Novinky

Ferrari 296 Challenge stratilo hybridný pohon, má ale 700 koní21. Október 2023

Prísnejšie emisné normy nútia aj luxusné, športové autá Ferrari vybavovať hybridným pohonom. Ferrari 296 GTB je náhodou jedným z nich, spolu s jeho kabrioletovou verziou, Ferrari 296 GTS.

Model Ferrari 296 Challenge však rozkýva čisté nastavenie motora V6 bez akejkoľvek hybridnej asistencie, pretože ide o čistokrvné pretekárske vozidlo. Odstránením poznávacej značky sa Ferrari nemusí obávať splnenia emisných predpisov, pretože auto bude súťažiť na Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Je to deviaty model vyvinutý pre túto súťaž a nahrádza model 488 Challenge Evo predstavený pre pretekársku sezónu 2020.

V srdci 2024 Ferrari 296 Challenge je známy twin-turbo motor o objeme 3.0-litra, ktorý odstraňuje hybridný komponent, podobne ako 296 GT3 uvedený na trh pre sezónu 2023. Tým, že inžinieri nemuseli dodržiavať prísne pravidlá povinné pre luxusné, športové autá na bežnú cestu, motor V6 teraz ponúka masívny výkon 700 koní a krútiaci moment 740 Nm. V bežnom luxusnom, športovom aute Ferrari 296 GTB šesťvalcový motor ponúka “len” 663 koní, ale celkový výkon je oveľa vyšší vďaka elektromotoru, ktorý poskytuje kombinovaný výkon 830 koní.

S výkonom 234 koní na liter je Ferrari hrdé na to, že motor poskytuje rekordný výkon pre svoj segment. Nový model Ferrari 296 Challenge je prvým pretekárskym vozidlom, ktoré používa 120-stupňový motor V6 v histórii Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. S veľkou silou prichádza veľká zodpovednosť, a preto sa traťový stroj môže pochváliť karbón-keramickými brzdami, vylepšeným systémom ABS odvodeným z modelu 296 GTB a novými 19-palcovými pneumatikami Pirelli špeciálne vyvinutými pre túto aplikáciu.

Potom je tu aerodynamický balík, ktorý pomáha modelu Ferrari 296 Challenge generovať viac ako 870 kg prítlaku pri rýchlosti 250 km/h, čo je rekordný počet pre pretekárske vozidlo vyvinuté pre sériu jednej značky.

Ferrari predvedie svoju najnovšiu traťovú beštiu v Taliansku na okruhu Mugello medzi 24. a 30. októbrom, keď je naplánované Finali Mondiali.

zdroj: motor1.com


Kúpou Rimac Nevera získate aj bezplatné nabíjanie na 8 rokov20. Október 2023

Rimac Nevera je jedno z najrýchlejších aut na svete, pričom vyrobených bude len 150 kusov. Ukazuje sa, že zaplatenie ceny okolo 2 milióna EUR neprináša len fenomenálny výkon. Ak jazdíte na svojom luxusnom, športovom aute Rimac Nevera v Európe, počas prvých ôsmich rokov vlastníctva získate bezplatné nabíjanie.

Chorvátsky výrobca oznámil nové partnerstvo so spoločnosťou Ionity, ktorá je jedným z najväčších prevádzkovateľov nabíjacích staníc pre elektromobily na starom kontinente. Podľa novej dohody medzi oboma spoločnosťami získajú tí, ktorí si kúpia luxusné, športové autá Rimac Reveau, osem rokov neobmedzeného a bezplatného nabíjania na všetkých staniciach Ionity v 24 krajinách Európy.

Pripomíname, že hyperšport s nulovými emisiami má vďaka 120-kilowatthodinovej batérii dojazd až 500 km meraných cyklom WLTP. Ešte pôsobivejšie je, že podporuje nabíjanie výkonom až 500 kilowattov, čo znamená, že ak použijete jednu z nabíjačiek Ionity Halo s výkonom 350 kW, môžete ju nabiť z 0 na 80% do 25 minút.

“Keď ľudia myslia na Rimac, myslia na rekordný výkon, ktorý Nevera poskytuje, ako aj na priekopnícke technológie v srdci spoločnosti. Napriek tomu bola Nevera primárne vyvinutá ako hyper GT, a nie ako automobil zameraný na trať – je to užívateľsky prívetivé luxusné, športové auto. Spolupráca so spoločnosťou Ionity nám umožňuje posunúť túto skúsenosť na ďalšiu úroveň,” komentuje Mate Rimac, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Rimac.

Okrem bezplatného prístupu k svojej sieti nabíjacích staníc spoločnosť Ionity nainštaluje aj nabíjaciu stanicu so šiestimi nabíjačkami v areáli Rimac neďaleko Záhrebu, ktorý je v súčasnosti vo výstavbe. Verejnosti a návštevníkom areálu bude prístupný 24 hod. každý deň. Ďalšie nabíjačky budú nainštalované neskôr po počiatočnom spustení lokality, ktoré je naplánované na budúci rok.

Ako poslednú a nesúvisiacu poznámku Rimac tiež hovorí, že sa snaží zamestnať 50 zamestnancov pre svoju lakovňu v areáli Rimac. Títo ľudia sa pripoja k existujúcemu tímu 26 odborníkov a najprv absolvujú tréningový proces a naučia sa pracovať s uhlíkovými vláknami, ktoré majú luxusné, športové autá Rimac Nevera. S predchádzajúcimi skúsenosťami alebo bez nich budú kandidáti pracovať v jednej z troch kategórií v procese maľovania – príprava, maľovanie a leštenie.

zdroj: motor1.com


BMW Group prechádza budúci rok na iný model predaja19. Október 2023

Budúci rok bude znamenať začiatok zmeny predajnej stratégie spoločnosti BMW Group. Mini bude prvou značkou z konglomerátu, ktorá bude predávať svoje luxusné, športové autá pomocou toho, čo by sme opísali ako hybridný predajný model, ktorý sa začne v Taliansku, Poľsku a Švédsku 1. januára 2024. Čo presne tento nový model predaja zahŕňa a ako sa porovnáva s existujúcim modelom priameho predaja od spoločnosti Tesla?

Cieľom BMW Group je prejsť na priamy predaj s maloobchodnými partnermi, čo by malo priniesť štandardizované celoštátne ceny a priamejšie zákaznícke rozhranie. V priebehu prechodu sa spoločnosť zameria na digitalizáciu celého nákupného procesu, čo zákazníkom umožní bezproblémovo prepínať medzi online a fyzickými nákupnými skúsenosťami v závislosti od ich preferencií.

Je však dôležité poznamenať, že agentúrny model BMW Group sa nesnaží nahradiť existujúcu maloobchodnú sieť, ale skôr ju doplniť. Spoločnosť uznáva pretrvávajúcu dôležitosť osobného kontaktu so zákazníkmi a úlohu maloobchodných partnerov, podľa oficiálnej tlačovej správy. Títo partneri budú aj naďalej zohrávať kľúčovú úlohu v novom modeli a zabezpečia, aby zákazníci dostávali vysokokvalitné konzultácie a starostlivosť, ktorými je BMW preslávené.

Nový model predaja v podstate ponúka hybridný prístup s online aj fyzickými kanálmi podporovanými integrovaným IT systémom. Táto kombinácia je nastavená tak, aby zákazníkom poskytla všestrannejší a personalizovanejší zážitok z nakupovania. Zatiaľ čo digitalizácia je kľúčová, spoločnosť tiež uznáva, že preferencie zákazníkov sa líšia a agentúrny model sa snaží vyhovieť všetkým z nich bez problémov. Okrem toho nový model poskytuje predajcom prístup k celému inventáru vozidiel BMW Group, čo im umožňuje poskytovať zákazníkom širšiu škálu možností.

Zatiaľ čo Tesla je známa svojím modelom priameho predaja luxusných, športových automobilov zákazníkom, agentúrny model BMW Group sa výrazne líši. Prístup BMW zachováva a posilňuje existujúcu maloobchodnú sieť, ktorá zohráva ústrednú úlohu v novej predajnej stratégii. Naproti tomu Tesla primárne predáva svoje luxusné, športové autá priamo spotrebiteľom prostredníctvom showroomov vlastnených spoločnosťou a svojej webovej stránky, čím obchádza tradičných predajcov. Hybridný model BMW Group zdanlivo integruje to najlepšie z oboch svetov a umožňuje zákazníkom vybrať si medzi online a fyzickým zážitkom pri zachovaní kritického vzťahu s maloobchodnými partnermi.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG ONE ako rádiovo ovládaný model18. Október 2023

Hyperštové, luxusné auto Mercedes-AMG ONE (kombinovaná spotreba paliva: 9,9 l/100 km; kombinované emisie CO2: 224  g/km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 49,8 kWh/100 km) s technológiou hybridného pohonu dobíjateľného zo siete určuje štandardy – či už na pretekárskej trati, alebo na ceste. Luxusné, športové auto najvyššej triedy so svojím benzínovým turbomotorom a štyrmi elektromotormi dosahuje pôsobivý systémový výkon 1 063 k. K tomu treba prirátať nezameniteľný dizajn karosérie a s ním spojenú aerodynamiku. Spoločnosť CaDA v spolupráci so značkou Mercedes-AMG teraz na základe tohto jedinečného superšportového vozidla vytvorila vernú repliku v mierke 1:8 pozostávajúcu z 3 295 nastokávacích stavebnicových dielikov: tento model spája najvyššie dizajnérske umenie s precíznosťou a láskou k detailom.

Model v mierke 1:8, ktorý pre Mercedes-Benz vyrobila spoločnosť CaDA, je vernou replikou luxusného, športového auta Mercedes-AMG ONE a pozostáva z 3 295 jednotlivých dielov. Hoci je zostavený z nastokávacích stavebnicových dielikov, dizajnérovi BrunoviJJ1 sa podarilo dokonale zreprodukovať nezameniteľné vedenie línií aj charakteristické prvky tohto výnimočného superšportového vozidla: napríklad ikonickú pozdĺžnu plutvu, výsuvné zadné krídlo alebo 10-lúčové disky s pneumatikami s originálnym vzorom Michelin.

Model s dĺžkou 57 cm, šírkou 24,5 cm a výškou 16 cm zaujme nielen zvonka vysokou vernosťou detailov. Je plne motorizovaný a má nezávislé zavesenie predných aj zadných kolies, tlmiče a funkčné osvetlenie s LED. Motor je vytvorený podľa 6-valcového agregátu pôvodného vozidla, systém rekuperácie kinetickej energie (KERS) je simulovaný pomocou naťahovacích motorčekov. Vďaka dvom motorom L, z ktorých každý je ovládaný samostatnými tlačidlami diaľkového ovládača, sa model veľmi výrazne približuje inovatívnemu hnaciemu ústrojenstvu svojej veľkej predlohy. To umožňuje dvojstupňová prevodovka, ktorou je vybavených len málo modelov z nastokávacích stavebnicových dielikov. Prostredníctvom dodávaného diaľkového ovládača možno s vozidlom pohybovať dopredu/dozadu a doprava/doľava, obidvoje dvere sa otvárajú stlačením tlačidla, takisto možno regulovať rýchlosť a ovládať osvetlenie.

Pre svetoznámeho dizajnéra BrunaJJ1, ktorého láska k stavebnicovým modelom sa začala už vo veku 10 rokov, bola práca na superšportovom, luxusnom aute výzvou a zároveň poctou. Dizajn modelu sa pre neho začína v interiéri, čiže podvozkom, motorom a zavesením kolies. Ako druhý krok nasleduje vonkajšie stvárnenie vozidla. Tu je veľmi dôležité umiestnenie svetlometov, ktoré vlastne tvoria tvár vozidla. Skutočnosť, že sa každý model čo najviac približuje originálnemu vozidlu, zabezpečuje dizajnér BrunoJJ1 aj vďaka prototypom rôznych špeciálnych dielov vytlačených technológiou 3D, ktoré vopred dodala spoločnosť CaDA.

Súčasťou dodávky modelu Mercedes-AMG ONE z nastokávacích stavebnicových dielikov je motor L Pro, servomotor Pro, skrinka na prijímač/na akumulátor, osvetľovacia zostava, diaľkový ovládač s ovládaním volantu a ilustrovaný návod na zostavenie. Model auta (objednávacie číslo B6 696 1283) sa dodáva vo vysokokvalitnom balení.


Benzínové verzie modelov Audi RS budú mať svoju platformu17. Október 2023

Aj keď sa zdá, že každé nové, luxusné, športové auto Audi uvedené na trh nemá spaľovací motor, spaľovací motor ešte nie je v Ingolstadte mŕtvy. Audi stále plánujú uviesť na trh konvenčne poháňané modely a ešte lepšie, niektoré z nich budú mať označenie RS. V roku 2023 spoločnosť Audi Sport GmbH, do roku 2016 známa ako Quattro GmbH, oslavuje 40 rokov svojej existencie, teraz pracuje na niekoľkých výkonných, luxusných, športových automobiloch poháňaných benzínom.

Uviedol to šéf dizajnu Audi Marc Lichte v rozsiahlom rozhovore zverejnenom na oficiálnej mediálnej stránke spoločnosti. Vysvetlil, že takmer všetky budúce luxusné, športové autá Audi s označením RS budú v podstate jazdiť len na dvoch platformách: Premium Platform Electric (PPE) pre elektromobily a Premium Platform Combustion (PPC) pre spaľovacie motory. Nešiel do žiadnych ďalších podrobností o tom druhom, ale logika nám hovorí, že mal na mysli RS varianty väčších áut, ktoré v súčasnosti sedia na architektúre MLB.

Zatiaľ čo TT RS a R8 bohužiaľ odchádzajú, v benzínovom motore je stále život pre posledné kolo modelov RS “starej školy”. Špionážne zábery odhalili, že sa pracuje na výkonnejšom Audi RS6 Avant a pripojí sa k nemu nová generácia Audi RS4 Avant, ktorá prejde na prezývku  Audi RS5 Avant. K dispozícii by mal byť aj ďalšie Audi RS5 Sportback spolu s väčším Audi RS7 Sportback.

Audi nedávno aktualizovalo luxusné, športové autá Audi Q8 a SQ8, takže je len otázkou času, kedy príde aj vylepšené Audi RS Q8. Nová generácia Audi Q5 by mohla konečne prvýkrát dostať dlho očakávaný variant RS, hoci zatiaľ nič nie je oficiálne. Všetky tieto modely sú postavené na architektúre MLB, ktorú koncern Volkswagen používa od roku 2012. Okrem iných modelov podporuje aj luxusné, športové autá VW Touareg, Lamborghini Urus, Porsche Cayenne a Bentley Bentayga.

Akokoľvek vzrušujúco znie blízka budúcnosť, pre luxusné, športové autá Audi, ktoré spaľujú benzín, sú dni už zrátané. Automobilka so sídlom v Ingolstadte už oznámila, že v roku 2025 uvedie na trh svoje posledné luxusné, športové autá poháňané spaľovacím motorom, pričom všetky produkty uvedené na trh od roku 2026 budú elektromobily. Do roku 2033 chce úplne ukončiť výrobu benzínových/naftových vozidiel, aby prešli na čisto elektrické.

zdroj: motor1.com


Ferrari začalo v USA prijímať platby kryptomenami16. Október 2023

Kryptomeny spôsobili revolúciu vo svete financií a ponúkajú digitálne alternatívy k tradičným menám. Zatiaľ čo mnohí spočiatku považovali kryptomeny za špekulatívne aktíva, čoraz častejšie nachádzajú uplatnenie nad rámec investícií. Spoločnosti na celom svete začínajú skúmať potenciál prijímania kryptomien ako platby. Jedna takáto spoločnosť, výrobca luxusných, športových automobilov Ferrari, robí pozoruhodný vstup do tohto digitálneho sveta.

Spoločnosť Ferrari nedávno oznámila svoje rozhodnutie prijať kryptomenu ako platbu za svoje luxusné, športové autá v Spojených štátoch a plánuje rozšíriť túto inovatívnu schému do Európy. Enrico Galliera, marketingový a obchodný riaditeľ značky so sídlom v Maranelle, potvrdil tento vývoj a zdôraznil, že bola reakciou na požiadavky bohatej klientely.

“Niektorí sú mladí investori, ktorí vybudovali svoje bohatstvo okolo kryptomien,” povedal Galliera pre Automotive News. “Niektorí ďalší sú tradičnejší investori, ktorí chcú diverzifikovať svoje portfóliá.”

Rozhodnutie spoločnosti Ferrari prijímať platby v kryptomenách naznačuje, že automobilový priemysel sa pomaly zahrieva na myšlienku transakcií s digitálnymi menami. Enrico Galliera vysvetlil, že kryptomeny podnikajú kroky na zníženie svojej uhlíkovej stopy zavedením nového softvéru a viac sa spoliehajú na obnoviteľné zdroje energie. Ubezpečil, že záväzok spoločnosti Ferrari dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2030 v celom hodnotovom reťazci zostáva neochvejný.

Tento krok talianskej automobilky predstavuje významný posun v podnikateľskom prostredí, pretože väčšina blue-chip spoločností tradične váha s prijatím kryptomien. Hlavným dôvodom tejto váhavosti bola extrémna volatilita digitálnych mien, ako je Bitcoin, čo ich robí nepraktickými pre každodenný obchod. Okrem toho nerovnomerné regulačné prostredie a vysoká spotreba energie spojená s ťažbou kryptomien boli prekážkami rozsiahleho prijatia digitálnych mien na platby.

Je dôležité poznamenať, že nie všetky kryptomeny sú si rovné, pokiaľ ide o obavy o životné prostredie. Zatiaľ čo niektoré, ako napríklad Ethereum (ETH), zlepšili svoju energetickú účinnosť, Bitcoin (BTC) naďalej čelí kritike za svoje energeticky náročné ťažobné operácie.

Zatiaľ čo počet luxusných, športových automobilov, ktoré Ferrari očakáva, že predá prostredníctvom kryptomeny, zostáva nezverejnený, portfólio objednávok spoločnosti je údajne silné a plne obsadené až do roku 2025, uvádza Automotive News.

Ferrari nie je jedinou spoločnosťou, ktorá prijíma platby kryptomenami. Online predajca Overstock už roky prijíma Bitcoin ako platbu a Expedia, známa platforma na rezerváciu cestovných lístkov, umožňuje zákazníkom platiť za rezervácie hotelov pomocou kryptomeny. Okrem toho služba spracovania platieb BitPay uľahčila transakcie s kryptomenami mnohým podnikom. Táto spoločnosť bude zodpovedná za premenu krypto platieb na tradičnú menu v mene spoločnosti Ferrari.

“Ceny sa nezmenia, žiadne poplatky, žiadne príplatky, ak platíte prostredníctvom kryptomien,” dodal Galliera. “Toto bol jeden z našich hlavných cieľov: vyhnúť sa našim predajcom aj nám, aby sme priamo manipulovali s kryptomenami a boli chránení pred ich veľkými výkyvmi.”

zdroj: motor1.com


Manhart vyladil BMW M2 Competition až na 700 koní15. Október 2023

Manhart Performance sa opäť postaral o úpravu luxusného, športového auta BMW M2 Competition, ktoré zvonku nevyzerá príliš divoko, s výnimkou veľkého zadného krídla a honosnej grafiky. Bystré oko však môže cez okná spozorovať časti bezpečnostnej klietky. A keď má niečo klietku, je to zvyčajne z dobrého dôvodu.

V tomto prípade existuje 700 dôvodov. Toľko konských síl získate v tomto upravenom BMW M2 F87, nazývanom MH2 700. Ak sa vám to zdá povedomé, je to preto, že v ponuke už bol Manhart MH2. Táto verzia s tradičnou čierno-zlatou farbou Manhart generovala iba 630 koní z posilneného 3,0-litrového motora I6, ale nová úprava na bloku je iné zviera. Motor dostáva bližšie nešpecifikované “posilnenie”, o ktorom tuner tvrdí, že je dosť dobré na to, aby unieslo výkon až 1 200 koní.

Či to znamená novú spodnú časť s kľukovým hriadeľom, tyčami a piestami, nie je jasné, ale vyššie nájdete nové turbodúchadlá a skoro všetko ostatné, čo je s nimi spojené. To zahŕňa medzichladiče, potrubie, výfuk, na čo si len spomeniete. K dispozícii je tiež nový prívod kyslíka a aby to všetko fungovalo, Manhart inštaluje špeciálne naladenie pre ECU Bimmera.

Našťastie sú zmeny motora doplnené vylepšeniami spojky, prevodovky a diferenciálu, aby zvládli vysoký výkon. Pre ešte väčší výkon môže Manhart pridať pretekárske zvody a zároveň odstrániť ďalšie výfukové komponenty, ktoré môžu, ale nemusia spôsobiť, že toto luxusné, športové auto bude nezákonné na použitie na ceste. Tuningová spoločnosť so sídlom v Nemecku na svojej webovej stránke uvádza, že tieto zmeny sú k dispozícii iba pre exportované modely.

Súčasťou balíka je brzdová súprava Manhart, ktorá obsahuje 15,5-palcové kotúče so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a 15-palcové so štvorpiestikovými upínačmi vzadu. Nastaviteľná súprava odpruženia cievok mierne klesá na auto a samozrejmosťou je súprava karosérie Manhart. Vyzerá podobne ako ten, ktorý bol použitý pre predchádzajúci MH2, s kapotou v štýle CS s karbónovým spojlerom vpredu. Vzadu je viac karbónu s krídlom, spojlerovou lištou a bočnými prahmi. A v prípade, že neviete, odkiaľ toto zlovestné, luxusné, športové auto prišlo, karoséria má na sebe súpravu nálepiek Manhart s mätovým lemom namiesto zlata.

zdroj: motor1.com


Zeppelin McLaren Edition prináša zážitok superšportu do obývačky14. Október 2023

Ak ste niekedy snívali o tom, že budete vlastniť kúsok prestížnej značky McLaren bez toho, aby ste vykradli banku, vaše želanie sa práve splnilo. Bowers & Wilkins, renomovaná britská značka prémiového zvuku, je tu, aby to urobila so svojím najnovším výtvorom, Zeppelin McLaren Edition – spoluprácou, ktorá vám ponúka jeden z najdostupnejších spôsobov, ako vlastniť niečo značky McLaren, pričom to nebude luxusné, športové auto.

Tento nový produkt nie je len ďalším bezdrôtovým reproduktorom, pretože oslavuje partnerstvo medzi spoločnosťami Bowers & Wilkins a McLaren Automotive. Zeppelin McLaren Edition je navrhnutý tak, aby oslavoval spojenectvo týchto dvoch značiek a 60. výročie McLaren, čo z neho robí zberateľský kúsok, ktorý je viac než len zvukový systém.

Bezdrôtový reproduktor sa snaží kombinovať to najlepšie z oboch svetov. Je elegantný a nejakým spôsobom pripomína automobilový dizajn McLaren s povrchovou úpravou Galvanic Grey a zvýraznením Papaya Orange. Na druhej strane ponúka výkonný 240-wattový zosilňovač a vylepšenú funkciu viacerých miestností, čo umožňuje pripojiť a nastaviť množstvo kompatibilných reproduktorov Zeppelin prostredníctvom mobilnej aplikácie.

Pri príležitosti 60. výročia McLaren a vizionárskeho odkazu Brucea McLarena vydáva spoločnosť Bowers & Wilkins limitovanú sériovú verziu modelu Zeppelin, výstižne nazvanú Zeppelin McLaren 60th Anniversary Edition. Vyrobených bude len 60 jedinečných kúskov, z ktorých každý bude mať pretekárske farby inšpirované farbami a žiarivý oranžový povrch. Reproduktory budú k dispozícii exkluzívne u vybraných predajcov McLaren po celom svete.

Nový reproduktor je vyvrcholením partnerstva, ktoré sa začalo v roku 2015. Spoločnosť Bowers & Wilkins zohrala kľúčovú úlohu vo vývoji audiosystémov, ktoré sa nachádzajú v luxusných, športových autách McLaren. Minulý rok obe značky tiež vydali podobne štýlové bezdrôtové slúchadlá.

Zeppelin McLaren Edition bude k dispozícii od dnešného dňa a pre tých, ktorí chcú vlastniť kúsok histórie McLaren, je možné model 60th Anniversary získať exkluzívne u vybraných predajcov McLaren. S cenovkou 899 dolárov je tento jedinečný zvukový umelecký kúsok nepochybne jedným z najvýhodnejších spôsobov, ako vlastniť položku značky McLaren, čo vám umožní priniesť kúsok automobilovej dokonalosti McLaren do vášho každodenného života.

zdroj: motor1.com


Limitovaný Rolls-Royce Ghost ako pocta zatmeniu Slnka13. Október 2023

Rolls-Royce vyrobil limitovanú edíciu pre luxusné, športové autá Ghost Black Badge, ktorý čerpá inšpiráciu z úplného zatmenia slnka. Automobilka naplnila luxusný sedan Ékleipsis Private Collection mnohými motívmi nebeského fenoménu.

Jedným z najvýraznejších detailov vozidla je animovaný headliner Starlight. Po naštartovaní motora sa nad hlavou objaví kruh 940 hviezd, ktoré predstavujú slnečnú korónu, často viditeľnú počas úplného zatmenia Slnka. Zobrazenie trvá presne sedem minút a 31 sekúnd, čo je najdlhší možný čas zatmenia, než sa vráti do súhvezdia.

Ghost má vonkajšiu farbu Lyrical Copper, ktorú Rolls-Royce zvýrazňuje mandarínkovou oranžovou farbou na spodnom nárazníku. Spoločnosť tiež používa farbu pre ručne maľovanú karosériu vozidla, akcenty kolies a brzdové strmene.

Vo vnútri mandarínska oranžová prechádza cez viac ako 200 000 jednotlivých perforácií na dvojfarebných sedadlách. Rolls-Royce zafarbil kožu Mandarin čiernym odtieňom, pričom malé otvory odhaľovali oranžovú kontrastnú farbu pod ňou.

Pomlčka obsahuje 1 846 laserom vygravírovaných hviezd, ktoré vytvárajú “symbolickú časovú os úplného zatmenia Slnka”. Vedľa motívu zatmenia slnka na palubnej doske sú hodinky na mieru s 0,5-karátovým diamantom. Predstavuje jediný svetelný bod, ktorý sa objavuje na obryse Mesiaca práve vtedy, keď zakrýva a odkrýva slnko. Je to prvýkrát, čo spoločnosť integrovala drahokam do rámu hodín.

Rolls-Royce podrobil hodinky intenzívnym testom priľnavosti, aby sa zabezpečilo, že diamant zostane na svojom mieste. Hodiny podrobil cyklickým teplotným testom v rozmedzí od -30 stupňov do +90 stupňov.

Mnohé z dizajnových prvkov potrebovali niekoľko iterácií, aby sa zdokonalili. Rolls-Royce Bespoke Collective vyrobil tri prototypy a zároveň zdokonalil strop. Výsledkom jedinečných hodiniek bolo viac ako 14 dizajnových iterácií. Jednému dizajnérovi trvalo viac ako 100 hodín, kým zdokonalil osvetlenú palubnú dosku Ghost.

Automobilka obmedzuje výrobu modelu len na 25 exemplárov. Debut sa zhoduje s každoročným zatmením Slnka 14. októbra, ktoré je viditeľné v častiach západnej pologule. Spoločnosť Rolls-Royce už vyčlenila celú sériu Ghost Black Badge Ékleipsis Private Collection, ktorá je vybavená krytom interiéru vozidla so slovnou značkou Private Collection.

Nie je to prvýkrát, čo Rolls-Royce hľadá u hviezd nejakú štýlovú inšpiráciu. V roku 2021 uviedla na trh luxusné, športové auto Rolls-Royce Phantom Tempus, ktorý do štýlových motívov v celom vozidle začlenil pulzarové hviezdy, čas a vesmír.

zdroj: motor1.com


Nové BMW X2 (2024) prináša štýl kupé a výkon až 296 koní12. Október 2023

BMW oficiálne predstavilo druhú generáciu crossoveru X2, pričom celosvetový verejný debut tohto luxusného, športového auta je naplánovaný na výstave Japan Mobility Show v Tokiu, ktorá sa začína 26. októbra.

Ako už bolo spomenuté, línia strechy nového BMW X2 plynule prechádza do zadnej časti a vytvára štíhlu siluetu podobnú kupé, čo sme už vedeli zo špionážnych fotografií modelu. Zvislá predná časť, rozšírené podbehy kolies a mohutná zadná časť vyžarujú atmosféru dôvery a prítomnosti, vďaka čomu toto luxusné, športové auto vyzerá vyspelejšie ako jeho predchodca. Svetlomety špecifické pre daný model, nový pohľad na zadné svetlá a voliteľná osvetlená mriežka chladiča BMW odlišujú model X2 od súrodenca X1. Nové BMW X2 je tiež prvým kompaktným BMW ponúkaným s voliteľnými 21-palcovými originál diskami BMW.

Panely karosérie BMW X2 majú čisté povrchy s minimálnym počtom dynamických línií, kľučky dverí sú integrované v jednej rovine s karosériou. Štíhla oblasť bočných okien má vylepšenú interpretáciu Hofmeisterovho zlomu, čo prispieva k elegantnejšiemu profilu BMW X2. Plytké strešné nosiče v čiernom vysokolesklom prevedení sú k dispozícii ako voliteľná výbava. Pokiaľ ide o rozmery, X2 narástlo o 19 cm na dĺžku na 456,7 cm, zatiaľ čo jeho rázvor je o 2,2 cm dlhší ako odchádzajúci model.

Vstúpte do kabíny a rýchlo zistíte, že je priestrannejšia ako na starej X2. Napríklad priestor pre kolená na zadných sedadlách bol rozšírený o 2,3 cm, zatiaľ čo nákladný priestor môže pohltiť až 0,8 metra kubického nákladu so všetkými piatimi sedadlami v prevádzke. Po sklopení druhého radu sedadiel získate maximálne 1,6 metra kubického úložného priestoru.

V interiéri sa BMW zameralo na dotykové a hlasové ovládanie prostredníctvom BMW Curved Display a BMW Intelligent Personal Assistant, poháňaného novým pohonom BMW iDrive 9, ktorý bol prvýkrát uvedený na BMW X1 M35i xDrive 2024. Obrazovka pozostáva z 10,25-palcového displeja vodiča a 10,7-palcovej jednotky infotainmentu, ktoré plynule splývajú za zakriveným skleneným povrchom. Nástroj QuickSelect umožňuje rýchlu aktiváciu vybraných funkcií bez toho, aby ste sa ponorili do podponúk. Klepnutím na ikonu domovskej stránky sa používatelia vrátia späť na domovskú obrazovku. V neposlednom rade patrí medzi nové prvky interiéru kamera smerujúca do kabíny, ktorá dokáže fotografovať a nahrávať videá.

Vrcholnou verziou modelovej rady X2 budú luxusné, športové autá BMW X2 M35i xDrive, ktoré majú pod kapotou 2.0-litrovú jednotku, ktorá produkuje 296 koní a dokáže zrýchliť z 0-100 km/h len za 5.2 sekundy.

Motor M35i má silnejší kľukový hriadeľ, optimalizovaný prívod oleja pre piesty a ďalšie vylepšenia pre lepší výkon. Výfukový systém špecifický pre luxusné, športové autá BMW M dodáva zážitku z jazdy výrazné zlepšenie.

Celosvetová výroba nového BMW X2 bude prebiehať v závode BMW v nemeckom Regensburgu.

zdroj: motor1.com