Novinky

Unikátne Ferrari 812 Competizione bude vydražené na charitu v NY22. August 2023

Ferrari predstavilo luxusné, športové autá 812 Competizione v máji 2021 ako verziu 812 Superfast najviac zameranú na trať s vylepšenou pohonnou jednotkou a aerodynamickými vylepšeniami. Zatiaľ čo varianty Competizione a Competizione A (A pre Aperta alebo kabriolet) sú vypredané, talianska značka debutuje jednorazovým modelom, ktorý bude vydražený na charitu.

Inšpirované konceptom “prázdneho listu”, Ferrari Styling Center sa vydalo na cestu, ktorá odzrkadľuje začiatok každého nového luxusného, športového auta. To znamená, že nápady, postrehy a poznámky boli načrtnuté na žltej lepenke, čím sa vytvoril základ pre túto tvorbu na mieru.

Ťažiskom dizajnových vylepšení je matná žltá farba exteriéru Giallo Tristrato. Karoséria je plátno, ktoré hostí kreatívneho génia- hlavného dizajnéra Ferrari, Flavia Manzoniho. Línie a kontúry Ferrari 812 Competizione ožívajú s jemnosťou, ktorú si dokáže predstaviť iba Manzoniho myseľ. Čo robí tento konkrétny výtvor ešte pôsobivejším, je použitie matného náčrtu Nero DS, ktorý sleduje najikonickejšie detaily hlavného dizajnéra. Táto dynamická súhra matných tónov dodáva hĺbku a charakter dizajnu, ktorý je už teraz pozoruhodný.

Je dôležité poznamenať, že zatiaľ čo toto luxusné, športové auto je výtvorom na mieru, na vozidle ako takom neboli použité žiadne mechanické vylepšenia. Výkonnostný rodokmeň Ferrari 812 Competizione zostáva nedotknutý, čo znamená, že pod kapotou je silnejšia verzia 6,5-litrového motora Ferrari V12. V tejto vylepšenej aplikácii je pohonná jednotka schopná ponúknuť výkon 830 koní pri 9 250 otáčkach za minútu, čo zaradzuje luxusné, športové autá Ferrari 812 Competizione do elitnej výkonnostnej ligy.

Ferrari sa rozhodlo vydražiť toto jednorazové luxusné, športové auto zamerané na trať pre ušľachtilú vec. Auto sa bude predávať na Ferrari Gala v New Yorku na jeseň tohto roku, pričom celý výťažok pôjde na charitu, ale automobilka zatiaľ nepovedala, čo je príčinou. Napriek tomu je to príležitosť nielen vlastniť vzácny kus automobilovej histórie, ale aj prispieť k zmysluplnému úsiliu.

zdroj: motor1.com


Koncept Lanzador ukazuje prvé elektrické Lamborghini21. August 2023

Napriek svojej histórii výroby výkonných, luxusných, športových automobilov s motorom V12 sa Lamborghini pozerá smerom k elektrickej budúcnosti s konceptom Lamborghini Lanzador. Lanzador 2+2 nie je len dizajnovým cvičením, ale skôr skorým pohľadom na prvý elektromobil automobilky, ktorý má prísť v roku 2028 ako alternatíva k iným elektromobilom v prémiovom segmente.

V boji s luxusnými, športovými autami ako Ferrari PurosangueRolls-Royce Spectre by sa mal Lanzador vyznačovať výkonom prvého z nich za každého počasia s ohromujúcimi proporciami a prítomnosťou toho druhého. Odvážny štýl, futuristická kabína a čo je najdôležitejšie, ohromujúci výkon 1 341 koní zaručujú, že sa hodí k iným modelom Lamborghini, či už s motorom V12 alebo nie.

Ako koncept nemá Lanzador príliš veľa konkrétnych detailov, pokiaľ ide o pohonnú jednotku EV, ktorá sa nachádza pod jeho odvážnou kožou. Lamborghini hovorí, že bude obsahovať duálne motory s vysokým špecifickým výkonom, čo mu dáva pohon všetkých kolies. Napájanie týchto motorov bude zaisťovať nešpecifikovaná “vysokovýkonná batéria, ktorá tiež zaisťuje dlhý dojazd”, ale opäť sú podrobnosti skromné. Lamborghini sa však vyrovná s jedným významným číslom: Lanzador sa bude pýšiť výkonom 1 megawatt, čo znamená štvorciferné výkonnostné číslo.

Všetkému tomuto gruntu pomáha systém Aerodinamica Lamborghini Attiva, ktorý poskytuje presné aerodynamické ovládanie pohyblivého predného splittera, bočných lopatiek vzadu, rozširujúceho sa difúzora a žalúzií v systéme vzduchových clôn. V najefektívnejšom režime sa tieto aerodynamické prvky prispôsobujú tak, aby poskytovali minimálny odpor vetra, zatiaľ čo športovejšie nastavenie pohonu zvyšuje prítlak pre lepšiu kontrolu.

V Lamborghini Lanzador sa objavuje aj systém aktívneho odpruženia so vzduchovými pružinami, adaptívnymi tlmičmi a riadením zadnej nápravy, ktoré zlepšujú výkon a stabilitu. Podobne presné vektorovanie krútiaceho momentu pomáha distribuovať výkon do motorov vpred a vzadu, pričom každý posiela výkon doprava a doľava, aby sa zabezpečilo rýchlejšie zatáčanie a vyváženejšie ovládanie.

Lanzador s jedinečnými proporciami v porovnaní s existujúcimi luxusnými, športovými autami Lamborghini kombinuje “ultra vysoko výkonné prvky superšportového vozidla Revuelto a animovanú všestrannosť modelu Urus”. Začína to väčšou svetlou výškou, ako sme pôvodne predpokladali, čo zlepšuje využiteľnosť vozidla na zlých cestách.

Na tieto proporcie si však možno treba zvyknúť. Ako nový tvarový faktor v zostave spoločnosti vyzerá Lanzador trochu vysoký a bezstarostný. Aj keď lesklé čierne obloženie spodnej časti tela pomáha znižovať vizuálnu výšku – žmúrte na modré kúsky a uvidíte siluetu superšportu – Lanzador je len asi o 10 cm nižšie k zemi ako luxusné, športové  SUV Lamborghini Urus. Jeho zjednodušená a modernizovaná povrchová úprava karosérie je však oveľa čistejšia a tradičnejšie atraktívna ako polarizujúce Revuelto a je možné, že budúce Lamborghini budú podobne zmiernené.

Napriek svojim modernizovaným proporciám a tvaru má koncept Lanzador stále množstvo dizajnových prvkov charakteristických pre luxusné, športové autá Lamborghini, vrátane geometrických Gandiniho oblúkov nad kolesami (á la Countach) a akcentu karosérie v tvare písmena Y, ktorý má pripomínať prívody vzduchu v automobile so stredným motorom. Línia strechy, hoci je tvarovaná pre zadných pasažierov, si stále zachováva siluetu moderného Lamborghini a trojprvkové zadné svetlá vytvárajú paralelu s vlajkovou loďou plug-in hybridného modelu Revuelto. Tvar otvoru denného svetla dokonca vyzerá trochu ako v minulom Murcielagu, pričom zadné okná napodobňujú “pálkové” vysúvateľné prívody vzduchu tohto vozidla.

Tí, ktorí hľadajú trochu drámy, budú smutní, keď sa dozvedia, že Lanzador má tradične otvárajúce sa dvere, nie nožnice, ktoré preslávil každý superšport V12 od čias Countachu. Poskytujú prístup k priestranne vyzerajúcemu interiéru, rovnako ako športové kupé, s rekonfigurovateľnými zadnými sedadlami a veľkým nákladným priestorom, ktoré zlepšujú každodennú využiteľnosť. Charakteristický koncept “pilota” Lamborghini sa objavuje vpredu, kde vodič a spolujazdec sedia za palubnou doskou v tvare písmena Y, ktorú oddeľuje plávajúci mostík stredovej konzoly.

Digitálny združený prístroj a displej na strane spolujazdca zvládajú úlohy infotainmentu a výrazne chýba stredová dotyková obrazovka. Namiesto toho nájdete rad tlačidiel a prepínačov obkročmo na konzole, niektoré ovládajú obrazovky a iné ovládajú auto. A rovnako ako na všetkých moderných Lamborghini, štartovacie tlačidlo je umiestnené pod dvierkami ako pri odpaľovanie rakiet, zatiaľ čo prepínač ovláda výber dopredu a dozadu.

Kabína tiež vo veľkej miere využíva ekologické materiály, tvrdí Lamborghini. Napríklad čalúnenie z merino vlny pochádza z austrálskych oviec, ktoré každý rok pestujú nové rúno, čím sa materiál stáva obnoviteľným. Zošívanie vlnenej prístrojovej dosky, výplne dverí a čalúnenia sedadiel spolu tvoria nite vyrobené z recyklovaného nylonu a pena sedadla je vyrobená z recyklovaného plastu a vytlačená na 3D tlačiarni, aby sa znížilo množstvo odpadu.

Lamborghini tiež používa v kabíne udržateľne činenú kožu a spracováva ju zvyškovou vodou z výroby olivového oleja. Voda by sa inak musela čistiť v zariadení na čistenie odpadových vôd kvôli jej vysokej kyslosti a fytotoxickému účinku, ale výrobcovia chemikálií ju môžu namiesto toho opätovne použiť na výrobu trieslovín. Lamborghini je tiež hrdé na taliansku synergiu medzi svojimi luxusnými, športovými autami a národným priemyslom olivového oleja.

Koncept Lamborghini Lanzador je najnovším dôkazom nového étosu dekarbonizácie spoločnosti s názvom Direzione Cor Tauri. Najjasnejšia hviezda v súhvezdí Býk, Cor Tauri tiež znamená “srdce býka” v latinčine. Automobilka poukazuje na Cor Tauri ako na ambiciózny symbol, ktorý znižuje svoju uhlíkovú stopu bez toho, aby opustil ducha býka, ktorého si Feruccio Lamborghini idealizoval.

Každé Lamborghini bude nejakým spôsobom elektrifikované do konca roku 2024, pričom Lanzador príde v roku 2028 ako štvrtý model v ponuke automobilky (a jej prvý elektromobil). Výrobná špecifikácia Lanzador sa bude vyrábať v blízkosti sídla spoločnosti v Sant’Agata Bolognese a automobilka plánuje najať ďalších zamestnancov na podporu vývoja a výroby elektromobilu.

zdroj: motor1.com


Rimac sa v budúcich superšportoch zameria na nižšiu hmotnosť20. August 2023

Rimac oslavuje nedávnu jazdu modelu Nevera na okruhu Nürburgring, kde prekonal rekord v sériových elektromobiloch. Napriek nedávnym úspechom plne elektrickej automobilky však stále hľadá spôsoby, ako zlepšiť výkon svojich luxusných, športových automobilov, vrátane zníženia hmotnosti.

Počas osláv špeciálnej edície Rimac Nevera Time Attack v The Quail hovoril Motor1.com s technologickým riaditeľom Emiliom Scervom, ktorý uznal, že budúce luxusné, športové autá Rimac môžu trochu schudnúť, najmä ak chce Rimac pretekať.

“Keď premýšľame o traťovej verzii [Nevera], určite by sme mali pracovať na tom, aby bola ľahšia,” povedal Scervo. “A niektoré ďalšie vylepšenia na dosiahnutie tuhosti, aby bolo vozidlo viac prepojené s vodičom.”

Scervo sa zastavil pred uznaním, že Rimac vyvíjal športové autá iba na trati, ako nedávno odhalené Maserati MCXtrema, ale rozpoznal niekoľko oblastí, v ktorých by sa Nevera mohla zlepšiť, ak je cieľom maximálny výkon. Ľahšie elektrické komponenty by mohli pomôcť, rovnako ako batéria, ktorá lepšie odoláva degradácii dojazdu pri momentoch plnej akcelerácie. Takáto batéria by teoreticky mohla byť zmenšená, aby sa ešte viac znížila hmotnosť.

Nevera váži takmer 2.300 kg, ale napriek svojej hmotnosti patrí medzi najrýchlejšie luxusné, športové autá na svete. Rimac prekonal rekord na Nürburgringu, kde dokončil kolo za 7 minút 5,298 sekundy – o 20 sekúnd rýchlejšie ako predchádzajúci držiteľ titulu, Tesla Model S Plaid s balíkom Track. A ak sa Scervove komentáre ukážu ako presné, na stole by mohlo byť ešte trochu viac výkonu.

zdroj: motor1.com


Lotus predal minulý rok 576 aut, tento rok má už 17.000 objednávok19. August 2023

Lotus, výrobca luxusných, športových automobilov so sídlom v Norfolku, ktorý bol založený pred 75 rokmi Colinom Chapmanom, je známy mnohými vecami, ale masívne výrobné čísla nie sú jednou z nich. Doteraz to tak bolo.

V prvej polovici roka značka vlastnená spoločnosťou Geely zaznamenala nárast počtu objednávok na približne 17 000 vozidiel po celom svete, uviedla spoločnosť, čím prekonala všetky predchádzajúce predajné rekordy a s veľkou ľahkosťou prekonala úbohých 576 kusov, ktoré predala za celý minulý rok.

Najväčším prispievateľom k tomuto masívnemu zlepšeniu je plne elektrické luxusné, športové SUV Lotus Eletre, ktoré debutovalo na jar 2022 a dostalo sa do rúk čínskych zákazníkov koncom marca tohto roka, pričom dodávky vo Veľkej Británii a v Európe sa majú začať koncom tohto leta.

Eletre, postavený v továrni spoločnosti Geely v čínskom Wu-chane, je poháňaný batériou s kapacitou 112 kilowatthodín, ktorá posiela výkon do dvojice elektromotorov, ktoré sú schopné vyrobiť 603 koní v základnom variante a 905 koní vo výbave R, čo umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h už za 2, 9 sekundy. Model má cenovku asi 110.000 EUR, takže jeho konkurenciou sú luxusné, športové autá ako je Tesla Model X a nedávno odhalený Cadillac Escalade IQ.

Veľký rozruch urobil aj luxusný, športový automobil Lotus Emira so stredným motorom, ktorý sa v Spojenom kráľovstve v prvých šiestich mesiacoch roka vyrábal vo viac ako 2 200 kusoch, čo je nárast o 381% v porovnaní s fiškálnym rokom 2022, hovorí Lotus.

Historicky značka známa svojimi ľahkými luxusnými, športovými autami ako Elise a Exige málokedy mala roky, keď sa jej podarilo dodať viac ako 1 500 automobilov. V roku 2020 predala 1 378 vozidiel a v roku 2021 zaznamenala nárast o 24% (1 710 kusov), čo z hľadiska predaja predstavuje najlepší rok za desaťročie. Teraz je tento rekord minulosťou, pretože samotná Emira predala v prvej polovici roka zhruba rovnaký počet kusov ako celá produkcia za roky 2022 a 2021 dohromady.

Pokiaľ ide o SUV s nulovými emisiami, nemusí to byť vozidlo voľby puristov, ale faktom je, že SUV sa predávajú, a to pomáha Lotusu zostať nažive a pokračovať vo vývoji pútavých luxusných, športových automobilov s nízkou hmotnosťou, ako je Emira. Je to rovnaký príbeh ako Porsche, ktoré predstavilo SUV Cayenne v roku 2002 a zarobilo dosť peňazí z jeho predaja, aby pokračovalo v chrlení legendárneho modelu 911.

zdroj: motor1.com


Jenson Button predstavil svoj elektrický Lotus Evija18. August 2023

Majster sveta formuly 1 Jenson Button predstaví svoje luxusné, športové auto Lotus Evija na stretnutí The Quail, A Motorsports Gathering v piatok 18. augusta. Jedinečná farebná schéma elektrického hyperauta vzdáva hold pretekárskemu vozidlu F1 Brawn GP z roku 2009 z jeho majstrovskej sezóny a zahŕňa personalizované prvky, ktoré pripomínajú jeho kariéru v F1.

Rovnako ako všetky ďalšie luxusné, športové autá Lotusu Evija, aj Buttonovo auto je úplne na mieru. Jedinečná farebná schéma Arctic White s akcentmi Verve Yellow a Carbon Black vzdáva hold vozidlu Brawn GP z jeho sezóny majstrovstiev sveta F1, rovnako ako číslo 22 viditeľne zobrazené na nasaditeľných krytoch bočných zrkadiel. Zahŕňa tiež laserové leptanie dátumov a miest jeho 15 víťazstiev v F1 na hliníkovom páse medzi sedadlami, čo je príkladom pozornosti venovanej detailom, ktorú Lotus ponúka zákazníkom Evija.

Kabíne Jensonovho superšportu dominujú biele a čierne perforované kožené sedadlá s ebenovým čalúnením stropu Alcantara a volantom. Kontrastné prešívanie Lime Yellow je ďalšou jedinečnou vlastnosťou a pridáva ďalšie pútavé detaily. Rovnaká farba sa používa na vylepšenie vzhľadu pedálov, otočného stredového panela, tlačidla štart/stop, prepínača režimu namontovaného na volante a lemovania vetracích otvorov.

Brzdové strmene sú vo farbe Verve Yellow, osadené v lesklých čiernych zliatinových originál diskoch kolies s horčíkovým matným čiernym zvýraznením. Matica kolesa so stredovým blokovaním je ďalším prvkom modelu Evija inšpirovaným motoristickým športom a je zakončená eloxovaným striebrom. Auto vyzerá nápadne odlišne od Evije Fittipaldi, čierneho auta so zlatým lemom pripomínajúcim šampionát F1 Emersona Fittipaldiho v roku 1972 v Lotuse Type 72.

Lotus hovorí, že personalizácia Lotusu Evija je významnou súčasťou zákazníckej skúsenosti, hoci všetky tieto luxusné, športové autá sú identické z hľadiska pohonnej jednotky a výkonu. V minulosti bol výkon vozidla oficiálne odhalený ako 2 011 koní, čo je o niečo viac, ako Lotus oznámil pri uvedení vozidla na trh. Podľa Lotusu to robí z Evije najvýkonnejšie sériové cestné auto vôbec.

Okrem Buttonovej Evije budú mať návštevníci Lotusu možnosť byť svedkami odhalenia úplne nového výkonného vozidla určeného len na okruhy, ktoré čerpá inšpiráciu z ikonického pretekárskeho dedičstva Lotusu a vidieť bude aj americký debut Lotus Eletre Hyper-SUV.

zdroj: motor1.com


Zlaté Bugatti Mistral sa chce vyrovnať Chironu Golden Era17. August 2023

Bugatti už má sprievod pre luxusné, športové auto Chiron Golden Era, pretože Mistral v podobnej farbe mal premiéru na The Quail, A Motorsports Gathering.

Pri pohľade na obe luxusné, športové autá vedľa seba sa zdá, že Mistral môže byť o niečo jasnejším odtieňom zlata ako Chiron. Aj keď by to mohlo byť spôsobené osvetlením, pretože fotografie zlatej éry majú na tele viac tieňov.

Bugatti Chiron Golden Era má čierny nos, ktorý ustupuje zlatej farbe začínajúcej na predných blatníkoch. Mistral je takmer úplne zlatý, s výnimkou čiernych častí gondol, krytu motora, spodných bočných prahov a zadného nárazníka.

Obe tieto luxusné, športové autá majú zlaté kolesá, ale s odlišným dizajnom. Mistral má komplexný lúčový vzor s kontrastnými čiernymi prvkami. Chiron nosí päťlúčové usporiadanie so štýlom.

Modely tiež zdieľajú interiér, v ktorom sa miešajú zlaté a čierne prvky. Fotografie modelu Mistral poskytujú iba letmý pohľad na kabínu. Chiron Golden Era má kresby na výplniach dverí.

Mistral debutoval na The Quail, A Motorsports Gathering, v roku 2022. Model prichádza v obmedzenej sérii 99 kusov a prvá dodávka zákazníkom je v roku 2024. Každý stojí zhruba ekvivalent 5 miliónov EUR. Všetky tieto luxusné, športové autá už majú rezervovaného kupujúceho.

Bugatti Mistral používa štvorturbo 8,0-litrový motor W16 s výkonom 1 600 koní, podobne ako pohonná jednotka v Chiron Super Sport 300+. Bugatti dúfa, že to bude najrýchlejší roadster na svete.

zdroj: motor1.com


McLaren oslavuje výročie SLR-ka výstavou vzácnych modelov16. August 2023

Pri príležitosti osláv 20-ročného míľnika od debutu Mercedes-Benz SLR McLaren v roku 2003 zorganizoval McLaren sériu podujatí vo svojom technologickom centre McLaren (MTC) vo Wokingu vo Veľkej Británii. Aktivity ocenili vozidlo aj jednotlivcov, ktorí stáli za jeho vznikom, pričom niekoľko pôvodných členov tímu je stále súčasťou automobilky. SLR bolo vlastne prvým luxusným, športovým autom, ktoré bolo zostavené na MTC.

Vystavené boli štyri výnimočné luxusné, športové autá, vrátane SLR Stirling Moss, SLR od MSO, SLR HDK a prototypu SLR 722 GT. Tieto vozidlá zdobili bulvár MTC spolu s artefaktmi predstavujúcimi cestu vývoja vozidla. Prítomní boli aj nadšenci z SLR Clubu, globálneho združenia majiteľov Mercedes-Benz SLR McLaren, ktorí sa spojili s členmi tímu McLaren, ktorí prispeli k odkazu vozidla.

Super-GT, ktoré je výsledkom partnerstva medzi značkami Mercedes-Benz a McLaren, má jedinečné miesto v histórii spoločnosti. Projekt zrkadlovky bol predstavený počas Veľkej ceny Británie v roku 1999 a upevnil spoluprácu medzi McLarenom a Mercedesom-Benz. Vozidlo, pôvodne známe ako Projekt 7, bolo vyvinuté na základe konceptu Mercedes-Benz SLR Vision, ktorý bol vystavený začiatkom toho roka.

Výroba prototypu, ktorý vytvoril tím bývalých mechanikov McLarenu Formuly 1, zaznamenala významný moment, pretože to bolo prvé ručne zostavené vozidlo na novo etablovanom MTC. Dizajn tohto luxusného, športového auta, ktorý je úzko v súlade s víziou značky Mercedes, ožil prostredníctvom inovatívneho inžinierstva s využitím odborných znalostí spoločnosti McLaren v oblasti kompozitov z uhlíkových vlákien.

Super-GT, poháňaný 5,5-litrovým preplňovaným motorom V8 vyvinutým spoločnosťou Mercedes-AMG, ponúkal výnimočný výkon s výkonom 626 koní. Jeho zrýchlenie, dosahujúce 0 až 100 km/h za 3, 8 sekundy a maximálnu rýchlosť 350 km/h konkurovalo iným superšportom svojej doby.

Hoci výroba skončila v roku 2009, účasť McLarenu vydržala. McLaren Special Operations (MSO) predstavil McLaren Edition SLR v roku 2010, čím inicioval sériu vylepšení a redizajnov. Nasledovali zrkadlovky od MSO v roku 2019 a SLR High Downforce Kit v roku 2023, pričom každá z nich niesla dedičstvo inovácií zo spoločného podniku medzi McLarenom a Mercedesom-Benz.

zdroj: motor1.com


Nový Range Rover z dielne Brabus má pistáciový interiér15. August 2023

Vo všeobecnosti považujeme Brabus za tunera primárne pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz, ale spoločnosť uplatňuje svoje odborné znalosti aj pri modeloch iných výrobcov automobilov. Pozrite sa napríklad na nový Brabus 600 Land Rover Range Rover. Aktualizované SUV má premiéru na Pebble Beach Concours d’Elegance.

Spoločnosť Brabus aplikuje svoj upgrade výkonu PowerXtra 600 na model Range Rover P530 s dlhým rázvorom. Zvyšuje výkon twin-turbo 4.4.-litrového V8 na 600 koní. Úprava umožňuje SUV zrýchliť z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Brabus je vybavený karosériou s novou prednou častou s väčšími nasávacími otvormi, väčším spojlerom na streche a prepracovaným spodným zadným nárazníkom. Kupujúci sa môžu rozhodnúť pridať exponované prvky z uhlíkových vlákien. Štyri výfukové potrubia majú karbónovo-titánovú povrchovú úpravu.

SUV jazdí na kovaných originál kolesách Brabus Monoblock ZV s 20-lúčovým dizajnom, ktoré merajú priemer 24 palcov. Brabus tiež ponúka modul SportXtra, ktorý znižuje odpruženie vozidla o 20 mm. Brzdové strmene sú pistáciovo zelené, čo naznačuje, čo môžete čakať v kabíne.

Otvorenie dverí odhalí svetlozelenú kožu pokrývajúcu celý interiér vrátane sedadiel, palubnej dosky, volantu a dokonca aj zadného nákladného priestoru. Čierne potrubie dodáva farebný kontrast. Brabus obsahuje aj dezénové dosky z uhlíkových vlákien a hliníkové pedále.

Luxusné, športové autá Range Rover z dielne Brabus s mätovo zeleným interiérom idú do predaja za 388 000 EUR.

zdroj: motor1.com


Elektrický Rolls-Royce Spectre (2024) debutuje v Severnej Amerike14. August 2023

Prvé plne elektrické, luxusné, športové auto v histórii značky Rolls-Royce, kupé Spectre, bude mať svoju severoamerickú premiéru na podujatí Monterey Car Week.

Rolls-Royce Spectre, označovaný za prvé ultraluxusné elektrické super kupé na svete, bude mať svoju verejnú premiéru v USA na podujatí “The Quail, A Motorsport Gathering” 18. augusta.

Spectre, navrhnutý tak, aby bol v prvom rade Rolls-Royce a v druhom rade elektromobilom, je prvým krokom k tomu, aby sa značka stala plne elektrickou do konca roku 2030. Luxusný, športový elektromobil je skutočný štvormiestny automobil so zadným priestorom navrhnutým tak, aby zútulnil cestujúcich v luxusnom “art lounge”.

Na Monterey Car Week predstaví Rolls-Royce Bespoke novú kolekciu farieb so značkou Spectre, ktorá predstaví zákazku v novej farbe Morganite, pomenovanej po vzácnom drahokame.

Rolls-Royce Spectre predstavený v Monterey má dvojfarebnú povrchovú úpravu Aero vo farbe Black over Morganite, 23-palcové sedemlúčové čiastočne leštené originál kolesá a kašmírový interiér so zvýraznením Scivaro Grey a drevom Obsidian Ayous.

Rolls-Royce tiež predstavuje debut Starlight Doors a osvetlenej fascie na tejto zákazke. Osvetlená fascia obsahuje 5 500 hviezd obklopujúcich typový štítok, zatiaľ čo dvere Starlight pridávajú 4 796 “hviezd” osvetľujúcich interiér.

Rolls-Royce Spectre tiež predstavuje Spirit, kompletne prepracovanú digitálnu architektúru, ktorá údajne spája klienta s jeho vozidlom užšie ako kedykoľvek predtým. Po prvýkrát umožní rozhranie Spirit klientom rozšíriť svoju zákazku na mieru do digitálnej sféry, vrátane výberu farby ciferníkov prístrojov, ktoré doplnia ich interiérový dizajn.

Model Spectre, postavený na patentovanej “architektúre luxusu” značky, prináša najtichšiu “kúzelnú jazdu na koberci” značky Rolls-Royce vôbec. Batéria s výkonom 102 kilowatthodín s hmotnosťou 700 kg dáva modelu Spectre odhadovaný dojazd približne 430 km na jedno nabitie.

Batéria poháňa dva elektromotory – jeden na každej náprave – dodáva celkový výkon 584 koní, čo stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.4 sekundy. Ceny začínajú na 420 000 dolároch v USA.

Severoamerickú premiéru modelu Spectre v Monterey bude hostiť prezident spoločnosti Rolls-Royce Motor Cars NA Martin Fritsches a globálny generálny riaditeľ Torsten Müller-Ötvös.

zdroj: motor1.com


Aston Martin DB12 Volante debutuje s látkovou strechou13. August 2023

Najnovší model Volante od Aston Martin do značnej miery zdedil dizajn svojho súrodenca kupé a po odstránení pevnej kovovej strechy vrhá neobmedzenú svetlú výšku. Na jeho mieste je zložitá látková strecha s najmenej ôsmimi vrstvami izolácie, ktorá udržuje kabínu tichú počas dlhých jázd, ktoré toto luxusné, športové auto zvyčajne absolvuje.

Trvá 14 sekúnd, kým strecha spadne a 16 sekúnd, kým sa vráti hore, zatiaľ čo model Aston Martin DB12 Volante jazdí rýchlosťou až 50 km/h. Na ovládanie strechy nemusíte byť nevyhnutne vo vnútri vozidla, pretože kľúčom môžete diaľkovo spúšťať a zdvíhať hornú časť, pokiaľ ste v okruhu dvoch metrov. Strechu je možné ovládať aj vtedy, keď vysoko výkonný kabriolet čelí protivetru s rýchlosťou až 50 km/h.

Aston Martin bude predávať svoj luxusný kabriolet so štandardnou čiernou strechou, ale zákazníci si môžu luxusné, športové autá Aston Martin DB12 Volante objednať s červenou, modrou alebo čiernou / striebornou strechou v kombinácii s množstvom možností pre farbu karosérie a interiéru. Platí to najmä vtedy, ak bude auto objednané s úpravami na mieru z oddelenia Q by Aston Martin, ktoré má na starosti vysoko prispôsobené konštrukcie.

Nový kabriolet 2 + 2 využíva twin-turbo motor V8 o objeme 4.0-lita s výkonom 671 koní a krútiacim momentom 800 Nm. Potrebuje 3,7 sekundy na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h z pokoja, takže je len o desatinu sekundy pomalší ako štandardný DB12. Po vyrovnaní dosiahne rýchlosť 325 km/h.

Všetka energia je vedené na kolesá prostredníctvom vzadu namontovanej osemstupňovej automatickej prevodovky, ktorá spolupracuje s meničom krútiaceho momentu, elektronickým zadným diferenciálom s obmedzeným preklzom a hnacím hriadeľom z uhlíkových vlákien. Brzdnú silu poskytujú 400 mm predné a 360 mm zadné kotúče, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, ale Aston Martin ponúka voliteľnú súpravu keramických bŕzd, ktorá znížia hmotnosť o 27 kg. Luxusné, športové autá Aston Martin DB12 Volante jazdia na 21-palcových kovaných originál kolesách zabalených do pneumatík Michelin Pilot Sport 5 prispôsobených tomuto použitiu.

Ako je vidieť aj v kupé, DB12 Volante má nový infotainment Aston Martin s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou s bezdrôtovým pripojením Android Auto a Apple CarPlay. Multimediálny systém je doplnený konvenčnými ovládacími prvkami pre často používané funkcie vrátane kúrenia a vetrania. Štandardný zvukový systému s 11 reproduktormi a výkonom 390 W je možné zmeniť na 15-reproduktorový a 1 170-wattový zvukový systém Bowers & Wilkins.

Po svojom verejnom debute na podujatí The Quail: A Motorsports Gathering počas Monterey Car Week, pôjde Aston Martin DB12 Volante do výroby v treťom štvrťroku tohto roka. Prvé dodávky zákazníkom sú naplánované na 4. štvrťrok 2023.

zdroj: motor1.com