Novinky

Mercedes-AMG SL63 dostal fascinujúci interiér vo farbe Tiffany Blue16. Jún 2023

Nemecký tuner Fostla vytvoril luxusné, športové auto Mercedes-AMG SL63 v divokej farebnej kombinácii, ktorá kombinuje antracitovo sivú karosériu a interiér vo farbe Tiffany Blue.

Exteriér modelu Mercedes-AMG SL63 je zabalený vo farbe Frozen Anthracite Matt a to všetko je doplnené lesklé čierne doplnky. Akcenty Tiffany Blue na prednej maske chladiča, brzdových strmeňoch, bočných žiabrach a remienkoch difúzora naznačujú farbu, ktorá pokrýva interiér.

Fostla má ako partnera Brabus, takže sa k tomuto modelu hodia originál disky Brabus Monoblock Z Platinum Edition, ktoré merajú 22 palcov. Okolo nich sa ovinú pneumatiky Continental Sport Contact 6.

Tuner čalúnil kabínu takmer úplne v modrej farbe Tiffany. Jasnú farbu rozbíja iba čierne a kovové lemovanie. Fostla používa čiastočne perforovanú diamantom prešívanú kožu. Niť na šitie je tiež Tiffany Blue.

Najnovšie luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL63 debutovali ako modelový rok 2022. SL63 má pod kapotou twin-turbo motor V8 o objeme 4.0-litra produkujúci výkon 577 HP. Táto generácia inštalovala do úctyhodného športového vozidla pohon všetkých kolies. Zostava má trvalo poháňanú zadnú nápravu s elektromechanicky riadenou spojkou na posielanie výstupu na predné kolesá. Má tiež elektronicky riadený zadný diferenciál s obmedzeným preklzom a riadenie zadných kolies.

Špionážne zábery ukazujú, ako Mercedes pracuje na SL s plug-in hybridným pohonom. Údajne vystupuje pod prezývkou SL53. Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne špecifiká pohonnej jednotky, ale model by mohol používať elektricky podporovanú verziu modelu Mercedes-AMG SL43.

V roku 2023 Mercedes oznámil možnosti Manufaktur pre zákazníkov, ktorí si chcú prispôsobiť svoje luxusné, športové autá Mercedes-Benz SL. Vylepšenia zahŕňajú osem farieb exteriéru: Vintage Blue, Silicon Gray, Côte d’Azur Blue, Rubellite Red Metallic, Night Black Magno, Hightech Silver Magno, Graphite Grey Magno a Ireland Mid Green Magno. Látkový top Midnight Blue je ďalšou novou voľbou. Dostupný interiérový balík obsahuje diamantom prešívanú kožu Nappa.

zdroj: motor1.com


Bugatti zvoláva do servisu kvôli kolesám jeden Chiron Super Sport15. Jún 2023

Bugatti zvoláva do servisu jedno luxusné, športové auto Chiron Super Sport 2023. Luxusné, superšportové auto, vyrobené v marci, opustilo továreň s nesprávnymi kolesami, čo by mohlo negatívne ovplyvniť jazdné správanie Chirona v režime najvyššej rýchlosti. Ide o najnovšiu zvolávaciu akciu jedného auta, kde automobilka musela opraviť jeden model.

Podľa správy o bezpečnostnom stiahnutí z trhu Národnej správy pre bezpečnosť cestnej premávky mal novo postihnutý Chiron nainštalované ľahké (Leichtbaurad) originál kolesá BBS určené pre Chiron Sport. Bugatti ich nikdy neoverilo na použitie vo variante Chiron Super Sport. Zatiaľ čo nesprávne kolesá môžu ovplyvniť správanie vozidla počas jazdy, riziko platí len vtedy, keď je toto luxusné, športové auto v režime najvyššej rýchlosti. Bugatti je bezpečné vo všetkých ostatných režimoch.

Chiron opustil továreň s nesprávnymi kolesami, pretože v IT systéme neexistovali žiadne obmedzenia, ktoré by bránili zákazníkovi vybrať si ľahké originál disky BBS Chiron Sport na Chiron Super Sport. Kolesá by mohli negatívne ovplyvniť aerodynamiku vozidla a znížiť prítlak, ktorý by mohol narušiť ovládateľnosť pri nebezpečne vysokých rýchlostiach. Bugatti tvrdí, že skontrolovalo všetky zostávajúce nakonfigurované, ale ešte nezmontované modely Super Sport a nenašlo nesprávne kolesá na žiadnom inom vozidle.

Bugatti bude kontaktovať majiteľa tohto luxusného, športového auta, aby naplánoval výmenu ráfikov zadarmo. Zabaví tie nesprávne, aby sa zabezpečilo, že ich nikto nenainštaluje na nesprávne vozidlo. Výmena bude zahŕňať nové pneumatiky, ventily a senzory.

zdroj: motor1.com


Začali objednávky na nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE14. Jún 2023

Nové, luxusné, športové auto Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (vážená spotreba paliva, kombinovaná: 6,9 l/100 km, vážené emisie CO2, kombinované: 156 g/km, vážená spotreba elektrickej energie, kombinovaná: 11,7 kWh/100 km) vo verzii sedan si na Slovensku možno odteraz objednať za cenníkovú cenu 114 132,00 eur s DPH. Kombi začína na cene 115 506,00 eur s DPH. Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE, ktorý využíva know-how z Formuly 1™, prináša na cesty najmodernejšie technológie z motoristického športu. Hybridné pohonné ústrojenstvo kombinuje 2,0-litrový turbomotor AMG s jednotkou elektrického pohonu (EDU) na zadnej náprave, čo prináša veľmi emotívny jazdný zážitok. Kombinovaný systémový výkon je 500 kW (680 k), kombinovaný maximálny systémový krútiaci moment je 1 020 Nm. Elektromotor v závislosti od jazdného programu a podľa aktuálnej potreby zvyšuje výkon a krútiaci moment s cieľom dosiahnuť komfortný alebo na výkon zameraný pocit z jazdy. Vozidlo umožňuje aj čisto elektrické jazdenie. Elektrické hnacie ústrojenstvo aj vysokovýkonný akumulátor s napätím 400 V sú exkluzívnymi výsledkami vlastného vývoja AMG.

Sériová výbava zahŕňa plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ so šmykovým modusom (Drift Mode), aktívne riadenie zadnej nápravy a osem jazdných programov AMG. Súčasne treba spomenúť aj 20-palcové originál disky AMG z ľahkej zliatiny so zmiešaným osadením pneumatikami, infotainment MBUX s funkciami a štýlmi zobrazenia špecifickými pre AMG, ako aj volant AMG Performance s tlačidlami AMG na volante.

Detaily výbavy a početné možnosti voliteľnej výbavy ponúkajú široké možnosti individualizácie s cieľom uspokojiť rôzne želania zákazníkov. Tu je výber z jednotlivých individuálne objednateľných možností:

  • Exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG I
  • Exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG II
  • Aerodynamický balík AMG
  • Exteriérový balík AMG Night
  • Balík AMG Night II
  • Pokročilý balík sedadiel AMG Performance
  • Špičkový balík sedadiel AMG Performance
  • Zvuk skutočného výkonu AMG

Mimoriadna výbava F1 Edition je pre tieto luxusné, športové autá (sedan aj pre kombi) k dispozícii počas jedného roka od začiatku predaja. Kombinuje množstvo individuálnych možností s exkluzívnym vzhľadom. Ten je inšpirovaný motoristickým športom. Výrazným rozlišovacím znakom je jednovrstvový lak alpínska sivá MANUFAKTUR. Je kombinovaný s fóliami na bokoch vozidla, ktoré obsahujú logo AMG a farebný prechod od sivej po čiernu. Červené ozdobné línie na bokoch a na spojleroch predného aj zadného nárazníka pridávajú ďalšie farebné akcenty. 20-palcové kované originál disky AMG s dizajnom piatich zdvojených lúčov sú lakované matným čiernym lakom. Červené ráfiky kolies nadväzujú na farebnú schému kolies oficiálneho vozidla FIA F1 Medical Car™ od značky Mercedes-AMG.

Aerodynamický balík AMG zlepšuje jazdné vlastnosti pri vysokej rýchlosti jazdy. Aerodynamické prvky zahŕňajú väčší predný rozdeľovač prúdenia, novonavrhnuté obloženia pozdĺžnych nosníkov a prídavnú dosku difúzora. Odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je vyhradená pre sedan. Balíky AMG Night I a II taktiež vylepšujú vzhľad edície F1 Edition, ktorý je inšpirovaný motoristickým športom.

Interiér sa vyznačuje kontrastom čiernej a červenej farby. Sedadlá AMG Performance sú čalúnené čiernou kožou napa Exklusiv s červenými ozdobnými švami a vyrazenými erbami AMG na predných opierkach hlavy. Okrem toho treba spomenúť aj červené bezpečnostné pásy a ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien s červeným vláknom. Na farebnú schému edície F1 Edition nadväzujú aj volant AMG Performance potiahnutý kožou napa/mikrovláknom MICROCUT s červeným ozdobným švom a nástupné lišty AMG s načerveno podsvieteným nápisom AMG.


Mercedes má ako prvý schválenie autonómneho riadenia úrovne 313. Jún 2023

Mercedes-Benz sa stáva prvou automobilovou spoločnosťou, ktorá získala certifikáciu od štátu Kalifornia na predaj štandardne vyrábaných luxusných, športových automobilov vybavených podmienečne automatizovanou, autonómnou jazdou úrovne 3. V podstate to znamená, že niektoré luxusné, športové autá Mercedes-Benz môžu byť za určitých podmienok jazdené na najväčšom americkom automobilovom trhu bez interakcie medzi vodičom a strojom. Vodič však musí byť stále pripravený prevziať kontrolu, ak sa systém odpojí.

Systém Drive Pilot od Mercedes-Benz bude k dispozícii ako voliteľná výbava pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz S (2024) a EQS (2024), pričom sa očakáva, že prvé vozidlá vybavené touto technológiou budú zákazníkom dodané koncom roka 2023. Rovnaký systém urobil z nemeckej značky prvú automobilku v Spojených štátoch, ktorá ponúkla automatizovanú jazdu úrovne 3 už v januári tohto roku, keď bol Drive Pilot certifikovaný na použitie v Nevade.

“Mercedes-Benz Drive Pilot je celosvetovo jediný systém SAE úrovne 3 s medzinárodne platným typovým schválením. Stavia na veľmi pevných základoch a stanovuje nové priemyselné štandardy. Drive Pilot využíva vysoko sofistikovanú architektúru vozidla založenú na redundancii s množstvom senzorov, ktoré umožňujú pohodlnú a bezpečnú, podmienečne automatizovanú jazdu. Certifikácia úradmi v Kalifornii a Nevade opäť potvrdzuje, že náš systém je bezpečný, a teda ide o správny prístup,” komentuje Markus Schäfer, technický riaditeľ Mercedesu zodpovedný za vývoj a obstarávanie.

Ak ste vo svete autonómnych technológií nováčikom, tu je to, čo to všetko znamená. Ak ste na palube modelu Mercedes-Benz S (2024) alebo EQS (2024) vybaveného systémom Drive Pilot, budete môcť zložiť ruky z volantu, odložiť pozornosť od premávky a sústrediť sa na ďalšie činnosti vrátane aplikácií na stredovom displeji vozidla. To bude možné na niektorých diaľničných úsekoch s rýchlosťou až 70 km/h. Vodič však musí byť kedykoľvek pripravený prevziať plnú kontrolu nad vozidlom.

V budúcnosti chce Mercedes systém vylepšiť a dosiahnuť, aby fungoval s rýchlosťou až 130 km/h. Automobilovému výrobcovi pomáhajú spoločnosti ako Nvidia a Luminar, ktoré poskytujú rôzne komponenty pre Drive Pilot. Okrem toho chce Mercedes ďalej rozšíriť dostupnosť systému do ďalších štátov v Amerike a ďalších regiónoch po celom svete.

zdroj: motor1.com


Aston Martin predstaví plán elektrických modelov na konci júna12. Jún 2023

S novým modelom DB12 Aston Martin pripomenul svetu, aké krásne luxusné, športové autá dokáže navrhnúť. A aj keď grand tourer nemá možnosť motora V12 (aspoň zatiaľ nie), ponúka výrazne zvýšený výkon v porovnaní so svojím predchodcom a štýl, ktorý sa k nemu hodí. Aston Martin DB12 je však len začiatok, pretože automobilka údajne predstaví svoj päťročný produktový plán už 27. júna.

Autocar cituje predsedu predstavenstva Aston Martinu Lawrencea Strolla, ktorý v rozhovore pre britskú publikáciu povedal, že firma je na dobrej ceste uviesť na trh svoje prvé elektrické, luxusné, športové auto v roku 2026. Toto je len malý krok v masívnom pláne Aston Martin stať sa do konca desaťročia podnikom s nulovou čistou bilanciou. “Nie veľa zákazníkov ma žiada o elektrický model,” pripustil Stroll, ale dobrou správou je, že elektrický produkt bude úplne novým vozidlom, nielen príkladom “umiestnenia batérií na starú platformu”.

“Uvidíte, že máme iný cieľ, máme na mysli niečo úplne iné ako je technológia,” povedal technický šéf Roberto Fedeli pre Autocar. “Myslíme si, že elektrický pohon nie je pohonná jednotka, ale nová dynamika vozidla. Z tohto dôvodu máme na mysli náš vlastný plán.”

V máji tohto roku Geely – čínsky konglomerát, ktorý vlastní značky ako Volvo, Polestar, Lotus, Lynk & Co, Zeekr a ďalšie - získal 9,4% podiel v spoločnosti Aston Martin a Stroll oznámil, že jeho spoločnosť bude mať “príležitosť získať prístup k ich sortimentu technológií. Pri svojom prvom elektrickom vozidle sa však britský výrobca luxusných, športových automobilov nebude spoliehať na platformu od spoločnosti Geely, ale namiesto toho bude pracovať na architektúre na mieru.

Autá so spaľovacím motorom nezostanú pozadu. Po uvedení modelu Aston Martin DB12 by ďalšou veľkou vecou mal byť nový Vantage, ktorý bude nasledovať športovejšiu a výkonnejšiu cestu ako DB12. Celkovo je naplánovaných sedem nových modelov z rodín DB11, Vantage a DBS. V hre sú aj plug-in hybridy, pričom prvým, kto sa dostal na výrobnú linku, je superšport Aston Martin Valhalla.

zdroj: motor1.com


Tesla má cieľ vyrábať ročne až 375.000 kusov modelu Cybertruck11. Jún 2023

Na základe komunikácie, ktorú Tesla zdieľa so svojimi rôznymi dodávateľmi, si americký výrobca luxusných, športových elektromobilov kladie za cieľ vyrábať 375 000 kusov modelu Tesla Cybertruck ročne. Prvé vozidlá by mali byť zákazníkom dodané do konca augusta 2023.

Už teraz je isté, že luxusné, športové autá Tesla Cybertruck prídu do predaja tento rok a že odhady produkcie Elona Muska boli nižšie, ako väčšina ľudí očakávala. Dostať sa však bližšie k niektorým reálnym číslam je ešte zaujímavejšie.

Tesla tvrdí, že viac ako 1,5 milióna ľudí má rezerváciu na Cybertruck a toto číslo rastie. Mnohé z prvých rezervácií však prišli počas oficiálneho odhalenia Cybertrucku vo väčších balíčkoch po 3, 4 a dokonca aj v baleniach po 10 kusov. Je pravdepodobné, že stále nie sú ľudia, ktorí plánujú prevziať dodávku 10 z týchto elektrických SUV, ale kto vie?

Tesla nedávno zopakovala, že luxusné, športové autá Tesla Cybertruck prídu tento rok a že pravdepodobne usporiada nejaký typ oficiálnej doručovacej párty koncom tretieho štvrťroku.

Na nedávnom výročnom stretnutí akcionárov spoločnosti Tesla Musk spomenul, že Tesla bude pravdepodobne vyrábať približne 250.000 nákladných vozidiel Cybertruck ročne. Ďalej povedal, že v skutočnosti by to mohlo byť kdekoľvek medzi 250.000 a 500.000 kusov, takže 375.000 kusov sa zdá byť správnou informáciou.

Electrek tvrdí, že bol schopný získať viac podrobností prostredníctvom komunikačných liniek od spoločnosti Tesla k jej dodávateľom. Tesla údajne poslala oznámenie svojim dodávateľom “Project Everest” (Project Everest je kódové označenie pre Tesla Cybertruck) a odhalila cieľ vyrábať 375.000 kusov ročne.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG GT63 od Renntech má až 1.196 koní10. Jún 2023

Renntech má novú modernizáciu pre 4- dverové luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT63. Nazýva sa RIIX (arr-three-ex) a kombinuje najvyššie zvýšenie výkonu špecialistu na trh s náhradnými dielmi s funkčným aerodynamickým balíkom exteriéru.

Pod kapotou sa ukrýva vylepšený motor V8 o objeme 4.0 litra M177 s dvoma turbodúchadlami a výkonom 1.196 HP, čo je oveľa viac ako 681 HP u štandardného modelu. Balík obsahuje úplne nové vysokovýkonné turbodúchadlá etapy II, premapovanú ECU, systém nasávania vzduchu z uhlíkových vlákien, vysokotlakové palivové čerpadlá a ďalšie vylepšenia.

Výkon vozidla klesá s typom paliva. Výkon 1.196 HP je k dispozícii iba pri použití 100-oktánového benzínu. 93 oktán znižuje výkon motora na stále nadpozemských 965 HP . Spoločnosť Renntech znížila výkon, aby optimalizovala výkon a jazdné vlastnosti.

Motor je spárovaný s deväťstupňovou automatickou prevodovkou automobilky, ale Renntech inštaluje svoju riadiacu jednotku prevodovky a riadiacu jednotku pohonu. Luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT63 Renntech majú pohon všetkých kolies a dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 2.44 sekundy.

Renntech tiež inštaluje svoj aerodynamický balík z uhlíkových vlákien ako súčasť modernizácie. Komponenty zahŕňajú predný splitter, predné kačice, dvojdielne bočné prahy, zadný difúzor a nastaviteľné zadné krídlo, ktoré zlepšujú prítlak vozidla. Mercedes-AMG GT63 tiež nosí označenie RIIIx a kované hliníkové originál disky Renntech RPS 10.2, ktoré merajú 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu. Dodávajú sa zabalené v pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S.

Žiadna modernizácia nie je úplná bez nového výfukového systému, ktorú Renntech dodáva. Ponúka modernizáciu z nehrdzavejúcej ocele, ktorá zahŕňa zvody s 200-článkovými katalyzátormi a výkonnými tlmičmi výfuku. Systém znižuje protitlak výfukových plynov a zároveň zvyšuje riadenie zvuku prostredníctvom elektronicky riadených výfukových ventilov. Vodiči sa môžu rozhodnúť pre 100% neobmedzený zvuk.

Renntech hovorí, že balík RIIIx je obmedzený a stojí 94 980 dolárov. To nezahŕňa samozrejme náklady na samotné luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT63.
zdroj: motor1.com


Hodinky Land Rover ponúkajú robustný dizajn Defenderu9. Jún 2023

Land Rover Defender je slávne robustné, luxusné, športové auto kategórie SUV, či už sa jednotlivec vydáva na dobrodružstvo v teréne alebo slúži armáde ako vojenské vozidlo.

Výrobca luxusných hodiniek a úpravca Bamford vzdáva hold tomuto dedičstvu tým, že spolupracuje so spoločnosťou Land Rover na vytvorení hodiniek LR002. Model je obmedzený iba na 100 kusov a je k dispozícii výlučne prostredníctvom blogu a predajcu Hodinkee za požadovanú cenu 1 700 dolárov.

Rovnako ako Land Rover Defender môže prepravovať cestujúcich na diaľnici alebo cez blato, LR002 má náznaky z klasických outdoorových hodiniek, ale vyzerá dostatočne skromne na každodenné nosenie. Je vybavený titánovým puzdrom s karbónovou vrstvou podobnou čiernemu diamantu (DLC), ktorá dodáva saténový povrch a dodatočnú ochranu proti poškriabaniu. Číselník má tmavší odtieň čiernej a biele indexy používajú Super-LumiNova, aby boli ľahko viditeľné v noci. Značky “LR002″ a “100M” v spodnej polovici sú v charakteristickom odtieni modrej farby Bamford.

Hodinky LR002 majú priemer 40 milimetrov a hrúbku 13,25 mm. Bamford nešpecifikuje hmotnosť, ale veľkosť a titánové puzdro by mali viesť k modelu, ktorý sa veľmi ľahko nosí.

Hodinky bežia na strojčeku Selita SW200-1B, ktorý sa automaticky navíja pri pohybe zápästia počas dňa. 41-hodinová rezerva výkonu znamená, že LR002 dokáže udržať čas, aj keď ho nenosíte denne.

Rovnako ako mnoho vojenských a potápačských hodiniek, LR002 má pevné výstupky na držanie popruhu. Bežnejšie pružinové tyče môžu potenciálne vypadnúť z prudkého nárazu alebo ťahu. Keďže výstupky sú súčasťou puzdra na tomto kúsku, nemôže sa to stať. Tieto hodinky sú dodávané s čiernym remienkom v štýle NATO.

Ako už názov napovedá, LR002 nasleduje predchádzajúci model LR001. Mal rovnaký dizajn, ale so sivou farbou.

Jednoduché, robustné a štýlové hodinky sa hodia k luxusným, športovým autám značky Land Rover. Výrobca SUV začal vyrábať terénne SUV v roku 1948. Koncept mal vyrábať niečo ako Jeep, ale v Anglicku. Použitie hliníkovej karosérie znamenalo, že panely vozidiel nehrdzaveli.

Nakoniec Land Rover začal dodávať vozidlá armádam. Napríklad spoločnosť vzala svoj model série IIA v roku 1960 a upravila ho na verziu, ktorú mohol niesť vrtuľník. Varianty slúžili rôznym úlohám, vrátane sanitiek a nosenia protitankových zbraní.

Modely Land Rover pokračovali vo vojenskej službe v rokoch 1980 a 90, vrátane verzií založených na modeli Defender. Keďže výroba trvá tak dlho, vyradené exempláre sú k dispozícii pre občanov, ktorí chcú svoje vlastné robustné SUV.

zdroj: motor1.com


Porsche Mission X je koncept nového hyperšportu Porsche8. Jún 2023

K 75. narodeninám Porsche si ikonická automobilka dala pekelný narodeninový darček, hyperšportové, luxusné auto, o ktorom značka hovorí, že bude najrýchlejším sériovým vozidlom na Nürburgringu. A áno, bude to elektromobil. Porsche Mission X, zatiaľ len koncept, je to ale silný indikátor toho, ako by mohol vyzerať ďalší hyperšport Porsche.

Porsche tvrdí, že toto luxusné, športové auto ponúkne pozoruhodný pomer výkonu a hmotnosti z novej, plne elektrickej, 900-voltovej architektúry. Ak použijeme ako benchmark posledné luxusné, športové hyperauto Porsche 918 Spyder z roku 2015, výkon nového hyperšportu by mal byť okolo 1 700 HP. To je takmer dvojnásobok toho, čo Spyder, keď sa stal prvým sériovým vozidlom, ktoré absolvovalo kolo na Nürburgringu za menej ako sedem minút.

Opäť je to len odhad, pretože ešte nepoznáme hmotnosť, ale takáto úroveň výkonu by z neho urobila ľahko najvýkonnejšie cestné Porsche vôbec, s podstatne väčším výkonom ako 919 Hybrid Evo, ktoré bolo vyrobené iba na okruhy.

Porsche predstavilo koncept Mission X pri príležitosti 75. výročia spoločnosti a v predvečer 100. výročia pretekov 24 hodín Le Mans. Je tu prirodzené prepojenie s dizajnom Mission X, o ktorom sa hovorí, že je tiež inšpirovaný Le Mans, s dverami, ktoré sa otvárajú nahor a dopredu. To je len jeden vrchol radikálneho štýlu, ktorý zahŕňa sklenenú bublinu pokrývajúcu priestor pre cestujúcich, ktorá je chránená exoskeletom z uhlíkových vlákien. Výsledný tvar pripomína prototypy Le Mans, ale je prevedený s moderným rozkvetom.

Vo vnútri tejto kupoly je tiež pozoruhodný dizajn s kontrastnými farbami sedadiel pre vodiča a spolujazdca plus šesťbodovými popruhmi pre oboch. Ako zvláštny poloretro návrat k modelu 959 má prístrojová doska pre cestujúcich slot pre analógové alebo digitálne stopky.

Porsche Mission X je relatívne kompaktné luxusné, športové auto. Je 450 cm dlhý a 200 cm široký, o 15 cm kratší ako Porsche 918 Spyder a viac ako 5 cm širší. Napriek tomu je jeho rázvor rovnaký.

Hoci je elektricky poháňaný ako luxusné, športov autá Porsche Taycan, Porsche umiestnilo batériu za sedadlá, takzvané “e-core” usporiadanie, ktoré má vytvoriť rovnaký druh jazdnej dynamiky, ako auto s motorom v strede.

Šéf Porsche Olivera Blume na otázky či koncept Mission X dostane aj sériovú podobu povedal: “V priebehu budúceho mesiaca zvážime jeho vybudovanie,” povedal.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG ponúka novú elektrickú kolobežku7. Jún 2023

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz sa v rámci stratégie „Electric only“ chce do konca tohto desaťročia stať plnoelektrickou, pričom má jasný plán prechodu na bezemisnú budúcnosť. Inovatívne riešenia mobility majú navyše významne prispieť aj k zvýšeniu kvality života v mestách. Na zabezpečenie mobility na takzvanej „poslednej míli“ prichádza teraz na trh ďalšie bezemisné riešenie v podobe elektrickej kolobežky Mercedes-AMG. Tá predstavuje kombináciu výkonnosti, dlhého dojazdu a bezpečnosti s kvalitnými komponentmi a športovou eleganciou. Jednoducho a intuitívne zložená elektrická kolobežka Mercedes-AMG sa ľahko zmestí do batožinového priestoru a vďaka nízkej hmotnosti ju možno pohodlne prepravovať v prostriedkoch verejnej dopravy. Preto sa dokonale hodí do mesta, na dochádzanie do práce, prípadne aj na dlhšie vzdialenosti.

V spolupráci so švajčiarskou spoločnosťou Micro Mobility Systems AG, ktorá sa špecializuje na mikromobilitu, prichádza na trh špičková elektrická kolobežka. Matná čierna elektrická kolobežka dokáže vďaka 500-wattovému elektromotoru rýchlo akcelerovať na rýchlosť 20 km/h. Namiesto palcovej plynovej páčky, ktorou je vybavená väčšina elektrických kolobežiek, má otočnú rukoväť, ktorá sa ovláda intuitívnejšie a presnejšie a dokáže priniesť väčšie potešenie z jazdy. Výkonný akumulátor s kapacitou 9,6 Ah umožňuje dojazd až 40 kilometrov, čo je ideálne napríklad na prekonanie posledného úseku v mestskej premávke až k vlastným dverám. Nová elektrická kolobežka Mercedes-AMG tak nielenže napĺňa želanie zákazníkov volajúcich po flexibilných, individuálnych riešeniach mobility, ale jej štýlový vzhľad sa dokonale hodí aj k modernému mestskému životnému štýlu.

Okrem výkonu a životného štýlu sa prirodzene kladie dôraz aj na bezpečnosť: široké stúpadlo s protišmykovou úpravou poskytuje pevnú a bezpečnú oporu pre obidve nohy. Stúpadlo skrášľujú kosoštvorce, ktoré sú typické pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG. Stabilné gumové kolesá s priemerom 20 cm, ako aj individuálne nastaviteľné pruženie vzadu a vpredu umožňujú vodičovi bez námahy prekonávať aj nerovný terén. Vďaka ergonomicky tvarovaným riadidlám s teleskopickou funkciou možno elektrickú kolobežku individuálne prispôsobiť každej telesnej veľkosti. Logo AMG zdobí pravú aj ľavú stranu riadidiel. Integrovaný zvonček umožňuje používateľom upozorniť na seba v mestskej premávke, centrálne umiestnený displej informuje o rýchlosti, stave nabitia a jazdnom režime. Harmonický dizajn dotvára hviezda Mercedes pod predným svietidlom. Elektrická kolobežka Mercedes-AMG brzdí buď pomocou elektrickej motorovej brzdy s ovládaním na otočnej rukoväti, pomocou bubnovej brzdy vzadu, alebo pomocou nožnej brzdy na ochrannom plechu. Pohybom otočnej rukoväte smerom dopredu sa aktivuje kinetický rekuperačný systém na brzdenie a zároveň sa dobíja akumulátor. Osvetlenie vpredu a vzadu, ako aj bočné odrazky umožňujú aj jazdenie v tme.

Užitočnou prídavnou funkciou je konektivita s aplikáciou Micro. Elektrická kolobežka Mercedes-AMG sa cez rozhranie Bluetooth® spojí s chytrým telefónom, ktorý možno upevniť v držiaku na riadidlách a prostredníctvom aplikácie poskytuje jazdcovi cenné informácie o rýchlosti, vzdialenosti, čase jazdy alebo stave akumulátora. Integrovaný navigačný systém na displeji navyše zobrazuje najkratšiu cestu do cieľa. Prostredníctvom aplikácie možno navyše priamo ovládať rôzne funkcie ako svetlo alebo jazdný režim elektrickej kolobežky.

S cieľom komfortnej prepravy možno elektrickú kolobežku Mercedes-AMG zložiť nohou pomocou intuitívneho skladacieho mechanizmu, pričom možno sklopiť aj držadlá. Vďaka tomu sa zmestí aj do malého batožinového priestoru a pohodlne si ju možno vziať so sebou do všetkých prostriedkov verejnej dopravy. Ďalšou výhodou je jej nízka hmotnosť len 14,7 kg.