Novinky

Predaj elektrického Porsche Taycan sa výrazne prepadol12. Október 2024

Porsche oznámilo predaj v treťom štvrťroku, resp. od začiatku roka a čísla pre luxusné, športové autá Porsche Taycan nevyzerajú dobre. Vlajková loď elektromobilov spoločnosti Porsche celosvetovo klesla o neuveriteľných 50% – od januára do septembra sa predalo len 14 042 kusov. Je to faktor, ktorý prispel k tomu, že Porsche zaznamenalo celkový pokles globálneho predaja o 7%.

Pokles však nesúvisí len s elektrickou energiou. Luxusné, športové autá Porsche Panamera klesli o 20% a zaznamenala 21 506 predajov. Porsche Macan, jedno z najpredávanejších vozidiel spoločnosti, tiež zaznamenal 20% pokles s 55 000 predanými kusmi. Porsche tvrdí, že problémy sú do značnej miery spôsobené obnovenými modelmi, ktoré prichádzajú k predajcom, aj keď stojí za zmienku, že spoločnosť prestala predávať benzínový Macan v Európe, čo prispelo k poklesu predaja.

“Trhové prostredie zostáva celosvetovo náročné,” povedal Detlev von Platen, člen predstavenstva pre predaj a marketing spoločnosti Porsche. “S najmladším modelovým radom v histórii spoločnosti a štruktúrou predaja, ktorá zostáva v predajných regiónoch veľmi vyvážená, sme však v silnej pozícii. Naša stratégia predaja orientovaného na hodnotu sa osvedčila a bude aj v budúcnosti tvoriť základ nášho konania.”

Pri pohľade na regionálne čísla je situácia obzvlášť zlá v Číne, kde Porsche kleslo o 29%. Predaj klesá aj v Severnej Amerike, aj keď nie je ani zďaleka taký hrozný na úrovni 5%. Spoločnosť ako dôvod uvádza “pretrvávajúcu napätú ekonomickú situáciu” v Číne a “obmedzenú dostupnosť výroby” pre Severnú Ameriku.

Je zaujímavé, že nie je žiadna zmienka o zmierňujúcom sa dopyte po elektromobiloch, ktorý v súčasnosti ovplyvňuje prakticky každú automobilku. Keďže spoločnosť zavádza nové elektrické náhrady za Macan a už čoskoro aj za model 718 – a keďže rivali Mercedes BMW tiež bojujú v Číne uprostred vlastného tlaku na elektromobily – je silný predpoklad, že v Stuttgarte panuje veľká nervozita.

Pre Porsche to nie je úplná skaza a pochmúrnosť. Cayenne je stále najpredávanejším vozidlom spoločnosti s veľkým náskokom; Predaj vzrástol o 21% s 77 686 predanými kusmi v tomto roku. S radosťou oznamujeme, že predaj luxusných, športových automobilov Porsche 911 tiež vzrástol o 2% na 39 744 dodávok. Iróniou je, že 718 Boxster a Cayman zaznamenal 18 048 predajov, čo predstavuje medziročný nárast o 10%. Tieto modely budú ukončené budúci rok.

“Rok 2024 je pre nás obzvlášť náročný s obmedzenou dostupnosťou produktov v niektorých prípadoch,” povedal von Platen. “Zámerne sa však zameriavame na zvýšenie kvality v našom novom modelovom rade, aby sme mohli našim zákazníkom aj v budúcnosti ponúkať nezameniteľný zážitok zo značky a produktov.”

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-Benz S si udrží svoje klasické motorizácie11. Október 2024

V roku 2026 dostanú luxusné, športové autá Mercedes-Benz S facelift v polovici predajného cyklu. Začiatkom tohto roka generálny riaditeľ Ola Kallenius odhalil, že luxusná značka “investovala do aktualizácie modelu nového spaľovacieho motora triedy S oveľa viac, ako bežne míňame na facelift”. Pri pohľade do budúcnosti tradicionalistov poteší, že ďalšia iterácia vlajkovej lode Stuttgartu bude mať stále konvenčné pohonné jednotky.

Šéf Mercedesu sa rozprával s britským časopisom Autocar o dualite triedy S. Zopakoval, že sa plánujú elektrické, luxusné, športové auto Mercedes-Benz S, ktoré nahradí zvláštne vyzerajúce EQS. Benzínový mode sa udrží dlhodobo a zostane na platforme vyvinutej pre vozidlá so spaľovacími motormi. Napriek zdieľaniu názvu nebude variant EV ekvivalentom, pretože bude sedieť na vyhradenej architektúre.

Kallenius povedal, že vrchol ponuky spoločnosti je “najlepšie zabalené auto na svete” a že nútenie verzií so spaľovacím motorom a EV zdieľať platformu by bol kompromis, ktorý Mercedes nie je ochotný urobiť. Vloženie benzínového motora do elektrickej triedy S by znamenalo obetovanie priestoru vo vnútri honosnej kabíny, čo by zákazníci len ťažko akceptovali. Robiť to naopak by tiež nefungovalo, pretože inžinieri by museli urobiť ústupky na obaloch.

Hlavný šéf uznal, že bude nákladné mať odlišné modely triedy S, ale Mercedes sa bude snažiť udržať dodatočné investície “na zvládnuteľnej úrovni”. Ako? Rozdelením čo najväčšieho množstva medzi benzínové a elektrické, luxusné, športové autá, aby sa obmedzili náklady na vývoj. Mali by sme zdôrazniť, že úhlavný rival BMW má inú stratégiu, pretože luxusné, športové autá BMW 7 a i7 používajú rovnaké základy CLAR.

Trojcípa hviezda sa už pripravila na budúcnosť tým, že jej spaľovacie motory spĺňajú nadchádzajúce predpisy Euro 7. Medzitým je to jedna z mála automobiliek, ktorá na rozdiel od BMW stále predáva luxusné, športové autá s motorom V12. Vo vzácnom segmente dvanásťvalcových luxusných sedanov Bentley a aj Audi upustili od motorov W12. Rolls-Royce bude nasledovať koncom desaťročia, keď bude vyradený úctyhodný V12, ktorý mala stará séria 7.

Keďže súčasná trieda S dostane o pár rokov facelift, znamená to, že W223 bude vyradený až do konca desaťročia. V dôsledku toho nám logika hovorí, že W224 s benzínovými (a možno aj naftovými) motormi bude pravdepodobne ponúkaný až do konca roku 2030.

Bohatá kombinácia modelov so spaľovacími motormi a elektrickým pohonom vedie šéfa Mercedes-Benz k tomu, aby povedal, že “v najbližších 10 rokoch to budú pre zákazníkov Mercedesu tie najlepšie časy”. BMW nemá v úmysle opustiť ani benzínovú radu 7, pretože bude pokojne koexistovať s BMW i7.

Na rozdiel od Mercedesu, ktorý mal niekoľko vznešených cieľov v oblasti elektromobilov do roku 2030 “tam, kde to trhové podmienky umožňujú”, BMW takéto sľuby nikdy nedalo. Do konca desaťročia sa snaží dosiahnuť 50 %, ale varuje, že to bude závisieť od preferencií zákazníkov.

zdroj: motor1.com


Lamborghini predpokladá silný dopyt po svojom elektrickom SUV10. Október 2024

Lamborghini plánuje uviesť na trh svoje prvé elektrické, luxusné, športové auto v roku 2028. Podľa predstaveného konceptu Lanzador, ktorý bol uvedený na Pebble Beach v roku 2023, pôjde skôr o funky grand tourer 2+2 v tvare SUV ako o čisto športové auto. Generálny riaditeľ Stephan Winkelmann predpovedá, že tieto nové, elektrické, luxusné, športové autá Lamborghini sa budú predávať rovnako ako mainstreamové superšporty spoločnosti, a to aj napriek klesajúcemu záujmu verejnosti o autá poháňané batériami.

V rozhovore pri predstavení modelu Lamborghini Urus SE v technickom centre Nardò v Taliansku Winkelmann predstavil očakávané objemy radu Lamborghini po uvedení svojho elektromobilu.

“Revuelto je v najmenšom segmente, objemy budú vždy najmenšie. A potom vidíme Temerario a [elektrické] auto GT viac-menej na rovnakej úrovni. A samozrejme luxusné, športové autá Lamborghini Urus budú vždy najpredávanejšie.”

Temerario, ktoré bolo uvedené na trh začiatkom tohto roka, je novým základným superautom Lamborghini, ktoré nahradilo veľmi úspešný Huracan. Taliansky výrobca predal v minulom roku 3962 kusov Huracán, čo predstavuje približne 40% všetkých predajov. Pravdepodobne je bezpečné predpokladať, že predaj Temeraria bude nasledovať tento príklad.

Winkelmannovo tvrdenie o objeme elektromobilov Lamborghini je odvážnou predpoveďou, vzhľadom na posun verejnosti od elektromobilov, a to aj na ultraluxusnej úrovni. Lamborghini sa však dnešným dopytom neobáva.

“Musíte myslieť na to, že Lamborghini potrebuje päť rokov [vývoja] a potom produktový cyklus najmenej osem rokov,” hovorí Winkelmann. “Takže sa vždy musíte pozrieť na to, čo sa stane v budúcnosti. Pretože ak sa rozhodujete podľa nálady dnešného dňa, nikdy nič neurobíte.”

Winkelmann nie je jediný, kto vsádza na úspech elektrického Lamborghini. Technický riaditeľ Rouven Mohr hovorí, že je len otázkou kedy, nie či sa nálady zmenia. A Lamborghini sa pri predaji áut nebude spoliehať na simulované radenie prevodových stupňov a falošné zvuky motora, ale skôr na niečo viac.

“Z nášho pohľadu musíme ísť ešte o krok ďalej,” hovorí Mohr. “Iba snaha napodobniť spaľovací motor je zatiaľ pravdepodobne správnou odpoveďou. Musíme však presvedčiť zákazníkov, že zážitok z jazdy na elektrický pohon je niečo viac, ako vo svete spaľovania nemôžete mať. Len tak môžete presvedčiť emocionálnych kupujúcich, aby zostali elektrickí.”

zdroj: motor1.com


Vzácne Ferrari 288 GTO dostáva nové moderné pneumatiky9. Október 2024

Po tom, čo luxusné, športové autá Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari dostali nové pneumatiky, ich predchodca je teraz ponúkaný aj s úplne novou gumou Pirelli. Súprava Cinturato P7 na mieru sa zameriava na obmedzený model, pretože GTO je najvzácnejšie zo superšportov Ferrari. V rokoch 1984 až 1987 bolo vyrobených iba 272 kusov. Je to tak – existujú nové pneumatiky pre luxusné, športové auto Ferrari, ktoré sa prestalo vyrábať takmer pred 40 rokmi.

Cinturato P7, pôvodne skonštruované pre pretekárske vozidlá WRC v roku 1974, bolo prvou pneumatikou Pirelli s ultra nízkym profilom a o niekoľko rokov neskôr sa dostalo do modelov legálnych pre cestnú premávku. Pre GTO je guma k dispozícii v pôvodnej veľkosti: 225/50 R16 na prednej náprave a 265/50 R16 na zadnej náprave.

Ďalšie obrázky okrem jednej fotografie neboli dodané, ale vieme, že pneumatiky majú dobovo správny vzhľad ako ostatné produkty z radu Collezione. V rozhovore pre Motor1 Emanuelle Vanzetti, inžinierka zodpovedná za program Collezione spoločnosti Pirelli, povedala, že nové pneumatiky “100% rešpektujú pôvodný vzhľad, ale tiež, pokiaľ je to možné, rešpektujú pôvodné ovládanie a štýl jazdy.”

Ceny nie sú spomenuté, ale ak máte náhodou Ferrari 288 GTO vo svojej garáži, peniaze nie sú problémom.

Pre Ferrari F40, z ktorého bolo vyrobených niečo vyše 1 300 áut, Pirelli predáva špeciálnu súpravu P Zero s rozmermi 245/40 R17 vpredu a 335/35 R17 vzadu. Takmer rovnako vzácne ako Ferrari 288 GTO, Ferrari F50 bol zostavený v 349 kusoch a tí, ktorí majú to šťastie, že ho vlastnia, si môžu kúpiť novú sadu pneumatík P Zero Corsa (245/35 R18 a 335/30 R18).

Ferrari Enzo, obmedzené na 400 exemplárov, je kompatibilné aj so súpravou P Zero Corsa, ale pneumatiky sú väčšie, 245/35 R19 vpredu a 345/35 R19 vzadu. Najnovšia vlajková loď superšportov Ferrari, LaFerrari a jeho súrodenec Aperta s otvorenou strechou, majú pneumatiky P Zero Corsa Asimmetrico 2. Elektrifikovaná vlajková loď bola spočiatku obmedzená na 499 áut, ale 500. auto bolo vyrobené a predané na aukcii na pomoc tým, ktorí boli postihnutí zemetrasením v Taliansku v roku 2016.

Od novej vlajkovej lode Ferrari by nás mohli deliť týždne. Povráva sa, že model s interným kódovým označením “F250″ bude mať čoskoro premiéru s ultra výkonným hybridným V6. Ak sa dá veriť správam, bude k dispozícii 599 kupé a 199 kabrioletov plus hardcore verzia XX obmedzená na 30 kusov.

Špičkový model novej generácie Ferrari bude bojovať s nedávno predstaveným McLarenom W1 a možnou sériovou verziou Porsche Mission X, čím vytvorí ďalšiu Svätú Trojicu. Nebude to úplne rovnaké ako luxusné, športové autá LaFerrari/P1/918 Spyder, pretože nové Porsche bude plne elektrické.

zdroj: motor1.com


Podľa Lamborghini teraz nie je čas na elektrický superšport8. Október 2024

Asi pred piatimi rokmi sa Lamborghini rozhodlo hybridizovať všetky svoje luxusné, športové autá a vzdalo sa prechodu na čistú elektrifikáciu. V tom čase sa zavedenie čistých elektromobilov – nie hybridov – zdalo byť jedinou cestou vpred, pričom na výrobcov klesla legislatíva a verejný tlak. Tento tlak sa však odvtedy obrátil, predaj elektromobilov klesá a vlády ustupujú od agresívnych mandátov pre elektromobily.

Vzhľadom na to, že dopyt po extravagantných vozidlách so spaľovacím motorom s vysokým zdvihovým objemom je väčší ako kedykoľvek predtým, je jasné, že rozhodnutie Lamborghini sa vyplatilo. Technický riaditeľ Rouven Mohr hovorí, že ani teraz by plne elektrické, luxusné, športové auto Lamborghini neuspelo.

“V tejto chvíli by ešte nebol ten správny čas [pre elektromobil], aspoň nie v superšportovom aute,” povedal Mohr v technickom centre Nardò počas uvedenia modelu Urus SE. “Na trhu ste videli veľa elektrických áut, ktoré neboli skutočne úspešné.”

So svojou plne hybridizovanou zostavou sa Lamborghini dostalo do ideálnej pozície pre úspech. Všetky tri jej luxusné, športové autá – Lamborghini Revuelto s motorom V12, Lamborghini Temerario s dvojitým turbodúchadlom a SUV Lamborghini Urus – sú teraz vybavené určitým druhom elektrickej asistencie, čo značku stavia na ideálne miesto, pretože konkurenti zaostávajú.

“Som veľmi spokojný s našou súčasnou zostavou, pretože s hybridnou zostavou môžeme žiť ďalšie desaťročie,” povedal Mohr. “Ale tiež verím, že Lamborghini potrebuje prejsť na elektrickú energiu, pretože je len otázkou času, kedy sa zmení myslenie.”

Lamborghini chápe, že čas sa rýchlo blíži, a preto plánuje uviesť na trh svoje prvé plne elektrické auto v roku 2028. EV, ktorý bol predstavený minulý rok v Monterey s konceptom Lanzador, nebude plnohodnotným superšportom, ale skôr grand tourerom 2+2 v tvare SUV. Najväčšou výzvou spoločnosti bude vyniknúť medzi morom elektromobilov s väčšinou podobným pocitom, hovorí Mohr.

“Je to o jasnosti produktu, definícii, zotrvaní v DNA vašej značky. Je jasné, že plne elektrické auto od Lamborghini musí mať tento druh vzrušenia. Nie je to len o maximálnom výkone, maximálnom zrýchlení. Sú to komodity”, povedal Mohr.

Mohr ďalej povedal, že prvé elektrické Lamborghini by malo mať rovnaký “druh drsnosti, druh vzrušenia” ako ich luxusné, športové autá na benzín.

“Môžete si byť istí, že keď prinesieme prvé elektrické Lamborghini, budeme veľmi opatrní pri riadení atribútov značky,” hovorí Mohr. “Neuvažujeme o tom, že prinesieme ďalší štandardný elektromobil, jeden megawatt výkonu. Nie je to tak. Potrebujete diferenciáciu.”

Prvým (a pravdepodobne jediným) autom, ktoré vám príde na myseľ, keď premýšľate o vzrušujúcich elektromobiloch, je Hyundai Ioniq 5 N, čiastočne vďaka jeho simulovanej prevodovke s radením pádlami. Aj keď Mohr oceňuje inováciu, nemyslí si, že by sa dobre hodila k značke Lamborghini.

“Mám plný rešpekt, že sa zaoberajú týmto bodom. Ak by ste sa ma spýtali, či sa [simulované prevody] hodia k značke Lamborghini, nie až tak veľmi,” hovorí Mohr. “Z nášho pohľadu musíme ísť ešte o krok ďalej. Len snaha napodobniť spaľovací motor je zatiaľ asi správnou odpoveďou. Musíme však presvedčiť zákazníkov, že zážitok z jazdy na elektrický pohon je niečo viac, ako vo svete spaľovania nemôžete mať. Len tak môžete presvedčiť emocionálnych kupujúcich, aby zostali elektrickí.”

Nie je presne jasné, aký bude tento rozdiel pre Lamborghini. Do uvedenia elektromobilu na trh zostávajú už len štyri roky, takže na odpoveď nebude treba dlho čakať.

zdroj: motor1.com


Nový McLaren W1 je nástupcom legendárneho modelu P17. Október 2024

V roku 1992 McLaren F1 položil rámec pre všetky hyperšporty. Potom v roku 2012 McLaren spôsobil revolúciu v tomto odvetví so svojím prvým hybridným, luxusným, športovým autom McLaren P1. Teraz, viac ako 30 rokov po pôvodnej F1, McLaren opäť objavuje segment so svojím doteraz najvýkonnejším cestným autom. Zoznámte sa s McLarenom W1.

McLaren W1 je poháňaný novým dvojitým turbodúchadlom 4.0-litrovým V8 s asistenčným systémom batérie. Má výkon 1 258 koní, čo mu dáva čas z 0-100 km/h za 2.7 sekundy a elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 360 km/h – rovnako ako luxusné, športové autá McLaren P1.

Nový motor – prezývaný “MPH-8″ – bol postavený úplne od základov. Má výkon 916 koní a má najvyšší výkon zo všetkých motorov McLaren, aký bol kedy vyrobený: 230 koní na liter. Jeho ľahký blok, pevné ventilové ústrojenstvo a plazmou potiahnuté otvory valcov pomáhajú dostať ho na červenú čiaru 9 200 otáčok za minútu, zatiaľ čo dve turbodúchadlá s dvojitou špirálou ožívajú len pri 2 500 ot./min.

K novému V8 sa pripája “E-modul”, ktorý sa skladá z elektromotora s radiálnym tokom, riadiacej jednotky motora a 1,4-kilowatthodinovej batérie. Pridáva ďalších 342 koní k výkonu benzínového motora a umožňuje, aby luxusné, športové autá McLarenu W1 jazdili len na elektrinu iba necelé 3 km. Lepšie ako nič.

Je prekvapujúce, že nový E-modul McLarenu váži iba 20 kg. Celková hmotnosť všetkých hybridných komponentov sa v porovnaní s P1 znížila o 40 kg. McLaren W1 má suchú hmotnosť len 1.399 kg. To je len o 4 kg viac ako McLaren P1.

Výkon a krútiaci moment sa posielajú výlučne na zadné kolesá vďaka elektronickému diferenciálu a to všetko je spárované s osemstupňovou automatickou prevodovkou s elektronickým spiatočkou.

Dizajn sa sústreďuje na nový monokokový podvozok McLaren “Aerocell”, ktorý kombinuje pevnú polohu sedenia s nastavením volantu a pedálov, a nové “Anhedral Doors”. Integrované sedadlá Aeorcellu pomohli McLarenu ušetriť rázvor 7 cm, zatiaľ čo dvere Anhedral zlepšujú prúdenie vzduchu cez predné blatníky.

McLaren strávil viac ako 350 hodín vo veternom tuneli s W1 a otestoval viac ako 5 000 jednotlivých bodov, aby sa uistil, že ide o najaerodynamickejšie luxusné, športové auto, aké kedy spoločnosť vyrobila.

McLaren W1 má zadné krídlo “Active Long Tail” inšpirované modelom F1 GTR z roku 1997, ktoré zlepšuje odpor a zvyšuje prítlak. McLaren hovorí, že toto auto má “schopnosti meniť tvar” – a my tomu veríme. Prepínač prúdenia vzduchu na streche (prvý v McLarene, ktorý je legálny pre pouličnú cestu) posiela čerstvý vzduch do motorového priestoru, zatiaľ čo aktívne predné a zadné blatníky pomáhajú generovať prítlak 350 a 650 kg v režime Race. W1 má celkový prítlak 1 000 kg.

Svetlá výška klesá o 3,8 cm vpredu a 1,8 cm vzadu v režime Race, zatiaľ čo dlhý zadný spojler sa po aktivácii predĺži až na 30 cm. Funguje tiež ako vzduchová brzda pri prudkom brzdení.

Pod klzkou karosériou sa nachádza nový Race Active Chassis Control III od McLarenu, ktorý je konfigurovateľný v troch rôznych nastaveniach: Comfort, Sport a Race. Kované šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové strmene vzadu s uhlíkovo-keramickými kotúčmi pomáhajú rýchlo znížiť rýchlosť W1. Z rýchlosti 100 km/h sa McLaren W1 zastaví na vzdialenosti 29 m. Z rýchlosti 200 km/h je to len 100 m.

Aby bol všetok výkon pripojený k vozovke, McLaren W1 sa štandardne dodáva s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo RS s rozmermi 265/35 vpredu a 335/30 vzadu. McLaren ponúka aj pneumatiky P Zero R pre bežnejšie používanie na cestách a pneumatiky Pirelli P Zero Winter 2.

Kokpit má 8,0-palcový dotykový displej s kompatibilitou Apple CarPlay a Android Auto, ako aj pripojenia USB-A a USB-C. Malá polica za sedadlami ponúka aj niečo málo úložného priestoru v aute.

Nové, luxusné, športové autá McLaren W1 idú do predaja za cenu 2 milióny libier. McLaren postaví iba 399 exemplárov W1 a ako by ste očakávali, všetky sú už rezervované.

zdroj: motor1.com


Na niektoré trhy sa dostane výkonnejší Lotus Emira Turbo SE6. Október 2024

Lotus pripravil na niektoré trhy (Ázia a Tichomorie, Stredný východ a Afrika) pre rok 2025 prekvapenie, luxusné, športové autá Lotus Emira budú k dispozícii aj ako nový, výkonnejší štvorvalcový model.

Nový Lotus Emira SE používa rovnaký preplňovaný 2.0-litrový štvorvalec AMG ako predtým, ale tu dosahuje výkon 400 koní. Zaujímavé je, že tento údaj o konských silách sa teraz zhoduje s V6 Emira. Bohužiaľ, štvorvalcový model je k dispozícii iba s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, pričom na V6 môžete stále dostať manuál.

Tento nárast výkonu pre model Turbo SE má za následok o niečo rýchlejší čas z 0-100 km/h za 4.0 sekundy – na rozdiel od 4.3 sekundy v štandardnom modeli Turbo. Lotus Emira Turbo SE tiež zlepšuje svoju maximálnu rýchlosť o 18 km/h oproti štandardnej výbave Turbo a dosahuje 300 km/h. Balík vodičov Lotus je štandardom, ktorý zahŕňa tuhšie športové odpruženie, priečne vŕtané a ventilované dvojdielne brzdy a kontrolu štartu.

Nový 20-palcový dizajn originál diskov “V-Spoke” pomáha vizuálne oddeliť SE od zvyšku radu, rovnako ako červené brzdové strmene, označenie “Emira Turbo SE”, tmavé odznaky Lotus a začiernené koncovky výfuku. Interiér dokonca dostane vylepšené čalúnenie stropu Alcantara.

zdroj: motor1.com


Podvozok Bugatti Tourbillon je umelecké dielo5. Október 2024

Bugatti vyvinulo nový podvozok pre luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon. Meniace sa predpisy a nové hybridné hnacie ústrojenstvo znamenali, že francúzska automobilka nemohla opätovne použiť platformu, ktorá podporovala luxusné, športové autá Bugatti Veyron aj Chiron. Výsledky sú mimoriadne, ako je vidieť na fotografiách, ktoré Bugatti práve vydalo.

Povedať, že inžinieri mali problém všetko zabaliť, by bolo slabé slovo. Zadanie pre Tourbillon bolo luxusné, športové auto nie oveľa väčšie ako Chiron, ale s motorom V16 spárovaným s elektromotorom a dvojspojkovou prevodovkou, dvojmotorovou prednou nápravou a batériami na prevádzku celej veci. V16 je dlhší ako starý motor W16 od Bugatti a všetky elektrické veci tiež zaberajú veľa miesta.

Bugatti presunulo V16 bližšie k zadnej prepážke s palivovými nádržami na oboch stranách; batérie sú konfigurované v tvare “T” za sedadlami a v stredovom tuneli; sedadlá sú posunuté bližšie k sebe a upevnené na mieste, aby sa zmenšila predná plocha; pedále a koleso sa vracajú smerom k vodičovi; Predný elektromotor je umiestnený tesne za (malým) batožinovým priestorom. Napriek tomu všetkému je rázvor Tourbillonu o niečo viac ako palec dlhší ako u Chironu a línia strechy je ešte nižšia.

Dôležitou inováciou na udržanie veľkosti pod kontrolou je difúzor z uhlíkových vlákien, ktorý slúži aj ako zadná nárazová konštrukcia, čím sa eliminuje potreba samostatného nosníka. Sú tu aj ďalšie úžasné detaily. Bugatti Tourbillion má osem radiátorov a používa “skeletonizované” 3D tlačené priečne ramená od spoločnosti Divergent, ktorá stojí za Czinger 21C. Je tu toľko skvelých vecí, rovnako ako zvyšok Tourbillonu.

zdroj: motor1.com


Šéf AMG je presvedčený, že zákazníci s V8 prejdú na elektriku4. Október 2024

Po tom, čo sa muž zodpovedný za výkonnostnú divíziu Mercedes-AMG povedal, že kupujúci AMG prijmú štvorvalcové hybridy ako smartfóny, nadväzuje na rovnako kontroverzné vyhlásenie. V rozhovore s britským časopisom Autocar bol generálny riaditeľ AMG Michael Schiebe presvedčený, že kupujúci nebudú mať problémy s prechodom z veľkého starého motora V8 na elektrické, luxusné, športové autá.

“Zákazníci, ktorí prišli k značke kvôli V8, neprišli len preto, že chceli mať veľký motor. Prišli, pretože sa im páčila technológia, ktorú sme do auta vložili. Takže pokiaľ ide o elektrickú jazdu, som si celkom istý, že skočia do tejto novej technológie, pretože to bude najnovšia a najlepšia, akú môžete získať.”

Podstatou tohto vyhlásenia je, že AMG chce, aby sme verili, že klientelu Affalterbachu tvoria ľudia, ktorí uprednostňujú technológie. Ak najnovší vývoj nebude mať spaľovací motor, zákazníci zrejme prejdú na elektrické, luxusné, športové autá Mercedes. Skôr či neskôr sa filozofia “jeden človek, jeden motor” skončí a zdá sa, že Schiebe verí, že ľudia nebudú váhať prijať elektromobily, pokiaľ budú mať najnovšiu technológiu.

Motor V8 však v dohľadnej dobe neumiera. AMG prisľúbilo, že stále pracuje na nových osemvalcových modeloch. Nedávne špionážne video naznačuje, že Mercedes-AMG CLE63 by mohol byť ďalším v poradí, ktorý dostane motor V8. Správy uvádzajú, že najvyššia úroveň CLE mala mať zmenšenú elektrifikovanú pohonnú jednotku, ale slabý dopyt po C63 prinútil AMG vymeniť motor v neskoršej fáze vývoja.

Hoci presné údaje o predaji C63 nie sú k dispozícii, masívne zľavy v Nemecku naznačujú, že nie je práve populárny. C63 nie je jediným AMG, ktoré stratilo svoj V8, pretože GLC63 tiež upustil od 4.0-litrového agregátu s dvojitým turbodúchadlom. Okrem toho Mercedes už oznámil, že nové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG E63 nebudú mať osem valcov.

S odkazom na plug-in hybridné 2,0-litrové nastavenie v predchádzajúcom rozhovore Schiebe pripustil, že niektorí zákazníci AMG ”si nájdu čas, aby boli skutočne nadšení pre túto technológiu”. Ďalej povedal, že “je dôležité byť otvorený, pokiaľ ide o technológie”. Pri pohľade ďalej do minulosti Schiebe obhajoval rozhodnutie spoločnosti vložiť do C63 štvorvalec tým, že jej plug-in hybridné nastavenie je ”veľmi, veľmi progresívne”.

Na obranu AMG vkladá peniaze tam, kde hovorí. Nielenže uviedla na trh niekoľko vysokovýkonných PHEV, ale vyvíja aj platformu elektromobilov na mieru. The AMG. Architektúra EA sa vyvíja niekoľko rokov a je jasné, že AMG pracuje na čisto elektrickom superaute. Zrejme to bude nejaký čas trvať (minulý rok bol predstavený koncept Vision One-Eleven), ale elektrický model by mal slúžiť ako duchovný nástupca elektrického modelu SLS AMG z roku 2013.

AMG už vylúčilo výrobu ďalšieho hyperauta poháňaného F1, ktoré by nadviazalo na One, kvôli čoraz prísnejším emisným predpisom. Nižšie v rozsiahlej zostave Mercedesu je stále veľa šesť- a osemvalcových modelov a dokonca aj masívny V12 v Maybach triedy S.

zdroj: motor1.com


Všetky superšporty Porsche Carrera GT dostanú nové pneumatiky3. Október 2024

Minulý rok spoločnosť Porsche Cars North America (PCNA) vydala zvolávaciu akciu a následný príkaz na zastavenie jazdy pre legendárne luxusné, športové autá Porsche Carrera GT. Automobilka zistila, že niektoré kĺby v odpružení môžu zlyhať, keď sú vystavené korózii solí. Ak by sa tak stalo, ramená zavesenia by mohli zlyhať a urobiť auto nebezpečným, aj keď sa to našťastie nikdy nestalo. Porsche trvalo viac ako rok, kým vyvinulo opravu, ale konečne je tu. Zaujímavejšia ako oprava komponentov odpruženia je však nová pneumatika, ktorú Porsche bude prezúvať na všetky luxusné, športové autá Porsche Carrera GT ako súčasť zvolávacej kampane.

Ako prvýkrát informoval  The Autopian začiatkom tohto mesiaca, PCNA tu vybaví všetky Carrera GT novou verziou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 vyvinutou špeciálne pre toto luxusné, športové auto. Automobilový YouTuber a majiteľ Carrera GT Doug DeMuro vo videu o oprave stiahnutia poukazuje na to, že ide o veľmi šikovný spôsob riešenia konkrétneho problému pre Porsche.

Carrera GT má povesť zložitého riadenia. Možno je to prehnané, ale ide o superauto s motorom uprostred a pohonom zadných kolies s výkonom 612 koní, ktoré nemá kontrolu stability. V priebehu rokov došlo k množstvu pozoruhodných nehôd Porsche Carrera GT, vrátane tej, pri ktorej zahynul herec Paul Walker. Toto auto bolo vybavené pneumatikami, ktoré boli v tom čase staršie ako deväť rokov. Nedá sa povedať, či to bol definitívny faktor nehody – vodič predsa len išiel rýchlosťou okolo 150 km/h – ale jednoznačne je jazda na takých starých pneumatikách mimoriadne nebezpečná.

To je obzvlášť problém s autom ako Porsche Carrera GT, ktoré, ako hovorí DeMuro, nie sú autá, na ktorých sa jazdí často. Väčšina z týchto vecí sedí v bezpečných, klimatizovaných garážach po veľkú väčšinu svojho života, možno najazdia niekoľko stoviek kilometrov ročne. Pneumatiky sa teda neopotrebúvajú, ale guma sa zhoršuje.

Získanie nových pneumatík na aute je obrovským zlepšením bezpečnosti. A DeMuro poznamenáva, že Porsche bolo žalované za nehody Carrera GT – v roku 2017 sa Walkerova dcéra so spoločnosťou vyrovnala. Zatiaľ čo samotná automobilka zvyčajne nie je zodpovedná za zabezpečenie toho, aby jej autá boli na bezpečných pneumatikách, Porsche chce túto premennú jednoznačne vylúčiť z rovnice pre Carrera GT.

Navyše, Michelin Pilot Sport Cup 2 je oveľa modernejšia, priľnavejšia pneumatika ako čokoľvek, čo bolo predtým vyvinuté pre luxusné, športové autá Porsche Carrera GT. Technológia pneumatík sa výrazne posunula od Michelin Pilot Sport 2, s ktorými tieto autá prišli z továrne pred dvoma desaťročiami, a dokonca aj vylepšené Pilot Super Sport Porsche neskôr vyvinuté pre auto.

DeMuro tiež poznamenáva, že kampaň na stiahnutie z trhu je šikovná pri privádzaní majiteľov Carrery GT späť k predajcom Porsche, pretože mnohí majú svoje autá servisované u nezávislých špecialistov. Porsche ponúka aj servisný kredit vo výške 3 500 dolárov. To pomôže automobilke vybudovať dobré meno zoznam potenciálnych zákazníkov pre hyperauto Mission X.

Oprava odpruženia je zaujímavá sama o sebe. DeMuro hovorí, že autá dostávajú nové titánové komponenty zavesenia v hodnote 109 000 dolárov na riešenie potenciálnych problémov s koróziou. Porsche tu teda míňa veľa peňazí.

Stojí za to zdôrazniť, že Porsche našlo iba jeden príklad Carrery GT so zlyhajúcimi komponentmi zavesenia, čo v prvom rade podnietilo zvolávanie. Vodič auta si problém ani nevšimol. Ich predajca to objavil, keď bolo auto v nesúvisiacej práci. Pred vydaním príkazu na zastavenie Porsche tiež skontrolovalo Carrera GT na koróziu, a ak sa žiadna nenašla, považovala tieto luxusné, športové autá za bezpečné na jazdu. To je dôvod, prečo DeMuro a mnohí ďalší majitelia ignorovali príkaz na zastavenie jazdy. Je veľmi ťažké si predstaviť, že mnohé Carrera GT sú vystavené veľkej korózii soľou.

Porsche je na Carrera GT veľmi opatrné, takže aj keď je to nezvyčajne rozsiahle (a drahé) na opravu stiahnutia, pravdepodobne to stojí za to. A ak to spoločnosti pomôže predať nejaké Mission X, tým lepšie.

zdroj: motor1.com