Novinky
Porsche zvoláva do servisu niekoľko Caymanov a Boxsterov10. December 2023
Automobilové zvolávacie akcie sú zvyčajne vážnou záležitosťou. Ale niekedy môžu byť aj pomerne vtipné. Spoločnosť Porsche vydala novú zvolávaciu akciu, ktorá sa týka malého počtu luxusných, športových automobilov Porsche 718 Caymans a Boxster, pretože aktívne zadné krídlo na niektorých modeloch môže siahať príliš vysoko.
Táto zvolávacia akcia sa týka celkovo 53 exemplárov modelov Porsche 718 Cayman GTS 4.0 (2023-2024), 718 Boxster GTS 4.0 a 2024 718 Boxster S (2024).
Možno sa o tomto stiahnutí škriabete na hlave, pretože luxusné, športové autá ako Porsche 911 GT3 a RS majú oveľa vyššie krídla ako aktívny kus na Caymane a Boxsteri. Dokumenty predložené Národnej správe bezpečnosti cestnej premávky však objasňujú, že vysoké umiestnenie môže blokovať viditeľnosť stredového vysoko namontovaného zadného brzdového svetla (CHMSL), čo je v rozpore s bezpečnostnými predpismi.
Porsche sa o tomto probléme dozvedelo v októbri 2023 po zistení, že zamestnanec v továrni ručne prekódoval riadiacu jednotku elektroniky zadného vozidla nesprávnymi hodnotami. To umožnilo zadnému spojleru stúpnuť vyššie, ako by mal. “Analýza v teréne neodhalila žiadne známe prípady poškodenia pneumatík, nehôd alebo akejkoľvek inej sťažnosti v tejto súvislosti,” napísala automobilka vo svojej dokumentácii NHTSA.
Technici Porsche tento problém vyriešia inštaláciou nového kódu pre riadiacu jednotku elektroniky zadného krídla. Spoločnosť začne posielať listy s upozornením dotknutým zákazníkom 2. februára 2024.
zdroj: motor1.com
BMW M nebude zmenšovať svoje motory V6 a V89. December 2023
Divízia BMW Performance nebude nasledovať stratégiu Mercedes-AMG ponúkať pre svoje luxusné, športové autá zmenšené motory. Namiesto toho si BMW M ponechá svoje súčasné radové šesťvalce a motory V8, až kým nakoniec neprejde na elektrické pohonné jednotky. Neuvažuje sa o žiadnych troj- a štvorvalcových motoroch s elektromotormi a batériami, potvrdil v nedávnom rozhovore šéf BMW M Frank van Meel.
V komentári k mnohým rôznym témam pre CarExpert van Meel povedal, že umiestnenie menšieho motora pod kapotu plnohodnotného modelu M v kombinácii s veľkými batériami by jednoducho “nebolo tou správnou cestou” pre spoločnosť. Elektrifikácia bude hrať úlohu pri prechode na plne elektrické, luxusné, športové autá BMW M – napríklad XM s elektrifikovaným 4,4-litrovým motorom V8 – ale elektromotory budú v tomto procese zohrávať podpornú úlohu.
“Takto to nevidíme, pretože aj tak chceme mať silný základný motor. Takže pre nás by prechod na menšie spaľovacie motory v kombinácii s väčšími batériami nebol tou správnou cestou. Pre nás bude krokom to, aby sme hneď prešli čisto na elektrický pohon. A to správnym spôsobom,” povedal van Meel pre online publikáciu.
A čo tie čisto elektrické, luxusné, športové autá BMW M? Zdá sa, že v dohľadnej dobe neprídu na trh, pretože van Meel verí, že technológia EV ešte nie je pripravená na stroj zameraný na trať – taký, ktorý môže poskytnúť “nepretržitý výstupný výkon významným spôsobom”.
“Musí absolvovať jedno alebo dve kolá [na okruhu Nürburgring Nordschleife] v plnej rýchlosti. Ak pôjdete teraz s batériou, povedzme viac ako 250 km/h, aj tak sa ďaleko nedostanete. Takže to je momentálne obmedzenie,” dodal generálny riaditeľ BMW M.
zdroj: motor1.com
Mercedes otvára v Mannheime prvé európske nabíjacie centrum8. December 2023
Spoločnosť Mercedes-Benz dnes v Mannheime otvorila prvé vlastné nabíjacie centrum v Nemecku. Spoločnosť Mercedes-Benz plánuje, že do konca desaťročia bude mať na celom svete viac ako 2 000 vlastných nabíjacích parkov s viac ako 10 000 rýchlonabíjacími bodmi. Nový nabíjací park v regióne Rhein-Main-Neckar sa nachádza v jednom z najdôležitejších dopravných koridorov v Nemecku a je súčasťou globálneho záväzku spoločnosti týkajúceho sa rozširovania nabíjacej infraštruktúry. Spoločnosť Mercedes-Benz tým určuje nové štandardy rýchleho, bezpečného a zeleného nabíjania elektrických vozidiel.
V Mannheime vodiči elektrických vozidiel môžu teraz pre svoje luxusné, športovo autá Mercedes-Benz a úžitkové vozidlá využiť rýchlonabíjanie na šiestich rýchlonabíjacích bodoch, pričom každý z nich má nabíjací výkon 300 kW. Každá nabíjačka má len jednu prípojku, aby bolo zaručené, že sa do nabíjaného vozidla dostane maximum energie. Vďaka inteligentnému manažovaniu nabíjania možno každé vozidlo nabíjať s využitím aktuálne maximálnej dostupnej energie. Určité modely elektrických vozidiel sú už v súčasnosti schopné nabíjania z 10 % na 80 % za menej ako 20 minút.
Spoločnosť Mercedes-Benz si okrem toho stanovila cieľ, aby zastávky na nabíjanie predstavovali pre vodičov nanajvýš príjemný zážitok. Ako partnera pri budúcej výstavbe a prevádzkovaní siete rýchlonabíjacích staníc Mercedes-Benz v Európe si spoločnosť Mercedes-Benz vybrala experta na energetiku a mobilitu, ktorým je spoločnosť E.ON.
Nabíjacie centrá Mercedes-Benz sú verejne prístupné pre všetky veľkosti vozidiel od malých vozidiel až po úžitkové vozidlá, ako aj pre všetky značky vozidiel. Zákazníci značky Mercedes-Benz môžu navyše profitovať aj z atraktívnych podmienok, napríklad z uvítacej tarify. Tá vo všetkých nových nabíjacích huboch Mercedes-Benz umožní počas prvých mesiacov bezplatné nabíjanie prostredníctvom nabíjacej služby Mercedes me Charge.
“Otvorenie prvého nabíjacieho parku Mercedes-Benz v Nemecku je dôležitým krokom na našej ceste k jazdeniu bez emisií. Rozširovaním rýchlonabíjacej infraštruktúry uľahčujeme našim zákazníkom prechod na elektromobilitu a zároveň určujeme nové štandardy pri nabíjaní elektrických vozidiel.“ Franz Reiner, výkonný riaditeľ Mercedes-Benz Mobility AG
Dr. Volker Wissing, spolkový minister pre digitálne záležitosti a dopravu pri príležitosti slávnostného otváracieho ceremoniálu v Mannheime ocenil angažovanosť spoločnosti Mercedes-Benz a privítal úzku spoluprácu medzi hospodárstvom a politikmi pri podpore rozvoja elektromobility v Nemecku: „Nabíjanie musí byť rovnako jednoduché ako tankovanie. Len tak sa zvýši ochota prejsť na ekologické elektrické vozidlá. Spoločným cieľom politiky a hospodárstva je, aby sa elektromobilita stala pre občanov atraktívnou a bežnou. Potrebujeme angažovaný automobilový priemysel, ktorý s nami potiahne za jeden koniec povrazu a okrem expedície elektrických vozidiel prispeje aj k perspektívnej výstavbe nabíjacej infraštruktúry. Náš tohtoročný cieľ 100 000 verejných nabíjacích bodov sme už úspešne dosiahli. To je pre nás podnetom, aby sme naďalej tvrdo pracovali na odstraňovaní nedostatkov. Nabíjací park Mercedes-Benz v Mannheime je dôležitým krokom k zvýšeniu hustoty nabíjacej infraštruktúry. Osobitne ma teší, že je otvorený pre všetkých používateľov.“ Dr. Volker Wissing, spolkový minister pre digitálne záležitosti a dopravu
Winfried Hermann, minister dopravy Bádenska-Württemberska, sa v Mannheime tiež jasne zaviazal podporovať elektromobilitu: „Na urýchlenie rastu elektromobility potrebujeme celoplošnú nabíjaciu infraštruktúru, ktorá bude uspokojovať aktuálny dopyt. Ochota investovať do vysokovýkonnej nabíjacej siete je preto pozitívnym signálom pre budúcnosť elektromobility v našej krajine. Skutočnosť, že sa automobilový priemysel angažuje pri ďalšom rozširovaní tejto siete, je dobrým a správnym krokom.“ Winfried Hermann, minister dopravy spolkovej krajiny Bádensko-Württembersko
Po Atlante (USA), Čcheng-tu (Čína) a Fo-šane (Čína) je Mannheim už štvrtým rýchlonabíjacím parkom, ktorý spoločnosť Mercedes-Benz uvádza do prevádzky. Ďalšie budú spustené do konca roka okrem iného aj v USA a Číne. Popri ďalších prevádzkach v Nemecku bude spoločnosť Mercedes-Benz od roku 2024 otvárať aj ďalšie nabíjacie parky, okrem iného v Taliansku, Španielsku a Francúzsku. Globálna sieť rýchlonabíjacích staníc Mercedes-Benz bude do konca roka 2024 rozšírená na viac ako 2 000 nabíjacích bodov, z toho viac ako 200 v Európe. Do konca desaťročia je na celom svete plánovaných viac ako 2 000 vlastných nabíjacích parkov s viac ako 10 000 rýchlonabíjacími bodmi. Spoločnosť tak rozhodujúcim spôsobom prispieva k rozvoju celoplošnej nabíjacej infraštruktúry, pričom sa zameriava na potreby zákazníkov s cieľom dosiahnuť komfortné nabíjanie.
S cieľom zabezpečiť prvotriedne nabíjanie sa výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz spolieha na svojho strategického európskeho partnera, ktorým je spoločnosť E.ON. Spoločnosť E.ON bude v budúcnosti poskytovať podporu pri hľadaní vhodných lokalít, ako aj pri plánovaní, výstavbe, prevádzke a poskytovaní sprievodných služieb pre plánované rýchlonabíjacie parky v Európe. Do tejto kategórie patria aj inteligentné riešenia, napríklad predvídavá údržba nabíjacej infraštruktúry založená na umelej inteligencii a perspektívne aj ďalšie komfortné funkcie pre zákazníkov – od predbežnej rezervácie až po funkciu Pripojiť a nabíjať. Spoločnosť E.ON ako jeden z najväčších dodávateľov energie v Európe bude prispievať aj svojimi odbornými poznatkami a obsiahlymi znalosťami trhu v oblasti inteligentného manažmentu energie a zároveň poskytne podporu v oblasti napájania energiou.
„Spoločnosť E.ON si dala za úlohu urýchliť energetickú transformáciu a zabezpečiť čo najkomfortnejší a najjednoduchší prechod na elektromobilitu. Partnerstvo so spoločnosťou Mercedes-Benz je míľnikom na tejto ceste: vybudovaním rýchlonabíjacích parkov v Európe spoločne významne prispejeme k dekarbonizácii.“ Patrick Lammers, člen predstavenstva spoločnosti E.ON pre oblasť zákazníckych riešení
Bezbariérový nabíjací park Mercedes-Benz na adrese Gottlieb-Daimler-Straße v Mannheime bol starostlivo vybraný tak, aby poskytoval nadštandardný zákaznícky zážitok. Veľkoryso navrhnuté parkovacie miesta a možnosť prejazdu prispievajú k pohodlnému nabíjaniu aj väčších úžitkových vozidiel, napríklad Mercedes-Benz eSprinter, to všetko bez toho, aby sa vodič musel zdržiavať manévrovaním alebo otáčaním vozidla. Okrem toho sa zákazníci môžu zdržiavať aj v pobočke Mercedes-Benz v bezprostrednej blízkosti. Strecha nabíjacieho parku je vybavená fotovoltickými prvkami, čiže nielen chráni pred nepriaznivým počasím, ale aj prispieva k získavaniu energie z obnoviteľných zdrojov. Osvetlené prvky, napríklad svetelná lišta s LED, očíslované nabíjacie miesta a dynamická lišta s LED na indikáciu stavu ponúkajú ďalší komfort a poskytujú informácie o dostupnosti príslušného nabíjacieho stojana, ako aj o stave nabíjania. Keď sa nabíjací park nevyužíva, jeho osvetlenie sa stlmí, čo prispieva k šetreniu zdrojov. Architektúra nabíjacieho parku sa vyznačuje premysleným dizajnom. Celkový vzhľad dokresľujú charakteristické prvky značky, napríklad ikonická pochrómovaná 3D hviezda značky Mercedes-Benz, ako aj kvalitný strieborný vzhľad. Nabíjacie stojany sa tiež vyznačujú dizajnom typickým pre značku.
Nabíjacie parky Mercedes-Benz sú pre zákazníkov úplne integrované do digitálnej nabíjacej siete Mercedes me Charge. Navigačný systém v elektrických, luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz zobrazuje presnú polohu a aktuálnu dostupnosť nabíjacích bodov. Navigácia s Elektrickou inteligenciou využíva tieto informácie na výpočet komfortnej a časovo efektívnej trasy vrátane zastávok na nabíjanie.
V nabíjacích parkoch Mercedes-Benz budú mať zákazníci značky Mercedes-Benz v budúcnosti k dispozícii funkciu rezervácie, ktorá im umožní vopred rezervovať nabíjacie body. Na nabíjacom stojane prebehne autentifikácia prostredníctvom zobrazenia v multimediálnom systéme MBUX, aplikácie Mercedes me, nabíjacej karty Mercedes me Charge alebo v budúcnosti priamo prostredníctvom funkcie Pripojiť a nabíjať [1]. Všetko ostatné je organizované úplne automaticky prostredníctvom služby Mercedes me Charge. Zákazníci môžu využívať výhody uloženej zmluvy o nabíjaní. Každé nabíjanie je automaticky zúčtované – aj v iných európskych krajinách. Zákazníci môžu využívať tarifný systém nabíjania Mercedes me Charge. Jeho súčasťou sú aj inteligentné tarify nabíjania S, M a L, ktoré ponúkajú vhodné riešenie pre každú potrebu zákazníka. Takto si zákazníci môžu tarifu prispôsobiť svojmu individuálnemu správaniu pri nabíjaní, čo prináša aj optimalizáciu nákladov. Spoločnosť Mercedes-Benz tak vytvára maximálnu transparentnosť v oblasti nákladov.
V rámci služieb Mercedes me Charge spoločnosť Mercedes-Benz len v Európe združuje viac ako 1 100 poskytovateľov služieb nabíjania. Vodiči plnoelektrického vozidla alebo hybridného vozidla dobíjateľného zo siete od značky Mercedes-Benz tak majú v Európe pohodlný prístup k viac ako 550 000 nabíjacím bodom. Služba Mercedes me Charge s viac ako 1,4 miliónom nabíjacích bodov na celom svete predstavuje jednu z najväčších nabíjacích sietí.
Popri viac ako 1,4 milióne nabíjacích bodov v rámci služby Mercedes me Charge spoločnosť Mercedes-Benz kontinuálne rozširuje svoju aktuálnu ponuku výstavbou vlastných nabíjacích parkov Mercedes-Benz. Balík opatrení spoločnosti Mercedes-Benz na rozvoj rýchlonabíjacej infraštruktúry zahŕňa aj spoločný podnik IONITY, ktorý už prevádzkuje približne 3 000 rýchlonabíjacích bodov v Európe, ako aj nedávno založený spoločný podnik so šiestimi ďalšími výrobcami automobilov, ktorý sa zameriava na rozšírenie severoamerickej siete rýchlonabíjacích staníc. Ďalším dôležitým krokom v stratégii elektrifikácie spoločnosti je vlastná nabíjacia sieť Mercedes-Benz, ktorú tvoria vlastné nabíjacie parky. Všetky podniky, ktoré sú spojené s nabíjacím ekosystémom, budú začlenené do spoločnosti Mercedes-Benz Mobility AG.
Jedinečné, ručne maľované Lamborghini Revuelto za 1 mil. dolárov7. December 2023
Lamborghini v stredu predstavilo na Art Basel Miami Beach 2023 luxusné, športové auto Lamborghini Revuelto Opera Unica, pričom hovorí, že zložitý exteriér si vyžiadal 435 hodín. To je 18 dní vkuse. Vlastný interiér pridal projektu ďalších 220 hodín. Nie je to ani kópia Huracán Sterrato Opera Unica. Tento model obsahuje fialovú a čiernu – konkrétne Viola Pasifae a Nero Helene – uprostred pruhov červenej, modrej a iných odtieňov.
Vo vnútri nájdete dvojfarebný kožený interiér s fialovou a čiernou farbou – tentoraz Viola Acutus a Nero Ade – obsahujúci podobnú tému s pruhmi teplých a studených farieb roztrúsených okolo. Logá k 60. výročiu sú všité do čalúnenia stropu, vložiek dverí a opierok hlavy. Aby ste sa uistili, že rozumiete úrovni detailov vykonaných pre toto luxusné, športové auto, Lamborghini konkrétne spomína farebné ťahy štetcom na kryte štart / stop.
“Chceli sme vytvoriť niečo čisto umelecké pomocou štetcov a kombinácie farieb, akoby Revuelto bolo plátno,” povedala riaditeľka dizajnu Lamborghini Mitja Borkert. “To je to, čo poháňalo našu inšpiráciu pre túto špeciálnu farbu. Dynamickým, ručne lakovaným exteriérom skutočne zdôrazňujeme aerodynamiku a rýchlosť tohto luxusného, športového auta.”
Niekto by mohol namietať, že Lamborghini Revuelto takýto dôraz nepotrebuje. Jeho ostré telo má veľa lopatiek a dizajn vyzerá importovaný priamo z 31. storočia. Ak vizuál nestačí, je tu kričiaci 6.5-litrový motor V12 zastrčený za vodičom. V kombinácii s tromi elektromotormi vytvára Revuelto kombinovaný výkon 1 001 koní. Lamborghini hovorí, že to stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za odhadovaných 2,6 sekundy, na ceste k maximálnej rýchlosti 360 km/h.
Máme podozrenie, že tento konkrétny príklad nikdy neuvidí také rýchlosti. Bude to však vidieť, pretože je vystavený pre Art Basel, aby pomohol Lamborghini osláviť svoje 60. výročie predtým, ako zamieri k svojmu novému majiteľovi. Áno, Lamborghini predalo túto jednorazovú akciu jednému veľmi bohatému zberateľovi za viac ako 1 milión dolárov.
zdroj: motor1.com
Porsche vyrobilo v Lipsku už 2 milióny vozidiel6. December 2023
Necelé dva týždne potom, čo debutovali nové luxusné, športové autá Porsche Panamera 2024 má automobilka ďalší dôvod na oslavu. To znamená odchod dvojmiliónteho Porsche z jeho lipskej montážnej linky, ohromujúceho modelu Porsche Panamera Turbo E-Hybrid zakončeného elegantnou metalízou Madeira Gold, ktorá je teraz na ceste k svojmu novému majiteľovi v Dubaji.
Od svojho debutu v Lipsku v roku 2009 zohráva rad Panamera kľúčovú úlohu v úspešnom príbehu výrobného závodu Porsche v Sasku. Výroba druhej generácie sa začala v roku 2016, čo znamenalo integráciu Panamery ako “pravého Lipska”, keď sa montážny závod rozšíril na plnohodnotnú továreň s lakovňou a výrobou karosérií.
“Rozšírenie na plnú továreň bolo pre závod prelomovým rozhodnutím,” komentuje Gerd Rupp, predseda správnej rady závodu. “Ako kompletná továreň vyrábame luxusné, športové autá Porsche ako celok, od konštrukcie karosérie až po finálnu montáž. To položilo základy pre nové automobilové projekty a pokračujúci rast.”
Závod Porsche v Lipsku sa tiež rozrástol na dôležitého ekonomického prispievateľa a zamestnávateľa v stredonemeckom regióne, ktorý sa môže pochváliť viac ako 4 400 zamestnancami. V priebehu rokov sa továreň zmenila aj na centrum pre elektrické, luxusné, športové autá a pri pohľade do budúcnosti bude Porsche schopné vyrábať tri typy pohonných jednotiek – spaľovacie, elektrické a hybridné pohony – na jednej linke.
zdroj: motor1.com
Singer ACS je unikátne offroad Porsche 9115. December 2023
V roku 2021 Singer ohromil svet štúdiou All-Terrain Competition Study (ACS). Dve tieto luxusné, športové autá boli postavené pre nadšeného majiteľa – jeden zameraný na zábavu v teréne a druhý určený na asfaltové cesty. Obe boli radikálnou interpretáciou 964-éry Porsche 911, ale vedúci pracovníci Porsche zjavne namietali proti značke týchto automobilov. Singer nakoniec odstránil ACS zo svojej webovej stránky a tieto luxusné, športové autá tak trochu vykĺzli z mysle. Stále však existujú, o čom svedčí aj nové video Top Gear.
Majiteľ týchto dvoch vozidiel umožnil skúšobnú jazdu terénneho variantu a testovacou jazdou máme na mysli plnohodnotnú jazdu púšťou.
Neexistuje žiadna zmienka o skutočnej peňažnej hodnote tohto auta, ale termín milióny sa používa niekoľkokrát. Napriek hodnote si majiteľ model užíva tým, že s ním často jazdí.
ACS je stále chladený vzduchom a obsahuje 3,6-litrový plochý šesťvalec s dvoma turbodúchadlami, ktorý podľa videa produkuje niekde medzi 450 a 600 HP. Túto silu posiela cez päťstupňovú sekvenčnú prevodovku, pričom všetky štyri kolesá, ktoré sú namontované, sú namontované na nastavenie zavesenia s dvoma tlmičmi. V rohoch je 11,8 palca nárazového zdvihu.
Karoséria z uhlíkových vlákien má zadný véčkový dizajn, ktorý sa zdvihne, aby odhalil motor. Vzadu je druhá rezervná pneumatika (hlavná rezervná je uložená vpredu pre ľahký prístup) a samozrejme je tu plná ochranná klietka. Nie je postavený na to, aby súťažil v konkrétnej pretekárskej sérii, ani nie je propagačným prostriedkom pre niekoho kanály sociálnych médií. Je to len divoká terénna 911ka postavená tak, aby bola divoká.
So všetkými špeciálnymi, luxusnými, športovými autami, ktoré vidíme odsunuté do zbierok v hermeticky uzavretých garážach, je úžasné vidieť, že jedno sa používa presne tak, ako bolo zamýšľané. Dúfame, že čoskoro dostaneme druhé video s ACS zameraným na asfalt.
zdroj: motor1.com
Aston Martin sa vzďaľuje od hybridného modelu s motorom V64. December 2023
Nové, luxusné, športové autá Aston Martin Vanquish, by mohli vyzerať aspoň tak, ako bol prezentovaný model v koncepčnej podobe. Hovorca spoločnosti Aston Martin však potvrdil, že automobilka sa “vzďaľuje” od modelu Vanquish a jeho dizajnu V6 so stredným motorom, ktorý mal debutovať ako konkurencia pre luxusné, športové autá Ferrari 296 GTB v nasledujúcich dvoch rokoch.
Toto nie je prvýkrát, čo je počuť reči o zániku Aston Martin Vanquish. Výkonný predseda spoločnosti Aston Martin Lawrence Stroll v máji uviedol, že spoločnosť sa zameria na ďalšie krátkodobé ambície, ako je Aston Martin DB12, ktorý debutoval neskôr v tom istom mesiaci. K dispozícii je tiež Valhalla, ktorá má začať jazdiť na ceste pred koncom roka 2023. Môžete tiež očakávať viac špeciálnych edícií variantov DBX, najmä preto, že sa tieto luxusné, športové autá dobre predávajú. Prvý elektromobil Aston Martin je naplánovaný na rok 2025.
Nový Vanquish, ktorý pôvodne debutoval ako koncept v roku 2019, bol predstavený ako objemový superšport využívajúci 3,0-litrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami vyvinutý interne. V marci 2022 bol v mene úspory nákladov zmenený na 4,0-litrový motor V8 pochádzajúci z AMG. To bolo posledné, čo sme doteraz počuli o Aston Martin Vanquish.
Úprimne povedané, boli by sme ohromení, keby sa prezývka Vanquish v určitom okamihu nevrátila. Jednu vec však vieme s istotou: nebude to superšport V6 so stredným motorom, ktorý bude uvedený na trh v nasledujúcich dvoch rokoch.
zdroj: motor1.com
BMW iM3 ´´nikdy´´ nebude, hovorí šéf BMW M3. December 2023
Začiatkom tohto týždňa BMW podalo ochrannú známku pre názov “iM3″. Kombinácia elektrických odznakov BMW “i” a výkonnostného luxusného, športového auta BMW “M” by teoreticky naznačovala horúci elektromobil, ale šéf BMW M Frank van Meel je tu, aby tieto fámy rýchlo vyvrátil.
V rozhovore pre Top Gear van Meel povedal, že spoločnosť “nikdy” nebude používať znaky i a M spoločne na tom istom luxusnom, športovom aute. “Nie, to bude misia nemožná!” hovorí. “V skutočnosti by sme nikdy nepoužili i na M, aj keď by bol elektrický.”
To však neznamená, že výkonný elektromobil s čistým znakom M sa nestane. “Ak by sme niekedy urobili nejaké také luxusné, športové auto, vždy by sa to nazývalo M bez i,” navrhuje van Meel, “pretože to je len technológia a M nie je o technológii. Je to o prísľube, je to o motoristickom športe, je to o emóciách. Nie je to o hnacom ústrojenstve.”
BMW už má štyri elektrické, luxusné, športové autá s označením M – iX M60, i4 M50, i5 M60 a i7 M70 – a spoločnosť v roku 2022 debutovala štvormotorovým výkonným prototypom, ktorý vyzeral podozrivo ako rad 3. Elektrická platforma BMW Neue Klasse teda určite vychová výkonný elektromobil, len sa nebude volať iM3.
zdroj: motor1.com
Tesla Cybertruck má 845 koní a cenu 99.990 dolárov2. December 2023
21. novembra 2019. To je deň, keď bol svetu predstavený geometrický klin známy ako Tesla Cybertruck. Vtedy to bol polarizujúci koncept pickupu sľubujúci veľký dojazd, vysoký výkon a relatívne nízku cenu. Teraz je to polarizujúci produkčný pickup, luxusné športové auto za relatívne vysokú cenu.
Tu je rýchly pohľad na štatistiky pre Cybertruck, ktorý prichádza horúco a rýchlo od jeho výrobného debutu v továrni spoločnosti Tesla v Austine v Texase. Veľké číslo, na ktoré čakáte, je 845 koní, vďaka voliteľnému trojmotorovému pohonu vo výbave “Cyberbeast”. Ak je to pre vás príliš veľa, dvojmotorové nákladné vozidlo s pohonom AWD generuje 600 koní. Jednomotorový Cybertruck dorazí až v roku 2025 a aspoň zatiaľ nie sú k dispozícii výkonové hodnotenia.
Musk odhalil pohotovostnú hmotnosť modelu Tesla Cybertruck 3.080 kg počas debutovej udalosti. S výkonom 845 koní, ktoré sú k dispozícii v Cyberbeast, spoločnosť tvrdí, že zrýchlenie z 0-100 km/h je 2.6 sekundy a štvrť míle zvládne auto za menej ako 11 sekúnd. Dvojmotorový nákladný automobil s výkonom 600 koní je o niečo pomalší a dosahuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 4, 1 sekundy. A hoci nemáme údaj o výkone jednomotorového nákladného vozidla, webová stránka spoločnosti Tesla ukazuje čas 6,5 sekundy.
Pokiaľ ide o dojazd, vzdialenosti sú trochu iné ako v roku 2019. Model s najdlhším dosahom, ktorý je v súčasnosti uvedený, je dvojmotorová verzia s odhadom 566 km. Je zaujímavé, že Cyberbeast je blízko dojazdom 533 km napriek výraznému zvýšeniu výkonu. Jednomotorové nákladné vozidlo ukazuje odhadovaný dojazd 416 km.
Základný jednomotorový Cybertruck bude začínať na 60 990 dolároch, aj keď nebude k dispozícii skôr ako v roku 2025 a to je dosť času na to, aby sa veci zmenili. Dvojmotorové nákladné vozidlo s pohonom AWD je podstatne drahšie, začína na cene 79 990 dolárov. A ako by ste očakávali, špičkové luxusné, športové autá Tesla Cyberbeast budú najdrahšou výbavou s cenou 99 990 dolárov.
Nedávne podujatie predstavilo prvých 10 dodávok zákazníkom, z ktorých všetci sú zamestnancami spoločnosti Tesla. Očakáva sa, že výroba sa v budúcom roku zvýši, aj keď v tejto chvíli netušíme, kedy bude Tesla schopná splniť údajné dva milióny rezervácií na svoj sci-fi luxusné, športové auto kategórie pickup.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz je siedma najhodnotnejšia značka sveta1. December 2023
Značka Mercedes-Benz si v najnovšom rebríčku Best Global Brands 2023 ešte viac upevnila svoju vedúcu pozíciu ako najhodnotnejšia značka luxusných, športových automobilov na svete. Medzi najvýznamnejšími svetovými značkami sa trojcípa hviezda päť rokov po sebe umiestnila na ôsmej priečke, teraz žiari zo siedmeho miesta. Ďalšie zvýšenie hodnoty značky o deväť percent potvrdzuje dôslednú transformáciu spoločnosti na ikonickú značku, ktorá presvedčí svojou výnimočnou estetikou, inovatívnymi technológiami a integrovanou trvalou udržateľnosťou.
„Ďalšie zvýšenie hodnoty našej značky je prvotriednym úspechom celého tímu Mercedes-Benz, na ktorý sme všetci veľmi hrdí. Výsledok je pre nás potvrdením a zároveň aj povzbudením: naďalej staviame na dedičstve našej značky, ktoré je zamerané na formovanie budúcnosti – s cieľom vyrábať najžiadanejšie luxusné, športové autá na svete.“ Bettina Fetzer, vedúca oddelenia komunikácie a marketingu, Mercedes-Benz AG.
Strategická reorganizácia spoločnosti v roku 2021 zvýraznila aj základnú podstatu značky. Značka s trojcípou hviezdou odvtedy reprezentuje „túžbu po ikonickom luxuse“. Spoločnosť tak spája dve kľúčové charakteristiky: prvou sú bohaté tradície ako výrobcu luxusných, športových automobilov, ktorý vytvoril množstvo ikon definujúcich štýl. Druhou je priekopnícky duch, s ktorým značka Mercedes-Benz ako líder v oblasti inovácií poháňa vývoj automobilov. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz sa viac ako kedykoľvek predtým sústreďuje na charizmu značky, ktorá formuje jej kultúru a je citlivo rozvíjaná pri súčasnom rešpektovaní dedičstva značky. Cieľom značky je, aby prostredníctvom najžiadanejších vozidiel a služieb na svete prispievala k formovaniu digitálneho veku.
Americká poradenská spoločnosť Interbrand od roku 1999 skúma a analyzuje najhodnotnejšie značky sveta. Prvých 100 najlepších značiek je každoročne zaradených do štúdie Best Global Brands, ktorá všetkých uchádzačov posudzuje podľa troch kritérií: Finančná výkonnosť produktov alebo služieb značky, Úloha značky v procese rozhodovania o kúpe a Sila značky z hľadiska zabezpečenia budúcich ziskov spoločnosti. Spoločnosť Interbrand ako prvá vyvinula metodiku hodnotenia značiek, ktorá je certifikovaná podľa normy ISO 10668. Medzinárodná norma určila štandardy na hodnotenie a spĺňa požiadavky na presnú peňažnú klasifikáciu značiek.