrahšie luxusné, športové autá, aké sa kedy predali v aukcii. Vzácny Stromlinienwagen, podvozok č. 00009/54, sa cez víkend predal za 51,2 milióna EUR.
RM Sotheby’s vydražil podvozok č. 00009/54 v múzeu Mercedes-Benz v Stuttgarte v mene Indianapolis Motor Speedway Museum za jeho reštaurátorské úsilie. Mercedes daroval auto americkému múzeu v roku 1965. Teraz je to druhé najhodnotnejšie luxusné, športové auto, aké sa kedy predalo v aukcii. Najdrahším zostáva Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, ktorý sa v roku 2022 predal za 143 miliónov dolárov.
Mercedes začal testovať podvozok č. 00009 v decembri 1954, ktorý pôvodne dokončil v karosérii s otvorenými kolesami. Auto debutovalo na pretekárskom podujatí mimo Formuly 1 v Argentíne v januári 1955 s Juanom Manuelom Fangiom, ktorý pilotoval W196. Spoločnosť v tejto kampani použila 3,0-litrový motor M196, ktorý Mercedes spároval s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Auto ukončilo svoju pretekársku kariéru na Veľkej cene Talianska v septembri 1955 so Sirom Stirlingom Mossom za volantom. Mal na sebe vzácnu karosériu streamliner a v pretekoch si počínal dobre, ale Moss musel po 27 kolách odstúpiť kvôli problému s valcom číslo päť. Dosiahol však najrýchlejšie kolo pretekov.
Mercedes vyrobil iba obmedzený počet horčíkových karosérií s hmotnosťou niečo vyše 40 kg. Automobilka využívala klzké karosérie na vysokorýchlostné trate a prerušovane ich používala počas sezón 1954 a 1955. Je to neuveriteľne špeciálny kus pretekárskej histórie, takže nás neprekvapuje, že sa predáva za toľko.
zdroj: motor1.com
Audi opäť mení svoju stratégiu pomenovania modelov4. Február 2025
V marci 2023 Audi oznámilo plány na novú schému pomenovania na lepšie odlíšenie áut na benzín od elektrických vozidiel. Elektromobily mali používať párne čísla, zatiaľ čo modely so spaľovacími motormi mali používať nepárne čísla. Nomenklatúra bola stále veľmi živá v novembri minulého roka, keď bola ako náhrada za A6 oznámená ďalšia A7. Teraz sa Audi rozhodlo, že svoje luxusné, športové autá bude označovať podľa starej stratégie.
V budúcnosti sa čísla budú opäť vzťahovať výlučne na veľkosť vozidla, a nie na typ hnacej sústavy. Na odlíšenie áut so spaľovacím motorom od plne elektrických modelov bude zahrnutá jedna z nasledujúcich prípon: TFSI pre benzín, TFSIe pre plug-in hybridy, TDI pre naftové motory a e-Tron pre elektromobily. Pre lepšiu diferenciáciu sa Audi bude držať prípon označujúcich typ karosérie: Sedan, Avant alebo Sportback.
Nová generácia A6 bude prvým modelom, ktorý bude používať novú/starú schému pomenovania Audi. Mal byť premenovaný na A7, ale už nie. Prepracovaný model so spaľovacími motormi bude mať premiéru 4. marca a bude sedieť vedľa čisto elektrického A6 E-Tron. Na novom Audi RS6 Avant sa pracuje, ale existujú znepokojujúce správy, že nové luxusné, športové autá RS6 Avant upustia od motora V8 v prospech plug-in hybridného V6.
Audi bude naďalej používať “A” pre autá a “Q” pre crossovery. Najmenšie modely v každej kategórii však budú z ponuky odstránené, pretože modely A1 a Q2 budú na konci svojho životného cyklu ukončené. Stratégia sa bude týkať len modelov, ktoré sa majú objaviť v budúcnosti, čo znamená, že existujúce luxusné, športové autá Audi nebudú premenované. Takže nová A5 sa nevráti k názvu A4.
Spoločnosť so štyrmi krúžkami mala v úmysle prejsť na čisto elektrický pohon do roku 2033, ale teraz zostáva ”flexibilná” po tom, čo si uvedomila, že ľudia nie sú ochotní vzdať sa áut so spaľovacími motormi tak skoro.
zdroj: motor1.com
Aston Martin vie, že jeho luxusné, športové autá potrebujú manuál3. Február 2025
Adrian Hallmark strávil približne 5 mesiacov ako generálny riaditeľ spoločnosti Aston Martin po dlhom období vedenia Bentley a teraz hovorí médiám o svojich plánoch so značkou. V podstate vidí Porsche ako dobrý model pre to, ako vyvíja mnoho variantov na jednom štítku a chce, aby Aston Martin urobil niečo podobné. A v správach, ktoré určite potešia nadšencov, chce manuálnu prevodovku.
“Ak chceme aby naše luxusné, športové autá charakterizovali športovosť a skutočný puristický zážitok zo športového auta, potrebujeme manuál,” povedal Hallmark novinárom na okrúhlom stole v New Yorku. “Máme jeden, ale na to čo chceme, musí ich byť viac. Tento priestor sledujeme.”
Manuál, o ktorom hovorí, je šesťstupňový používaný v limitovaných sériách Aston Matin Valour a Valiant. Aston Martin nemal bežne vyrábané manuálne auto od Vantage AMR z roku 2019 a spoločnosť vyrobila iba 200 exemplárov. Ale luxusné, športové autá ako Porsche 911 GT3 a S/T dokazujú, že existuje skutočný dopyt s manuálnou prevodovkou na trhu s výkonnými automobilmi.
Hallmark chce viac ako len jednoduché balíky farieb a obloženia, aj keď aj tie prídu. Skôr ako modely s väčšou mechanickou diferenciáciou. “Pre tie ľahšie to bude trvať 1 až 1,5 roka. Je niekoľko vecí, ktoré sme dokázali urobiť rýchlo, ale sú viac dekoratívne až vecné,” povedal Hallmark. “Ale aj keď sú veci akosi bežné, stále musíte certifikovať, takže je to rok.”
Hovoril o luxusných, športových autách s rôznymi ladeniami odpruženia a väčším výkonom, dokonca naznačil “vrátenie existujúceho pretekárskeho auta späť na cestu”, hoci niektoré varianty môžu byť dostupné len na určitých trhoch. Pre DBX si Hallmark myslí, že je tu priestor pre niečo s trochu väčším luxusom – hovorí, že pri nízkych rýchlostiach je SUV “menej relaxačné” ako niektorí konkurenti – ale nechce z neho urobiť ani súpera pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan.
Pre DB12, Vantage a Vanquish chce ísť opačným smerom a zvýšiť ich športové referencie. Ale aj keď bude chvíľu trvať, kým sa dostanú všetky tieto modelové varianty von, netrápi ho to, pretože tieto luxusné, športové autá – plus aktualizovaný DBX – boli uvedené na trh veľmi nedávno, takže sú čerstvé. Aston Martin Vantage Roadster ešte ani nie je na trhu a Vanquish Volante s otvorenou strechou sme ešte nevideli.
V príprave sú aj hybridy. Hyperauto Valhalla je prvé, ale Hallmark potvrdil, že ponuka spoločnosti s motormi vpredu bude tiež elektrifikovaná.
“Skvelá vec na týchto autách je, že technológia karosérie nie je konvenčná. Nuž, je to konvenčné pre luxusné, športové autá, nie je to konvenčná bežná konštrukcia vozidla,” povedal. “V podstate sú to uzlové formy, odliatky s výliskami, ktoré ich spájajú, a potom veľké pomocné rámy, ktoré dodávajú veľa štruktúry do týchto uzlových kĺbov, potom výstuhy, ktoré prechádzajú naprieč. Takže sme vlastne flexibilní, aby sme predĺžili alebo zvýšili rôzne aspekty geometrie vozidla a potom zabalili to, čo potrebujeme.”
Aston Martin má partnerstvo so spoločnosťou Lucid na komponentoch pre svoj pripravovaný elektromobil, ale pracuje na inom riešení pre svoju hybridnú pohonnú jednotku. Jednou z výziev je skutočnosť, že DB12, Vantage a Vanquish používajú zadnú prevodovku a na dnešnom trhu neexistuje jednoduché riešenie plug-and-play pre tento typ usporiadania hnacieho ústrojenstva.
EV je stále v príprave, aj keď rovnako ako mnoho iných výrobcov automobilov, aj Aston Martin obmedzuje svoje predchádzajúce plány elektrifikácie. “Stále budeme mať prvé batériové elektrické vozidlo v tomto desaťročí. V nasledujúcich piatich rokoch, ale namiesto toho, aby sme sa snažili získať čo najviac v priebehu nasledujúcich piatich rokov, bude to jedno,” povedal. Hallmark uviedol, že očakáva, že elektromobil bude do konca desaťročia predstavovať 15 % predaja, zatiaľ čo čisto spaľovacie a hybridné autá budú predstavovať zvyšných 85 %.
Okrem skutočných modelových variantov chce Hallmark rozšíriť zoznam možností Aston Martin, čím zákazníkom poskytne viac príležitostí na personalizáciu. Na začiatku svojho pôsobenia nechal tím zostaviť kompletné zoznamy možností od konkurencie a určil, ktoré by sa mohli hodiť do značky Aston Martin. Rozšírený zoznam možností by mal prísť v najbližších mesiacoch.
Hallmark sa tiež pozerá na širší obraz. “Z hľadiska obchodnej výkonnosti je to spoločnosť so super vysokým potenciálom a musíme ju premeniť na vysoko výkonnú, a to nemyslím len luxusné, športové autá. Veci ako opcie, deriváty a všetky tieto veci pomáhajú riadiť hornú líniu a prínos, ale musíme byť tiež oveľa štíhlejší a produktívnejší ako organizácia.”
Aston Martin sa o svoje finančné výsledky za rok 2024 podelí koncom tohto mesiaca a Hallmark pôjde hlbšie do toho, ako chce spoločnosť premeniť na “vysoko výkonnú” organizáciu. “Mojím poslaním je byť prvým generálnym riaditeľom za 112 rokov, aby bol udržateľne ziskový.”
zdroj: motor1.com
Manuálne Porsche GT3 sa pokúsi o rekord na Nürburgringu2. Február 2025
Andreas Preuninger, šéf športovej divízie GT Porsche, minulý týždeň povedal, že udržiavanie manuálnej prevodovky je “veľmi dôležitou” súčasťou jeho podnikania. To dáva zmysel, ak vezmeme do úvahy, že napr. približne polovica všetkých luxusných, športových automobilov Porsche 911 GT3 predávaných v USA prichádza s manuálnou prevodovkou. Ako spôsob, ako sa ďalej zaviazať k puristom, Preuninger odhalil plány na vytvorenie rekordu na Nürburgringu s novým modelom GT3, v kategórii s manuálnou prevodovkou.
“Čo by som si myslel, že je zaujímavé, urobiť nový rekord v autách s manuálnou prevodovkou,” povedal Preuninger Henrymu Catchpoleovi o Hagerty. “Máme veľké nádeje, že na okrídlenom aute dosiahneme veľmi dobrý čas na kolo s manuálom, ktorý je k dispozícii. Na niektorých trhoch je to 50-percentný podiel. Ľudia sa chcú baviť.”
Porsche doteraz používalo dvojspojkové auto PDK vybavené automatickou prevodovkou na zajazdenie svojich oficiálnych kôl na Nürburgringu s Porsche 911 GT3. “Myslíme si, že tentoraz si vezmeme manuálne auto, aby sme videli, ako rýchlo môže ísť na trati,” dodal Preuninger.
Na rozdiel od celkového rekordu, ktorý klesol do stredného 6-minútového územia, rekord pre vozidlá s manuálnou produkciou na Nürburgringu bol za posledných šesť rokov niečo vyše 7 minút. Čas na kolo 7:01,3, ktorý držal Dodge Viper ACR, bol stanovený v septembri 2017 vďaka crowdfundingovému úsiliu nadšencov Viperu.
Prekonanie tohto rekordu by pre nové, luxusné, športové autá Porsche 911 GT3 nemalo byť ťažké. Auto poslednej generácie, vybavené PDK, dokázalo zajazdiť kolo pod 7 minút. S vylepšeniami podvozku a kratším prevodom máme podozrenie, že toto najnovšie auto by malo byť schopné držať krok, aj keď šesťstupňová manuálna prevodovka neradí tak rýchlo.
zdroj: motor1.com
Koenigsegg Gemera nemá klasický diferenciál1. Február 2025
Koenigsegg nerobí veci konvenčne. Výtvory švédskeho výrobcu hyperáut sú domovom najrôznejších nezvyčajných, dômyselných technických riešení. To platí pre luxusné, športové autá Koenigsegg Gemera, prvé štvormiestne vozidlo Koenigseggu a jeho prvé auto s pohonom všetkých kolies. Ako vysvetľuje zakladateľ Christian von Koenigsegg, Gemera nemá diferenciál, nie tradičný diferenciál ako taký.
Vzadu má Gemera stredne namontovaný twin-turbo motor V8 spárovaný s jedinečnou deväťstupňovou prevodovkou Light Speed Tourbillon (LST). Namiesto použitia priamych homokinetických kĺbov vychádzajúcich z diferenciálu, ako by ste očakávali od transaxle, má táto prevodovka dve “kazety” na oboch stranách, ktoré posúvajú výkon dopredu na kolesá. Namiesto otáčania výkonu o 90 stupňov od výstupného hriadeľa LST otáča výkon o 270 stupňov, čo poskytuje priestor pre V8.
Na každej kazete je hydraulická spojka, ktorá reguluje výkon kolesa. Takže máte systém, ktorý funguje ako elektronická uzávierka diferenciálu, ale s časťami vybuchnutými namiesto toho, aby boli umiestnené v jednej jednotke.
Toto je tiež auto s pohonom všetkých kolies, takže LST má výstupný hriadeľ vedúci aj k prednej náprave. Na konci je tu elektromotor a ďalší diferenciálový mechanizmus, ktorý nie je diferenciálom, s kužeľovým prevodom a hydraulickými spojkami pre každé koleso.
Všetko je dosť šialené a umožňuje to jedinečné možnosti. Ako zdôrazňuje Koenigsegg, ide o jediné luxusné, športové auto, ktoré má jeden elektromotor, ale plne variabilné vektorovanie krútiaceho momentu všetkých kolies v režime EV. A aby toho všetkého nebolo málo, Gemera má aj vektorovanie brzdného momentu.
zdroj: motor1.com