Novinky
Brabus 750 Bodo Buschmann Edition je vyladený Mercedes-AMG SL6313. Júl 2023
Brabus oslavuje zakladateľa spoločnosti Bodo Buschmanna tým, že stavia vyladené luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL63, ktoré dosahuje výkon 750 HP a krútiaci moment 900 Nm. Brabus 750 Bodo Buschmann Edition je limitovaný len na 25 kusov, každý s cenovkou 336.500 EUR.
Najnovší Mercedes-AMG SL63 má twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý ponúka z výroby výkon 577 koní. Brabus extrahuje z pohonnej jednotky ďalší výkon inštaláciou svojho PowerXtra B40S-750 a 52-milimetrových turbodúchadiel. Výfuk je z nehrdzavejúcej ocele so štyrmi karbónovými/titánovými koncovkami výfuku a viacerými zvukovými režimami.
Dodatočný výkon umožňuje Brabus 750 zrýchliť z 0-100 km/h za 3,3 sekundy a maximálna rýchlosť 315 km/h. Štandardné, luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL63 potrebuje 3.6 sekundy na dosiahnutie zrýchlenia z 0-100 km/h, pričom majú rovnakú maximálnu rýchlosť 315 km/h.
Brabus pridáva decentnú karbónovú karosériu s novou prednou časťou, spojlerom lišty kufra a zadným difúzorom. V dnešnej dobe nevidíme veľa tunerov s trojlúčovými kolesami, ale Bodo Buschmann Edition ich ponúka. Tieto originál disky Brabus majú 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu.
Spoločnosť aplikuje svoje majstrovské dielo na interiér. To zahŕňa prešívanú a reliéfnu čiernu kožu a lemovanie z uhlíkových vlákien. Podpis Boda Buschmanna sa nachádza na odznaku zdobiacom stredovú konzolu.
Bodo Buschmann založil spoločnosť Brabus v roku 1977. Mal slabosť miesto pre triedu SL, najmä tie luxusné, športové autá z 90- tých rokov.
zdroj: motor1.com
Aston Martin Valour dostal motor V12 a manuálnu prevodovku12. Júl 2023
Aston Martin určite vie, ako osláviť svoju dlhovekosť. Na počesť svojho 110. výročia automobilka predstavila nové, luxusné, športové auto s motorom V12 s názvom Aston Martin Valour. Nový model je celosvetovo obmedzený len na 110 kusov, pričom sa môže pochváliť retro dizajnovými prvkami a manuálnou prevodovkou, ktorú spoločnosť nazýva “poslednou v ére”.
Rovnako ako limitovaný Aston Martin Victor z roku 2020, aj Valour sa inšpiruje ikonickým modelom V8 Vantage z rokov 1970 a 1980. Exteriér odvádza vynikajúcu prácu pri miešaní starého a nového; véčková kapota s vetracím otvorom “podkovy” a retro zaoblené svetlomety dodávajú Valour výraznú prednú masku.
Horizontálne zadné svetlá s “ľahkou lamelou” a veľký vstavaný spojler ponúkajú vzadu ďalšie retro prvky, zatiaľ čo krásne 21-palcové ľahké originál kované zliatinové voštinové kolesá sú obuté do nových pneumatík Michelin Pilot Sport S 5 (275/35 vpredu, 325/30 vzadu). Kupujúci si môžu vybrať z 21 štandardných farieb exteriéru alebo si môžu prezrieť farebnú paletu Q by Aston Martin a nájsť niečo jedinečnejšie – napríklad odhalené uhlíkové vlákna.
Interiér nie je o nič menej extravagantný. Dizajnéri Aston Martin vzali klasický vlnený tvíd – podobne ako ten z DBR 1959, ktorý vyhral Le Mans v roku 1 – a zmiešali ho s high-tech akcentmi z uhlíkových vlákien a modernými, ľahkými sedadlami. Dokonca aj zaoblený drevený gombík radiacej páky má svoje vlastné retro čaro.
Predmetný motor V12 je vpredu namontovaná 5,2-litrová jednotka s dvoma turbodúchadlami, ktorá produkuje výkon 715 HP a krútiaci moment 753 Nm. Dodáva sa so spomínanou “na mieru” šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (opäť rovnako ako Victor) a mechanickým diferenciálom s obmedzeným preklzom.
Luxusné, športové autá Aston Martin Valour majú jedinečné odpruženie odlišné od ostatných vozidiel Aston Martin, ktoré používajú adaptívne tlmiče a ochranné lišty vyladené špeciálne tak, aby zodpovedali výkonu modelu V12. Okrem toho má Valour dodatočné vystuženie, predné a zadné, ktoré zlepšuje torznú a bočnú tuhosť, ako aj karbónovo-keramické zarážky. Predné brzdy sú šesťpiestové, 16,0-palcové karbónovo-keramické rotory a zadné brzdy sú štvorpiestové, 14,0-palcové rotory.
Ako sa dalo očakávať, Aston Martin neuvádza žiadne podrobnosti o cenách pre Valour. S veľkou pravdepodobnosťou sú už ale všetky tieto luxusné, športové autá rezervované. Napriek tomu Valour odštartuje výrobu v centrále spoločnosti Aston Martin v Gaydone v 3. štvrťroku 2023, pričom prvé dodávky sú naplánované na koniec tohto roka.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz posúva ovládanie hlasom na novú úroveň11. Júl 2023
Mercedes-Benz ďalej rozširuje využívanie umelej inteligencie a v ďalšom kroku ju integruje do hlasového ovládania svojich luxusných, športových automobilov. Hlasové ovládanie ako súčasť hlasového asistenta MBUX, ktoré sa aktivuje zvolaním „Hey Mercedes“, sa s pomocou jazykového modelu ChatGPT má stať ešte intuitívnejším. Beta fáza sa začala 16. júna 2023 pre tých zákazníkov v USA, ktorých modelové rady sú vybavené infotainmentom MBUX. To predstavuje viac ako 900 000 luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz.
Účasť na beta programe je dobrovoľná. Inštrukcie na jeho využívanie získajú záujemcovia prostredníctvom aplikácie Mercedes me alebo pohodlne priamo vo vozidle. Ak sa zákazník chce zapojiť, stačí vozidlu povedať: „Hey Mercedes, I want to join the beta programme“ (Ahoj, Mercedes, chcem sa zapojiť do beta programu). Uvedenie do beta programu sa uskutoční vzduchom. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz integruje ChatGPT prostredníctvom služby Azure OpenAI Service, pričom využíva možnosti cloudovej platformy a platformy umelej inteligencie od spoločnosti Microsoft.
Spoločnosť Mercedes-Benz svojím hlasovým asistentom MBUX už v minulosti určila nové priemyselné štandardy. Hlasový asistent je známy svojím intuitívnym ovládaním, ako aj veľmi rozsiahlym portfóliom: cestujúci si už v súčasnosti môžu vypočuť odpovede na otázky týkajúce sa športových výsledkov, počasia alebo okolia – a dokonca môžu riadiť svoju inteligentnú domácnosť.
ChatGPT teraz dopĺňa toto intuitívne hlasové ovládanie prostredníctvom hlasového asistenta Hey Mercedes. Zatiaľ čo väčšina hlasových asistentov je obmedzená na vopred definované úlohy a odpovede, ChatGPT využíva tzv. veľký jazykový model. Vďaka tomu sa výrazne zlepší schopnosť rozumieť prirodzenému jazyku. Rozšírila sa aj rozmanitosť tém, na ktoré dokáže hlasový asistent odpovedať.
Spoločnosť Mercedes-Benz teraz spája to najlepšie z obidvoch svetov: hlasového asistenta MBUX s jeho overenými údajmi a prirodzenejšie dialógy vďaka modelu ChatGPT. Účastníci sa môžu tešiť na hlasového asistenta, ktorý nielen prijíma konkrétne prirodzené hlasové príkazy týkajúce sa vozidla, ale dokáže viesť aj konverzácie. V budúcnosti tak dostane odpoveď každý, kto hlasové ovládanie požiada, aby mu povedalo zaujímavé fakty o cieľovej lokalite, prípadne navrhlo nové nápady na recept alebo odpovedalo na otázky týkajúce sa vedomostí. Vozidlo poskytuje všetky informácie hlasom, takže vodič môže ustavične sledovať dopravnú situáciu. Ruky pritom zostávajú na volante.
Základom integrácie ChatGPT je spolupráca so spoločnosťou Microsoft. Spoločnosť Mercedes-Benz využíva službu Azure OpenAI Service, prostredníctvom ktorej má prístup k rozsiahlym generatívnym modelom umelej inteligencie od spoločnosti OpenAI v kombinácii s prvotriednymi funkciami na zabezpečenie, ochranu údajov a spoľahlivosť cloudovej platformy Azure. Spoločnosť Mercedes-Benz si vždy zachováva suverénnu kontrolu nad IT procesmi na pozadí. Hlasové vstupy testujúcich osôb sa ukladajú v Mercedes-Benz Intelligent Cloud, kde sa anonymizujú a následne analyzujú.
Ochrana údajov je pre spoločnosť Mercedes-Benz tou najvyššou prioritou. Zákazníci sa vždy dozvedia, ktoré informácie sa zhromažďujú a na aký účel, pričom sa o tom môžu slobodne rozhodovať. Spoločnosť Mercedes-Benz chráni všetky údaje zákazníkov pred manipuláciou a zneužitím.
„Integrácia jazykového modelu ChatGPT spolu so spoločnosťou Microsoft do nášho chráneného cloudového prostredia je skutočným míľnikom na ceste k tomu, aby sme z auta urobili centrum digitálneho života. Existujúce funkcie hlasového asistenta Hey Mercedes, napríklad zadávanie údajov do navigácie, vyhľadávanie počasia a iné, sa v rámci nášho beta programu rozširujú o schopnosti ChatGPT. Týmto spôsobom chceme umožniť rozhovory s prirodzenými dialógmi a doplňujúcimi otázkami. Naši zákazníci sa pritom vždy môžu spoľahnúť, že zabezpečíme najlepšiu možnú ochranu ich údajov. Všetko je zamerané na veľký cieľ: nanovo definovať vzťah s vaším luxusným, športovým autom Mercedes.” Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG. Vedúci oddelenia technológií, vývoja a nákupu
V rámci beta programu, ktorého testovanie má trvať predbežne tri mesiace, sa spoločnosť Mercedes-Benz bude usilovať o to, aby si zákazníci v USA ako „Early Adopters“ (skorí osvojitelia) mohli vo svojich vozidlách vyskúšať najnovšie technológie. Vývojári na základe toho dúfajú, že získajú užitočné poznatky o určitých otázkach, čo im umožní určiť presné priority pri ďalšom vývoji hlasového ovládania. Získané poznatky majú byť zapracované do stratégie zavádzania veľkého jazykového modelu na ďalších trhoch a v ďalších jazykoch.
GPT je skratka pre pojem „Generative Pre-trained Transformer“ (generatívny vopred natrénovaný transformátor). Za týmto označením stoja sofistikované neurónové siete, ktoré boli trénované na vytváranie textov. ChatGPT je založený na veľkom jazykovom modeli spoločnosti OpenAI. Systém odpovedá na otázky, vytvára alebo sumarizuje texty, dokáže prekladať a dokonca generovať programovacie kódy.
Spoločnosť Mercedes-Benz sleduje pri integrácii ChatGPT prístup, ktorý je v súlade s internými princípmi spoločnosti v olbasti umelej inteligencie. Cieľom je, aby zákazníci získali prístup k výhodám inovatívnych riešení využívajúcich umelú inteligenciu. Spoločnosť Mercedes-Benz súčasne pozorne sleduje potenciálne riziká. Systém by sa mal neustále vylepšovať v prospech všetkých zákazníkov. Zodpovedný prístup ku generatívnym riešeniam využívajúcim umelú inteligenciu je v spoločnosti Mercedes-Benz tou najvyššou prioritou.
Final Edition luxusného, športového SUV Mercedes-Benz G 50010. Júl 2023
Pred 30 rokmi značka Mercedes-Benz prvýkrát vybavila Triedu G osemvalcovým motorom: v roku 1993 debutovali luxusné, športové autá Mercedes-Benz 500 GE V8 v exkluzívnej malej sérii a znamenali prvý vrchol v histórii kultivovaného výkonu na cestách aj v teréne. Terajšie 30. narodeniny modelu G 500 (WLTP: kombinovaná spotreba paliva 15,7 - 14,7 l/100 km, kombinované emisie CO2 356 - 334 g/km) oslavuje značka Mercedes-Benz edíciou „Final Edition“, čo je limitovaný mimoriadny model G 500 s motorom V8 biturbo (zdvihový objem: 3 982 cm³, menovitý výkon: 310 kW (421 k)). K dispozícii je v troch farebných variantoch, z ktorých každý je limitovaný na 500 kusov. Na výber je metalický lak vo farbe obsidiánová čierna, lak vo farbe opalitová biela MANUFAKTUR magno a nový lak vo farbe olivová MANUFAKTUR magno.
„Edícia „Final Edition“ je naším darčekom k 30. narodeninám modelu G 500, ktorý v roku 1993 určoval trendy a bol predzvesťou špičkových terénnych, luxusných, športových automobilov vyššej triedy. Vďaka exkluzívnym detailom výbavy je limitovaný mimoriadny model súčasne aj vhodným rozlúčkovým darčekom motora V8 biturbo v modeli G 500.”Dr. Emmerich Schiller, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz G GmbH a vedúci divízie terénnych vozidiel spoločnosti Mercedes-Benz AG
Edícia „Final Edition“ dostane aj 20-palcové originál disky AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov, ktoré sú v kombinácii s lakom olivová MANUFAKTUR magno nalakované vo farbe karosérie a osústružené do leskla. Pri ostatných dvoch variantoch sú disky vyhotovené v čiernej farbe a osústružené do leskla. Mimoriadny model sa prezentuje aj nápisom FINAL EDITION, ktorý siaha od vonkajšej ochrannej lišty až po vložku krytu náhradného kolesa. Súčasťou balíka log MANUFAKTUR sú kľučky dverí s vyrazenými logami, ktoré dotvárajú vysokohodnotný vzhľad edície „Final Edition“. Do balíka patria aj projektory loga vo vonkajších zrkadlách, ktoré počas státia vozidla vytvoria na asfalte svetelné logá „G“ a nápisy STRONGER THAN TIME (ODOLÁVA ČASU). Exkluzivitu limitovaného mimoriadneho modelu dodatočne zdôrazňuje aj vysokolesklý pochrómovaný prstenec náhradného kolesa spolu s ďalšími namontovanými dielmi vo farbe karosérie a a vysokolesklom chróme. Kupujúci dostanú aj exkluzívnu interiérovú autoplachtu s nápisom STRONGER THAN TIME, ktorá ochráni toto luxusné, športové auto proti prachu a škrabancom.
Vysokohodnotná výbava interiéru je s modelom G 500 pevne spojená už od jeho uvedenia na trh. V tejto tradícii pokračuje aj edícia „Final Edition“: pri nastúpení do vozidla privítajú cestujúcich osvetlené nápisy FINAL EDITION na nástupných lištách. Tento nápis sa nachádza aj na vložke držadla pre spolujazdca. Na zadnej strane kľúča od vozidla sa nachádza minca z pravého striebra v tvare plakety s príslušným názvom, ktorá bola vyhotovená špecificky pre túto edíciu. Sériová výbava mimoriadnej edície zahŕňa okrem toho aj líniu výbavy SUPERIOR s obklopujúcim ozvučovacím systémom Burmester®, balíkom aktívnych viackrivkových sedadiel plus a sedadlami potiahnutými kožou napa MANUFAKTUR.
Edícia „Final Edition“ pre luxusné, športové auto Mercedes-Benz G 500 je exkluzívne vybavená novým balíkom kompletne v koži MANUFAKTUR, ktorý je dokonale zladený s príslušným vonkajším lakom. Názov hovorí za všetko: od batožinového priestoru cez čalúnenie stropu až po výplne pri spínačoch nastavovania sedadiel je takmer celý interiér potiahnutý kožou napa. Stredový pás čalúnenia stropu je farebne zladený so stredovými dielmi čalúnenia sedadiel a má rovnaký kosoštvorcový dizajn. V kombinácii s metalickým lakom vo farbe obsidiánová čierna je vyhotovený v kombinácii farieb titánová sivá pearl/čierna. Variant s lakom vo farbe opalitová biela magno má stredový pás vyhotovený vo farbách platinová biela/čierna, pri laku vo farbe olivová magno je použitá kombinácia farieb hnedá espresso/čierna.
Kabriolet Mercedes-Benz CLE dostal oficiálnu podobu9. Júl 2023
Len nedávno Mercedes-Benz predstavil vôbec luxusné, športové autá kupé CLE a zverejnil len dve fotografie svojho súrodenca kabrioletu. Dnes nemecká automobilka vydáva ďalšie zábery Mercedesu CLE s otvorenou strechou, ktorá dorazí na trh po modeli s pevnou strechou. Nejde však o plnohodnotný debut, ale skôr o podrobný náhľad modelu.
Aj keď v súčasnosti nie je k dispozícii veľa oficiálnych informácií, môžeme potvrdiť, že luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLE kabriolet prichádzajú s látkovou skladacou strechou, rovnako ako jeho predchodcovia. Pripomíname, že CLE vo forme kupé a kabrioletu prichádza na trh ako náhrada za kupé triedy C / kabriolet a kupé / kabriolet triedy E. To ľahko vysvetľuje, prečo je CLE dlhšia ako nový sedan Triedy C a dokonca o niečo dlhšia ako odchádzajúca dvojdverová Trieda E.
Pod touto červenou strechou interiér kabrioletu Mercedes-Benz CLE napodobňuje kabínu kupé CLE. Je tu však nápadná červená koža, ktorá pokrýva sedadlá a výplne dverí a vytvára vizuálne spojenie s mäkkou strechou. Voľne stojaci monitor v strede, plne digitálny prístrojový panel a lesklé čierne kapacitné dotykové tlačidlá na volante sú však spoločné s modelom Mercedes-Benz CLE Coupe.
Mercedes nehovorí nič o ponuke motorov kabrioletu. Logika ale hovorí, že rodina pohonných jednotiek bude rozdelená medzi dvoch členov CLE, čo znamená, že pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLE Cabriolet bude pravdepodobne k dispozícii 3,0-litrový šesťvalcový mild-hybrid.
Dokonca aj menšie hnacie ústrojenstvo bude pravdepodobne obsahovať nejakú formu elektrifikácie. Predchádzajúce špionážne zábery odhalili plug-in hybridné varianty. Nová CLE pravdepodobne využíva platformu MRA-2, ktorá je základom triedy C, čo znamená, že obaja by mali zdieľať pohonné jednotky.
Je záhadou, kedy Mercedes odhalí nový model, ktorý nahradí kupé triedy C a E a kabriolety. Malo by sa tak stať do konca roka, ale nie je jasné, či uvidíme, že tieto dva varianty prelomia krytie súčasne. Spoločnosť tiež rada rozloží zavedenie drahších výbav AMG, čo sa nemusí stať skôr ako v roku 2024. Prvé luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLE by sa však mali začať predávať niekedy v budúcom roku.
zdroj: motor1.com
Nová trilógia vôní Mercedes-Benz: Zem, Voda a Vzduch8. Júl 2023
Už viac ako jedno storočie reprezentuje ikonická trojcípa hviezda spojenie mobility na zemi, na vode a vo vzduchu. Nová trilógia vôní od značky Mercedes-Benz vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou INCC znovu nadväzuje na tieto tri základné elementy: parfumy, ktoré vytvorila francúzska majsterka parfumérka Anne Flipo, Zem, Voda a Vzduch sa môžu nosiť osobitne, v harmonickej rovnováhe alebo v kombinácii podľa vlastného želania. Vône sa dodávajú ako jednotlivé parfumy, prípadne ako kompletná trilógia v špeciálnom balení, pričom všetky tri flakóny sa spájajú ako hviezda Mercedes-Benz.
Aj štýlové flakóny sú oslavou značky Mercedes-Benz: v prvom rade vďaka svojmu dizajnu, pretože všetky tri flakóny pri pohľade zhora spoločne vytvárajú hviezdu Mercedes. Použité materiály zasa poukazujú na zodpovedné zaobchádzanie s elementmi ako zem, voda a vzduch. Pri výbere surovín na výrobu parfumov sa dbalo aj na transparentnosť, pokiaľ ide o pôvod, kvalitu a trvalú udržateľnosť. To isté platí aj pre výrobu flakónov. Na ich výrobu sa používa recyklovaný hliník a sklo, odnímateľná závitová pumpička umožňuje dopĺňanie. Vonkajší obal sa skladá z recyklovaného a biologicky odbúrateľného papiera, ktorý obsahuje až 10 % morských rias a vyrába sa výlučne s využitím obnoviteľných zdrojov energie. Okrem toho sa tri vône na želanie dodávajú s objemom 30 ml ako súprava vo vysokokvalitnej taške z bielej alebo hnedej kože. V zmysle kreatívneho opätovného využitia nepotrebného materiálu boli na výrobu koženej tašky použité zvyšky z výroby prvkov interiéru luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz.
Každý element z trilógie vôní od značky Mercedes-Benz rozvíja svoje vlastné univerzum. Vďaka spoločnému základu ponúkajú tri fougerove parfumy možnosť nanášania po vrstvách – podľa príležitosti, vlastných preferencií alebo nálady v konkrétny deň je možné kombinovať štyri ďalšie rôzne druhy.
Vôňa Mercedes-Benz Zem je kombináciou teplých nádychov dreva pačuli s jemne korenistým a zmyselným nádychom kakaovej škrupiny a tonkového bôbu. Dopĺňa ju čerstvosť rozmarínového oleja, zamatovo jemného nádychu pelargónie a plnej sily jedľového balzamu.
Mercedes-Benz Voda dodáva pocit osvieženia ako burácajúca vlna: tento efekt sa dosahuje vďaka intenzívnemu nádychu listu fialky, ktorý spestruje ovocná vôňa mandarínky. Soľný, kožu pripomínajúcu nádych morských rias dotvára námornícky charakter tejto vône.
Mimoriadne uvoľňujúco pôsobí olej z paliny s vôňou bylín, ktorý sa používa v parfume Mercedes-Benz Vzduch. Spájajú sa v ňom veľmi aromatické základné vône angeliky a jemne kvetnaté tóny oleja Petitgrain. Túto vôňu dopĺňa intenzívna sila citrusov a aróma listov kurkumy.
Vďaka možnosti vrstvenia vznikajú štyri celkom osobitné kombinácie vôní: Zem + Voda – námornícka vôňa s nádychom dreva; Zem + Vzduch – citrusová vôňa s nádychom dreva; Voda + Vzduch – námornícka citrusová vôňa; Zem + Voda + Vzduch – námornícka citrusová vôňa s nádychom dreva.
Spolupráca medzi Mercedes-Benz a INCC Parfums trvá už od roku 2011. V roku 2012 prišla na trh prvá spoločná vôňa Mercedes-Benz for Men, pričom portfólio dopĺňa šesť hlavných línií vôní Mercedes-Benz Sign, Mercedes-Benz The Move, Mercedes-Benz Man, Mercedes-Benz Select, Mercedes-Benz for Men a Mercedes-Benz Club, ako aj dve dámske vône Mercedes-Benz Woman a Mercedes-Benz for Women. Vône sú dostupné u autorizovaných partnerov a predajcov luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz.
Agresívne Porsche 911 Turbo S od Brabus má 900 koní7. Júl 2023
Pre mnohých je Porsche 911 Turbo stelesnením moderného luxusného, športového auta – stroja, ktorý dokáže byť rýchly na trati a pohodlný na diaľnici. 911 dokonca prekračuje tento vzorec a ponúka dostatok praktickosti a všestrannosti na to, aby sa stal každodenným autom. Na druhej strane spektra je kupé zo Stuttgartu skutočným monštrom – najmä ak viete, ako ho vylepšiť.
Brabus je určite jednou zo spoločností, ktoré vedia, ako robiť úpravy výkonu. Spoločnosť so sídlom v Bottrope si nevyberá Porsche pre svoje tuningové projekty pomerne často, ale keď sa tak stane, výsledky sú pozoruhodné. Rovnako ako nový Brabus 900 Rocket R, ktorý vychádza z luxusného, športového auta Porsche 911 Turbo S.
Toto auto si nemožno pomýliť – exteriér dostane kompletnú karosériu, ktorú Brabus nazýva karosériou Widestar. Je vybavený vylepšeniami z uhlíkových vlákien, vrátane nového spojlera na pery vpredu, nových výstupov vzduchu v podbehoch kolies a nového difúzora vzadu. Všetky komponenty boli optimalizované vo veternom tuneli a Brabus hovorí, že výsledkom je “aerodynamická účinnosť ďalšej úrovne”.
Ale veľká šou sa odohráva pod kapotou. Brabus inštaluje dve väčšie a efektívnejšie turbodúchadlá do 3,8-litrového plochého šesťvalca, čo mu dáva výkon 900 koní. Vysoko výkonný športový výfukový systém vyrobený z vysoko kvalitného Inconelu a s elektronicky riadenými ventilmi pomáha dýchať šesťvalcovému motoru bez námahy. Vďaka pridanému výkonu teraz luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S potrebuje len 2,5 sekundy na šprint z 0-100 km/h, oproti 2,7 sekundy u štandardného modelu.
Medzi ďalšie vylepšenia patria 21- alebo 22-palcové kované originál kolesá Brabus Monoblock P Platinum Edition s päťlúčovým dizajnom. Vo vnútri kabíny nájdete čiernu kožu na väčšine povrchov so šesťuholníkovými vzormi na sedadlách. Čalúnenie stropu je čalúnené kožou Alcantara.
zdroj: motor1.com
Nová generácia Mercedes-Benz S by mala mať obdĺžnikový volant6. Júl 2023
Mercedes-Benz triedy S novej generácie sa údajne zbaví volantu s kapacitnými dotykovými tlačidlami. Spoločnosť plánuje priniesť späť fyzické spínače v novom modeli, ale nebudú na tradičnom kruhovom volante. Nová správa hovorí, že Mercedes-Benz nahradí koleso obdĺžnikovým tvarom, sledujúc vznikajúci trend medzi výrobcami luxusných, športových automobilov.
Podľa Handelsblatta bude nový volant údajne inšpirovaný obdĺžnikovým ovládačom v koncepte Vision One-Eleven. Mercedes-Benz údajne verí, že sploštený tvar umožní neobmedzený výhľad na cestu a zobrazenie vodiča.
Mercedes urobí viac, než len vymení volant v snahe o dosiahnutie trendu, pretože spoločnosť tiež predstaví nový systém steer-by-wire navrhnutý tak, aby eliminoval stĺpik riadenia, ktorý by spoločnosť mohla uviesť na trh v luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz EQS. Automobilka chce nahradiť mechanický systém riadenia elektromobilu ďalším faceliftom o dva alebo tri roky.
Nový volant dorazí až po uvedení novej generácie vlajkovej lode Mercedes-Benz S, o ktorej publikácia tvrdí, že sa začne predávať koncom roka 2027, takže obdĺžnikový volant sa tak skoro neobjaví. Avšak, rovnako ako väčšina technológií triedy S, by sa mala dostať do populárnych modelov automobilky predtým, ako sa objaví vo zvyšku zostavy.
Zákazníci si možno budú musieť počkať, kým si užijú návrat fyzických tlačidiel, pretože modely jazdiace na nadchádzajúcej platforme MMA budú mať v dohľadnej budúcnosti aj naďalej kapacitné dotykové tlačidlá na volantoch. Správa tvrdí, že tlačidlá sa nezačnú vracať k volantu, kým Mercedes neuvedie na trh modely MB. Platforma EA.
Zasvätené osoby tiež uviedli, že zákazníci silne kritizovali kapacitný volant Mercedesu. Vodiči nemajú radi jemné ovládacie prvky, ktoré môžu byť nespoľahlivé a ťažko sa zapájajú počas jazdy. Minulý mesiac Volkswagen pripustil, že dotykové ovládacie prvky používané v jeho najnovších modeloch boli chybou a prisľúbil, že ich opraví.
Mercedes-Benz spáruje nový volant so softvérom navrhnutým tak, aby variabilne prispôsoboval odozvu riadenia jazdným podmienkam, takže vodiči neriadia rukou z ruky a nesiahajú po volante, ktorý tam nie je. Pri nízkych rýchlostiach môže softvér eliminovať vyčerpávajúce náhodné riadenie, ktoré je bežné pri otáčaní do protismeru alebo pri tesných parkovacích manévroch. Opak sa deje pri vyšších rýchlostiach, pretože softvér znižuje odozvu riadenia, aby sa zlepšila stabilita počas zmien jazdných pruhov a jazdy po diaľnici.
Táto technológia znie podobne ako systém steer-by-wire od spoločnosti Toyota, ktorý je vo vývoji pre luxusné, športové autá Lexus. Nový systém dorazí až v roku 2024 alebo 2025.
zdroj: motor1.com
Výrobná séria Lamborghini Urus s klasickým motorom V8 je vypredaná5. Júl 2023
Lamborghini Urus, ako ho poznáme, už oficiálne nie je. No tak nejako. Generálny riaditeľ spoločnosti Stephan Winkelmann pre nemecké noviny Welt povedal, že výrobná kvóta pre luxusné, športové autá Lamborghini Urus s turbo motorom V8 je už vypredaná. To znamená, že súčasný model, ktorý bol faceliftovaný len minulý rok s príchuťami S a Performante, sa už nedá objednať. Zákazníci musia teraz počkať, kým plug-in hybridný model dorazí koncom roka 2024, aby ste mohli zadať objednávku.
Pokiaľ ide o to, čo bude poháňať elektrifikované luxusné, športové autá Lamborghini Urus, je ešte príliš skoro na odpoveď. Koncern Volkswagen má však v modeli Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid k dispozícii plug-in hybridné nastavenie V8 s kombinovaným výkonom 670 koní a krútiacim momentom 900 Nm. Logika nám hovorí, že ekvivalent Lamborghini by mal mať ešte väčší výkon…
Šéf Lamborghini povedal to isté o Huracane, ktorý je tiež vypredaný. Vedelo sa to však už z tlačovej správy Lamborghini týkajúcej sa jej predajných výsledkov za 1. štvrťrok 2023. Atmosférický motor V10 bude budúci rok ukončený, aby uvoľnil miesto novému plug-in hybridnému superšportu, ktorý bude pravdepodobne používať zmenšený preplňovaný benzínový motor.
Hybridné, luxusné, športové autá Lamborghini Urus a Huracan sa pripoja k modelu Revuelto, ktorý našťastie udržal motor V12 nažive, ale s elektrifikovaným doplnkom. Stephan Winkelmann pre Welt povedal, že Revuelto sa už ukazuje ako obrovský komerčný úspech, a to natoľko, že predpokladá, že vlajková loď bude vypredaná do konca roka 2025.
Pokiaľ ide o to, kedy uvidíme prvé luxusné, športové auto Lamborghini bez spaľovacieho motora, má sa objaviť okolo roku 2028 ako 2+2 grand tourer. Keď už hovoríme o elektromobiloch, už bolo potvrdené, že druhá generácia Urusu bude čisto elektrická a bude uvedená na trh v roku 2029.
zdroj: motor1.com
Zlaté Lamborghini Urus je klasikou z dielne Mansory4. Júl 2023
Nemecká tuningová spoločnosť Mansory je medzi automobilovými nadšencami známa ako tvorca niektorých veľmi kontroverzných úprav pre všetky druhy drahých luxusných, športových automobilov, ako sú Rolls-Royce Cullinan, Porsche Cayenne a dokonca aj Ferrari F12.
Najnovší výtvor Mansory nie je iný a určite vzbudí veľa pozornosti, aj keď je jasné, že nie všetci budú tlieskať.
Over-the-top SUV sa nazýva Mansory Venatus a je založené na bleskovo rýchlom Lamborghini Urus a môže sa pochváliť zlatou farbou, ktorá pripomína farbu Bronzo Zenas talianskej automobilky.
Vďaka obrovským 24-palcovým plne kovaným originál kolesám FD.15, ktoré merajú 10×24 palcov vpredu a 12,5×24 palcov vzadu, upravené výkonné SUV zmohutnie, pričom sa môže pochváliť aj bielym koženým interiérom.
V základnej podobe sú luxusné, športové autá Lamborghini Urus poháňané benzínovým 4.0-litrovým motorom twin-turbo V8, ktorý robí obdivuhodných 657 koní a krútiaci moment 850 Nm, čo umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.3 sekundy pre základný variant S a za 3.1 sekundy pre verziu Performante.
Mansory však môže tieto čísla zlepšiť pre tých, ktorí si myslia, že veľké SUV by malo byť rovnako rýchle ako superšport. S výkonom zvýšeným na 900 koní a krútiacim momentom zvýšeným na 1,100 Nm, vzrástla aj maximálna rýchlosť na 323 km/h.
zdroj: motor1.com