Novinky

Elektrický Volkswagen pod 20.000 EUR by mal prísť v roku 202520. November 2023

Malé a lacné elektrické vozidlo Volkswagen, ktoré bude údajne stáť menej ako 20 000 EUR, by sa mohlo stať realitou v druhej polovici desaťročia, povedal generálny riaditeľ nemeckej automobilovej skupiny Oliver Blume na konferencii, ktorú citovala agentúra Reuters.

V súčasnosti sa Volkswagen ešte nerozhodol vyrábať to, čo sa považuje za duchovného nástupcu mestského elektrického vozidla e-Up!, ale Blume je presvedčený, že spoločnosť sa tam môže dostať aj po roku 2025.

S ohľadom na to to vyzerá, že VW bude zaostávať za svojimi hlavnými konkurentmi v Európe v pretekoch lacných elektromobilov. Renault práve oznámil oživenie svojho ikonického štítku Twingo v podobe štvordverového mestského elektromobilu, ktorý bude mať cenu pod 20 000 EUR, keď sa dodávky začnú v roku 2026. Stellantis, ktorý vlastní niekoľko európskych značiek, sa chce tiež dostať do hry lacných elektrických automobilov s pomocou čínskeho výrobcu Leapmotor, ktorý v Číne ponúka malé elektrické autá za 10.000 EUR.

Je tu aj čínsky vyrobený model Dacia Spring a nedávno uvedený európsky Citroën e-C3, ale tieto dva prekračujú psychologickú hranicu 20 000 EUR bez zohľadnenia stimulov. Lacnejšie vozidlá Citroen Ami / Opel Rocks-E / Fiat Topolino môžú byť tiež hodené do ringu, ale sú považované za štvorkolky a majú iba sedenie pre dve osoby, takže nie sú práve plnohodnotnými modelmi.

Volkswagen má v úmysle uviesť na trh produkčnú verziu hatchbacku ID. 2all za menej ako 25 000 EUR do roku 2025, ktorá bude údajne obsahovať dojazd 450 km a bude schopná nabiť sa z 10% na 80% za približne 20 minút. Podobne veľké Renault 5 a Renault 4 by však mali debutovať v rokoch 2024 a 2025, čo núti VW hrať hru na dobiehanie.

Hlavnou prekážkou znižovania nákladov na elektromobily je cena batérií. VW však tvrdí, že pracuje na jednotnom batériovom článku, ktorý zníži náklady na polovicu, čo mu umožní priniesť na trh lacnejšie autá.

“Máme zodpovednosť priniesť na trh správne produkty za správnu cenu,” povedal Blume. “Po tom, čo boli prví používatelia oslovení s elektrickými, predovšetkým luxusnými, športovými autami, teraz potrebujeme, aby technológia presvedčila spotrebiteľov, ktorí nemajú možnosť inštalovať nabíjaciu stanicu doma.”

zdroj: motor1.com


Podľa McLaren je 750S začiatkom konca čistých superšportov V819. November 2023

Napriek tomu, že vyrábajú menej automobilov ako bežní výrobcovia automobilov, spoločnosti vyrábajúce superšporty nie sú imúnne voči čoraz prísnejším emisným predpisom. To je dôvod, prečo výkonné, luxusné, športové autá v posledných rokoch dostávajú veľké dávky elektrifikácie, a to natoľko, že hybridy Ferrari teraz skutočne prekonávajú autá so spaľovacím motorom. McLarenu nie je elektrifikácia cudzia, pretože P1 predstavil už v roku 2012.

V roku 2023 je McLaren Artura PHEV s menším motorom V6, ale ak chcete čistý zážitok zo spaľovacieho motora, budete si musieť zaobstarať McLaren 750S. Nebude tu navždy, pretože technický riaditeľ McLarenu Charles Sanderson hovorí, že pohonná jednotka V8 žije z požičaného času. Naznačil, že model McLaren 750S môže byť posledným sériovým luxusným, športovým autom, ktoré ponúkne V8 a zároveň vynechá elektrifikáciu. Otvorené dvere budú aj naďalej pre limitované špeciálne edície s ôsmimi valcami a bez elektromotorov.

Tu je to, čo povedal v rozhovore pre austrálsky časopis CarSales: “Nikdy sa k tomu formálne nezaviažem, ale myslím si, že je pravdepodobné, že to bude posledná neelektrifikovaná sériová V8, ktorá bude mať celosvetové predpisy týkajúce sa vnútorného spaľovania. Radi by sme v tom pokračovali, pretože na spaľovacom spaľovaní je niečo špeciálne a existuje pre to trh. Baví nás to a myslím si, že zákazníci to milujú.”

Ďalej povedal, že zatiaľ čo spaľovací motor prináša “veľmi čistý zážitok”, McLaren necháva svoje možnosti otvorené tým, že sa zaoberá hybridizáciou. Sanderson uviedol, že spoločnosť skúma všetky možnosti pohonu. Je však nepravdepodobné, že by sa plne elektrické, luxusné, športové auto stalo čoskoro. Začiatkom októbra generálny riaditeľ McLarenu Michael Leiters odhalil, že si nemyslí, že technológia elektromobilov bude pripravená na “skutočné superautá” až do roku 2030. Samozrejme, ľudia stojaci za Rimac Nevera a Lotus Evija by prosili o odlišnosť.

McLaren sa dlhé roky zameriaval výlučne na superšportové, luxusné autá a ignoroval lukratívny segment SUV zo strachu, že by to oslabilo značku. Nový manažérsky tím vidí veci inak, pretože úplne nevylúčil vysoko jazdiaci model. Bude to však chvíľu trvať. V predchádzajúcom rozhovore počas festivalu rýchlosti v Goodwoode Leiters spomenul, že spoločnosť bude musieť najprv začať zarábať skutočné peniaze predtým, ako príde SUV. Tento praktickejší model označil za “zdieľaný výkon”, pretože má viac ako dve sedadlá a ďalší pár dverí.

zdroj: motor1.com


BMW ponúka pre M2, M3, M4 nové disky so stredovým zámkom18. November 2023

Vo vysokorýchlostnom svete motoristického športu, kde sa počíta každá sekunda, existuje revolučná technológia, ktorá mení všedný akt výmeny kolies na vzrušujúci tanec rýchlosti a presnosti. Vstúpte do kolieska stredového zámku – neospevovaný hrdina rýchlych zastávok v boxoch. A teraz ich môžete nainštalovať aj na luxusné, športové autá BMW M2, M3 alebo M4, kde rýchle zastávky v boxoch nie sú životne dôležité.

Pre tých, ktorí nie sú oboznámení s kolesami stredového zámku, tu je základný popis: Namiesto bežných maticí (zvyčajne päť na športových automobiloch), ktoré držia kolesá na mieste, sa používa jedna dominantná stredová matica.

Kolesá so stredovým zámkom môžu ponúknuť určité výhody, ako napríklad zníženie rotujúcej hmoty. Pre tých, ktorí pravidelne jazdia takéto luxusné, športové autá, je výmena kolies / pneumatík určite oveľa rýchlejšia. Druhou výhodou je, že takéto originál disky BMW prinášajú do auta čistý a chladný vzhľad. Kolesá, ktoré sú k dispozícii pre spomínané luxusné, športové autá BMW M od BMW M Performance Parts, majú dizajn Y-spoke a čiernu povrchovú úpravu s nádychom frézovaného nápisu M Performance. Tieto kolesá nie sú len vylepšením výkonu – sú vyjadrením.

Okrem kolies má program BMW M Performance Parts celý rad doplnkov na vylepšenie vášho BMW M, ktorý sa zrodil z viac ako piatich desaťročí skúseností v motoristickom športe. To zahŕňa všetko od komponentov odpruženia a hnacieho ústrojenstva až po množstvo dielov z uhlíkových vlákien pre estetické a funkčné vylepšenia.

Nové originál disky BMW so stredovým zámkom sú k dispozícii vo veľkostiach 19 a 20 palcov. Ceny ešte neboli oznámené.

zdroj: motor1.com


Lamborghini Huracan STO dostane pretekársku jednorazovku17. November 2023

Lamborghini už neprijíma objednávky na luxusné, športové autá Huracan, pretože zostávajúca výrobná séria je vypredaná. To však nebráni talianskej značke odhaliť špeciálnu edíciu, ktorú si nemôžete kúpiť. Atmosférický superšport V10, ktorý bol vytvorený pri príležitosti desaťročia pôsobenia oddelenia motoristického športu Squadra Corse, je jedinečným modelom STO, ktorý rozmaznáva interná divízia personalizácie Ad Personam.

Ak by farby Verde Mantis (zelená) a Nero Noctis (čierna) vyzerali povedome, je na to dobrý dôvod. Lamborghini sa rozhodlo obliecť Huracan s dvojfarebnou schémou, ktorá sa inšpiruje modelom SC63, novým vytrvalostným pretekárskym vozidlom Sant’Agata Bolognese. Výraznú povrchovú úpravu dopĺňajú jubilejné logá na dverách a motív Squadra Corse na zadnej plutve nad krytom motora.

Čierno-zelená téma pokračuje vo vnútri, kde Lamborghini zabalilo sedadlá do Nero Ade Alcantara kontrastným prešívaním Verde Fauns. Toto jedinečné luxusné, športové auto Lamborghini Huracan STO sa môže pochváliť aj hliníkovou ochrannou tyčou, podlahovým krytom z uhlíkových vlákien a štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Vylepšenia završuje plaketa z uhlíkových vlákien namontovaná na zadnom firewalle, ktorá zvýrazňuje exkluzivitu vozidla.

Zatiaľ čo všetky tieto zmeny sú čisto kozmetické, existujú niektoré hardvérové úpravy. Lamborghini hovorí, že Huracan STO SC 10° Anniversario je prvým cestným modelom, na ktorom divízia Squadra Corse pracovala. Vpredu mu dali kapotu z uhlíkových vlákien pre extra prítlak. Vzadu je veľké krídlo umiestnené pod uhlom o tri stupne vyššie, aby udržalo STO prilepené k vozovke.

Okrem toho vozidlo dostane tlmiče nárazov odvodené z motoristického športu, štvorsmerne nastaviteľné tlmiče a zákazkové pneumatiky Bridgestone s novou zmesou. Oficiálne príslušenstvo titánového výfuku Akrapovic, ktoré bolo oznámené minulý rok, je štandardom tohto jedinečného Huracanu, aby dodalo modelu V10 atraktívnejší soundtrack aj pri nižších otáčkach.

Keď už hovoríme o 5,2-litrovom motore, naďalej produkuje výkon 631 koní. Super Trofeo Omologata je najsilnejším Huracanom zo všetkých z hľadiska konských síl, ktorý ponúka rovnaký úder ako novšia Tecnica a starší Performante.

V10 zomrie s Huracanom, pretože náhrada tohto luxusného, športového auta bude používať zmenšený motor, možno twin-turbo V8 s najmenej jedným elektromotorom.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG GLE 53 má výrazný výkon pri každodennej jazde16. November 2023

Nové luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ vo vyhotovení ako SUV znamenajú, že značka vysokovýkonných a športových vozidiel z Affalterbachu rozšírila svoje portfólio o hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, ktoré sa vyznačuje vysokou mierou využiteľnosti pri každodennom používaní a veľkým elektrickým dojazdom.

„S modelom Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID vo verzii SUV a kupé ponúkame jedinečnú kombináciu agilnosti, potešenia z jazdy a čisto elektrického dojazdu. Popri našich vysokovýkonných hybridných vozidlách E PERFORMANCE tvoria tieto dva nové modely GLE ďalší pilier nášho portfólia zameraného na budúcnosť. Náš široký modelový program tak rozširujeme o ďalší atraktívny variant pohonu, čím oslovujeme nové cieľové skupiny.“ Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.

Základom športového jazdného zážitku je 3,0-litrový radový šesťvalcový turbomotor. Tento hnací agregát, ktorý je známy z konvenčného modelu GLE, bol s cieľom využitia v hybridnom vozidle ešte raz výrazne upravený. Teraz dosahuje výkon 330 kW (449 k), čo je o 10 kW (14 k) viac ako predtým. Súčasťou modernizačných opatrení je preprogramovaný softvér a prídavný čelný chladič. V hybridnom variante pohonu mohol byť elektrický prídavný kompresor vynechaný, lebo jeho úlohy, napríklad elektrické zvyšovanie výkonu, preberá elektrický stroj. Výsledok: vďaka tomu 3,0-litrový hnací agregát reaguje extrémne spontánne a ponúka vysokodynamickú odozvu motora na polohu akceleračného pedála.

Radový šesťvalcový motor je skombinovaný s elektrickým strojom s výkonom 100 kW, s trakčným akumulátorom s kapacitou 31,2 kWh a s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou techniky synchrónneho motora s permanentným budením a vnútorným rotorom. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 480 Nm je k dispozícii od prvej otáčky a už pri rozjazde sa postará sa o vysokú agilnosť.

Systémový výkon 400 kW (544 k) a maximálny systémový krútiaci moment 750 Nm umožňujú dosahovať pôsobivé hodnoty jazdného výkonu: zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Čisto elektrický pohon umožňuje dosiahnuť rýchlosť maximálne 140 km/h. S elektrickým dojazdom 80 - 86 kilometrov (SUV) a 82 - 87 kilometrov (kupé) podľa WLTP možno väčšinu každodenných trás absolvovať čisto na elektrický pohon. Na nabíjanie striedavým prúdom je vozidlo vybavené nabíjačkou s výkonom 11 kW a na slovenskom trhu je sériovo k dispozícii aj rýchlonabíjačka na jednosmerný prúd s nabíjacím výkonom 60 kW. Vďaka tomu možno akumulátor asi za 20 minút nabiť z 10 % na 80 %.

Nový Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ preberá početné zmeny v dizajne a výbave modelov GLE s konvenčným pohonom, ktoré sú k dispozícii od jari 2023. Hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete možno okrem toho zvnútra aj zvonka rozpoznať podľa špeciálnych dizajnových prvkov. Vstup chladiaceho vzduchu v strednej časti spojlera predného nárazníka má otvorený dizajn, keďže je tu umiestnený prídavný čelný chladič. Na predných blatníkoch, ako aj v zadnej časti sú označenia špecifické pre hybridné vozidlo, ktoré poukazujú na elektrifikovaný pohon. Model GLE 53 HYBRID 4MATIC+ je sériovo vybavený 21-palcovými originál diskami z ľahkej zliatiny. Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG má brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 400×38 milimetrov na prednej náprave so šesťpiestikovými pevnými strmeňmi a 370×32 milimetrov na zadnej náprave s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Infotainment MBUX v interiéri vozidla obsahuje rôzne zobrazenia a funkcie, ktoré sú špecifické pre hybridný pohon. Patrí k nim ponuka nabíjania, ako aj niektoré znázornenia na združenom prístroji a na multimediálnom displeji. Tie obsahujú okrem iného aj informácie o stave nabitia a teplote vysokovoltového akumulátora, ako aj o elektrickom dojazde.

Nový Mercedes-AMG 53 HYBRID 4MATIC+ preberá logiku ponuky luxusných, športových automobilov AMG GLE 53, ktorá presne odráža často formulované želania zákazníkov. Už aj sériová výbava vozidla SUV zahŕňa okrem iného elektrickú panoramatickú posuvnú strechu, vyhrievané predné sedadlá, adaptívny asistent diaľkového svetla a integráciu chytrého telefónu. Súčasťou sériovej výbavy sú okrem toho aj prepínateľná výfuková sústava AMG Performance, ozvučovací systém Burmester®, pamäťový balík, 360-stupňový parkovací systém, balík KEYLESS-GO, ako aj asistent sledovania mŕtveho uhla. Zároveň treba spomenúť najnovšiu generáciu volantu AMG Performance. Okrem toho upútajú aj okrúhle tlačidlá AMG na volante s brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Týmto spôsobom možno dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy ovládať bez toho, aby vodič musel zložiť ruky z volantu. V rámci voliteľnej výbavy je k dispozícii vyhrievanie venca volantu, ktorý si na želanie možno objednať aj so vzhľadom uhlíkových vlákien. V kupé je sériová výbava ešte bohatšia: štandardom je tu aj klimatizovanie predných sedadiel, funkcia rozšírenej reality MBUX a svetlomety MULTIBEAM LED.

Podvozok AMG RIDE CONTROL so vzduchovými pružinami a adaptívnym nastaviteľným tlmením bol pomocou nového hardvéru a softvéru vyvinutý a vyladený špeciálne s prihliadnutím na požiadavky modelu GLE 53 HYBRID 4MATIC+. Ponúka vyváženú kombináciu primeranej zvukovej izolácie pre čisto elektrické jazdenie v kombinácii s veľmi športovým charakterom typickým pre AMG.

Okrem nových pasívnych stabilizátorov na prednej aj na zadnej náprave je hybridné vozidlo vybavené novými tlmičmi dorazu v predných teleskopických vzperách a úplne novými tlmičmi na zadnej náprave. Kompletne preprogramovaný bol aj softvér. Vyladenie podvozka, systému ESP®, plne variabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ako aj riadenia, ktoré bolo presne prispôsobené hybridnému pohonu, umožňuje dosahovať vyvážený a bezpečný, ale aj dynamický a suverénny jazdný zážitok.

Od efektívneho po dynamický: jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT sú presne zosúladené s technológiou hybridného pohonu dobíjateľného zo siete. Tieto programy prispôsobujú dôležité parametre, napríklad odozvu pohonu a prevodovky, krivku závislosti riadenia, tlmenie podvozka alebo zvuk. V štandardnej situácii sa elektrifikovaný model s označením 53 nehlučne naštartuje v jazdnom programe Elektrický zapnutím elektromotora. Ikona READY na združenom prístroji signalizuje stav pripravenosti na jazdu.

Známe jazdné programy Komfort, Šport, Šport+, Klzká vozovka a Individuálny boli v novom modeli Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ doplnené o dva jazdné programy špecifické pre hybridný pohon. Jazdný program Elektrický umožňuje čisto elektrické jazdenie od zastavenia až do rýchlosti 140 km/h. Ak dôjde k vybitiu akumulátora počas jazdy, alebo ak vodič náhle požaduje vyšší výkon (napr. na rýchly predbiehací manéver), inteligentná prevádzková stratégia sa automaticky postará o prepnutie: naštartuje sa spaľovací motor, ktorý nakrátko prevezme zabezpečenie hnacieho výkonu.

V jazdnom programe Zachovanie stavu nabitia sa rovnako ako v jazdnom programe Komfort uplatňuje zásada, že pri chode spaľovacieho motora a elektromotora sa v závislosti od situácie uplatňuje zvyšovanie výkonu maximálne o 25 %. Najväčší rozdiel: stratégia prevádzky je zameraná na udržanie stavu nabitia akumulátora. Napríklad: ak je akumulátor nabitý na 75 % a je zvolený jazdný program Zachovanie stavu nabitia, úroveň nabitia zostáva v tomto rozsahu. Využívanie elektromotora je v takom prípade obmedzené a je optimalizované na nízky odber energie. Energetická bilancia sa udržiava pomocou rekuperácie. Vodič môže jednoduchou zmenou jazdného programu rozhodnúť, kedy opäť naplno využije energiu z nabitého akumulátora, napríklad v mestskej premávke.

Ak je aktivovaný režim čisto elektrickej prevádzky, zákonom predpísaný zvukový systém varovania upozorňuje okolie na to, že sa približuje toto vysokovýkonné hybridné vozidlo. Pritom zaznieva špeciálne skomponovaný, nízkofrekvenčný a rýchlostne modulovaný zvuk AMG. Na šírenie tohto zvuku smerom von sa využíva jeden reproduktor v prednej časti vozidla a lišta s dvoma reproduktormi v zadnej časti vozidla. Časť zvuku je decentne počuteľná aj v interiéri ako zvuková spätná väzba pre cestujúcich. V Európskej únii je systém aktívny do rýchlosti 20 km/h. Zvuk elektrickej jazdy sa potom harmonicky stíši a zanikne.


Ferrari 250 GTO sa predalo za rekordných 51.7 mil. dolárov15. November 2023

Legendárne luxusné, športové auto Ferrari 250 GTO sa vydražilo za 47 miliónov dolárov, čo je hlboko pod pôvodnými odhadmi 60 miliónov dolárov za tento mimoriadne vzácny model 250 GTO. Po pridaní poplatkov sa konečná cena vyšplhá na 51,7 milióna dolárov, čo je rekord pre akékoľvek luxusné, športové auto Ferrari predané v aukcii.

Predchádzajúcim držiteľom rekordu bolo Ferrari 250 GTO z roku 1962, ktoré tiež predávala spoločnosť RM Sotheby’s. Toto auto, jedno zo štyroch modernizovaných spoločnosťou Scaglietti, prinieslo 48,4 milióna dolárov vrátane poplatkov.

Všetky luxusné, športové autá Ferrari 250 GTO sú výnimočné, ale toto je obzvlášť dôležité, pretože to bolo jediné Tipo 1962, ktoré viedol továrenský pretekársky tím. Stroj dokonca dosiahol prvé miesto vo svojej triede na 1000 kilometroch na Nürburgringu v roku 1962. Tohtoročné preteky 24 hodín Le Mans však nedokončila kvôli problémom s prehriatím.

Toto Ferrari malo pôvodne 4,0-litrový motor V12 – jediný GTO pretekajúci so Scuderiou, ktorý dostal takýto motor. Po Le Mans ho však továreň vymenila za štandardnú 3,0-litrovú jednotku. V roku 1963 si vynovené auto kúpil súkromník, aby mohol pretekať.

Nakoniec sa tento model 250 GTO dostal do Spojených štátov, kde ho súčasný vlastník získal v roku 1985. Použil auto na preteky veteránov a na špičkovom okruhu autosalónov, pričom v roku 2011 získal víťazstvo Best of Show na Amelia Island Concours d’Elegance.

zdroj: motor1.com


Luxusné, športové autá Porsche Turbo dostali nový znak14. November 2023

Porsche diskrétne aktualizovalo svoj odznak v júni pri príležitosti 75.th výročia. Pre extra dávku exkluzivity získate pri kúpe luxusného, športového auta Porsche Turbo teraz špeciálny znak, ktorý sa vyhýba tradičnej zlatej povrchovej úprave pre nový vzhľad modelu Turbo vytvorený odborníkmi z divízie Porsche Color & Trim.

Je to tá istá vetva Porsche, ktorá je zodpovedná za farby karosérie, vrátane tých drahých odtieňov ponúkaných prostredníctvom programu Paint-To-Sample (PTS). Turbonit nebude použitý len pre znak, pretože luxusné, športové autá Porsche Turbo budú mať v tejto špeciálnej farbe namaľovaný aj zadný nápis. Okraje bočných okien budú mať rovnaký vzhľad, podobne ako to, čo Porsche označuje ako otvorenie denného svetla (DLO). To je efektný spôsob, ako prezentovať bočnú sklenenú plochu medzi predným a zadným stĺpikom.

Na základe toho, ktorý model Turbo si vyberiete, bude Turbonite zdobiť aj aerodynamické lopatky a lúče originál diskov Porsche, ako aj vložky v predných nástavcoch. Hrebeň zdobiaci prednú časť vozidla a zliatiny dostanú rovnaký vzhľad, aby zavŕšili zmeny na vonkajšej strane. V kabíne bude znak na volante obsahovať rovnaké čerstvo namaľované logo. Okrem toho mnohé prvky, ako sú niektoré gombíky, popruhy na opasok a ozdobné lišty, dostanú úpravu Turbonite.

Ale počkajte, je toho viac. Voľba mohutného modelu Turbo s čiernym interiérom poskytne zákazníkom možnosť mať špičkové vozidlo Zuffenhausen s kontrastnými turbonitovými akcentmi pre priadzu na sedadlách. Použije sa aj na karty dverí, prístrojovú dosku a dokonca aj na podlahové rohože.

Na čele bude horúco očakávaná tretia generácia modelu Panamera, ktorá bude debutovať 24. novembra. To znamená, že luxusné, športové autá Porsche Panamera dostanú nové logá Turbo od prvého dňa; Porsche už oznámilo model Turbo E-Hybrid s twin-turbo 4.0-litrovým motorom V8 a elektromotorom dobrým pre kombinovaný výkon približne 650 koní.

Elektrifikovaný model umožní majestátnemu štvordverovému kupé dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za nárokovaných 2,9 sekundy. Energiu bude smerovať na obe nápravy prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky, zatiaľ čo elektromotor bude získavať šťavu z lítium-iónového akumulátora s kapacitou 25,9 kilowatthodín. Hybridná Panamera dostane odhadovaný elektrický dojazd 50 km.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz E a EQE SUV dostal najlepšie známky Euro NCAP13. November 2023

Nezávislá európska bezpečnostná organizácia Euro NCAP ocenila za veľmi vysokú úroveň asistenčných systémov hneď dve luxusné, športové autá značky Mercedes-Benz – novú Triedu E a EQE SUV. Tak sedan Mercedes-Benz E 400 e 4MATIC (WLTP: kombinovaná spotreba paliva: 0,9 ‒ 0,6 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 20 ‒ 14 g/km; kombinovaná spotreba elektriny: 21,5 ‒ 19,2 kWh/100 km), ako aj model EQE 500 4MATIC SUV (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 21,9 ‒ 18,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO₂: 0 g/km)1 dostali pri špeciálnom hodnotení asistenčných systémov celkovú známku „veľmi dobré“. Doposiaľ najlepšie hodnotenie od organizácie Euro NCAP v dvoch oblastiach, ktorými bola asistenčná kompetencia a bezpečnostná záloha, zaznamenal v roku 2022 sedan EQE, ktorý v týchto oblastiach dosiahol 85 a 100 percent. Na tento úspech teraz s hodnotami 85 a 99 percent plynule nadväzujú luxusné, športové autá Mercedes-Benz E a model EQE SUV.

„Máme veľkú radosť z výborných výsledkov. To znamená, že naša koncepcia asistencie a bezpečnosti, ktorá je zameraná na reálne scenáre dopravných nehôd, sa osvedčila aj pri štandardizovanom posudzovaní. Trieda E ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, ako aj plnoelektrický model EQE SUV dosiahli v testoch organizácie Euro NCAP výborné výsledky, ktoré zároveň potvrdzujú, že kvalita asistovaného jazdenia luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz nie je otázkou koncepcie pohonu.” Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ

Organizácia Euro NCAP pri špeciálnom hodnotení asistenčných systémov vychádzala z najbohatšieho vybavenia asistenčnými systémami, čiže v prípade Triedy E a modelu EQE SUV išlo o balík asistenčných jazdných systémov plus dodávaný na želanie. V kombinácii so sériovým rozsahom výbavy platí, že výbava obidvoch vozidiel zahŕňa systémy ako aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach, aktívny asistent riadenia, aktívny asistent zmeny jazdného pruhu, aktívny asistent núdzového zastavenia, aktívny asistent brzdenia, asistent riadenia pri vyhýbaní, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla, asistent ATTENTION ASSIST, funkciu príjazdu na križovatku, parkovací balík s cúvacou kamerou, ako aj systém PRE-SAFE® PLUS a bočný impulz PRE-SAFE®.

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz pri svojich vysokých bezpečnostných nárokoch v zásade nerozlišuje medzi rôznymi pohonnými systémami. Spoločnosť to len nedávno pôsobivo preukázala celosvetovo prvými verejnými nárazovými skúškami dvoch plne elektrických vozidiel vo vlastnom technologickom centre pre bezpečnosť vozidiel v Sindelfingene. Model EQE SUV je rovnako ako všetky ostatné luxusné, športové autá Mercedes-Benz vybavený tvarovo stálou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými záchytnými systémami. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz okrem toho vyvinul aj viacstupňovú bezpečnostnú koncepciu ochrany vysokovoltových systémov. Táto koncepcia ochrany ponúka počas jazdy, ako aj počas nárazu a po náraze vysokú mieru bezpečnosti.


Farebný McLaren 750S MSO vzdáva hold pretekárskej trojkorune12. November 2023

Existuje niekoľko celkom skvelých pretekárskych počinov, ktoré nielen dizajnom inšpirujú skvel luxusné, športové autá. Napríklad Ford GT vyzerá vhodne v modrej farbe Gulf Blue a možnosť laku Porsche 911 Dakar Roughroads-Rothmans je fenomenálna. Podobne aj McLaren má veľa pretekárskych víťazstiev, ktoré si môže pripomínať prostredníctvom svojich cestných superšportov – a prečo sa držať len jedného, keď môžete mať tri?

Vstúpte do “750S s témou 3-7-59″, ktorá dnes debutuje na Velocity Invitational v Sonome v Kalifornii. 3-7-59 je pomenovaný podľa trojice najvýznamnejších víťazov pretekov McLarenu: #3 M16D Johnnyho Rutherforda, ktorý vyhral Indianapolis 500 v roku 1974, #7 MP4/2 Alaina Prosta, ktorý v roku 1984 vyhral Veľkú cenu Monaka Formuly 1 a #59 McLaren F1 GTR riadený Yannickom Dalmasom k víťazstvu v roku 1995 na pretekoch 24 hodín Le Mans. Tieto tri víťazstvá v pretekoch, ktoré zahŕňajú Triple Crown, patria medzi najvýznamnejšie pre McLaren.

McLaren Special Operations tvrdí, že maľovanie viacfarebného modelu 3-7-59 trvá 1 200 hodín. Predná časť tohto špeciálneho modelu 750S je inšpirovaná červeno-bielym vozidlom F1 z roku 1984 s “rozbitým” efektom okolo veľkej 7-čky na kapote. Zadná časť medzitým preberá svoje sfarbenie od žltého víťaza Indy 500, hoci jemné modré akcenty pretekárskeho vozidla sú znovuzrodené ako striekajúca grafika v pravom zadnom rohu. Obe strany tohto luxusného, športového auta sú prevzaté zo sivého víťazného modelu McLaren F1 GTR v Le Mans a splývajú s prednou a zadnou časťou s kockovanými motívmi vlajok.

Saténovo čierne originál disky McLaren sedia pred trojfarebnými brzdovými strmeňmi – červenými, modrými a zlatými – a na každej farbe sú tri QR kódy. Naskenujte jedno a dostanete sa na informačnú stránku s podrobnosťami o každom príslušnom pretekárskom vozidle. Ďalším šikovným doplnkom je použitie strieborného listu pre logo Triple Crown na každých dverách, mierne patinované, aby vyzeralo súťažne a autenticky.

Vo vnútri majú sedadlá tiež oranžovo prešité logo Triple Crown na karbónových sedadlách a znak je vyrazený na stredovej lakťovej opierke. Výrazný vzhľad exteriéru tohto luxusného, športového auta je tiež vyrytý do uhlíkovo šedej Alcantary na sedadlách, so zodpovedajúcim monochromatickým lakom na obložení dverí z uhlíkových vlákien a volante. Maľované radiace páčky majú červeno-biely motív monopostu F1 a pedále s bielymi, čiernymi a oranžovými hviezdami Triple Crown. Najchladnejšou jemnosťou je pamätná tabuľa nachádzajúca sa v zárubni dverí. V skutočnosti je vyrobený z červeno-bielej karosérie z uhlíkových vlákien zo skutočného auta Formuly 1.

Ručne lakovaná karoséria a špeciálne vybrané materiály pridávajú obrovské peniaze k základnej cene McLarenu 750S (300.000 EUR) – jeden zástupca McLarenu povedal, že to bude stáť “viac ako 700 000 EUR”. Treba ale dodať, aj keby máte spomínané peniaze na kúpu MSO 3-7-59, je už neskoro, pretože všetky tieto luxusné, športové autá (6 ks.) sú už predané.

zdroj: motor1.com


Nový Personal Pilot L3 pre BMW 7 mení dizajn prednej mriežky11. November 2023

Masívna mriežka chladiča, ktorú majú súčasné luxusné, športové autá BMW 7 a i7, je stále dosť polarizujúca. Teraz BMW pravdepodobne urobilo prednú časť ešte kontroverznejšou a to ako súčasť vylepšenia technologického balíka radu 7.

Systém BMW Personal Pilot L3 je hands-free asistenčný systém vodiča, ktorý sa v marci stane voliteľnou výbavou pre luxusné, športové autá BMW 7 a i7 na nemeckom trhu. Toto zariadenie dokáže ovládať auto rýchlosťou až 60 km/h. Táto technológia bude za príplatok 6 000 eur.

Tento systém by mal vodičom BMW 7 uľahčiť dochádzanie do práce v premávke, ale technológia nerobí nič pozitívne pre vzhľad sedanu. BMW musí pridať ultrazvukové senzory, radar a 3D lidar a niektoré z týchto kusov zapadajú do hornej časti mriežky chladiča.

Na každej strane mriežky chladiča sú teraz vsadené lichobežníkové plochy s obdĺžnikovými snímačmi. Vďaka nim to vyzerá, že malé obličky sú na vrchole väčších. Nové prvky len spôsobujú, že už aj tak zaplnený nos vyzerá ešte viac preplnený.

BMW Personal Pilot L3 je zatiaľ k dispozícii iba v Nemecku, ale časom by sa mala nakoniec rozšíriť aj na iné trhy.

Okrem svojho štýlu sú najnovšie, luxusné, športové autá BMW 7 a i7 zaujímavými modelmi. Zatiaľ čo sa zdá, že všeobecný konsenzus je, že auto má nepríjemne vyzerajúci nos, ľudia časom za volantom tento nový sedan chvália. Hovorí sa, že nemôžete vidieť, aké škaredé to je, keď sedíte za volantom.

zdroj: motor1.com