Novinky

Nový Mercedes-AMG GLC je v dvoch výkonných vyhotoveniach2. August 2023

Väčší výkon, viac výbavy, viac potešenia z jazdy: nové luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLC s množstvom inovácií nahrádzajú svojho veľmi úspešného predchodcu. Vysokovýkonné SUV je k dispozícii v rámci dvoch výkonových stupňov a vyhotovení: ako základný model GLC 43 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 10,2 – 9,8 l/100 km, kombinované emisie CO2: 232 – 223 g/km) a ako prvé vysokovýkonné hybridné SUV GLC 63 S E PERFORMANCE (kombinovaná spotreba paliva: 7,5 l/100 km, kombinované emisie CO2: 170 g/km, kombinovaná spotreba elektriny: 12,7 kWh/100 km).

„Model Mercedes-AMG GLC SUV má u našich zákazníkov absolútny úspech. Obidva naše odlišne štylizované varianty na športovo-mestský životný štýl predstavujú suverénne všestranné, luxusné, športové autá a sú precízne prispôsobené individuálnym želaniam zákazníkov. Okrem toho platí, že s pohonom E PERFORMANCE v modeli GLC 63 S prinášame na trh prvé vysokovýkonné hybridné SUV. Náhon na všetky kolesá, aktívne riadenie zadnej nápravy a rýchlo radiaca prevodovka umocňujú emocionálny a pre AMG typický zážitok z jazdy.“ Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.

Model Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC je vybavený 2,0-litrovým štvorvalcovým motorom AMG s elektrickým turbodúchadlom, ktorý má výkon 310 kW (421 k) a vďaka remeňom poháňanému štartovaciemu generátoru (RSG) dokáže v dolnej oblasti rozsahu otáčok na krátky čas disponovať ďalším zvýšením výkonu o 10 kW (14 k). K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy, stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním sily s dôrazom na zadnú nápravu, prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením.

Exkluzívne hybridné pohonné ústrojenstvo Mercedes-AMG v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE je po technickej stránke majstrovským dielom. Kombinuje 2,0-litrový turbomotor AMG s jednotkou elektrického pohonu (EDU) na zadnej náprave, čo umožňuje dosiahnuť strhujúci jazdný zážitok s vysokou účinnosťou. Nezávislé hybridné usporiadanie prináša nielen výrazne citeľný ťah, ale aj ešte vyváženejšie rozloženie hmotnosti, z čoho profitujú dynamika jazdy a ovládateľnosť vozidla. Okamžitá reakcia elektrického pohonu na zadnej náprave, rýchly nárast krútiaceho momentu, ako aj rýchle odovzdávanie výkonu sú veľmi výnimočné vlastnosti.

V závislosti od jazdného programu a jazdného stavu platí, že elektromotor dokáže podľa potreby zvýšiť výkon a krútiaci moment. Výsledkom je buď mimoriadne komfortný, alebo na výkon orientovaný pocit z jazdy. Vozidlo umožňuje aj čisto elektrické jazdenie. Elektrické hnacie ústrojenstvo aj vysokovýkonný akumulátor s napätím 400 V sú exkluzívnymi výsledkami vlastného vývoja značky AMG. Rovnako ako vo Formule 1™ platí, že akumulátor s inovatívnym priamym chladením článkov je cielene navrhnutý na rýchle odovzdávanie výkonu a rýchle ukladanie energie. Kombinovaný systémový výkon je 500 kW (680 k), kombinovaný systémový krútiaci moment má hodnotu 1 020 Nm.

Ďalším vrcholom je nový plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ktorý prináša ešte väčšie potešenie z jazdy. V tejto súvislosti treba spomenúť aj sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré kombinuje agilnosť a stabilitu.

Dynamický a súčasne luxusný charakter nových variantov modelu Mercedes‑AMG GLC zvýrazňuje aj množstvo vonkajších a vnútorných prvkov špecifických pre AMG. V rámci dizajnu exteriéru patria k nim obloženie chladiča špecifické pre AMG s vertikálnymi výstuhami, ako aj samostatný spojler predného nárazníka s krídelkami a pochrómovaným ozdobným prvkom. Krídelká, veľké otvory na nasávanie vzduchu a prieduchy cielene usmerňujú prúdiaci vzduch, ktorý sa využíva pri rôznych funkciách. Dizajn dopĺňajú harmonicky integrované bočné obloženia prahov, spojler zadného nárazníka so vzhľadom difúzora (GLC 43) alebo s dodatočnou doskou difúzora (GLC 63 S) a dve dvojité koncovky výfuku (s kruhovým prierezom pre GLC 43 a lichobežníkovým prierezom pre GLC 63 S).

O športový charakter interiéru sa postarajú sedadlá AMG so svojráznym vzhľadom a poťahmi z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna MICROCUT AMG. Na želanie je k dispozícii koža a koža napa s vyrazeným erbom AMG na predných opierkach hlavy. Na želanie sú k dispozícii aj sedadlá AMG Performance.

V tejto súvislosti treba spomenúť aj sériový volant AMG Performance potiahnutý kožou napa (GLC 43) alebo kombináciou koža napa/mikrovlákno MICROCUT (GLC 63 S). Volant je dole sploštený, v oblasti uchopenia perforovaný a je vybavený striebornými hliníkovými radiacimi páčkami. Dve okrúhle tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie rôznych funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy, ako aj jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT. Športovo-luxusnú atmosféru auta dotvárajú športové pedále AMG, podlahové rohože AMG a osvetlené nástupné lišty s nápisom AMG.

Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG. Patria k nim samostatné zobrazenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole, ktorý je orientovaný na výšku, ako aj na projekčnom displeji (na želanie). Štýl Superšportový, ktorý je exkluzívny pre AMG, prináša možnosť zobrazenia rôzneho obsahu prostredníctvom vertikálnej štruktúry. Patrí sem aj ponuka nastavení, v ktorej sa zobrazujú aktuálne nastavenia podvozka alebo prevodovky. V štýle Superšportový si vodič môže dať zobraziť aj navigačnú mapu alebo údaje o spotrebe.

Súčasťou výbavy je aj funkcia AMG TRACK PACE (sériovo pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLC 63 S, na želanie pre GLC 43), ktorá slúži ako záznamník dát pri jazdení na pretekárskej trati. Počas jazdy na pretekárskej trati softvér desaťkrát za sekundu zaznamenáva viac ako 80 špecifických dát vozidla, napríklad rýchlosť, zrýchlenie a uhol natočenia kolies. Rovnako informatívne je aj zobrazovanie časov jednotlivých kôl a sektorov, ako aj ďalšie tréningové a analytické nástroje.


Lamborghini zaznamenalo rekordný predaj za prvý polrok 20231. August 2023

Lamborghini sa darí lepšie ako kedykoľvek predtým po tom, čo zaznamenalo rekordné predaje svojich luxusných, športových automobilov za prvých šesť mesiacov roka. Počas januára až júna 2023 Lamborghini dodalo celkovo 5 341 áut, čo je o 4,9 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Keďže dodávky modelu Revuelto sa ešte nezačali, skok v predaji sa pripisuje výlučne rastúcemu dopytu po atmosférickom motore V10 Huracan a vysokovýkonnom SUV Lamborghini Urus.

EMEA (Európa, Blízky východ a Afrika) bola najväčším regiónom pre Lamborghini v 1. polroku 2023 s 2 285 dodanými vozidlami. Nasledovala Amerika s 1 857 vozidlami a Ázia a Tichomorie boli tretie s 1 199 vozidlami. Spojené štáty boli zďaleka najväčším jednotným trhom značky s 1 625 kusmi, nasledované Veľkou Britániou (514), Nemeckom (511), pevninskou Čínou, Hongkongom a Macaom (450), Japonskom (280) a Talianskom (270).

V prvých šiestich mesiacoch roka sa tržby zvýšili o 6,7 % na 1,42 miliardy eur, zatiaľ čo prevádzkové výnosy vzrástli o 7,2 % na 456 miliónov eur, čo viedlo k zvýšeniu návratnosti predaja o 32,1 %.

Luxusné, športové autá Lamborghini Urus a Huracan už nie je možné objednať, pretože výrobná séria je už vypredaná. Oba budú ukončené v druhej polovici roku 2024, ale Urus sa vráti ako plug-in hybrid, zatiaľ čo nástupca Huracanu bol sledovaný pri testovaní, pravdepodobne s preplňovaným motorom V8. Nové Lamborghini Revulto je tiež veľmi žiadané, pretože zúrivý býk má dostatok objednávok na to, aby bol zaneprázdnený viac ako dva roky. To znamená, že novo zadané objednávky budú splnené až koncom roka 2025.

Medzitým Lamborghini oslavuje svoje 60. výročie v roku 2023. Okrem odhalenia náhrady Aventadoru ukázal aj SC63 slúžiaci ako hybridný prototyp LMDh určený na vytrvalostné preteky.

Pri pohľade do budúcnosti bude v roku 2028 predstavený štvrtý luxusný, športový  automobil značky. Nový model, ktorý bude slúžiť ako vôbec prvý elektromobil značky, bude mať tvar 2+2 grand tourer s väčšou svetlou výškou ako superšporty, ale nie tak vysoký ako Urus. Očakáva sa, že bude využívať platformu zdieľanú s inými špičkovými modelmi skupiny Volkswagen replikáciou stratégie používanej pre Urus.

zdroj: motor1.com


McLaren 765LT dostal vylepšenia z uhlíkových vlákien od Novitec31. Júl 2023

McLaren uviedol na trh luxusné, športové autá McLaren 765LT ako špeciálnu verziu modelu 720S. Automobilka plánovala vyrobiť len 765 exemplárov variantu s dlhým chvostom, takže ich je málo. Superšport však neunikol tuningovej scéne a tak sú k dispozícii rôzne vylepšenia.

Tento príklad nosí obal od spoločnosti s názvom Fostla.de Concepts so sídlom v nemeckom Hannoveri a dopĺňa existujúce prvky z uhlíkových vlákien, ako sú kryty zrkadiel. Oranžová pomlčka pomáha zvýrazniť predný splitter, bočné lamely, predný kufor, strechu, krídlo a zadný difúzor.

Toto luxusné, športové auto tiež dostalo vylepšené prvky z uhlíkových vlákien od spoločnosti Novitec, aby zvýraznilo svoj vzhľad zábalom, ktorý je vo farbe Badlands Green a pekne kontrastuje s uhlíkovými vláknami a oranžovou farbou. Model 765LT má nové veko kufra N-Largo a strešnú lopatku. Auto tiež dostáva vložky pre bočné prívody vzduchu.

McLaren jazdí na kovaných, 20-21 palcových originál diskoch MC21 so stredovými zámkami vyvinutými v spolupráci s Vossen. Pneumatiky majú rozmer 255/20 ZR20 vpredu a 325/25 ZR21 vzadu. Pružiny Novitec znižujú 765LT približne o 20 mm, čím sa podvozok približuje k novým kolesám.

McLaren odhalil 765LT v marci 2020. Výrobu začal so 4.0-litrovým motorom V8 s dvoma turbodúchadlami, ktorý dosiahol výkon 755 koní. Auto smerovalo výkon cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Prísna diéta znížila hmotnosť modelu 765LT oproti 720S o 80 kg, čo zaručuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.7 sekundy. Môže dosiahnuť rýchlosť 200 km/h za 7,2 sekundy.Model váži len 1.300 kg aj vďaka pridaniu nových komponentov z uhlíkových vlákien, titánového výfuku a tenšieho skla.

Prepracované komponenty karosérie, ako je predný nárazník, predný splitter, zadný difúzor a bočné lopatky, pomohli zvýšiť prítlak vozidla o 25 %. Úprava v spojení so širším rozchodom predných kolies zlepšuje ovládateľnosť superšportu. McLaren spojil všetku túto silu s uhlíkovo-keramickými brzdami a strmeňmi z luxusného, športového auta McLaren Senna.
zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz prináša nový samostatný konštrukčný rad- CLE kupé30. Júl 2023

Formovaná túžbou: značka Mercedes-Benz prináša nový samostatný konštrukčný rad, čím pokračuje vo svojej dlhej tradícii vysnívaných luxusných, športovo-elegantných automobilov. Nová CLE kupé využíva koncepčné a technické inovácie Triedy C a Triedy E. Nový dvojdverový model s výrazným dizajnom a exkluzívnymi prvkami komfortnej výbavy zameranej na dosiahnutie maximálnej individuality a suverénnych športových hodnôt jazdného výkonu však ide úplne vlastnou cestou. Uvádzanie modelu Mercedes-Benz CLE kupé na európsky trh sa začína v novembri. V budúcom roku bude nasledovať model CLE kabriolet pre vyznavačov jazdenia s otvorenou strechou. Nový konštrukčný rad vysnívaného vozidla znamená, že výrobca vozidiel Mercedes-Benz plní želanie mnohých zákazníkov v segmente Triedy C a Triedy E.

Ikonický dizajn: dlhý rázvor, ďaleko vpredu umiestnený a výrazne sklonený stĺpik A, k tomu krátky predný a o niečo dlhší zadný previs karosérie, ako aj výrazne tvarované ramená a veľké kolesá – tieto športovo-elegantné proporcie mali vždy zvláštne čaro a sú neoddeliteľne spojené so značkou Mercedes-Benz. Nová CLE kupé ich spája s modernou rečou tvarov od značky Mercedes-Benz. V súlade s filozofiou dizajnu zmyselnej čistoty značky Mercedes-Benz vznikla skulptúra plná sily a dynamiky, ktorá po každej stránke stelesňuje emocionálnosť.

Atletický prejav: progresívne dopredu sklonená predná časť („žraločí nos“) s hlboko vtiahnutou kapotou motora, ploché svetlomety s LED so svojráznym dizajnom a novonavrhnutá trojrozmerná maska chladiča sa postarajú o atletický a zároveň veľmi elegantný prejav. Výrazne tvarované charakteristické prelisy na dlhej kapote odkazujú na výkonné motory vybavené až šiestimi valcami. Pri pohľade zboku výrazná línia vytvára štruktúru mohutného objemu. Táto charakteristická línia sa tiahne od svetlometu po vonkajšie zrkadlo a od zadného svietidla po kľučku dverí. Svalnatá zadná časť vozidla je formovaná splývavými plochami a plynulými prechodmi. Dvojdielne zadné svietidlá s LED sa vyznačujú vnútorným dizajnom s trojrozmerným stvárnením.

Veľa miesta: nové dvojdverové vozidlo s dĺžkou 4 850 milimetrov, šírkou 1 860 milimetrov a výškou 1 428 milimetrov je najväčším kupé v segmente strednej triedy. Priestorová koncepcia modelu CLE kupé, pri ktorej treba spomenúť najmä predĺženie rázvoru o 25 milimetrov, ponúka výrazne viac miesta ako kupé Triedy C. Najmä cestujúci vzadu majú k dispozícii o 10 milimetrov väčší priestor na hlavu, o 19 milimetrov väčší priestor na plecia a lakte a o 72 milimetrov väčší priestor na kolená. Batožinový priestor sa zväčšil o 60 litrov a bez problémov pojme tri golfové vaky.

Športový luxus: v interiéri upútajú pozornosť voľne stojaci 12,3-palcový plne digitálny združený displej, 11,9-palcový centrálny displej orientovaný smerom k vodičovi s užívateľsky vhodnou orientáciou na výšku a aktívne náladové osvetlenie so 64 farbami. Na želanie môže pokračovať od stredovej konzoly až pod krajné ventilačné dýzy. Na dverách sa jeden svetelný pás tiahne pozdĺž obrysov lakťovej opierky a línie boku až do oblasti zadných sedadiel. Ďalším výrazným prvkom výbavy sú predné sedadlá s integrálnym športovým dizajnom, ktoré boli vyvinuté exkluzívne pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLE. V kombinácii s voliteľne dodávaným 3D obklopujúcim ozvučovacím systémom BurmesterÒ sa v nich nachádzajú po dva reproduktory vo výške opierok hlavy. Tieto reproduktory v bezprostrednej blízkosti uší sa pri využití technológií Dolby Atmos a Spatial Audio postarajú o veľmi individuálny a pohlcujúci hudobný zážitok.

Špecifická funkcia EASY-ENTRY: prvýkrát vo vozidle Mercedes-Benz sa predné sedadlá neodisťujú pomocou páky, ale pomocou ušľachtilo pôsobiaceho pútka z kože napa. Nachádza sa na hornom okraji operadla a je komfortne dosiahnuteľné.

Najnovšia generácia systému MBUX: model CLE kupé preberá množstvo digitálnych inovácií z novej Triedy E. S novou architektúrou elektroniky a treťou generáciou infotainmentu MBUX je najinteligentnejším kupé s trojcípou hviezdou. Ponúka mimoriadne interaktívnu zábavu s aplikáciami od poskytovateľov z tretích strán a novú úroveň individuálneho prispôsobenia s automatizovanými komfortnými funkciami (rutinami).

Elektrifikovaný jazdný zážitok: dôsledná elektrifikácia a inteligentné zmenšovanie pri zachovaní parametrov viedli k tomu, že nová CLE kupé určuje štandardy v oblasti efektívnosti. Všetky motory majú pomocný hybridný pohon s integrovaným štartovacím generátorom a 48-voltovým elektrickým systémom. Na výber sú štvorvalcové agregáty a najvýkonnejším hnacím agregátom je 3,0-litrový benzínový radový šesťvalcový motor (Mercedes-Benz CLE 450 4MATIC, predbežné hodnoty WLTP: kombinovaná spotreba paliva: 8,6 – 7,8 l/100 km, kombinované emisie CO₂: 196 – 176 g/km).

Športovo-komfortný pôžitok z jazdy: podvozok je sériovo znížený o 15 milimetrov. O mimoriadne agilné a súčasne aj komfortné potešenie z jazdy sa postará na želanie dodávaný systém DYNAMICKÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE s kontinuálne nastaviteľným tlmením na prednej aj na zadnej náprave v kombinácii s riadením zadnej nápravy; obidve funkcie sú súčasťou technického balíka. Uhol natočenia kolies predstavuje maximálne 2,5 stupňa. Priemer otáčania sa vďaka tomu zmenší o 50 centimetrov. CLE kupé s pohonom zadných kolies tak má napriek väčším rozmerom vozidla menší priemer otáčania ako kupé Triedy C (10,7 namiesto 11,2 metra).

Bohatá bezpečnostná výbava: mnohé asistenčné jazdné systémy, z ktorých niektoré boli zdokonalené,  ponúkajú pri jazde podporu závislú od konkrétnej situácie a súčasne prinášajú vyššiu bezpečnosť. Sériová výbava zahŕňa systémy ATTENTION ASSIST, aktívny asistent brzdenia a aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu. Súčasťou výbavy sú aj asistent sledovania povolenej rýchlosti a parkovací balík s cúvacou kamerou.


MANUFAKTUR – značka individualizácie29. Júl 2023

Značka Mercedes-Benz vždy ponúkala svojim zákazníkom možnosť, aby dali svojim luxusným, športovým autám individuálny štýl. Od najrôznejších farebných odtieňov až po množstvo najmodernejších prvkov výbavy:   Mercedes si môžete ľahko zostaviť podľa vlastných želaní a predstáv. Spoločnosť Mercedes-Benz už viac ako pred rokom a pol zašla ešte o krok ďalej a predstavila program MANUFAKTUR, ktorý   pri objednávaní vozidla pomáha zákazníkom dosiahnuť ešte vyššiu mieru individuálneho prispôsobenia vozidla.

Keďže sa tento program stretol s veľmi dobrým ohlasom, bude sa priebežne rozširovať. Program na individuálne prispôsobenie sa v nasledujúcich rokoch má rozšíriť na všetky luxusné, športové autá vyššej triedy, vďaka čomu ešte väčší počet zákazníkov značky Mercedes-Benz získa možnosť dokonalého individuálneho prispôsobenia vozidla. S týmto cieľom budú na výber nové farby kože, individuálne grafické stvárnenia sedadiel a razby kože, ako aj nové varianty výbavy interiéru – napríklad ozdobné prvky v nezvyčajných farbách a exkluzívne laky. S programom MANUFAKTUR zákazníci už teraz získajú automobil mimoriadnej hodnoty, ktorý bude vyrobený podľa ich predstáv a želaní.

To bolo možné vďaka kombinácii viacerých faktorov. Na jednej strane platí, že úzka vzájomná komunikácia so zákazníkmi bola kľúčová kvôli najlepšiemu možnému pochopeniu a splneniu takmer všetkých potrieb a želaní ohľadom ich vozidiel. Spoločnosť Mercedes-Benz okrem toho investovala aj do vzdelávania zamestnancov, ktorí sú za tento program zodpovední. Výsledkom je jedinečná úroveň kvality, individuálneho prispôsobenia a exkluzivity.

„Pri výbere auta naši zákazníci očakávajú vytúžené vozidlo s najmodernejšími technológiami a najvyššou kvalitou spracovania, ktoré bolo vyrobené zodpovedne a trvale udržateľným spôsobom. Práve to ponúka program MANUFAKTUR v našom nemeckom výrobnom závode v Sindelfingene. Vyčlenený tím vyberaných špecialistov je vyškolený na to, aby s použitím tých najkvalitnejších materiálov a remeselného spracovania značky Mercedes-Benz prispôsoboval vozidlá osobnému vkusu našich zákazníkov.“ Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, riadenie výroby a dodávateľského reťazca

Program MANUFAKTUR obsahuje celý rad individuálnych, personalizovaných prvkov, ktoré bežne nemožno nájsť v zákazkových knihách. V tejto súvislosti treba spomenúť možnosti ako laky magno a výrazné prvky v interiéri, napríklad čalúnenia na mieru v kombinácii s dielmi obloženia prístrojovej dosky a dverí z dreva alebo s klavírovým lakom. V súčasnosti sú k dispozícii pre luxusné, športové autá, napríklad pre Mercedes-AMG GT 4-dverové kupé, Mercedes-AMG SL, Mercedes-Benz EQS sedan, pre Triedu S – vrátane verzií MaybachAMG – a samozrejme aj pre Triedu G. Program MANUFAKTUR umožňuje, aby vznikli fascinujúce kompozície farieb, textúr, materiálov a povrchových úprav. O bezchybné spracovanie týchto materiálov a povrchov sa stará tím špecialistov, ktorí absolvovali minimálne trojročné vzdelávanie zamerané na takúto ručnú prácu.

Pre exteriér sú k dispozícii mnohé jednovrstvové laky MANUFAKTUR, ako aj laky metallic a magno. Napríklad v prípade Triedy G si zákazníci môžu vybrať približne z 30 farieb MANUFAKTUR, pri Triede S je až13 farieb MANUFAKTUR. Pre luxusné, športové autá Mercedes-Maybach Triedy S je okrem toho k dispozícii aj mnoho dvojfarebných lakov.

Interiérový balík MANUFAKTUR je k dispozícii pre všetky modely Triedy S. Predné aj zadné sedadlá sú potiahnuté kožou napa a majú prepracované kosoštvorcové prešívanie. Koža napa vo farbe MANUFAKTUR je použitá aj na lakťových opierkach na dverách, na stredovej konzole, ako aj v dolnej časti prístrojovej dosky. Tento variant programu MANUFAKTUR ponúka zákazníkom všetky výhody individuálneho prispôsobenia bez predĺženia výrobného procesu.

Splnenie špecifických, individuálnych želaní zákazníkov aj mimo rámca ponuky programu MANUFAKTUR je možné prostredníctvom ešte vyššej miery individuálneho prispôsobenia. Kompetentní poradcovia v centre Mercedes-Benz Center of Excellence v Sindelfingene a v ateliéri Maybach v Šanghaji poskytnú zákazníkom poradenstvo a podporu pri implementácii.

Prostredníctvom koncepčného vozidla Vision pre program MANUFAKTUR výrobca vozidiel Mercedes-Benz prináša pútavý výhľad na exkluzívne možnosti individuálneho prispôsobenia vozidla. Stvárnenie exteriéru a interiéru v prípade modelu Mercedes-Maybach Triedy S ponúka predstavu o tom, čo by mohlo byť možné v budúcnosti. Decentný šarm exteriéru je predohrou k očarujúcemu, nezameniteľnému interiéru, ktorý je vybavený doposiaľ nevídanými detailmi.

Trblietavý číry lak na farebnej prvej vrstve náteru obsahuje pravé plátky skla, ktoré dodávajú výrazne pôsobiacemu modelu Mercedes-Maybach Triedy S nádych hviezdneho prachu. Výsledný elegantný lesk sa mierne mení v závislosti od dennej doby a intenzity okolitého svetla. Rovnaký efekt na mohutných 20-palcových kovaných diskoch s piatimi otvormi dotvára celkový obraz. Nápadný lak kontrastuje s lesklými pochrómovanými ozdobnými prvkami, výraznou maskou chladiča Mercedes-Maybach a emblémom Mercedes-Maybach na stĺpiku C.

Riaditeľské sedadlá v koncepčnom vozidle Vision pre program MANUFAKTUR žiaria v novom farebnom odtieni kukuričná žltá. Sú potiahnuté najjemnejšou, trvalo udržateľným spôsobom spracovanou kožou napa a majú nový kaleidoskopický vzor. Výrazné geometrické krivky sú progresívnym vyjadrením komfortu. Sedadlá sú opatrené dôkladne spracovaným prešívaním, ktoré dopĺňa neobyčajné grafické stvárnenie sedadiel a stredovej konzoly. Obloženie v oblasti za plecami a medzi sedadlami je opatrené rovnakým hlbokolesklým čírym lakom ako exteriér. Kožou napa vo farbe kukuričná žltá sú potiahnuté aj obloženia dverí, stredový tunel a lakťové opierky. Nové, odvážne farby a vzory vytvárajú nový druh vizuálneho zážitku z luxusných, športových automobilov Mercedes-Maybach. Týmto spôsobom sa značka chce otvoriť novým cieľovým skupinám.


Divízia Mercedes-Benz Vans predstavila vylepšenú triedu V28. Júl 2023

Divízia Mercedes-Benz Vans slávnostne otvorí svoju divíziu Van Electric Architecture (VAN. EA) v roku 2026, ale medzitým dáva stredne veľkým dodávkam facelift pre rok 2024. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz V, Trieda V Marco Polo, Vito, e-Vito a EQV dostávajú aktualizácie zvnútra aj zvonku, aby zostali konkurencieschopné v náročnom segmente. V závislosti od stupňa výbavy majú teraz niektoré dodávky množstvo trojcípych hviezd zabudovaných do mriežky chladiča, ktoré odrážajú nedávno predstavené luxusné, športové autá, ako je nový Mercedes-Benz E.

Keď už hovoríme o mriežke chladiča, teraz je osvetlený obrys LED na triede V/triede V Marco Polo a EQV, zatiaľ čo efektný exkluzívny model triedy V prvýkrát dostane klasickú vzpriamenú hviezdu namontovanú na kapote. Viaclúčové LED svetlomety sa dodávajú buď štandardne alebo voliteľne, zatiaľ čo zadné LED svetlá dostali aktualizáciu so zatemneným obrysom. Ak si vyberiete niektorý z modelov Triedy V alebo EQV, dostanete chrómové obloženie s nápisom Mercedes-Benz. Zmeny na vonkajšej strane završuje päť nových farieb laku a niekoľko aero-optimalizovaných zliatinových originál diskov Mercedes-Benz vo veľkostiach 17, 18 a 19 palcov.

Všetky dodávky dostanú najnovší informačno-zábavný systém MBUX. Vito/eVito má teraz 5,5-palcový farebný prístrojový panel a 10,25-palcový dotykový displej, zatiaľ čo Trieda V / Trieda V Marco Polo a EQV sa môžu pochváliť dvojicou 12,3-palcových displejov. Aktualizovaná stredová konzola obsahuje voliteľnú bezdrôtovú nabíjaciu podložku a sú tu nové vychytávky, ako je vyhrievaný volant, bezkľúčové štartovanie, 64-farebné náladové osvetlenie a tlmené zadné osvetlenie pre jazdu v noci.

V budúcnosti Mercedes štandardne vybaví Mercedes-Benz V a EQV ľavostrannými posuvnými dverami, zatiaľ čo elektrická parkovacia brzda je štandardom aj v komerčných verziách vybavených automatickou prevodovkou. Aktívny asistent brzdenia teraz funguje aj na križovatke a môžete si objednať adaptívne viaclúčové LED svetlomety s 84 individuálne nastaviteľnými LED diódami. Stredne veľké dodávky dostanú vylepšený parkovací balík s 360-stupňovou kamerou a asistentom manévrovania s prívesom pre vozidlá vybavené závesom prívesu a automatickou prevodovkou.

Nemecká značka luxusných, športových automobilov opisuje aktualizované dodávky ako medzistupeň na ceste k plnej elektrifikácii. Divízia Mercedes-Benz Vans predpokladá, že elektromobily budú do konca desaťročia tvoriť viac ako polovicu celkového predaja.

zdroj: motor1.com


Manhart MH3 400d je zlovestný dieselový sedan s výkonom 380 koní27. Júl 2023

Predaj dieselových automobilov v Európe v posledných rokoch síce klesá, ale viac ako 18% všetkých dodávok od januára do júna tohto roka pochádza z vozidiel so vznetovými motormi. To pravdepodobne uľahčuje vysvetlenie, prečo tuningové spoločnosti ako Manhart pokračujú vo vývoji výkonných, luxusných, športových automobilov poháňaných naftou.

Najnovší model MH3 400d vychádza z BMW 3 v prevedení M340d. Pre nezasvätených je to sedan s naftovým motorom (k dispozícii aj ako nie veľmi agilné kombi) s 3,0-litrovým radovým šesťvalcovým twin-turbo motorom pod kapotou. Dokonca aj v štandardnom prevedení ponúka zaujímavý výkon 335 koní (250 kilowattov) a krútiaci moment 700 Nm medzi 1 750 a 2 250 otáčkami za minútu. Osemstupňová automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu posiela výkon na všetky štyri kolesá.

Manhart neprichádza rovno s úpravami motora, vylepšenia ponecháva na powerbox. Bez pridania hardvérových vylepšení – okrem nového zadného tlmiča výfuku s ovládaním ventilov a štyroch 90 mm koncoviek výfuku – tuningový ateliér zvyšuje výkon motora na 380 k (280 kW) a krútiaci moment 770 Nm. Vďaka tomu je MH3 400d ešte výkonnejšie ako luxusné, športové autá Alpina D3 S s výkonom 350 koní (261 kW). Neexistujú žiadne údaje o zrýchlení, aj keď zvýšený výkon by pravdepodobne mal znamenať rýchlejší šprint z 0-100 km/h ako 4,0 sekundy štandardného modelu.

K dispozícii je aj exteriér, ktorý zodpovedá tomuto výkonu. Vylepšenia začínajú karbónovými prídavnými dielmi z radu BMW M Performance, vrátane predných spojlerových líšt a nového difúzora vzadu. Auto je zakončené v lesklej čiernej farbe s novými striebornými a červenými pruhmi pre výraznejší vzhľad v porovnaní s továrenským vzhľadom. Sada dvojramenných 20-palcových originl diskov Concave One dotvára vizuálne vylepšenia. Zlepšenie ovládateľnosti zaisťuje aj odpruženie, ktoré je o 40 mm nižšie na prednej náprave a o 30 mm nižšie vzadu.

zdroj: motor1.com


Tesla zvoláva do servisu niektoré verzie Modelu S, X a Y26. Júl 2023

Tesla zvoláva niektoré luxusné, športové autá Tesla Model S, Model X a Model Y, pretože uhol sklonu predných kamier nemusí byť zosúladený so špecifikáciami, čo môže spôsobiť, že prvky aktívnej bezpečnosti nebudú k dispozícii bez upozornenia vodiča na ich nedostupnosť, podľa oznámenia o stiahnutí zverejneného Národnou správou bezpečnosti cestnej premávky (NHTSA).

Automatické núdzové brzdenie, varovanie pred čelnou kolíziou a asistent udržiavania v jazdnom pruhu by mohli byť nefunkčné kvôli nesprávnemu uhlu sklonu predných kamier, ale vodič by nevedel, že tieto funkcie nie sú k dispozícii, pretože auto nevydá žiadne varovanie, hovorí NHTSA. To môže spôsobiť, že vodič sa bude spoliehať na nedostupné funkcie, čo by mohlo zvýšiť riziko kolízie.

Podľa oficiálnej správy je do zvolávacej akcie potenciálne zapojených 1 337 vozidiel, pričom sa odhaduje, že 80 % jednotiek má poruchu. Súčasťou zvolávacej akcie sú luxusné, športové autá Tesla Model S vyrobené medzi 24. januárom a 10. júlom, jednotky Modelu X vyrobené medzi 17. januárom a júlom 2023, ako aj luxusné, športové autá Tesla Model Y vyrobené medzi 27. aprílom a 13. júlom.

Automobilka so sídlom v Austine identifikovala 83 záručných nárokov a 2 správy z terénu, ktoré môžu súvisieť s problémom opísaným zvolávaním, ale nie je si vedomá žiadnych nehôd, zranení alebo úmrtí, ktoré by mohli súvisieť s týmto stavom.

Na vyriešenie problému servis Tesla skontroluje uhol sklonu predných kamier na dotknutých vozidlách a v prípade potreby bezplatne upraví uhol podľa špecifikácií.

Predtým Tesla stiahla 137 kusov Modelu Y, pretože ich volanty nemuseli byť pripevnené podľa špecifikácií, zatiaľ čo Model 3 bol stiahnutý v apríli, pretože upevňovacie prvky na bočnom článku predného zavesenia sa môžu časom uvoľniť, čo môže spôsobiť, že sa článok zavesenia oddelí od pomocného rámu.

V nedávnej štúdii publikovanej spoločnosťou iSeeCars bola Tesla identifikovaná ako najviac zvolávaná automobilová značka v Spojených štátoch, pričom Tesla Model S, Model 3, Model X a Model Y zabezpečili štyri z piatich najlepších miest pre väčšinu stiahnutých modelov.

zdroj: motor1.com


Aston Martin Valour je už vypredaný25. Júl 2023

Aston Martin Valour debutoval ako luxusné, športové auto s retro nádychom na tohtoročnom festivale rýchlosti v Goodwoode. Spoločnosť obmedzila výrobu iba na 110 kusov pre celý svet. Do dvoch týždňov od premiéry našla britská značka kupcov pre všetky tieto luxusné, športové autá.

“Potvrdzujem, že auto bolo vypredané, ale nemôžem zdieľať alokačné čísla pre USA. Cena sa odhaduje medzi 1,5 až 2 miliónmi USD,” povedal hovorca Aston Martin so sídlom v USA.

Štýl exteriéru modelu Valour spája prvky z modelov Aston Martin z rokov 1970 a 80, ako sú Vantage a V8, a zároveň sa výrazne podobá na model Victor 2020. Vypuklá kapota, nízky nos a široké blatníky prispievajú k agresívne vyzerajúcemu zovňajšku.

Interiér je high-tech a športový. Pred vodičom sa nachádza digitálny združený prístroj a v hornej časti stredového panela je samostatný displej infotainmentu. Niekoľko fyzických ovládacích prvkov je pod centrálnym monitorom a na konzole sú tlačidlá za výrazným radením.

Pod dlhou kapotou sa ukrýva twin-turbo motor V12 o objeme 5,2-litra. Motor čerpá výkon 705 koní a krútiaci moment 555 libier. Výkon putuje na zadnú nápravu prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Luxusné, športové autá Aston Martin Valour majú tiež odpruženie s adaptívnymi tlmičmi a karbónovo-keramické brzdy. Podvozok má dodatočné vystuženie na zlepšenie tuhosti vozidla.

Aston Martin nezverejnil žiadne výkonnostné špecifikácie, ako sú časy zrýchlenia Valour alebo maximálna rýchlosť.

Aj keď si ho nemôžete dovoliť, Aston Martin má konfigurátor pre Valour, ktorý umožňuje každému postaviť si ideálny príklad. K dispozícii sú desiatky farebných možností exteriéru a veľa možností výbavy. Možnosti špecifikácie interiéru sú podobne široké, s mnohými farebnými možnosťami kože a výberom menších detailov, ako napríklad, či je gombík radiacej páky hliník, orechové drevo alebo leštený titán. K dispozícii je komfortné vybavenie, ako je vyhrievaný volant a ventilované sedadlá.

zdroj: motor1.com


Mimoriadny model Mercedes-AMG G 63 „Grand Edition”24. Júl 2023

Modelom Mercedes-AMG G 63 „Grand Edition“ (WLTP: kombinovaná spotreba paliva: 16,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 363 g/km) výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz zdôrazňuje výnimočné postavenie výkonného terénneho vozidla, ktoré je od roku 2002 súčasťou portfólia legendárnej rodiny terénnych vozidiel. Mimoriadny model limitovaný na 1 000 kusov má lak vo farbe nočná čierna MANUFAKTUR magno so zlatistými detailmi vytvárajúcimi pôsobivý vizuálny kontrast. Tie zvýrazňujú dizajnové prvky, ktoré poukazujú na priame príbuzenstvo modernej ikony terénnych vozidiel s prvým modelom G z roku 1979.

„Aj luxusné, športové autá Mercedes-AMG G 63 sa medzičasom nesporne považujú za automobilovú ikonu a svoje jedinečné postavenie medzi výkonnými terénnymi vozidla dokazuje výkonným pohonom, podvozkom AMG RIDE CONTROL a jazdnými programami špecifickými pre AMG. Jedinečnosť tohto vozidla SUV s osobitným charakterom zdôrazňuje aj exkluzívny interiér a bohatá výbava. Výraznou a limitovanou edíciou Grand Edition si pripomíname úspešný príbeh modelu G 63, ktorý ešte zďaleka nekončí.” Michael Schiebe, výkonný riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH a vedúci skupiny Top End Vehicle (TEV).

Logo AMG aj hviezda Mercedes sú na modeli „Grand Edition“ prvýkrát vyhotovené vo farbe kalaharská zlatá magno. Okrem toho na kapote motora vyniká erb značky z Affalterbachu zameranej na výkon – tiež vo farbe kalaharská zlatá magno. V tomto farebnom odtieni sú vyhotovené aj vložky v predných a zadných nárazníkoch, vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu, hviezda Mercedes vo vložke krytu náhradného kolesa, ako aj prstenec náhradného kolesa. Výrazný mimoriadny model je vybavený 22-palcovými kovanými originál diskami AMG s dizajnom krížových lúčov v technickej zlatej farbe s matnou čiernou stredovou zaisťovacou maticou a hviezdou Mercedes tiež vo farbe technická zlatá. Tento farebný odtieň vyniká aj na bočných fóliách modelu „Grand Edition“. Súčasťou mimoriadneho modelu je aj na mieru vyrobená interiérová autoplachta AMG. So svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevných syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a škrabancami.

Aj interiér modelu Mercedes-AMG G 63 „Grand Edition“ sa vyznačuje kontrastom čiernej a zlatej farby: pri nastúpení do vozidla privítajú cestujúcich emblémy „AMG“ na čiernych nástupných lištách, ktorých obrysy sú osvetlené. Sedadlá sú potiahnuté čiernou kožou napa z programu výbavy G manufaktur s kontrastnými zlatými ozdobnými švami. Do operadiel sú vsadené plakety so zlatým logom AMG a zlatým lemovaním. Podlahové rohože sú tiež vyhotovené v čiernej farbe a zdobené zlatými švami. Stropné držadlá sú potiahnuté kožou napa. Ozdobný prvok na vložke držadla na strane spolujazdca je vyhotovený v uhlíkových vláknach s medenou niťou a obsahuje aj vysokohodnotnú plaketu opatrenú nápisom „Grand Edition“. Ďalšie ozdobné prvky v interiéri sú rovnako vyhotovené z uhlíkových vlákien s medenou niťou. Na volante AMG Performance, ktorý je potiahnutý mikrovláknom DINAMICA, pribudla spona volantu s plaketou G 63.