Novinky
Cena Tesla Model 3 klesla v USA na úroveň Toyota Corolla11. Október 2023
Tesla Model 3 a Model Y, celosvetovo najpredávanejšie, luxusné, športové autá značky, stoja menej ako priemerná transakčná cena auta v USA. Bloomberg uviedol, že cenová vojna môže stáť spoločnosť 1,2 miliardy dolárov ročne, ale kompromisom je cenová parita s benzínovými osobnými a nákladnými automobilmi.
Tesla Model 3 so základným pohonom zadných kolies stojí 38 990 dolárov bez daní a dodatočných poplatkov, čo je o 8 700 dolárov menej ako priemerná cena osobného alebo nákladného vozidla v USA. Tesla Model 3 teraz stojí o 6 500 dolárov menej ako základné BMW 3 a o 5 800 dolárov menej ako základné, luxusné, športové autá Mercedes-Benz triedy C.
To je pred zohľadnením federálneho daňového úveru vo výške 7 500 dolárov a štátnych stimulov. Po uplatnení federálneho daňového úveru a úspory paliva sú náklady na vlastníctvo Modelu 3 na rovnakej úrovni ako náklady na Toyotu Corolla, tvrdí správa.
Uvidíme, či toto tvrdenie obstojí. Podľa EPA sú priemerné ročné náklady na benzínovú Toyotu Corolla (2023) 1 650 dolárov. MSRP vstupného variantu je 21 900 dolárov. Čisto na základe cien benzínu a základnej MSRP, bez nákladov na údržbu a iných nákladov, by náklady na vlastníctvo Corolly počas troch rokov predstavovali zhruba 26 850 dolárov.
Odhad nákladov na vlastníctvo Modelu 3 pre New York je vyšší. Tesla odhaduje úspory benzínu vo výške 3 000 dolárov počas troch rokov. Ale s odhadovanými ročnými nákladmi na nabíjanie vo výške 550 dolárov podľa EPA a po zohľadnení federálneho daňového úveru vo výške 7 500 dolárov plus kreditu štátu New York vo výške 2 000 dolárov by Tesla Model 3 pravdepodobne stál približne 31 000 dolárov pred zdanením a poplatkami počas troch rokov.
Upozorňujeme, že údaje sa budú líšiť v závislosti od regiónu a tieto odhady sú konzervatívne, pretože nezohľadňujú náklady na údržbu, daň z predaja a ďalšie poplatky.
Zníženie cien a investície do výroby luxusného, športového SUV Tesla Cybertruck však stlačili ziskové marže značky – podľa výsledkov za 2. štvrťrok klesli z 26% v minulom roku na 18,1% v 2. štvrťroku 2023. Predaj spoločnosti Tesla za 3. štvrťrok 2023 tiež klesol o zhruba 30 000 vozidiel v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom v dôsledku výpadkov tovární, pričom od júla do septembra 2023 bolo celosvetovo dodaných 435 059 luxusných, športových automobilov Tesla.
S viacerými cenovo dostupnými konkurenčnými elektromobilmi, ktoré sa pripravujú – ako napríklad Chevrolet Equinox EV a Volvo EX30 – bude v nasledujúcich mesiacoch zaujímavé sledovať cenovú stratégiu spoločnosti Tesla.
zdroj: motor1.com
Balón s interiérom Maybach váš čoskoro zoberie do vesmíru10. Október 2023
Automobilka Mercedes-Maybach už teraz vyrába niektoré luxusné, športové autá, ktoré sú tak trochu mimo tohto sveta. Ale teraz, spolu so startupom s názvom Space Perspective, high-end luxusná automobilka skutočne mieri mimo planéty (tak trochu).
Partnerstvo sa začína v praxi. Luxusné, športové SUV Mercedes-Maybach EQS bude po svojom štarte fungovať ako oficiálne dopravné vozidlo pre program Space Perspective a prepraví šesť cestujúcich na let do ich tlakovej kapsuly. Ku každej kapsule je pripojený masívny vesmírny balón poháňaný vodíkom, ktorý zdvíha cestujúcich rýchlosťou 23 km za hodinu až do výšky asi 30 km (vesmír síce začína vo výške 103 km, takže 30 km nie je úplne vesmír).
Každá cesta trvá približne šesť hodín; Dve hodiny na to, aby ste sa tam dostali, dve hodiny plávali vo ´´vesmíre´´ a dve hodiny na spiatočku. Nie je potrebné žiadne raketové palivo. A podobne ako elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Maybach EQS, aj cesta do vesmírnej perspektívy je uhlíkovo neutrálna a “úplne tichá”, poznamenáva zakladateľka a generálna riaditeľka Jane Poynter.
“Berieme nás všetkých do vesmíru, ale veľmi odlišným spôsobom, než by ste si s najväčšou pravdepodobnosťou kedy predstavovali,” hovorí Poynter. “Toto nemá žiadne rakety, nie je tam žiadne vysoké Gs, nie sú tam žiadne skafandre – nič z toho. Namiesto toho používame balón, ktorý jemne vezme ľudí do vesmíru, aby mali tento typický astronautský zážitok.”
Vnútro kapsuly Space Perspective vyzerá ako luxusné SUV so šiestimi stoličkami podobnými salóniku s masívnymi oknami – najväčšou zo všetkých kozmických lodí, poznamenáva Poynter – s centrálnym barom, trochou zelene a áno, dokonca aj kúpeľňou. Interiér bol navrhnutý spoločnosťou Space Perspective, ale to sa môže zmeniť prostredníctvom tohto partnerstva.
V budúcnosti Maybach plánuje dať vlastnú pečať na interiér každej kapsuly. “Nakoniec toto úsilie vyvrcholí tým, že Maybach sa bude podieľať na interiérovom dizajne kapsuly,” poznamenáva Daniel Lescow, riaditeľ Mercedes-Maybach v USA.
Prvá misia Space Perspective sa má začať neskôr v roku 2024, pričom testy v súčasnosti prebiehajú. Cena za sedadlo je asi 120.000 EUR, čo znamená, že lety budú obmedzené výlučne na ľudí, ktorí si pravdepodobne môžu dovoliť kúpiť aj luxusné, športové auto Mercedes-Maybach EQS.
“Chystáme sa vrátiť k testovacím letom, najprv s testovacími letmi posádky a potom sa v polovici budúceho roka dostaneme do testovacích letov cestujúcich… a potom okolo konca roka budeme v komerčnej prevádzkd,” hovorí Poynter. “Takže pre nás je to neuveriteľne vzrušujúce obdobie uviesť to na trh. Už teraz máme viac ako 1 650 ľudí, ktorí si kúpili lístky na cestu do vesmíru, čo je pre nás veľmi vzrušujúce.”
zdroj: motor1.com
Mercedes G63 je najpredávanejším modelom AMG v Európe9. Október 2023
Vysokovýkonným luxusným, športovým autám sa darí držať vysoké predaje v USA a obzvlášť dobre v Európe. A jedna značka stojí ďaleko nad ostatnými.
Tou značkou je BMW a konkrétnejšie BMW M. Podľa údajov o registráciách nových vozidiel v Európe sa v prvej polovici roka predalo viac ako 19 600 luxusných, športových automobilov BMW M. To je 58% nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka a rast nie je odsunutý do Európy. Luxusné, športové autá BMW M predstavovali do júna v USA 16 400 predaných vozidiel, čím sa celkový počet zvýšil na 36 000 vysokovýkonných modelov BMW.
Stojí za zmienku, že štatistiky odrážajú iba luxusné, športové autá BMW M. Vozidlá ako M340i nie sú zahrnuté, ale drahé BMW XM rozhodne je. A štatistiky ukazujú, že polarizujúce výkonné SUV urobilo celkom dobre. Do konca júna sa v USA predalo 1 171 kusov, pričom takmer rovnaký počet sa týka nových majiteľov v Európe.
Aj keď sa toto číslo nemusí zdať pozoruhodné v nominálnej hodnote, BMW XM 2023 má v USA počiatočnú cenu 159 995 dolárov. Prekonal niektoré podstatne lacnejšie výkonné vozidlá, z ktorých v neposlednom rade bol jeho dvojmiestny stajňový kolega BMW Z4.
Väčší úspech zaznamenal mestský rival BMW, Mercedes-Benz. V skutočnosti máme v tomto prípade na mysli Mercedes-AMG a len silnejšie modely AMG. V Európe vzrástol predaj luxusných, športových automobilov Mercedes-AMG v prvom polroku o 57% s 13 700 predanými vozidlami. Stačí získať druhé miesto medzi výkonnostnými divíziami v európskom trhu a Mercedes-AMG SL je kľúčovou súčasťou tohto rastu. Nie je to však najobľúbenejšie AMG zo všetkých. Táto česť patrí ikonickému (a tiež drahému) modelu Mercedes-AMG G63, ktorý predstavoval takmer jeden zo štyroch nových predajov AMG.
Keďže v kalendári na rok 2023 zostávajú tri mesiace, bude zaujímavé sledovať, či si tieto dve luxusné značky dokážu udržať takýto rast predaja so svojimi luxusnými, športovými autami.
zdroj: motor1.com
BMW M3 CS Touring príde v roku 2025 s výkonom 543 koní8. Október 2023
S modelom M3 Touring si BMW splnilo jeden z našich snov – relatívne malé a výkonné kombi, ktoré sa dá použiť ako rodinné vozidlo, ale dá sa aj vziať na trať. Ak hľadáte ešte výkonnejšiu M3, mníchovská spoločnosť môže opäť odpovedať na vaše potreby, ak máme veriť novej správe, ktorá naznačuje, že luxusné, športové auto BMW M3 CS Touring sa v súčasnosti vyvíja.
Informácie z BMW Blog hovoria, že hardcore kombi už dostalo zelenú výrobe a uvidíme ho v plnej a oficiálnej podobe v roku 2025. Údajne bude obsahovať rovnaké vylepšenia ako sedan BMW M3 CS, vrátane 3,0-litrového radového šesťvalca S58 twin-turbo s výkonom 543 koní a krútiacim momentom 479 libier.
Podľa predbežných informácií dostanú luxusné, športové autá BMW M3 CS Touring aj vylepšenia z uhlíkových vlákien v prednej časti, nový zadný difúzor a zadný spojler. Dôjde k minimálnemu zníženiu hmotnosti, ktoré sedan BMW M3 CS stratil v porovnaní s BMW M3 Competition xDrive. Keď už hovoríme o xDrive, očakáva sa, že rýchle kombi pošle výkon z 3,0-litrového motora na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
BMW tiež pracuje na ďalšom členovi CS, ktorý doplní sedan M3 CS a potenciálny M3 CS Touring. Očakáva sa, že luxusné, športové autá BMW M4 CS budú sedieť medzi bežnou M4 a hardcore M4 CSL, s rovnakým radovým šesťvalcom ako sedan M3 CS. Súčasťou balíka CS budú aj exteriérové vylepšenia a diéta s nižšou hmotnosťou.
Pokiaľ ide o luxusné, športové autá BMW M3 CS Touring, očakáva sa, že budú uvedené na trh v obmedzenom počte. Celosvetovo sa plánuje výroba menej ako 2 000 kusov.
zdroj: motor1.com
Podľa šéfa McLaren príde skutočný elektrický superšport až v r. 20307. Október 2023
V nedávnom rozhovore generálny riaditeľ McLarenu, Michael Leiters, objasnil stratégiu elektrifikácie automobilky a odhalil, že plne elektrické, luxusné, športové autá sú stále vzdialené niekoľko rokov. Nie je to prvýkrát, čo počujeme o konzervatívnom prístupe značky k elektromobilom a podľa Leitesa kľúčová výzva spočíva vo vývoji technológie na odľahčenie batérií pri zabezpečení dostatočného dojazdu.
V rozhovore so zástupcami médií v Dubaji Leiters zdôraznil prvoradý význam váhy v étose dizajnu spoločnosti. Tvrdil, že ťažké autá ohrozujú obratnosť a vytvárajú pocit odpojenia pre vodičov, čo je v rozpore s podstatou identity značky McLaren. “Neočakávam, že táto technológia bude pripravená na skutočné superšporty pred koncom desaťročia,” zhrnul
V samostatnom rozhovore v auguste Leiters povedal veľmi podobné veci a zdôraznil dôležitosť obmedzenia hmotnostného trestu uloženého batériami. McLaren tiež zdôraznil, že čokoľvek inžinieri výrobcu superšportov vytvoria, musí prekonať ekvivalentné modely so spaľovacími motormi z hľadiska výkonu a ovládateľnosti. Predpokladá, že tento ambiciózny záväzok môže viesť k uvedeniu hyperšportu možno na konci desaťročia”.
Leiters tiež naznačil potenciálny vpád McLaren na trh SUV a uznal vyvíjajúce sa automobilové prostredie. Primárny dôraz sa však naďalej kladie na plug-in hybridné modely, keďže význam spaľovacích motorov naďalej klesá. Ale ešte predtým, ako sa vôbec začne uvažovať o SUV, sa McLaren chce vrátiť “na správnu cestu k ziskovosti”, ako povedal Leiters začiatkom tohto roka v Goodwoode.
Počas globálneho stretnutia predajcov McLaren v apríli niektorí vedúci predstavitelia spoločnosti diskutovali o tom, aké budúce luxusné, športové autá značka plánuje. Automobilka povedala účastníkom konferencie, aby “zostali naladení” na novú triedu vozidiel so štyrmi sedadlami a štyrmi dverami v roku 2028. Toto je pravdepodobne SUV, ktoré McLaren ešte nie je pripravený uviesť na trh.
zdroj: motor1.com
Výpadok fabriky poznačil dodávku modelov Tesla v 3. štvrťroku 20236. Október 2023
Tesla nedávno zverejnila svoju správu o výrobe a dodávke svojich luxusných, športových automobilov za 3. štvrťrok 2023.
Pri 435 059 celosvetových dodávkach Modelu Y, Modelu 3, Modelu S a Modelu X sa spoločnosti Tesla nepodarilo dosiahnuť nový štvrťročný rekord a zaostala za očakávaniami o približne 20 000 dodaných vozidiel. Okrem toho dodávky klesli približne o 30 000 v porovnaní s 2. štvrťrokom 2023. Predchádzajúci rekord dosiahla Tesla v 2. štvrťroku 2023 na úrovni 466 140 predaných luxusných, športových automobilov.
Pre 3. štvrťrok 2023 Tesla uvádza dodávky Modelu 3/Y na 419 074. Medzitým kombinované dodávky Modelu S a Modelu X dosiahli len 15 985.
Pokiaľ ide o výrobu, kombinovaný údaj o výrobe všetkých luxusných, športových automobilov Tesla dosiahol v 3. štvrťroku 2023 počet 430 488. Členenie ukazuje, že Model 3/Y predstavoval 416 800 z celkových výrobných čísel, takže Model S/X zostal na 13 688.
Tesla k tomu hovorí: V treťom štvrťroku sme vyrobili viac ako 430 000 vozidiel a dodali viac ako 435 000 vozidiel. Postupný pokles objemov bol spôsobený plánovanými odstávkami v dôsledku modernizácie tovární. Náš cieľ objemu výroby približne 1.8 milióna vozidiel do roku 2023 zostáva nezmenený.
Tieto továrenské vylepšenia zahŕňajú prestávku v Giga Shanghai, aby prešli na novú verziu Highland Modelu 3, ako aj niektoré výpadky v Giga Texas v rámci prípravy na výrobu SUV Tesla Cybertruck.
zdroj: motor1.com
Majiteľmi Porsche 911 S/T budú zákazníci v USA až po jednom roku5. Október 2023
Začínajúcou cenou 291.650 dolárov nie sú luxusné, športové autá Porsche 911 S/T (2024) lacnou záležitosťou. V súčasnosti je ale tento model najľahším členom rodiny 911 a je potenciálnym budúcim zberateľským predmetom. Málokto si môže dovoliť auto, ktoré stojí takmer 375.000 dolárov so všetkými možnosťami a zdá sa, že ani tí, ktorí si ho môžu skutočne kúpiť, nezískajú plné vlastníctvo počas prvých 12 mesiacov. Nerozumiete? Vysvetľuje to šéf modelových radov 911 a 718 automobilky Porsche Frank Moser.
“Keď bol oznámený model Porsche 911 S/T – oslavujúci 60 rokov modelu 911 – zaznamenali sme bezprecedentný záujem o tieto luxusné, športové auto, ktorý ďaleko prevyšoval počet určený pre USA,” povedal Moser pre The Drive počas mediálneho okrúhleho stola na Rennsport Reunion 7. “Chceme zabezpečiť, aby boli tieto luxusné, športové autá k dispozícii skutočným nadšencom, aby mohli jazdiť a užívať si ich v nasledujúcich rokoch. Z tohto dôvodu budú tí, ktorým je v USA pridelený model Porsche 911 S/T, povinní dodržiavať dohodnuté minimálne obdobie uchovávania stanovené na jeden rok. V praxi to bude znamenať, že autá v USA budú najprv prenajaté na toto obdobie pred prevodom vlastníctva.”
Moser tiež povedal, že proces je jedinečný pre model Porsche 911 S/T a očakáva sa, že prvé vozidlá zákazníkov dorazia na jar budúceho roka. Model je najdrahším členom rodiny 992 s veľkým rozdielom a je tiež najdrahším novým Porsche, ktoré si dnes za peniaze môžete kúpiť. To však neznamená, že nebude dostatok ľudí, ktorí by investovali takmer 400.000 dolárov a pokúsili sa predať auto kvôli rýchlemu zárobku. Porsche chce týchto predajcov zablokovať svojou novou vlastníckou zmluvou.
Ale – všeobecne povedané – stojí Porsche 911 S/T za tie peniaze? Ako už bolo spomenuté vyššie, v súčasnosti ide o najľahšie nové Porsche 911 s plochým šesťvalcom a s výkonom 518 koní (pod kapotou sa ukrýva rovnaký motor ako používajú luxusné, športové autá Porsche 911 GT3 RS). Každý z 1 963 exemplárov plánovaných na výrobu má šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
zdroj: motor1.com
Nové okuliare Bugatti majú logo v tvare mriežky chladiča4. Október 2023
Hovorí sa, že za peniaze si nekúpite vkus, ale za pár tisíc EUR má pre vás Bugatti v ponuke nový rad slnečných okuliarov, ktoré určite otočia hlavy – k lepšiemu alebo horšiemu. Ako súčasť druhej kolekcie Bugatti vydalo päť jedinečných dizajnov slnečných okuliarov, ktoré nadväzujú na luxusné, športové autá Bugatti.
Prvý pár je najfascinujúcejší. Na prvý pohľad sa tradičné hranaté šošovky zdajú byť nenápadné – pozrite sa však bližšie. Výklopný priezor odhaľuje malú mriežku chladiča podkovy tesne nad mostom nosa so slovnou značkou “BUGATTI“ vpredu a v strede, pre prípad, že by zlaté logá “EB” na ramenách nehovorili dosť.
K dispozícii je druhý jemnejší pár čiernych okuliarov s podobným štvorcovým tvarom a logami “EB” na oboch stranách. K dispozícii sú tiež dve možnosti so zlatým rámom – jedna so zúženým dizajnom a druhá s okuliarmi vyzerajúcimi ako Harry Potter – a tretí čierny pár s jedinečným zaobleným tvarom so zlatými akcentmi.
Legendárny dizajnér slnečných okuliarov Larry Sands vymyslel každý z týchto vzhľadov, pričom čerpal inšpiráciu z luxusných, športových automobilov Bugatti, t.j. vysokého výkonu, vynikajúceho luxusu a inovatívnych dizajnov. Kolekcia debutuje na výstave SILMO v Paríži a hoci ceny za Collection Two ešte neboli vydané, Collection One stojí kdekoľvek od 1 295 do 15 000 EUR v závislosti od páru.
Slnečné okuliare Bugatti nie sú ani zďaleka jediným príslušenstvom, ktoré francúzsky výrobca luxusných, športových automobilov vyrába. Môžete si kúpiť šperkové vajíčko z uhlíkových vlákien navrhnuté spoločnosťou Bugatti, trezor Bugatti, puzdrá na fľaše Bugatti a áno, dokonca aj elektrický skúter Bugatti.
zdroj: motor1.com
Aston Martin nechce, aby Valkyrie bola garážová kráľovná3. Október 2023
Vo svete miliónových, luxusných, športových automobilov rastie ocenenie tých, ktorí robia viac, než len parkujú svoj cenný majetok v klimatizovaných garážach. Zatiaľ čo vlastníctvo automobilového majstrovského diela je nepochybne symbolom prestíže a luxusu, skutočná podstata týchto neuveriteľných strojov spočíva v ich schopnosti jazdiť, či už denne alebo ako hobby autá počas víkendov. Zdá sa, že Aston Martin chápe tento sentiment a je na misii povzbudiť majiteľov Valkyrie, aby vypustili šelmu na asfalt a nenechali ju len ako zberateľský predmet.
“V konečnom dôsledku je na zákazníkovi, čo urobí,” hovorí Marek Reichman, kreatívny šéf Aston Martin, v nedávnom rozhovore pre Top Gear. “Ak si chcú kúpiť Aston Martin Valkyrie a prilepiť ju do múzea, skvelé. Ale chcete ich počuť a vidieť. Chcete sa pozrieť na informačné kanály Instagramu Valkyrie, ktoré jazdia tunelmi. Preto ich vyrábame. Chcete, aby si ich ľudia užívali.”
Reichmanove slová zasahujú jadro toho, čo odlišuje super luxusné, športové autá od obyčajných umeleckých diel. Majú byť dynamické, zapájať zmysly a poskytovať bezkonkurenčný zážitok z jazdy. Zatiaľ čo múzeá môžu obsahovať krásne sochy, cesta je miestom, kde superšporty skutočne ožívajú. A Aston Martin bol povzbudený majiteľmi Valkyrie, ktorí prijali ducha jazdy.
“Máme jedného zákazníka Valkyrie, ktorý má podľa mňa už na aute najazdených 1 500 km. Je veľmi dobré to vidieť. Chceme, aby tieto luxusné, športové autá jazdili, preto ich vyrábame,” dodáva Reichman. Zdá sa, že podľa článku Top Gear bola väčšina týchto kilometrov najazdená na verejných cestách a nie na trati, čo je ešte pôsobivejšie.
Luxusné, športové autá Aston Martin Valkyrie bolo vidieť na akciách pri niekoľkých príležitostiach od Londýna po Monako a od Laguna Seca po Hockenheimring. Toto vozidlo vždy uvidí 6,5-litrový motor V12 vyvinutý spoločnosťou Cosworth, ktorý dokáže točiť až 11 000 ot./min. A s údajným zrýchlením z 0-100 km/h len za 2,5 sekundy je jasné, prečo Aston Martin chce, aby sa s týmto autom jazdilo. S cenovkou okolo 3 miliónov EUR si to však málokto môže dovoliť. Limitovaná séria superšportu Aston Martin Valkyrie je obmedzená len na 150 kusov.
zdroj: motor1.com
Na jednorazové Porsche je čakací zoznam 8 rokov2. Október 2023
Sonderwunsch, nemecký výraz pre “špeciálnu požiadavku”, nie je pre automobilku Porsche novým programom – existuje už od roku 1978. Ak si dokážete spomenúť na luxusné, športové autá ako minuloročný 911 Sally Special alebo Classic Club Coupe, ste oboznámení s touto prácou. Takmer každé Porsche (a najmä modely 911) sú masívne prispôsobiteľné priamo z výroby a možnosti ďalšej individualizácie sú takmer neobmedzené.
Rozhovor s Alexandrom Fabigom, viceprezidentom Porsche pre individualizáciu a klasiku v Rennsporte, ale poskytol nový pohľad na proces, náklady a skúsenosti pre zákazníkov, ktorí chcú, aby ich luxusné, športové auto bolo skutočne jedinečné.
Mať svoj Taycan namaľovaný vo farbe dresu vášho stredoškolského basketbalového tímu alebo váš Cayenne vybavený kožou, ktorá dokonale ladí s vaším obľúbeným remienkom hodiniek, je fajn. Fabig však objasnil, že Sonderwunsch umožňuje zákazníkom snívať vo veľkom. “Predstavte si,” navrhuje, “že zákazník požiada o Porsche Panamera vo verzii kabriolet.”
Na tejto úrovni individuálneho dobrodružstva získa zákazník v podstate prístup k internému tímu v Porsche. Pri týchto špeciálnych projektoch kupujúci pracujú nielen s akýmsi zákazníckym servisom, ktorý riadi a organizuje, ale aj so špecializovaným dizajnérom a inžinierom.
Mnohí zákazníci cestujú do Zuffenhausenu na osobné konzultácie, aby videli, dotkli sa a cítili materiály a získali 360-stupňový pocit vozidla, ktoré pomáhajú vytvoriť.
Fabig hovorí, že títo zákazníci majú tendenciu spadať do jednej z dvoch skupín: tí s plne sformovanými nápadmi, ktoré skutočne potrebujú len zdokonaliť projektový tím Porsche, a ľudia, ktorí majú akýsi “veľký nápad”, ale bez vyriešenia akýchkoľvek detailov.
Napríklad vo vynájdenom príklade kabrioletu Panamera by inžinieri museli nielen zistiť, ako by strešný mechanizmus mohol fungovať v medziach bezpečného používania na ceste, ale tiež vyzerať a cítiť sa správne pre kupujúceho s hviezdnymi očami.
Podľa Fabiga neexistuje žiadny špeciálny zoznam alebo tajné predkvalifikácie – okrem veľmi vysokého bankového účtu – potrebné na objednanie jednorazového Porsche. Budete však musieť akceptovať oneskorené uspokojenie. Tím Sonderwunsch v súčasnosti pracuje na približne deviatich súbežných projektoch a v súčasnosti je personálne obsadený tak, aby prijal približne tri nové zákazky ročne.
Cieľom je podľa Fabiga zvýšiť túto kapacitu na zhruba desať projektov ročne v snahe skrátiť súčasný osemročný čakací zoznam. Mimochodom, nie je to osem rokov na to, aby ste si zaobstarali auto, je to osem rokov na to, aby ste začali svoj vysnívaný projekt. Samotná stavba môže trvať aj niekoľko rokov.
Cena jednorazového vozidla je takmer úplne určená víziou zákazníka, hovorí Fabig. Vyššia úroveň zložitosti a detailov nepochybne zvýši cenu. Na základnej úrovni by zákazníci mali očakávať, že poplatok bude začínať na približne 100.000 EUR, okrem ceny vozidla, s ktorým sa bude pracovať.
Zdá sa, že nemusíte byť jedným zo 77 kupujúcich čerstvo spusteného Porsche 911 GT3 R Rennsport, aby ste prišli na spôsob, ako minúť milión EUR na vaše ďalšie luxusné, športové auto Porsche.
Nie je prekvapením, že Fabig potvrdil, že zákazníci Sonderwunsch vyrábajú predovšetkým modely Porsche 911. Porsche tu na akcii Rennsport 7 vystavilo individualizovaný Taycan a zdá sa, že tento model dostáva dosť akcie aj na tomto fronte.
Prístup k extrémnym úpravám prispôsobenia sa neobmedzuje len na nové továrenské nové autá. Každý majiteľ Porsche môže priniesť svoje existujúce vozidlá na aktualizácie, ktoré sa zdajú byť od vylepšení kvality života až po plne restomodované úsilie. V skutočnosti Fabig povedal, že mnohí majitelia modelov Porsche Carrera GT chceli aktualizovať svoje luxusné, športové autá.
Proces je v podstate ako konfigurácia novej konštrukcie – výber farby, čalúnenia a ľubovoľného počtu možností – ale jeho vykonanie na vašom existujúcom aute.
zdroj: motor1.com