Novinky

Toto Porsche 912 s karbónovou karosériou váži len 699 kg20. December 2023

Krátkodobý model Porsche 912 bol vstupným bodom Porsche v zostave. Mal štvorvalcový motor namiesto väčšieho šesťvalca 911 a bol predávaný v rokoch 1965 až 1969 ako najlacnejšie luxusné, športové auto z Zuffenhausenu, ktoré slúžiol ako priamy nástupca modelu 356. Tento vlastný model 912c je však všetko, len nie cenovo dostupný – stojí 400 000 EUR.

Postavený spoločnosťou KAMM v Maďarsku, Porsche 912c má celokarbónovú súpravu karosérie, ktorá oholí viac ako 300 kg tuku. Ručička váhy sa zastavuje na pozoruhodne nízkej úrovni 699 kg, pričom model môže byť vybavený exponovanou väzbou alebo maľovaným telom. Táto drakonická diéta prináša ďalšiu výhodu, pretože rozloženie hmotnosti je teraz takmer 50:50.

Ak náhodou máte luxusné, športové auto Porsche 912 v garáži, KAMM vám bude účtovať iba 360 000 EUR za stavbu. To je stále pomerne veľa, ale maďarský špecialista Porsche robí kompletnú generálnu opravu auta. Inštaluje väčší 2,0-litrový motor, ktorý dosahuje otáčky 7 200 ot./min. a môže sa pochváliť elektronickým vstrekovaním paliva, ako aj telesami škrtiacej klapky. Vzduchom chladený štvorvalec produkuje 190 koní, čo je viac ako dvojnásobok pôvodného výkonu menšieho 1,6-litrového motora zdedeného po 356 SC.

Novinkou pre rok 2024 sú aerodynamické vylepšenia, vylepšená klimatizácia, lepšia audio a telefónna konektivita a nové možnosti sedadiel.

Model Porsche 912c je k dispozícii aj v polokarbónovej konfigurácii, ktorá váži 750 kg. Stojí 360 000 EUR alebo 320 000 EUR, ak dodáte darcovské auto. Začiatok dodávok je naplánovaný na začiatok roka 2024 a KAMM sľubuje, že nebudú vyrobené dve rovnaké luxusné, športové autá.

Porsche vyrobilo takmer 30 000 kupé a približne 2 500 verzii Targa počas päťročnej prevádzky modelu Porsche 912, ale nie je jasné, koľko z nich prežilo za 60 rokov, ktoré uplynuli.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz a BMW zakladajú spoločný podnik v Číne19. December 2023

Výrobcovia luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz Group China Ltd. a BMW Brilliance Automotive Ltd. sa dohodli na založení spoločného podniku v pomere 50:50, ktorý bude v Číne budovať a prevádzkovať spoločnú sieť rýchlonabíjacích staníc s cieľom poskytovať čínskym zákazníkom prémiové nabíjacie služby.

Spoločnosti Mercedes-Benz a BMW budú využívať know-how zo svojich predchádzajúcich aktivít v oblasti nabíjania na celom svete a v Číne, ako aj dôkladné znalosti trhu v segmente xEV (elektrické a hybridné luxusné, športové autá dobíjateľné zo siete) v Číne s cieľom ponúknuť na lokálnej úrovni rýchle, pohodlné, komfortné, spoľahlivé a na mieru šité riešenia nabíjania. Cieľom spolupráce je zlepšiť skúsenosti zákazníkov s verejným nabíjaním.

Spoločný podnik plánuje do konca roka 2026 vybudovať nabíjaciu sieť s minimálne 1 000 stanicami a približne 7 000 rýchlonabíjacími bodmi, pričom sa bude spoliehať na využívanie najmodernejších technológií nabíjania. Očakáva sa, že prvé rýchlonabíjacie stanice budú uvedené do prevádzky od roku 2024 v regiónoch Číny s najvyššou hustotou využívania elektrifikovaných vozidiel.

Sieť rýchlonabíjacích staníc bude verejne prístupná a bude k dispozícii pre všetky značky vozidiel. Zákazníci značiek Mercedes-Benz a BMW budú môcť využívať celý rad exkluzívnych funkcií, ako je funkcia Pripojiť a nabíjať alebo predbežná rezervácia nabíjacích bodov. Všade, kde to bude možné, sa spoločný podnik bude usilovať o obstarávanie elektrickej energie priamo z obnoviteľných zdrojov, aby tak vznikli podmienky na udržateľné a ekologické nabíjanie. Transakcia musí byť schválená dozornými orgánmi.


Porsche Macan dostane rozšírenú realitu a trojicu obrazoviek18. December 2023

Prichádza plne elektrické, luxusné, športové auto Porsche Macan. Za posledný rok sme videli množstvo prototypov, pričom teraz konečne vidíme kabínu Porsche Macan úplne odkrytú.

Odhalenie interiéru prichádza uprostred rečí a diskusii o pohonnej jednotke elektrického Macana, z ktorých väčšina zostáva pohodlne vágna. Už vieme o usporiadaní dvoch motorov, ktoré bude generovať “približne” 600 koní s pomocou lítium-iónovej batérie “okolo 100 kWh”. Vieme o riadení zadných kolies, ktoré sa otáča oproti predným kolesám pod 85 km/h pre lepšiu manévrovateľnosť a paralelne nad týmto prahom pre väčšiu stabilitu.

Pokiaľ ide o interiér, je možné potvrdiť až tri obrazovky plus voliteľný heads-up displej naplnený rozšírenou realitou. Tento systém mení čelné sklo na akúsi štvrtú obrazovku, ktorá zobrazuje funkcie, ako sú šípky na odbočenie alebo vzdialenosti od vozidiel vpredu. Pri pohľade cez sklo sa zdá, že premietané obrazy zahŕňajú priestor dosahujúci viac ako 90 cm vpredu, ktorý sa tiahne 220 cm. Porsche tvrdí, že je to jeden z najväčších heads-up displejov, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii.

Voliteľný nie je 12,6-palcový zakrivený digitálny displej vodiča. Stredová obrazovka infotainmentu má uhlopriečku 10,9 palca a pracuje vo Full HD rozlíšení a voliteľný displej pre cestujúcich tiež meria 10,9 palca. Voliteľná obrazovka umožňuje spolujazdcovi ovládať niekoľko systémov vozidla, ktoré by inak vyžadovali zastavenie vodiča, ako napríklad určité navigačné funkcie alebo streamovanie videa.

A je sa s čím hrať. Systém Porsche Macan je založený na systéme Android a môže byť aktualizovaný prostredníctvom Porsche App Center s množstvom programov ako Spotify, YouTube a dokonca aj WebEx. K dispozícii sú tiež hry, aplikácia Home Assistant pre smartfóny a mesačné aktualizácie máp, ktoré by mali udržiavať navigačný systém v chode. Ak však uprednostňujete Android Auto alebo Apple CarPlay pred vlastným programovaním Porsche, je to stále k dispozícii. Macan dokonca pridá mapu Apple alebo Mapy Google na displej vodiča ako súčasť integrácie.

Pokiaľ ide o kabínu elektrického Porsche Macan, je toho ešte viac. Stále sa musíme zamerať na zvyšok interiéru, čo znamená, že stále existujú otázky týkajúce sa vecí, ako je sedenie a úložný priestor. Porsche tvrdí, že luxusné, športové autá Porche Macan bude mať dátum vydania začiatkom roka 2024, takže na ďalšie informácie nebudeme musieť čakať oveľa dlhšie.

zdroj: motor1.com


Policajný Urus Performante bude slúžiť na prepravu orgánov17. December 2023

Lamborghini si urobilo meno stavbou nepraktických luxusných, športových automobilov, pričom ale model Urus môže pohodlne zobrať päť cestujúcich aj s batožinou. Je tiež podstatne lacnejší ako superšport s motorom V10 a V12, takže nie je prekvapením, že SUV Lamborghini Urus dominuje rebríčkom predaja od svojho uvedenia na trh v roku 2018. Nastal ale čas, aby Urus ešte viac preukázal svoju všestrannosť tým, že sa hlási do policajnej služby.
Je to šieste luxusné, športové auto, ktoré Lamborghini zapožičalo talianskej polícii, pričom toto je založené na horúcejšej verzii Performante. Kráča v stopách ďalších zúrivých býkov prestavaných na policajnú prácu, vrátane superšportov Gallardo a Huracan používaných na vysokorýchlostnú prepravu orgánov. Tento Urus má tiež špeciálny chladiaci priestor v kufri, ktorý dodáva orgány tým, ktorí potrebujú transplantáciu. Okrem toho prenosná chladnička môže niesť plazmu.

Špeciálnu farbu vytvorilo Lamborghini Centro Stile kombináciou klasického modrého odtieňa talianskej polície s bielou. Okrem toho boli na dvere použité policajné logá vyrobené z reflexnej fólie a integrovaný bol aj motív talianskej vlajky. Ďalšie zmeny zahŕňajú strešnú LED modrú svetelnú lištu a dvojfarebnú elektrickú sirénu.

Lamborghini Urus Performante prešiel sériou úprav vo vnútri, ktoré zahŕňajú obrnenú krabicu na zbrane a vyhradenú oblasť pre defibrilátor spolu s otočným displejom správ namontovaným nad palubnou doskou. Urus môže rýchlo cestovať do svojho cieľa s láskavým dovolením twin-turbo motora V8, ktorý ponúka diabolský výkon 666 koní a dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 315 km/h.

Lamborghini spolupracuje s talianskou políciou už 20 rokov a tento Urus bude diaľničná polícia používať od roku 2024. Najrýchlejšie sériové SUV na Pikes Peak sa pripája k Huracan LP610-4 v policajnej flotile krajiny.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-AMG SL63 S E Performance má 816 koní16. December 2023

S výkonom 816 koní je nové luxusné, športové auto Mercedes-AMG SL63 S E Performance najvýkonnejším SL všetkých čias. Automobilka pridala zástrčku a batériu, aby sa stala najlepším modelom v zostave SL.

Mercedes-AMG SL63 S E Performance spája 4,0-litrový motor V8 značky s dvoma turbodúchadlami a elektrickú pohonnú jednotku AMG. V kombinácii je tu krútiaci moment 1 420 Nm. Roadster môže zrýchliť z 0-100 km/h za 2,9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 317 km/h.

Plug-in hybridný elektromobil je vybavený 400-voltovou 6,1-kilowatthodinovou batériou skonštruovanou spoločnosťou AMG pre dodávky energie. Má priame chladenie, ktoré udržuje balík na optimálnej prevádzkovej teplote, a ponúka 13 km čisto elektrickej jazdy. Motor V8 sám vyrába 612 koní, zatiaľ čo elektromotor dodáva 204 koní.

AMG prispôsobuje aktívnu aerodynamiku modelu SL elektrifikovanej pohonnej jednotke vrátane skrytého prvku v podvozku pred motorom. Môže sa rozšíriť smerom nadol o približne 40 mm pri rýchlosti 80 km/h a vytvoriť Venturiho efekt, ktorý nasáva auto na cestu a znižuje zdvih prednej nápravy. Automobilka tiež aktualizuje softvér, ktorý ovláda výsuvný zadný spojler, čo mu dáva päť nových uhlových polôh.

Keramické kompozitné brzdy s bronzovými strmeňmi – šesťpiestikové vpredu a jednopiestikové vzadu – dodávajú brzdnú silu. Sú väčšie ako tie na modeli s čistým spaľovaním, merajú 420 mm v priemere vpredu a 380 mm vzadu. Skrývajú sa za 20-palcovými viaclúčovými originál diskami z ľahkej zliatiny AMG, ktoré merajú 9,5 palca vpredu a 11 palcov vzadu.

Ventilátory AMG identifikujú SL63 E Performance vďaka pridaniu klapky nabíjacieho portu na zadnom nárazníku. Medzi ďalšie jedinečné štýlové prvky patrí názov modelu zvýraznený červenou farbou, znaky blatníkov E Performance a drážkované lichobežníkové dvojité koncovky výfuku.

Vo vnútri je elektrifikované SL vybavené športovými sedadlami AMG, ale k dispozícii sú aj voliteľné výkonnostné lyžice s integrovanými opierkami hlavy. Súčasťou balenia je jednofarebná a dvojfarebná koža Nappa. Informačno-zábavný systém MBUX obsahuje aj displeje a funkcie špecifické pre luxusné, športové autá AMG a hybridné vozidlá.

Program Manufaktur od Mercedesu, ktorý ponúka rozsiahle možnosti individualizácie, bude k dispozícii pre roadster E Performance. Program ponúka jedinečné možnosti štýlu exteriéru a interiéru, vrátane kože Nappa s diamantovým prešívaním. Mercedes začiatkom tohto roka zdôraznil niektoré z dostupných možností Manufakturu pre SL.

Aktívne riadenie zadnej nápravy je štandardom, rovnako ako systém pohonu všetkých kolies AMG Performance 4Matic+. Mercedes prichádza aj s odpružením AMG Active Ride Control s poloaktívnou stabilizáciou nakláňania, ktorá nahrádza konvenčný stabilizátor torznej tyče a pomáha znižovať pohyby karosérie. Rekuperačný brzdový systém má štyri úrovne rekuperácie s dostupnou jazdou s jedným pedálom.

zdroj: motor1.com


Audi R8 pokračuje rozlúčkou v podobe japonskej finálnej edície15. December 2023

Predpokladali sme, že Audi R8 GT RWD je labutia pieseň pre luxusné, športové autá Audi R8, ale nie je to tak. Nová finálna edícia založená na kupé vychádza v Japonsku, kde sa bude predávať iba osem áut. Stroj s motorom v strede lakovaný v matnej bielej farbe Ibis White ponúka vyšší výkon a štýl.

Audi R8 Japan Final Edition dostane 20-palcové originál kolesá s matnými bronzovými lúčmi leštenými tak, aby pripomínali zlato, v kombinácii s červenými strmeňmi keramických bŕzd. Kryty zrkadiel sú z uhlíkových vlákien, podobne ako predná spojlerová lišta a bočné lopatky. Okrem toho zadné krídlo, difúzor a bočné prahy dostali rovnakú ľahkú úpravu.

Audi Japan tiež urobilo niekoľko zmien v interiéri, kde má kabína zameraná na vodiča dvojfarebnú tému s čiernou a alabastrovou bielou. Sedadlá sú potiahnuté kožou Nappa, zatiaľ čo čalúnenie stropu a oblasť za sedadlami sú pokryté Alcantarou. Vylepšenia završuje obloženie prahov dverí, ktoré označuje exkluzivitu tohto luxusného, športového auta. Tí, ktorí si kúpia auto, dostanú aj pamätnú tabuľku s číslom VIN.

Model známy pod celým názvom ako Audi R8 Coupe Japan Final Edition, epilóg superšportu stojí 35 080 000 jenov. Pri súčasných výmenných kurzoch to vychádza na približne 230 000 EUR.

Luxusné, športové autá Audi R8 čelia blížiacemu sa odchodu do dôchodku a nasledujú kroky ďalšieho športového automobilu Audi TT. Posledná Tourist Trophy bola zostavená v novembri, ale Audi naznačilo, že tieto ikonické štítky by sa jedného dňa mohli vrátiť ako čisto elektrické, luxusné, športové autá, ale nezadržiavajte dych, aby ste ich v dohľadnej dobe videli.

zdroj: motor1.com


Šéf BMW obhajuje rozhodnutie zostať pri spaľovacích motoroch14. December 2023

Mnoho výrobcov automobilov sa ponáhľa oznámiť koniec spaľovacích motorov, ale BMW sa tak neponáhľa. Počas prezentácie na obchodnej iniciatíve Rýn-Mohan vo Frankfurte generálny riaditeľ Oliver Zipse obhajoval rozhodnutie spoločnosti držať sa motorov “starej školy”.

Nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) cituje šéfa BMW, ktorý povedal, že luxusná značka “nechce odpísať spaľovací motor”. 59-ročný výkonný riaditeľ vysvetlil, že odmietnutie stanoviť dátum vypršania platnosti ICE neodráža nedostatok iniciatívy značky: “Otvorenosť technológiám nie je oneskorením rozhodnutí.”

Ďalej spomenul, že je nesprávne “hovoriť o produktoch, ktoré sú stále v ponuke” a dotkol sa témy syntetických palív. Pretože na svete existuje viac ako miliarda automobilov, Zipse tvrdí, že dôležitosť existujúcich benzínových vozidiel sa podceňuje. Podľa výskumnej spoločnosti pre automobilový priemysel Hedges & Company je po celom svete roztrúsených zhruba 1,4 miliardy automobilov.

Nahradenie každého existujúceho spaľovacieho motora elektromobilom v krátkom časovom rámci nie je možné a výroba nového elektromobilu tiež nie je ekologická. V dôsledku toho generálny riaditeľ verí, že “e-palivá sú tiež dôležité”, aby existujúce autá fungovali bez poškodenia životného prostredia. Toyota, partner BMW vo vývoji vodíkovej technológie, si myslí, že môže zachrániť spaľovací motor tým, že ho bude poháňať vodíkom.

Najvyššia predstaviteľka BMW argumentovala, že ak bude zakázaný predaj nových automobilov so spaľovacími motormi, mnohí ľudia si svoje existujúce vozidlá so spaľovacím motorom ponechajú dlhšie. Prečo? Pretože elektrické vozidlá sú stále drahšie ako ich benzínové / naftové náprotivky a na celom svete je veľa ľudí, ktorí nemôžu platiť poistné. Okrem toho viacerí predstavitelia spoločnosti predtým uviedli, že nabíjacia infraštruktúra nie je pripravená podporovať prílev elektromobilov vo všetkých častiach sveta.

To neznamená, že BMW uprednostňuje spaľovacie motory pred elektromobilmi. Tento rok si spoločnosť stanovila cieľ, aby luxusné, športové autá BMW s nulovými emisiami predstavovali 15% celkových dodávok. Do konca desaťročia mníchovská značka predpokladá, že každé druhé auto, ktoré predá, nebude mať spaľovací motor.

Hlavní rivali BMW si stanovili vznešenejšie ciele. Mercedes-Benz verí, že môže prejsť čisto na elektrický pohon už v roku 2030 “tam, kde to trhové podmienky dovolia”. Od roku 2026 sa Audi chystá uviesť na trh iba elektrické, luxusné, športové autá a výrobu automobilov so spaľovacím motorom ukončí v roku 2032. Jaguar prejde na elektrický pohon oveľa skôr, od roku 2025. Volvo sa chystá opustiť spaľovacie motory v roku 2030, keď MINI a Rolls-Royce od BMW Group urobia to isté.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG CLE kupé je brána do segmentu výkonných kupé13. December 2023

Nový model Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva: 9,7 – 9,3 l/100 km, kombinované emisie CO2: 220 – 212 g/km) posilňuje portfólio luxusných, športových automobilov značky Mercedes-AMG a nanovo definuje vstup do segmentu vysokovýkonných kupé. Športovo-elegantné dvojdverové vozidlo spája to najlepšie z dvoch svetov: agilnosť a športové vlastnosti Triedy C s priestrannosťou a statusom Triedy E. Radový šesťvalcový motor s objemom 3,0 litra, s dvojitým preplňovaním prostredníctvom turbodúchadla a s elektrickým prídavným kompresorom bol dôkladne modifikovaný a teraz dosahuje výkon 330 kW (449 k). Poskytuje maximálny krútiaci moment 560 Nm (pri zvýšenom tlaku plnenia 600 Nm počas 12 sekúnd). Integrovaný štartovací generátor poskytuje krátkodobo prídavný výkon 17 kW (23 k) a krútiaci moment 205 Nm. Okrem toho napája 48-voltový elektrický systém. K ďalším technickým prvkom nového modelu patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

Typickým rozpoznávacím znakom kupé je dlhá, do rámu prednej časti vozidla vsadená kapota s dvoma mohutnými prelismi. Na ňu nadväzuje aj výrazne naklonené čelné sklo a pretiahnutá strecha, ktorá sa smerom dozadu plynulo zvažuje. Bezpečnostná bunka priestoru pre cestujúcich, ktorá je posunutá ďaleko dozadu, prechádza cez výrazne naklonené zadné sklo k športovej, krátkej zadnej časti.

Pozvoľna dopredu naklonená predná časť („žraločí nos“) v súhre s presne vytvarovanou kapotou motora sa stará o športový a zároveň elegantný vzhľad. Obloženie chladiča v tvare písmena A, ktoré je špecifické pre luxusné, športové autá AMG, ako aj ploché, ostro vykrojené svetlomety DIGITAL LIGHT pôsobia mimoriadne dynamickým dojmom. Sú vybavené elipsami denného osvetlenia a modrým podsvietením spodku svetlometov, čo zvýrazňuje dynamický vzhľad. Na želanie sú tieto svetlomety k dispozícii aj s funkciou projekcie.

Výrazne tvarovaný spojler predného nárazníka je v strednej časti zvýšený do tvaru písmena A (výstuha v tvare A). Tento dizajn vytvára veľký dolný otvor na prívod vzduchu s cieľom dosiahnuť vysoký prietok vzduchu. Platí to aj pre vonkajšie otvory na prívod vzduchu s dvoma priečnymi lamelami.

Štruktúru pri pohľade zboku vytvára výrazne tvarovaná hrana. Rozšírené predné a zadné blatníky, široký rozchod kolies (vpredu plus 58 milimetrov, vzadu plus 75 milimetrov v porovnaní s modelom Mercedes-Benz) a 19-palcové kolesá dodávajú novému kupé AMG mohutný vzhľad. Na želanie sú k dispozícii aj 20-palcové originál kolesá.

Svalnatá zadná časť vozidla je typická splývavými plochami, plynulými prechodmi a dvojdielnymi svietidlami s LED s vnútorným dizajnom s trojrozmerným stvárnením. Zadné svietidlá sú vzájomne spojené tmavočerveným dizajnovým prvkom. To zdôrazňuje šírku zadnej časti vozidla. Podstatnými prvkami sú okrúhle dvojité koncovky výfuku, ktoré sú harmonicky integrované do spojlera zadného nárazníka. Jeho konštrukčné riešenie v bočnej časti za podbehmi kolies zlepšuje aerodynamiku: vzduch lepšie obteká podbehy kolies. Odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je nalakovaná vo farbe karosérie, v rámci voliteľného vizuálneho balíka AMG sa však dodáva aj v čiernej farbe.

Voliteľný vizuálny balík AMG dodáva vozidlu ešte športovejší nádych. Zahŕňa prídavné krídelká na spojleroch predného aj zadného nárazníka, výraznejšiu odtrhovú hranu na veku batožinového priestoru a dosku difúzora medzi koncovkami výfuku. Na ďalšie individuálne prispôsobenie vozidla sú k dispozícii dva balíky AMG Night a dva balíky uhlíkových vlákien AMG.

Interiér privíta cestujúcich originálnou výbavou AMG, exkluzívnymi materiálmi a najnovšou generáciou infotainmentu MBUX. Pozornosť upútajú voľne stojaci 12,3-palcový plne digitálny displej vodiča, 11,9-palcový centrálny displej orientovaný smerom k vodičovi s užívateľsky vhodnou orientáciou na výšku a dynamické aktívne náladové osvetlenie so 64 farbami, ktoré pokračuje od stredovej konzoly až pod krajné ventilačné dýzy. Na dverách sa jeden svetelný pás tiahne pozdĺž obrysov lakťovej opierky a línie boku až do oblasti zadných sedadiel.

Ďalším výrazným prvkom výbavy sú integrálne sedadlá s imitáciou kože ARTICO/čiernym mikrovláknomMICROCUT s grafickým stvárnením špecifickým pre AMG a červenými kontrastnými ozdobnými švami. Tieto sedadlá spájajú športový charakter s výraznou bočnou oporou. Ďalšími znakmi interiéru sú červené bezpečnostné pásy a lesklé ozdobné prvky  . Na želanie je k dispozícii veľa variantov čalúnenia z kože a kože napa. V prípade kože napa je na predných opierkach hlavy  vyrazený erb AMG.

Na želanie sú k dispozícii sedadlá AMG Performance. Vyznačujú sa najmä výraznejšími bočnicami, ktoré poskytujú ešte lepšiu bočnú oporu. Vertikálne otvory predstavujú vizuálne zaujímavé prvky, zároveň však znižujú hmotnosť a umožňujú lepšie odvetrávanie chrbta. Pri vybavení interiéru kožou napa sú sedadlá navyše zvýraznené aj kontrastnou farbou.

Sériovo dodávaný volant AMG Performance s dizajnom zdvojených ramien, so sploštenou dolnou časťou a plynule integrovanými ovládacími plochami  ponúka vysokú mieru využiteľnosti pri každodennom používaní. Okrúhle tlačidlá AMG na volante zaujmú brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Prostredníctvom nich možno ovládať dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy.

V prípade displeja vodiča môže zákazník prepínať medzi štýlmi zobrazovania Klasický, Športový a Superšportový, ktorý je exkluzívny pre modely AMG. Obzvlášť pôsobivý je najmä režim Superšportový s centrálnym okrúhlym otáčkomerom a horizontálnymi ukazovateľmi zobrazenými v perspektíve, ktoré sa nachádzajú vľavo a vpravo od otáčkomera a vytvárajú priestorový dojem. Prostredníctvom ponuky AMG môže vodič vyvolať rôzne špeciálne zobrazenia ako údaje o motore, indikáciu prevodového stupňa, zahrievanie, setup, akcelometer a RACETIMER. Aj centrálny displej zdôrazňuje dynamickú orientáciu individuálnymi zobrazeniami AMG, napríklad vizualizáciou jazdných programov alebo telemetrických údajov.

Nový model Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ využíva výrazne vylepšenú verziu 3,0-litrového radového šesťvalcového turbomotora M 256. Táto verzia vysokovýkonného agregátu, teraz označovaná ako M 256M, zaujme najmä optimalizovanými spaľovacími priestormi s prepracovanými nasávacími a výfukovými kanálmi, novými piestnymi krúžkami, optimalizovaným vstrekovaním a novým turbodúchadlom. V spojení s tiež novým elektrickým prídavným kompresorom (eZV) ponúka zvýšenie plniaceho tlaku o 0,4 baru na terajšiu hodnotu 1,5 baru. Vďaka tomu sa dosahuje vyšší krútiaci moment, ktorý pri nepretržitej prevádzke dosahuje hodnotu 560 Nm, zatiaľ čo v režime so zvýšeným tlakom dosiahne na 12 sekúnd hodnotu 600 Nm.

Dôležitejší ako absolútna hodnota krútiaceho momentu je však zlepšený nástup krútiaceho momentu a modifikovaná odozva motora. Dôvodom je prepracovaný elektrický prídavný kompresor. Ten teraz dokáže pracovať takmer nepretržite aj počas dlhšieho časového obdobia. Pre vodiča je to citeľné najmä v rozsahu stredných otáčok motora. Vďaka tomu bolo možné navrhnúť väčšie turbodúchadlo, ktoré umožní dosahovať vyšší špičkový výkon.

Zákazníci zároveň profitujú z vyššej efektívnosti agregátu, ktorej výrazné zlepšenie sa podarilo dosiahnuť najmä pri prevádzke s plným zaťažením. K efektívnosti prispieva aj nový integrovaný štartovací generátor (ISG) druhej generácie. Ten je teraz integrovaný do zvonu prevodovky. Je hlavnou súčasťou 48-voltového elektrického systému a funguje nielen ako elektrický generátor, ale preberá aj hybridné funkcie. K týmto funkciám patrí krátkodobé zvýšenie výkonu o 17 kW a krútiaceho momentu o 205 Nm, rekuperácia, posunutie bodu ťahu, kĺzanie a takmer nepozorovateľné opakované naštartovanie motora pri funkcii štart – stop.

Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h možno zvýšiť na 270 km/h prostredníctvom voliteľne dodávaného balíka vodičského balíka AMG. Vysokovýkonná brzdová sústava AMG je optimálne dimenzovaná na silu a výkonnosť modelu CLE 53 kupé: na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 370 x 36 mm, so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi a nápisom AMG, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi.

3,0-litrový radový motor je spojený s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, ktorá presvedčí krátkymi časmi preradenia, rýchlymi reakciami, funkciou medziplynu a viacnásobným podraďovaním na nižší prevodový stupeň. Radenie na vyšší či nižší prevodový stupeň sa realizuje bezprostredne. Prevodovka pracuje veľmi spontánne, najmä v jazdnom programe Šport+ a v režime s ručným radením. V závislosti od zvoleného jazdného programu možno dosiahnuť dynamické zrýchľovacie manévre a prispôsobené časy preradenia, ako aj úsporný štýl jazdenia. Galvanizované radiace páčky vľavo a vpravo za vencom volantu umožňujú ručné radenie prevodovky AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.

Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny umožňuje dotykom prsta ovplyvniť charakteristiku nových modelov s označením 53. Rozlíšenie nastavenia siaha od úsporného a komfortného až po veľmi športové. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre, ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT môže vodič tlačidlom M prepnúť priamo do jazdného programu s ručným radením, v ktorom radí výlučne pomocou radiacich páčok na volante. Rovnako možno v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne nastavenia podvozka.

Do jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT je integrovaná regulácia dynamiky jazdy DYNAMIKA AMG. V rámci stupňov Základné, Rozšírené a Profesionálne ovplyvňuje napríklad stratégie regulácie ESP® (elektronický systém stabilizácie) alebo náhonu na všetky kolesá. Na základe úkonov vodiča a údajov zo snímačov predvída inteligentné predradené riadenie želané jazdné vlastnosti vozidla. Ich rozpätie pritom siaha od extrémnej stability až po vysokú dynamiku pre komfortnejší alebo mimoriadne športový jazdný zážitok. Tlačidlami AMG na volante možno funkcie DYNAMIKA AMG aktivovať aj priamo. Nastaviteľná charakteristika vozidla aj široká ponuka možností výbavy umožňujú široký rozsah prispôsobenia medzi športovým, elegantným a lifestylovým charakterom v závislosti od individuálneho želania zákazníka.

Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ je spojením optimálnej trakcie pre dynamický pôžitok z jazdy a vysokej bezpečnosti jazdy za všetkých podmienok: na suchej aj na mokrej vozovke alebo na klzkom povrchu. Prepínanie medzi náhonom na zadné kolesá a náhonom na všetky kolesá sa uskutočňuje plynule, pretože inteligentné riadenie je začlenené do celkovej architektúry systému vozidla. Aplikácia rozdeľovania sily je diferencovaná. Pri pokojnom štýle jazdenia, kedy nie je potrebný náhon na všetky kolesá, dochádza k úplnému odpojeniu prednej nápravy. To zvyšuje efektívnosť. Od nastavenia ŠPORT ESP je správanie vozidla viac orientované na zadnú nápravu. A v šmykovom moduse je nové AMG CLE kupé v celom rozsahu rýchlosti naprogramované ako vozidlo s náhonom na zadné kolesá.

Na dosiahnutie väčšej agilnosti, neutrálnych jazdných vlastností v zákrutách a lepšej trakcie sa používa podvozok AMG RIDE CONTROL, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu. Oceľové pruženie s výrazne športovým nastavením pružín a tlmičov v súčinnosti s adaptívne nastaviteľným tlmením kombinuje vynikajúcu dynamiku jazdy s vysokým komfortom odvaľovania. Tlmenie každého kolesa sa individuálne prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii a stavu vozovky. Tento proces je rýchly a presný vďaka oddeleným ventilom na riadenie tlmičov v ťažnom a tlačnom smere. Okrem toho možno predvoliť tri úrovne charakteristiky tlmenia Komfort, Šport a Šport+, čo umožňuje citeľné rozlíšenie medzi vysokým komfortom na dlhých trasách a športovou dynamikou jazdy.

K zvyšovaniu dynamiky a komfortu rovnakou mierou prispieva aj konštrukcia riadenia. Luxusné, športové autá Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ kupé sú vybavené trojstupňovým parametrickým riadením AMG, ktoré sa prispôsobuje zvolenému jazdnému programu. Pri manévrovaní a parkovaní stačí vynaložiť len pomerne malú silu, pri vyššej rýchlosti jazdy, najmä pri nastaveniach podvozka Šport a Šport+, vníma vodič ešte výraznejšiu odozvu vďaka prispôsobenej krivke závislosti riadenia.

Sériovo montované riadenie zadnej nápravy pracuje s uhlom natočenia kolies maximálne 2,5 stupňa. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlostiach do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. To vedie k virtuálnemu skráteniu rázvoru, vďaka čomu sa dosiahne výrazne agilnejšie zatáčanie, zníženie sily potrebnej na riadenie, ako aj lepšia manévrovateľnosť. Takto sa pri odbočovaní alebo parkovaní citeľne zmenší priemer otáčania. Pri rýchlostiach nad 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) sa zadné kolesá natáčajú paralelne s prednými kolesami – maximálne do 0,7 stupňa. Virtuálne predĺženie rázvoru má kladný vplyv na jazdnú stabilitu: pri zmene smeru jazdy vedie k rýchlejšiemu nárastu bočnej sily, čím umožní priamejšie reakcie vozidla na príkazy riadenia. Reakcia riadenia zadnej nápravy závisí od zvoleného jazdného programu AMG DYNAMIC SELECT.

Na želanie dodávaný balík AMG DYNAMIC PLUS prináša najmä športové prvky výbavy pre ešte emotívnejší jazdný zážitok. Medzi najzaujímavejšie prvky patrí jazdný program PRETEKY so šmykovým modusom. Volant AMG Performance vo vyhotovení z mikrovlákna MICROCUT je vybavený tlačidlami na rýchle ovládanie jazdných programov a ďalších nastavení ovplyvňujúcich dynamiku jazdy. Športový charakter vizuálne zvýrazňujú načerveno lakované strmene bŕzd s nápisom AMG na prednej aj zadnej náprave. Aktívne ložiská zavesenia motora ponúkajú situáciou podmienenú variabilitu medzi komfortným a športovým napojením hnacieho agregátu na karosériu.


Mercedes-Benz ponúka nový program AMG Experience on Ice12. December 2023

Zdokonaľte svoje vodičské schopnosti s luxusnými, športovými autami Mercedes-AMG na zamrznutom jazere v blízkosti polárneho kruhu alebo zažite severné Švédsko ako dobrodružstvo s vozidlom Triedy G: nový tréningový program AMG Experience on Ice bude od začiatku roka 2024 ponúkať ten správny program pre rôzne požiadavky.

Na účastníkov programu AMG Experience on Ice čaká jedinečná skúsenosť na jazere Galtisjaure neďaleko Arjeplogu: na ľadovej ploche s hrúbkou viac ako 60 centimetrov sú pripravené viaceré jazdné dráhy. Pevná nosná vrstva poskytuje dokonalý priestor na rozvoj citu pre jazdné vlastnosti, správanie vozidla pri brzdení a presnosť riadenia na zľadovatenom povrchu. Vrcholom je trať, ktorá kopíruje severnú slučku okruhu Nürburgring.

Účastníci vedení profesionálnym tímom si na vlastnej koži môžu vyskúšať dynamiku a výkon aktuálnych luxusných, športových automobilov Mercedes-AMG. Naučia sa bezpečne ovládať výkonné vozidlá. Okrem toho získajú podrobný prehľad o ich technológiách. Dôraz sa kladie aj na potešenie z jazdy na snehu a ľade v prírodnom prostredí švédskeho Laponska. Vozový park ponúka veľkú rozmanitosť a vďaka sériovému náhonu na všetky kolesá aj tú najlepšiu trakciu. Všetky podujatia zahŕňajú nocľah v exkluzívnom štvorhviezdičkovom hoteli so saunou a barom. Nebudú chýbať ani kulinárske špeciality a nezabudnuteľné vzrušujúce okamihy. Tie najkrajšie spomienky zachytí profesionálny fotograf.

Program AMG Experience on Ice pokrýva všetky úrovne skúseností a stupne náročnosti. Siaha od začiatočníkov cez pokročilých vodičov až po skúsených expertov. V kurzoch PERFORMANCE a ADVANCED si účastníci môžu v rámci praktických cvičení rozšíriť svoje teoretické vedomosti o fyzike jazdenia. Tréningy v náročných jazdných situáciách okrem toho prehĺbia schopnosť bezpečne zaobchádzať s vysokovýkonnými vozidlami. Podmienkou účasti na úrovni PRO sú skúsenosti získané na tréningu AMG ADVANCED alebo v porovnateľnom programe.

Ponuka ako celok je rôznorodá a zohľadňuje individuálne úrovne tréningu:

  • PERFORMANCE, 3 dni vo februári 2024, úroveň tréningu 1
  • PERFORMANCE WEEKEND, 4 dni, február a marec 2024, úroveň tréningu 1
  • PERFORMANCE PLUS, 3 dni, február 2024, úroveň tréningu 2,jazda v AMG Ice Taxi ako spolujazdec
  • ADVANCED WEEKEND, 4 dni, január až marec 2024, úroveň tréningu 2, zvýšenie výkonnosti prostredníctvom analýzy údajov a videa, jazda v AMG Ice Taxi ako spolujazdec
  • ADVANCED WEEK, 5 dní, január až marec 2024, úroveň tréningu 2, zvýšenie výkonnosti prostredníctvom analýzy údajov a videa, jazda v AMG Ice Taxi ako spolujazdec, účasť na pretekoch Race of Champions
  • PRO, 5 dní, január až marec 2024, úroveň tréningu 3, zvýšenie výkonnosti prostredníctvom analýzy údajov a videa, jazda v AMG Ice Taxi ako vodič, účasť na pretekoch Race of Champions
  • PRO PLUS, 5 dní, január až marec 2024, úroveň tréningu 4, individuálne obsadenie, zvýšenie výkonnosti prostredníctvom analýzy údajov a videa, tímová rallye, jazda v AMG Ice Taxi ako vodič, účasť na pretekoch Race of Champions

Učastníci si v závislosti od podujatia môžu zlepšiť svoje zručnosti za volantom rôznych modelov, pričom sú účastníkom dostupné luxusné, športové autá Mercedes- AMG. Súčasťou portfólia je aj úplne nový model Mercedes-AMG GT kupé.

  • A 45 S 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 9,2 - 8,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 208 - 200 g/km)
  • C 63 S E PERFORMANCE (vážená spotreba paliva, kombinovaná: 6,9 l/100 km, vážené emisie CO2, kombinované: 156 g/km, vážená spotreba elektriny, kombinovaná: 11,7 kWh/100 km)
  • GT 63 S 4MATIC+ 4-dverové kupé (kombinovaná spotreba paliva: 12,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 289 g/km)1
  • SL 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 12,9 l/100 km; kombinované emisie CO2: 292 g/km)1
  • GT 63 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva: 14,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 319 g/km)1

Strhujúce dobrodružstvá, zimné prírodné divadlo, výnimočné ubytovanie: účastníci podujatia G-CLASS WINTER EXPEDITION za volantom ikonického terénneho vozidla budú objavovať Švédsko mimo vychodených turistických chodníkov. Štyri dni plné prekvapivých zážitkov na rozmanitých trasách medzi severošvédskymi mestami Arvidsjaur a Kiruna. Večer vás pozývajú prvotriedne hotely, ktoré ponúkajú relax a zábavu. K vrcholom programu patria dynamické jazdné cvičenia, nocľah v ľadovom hoteli ICEHOTEL a výlet na snežných skútroch za tmy. Kulinárske spektrum siaha od recepcie so šampanským až po vynikajúcu večeru v gurmánskej reštaurácii.


Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, je viac emocionálny11. December 2023

Všetky luxusné, športové autá Ferrari, ktoré sú v súčasnosti v predaji, majú motor V6 alebo V8. Koniec predaja Ferrari 812 Superfast však neznamenal koniec cesty pre motor V12, pretože pohonná jednotka bude pokračovať. Hoci sa všeobecne verí, že náhrada LaFerrari pri debute v budúcom roku upustí od dvanásťvalcového motora, náhrada za luxusné, športové autá Ferrari 812 si zachová 6,5-litrový atmosférický agregát.

A to aj napriek tomu, že šéfdizajnér Ferrari Flavio Manzoni pre Autocar povedal, že “turbo V8 by ho mohlo zlepšiť z hľadiska výkonu.” Ďalej pripustil, že V12 “nie je najefektívnejšia” pohonná jednotka, ale vzpínajúci sa kôň musí “bojovať o tento motor” a udržať ho čo najdlhšie.

Nástupca Ferrari 812 by mohol mať ešte viac ako 830 koní, ktoré sa nachádzajú v modeloch Competizione a Competizione A. V máji 2021 technický šéf Ferrari Michael Leiters sľúbil ešte silnejšiu V12: “Pracujeme na tom.” Očakáva sa, že nové, luxusné, športové auto vyjde v roku 2024 vzhľadom na to, že prototypy boli nedávno spozorované s celou sériovou karosériou.

zdroj: motor1.com