Novinky

Audi Q4 e-tron (2024) dostalo vyšší výkon aj dojazd21. September 2023

Audi oznámilo sériu aktualizácií pohonných jednotiek, odpruženia a výbavy pre svoju rodinu elektrických luxusných, športových automobilov Audi Q4 e-tron v modelovom roku 2024.

Medzi najdôležitejšie patrí vyššia efektivita a dojazd, vyšší nabíjací výkon, novo vyladené odpruženie, nový zvukový podpis, vyššia štandardná výbava a širšia škála funkcií asistenčných systémov vodiča.

Napríklad s voliteľným adaptívnym tempomatom ponúkajú luxusné, športové autá Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron aj asistovanú zmenu jazdného pruhu pri rýchlostiach nad 90 km/h na diaľniciach.

Počnúc batériou naďalej ponúka 77 kilowatthodín čistej energie (82 kWh brutto), ale vyznačuje sa optimalizovanou chémiou článkov, ktorá zlepšuje nabíjací výkon jednosmerným prúdom, čo vedie k 10-80% nabitiu za približne 28 minút.

Varianty quattro s dvoma motormi teraz dosahujú maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom 175 kW, zatiaľ čo modely s pohonom zadných kolies ponúkajú maximálny výkon 135 kW.

Ďalšia aktualizácia prichádza ako funkcia ochrany batérie, ktorá automaticky obmedzuje úroveň nabitia na 80%, aby sa predĺžila životnosť batérie. Luxusné, športové autá Audi Q4 e-tron majú po prvýkrát aj dodatočnú úpravu akumulátora – systém tepelného manažmentu vozidla ochladí akumulátor, ak po jazde alebo nabíjaní prekročí stanovenú teplotnú hranicu.

Modelový rad Audi Q4 e-tron (2024) pridáva nový zadný elektromotor pre vyššiu účinnosť a vyšší výkon. Permanentne budený synchrónny stroj (PSM), ktorý je súčasťou štandardnej výbavy všetkých variantov, poskytuje výkon 210 kW, čo pravdepodobne znamená, že ide o rovnakú jednotku, ktorú Volkswagen predstavil vo svojej rodine elektromobilov ID začiatkom tohto roka.

Audi Q4 Sportback 45 e-tron vybavené novým motorom ponúka v cykle WLTP dojazd až 580 km, čo je nárast oproti predchádzajúcim 550 km. Zvýšený dojazd je spôsobený optimalizovaným tepelným manažmentom nového elektromotora, ktorý zvyšuje účinnosť.

Zrýchlenie sa tiež môže zvýšiť, pretože nový zadný motor je výkonnejší ako predtým. Základné Audi Q4 45 e-tron a Q4 Sportback 45 e-tron zrýchľujú z 0-100 km/h za 6,7 sekundy.

Varianty quattro modelu Q4 e-tron 45 zvládnu rovnaký šprint za 6,6 sekundy, zatiaľ čo špičkové, luxusné, športové autá Audi Q4 55 e-tron quattro a Q4 Sportback 55 e-tron quattro zrýchlia z 0-100 km/h za 5,4 sekundy vďaka výkonnejšiemu dvojmotorovému nastaveniu, ktoré dosahuje výkon 250 kW (335 k). Najvyššia rýchlosť pre všetky modely je obmedzená na 186 km/h.

Odhliadnuc od pohonných jednotiek, Audi zaviedlo nové vyladenie odpruženia, ktoré údajne povedie k vyváženejšiemu nastaveniu, prinesie väčší komfort, radosť z jazdy a stabilitu, ako aj lepšiu odozvu riadenia a prísnejšiu kontrolu zaťaženia. To platí pre štandardné, športové odpruženie alebo odpruženie s reguláciou tlmičov.

Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron prinášajú aj rozšírenú štandardnú výbavu, vrátane Audi MMI navigácia plus, Audi connect Navigation &Infotainment a plne digitálny 10,25-palcový Audi virtual cockpit. Nové štandardné prvky zahŕňajú aj elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a vyhrievané predné sedadlá.

Pokiaľ ide o mimoriadnu výbavu, Audi rozširuje svoju ponuku o nový rad Edition S, ktorý kombinuje špeciálne farby karosérie – Pebble Grey, bielu metalízu Glacier White alebo čiernu metalízu Mythos Black – s kontrastnými čiernymi metalickými obkladmi blatníkov a krytmi dverí, 21-palcovými originál diskami Audi s bronzovým matným hviezdicovým dizajnom 5-W-spoke, svetlometmi Matrix LED, tmavé zadné LED svetlá a kruhy Audi v bronzovom prevedení.

Voliteľný je aj nový “charakterový zvuk”, ktorý odlíši Audi Q4 e-tron od ostatných Audi a iných elektromobilov. Zvuková scéna, ktorá je k dispozícii z výroby ako špeciálna funkcia, sa mení podľa zaťaženia a rýchlosti až do maximálnej rýchlosti vozidla. Povinný systém zvukovej signalizácie vozidla, ktorý pracuje pri rýchlostiach do 15,5 mph, je súčasťou “zvuku charakteru”.

Aktualizovaná rodina Audi Q4 e-tron pre rok 2024 sa bude objednať v Európe od 26. septembra s cenami začínajúcimi na 52 950 eurách v Nemecku.

zdroj: motor1.com


Nový VW Tiguan prichádza s hybridom a dojazdom až 100 km20. September 2023

Automobilka VW predstavila nový Volkswagen Tiguan tretej generácie. Dizajn exteriéru je známy, ale prichádza s prvkami, ktoré evokujú elektrické, luxusné, športové autá Volkswagen ID.4, najmä uzavretá horná mriežka. Model jazdí na platforme MQB Evo s pohonom predných kolies ako štandard a pohonom všetkých kolies ako voliteľnou výbavou.

K dispozícii sú dve plug-in hybridné možnosti s celkovým výkonom 201 koní (150 kilowattov) alebo 268 koní (200 kW). Tieto modely tiež používajú batériu s výkonom 19, 7 kilowatthodín, ktorá môže poskytnúť iba elektrický dojazd až 100 km. AC nabíjačka teraz podporuje 11 kW a auto môže akceptovať až 50 kW, keď je pripojené k DC rýchlonabíjačke.

K dispozícii sú aj možnosti mild-hybridného vybavenia. Preplňovaný 1,5-litrový štvorvalec je vybavený 48-voltovou lítium-iónovou batériou a 48-voltovým štartérom/generátorom. Deaktivácia valca môže nechať motor bežať na dvoch piestoch.

Volkswagen Tiguan tretej generácie ponúka aj preplňovaný 2,0-litrový štvorvalec s výkonom 201 koní (150 kW) alebo 262 koní (195 kW).

Stále existujú aj možnosti turbodieselov. K dispozícii je 2,0-litrové naladenie s výkonom 148 koní (110 kW) alebo 190 koní (142 kW).

Technické vylepšenia zahŕňajú vylepšený adaptívny systém riadenia podvozka ako dostupnú technológiu. Pracuje s elektronickými uzávierkami diferenciálu. K dispozícii sú tiež dvojventilové tlmiče s prispôsobeným riadiacim algoritmom.

V interiéri Volkswagen predstavuje nové usporiadanie digitálneho prístrojového displeja a aktualizovaný informačno-zábavný systém. Grafický dizajn MIB spoločnosti nadväzuje na to, čo už používajú elektrické, luxusné, športové autá Volkswagen ID.4, ID.5 a ID.7. Vodiči si môžu vybrať medzi režimami zobrazenia: Classic, Progressive, Navigation a R-Line.

Dostupné bezpečnostné systémy modelu Tiguan zahŕňajú adaptívny tempomat, asistenta rozjazdu do kopca, kontrolu parkovacieho odstupu, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, asistenta zmeny jazdného pruhu a ďalšie.

zdroj: motor1.com


Audi otvára nové centrum bezpečnosti svojich modelov19. September 2023

Audi otvorilo svoje nové centrum bezpečnosti vozidiel vo svojom technologickom parku v nemeckom Ingolstadte. Toto zariadenie umožní automobilke vykonávať početné typy nárazových testov pred uvedením nového, luxusného, športového auta Audi na trh.

Budova, ktorej výstavba trvala tri roky, stála približne 100 miliónov eur a pracuje v nej približne 100 zamestnancov. Audi navrhlo zariadenie s ohľadom na budúcnosť a zabezpečilo, že centrum môže vykonávať testy, ktoré presahujú dnešné štandardy nárazov, ktoré musí spoločnosť spĺňať na rôznych trhoch.

Budova tiež umožní Audi vykonávať veľké množstvo a rozmanitosť nárazových testov v porovnaní s predchádzajúcim závodom. Nová budova má veľkú, integrovanú podlahu pre nárazové testy bez podpory s najmodernejšími vysokorýchlostnými kamerami a LED osvetlením.

Testovacia aréna obsahuje niekoľko križujúcich sa nárazových pruhov, čo umožňuje Audi vykonávať 90-stupňové nárazy medzi dvoma vozidlami. Umožňuje tiež spoločnosti naraziť autá bokom do prekážok. V budove sa nachádza aj fiktívne laboratórium, testovacie stojany komponentov, kancelárie a dielne.

Audi použije vo svojich hodnoteniach viac ako 60 figurín THOR pre nárazové testy, ktorých veľkosť sa pohybuje od 18-mesačného dieťaťa až po dospelého. Figuríny majú až 150 senzorov a sú len jedným kúskom väčšej dátovej skladačky. Trojrozmerné skenovanie pomáha spracovať deformácie vozidiel po teste, zatiaľ čo sledovanie pohybu pomáha zachytiť sled udalostí.

Počítačové simulácie hrajú veľkú úlohu pri nárazových testoch, pričom Audi vykoná desaťtisíce virtuálnych nehôd ešte predtým, ako vôbec postaví prototyp. IT centrum spoločnosti, ktoré sa nachádza v rovnakom technologickom parku, pomáha s týmito testami.

Zameranie Audi na bezpečnosť siaha viac ako 80 rokov dozadu. Spoločnosť otvorila svoju prvú crash halu v Ingolstadte v roku 1970, ktorú používala ďalších 50 rokov. V roku 1972 Audi zaviedlo do závodu figuríny pre nárazové testy. Snaha spoločnosti vyrábať bezpečnejšie, luxusné, športové autá jej priniesla najvyššie bezpečnostné hodnotenia z celého sveta.

zdroj: motor1.com


BMW nestanovilo konečný dátum pre spaľovacie motory18. September 2023

V neustále sa vyvíjajúcom prostredí automobilového priemyslu sa posun smerom k elektrickej mobilite zdá byť nepopierateľný. Zatiaľ čo sa výrobcovia snažia prispôsobiť meniacim sa časom, BMW vyniká svojím odhodlaním pokračovať vo vývoji spaľovacích motorov. Napriek celosvetovému trendu elektrifikácie sa bavorská spoločnosť zdržala stanovenia dátumu uzávierky pre svoje milované spaľovacie motory.

Správy zo začiatku tohto roka potvrdili, že BMW usilovne pracuje na novej generácii benzínových a naftových motorov so štyrmi, šiestimi a ôsmimi valcami. Podľa dostupných informácií sa očakáva, že tieto motory zostanú vo výrobe aj v nasledujúcom desaťročí, pričom svoj domov nájdu predovšetkým v ponuke luxusných, športových automobilov kategórie SUV.

Zatiaľ čo konkurenčné značky ako Audi a Mercedes-Benz oznámili ambiciózne časové harmonogramy prechodu na modelové rady len pre elektromobily, BMW sa uberá iným smerom. Frank Weber, člen predstavenstva BMW Group pre vývoj spoločnosti BMW Group, v rozhovore pre CarExpert jasne povedal, že BMW neoznámi dátum ukončenia výroby svojich spaľovacích motorov. Weber vyjadril, že BMW si predstavuje budúcnosť, v ktorej spaľovacie motory harmonicky koexistujú s elektrifikovanou ponukou a poskytujú zákazníkom bezproblémový výber medzi spaľovacími motormi a pohonnými jednotkami BEV na nasledujúcich 10 až 15 rokov.

“Dnes vidíte, ako zvládame flexibilitu hnacieho ústrojenstva ako súčasť našej stratégie… Ľudia si nemusia vyberať pohonné ústrojenstvo a potom s ním aj voľbu svojho luxusného, športového auta. Oni len hovoria; “Beriem, čo uprednostňujem a stále dostanem sériu 5. Je to pre nás skutočná výhoda,” vysvetlil Webber pre online publikáciu.

Rozhodnutie BMW nestanoviť konečný dátum pre spaľovacie motory je v rozpore s prevládajúcim trendom v tomto odvetví. Mercedes-Benz deklaroval svoj zámer stať sa do roku 2030 čisto elektrickým, v závislosti od trhových podmienok. Audi na druhej strane plánuje do roku 2033 postupne vyradiť modely so spaľovacími motormi s určitou flexibilitou založenou na dopyte zákazníkov a regulačných aspektoch.

Okrem svojej oddanosti tradičným spaľovacím motorom BMW horlivo presadzuje aj stratégiu elektrifikácie. Spoločnosť si stanovila za cieľ, aby do konca desaťročia aspoň 50% jej tržieb pochádzalo z elektrických vozidiel poháňaných batériami. Cieľom tohto dvojitého prístupu je uspokojiť širšie spektrum spotrebiteľov a umožniť im vybrať si hnaciu sústavu, ktorá najlepšie vyhovuje ich potrebám, bez kompromisov v prípade ich preferovaných modelov vozidiel.

zdroj: motor1.com


Opulentný Mercedes-AMG G63 4x4 od Mansory17. September 2023

Mercedes-AMG G63 4×4 Squared nie je najkrajším luxusným, športovým autom, ktoré Mercedes v súčasnosti predáva, ale Mansory dokázal dať terénnemu SUV skutočne polarizujúci vzhľad. Nový model, plne prispôsobený zvnútra aj zvonku, sa môže pochváliť mohutnou karosériou so svetlicami blatníkov a kapotou z uhlíkových vlákien. Hoci ikonický model G zostáva rovnako škatuľovitý ako kedykoľvek predtým, dozvedáme sa, že všetky tieto novo vyvinuté časti karosérie boli vyvinuté s ohľadom na aerodynamickú účinnosť.

Zmeny exteriéru zahŕňajú aj štyri prídavné svetlá nad čelným sklom, kryt rezervného kolesa z uhlíkových vlákien namontovaný vzadu a viac vetracích otvorov, než by sme si kedy mysleli, že by bolo možné vidieť na Triede G. Strešný spojler ďalej odlišuje túto divokú zostavu od “bežného” Mercedes-AMG G63 4×4 Squared, rovnako ako kryt zadného nárazníka. Karbón sa vo veľkej miere používal v celom exteriéri, pretože pokrýva kryty bočných zrkadiel, základne smerových svetiel, prívody vzduchu a podbehy kolies.

Voliteľne k dispozícii s pancierovaním, bláznivé, luxusné, športové autá Mansory Mercedes-AMG G63 4×4 Squared jazdia na kovaných 22-palcových originál kolesách Mansory s terénnymi pneumatikami 325/55 R22 Pirelli na oboch nápravách. Vo vnútri má bielo-modrá kožená kabína tlačidlo štart/stop namontované na čalúnení stropu, zatiaľ čo zadná časť hostí dvojicu jednotlivých sedadiel oddelených stredovou konzolou po celej dĺžke. Stovky LED diód boli zabudované do kariet dverí, aby vytvorili farebný efekt hviezdnej oblohy.

Nebol by to kompletný tuningový balík bez zmien pod kapotou, kde leží 4,0-litrový motor twin-turbo. Motor V8 bol masírovaný tak, aby poskytoval neuveriteľných 850 koní a krútiaci moment 1.000 Nm, aby dokázal zrýchliť z 0-100 km/h len za štyri a pol sekundy. Mercedes-AMG G63 4×4 Squared modernizovaný spoločnosťou Mansory dosiahne elektronicky regulovanú maximálnu rýchlosť 210 km/h.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz čelí obvineniu z používania rušiacich zariadení16. September 2023

Vládne agentúry po celom svete pokračujú v kontrole výrobcov automobilov v dôsledku škandálu Dieselgate v roku 2015. Podľa uniknutého listu nemeckého Spolkového úradu pre motorovú dopravu bol Mercedes-Benz začiatkom leta v hľadáčiku agentúry a bol obvinený z používania rušiacich zariadení na obchádzanie najnovších emisných noriem Euro 6.

V ozname zo 7. júla 2023 sa podrobne opisujú tri softvérové rušiace zariadenia nájdené v naftovom motore OM642, ktorý používajú luxusné, športové autá Mercedes-Benz E350 BlueTec. Dve zo zariadení zmenili prevádzku motora na základe určitých teplotných parametrov. Agentúra v liste povedala automobilke, že musí problémy vyriešiť, inak bude autám zakázaná prevádzka a stiahnuté z trhu. Nemecká skupina na ochranu spotrebiteľov životného prostredia Deutsche Umwelthilfe (DUH) zverejnila v piatok uniknutý list, ktorý dostala od nemenovaného informátora.

Mercedes-Benz, ktorý spolupracuje s agentúrou, povedal agentúre Reuters, že verí, že už vyvinul a nasadil správne aktualizácie softvéru potrebné na riešenie problémov. Dodatočná kontrola prišla po tom, ako Európsky súdny dvor v júli 2022 rozhodol, že rušiace zariadenia založené na softvéri sú nezákonné. Agentúra dala spoločnosti čas do 27. júla, aby vyhovela, ale agentúra Reuters uvádza, že dostala predĺženie.

Nie je to prvýkrát, čo Deutsche Umwelthilfe skúma Mercedes. V novembri 2021 organizácia vydala verejnú správu, v ktorej spoločnosť obvinila z používania ôsmich rušiacich zariadení vo svojich luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz E vybavených dieselovým motorom spĺňajúcim normu Euro 6 – motor OM642. DUH považoval zariadenia za nezákonné. Podľa správy zariadenia znížili množstvo vstrekovaného AdBlue, ktoré je potrebné na neutralizáciu škodlivých oxidov dusíka.

Mercedes-Benz nie je jedinou automobilkou, ktorá osem rokov po vypuknutí škandálu Dieselgate stále čelí následkom. Toto leto súd udelil pokutu bývalému generálnemu riaditeľovi Audi Rupertovi Stadlerovi vo výške 1,1 milióna eur za jeho účasť na škandále. Priznal sa, že sa vyhol trestu odňatia slobody. Dodávateľ automobilových komponentov Bosh zaplatil minulý rok pokuty vo výške 25 miliónov dolárov.

V roku 2020 musela materská spoločnosť Mercedesu, Daimler, zaplatiť 2,8 miliardy dolárov na vyrovnanie nárokov voči spoločnosti v Spojených štátoch. Automobilka čelila prípadom americkej agentúry na ochranu životného prostredia, Kalifornskej rady pre letecké zdroje, amerického ministerstva spravodlivosti a hromadnej žalobe. Viac ako polovica z takmer 3 miliárd dolárov išla rôznym vládnym agentúram, zatiaľ čo 700 miliónov dolárov išlo na urovnanie súdneho sporu.

zdroj: motor1.com


ABT Legasy Edition pre Audi RS6/RS7 ponúka 1.000 koní15. September 2023

Tuner ABT Sportsline predstavil luxusné, športové autá Audi RS6 a RS7 Legacy Edition s výkonom až 1 000 HP a krútiacim momentom 1 150 Nm. Balíček stojí ekvivalent 205 000 EUR, čo zahŕňa inštaláciu, ale zákazníci musia dodať vozidlo na úpravy.

Autá musia jazdiť na 102-oktánové palivo, aby dosiahli plný výkon. Pri 98-oktánovom palive klesá výkon na 940 HP a krútiaci moment na 1 050 Nm.

ABT prepracuje motor, aby dosiahol zvýšenie výkonu. Spoločnosť pridáva kované piesty, zosilnené ojnice a vylepšené piestne čapy. K dispozícii je prívod uhlíkových vlákien s prepracovanými turbodúchadlami so zväčšenými prívodmi vzduchu. Súčasťou balenia sú aj prídavné chladiče oleja a vyladené medzichladiče.

Systém nepriameho vstrekovania vody/etanolu (IWI) patrí medzi významné vylepšenia. Technológiu ovláda elektronická riadiaca jednotka. “To umožňuje dodávať viac plniaceho vzduchu alebo kyslíka na spaľovanie paliva, čo vedie k trvalo vyššiemu výkonu,” povedal Thomas Biermaier, výkonný riaditeľ ABT Sportsline.

Úprava je vhodná pre nádrž s objemom 15 litrov na udržanie vody a etanolu v zadnom nákladnom priestore. Plnivo je vedľa uzáveru na tankovanie. ABT odhaduje, že vodiči môžu medzi doplneniami prejsť 3 000 km). Aplikácia myABT ukazuje plnosť nádrže. Majitelia si musia objednať viac tekutiny IWI od ABT.

Aktivácia systému IWI vyžaduje prepnutie RS6 alebo RS7 do režimu jazdy RS a podržanie tohto tlačidla na jednu sekundu. Potom bude k dispozícii dodatočné napájanie.
zdroj: motor1.com


Audi RS e-tron GT Ice Race Edition je limitované na 99 kusov14. September 2023

Audi RS E-Tron GT Ice Race Edition debutovalo pri príležitosti 40. výročia spoločnosti Audi Sport GmbH. Tieto luxusné, športové autá sú v Európe obmedzené na 99 kusov, pričom zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne informácie o cene. Model vychádza z konceptu Audi E-Tron GT Ice Race z marca 2023.

Audi RS E-Tron GT Ice Race Edition má komplexný dizajn exteriéru. Základná farba je strieborná metalíza Florett, ale nechýba ani fóliový obal s priehľadnými časťami. Obsahuje odtiene bielej na vrchu základnej farby, aby vytvoril trojrozmerný efekt. Audi tvrdí, že vzhľad má evokovať ľadové kryštály. Vidieť sú tiež fialové akcenty na nose a bočných prahoch, ktoré dodávajú extra pop farby. Auto jazdí na čiernych 21-palcových originál diskoch s piatimi pármi lúčov.

Interiér má diamantovú striebornú kožu na stredových paneloch sedadiel, ramenných podbehoch a bočných výstuhách. Existujú aj čierne prvky, kontrastné prešívanie je fialové. Volant je vybavený kombináciou kože a Alcantary. Koberce majú logo RS a plaketu Audi Exclusive.

V pravom dolnom rohu informačno-zábavného systému sa zobrazuje sériové číslo vozidla z 99 kusov. V kabíne je tiež fialové náladové osvetlenie.

“Chcel som, aby vozidlo vzdalo hold vzrušujúcej atmosfére motoristického športu a duchu minulých pretekárskych legiend a zároveň hľadelo do budúcnosti,” povedal Christopher Kroener, dizajnér farieb a výbav Audi.

Luxusné, športové autá Audi RS E-Tron GT Ice Race Edition majú rovnakú pohonnú jednotku ako štandardný model. Je vybavený elektromotorom poháňajúcim každú nápravu s celkovým výkonom 590 koní alebo 637 koní počas režimu boost. Model môže zrýchliť z 0-100 km/h za 3.1 sekundy. Batéria poskytuje dosah 386 km.

zdroj: motor1.com


IWC predstavilo luxusné hodinky inšpirované Mercedesom G13. September 2023

IWC Schaffhausen, švajčiarsky výrobca luxusných hodiniek, predstavil dve špeciálne edície hodiniek Big Pilot’s Watch na oslavu úžitkového dedičstva a trvalých ikon dizajnu. Tieto hodinky vzdávajú hold legendárnej Triede G značky Mercedes-Benz a jej spoločnému odkazu funkčnosti a nadčasovosti.

Hodinky Big Pilot’s Watch AMG G 63 vyžarujú pocit bohatstva s 18-karátovým puzdrom a korunkou Armor Gold, ktoré dopĺňa čierny ciferník a čierny gumený remienok s vložkou z mikrovlákna. Elegantná čierno-zlatá farebná schéma je inšpirovaná najnovším luxusným, športovým autom Mercedes-AMG G 63 Grand Edition. Armor Gold, inovatívna zliatina, zvyšuje trvanlivosť zlata, vďaka čomu je odolnejšie voči vonkajším faktorom. Pieskované povrchy a leštené hrany dodávajú tomuto majstrovskému dielu moderný nádych.

Okrem verzie Armor Gold predstavila IWC hodinky Big Pilot’s Watch AMG G 63 s puzdrom z keramického matricového kompozitu (CMC). CMC, vyvinutá v spolupráci s Nemeckým centrom pre letectvo a kozmonautiku (DLR), ponúka výnimočnú odolnosť voči poškodeniu a odolnosť voči tepelným šokom, vďaka čomu je ideálna pre aplikácie s náročnými požiadavkami.

Obe edície hodiniek Big Pilot’s Watch sú poctou Triede G s dizajnovými prvkami, ako sú subciferníky na 3. a 9. hodine, pripomínajúce svetlomety luxusného, športového SUV. Čierne ciferníky majú reliéfnu technickú štruktúru inšpirovanú výkonnými, luxusnými, športovými autami Mercedes-AMG a nášivkami s čiernou PVD vrstvou vyplnenou svetelným materiálom.

Pod ohromujúcim zovňajškom sú obe hodinky poháňané kalibrom 52010 vyrobeným spoločnosťou IWC, vysoko robustným a presným automatickým strojčekom. Niektoré komponenty navíjacieho systému sú vyrobené z keramiky oxidu zirkoničitého, čo zaisťuje dlhú životnosť. Tieto strojčeky ponúkajú pozoruhodnú sedemdňovú rezervu výkonu a možno ich obdivovať cez zadnú stranu tónovaného zafírového skla, ktorú zdobí hviezda Mercedes-Benz pripomínajúca kryt rezervného originál kolesa Triedy G.

Hodinky Big Pilot’s Watch AMG G 63 edície v 18-karátových farbách Armor Gold a CMC sú dostupné v butikoch IWC a online. Okrem toho majú nárok na registráciu v rámci programu starostlivosti My IWC, ktorý poskytuje 6-ročné predĺženie štandardnej 2-ročnej medzinárodnej obmedzenej záruky. Tieto hodinky spájajú bohatú históriu dvoch ikonických značiek a ponúkajú nadšencom možnosť nosiť na zápästiach kúsok úžitkového dedičstva a súčasného luxusu.

zdroj: motor1.com


Takto vyzerá ´´nahé´´ Bugatti Bolide bez panelov karosérie12. September 2023

Bugatti by chcelo, aby ste vedeli, že Bolide je viac než len luxusné, športové autá Bugatti Chiron obmedzené na okruh, pretože talentovaní ľudia z Molsheimu navrhli nový monokok z uhlíkových vlákien. Nielen, že je tuhší a pevnejší, ale bol tiež vyvinutý tak, aby spĺňal predpisy LMH a LMDh pre vytrvalostné pretekárske vozidlá. Ďalšie zmeny boli potrebné na splnenie rôznych požiadaviek na nárazové skúšky, ktoré musí spĺňať traťové vozidlo v porovnaní s cestným modelom.

Nové obrázky Bolide ukazujú auto nahé v tom zmysle, že mu chýbajú panely karosérie, aby lepšie ukázali monokok. Vyzerá ako vystrihnutý z filmu Mad Max a je pôsobivo robustný. Na získanie schválenia pečiatky od FIA muselo Bugatti prejsť testom, ktorý zahŕňal použitie zaťaženia 7,5 metrických ton na stĺpik A bez prekročenia priehybu 50 milimetrov v mieste, kde bolo zaťaženie aplikované. Okrem toho konštrukcia okolo polomeru 100 mm tohto bodu musela tiež znášať toto veľké zaťaženie.

Bugatti Bolide počas testu nevykazoval žiadne praskliny a prešiel aj inými hodnoteniami s lietajúcimi farbami. Pri teste prevrátenia bolo na stĺpik B aplikovaných neuveriteľných 12 ton. V inom teste bolo na monokok z uhlíkových vlákien aplikované pozdĺžne zaťaženie 6 ton, aby sa napodobnilo prevrátenie končiace nárazom zozadu s bariérou.

V porovnaní so “štandardným” modelom je mohutný 8,0-litrový motor W16 so štyrmi turbodúchadlami umiestnený o 60 mm ďalej vpredu v automobile, ktorý má suchú hmotnosť iba 1 450 kg. Výkon musí byť úplne úžasný, keď vezmete do úvahy túto nízku pohotovostnú hmotnosť a masívny výkon 1 577 koní a krútiaci moment 1 600 Nm. Všetko to smeruje k štyrom kolesám so stredovým zámkom, ktoré sú obklopené na mieru vyrobeným pneumatikou Michelin Pilot Sport. Systém AWD má elektronicky riadené diferenciály na optimálne rozdelenie obrovského výkonu.

V prípade, že sa niečo strašne pokazí, Bugatti Bolide je dodávaný s vojenským hasiacim prístrojom. Vodič a spolujazdec sú objatí šesťbodovým popruhovým systémom schváleným FIA a sedia na sedadlách kompatibilných s LMH so systémom HANS pre väčšiu bezpečnosť.

Luxusné, športové autá Bugatti Bolide sú dlho vypredané, séria je obmedzené na 40 kusov a prví zákazníci dostanú svoje autá v roku 2024. Spolu s roadsterom Bugatti Mistral obmedzeným na 99 exemplárov (tiež vypredané) sú to posledné vozidlá W16, pretože náhrada Chiron sa zmenší na neznámu hybridnú pohonnú jednotku.

zdroj: motor1.com