Novinky
Zažiť minulosť znova – spolupráca Mercedes x Moncler by NIGO22. Október 2024
V rámci predstavenia City of Genius Show v Šanghaji 19. októbra 2024 urobili značky Mercedes-Benz a Moncler ďalší veľký krok vo svojej spolupráci. Okrem spustenia kampane značky Past Forward. Where the Future is Driven by the Past odhalili títo partneri jedinečné umelecké dielo – projekt s názvom Project G-Class Past II Future, ktorého vznik podnietil návrhár NIGO. Tento projekt je založený na Triede G z 90. rokov, ktorá bola od základov zreštaurovaná. NIGO zvonku aj zvnútra prispel mnohými dizajnovými prvkami, v ktorých sa odráža dizajn 90. rokov a ktoré sa prenášajú do súčasnej kultúry. Trieda G Past II Future je inšpirovaná umeleckým dielom, jej základom sú aktuálne luxusné, športové autá Mercedes-Benz Triedy G a bude vo výrobe s limitovaným počtom len 20 vozidiel. Publikum počas predstavenia tiež malo možnosť vidieť malú ukážku novej rodovo neutrálnej minimalistickej kolekcie v mestskom štýle, ktorú spoločne navrhli Mercedes-Benz a spoločnosť Moncler v spolupráci s návrhárom NIGOm. Limitovaná séria Triedy G aj minimalistická kolekcia budú na trh uvedené v apríli 2025. Na podujatí v Šanghaji boli okrem výrobcu automobilov Mercedes-Benz a návrhára s umeleckým menom NIGO zastúpení aj ďalší umelci, ktorí predstavili svoju spoluprácu so spoločnosťou Moncler: A$AP Rocky a Willow Smith, Edward Enninful (OBE), FRGMT by Hiroshi Fujiwara, Gilga Farm by Donald Glover, LuLu Li a Palm Angels. Sprievodnými akciami programu Moncler Genius 2024 boli aj osobitné prezentácie Ricka Owensa a Jil Sanderovej.
„NIGOv výnimočný talent a naša spoločná tvorba so spoločnosťou Moncler nás privádzajú do čulého mestského prostredia. Trieda G Past II Future od značky Mercedes-Benz je celkom osobitná nová interpretácia našej ikony v štýle 90. rokov. Limitovaná edícia Triedy G ukazuje svoj charakter, vďaka ktorému je obľúbeným nadčasovým vozidlom. Premena inšpiratívneho umenia na pôsobivé produkty je dôležitým krokom v našej kreatívnej spolupráci a ponúka nový zážitok zo značky, ktorý sa spája s duchom doby.“ Bettina Fetzer, vedúca komunikácie a marketingu, Mercedes-Benz AG
Tento výnimočný výtvor návrhára NIGO je druhým umeleckým dielom, ktoré vzniklo zo spolupráce medzi značkami Mercedes-Benz a Moncler. Podobne ako PROJECT MONDO G, ktorý bol predstavený vo februári 2023 na podujatí The Art of Genius spoločnosti Moncler v Londýne, aj toto umelecké dielo spája nezameniteľný vzhľad prešívanej nadýchanej bundy Moncler s charakteristickou hranatosťou Triedy G. Toto umelecké dielo s dĺžkou 4,5 metra, šírkou 1,9 metra a výškou 2,0 metra má minimalistické dvojfarebné vyhotovenie s olivovou matnou zelenou farbou, ktorú dopĺňajú výrazné prvky exteriéru v čiernej a zlatej farbe. Jasné línie prepožičiavajú Triede G kabriolet moderný vzhľad. Funkčnosť a dizajn, ktoré sú typické pre Triedu G, boli ponechané a nanovo interpretované. Sem patria ikonické náhradné koleso na zadných dverách, čierne oceľové disky s dizajnom 90. rokov, výklopné čelné sklo a zlatistý kanister na benzín. Prepracovaný bol aj interiér. Devon Turnbull, ktorý je fanúšikom Triedy G a je známy pre svoje pôsobivé audioinštalácie, okrem iného navrhol ozvučovací systém, ktorý sa technicky aj vizuálne dokonale zapája do koncepcie vozidla. Hudobné “boom boxy” sú namontované na hornom sútyčí kabrioletu a – rovnako ako celá strecha a reproduktory – sa dajú odmontovať. Kárované vzory sedadiel sú typickým dizajnovým prvkom skorších modelov Triedy G. Zvýrazňujúce prvky v oranžovej farbe vytvárajú paralely s príslušnou módnou kolekciou Mercedes-Benz, Moncler a NIGO.
„Deväťdesiate roky považujem z pohľadu kultúry a kreatívnosti za najvplyvnejšie. Elektronická hudba a hip-hopová scéna boli novým vyjadrením mestského životného štýlu. Tento dojem a túto energiu som chcel integrovať v dizajne projektu Project G-Class Past II Future a interpretovať toto dedičstvo pre novú, súčasnú éru.“ NIGO, módny návrhár, hudobný producent a kreatívny riaditeľ.
Limitovaná Trieda G aj minimalistická kolekcia sú prvé produkty tejto spolupráce, ktoré si zákazníci môžu kúpiť. V rámci vyvrcholenia 45. jubilea Triedy G nová verzia ukazuje, ako veľmi si táto ikona značky zachovala svoju nadčasovosť a s akou šikovnosťou sa dokáže prispôsobiť moderným životným štýlom. Trieda G Past II Future od značky Mercedes-Benz odkazuje na umelecký unikát návrhára s umeleckým menom Nigo a je založená na novom luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz G 450 d (kombinovaná energetická spotreba: 10,0 – 8,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 261 – 227 g/km) a na novom modeli G 500 (kombinovaná energetická spotreba: 12,3 – 10,9 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 281 – 248 g/km)1. Má vonkajší lak v kombinácii farieb zelená a sivá, kárované čalúnenie typické pre Triedu G a náhradné koleso v zadnej časti s logom spolupráce na kryte. Čierne zvýrazňujúce prvky exteriéru sa nachádzajú na rámoch okien, diskoch z ľahkej zliatiny a charakteristických ochranných lištách proti nárazu, ktoré sú umiestnené po celej dĺžke bokov. Je na nich nápis Past II Future, ktorý sa nachádza aj v interiéri na držadle na prístrojovej doske. Na limitovanú sériu odkazuje nápis 1 of 20 na stredovej konzole. Týchto 20 exemplárov bude zákazníkom vyexpedovaných v apríli 2025.
Rodovo neutrálna módna kolekcia prepája vplyvy 90. rokov s aktuálnymi prvkami streetstyle. V nadväznosti na prezentáciu počas podujatia The City of Genius boli predstavené výtvory pretvorené na minimalistickú kolekciu, ktorá bude k dispozícii od apríla 2025. Táto kolekcia pozostáva najmä zo suvenírových a univerzitných búnd, pulóvrov s kapucňou, károvaných košieľ a bermúd, ako aj ľahkých páperových a vojenských búnd, pariek a zimných búnd s klasickým vzhľadom. Paleta farieb je klasická: dominuje modrá, čierna, zelená a biela farba, ktoré dopĺňajú oranžové akcenty. Množstvo častí oblečenia má prepracovanú potlač, v ktorej sa navzájom prepájajú archívne fotografie partnerov tejto spolupráce. Bundy a nohavice sú vyrobené z neopracovaného denimu – okrem saténovej bundy, v ktorej sa spájajú obrázky a logá oboch značiek a ktorá zachytáva ducha tejto spolupráce, predovšetkým v kombinácii so sivými, károvanými košeľami.
Nerozlučné spojenie minulosti a budúcnosti sa odráža v kampani značky v rámci obnovenej spolupráce medzi Mercedes-Benz, Moncler a NIGO a fotografom Thibautom Grevetom. Kampaň s heslom Past Forward. Where the Future is Driven by the Past vizualizuje ďalší vývojový stupeň spolupráce, počnúc imaginárnym vesmírom až po príchod do života vo veľkomeste. Plochá strecha mestského domu symbolizuje mestský vzhľad a dojem kampane. Hranaté, kovové povrchy strechy ponúkajú dokonalú kulisu pre kolekciu pouličného oblečenia od partnerov Mercedes-Benz, Moncler a NIGO. Cieľom kampane je rozobrať univerzálnu tému inšpirujúcej minulosti a kreatívne ju preniesť do niečoho nového. Globálna kampaň bude prezentovaná na internetových stránkach a prostredníctvom kanálov sociálnych médií oboch značiek. Okrem hlavného filmu kampane ponúka video zo zákulisia od Theodora Guelata pohľad do zákulisia spolupráce s návrhárom NIGO.
Ferrari Roma dostalo špeciálne drevené doplnky21. Október 2024
Ferrari Roma je nádherné luxusné, športové auto so svojimi štíhlymi líniami a nádherným profilom. Toto jedinečné Ferrari Roma Spider s nádhernou kožou Nappa, drevenými akcentmi a špeciálnymi laserovými leptacími akcentmi sa zdá byť úplne dokonalé.
Ferrari spolupracovalo s Montblancom na tomto upravenom kabriolete Roma inšpirovanom perom Meisterstück. Áno, pero. Je to jeden z mnohých špeciálnych modelov Ferrari vytvorených v rámci programu prispôsobenia Tailor Made a predstavuje niekoľko nových výrobných techník.
Ferrari použilo napríklad laserové leptanie v mnohých prvkoch. Toto Ferrari Roma má dizajn kompasovej ruže a zemepisné súradnice Maranella vyleptané do kapucne. Automobilka tiež získala recyklované závity pneumatík pre prešívanie interiéru, použila recyklovaný hliník na časti karosérie a zaviedla kožu Nappa bez chrómu na sedadlá a palubnú dosku.
Ale kúsok odporu je drevo; Ferrari získavalo drevo kontrolovaného pôvodu pre kryt batožinového priestoru, bočné prahy a zadnú podlahu. Predné podlahové rohože majú dokonca zodpovedajúcu textúru dreva a drevené parapety majú na oboch stranách zlaté odznaky Ferrari.
Auto má krásny lak Oro Mida, ktorý nenájdete na mnohých moderných Ferrari, a dodáva sa so zodpovedajúcim perom Meisterstück s rovnakým odtieňom. Jedinečné pero má ručne spracované akcenty z masívneho zlata Au750 a platiny a vlastný dizajnový motív, ktorý zodpovedá tomu, ktorý sa nachádza na luxusnom, športovom aute Ferrari Roma.
Toto výnimočné, luxusné, športové auto Ferrari Roma však nesmeruje k zákazníkovi – aspoň zatiaľ nie. Auto bude vystavené na výstave “One of a Kind” v múzeu Enza Ferrariho v Taliansku.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz poskytuje prvý náhľad na novú CLA20. Október 2024
Pri príležitosti 39. ročníka Festival d’Hyères oslávila značka Mercedes-Benz svoj prístup k inovatívnemu a zodpovednému luxusu a dizajnu – z móla až na cestu. Tohtoročný festival je štvrtou edíciou mentoringu trvalej udržateľnosti Mercedes-Benz, ktorý je iniciatívou na podporu nasledujúcej generácie kreatívnych talentov. Logan Monroe Goff bol porotou Festival d’Hyères, ktorej predsedal Nicolas Di Felice, umelecký riaditeľ značky Courrèges, zvolený za víťaza Ceny trvalej udržateľnosti Mercedes-Benz. Bol ocenený za svoju záverečnú kolekciu, v ktorej uplatnil zodpovedné postupy nadobudnuté počas mentoringu. Tento dizajnér dostane finančnú odmenu od spoločnosti Mercedes-Benz. Všetkých desať kolekcií finalistov bude predstavených v novej kampani značky spolu s novou CLA od značky Mercedes-Benz. Pred uvedením na trh v roku 2025 oslávi nová CLA svoj módny debut s vlastným maskovaním „Erlkönig”, ktoré do svetla reflektorov dáva spojenie sveta módy so svetom automobilov.
„Ako dlhoročný partner podujatia Festival d’Hyères máme privilégium ešte viac posilniť povedomie o zodpovednom módnom dizajne a trvalej udržateľnosti prostredníctvom našej Ceny za trvalú udržateľnosť Mercedes-Benz. Zo srdca blahoželáme Loganovi Monroe Goffovi a tešíme sa na to, ako rozvinie svoju kariéru v módnom odvetví a obohatí túto oblasť svojimi vedomosťami.“ Povedala Rita Felder, riaditeľka komunikačnej a marketingovej stratégie Mercedes-Benz AG.
Mentoring bol zorganizovaný už štvrtýkrát po sebe a je zameraný na prístup značky k zodpovednej dizajnovej produkcii na všetkých úrovniach automobilového hodnotového reťazca. Riaditeľkami mentoringu boli partnerky značky a vedúce zástupkyne trvalo udržateľnej módy Orsola de Castro a Tamsin Blanchard z agentúry Estethica. Na začiatku roka 2024 sprevádzali účastníkov programu na dvoch digitálnych skupinových seminároch a pri osobnom poradenstve. Cieľ iniciatívy: poskytnutie potrebných nástrojov, vedomostí a zdrojov nasledujúcej generácii vedúcich dizajnérov, ktoré im umožnia vybudovať svoje vlastné módne značky s premyslenou, trvalo udržateľnou víziou.
„Skupina dizajnérov bola v tomto roku mimoriadne inšpirujúca – vďaka tomu sa pre nás stala niečím výnimočným. Úroveň bola veľmi vysoká. Táto iniciatíva je každú sezónu intenzívnejšia a sme ohromne hrdí na celú skupinu a absolventov, o ktorých sme sa starali po celé tie roky.“ (Orsola de Castro a Tamsin Blanchard, Estethica)
Značka Mercedes-Benz od začiatku spolupráce v roku 2012 neustále rozvíjala svoju spoluprácu s týmto festivalom v snahe podporiť nasledujúcu generáciu priekopníkov v módnom priemysle rôznymi aktivitami. Táto značka je dlhoročným sponzorom výstavného priestoru Shortlisted Showroom v centre Villa Noailles, v ktorom sa prezentujú kolekcie mentorov a finalistov súťaže. Tohtoročný výstavný priestor navrhol interiérový architekt Paul Emilieu Marchesseau, ktorého práca je zacielená na ekologický dizajn. Tento architekt pracuje na projektoch a spolupracuje so značkami, ktoré pôsobia v oblasti obehového hospodárstva a presadzujú trvalo udržateľnú prax. Okrem toho značka Mercedes-Benz ako oficiálny partner mobility festivalu ponúkol hosťom možnosť využiť kyvadlovú dopravu pre ktorú boli k dispozícii luxusné, športové autá Meredes-Benz EQE, EQS, Triedy S a Triedy V.
Hoci tohtoročnú Cenu za trvalú udržateľnosť Mercedes-Benz si domov môže odniesť len jeden mladý dizajnér, budú všetky návrhy desiatich finalistov predstavené v kampani 39. edície festivalu spolu s novou CLA. Príbeh kampane: paparazzo sa pokúša odfotografovať CLA „Erlkönig“ a dvoch modelov vo výtvoroch finalistov na juhu Francúzska. Neočakávané perspektívy a fotografické techniky počas fotenia vytvorili novú estetiku a prepožičali kampani filmový ráz, ktorý štylizuje nadčasovú príťažlivosť Azúrového pobrežia pre filmárov, módnych návrhárov a prominentov. Debut novej CLA na Festival d’Hyères je začiatkom predkomunikačnej fázy pred uvedením na trh v roku 2025. Značka prostredníctvom novej kampane hravým spôsobom spája svet módy so svetom automobilov s využitím kreatívnych interpretačných postupov. Pojem Erlkönig bol v roku 1950 vedúcim nemeckým automobilovým časopisom prvýkrát označený model Mercedes-Benz 180. V roku 2024 CLA hrdo otvára novú kapitolu Erlkönig.
Slávny medzinárodný festival módy, fotografie a módnych doplnkov vedie zakladateľ Jean-Pierre Blanc a predsedá mu Pascale Mussard. Tento festival od roku 1986 podporuje mladých predstaviteľov módneho dizajnu a od roku 1997 zahŕňa aj súťaž mladých fotografov a od roku 2016 navyše organizuje súťaž mladých dizajnérov módnych doplnkov. Festival je uznávaný ako najstaršia módna súťaž zameraná na mladých profesionálov. Vďaka dlhodobej podpore partnerov sa účastníkom festivalu udeľujú ceny. V ponuke je aj praktická podpora v priebehu dvoch rokov, počnúc fázou výberu, ktorá sa poskytuje v rozličných oblastiach: financovanie, produkcia, spracovanie, materiály, zverejnenie, právo, médiá, výstavy, workshopy a pracovné nasadenie.
ESTETHICA sa angažuje za zmenu v módnom priemysle a v princípe sa pritom orientuje na inovácie, inklúziu, víziu a priateľský prístup. Agentúru ESTETHICA založili Orsola de Castro a Filippo Ricci počas Londýnskeho týždňa módy v roku 2006. V roku 2022 boli aktivity agentúry obnovené prostredníctvom ďalších členov tímu, ktorými sú riaditeľka stratégií Roxanne Houshmand-Howell a redakčná riaditeľka Tamsin Blanchard.
Od roku 1995 sa značka Mercedes-Benz etablovala ako významný hráč v globálnom módnom odvetví. Táto luxusná spoločnosť si vybudovala autentické vzťahy v kreatívnych oblastiach, ako je móda, fotografia a umenie, a svoje iniciatívy využíva na podporu nových dizajnérskych talentov, inovatívnych kooperácií, partnerstiev na týždňoch módy a živých podujatí.
Legendárna Trieda G otvára novú kapitolu digitálnych zážitkov19. Október 2024
Aby sa spojili a naplno vynikli nevšedné schopnosti modelu Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology, prišla značka Mercedes-Benz s inovatívnym spôsobom, ako predstaví tieto luxusné, športové autá verejnosti. Rozsiahle digitálne možnosti a nekonečné terénne schopnosti si žiadali niečo špeciálne. To poskytla najväčšia digitálna obrazovka na Slovensku s plochou 558 štvorcových metrov, alebo deväť metrov na výšku a 62 metrov na dĺžku. Nachádza sa v Bratislave na Landererovej ulici na vstupe do moderného mestského centra Eurovea City, kde dokonale dopĺňa architektúru budovy.
Trieda G sa na tejto obrovskej obrazovke predstaví v spektakulárnej 3D animácii zvýrazňujúcej aj hodnotu tradície, ktorá ani po desaťročiach nestráca svoj pôvab. Na 3D obrazovke zažiari ikonická silueta terénnej legendy Mercedes-Benz Triedy G – symbolu nadčasového dizajnu a inovácie zároveň. Novinka v spote predvedie svoju novú funkciu pre terén tzv. G-Turn, inak povedané auto sa vďaka nej dokáže otočiť na mieste o 360 stupňov. Okrem toho ide o prvé využitie 3D efektov premietaných na tejto obrazovke a spolu s tým aj o prvú reklamu tohto druhu na Slovensku.
„Naša 3D reklama má spôsobiť prekvapenie divákov porovnateľné s tým, keď značka prekvapila zákazníkov elektrifikáciou ikonického modelu Mercedes-Benz Triedy G,“ vysvetľuje Oliver Zink, CEO spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia.
Legenda na štyroch kolesách dnes láka priaznivcov, fanúšikov a záujemcov ešte viac ako kedykoľvek predtým. Nezameniteľným dizajnom, či schopnosťami na cestách, aj necestách. Najnovšia generácia prináša viacero inovatívnych riešení, ktoré potvrdzujú, že vozidlo je dokonale pripravené na budúcnosť.
Elektrická Trieda G využíva koncepciu rebrinového rámu ako aj na nezávislé zavesenie kolies vpredu a tuhú nápravu vzadu. Vďaka elektrickému pohonu sa G 580 with EQ Technology pohybuje po cestách úpne bezhlučne. Vozidlo diponuje aj zvukovým zážitkom, ktorý prináša funkcia G-ROAR, a bol inšpirovaný emocionálnymi zvukmi motora V8. Akumulátor s kapacitou 116 kWh uložený v špeciálnom ochrannom obale dostane auto do vzdialenosti 473 km (WLTP). O pohon sa starajú štyri elektromotory umiestnené v blízkosti kolies s celkovým výkonom 432 kW (587 k) a krútiacom momentom 1 164 Nm. V praxi sa s tým spájajú takmer neobmedzené možnosti prenosu výkonu na jednotlivé kolesá. Luxusné, športové auto Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology vytvára virtuálne uzávierky diferenciálov pomocou takzvaného vektorovania krútiaceho momentu. V prípade využitia pripínateľnej redukcie LOW RANGE krútiaci moment narastie až na 18 000 Nm. Inovatívna koncepcia pohonu umožňuje jedinečné jazdné funkcie na využívanie v teréne. G-TURN umožňuje vozidlu, aby sa na nespevnenom povrchu otočilo na mieste, G-STEERING výrazne zmenší priemer otáčania v teréne. Vďaka inteligentnej funkcii Plazivá jazda v teréne s tromi stupňami rýchlosti je na novej elektrickej Triede G úplne samočinne zaručený ideálny pohon mimo spevnených ciest. Elektrická Trieda G tak umožňuje prejazd takmer akýmkoľvek terénom. O tom, v akom stave sa vozidlo v teréne práve nachádza informuje nové zobrazenie s označením TERÉNNY KOKPIT. O pohľad pod vozidlo sa postará funkcia Transparentná kapota.
Nová vlajková loď Ferrari má meno F80 a cenu 3.6 milióna EUR18. Október 2024
Viac ako desať rokov po predstavení LaFerrari, má Ferrari novú vlajkovú loď s názvom F80. A rovnako ako luxusné, športové autá LaFerrari, aj toto dúfa, že prepíše históriu hyperšportov.
Veľkou správou je, čo sa skrýva pod kapotou: Hybridný V6. Ferrari rozseklo svoj ikonický motor V12 na polovicu a do hnacej sústavy vrazilo tri elektromotory. Samotný 3.0-litrový motor má výkon 900 koní a v kombinácii s elektromotormi má F80 celkový výkon 1.200 HP. Je to najvýkonnejšie luxusné, športové auto Ferrari, aké bolo kedy vyrobené.
Ferrari F80 trvá len 2.15 sekundy kým dosiahne rýchlosť 100 km/h a 5.75 sekundy kým dosiahne 200 km/h. Maximálna rýchlosť F80 je 360 km/h.
3.0-litrový V6 je rovnaký 120-stupňový motor ako majú luxusné, športové autá Ferrari 296 a tiež pretekárske auto Ferrari 499P Le Mans. A aj keď má zhruba o 237 koní viac ako 296, nepriberá na hmotnosti.
Inžinieri Ferrari upravili časovanie zapaľovania a vstrekovania a zvýšili tlak v spaľovacej komore o 20% v porovnaní s 296. Osemstupňová dvojspojková prevodovka bola špeciálne kalibrovaná tak, aby zohľadňovala tento zvýšený tlak, a elektrické turbodúchadlá – s motorom na hriadeli medzi turbínou a kompresorom – prakticky eliminujú oneskorenie. Vďaka týmto vylepšeniam dosahuje V6 maximálne otáčky motora 9 000 otáčok za minútu s dynamickým obmedzovačom 9 200 ot./min.
Ferrari vyvíjalo a vyrábalo svoje elektromotory vo vlastnej réžii. Predná náprava obsahuje dva plus menič a integrovaný chladiaci systém, zatiaľ čo tretí motor je umiestnený vzadu. Dva motory vpredu umožňujú vektorovanie krútiaceho momentu a môžu poslať až 210 kilowattov späť na prednú nápravu prostredníctvom rekuperačného brzdenia.
Elektromotor na zadnej strane plní tri základné funkcie: naštartovanie benzínového motora, rekuperácia energie a v prípade potreby pridanie ďalšieho krútiaceho momentu. K celkovému výkonu pridá ďalších 80 koní a v režime regenerácie dokáže získať späť 70 kW energie. Všetky tieto tri elektromotory sú pripojené k 800-voltovej lítiovej batérii s celkovou kapacitou 2,3 kilowatthodín s celkovým výkonom 325 koní.
Luxusné, športové autá Ferrari F80 používa asymetrický monokokový podvozok vyrobený z uhlíkových vlákien a kompozitných materiálov. Strecha je vyrobená výlučne z uhlíkových vlákien a predný aj zadný pomocný rám je hliníkový. Asymetrický dizajn podvozku znamená, že sedadlo vodiča je nastaviteľné (na rozdiel od pevného umiestnenia iných monokokových superautách, vrátane LaFerrari), zatiaľ čo motýľové dvere Ferrari F80 umožňujú ľahší nástup a výstup – navyše jednoducho vyzerajú cool.
Nové Ferrari F80 má tradičné dvojmiestne usporiadanie s kokpitom zameraným na vodiča – Ferrari to nazýva konfigurácia “1+”. Ovládací panel je naklonený smerom k vodičovi a sedadlo vodiča je jasne červená nastaviteľná športová sedačka, na rozdiel od sedadla spolujazdca, ktoré je pripevnené k podvozku. Ferrari tiež vytvorilo nový volant pre F80 s plochejšou hornou a spodnou časťou, ktorý sa v budúcnosti dostane aj do ďalších modelov Ferrari.
Flavio Manzoni napísal dizajn Ferrari F80 vo Ferrari Styling Center v Maranelle s retro prvkami, ako je “priezor” svetlometov inšpirovaný Daytonou a podbehy zadných kolies inšpirované Ferrari F40. Aktívne aero dodáva F80 dve jedinečné vizuálne príchute vzadu.
Ferrari si prevzalo väčšinu svojich aerodynamických podnetov z Formuly 1 – ako by ste očakávali. Špicatý nos v kombinácii s charakteristickým S-Duct Ferrari dáva F80 neuveriteľných 460 kg prítlaku pri rýchlosti 260 km/h len na prednej časti. S aktívnym krídlom a masívnym 71.0-palcovým difúzorom produkuje F80 vzadu prítlak 590 kg čo predstavuje celkovo 1.000 kg prítlaku pri rýchlosti 260 km/h.
Luxusné, športové autá Ferrari F80 majú tri rôzne jazdné režimy: Hybrid, Performance a Qualify. F80 nemá plne elektrický režim pohonu ako W1 (alebo iné hybridy Ferrari), ale predvolený hybridný režim uprednostňuje rekuperáciu energie a nabíjanie batérie, zatiaľ čo režim Performance rozdáva viac energie pri udržiavaní batérie v stave nabitia okolo 70%. Kvalifikačný režim, ako by ste očakávali, uvoľňuje plný výkon Ferrari F80.
Ferrari tiež predstavilo novú technológiu s názvom Boost Optimization, ku ktorej majú vodiči prístup v režime Performance a Qualify. Po rýchlom prieskumnom kole na vám preferovanej trati optimalizácia zosilnenia rozpozná konkrétne oblasti trate, kde môže poskytnúť dodatočnú podporu – napríklad na dlhej rovinke – a rozdeliť silu podľa vlastného uváženia.
Aby sa Ferrari F80 vrátilo do rýchlosti na týchto dlhých rovinkách, Ferrari spolupracovalo priamo s Brembom na predstavení novej brzdovej technológie CCM-R Plus. Pokročilé karbónové brzdy využívajú dlhšie vlákna, ktoré zlepšujú mechanickú pevnosť oproti tradičným brzdám z uhlíkových vlákien o 100% a zároveň zlepšujú tepelnú konektivitu o 300%.
Rovnako ako luxusné, športové autá Ferrari Purosangue, aj Ferrari F80 dostane systém aktívneho odpruženia, založený na tlmičoch cievkových ventilov od Multimatic. Každý tlmič má motor, ktorý dokáže zabrzdiť alebo zrýchliť piest, čím eliminuje potrebu stabilizátorov a umožňuje obrovský rozdiel medzi kvalitou jazdy a ovládateľným výkonom. Systém odpruženia tiež zaisťuje veľmi stabilnú aerodynamickú platformu, ktorá je nevyhnutná pre takéto auto s vysokým prítlakom.
Kupujúci si môžu vybrať z dvoch vynikajúcich možností pneumatík: Michelin Pilot Sport Cup 2s alebo Pilot Sport Cup 2Rs s rozmermi 285/30 vpredu a 345/30 vzadu. A Ferrari dokonca ponúka niektoré zariadenia aktívnej bezpečnosti; Automatické núdzové brzdenie, varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, automatický asistent diaľkových svetiel a rozpoznávanie dopravných značiek.
Luxusné, športové autá Ferrari F80 idú do predaja za cenu 3.6 milióna EUR. To z tohto modelu robí jednoducho najdrahšie nové Ferrari všetkých čias. Postaví sa len 799 kusov. Výroba sa začína koncom roka 2025 a potrvá do roku 2027.
zdroj: motor1.com
Šéf BMW žiada EU o zrušenie zákazu spaľovacích motorov17. Október 2024
Začiatkom roka 2023 Európska únia hlasovala o prísnych emisných predpisoch, ktoré účinne zakázali predaj nových vozidiel so spaľovacími motormi. V tom čase bol vývoj elektrických vozidiel na obrátkach a trendy poukazovali na rastúci dopyt, ale bohužiaľ, časy sa zmenili. BMW je teraz v rastúcej koalícii, ktorá vyzýva na ukončenie zákazu.
Generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse to povedal nedávno na autosalóne v Paríži. Podľa agentúry Reuters najvyšší výkonný riaditeľ vyjadril hlboké obavy o životaschopnosť výrobcov, ak by zákaz zostal v platnosti. Zdôraznil pozíciu Číny ako hlavného dodávateľa batérií, čo by si vyžadovalo značnú spoluprácu v čase, keď vzťahy medzi čínskou vládou a západnými krajinami nie sú najlepšie. Hovoril tiež o pesimizme v celej Európe pre elektromobily a nemýli sa. Predaj elektromobilov u väčšiny značiek po počiatočnej vlne kupujúcich začiatkom roku 2020 do značnej miery klesol.
“Korekcia cieľa 100% BEV do roku 2035 ako súčasť komplexného balíka na zníženie emisií CO2 by tiež umožnila európskym výrobcom OEM menšiu závislosť od Číny, pokiaľ ide o batérie,” povedal Zipse na autosalóne v Paríži. “Na udržanie úspešného kurzu je nevyhnutná prísne technologicky agnostická cesta v rámci politiky.”
Zipse nie je sám, kto má obavy o plne elektrickú budúcnosť v roku 2035. Ešte predtým, ako atrament na návrhu Európskej únie na rok 2023 zaschol, nemecká vláda stála na čele aliancie siedmich krajín, ktoré sa postavili proti zákazu. Nemecko a EÚ nakoniec urobili kompromis s výnimkou pre vozidlá so spaľovacím motorom používajúce syntetické alebo uhlíkovo neutrálne palivá.
To však nezabránilo ďalšiemu narastaniu odporu. V januári 2024 finančný riaditeľ Porsche Lutz Meschke uviedol, že očakáva, že zákaz bude buď odložený, alebo úplne ukončený. BMW a Volkswagen sa posunuli vpred vo vývoji nových spaľovacích motorov, rovnako ako mnoho ďalších výrobcov automobilov. V politickej sfére taliansky minister životného prostredia a energetickej bezpečnosti Gilberto Pichetto Fratin nedávno povedal, že zákaz “sa musí zmeniť”. Volvo je však stále úplne za.
Zipseho komentáre prichádzajú v čase, keď BMW pripravuje do predaja nové, luxusné, športové autá rady Neue Klasse, série elektromobilov, ktoré budú znamenať novú generáciu pre BMW.
zdroj: motor1.com
Exkluzívna séria Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport16. Október 2024
Mercedes-AMG tento rok oslavuje 130 rokov motoristického športu v znamení hviezdy. Časovým odkazom na výročie motoristického športu sú prvé automobilové preteky, ktoré viedli 22. júla 1894 z Paríža do Rouenu a skončili víťazstvom licenčného motora Daimler. Vysoko exkluzívna limitovaná edícia Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport spája dve ikonické éry automobilového športu. Najnovšia technológia z motoristického športu sa pritom stretáva s tradičnými charakteristickými dizajnovými prvkami legendárnych pretekárskych športových vozidiel z 50. rokov minulého storočia. S výkonom 680 koní je nehomologizovaný mimoriadny model najvýkonnejším vozidlom GT3, aké kedy bolo v Affalterbachu vyrobené. Zároveň ide o posledný variant vozidla Mercedes-AMG GT3, ktorý poháňa atmosférický motor. Exkluzívna edícia je celosvetovo ponúkaná ako zberateľský kúsok v limitovanej edícii len 13 vozidiel.
Oproti základnému modelu nie je model Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport viazaný na limity homologizácie. Z tohto dôvodu mohol byť legendárny 6,3-litrový atmosférický motor AMG V8 ďalej optimalizovaný. Vyvinie špičkový výkon 680 k (500 kW) bez obmedzovača prietoku vzduchu a so špeciálnou výfukovou sústavou. Aj aerodynamické komponenty prešli rozsiahlym zdokonalením a v porovnaní so základným modelom GT3 zvyšujú prítlak o 15 percent. Na tento účel bol prepracovaný predný rozdeľovač prúdenia a otvory na odvod vzduchu (žalúzie) v predných blatníkoch. Zmeny na bočnom obložení prahov, spodku karosérie a zadnom difúzore rovnako zvyšujú prítlak. Širšie zadné krídlo navyše prispieva k optimálnemu vyváženiu aerodynamiky. Novým a ústredným komponentom je systém redukcie odporu vzduchu (DRS), ktorý je inšpirovaný Formulou 1® a vozidlami Class 1 seriálu DTM. Stlačením tlačidla na volante sa hlavný list zadného krídla preklopí do plochej polohy a zníži sa tak odpor vzduchu. Na zaistenie aerodynamického vyváženia sa v tom istom okamihu vysunú aktívne prvky v prednej časti spodku karosérie. Vďaka tejto technológii možno napriek v zásade vysokému prítlaku dosiahnuť maximálnu rýchlosť viac ako 315 kilometrov za hodinu. Pri priečnom zrýchlení alebo spomalení sa aktívne prvky okamžite nastavia do pôvodnej polohy prítlaku. Aj exkluzívna vysokovýkonná brzdová sústava je inšpirovaná Formulou 1®. Na rozdiel od oceľových kotúčov, ktoré vyžadujú predpisy triedy GT3, sú brzdové kotúče na mimoriadnom modeli vyhotovené z uhlíkových vlákien. Aj oni prispievajú svojim dielom k tomu, že vozidlo tejto edície je v porovnaní s homologizovaným variantom GT3 výrazne ľahšie.
Výkon sa prenáša pomocou sekvenčnej šesťstupňovej pretekárskej prevodovky s modifikovaným odstupňovaním. Rovnako ako na všetkých pretekárskych vozidlách Mercedes-AMG je prevodovka s koncepciou motor vpredu – prevodovka vzadu (usporiadanie transaxle) namontovaná na zadnej náprave a prepojená s motorom pomocou torznej rúry (torque tube) z uhlíkových vlákien, ktorá zabezpečuje torznú tuhosť, ako aj tuhosť pri krútení. Podvozok je vybavený komplexne nastaviteľnými štvorcestnými tlmičmi pochádzajúcimi z motoristického športu. Zberateľský kúsok ponúka všetky osvedčené bezpečnostné prvky luxusného, športového auta Mercedes-AMG GT3 – bezpečnostnú bunku z uhlíkových vlákien spojenú so šasi, päťbodový bezpečnostný pás, bezpečnostné siete, oceľovú klietku na ochranu pri prevrátení, hasiace zariadenie, bezpečnostnú nádrž a záchranný prielez. Široká ponuka výbavy navyše zahŕňa výkonný pretekársky systém ABS a v širokom rozsahu nastaviteľný systém riadenia trakcie.
Po dvojročnom vývoji a intenzívnych testoch predviedol jazdec Mercedes-AMG Performance Jules Gounon (AND) po prvýkrát 17. februára 2024 na okruhu Mount Panorama Circuit v Austrálii vynikajúci výkon vozidla. S prototypom modelu Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport prekonal traťový rekord vozidiel GT na tradičnom okruhu s dĺžkou 6,213 kilometrov časom 1:56,605 minút o 2,074 sekundy.
Limitovaný jubilejný model bol inšpirovaný najmä pretekárskym športovým vozidlom Mercedes-Benz 300 SL typu W 194 z roku 1952. Vzhľad exteriéru modelu Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport charakterizujú klasické štýlové prvky prvého uzavretého pretekárskeho vozidla značky. Mimoriadny lak v exkluzívnom striebornom odtieni pripomína legendárne Strieborné šípy. Modré kosoštvorce na predných blatníkoch a farebné lemovanie masky chladiča citujú historicky úspešné modely. V roku 1952 mali víťazné vozidlá Hansa Klenka a Karla Klinga počas pretekov Carrera Panamericana a Hermanna Langa a Fritza Riessa (všetci z Nemecka) počas pretekov 24 hodín Le Mans porovnateľné dizajnové prvky. Odľahčené 18-palcové horčíkové disky, rozsiahle použitie prvkov z uhlíkových vlákien a výrazný erb AMG na streche vytvárajú premostenie s pretekárskymi športovými vozidlami novej éry. Úzke prepojenie tradície a moderny je zreteľné aj v interiéri. Pri ovládaní vozidla poskytujú podporu pokrokové technológie z motoristického športu ako prístrojový ukazovateľ Bosch DDU 10 so zväčšeným displejom a grafickým znázornením vo vysokom rozlíšení. Vizuálne je interiér inšpirovaný okrem iného modelmi Mercedes-Benz SLR 300 z roku 1955, ktoré dosiahli svetovú slávu s Juanom Manuelom Fangiom (Argentína) za volantom. Táto reminiscencia je viditeľná vďaka poťahu sedadla z modrej károvanej látky, ako aj čalúnením opierok hlavy a pútok na dverách z hnedej kože. Ďalším vrcholom je špeciálne vyvinutý volant s eloxovanými tlačidlami a úchopmi z orechového dreva. Každý z limitovaných mimoriadnych modelov má navyše na stredovej konzole pripevnenú plaketu edície.
Každé z 13 vozidiel Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport prichádza s bohatým balíkom už pri expedovaní vozidla. Okrem autoplachty vyvinutej špeciálne pre tento mimoriadny model zahŕňa kompletnú pretekársku výstroj pre vodiča. Pretekárska súprava bola spolunavrhnutá oficiálnym partnerom Mercedes-AMG – značkou PUMA – a jej dizajn vychádza zo štylistických prvkov exteriéru vozidla. Obsahuje personalizovanú pretekársku kombinézu, rukavice, pretekársku spodnú bielizeň a topánky. Súpravu oblečenia dopĺňa vysokokvalitná, individuálne navrhnutá prilba od spoločnosti BELL. Kupujúci navyše získajú tašku na mieru, ktorá je rovnako ako poťah sedadla navrhnutá v ušľachtilom modrom károvanom vzore a ponúka dostatok priestoru na celú pretekársku výstroj. Balík pri expedovaní vozidla dotvára modelové vozidlo Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport v mierke 1 : 8, ako aj exkluzívny, personalizovaný certifikát pravosti.
„Tento rok oslavujeme 130 rokov motoristického športu v znamení hviezdy. A aj značka AMG má motoristický šport pevne uložený vo svojej DNA. S modelom Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport opäť zdôrazňujeme našu históriu, ako aj náš záväzok voči nášmu medzinárodne veľmi úspešnému zákazníckemu športovému programu.“ Povedal Michael Schiebe, predseda predstavenstva a vedúci obchodných úsekov pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz G-Trieda G a Mercedes-Maybach.
„Jedinečný model Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport je vrcholom nášho aktuálneho portfólia pre motoristický šport. Nielenže je striktne limitovaný na 13 kusov, ale je to aj posledný variant GT3 s naším ikonickým 6,3-litrovým atmosférickým motorom AMG V8. Touto exkluzívnou edíciou zároveň ukazujeme, čo je možné mimo oficiálnej homologácie – preto sme integrovali niektoré technické vylepšenia a diely s odľahčenou konštrukciou. Stanovujeme tak v našom jubilejnom roku ďalší míľnik a potenciálnym zákazníkom ponúkame technicky, ako aj opticky vysoko emotívny produkt.“ Povedal Christoph Sagemüller, vedúci oddelenia motoristického športu Mercedes-AMG.
Štvorvalec Alpine A110 R Ultime má absurdnú cenu 330.000 EUR15. Október 2024
Niektoré, síce luxusné, športové autá, ale so štvorvalcovým motorom, stoja neskutočné peniaze. Jedným takým príkladom je Alpine A110 R Ultime, ktorý ide do predaja za absurdnú cenu 330.000,- EUR.
Už aj tak ostrá verzia Alpine A110 R dostala úpravu Ultime v rovnakom duchu ako finálny Renault Megane RS Ultime, s ktorým zdieľa preplňovaný 1,8-litrový benzínový motor. V Renaulte ste dostali iba 300 koní, ale teraz bol štvorvalcový motor vyladený tak, aby poskytoval výkon 345 koní. Krútiaci moment však zostáva rovnaký 420 Nm.
Francúzsky rýchlik ťaží zo systému riadenia štartu, ktorý umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,8 sekundy. Používa upravenú dvojspojkovú automatickú prevodovku, aby zvládol extra výkon, pretože predchádzajúci Alpine A110 s najväčším krútiacim momentom mal 340 Nm, takže o 80 Nm menej. Zaujímavé je, že Alpine hovorí, že ide o prevodovku “DW6″, takže ide o šesťstupňovú jednotku namiesto obvyklej sedemstupňovej skrinky, ktorá sa nachádza v A110.
Drahé kupé sa snaží ospravedlniť svoju absurdnú cenovku nastaviteľnými tlmičmi Öhlins vo všetkých štyroch rohoch a titánovým výfukom Akrapovič. Okrem toho majú luxusné, športové autá Alpine A110 R Ultime vylepšené brzdy s 330 mm pretekárskymi kotúčmi AP s rôznymi brzdovými doštičkami a chladiacimi kanálmi.
Svižné luxusné, športové auto sedí na kovaných 18-palcových predných a 19-palcových zadných originál diskoch obalených pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Zle vyzerajúca súprava karosérie slúži funkčnému účelu, pretože prítlak sa zvýšil o 160 kg pri maximálnej rýchlosti v porovnaní s A110 R Turini.
Ohromujúca cenovka, ktorú sme spomenuli na začiatku, je za Alpine A110 R Ultime La Bleue, z ktorého sa postaví iba 15 kusov. Je to v podstate špeciálna edícia v rámci špeciálnej edície s dvoma odtieňmi modrej: Alpine Vision Blue a Abysse Blue. Vo vnútri je modrá koža Poltrona Frau a Sabelt. Bežný model stojí “len” 265.000 EUR vo Francúzsku, kde je základný A110 zhruba štyrikrát lacnejší, na úrovni 65.000 EUR.
Celková výroba je obmedzená na 110 kusov. Na autosalóne v Paríži v roku 2024 Alpine predstaví verziu La Bleue spolu s elektrickým hot hatchbackom R290, crossoverom A390 a konceptom Alpenglow Hy6 so šesťvalcovým spaľovacím motorom na vodík.
zdroj: motor1.com
Nová generácia BMW M3 má potvrdený radový šesťvalec14. Október 2024
Nadšenci sa obávali, že tlak BMW na elektrifikáciu zabije luxusné, športové autá BMW M3 so spaľovacím motorom, ale to sa tak skoro nestane. V nedávno zverejnenom rozhovore šéf BMW M Frank van Meel povedal, že automobilka plánuje pokračovať v ponuke 3,0-litrového radového šesťvalca s dvojitým turbodúchadlom v budúcich modeloch BMW M3, ak bude dopyt.
Šéf BMW M povedal, že inžinieri BMW už pracujú na certifikácii hnacej sústavy pre blížiace sa predpisy Euro 7. “Necháme šesťvalcové spaľovanie bežať tak dlho, ako to bude možné,” povedal. “Ak je dopyt zákazníkov taký, aký je v súčasnosti, a neklesne, nevypneme ani šesťvalec.”
BMW si v dohľadnej budúcnosti ponechá benzínové, luxusné, športové autá BMW M3, čo znamená, že sa budú predávať spolu s elektrickou BMW M3, ako sa hovorí. EV bude jazdiť na platforme Neue Klasse automobilky, bude mať štyri elektromotory (údajne až 1 341 koní) a mal by byť rýchlejší ako jeho spaľovací náprotivok. Čisté výkonnostné čísla však radový šesťvalec nezabijú.
“Ak zákazníci povedia: “Aj keď je elektrické BMW M3 výrazne rýchlejší ako spaľovací motor, ktorý je dnes meradlom, stále chceme spaľovací motor, potom im túto ponuku neodmietneme.”
Ak chcú fanúšikovia BMW M udržať benzínové, luxusné, športové autá BMW M3 v predaji, bude stačiť, keď ich budú aj naďalej kupovať.
Spaľovacie BMW M3 novej generácie a jeho elektrický náprotivok sú ešte niekoľko rokov vzdialené od toho, aby sa dostali do predaja. BMW musí uviesť na trh svoj prvý model Neue Klasse, ktorý sa uskutoční budúci rok, predtým, ako začneme vidieť výkonnostné varianty. Neočakávajte, že do roku 2027 alebo 2028 dorazí nejaká nová M3, elektrická alebo benzínová.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG ONE prekonal svoj vlastný rekord na Nürburgringu13. Október 2024
Vozidlo Mercedes‑AMG ONE (kombinovaná vážená energetická spotreba: 17,7 kWh/100 km plus 9,9 l/100 km | kombinovaná spotreba paliva s vybitým akumulátorom: 14,6 l/100 km | kombinované vážené emisie CO₂: 224 g/km) je od októbra 2022 najrýchlejším sériovým vozidlom na Nürburgringu Nordschleife a odvtedy bezkonkurenčným. Jeho jediným súperom je samotný model ONE. Veľvyslanec značky Mercedes‑AMG a jazdec pretekov DTM Maro Engel teraz opäť výrazne zlepšil ním stanovený čas na kolo: s oficiálne nameraným a notársky overeným časom 6:29,090 minúty na trase dlhej 20,832 km. Hypervozidlo s technológiou Formuly 1™ prekonalo svoj vlastný rekord v sériových vozidlách o viac ako päť sekúnd. Luxusné, športové auto Mercedes‑AMG ONE je tak prvým cestným vozidlom, ktoré dokázalo prekonať magickú hranicu 6:30 minúty. Navyše je jediným sériovo vyrábaným hypervozidlom s hybridným pohonom, ktoré sa doteraz postavilo na najnáročnejšiu pretekársku trať na svete a neohrozene vedie v triede superšportových vozidiel.
„Už takmer dva roky držíme rekord v rámci cestných vozidiel. V AMG však vždy chceme preskúmať hranice toho, čo je možné, alebo ich dokonca posunúť o niečo ďalej. Preto sme opäť dokázali, čo je možné s jedinečným vozidlom AMG ONE. Celý tím bol za svoju snahu a nasadenie odmenený. Som hrdý na tento odhodlaný tímový výkon a tento fantastický rekordný čas. Opäť raz sme pôsobivo preukázali ducha a schopnosti AMG.“ Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.
„Pred dvoma rokmi neboli ideálne podmienky, niektoré úseky trasy boli ešte trochu mokré. Vedeli sme, že možno dokázať ešte viac, a to sme aj chceli predviesť. Teraz nadišiel čas, aby sme mohli demonštrovať maximálny potenciál luxusného, športového auta Mercedes- AMG ONE. Veľká vďaka celému tímu z Affalterbachu za dôveru, ktorú do mňa vložili. Bolo pre mňa veľkým potešením a cťou, že som mohol zajazdiť toto rekordné kolo s týmto jedinečným automobilom.“ Maro Engel, veľvyslanec značky Mercedes‑AMG.
Aby sme dosiahli vysoké ciele, ktoré sme si sami stanovili, bola na jednej strane potrebná dôkladná príprava. Navyše podmienky na trati museli byť optimálne, aby sme prekonali cieľový čas 6 minút 30 sekúnd. Dňa 23. septembra 2024 o 18:56 dosiahol Maro Engel potom vo svojom treťom meranom kole najrýchlejší čas. Pri teplotách 15 stupňov Celzia (vzduch) a 20 stupňov Celzia (asfalt) bola legendárna Nordschleife kompletne suchá a poskytovala dokonalú priľnavosť.
Elektrickú energiu hybridného pohonu si aj Maro Engel musel čo najlepšie rozdeliť, podobne ako Lewis Hamilton a George Russell počas svojich pretekárskych víkendov Formuly 1™. Ide o mimoriadnu výzvu najmä s ohľadom na dĺžku trasy, ktorá presahuje 20 kilometrov. Pretože je mimoriadne dôležité využívať správne úseky trasy, aby sa vo fázach brzdenia rekuperovala energia, a tým opäť uložila v akumulátoroch.
Na tento účel využil Maro Engel takzvané štvorstupňové ovládanie toku energie (EFC) vozidla AMG ONE a v niektorých prípadoch cielene odtiahol nohu z plynu o niečo skôr. V odbornom žargóne sa to označuje ako „lift and coast“ (odtiahnuť a kĺzať). Predbežné testy na jazdnom simulátore v Affalterbachu a na samotnej Nordschleife poskytli potrebné poznatky, ktoré tím a jazdec dokázali optimálne previesť na rekordné kolo. Spoločnosťou TÜV Rheinland bol podľa predpisov spoločnosti Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG otestovaný a zdokumentovaný sériový stav vozidla. Správne vykonanie rekordnej jazdy bolo potvrdené notárom.
Hypervozidlo Mercedes‑AMG po prvý raz na svete prináša technológiu hybridného pohonu Formuly 1™ z pretekárskej trate na cestu. Hybridného pohonu E PERFORMANCE poskytuje s jedným spaľovacím motorom a štyrmi elektromotormi celkový výkon 782 kW (1 063 k). Ďalšie technológie motoristického športu siahajú od monokoku z uhlíkových vlákien a karosérie z uhlíkových vlákien cez nosnú jednotku motora a prevodovky a aktívnu aerodynamiku až po podvozok s tlačnými vzperami.
Vďaka svojej komplexnej technológii ponúka dvojmiestne, luxusné, športové auto Mercedes-AMG ONE čiastočne dokonca viac ako pretekárske vozidlo Formuly 1™. Má plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ so zadnou nápravou s hybridným pohonom a elektricky poháňanou prednou nápravou s vektorovaním krútiaceho momentu.
Počas rekordnej jazdy boli nastavené maximálne hodnoty odklonu v rámci tolerancie stanovenej pre vozidlo v stave dodania z výrobného závodu. Maro Engel zvolil jazdný program Preteky plus. To znamená aktívnu, maximálnu možnú aerodynamiku, tvrdé nastavenie podvozka, zníženie vozidla o 37 mm na prednej náprave a o 30 mm na zadnej náprave, ako aj plný výkon všetkých motorov.
Systém redukcie odporu vzduchu (DRS) aktivuje vodič stlačením tlačidla na volante. V takom prípade sa predné žalúzie na blatníkoch zasunú rovnako ako horný aerodynamický prvok dvojstupňového zadného krídla. To znižuje odpor vzduchu, vďaka čomu vozidlo na rýchlych úsekoch trate dosahuje vyššie rýchlosti.
V pasážach so zákrutami sa aerodynamické prvky opäť bleskovo vysunú, čo sa stará o výrazne vyšší prítlak. Aj v ovládaní systému DRS našiel Maro Engel ďalší potenciál na ešte dokonalejšie využitie schopností hypervozidla AMG v porovnaní so svojou prvou rekordnou jazdou.
Všetky tieto možnosti variability môžu využívať aj zákazníci s vozidlom AMG ONE. Platí to aj pre sériové pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO, ktoré boli v spolupráci so spoločnosťou Michelin, ktorá sa podieľala na vývoji, vyvinuté špeciálne pre model ONE. O maximálne spomalenie a odolnosť sa postarala sériová keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG.
Hybridný pohon E PERFORMANCE vozidla Mercedes‑AMG ONE pochádza priamo z Formuly 1™ a bol realizovaný v úzkej spolupráci s odborníkmi zo spoločnosti Mercedes‑AMG High Performance Powertrains v Brixworthe. Skladá sa z vysoko integrovanej a inteligentne vzájomne prepojenej jednotky hybridného spaľovacieho turbomotora s celkovo štyrmi elektromotormi: jeden je integrovaný v turbodúchadle, jeden ďalší sa nachádza priamo pri spaľovacom motore a je prepojený s kľukovým hriadeľom. Ďalšie dva poháňajú predné kolesá.
Hybridný benzínový motor V6 s objemom 1,6 litra s elektricky podporovaným prepĺňovaním samostatným turbodúchadlom zodpovedá svojou technológiou hnaciemu agregátu Formuly 1™. Štyri hore uložené vačkové hriadele poháňajú čelné ozubené kolesá. Na dosiahnutie vysokých otáčok sú mechanické pružiny ventilov nahradené pneumatickými. V strede pred zadnou nápravou zabudovaný hnací agregát dosahuje otáčky až 11000/min. Na dlhšiu životnosť motora a možnosť použitia bežne dostupného benzínu Super Plus sa maximálne otáčky držia cielene pod hranicou otáčok stanovených pre F1.
Vysokotáčkový hnací agregát je podporovaný high-tech turbodúchadlom. Výfuková turbína a kompresorová turbína sú umiestnené ďalej od seba a prepojené hriadeľom. To umožňuje inštaláciu turbodúchadla v nižšej polohe. Na hriadeli je umiestnený elektromotor s výkonom približne 90 kW. Prostredníctvom elektronického riadenia priamo poháňa hriadeľ turbodúchadla a tým zrýchľuje koleso kompresoru až na 100 000 ot./min, predtým ako túto úlohu prevezme prúd spalín. Typické označenie Formuly 1™ pre túto jednotku je MGU-T (Motor Generator Unit Heat).
Najväčšia výhoda: odozva sa výrazne zlepšuje už priamo od voľnobežných otáčok (keď je prúd spalín stále slabý) cez celý rozsah otáčok. Spaľovací motor V6 s objemom 1,6-litra reaguje na príkazy akceleračného pedála ešte spontánnejšie, celkový pocit z jazdenia je vysoko dynamický. Elektrifikácia turbodúchadla okrem toho umožňuje vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Taktiež to zvyšuje agilnosť a optimalizuje schopnosť vozidla zrýchľovať. Technológia dokáže udržiavať plniaci tlak aj vtedy, keď vodič odtiahne nohu z plynu alebo brzdí. Vďaka tomu je kontinuálne priama odozva zaručená.
Elektrické turbodúchadlo pre luxusné, športové autá Mercedes‑AMG ONE má ešte ďalšiu výhodu: časť prebytočnej energie z prúdu spalín využíva ako generátor na výrobu elektrickej energie. Tá sa ukladá buď vo vysokovoltovom lítiovo-iónovom akumulátore alebo sa privádza do elektrickej prednej nápravy resp. elektrického stroja (MGU‑K = Motor Generator Unit Kinetic) na spaľovacom motore. MGU-K poskytuje výkon 120 kW, je umiestnený priamo na spaľovacom motore a prepojený s kľukovým hriadeľom pomocou pohonu s kolesami s čelným ozubením. Toto je taktiež technológia, ktorá zabezpečuje maximálnu efektivitu a výkon vo Formule 1™.
Preplňovanie turbodúchadlom a priame vstrekovanie s procesom spaľovania s vedeným lúčom umožňujú nielen vysoký výstupný výkon, ale zvyšujú aj termodynamickú účinnosť, čím zároveň znižujú spotrebu paliva a emisie spalín. Vysokovýkonný šesťvalcový motor má dva vstrekovacie systémy. Priame vstrekovanie dodáva palivo do spaľovacích priestorov pod tlakom až 270 barov. Tento dej sa sčasti opakuje a v závislosti od potreby je regulovaný riadením motora. Prídavné vstrekovanie do nasávacieho potrubia je potrebné na dosiahnutie vysokého špecifického výkonu motora pri dodržaní limitov výfukových plynov.
Oba elektromotory s výkonom 120 kW na prednej náprave dosahujú otáčky rotora až 50 000 ot./min. Každý z nich je prepojený s prednými kolesami prostredníctvom redukčnej prevodovky. Predná náprava, ktorá je tak poháňaná čisto elektricky, pracuje s ohľadom na kolesá vždy selektívne a umožňuje tak individuálne rozdeľovanie krútiaceho momentu pre mimoriadne vysokú dynamiku jazdy (vektorovanie krútiaceho momentu). Navyše možno pomocou oboch elektromotorov na rekuperáciu optimálne využívať aj energiu z brzdenia – v podmienkach bežného používania až do 80 percent. Táto energia sa ukladá do akumulátora a je k dispozícii na dosiahnutie dlhšieho elektrického dojazdu alebo vyššieho výkonu pohonu. Každý elektromotor riadi vlastná výkonová elektronika, ktorá sa nachádza v tesnej blízkosti elektromotorov v podlahe vozidla.
Aj lítiovo-iónový akumulátor energie bol špeciálne vyvinutý značkou Mercedes-AMG. Jeho technológia sa už osvedčila v pretekárskych hybridných vozidlách Formuly 1™ tímu Mercedes-AMG Petronas F1 v tých najťažších podmienkach a možno ju nájsť aj v akumulátore modelov Mercedes-AMG E PERFORMANCE s hybridným pohonom. Vysokovýkonný akumulátor AMG kombinuje vysoký, často opakovane vyvolateľný výkon s nízkou hmotnosťou na zvýšenie celkovej výkonnosti. K tomu sa pridáva rýchla absorpcia energie a vysoká hustota výkonu. Výsledok: pri svižnej jazde, napríklad v kopcovitom teréne, môžu vodiči pri jazde do kopca spontánne využívať celý potenciál výkonu, zatiaľ čo pri zjazdoch z kopca dochádza k intenzívnej rekuperácii.
Usporiadanie článkov akumulátora a ich chladenie zodpovedajú pretekárskemu vozidlu Formuly 1™ značky Mercedes‑AMG. Na každodenné jazdenie je však ich počet vo vozidle Mercedes-AMG ONE mnohonásobne vyšší. Kapacita s veľkosťou 8,4 kWh postačuje na čisto elektrický dojazd s dĺžkou 18,1 kilometra. Nabíjanie sa uskutočňuje striedavým prúdom a pomocou integrovanej palubnej nabíjačky s výkonom 3,7 kW. Akumulátor možno navyše zásobovať čerstvou energiou prostredníctvom rekuperácie alebo zo spaľovacieho motora. Vysokovoltový lítiovo-iónový akumulátor a menič jednosmerný prúd/jednosmerný prúd na podporu a nabíjanie 12-voltového elektrického systému sú úsporne umiestnené za prednou nápravou na spodku vozidla.
Základom vysokého výkonu akumulátora je inovatívne priame chladenie: špičkové chladiace médium prúdi okolo všetkých článkov a jednotlivo ich chladí. Dôvod: na optimálne odovzdávanie výkonu potrebuje každý akumulátor určenú teplotu. Keď je akumulátor energie príliš studený alebo príliš horúci, dočasne výrazne stratí silu, prípadne sa jeho výkon musí znížiť reguláciou, aby pri príliš vysokej teplote nedošlo k jeho poškodeniu. Rovnomerné temperovanie akumulátora má preto rozhodujúci vplyv na jeho výkonnosť, životnosť a bezpečnosť.
Chladiaca médium cirkuluje zhora nadol celým akumulátorom okolo každého článku pomocou vysokovýkonného elektrického čerpadla a pritom preteká aj cez výmenník tepla, ktorý je namontovaný priamo na akumulátore. Systém je navrhnutý tak, aby bolo v akumulátore zabezpečené rovnomerné rozloženie tepla. Dôsledok: akumulátor je vždy v konzistentnom, optimálnom rozsahu pracovnej teploty v priemere 45 stupňov Celzia – bez ohľadu na to, ako často je nabitý alebo vybitý. Pri svižnej jazde ľahko môže dôjsť k prekročeniu priemernej teploty. Ochranné mechanizmy sú preto nastavené tak, aby sa z akumulátora mohol odobrať maximálny výkon, pričom sa úroveň teploty následne zníži priamym chladením.
Až priame chladenie umožnilo použiť články s veľmi vysokou hustotou výkonu. Vďaka tomuto individuálnemu riešeniu je systém akumulátorov mimoriadne ľahký a kompaktný. K nízkej hmotnosti prispieva aj koncepcia prípojníc, ktorá šetrí materiál, a ľahká, súčasne však stabilná nárazová štruktúra hliníkového obalu. Tá zaručuje najvyššiu bezpečnosť. Ďalším charakteristickým znakom je vysoké napätie hnacieho systému, ktorý pracuje s 800 voltami namiesto obvyklých 400 voltov. Vyššie napätie umožňuje napríklad výrazné zmenšenie prierezov vodičov, čomu tiež zodpovedá úspora konštrukčného priestoru a hmotnosti.
Celkovo ponúka vysokovýkonný pohonný systém dobíjateľný zo siete množstvo inteligentných prevádzkových stratégií, ktoré sú optimálne prispôsobené rôznym scenárom využitia. Jazdné programy siahajú od čisto elektrickej prevádzky až po vysokodynamický režim (Strat 2). Tento režim zodpovedá nastaveniu, ktoré sa vo Formule 1™ používa pri kvalifikácií na dosiahnutie čo najlepších časov na kolo. Napriek výraznej zložitosti systému vodič získa vždy optimálnu kombináciu výkonnosti a efektívnosti v závislosti od jeho aktuálnej požiadavky.