Novinky

V predaji je vývojový model aerodynamiky Ferrari FXX-K Evo30. December 2023

Zbieranie zmenšených modelov dáva mnohým automobilovým nadšencom spôsob, ako vlastniť svoje vysnívané luxusné, športové auto cenovo dostupnejším a priestorovo efektívnejším spôsobom. Toto Ferrari FXX-K Evo nie je váš typický model. Toto je presne ten zmenšený model, ktorý používa Ferrari na testovanie aerodynamiky hyperšportov s obmedzeným použitím len na trati. RM Sotheby’s odhaduje, že tvarovaná maketa by mohla priniesť 310 000 až 355 000 dolárov na aukcii v Paríži 31. januára.

Tento model Ferrari FXX-K Evo má mierku 1:2, čo znamená, že je o polovicu menší ako skutočné luxusné, športové auto. Neexistujú žiadne okná ani dvere a exteriér je čiastočne vystavený uhlíkovým vláknam. Samozrejme, nemôžete ho riadiť. Ale takýto model by mohol byť celkom unikátnym kúskom vo veľkej zbierke.

Model bol tretím príkladom vytvoreným na hodnotenie v aerodynamickom tuneli. Ferrari ho použilo počas záverečných fáz vývoja Ferrari FXX-K Evo, podľa zoznamu aukcií RM Sotheby’s. Model sedí na základovej doske. RM Sotheby’s navrhuje, aby kupujúci mohol dokonca namontovať vozidlo na stenu, ak by osoba uprednostnila vidieť jedinečnú perspektívu každý deň.

Ferrari FXX-K Evo je ešte horúcejšia verzia FXX-K, ktorá je založená na cestnom LaFerrari. V porovnaní s predchádzajúcou verziou malo Evo prepracovanú aerodynamiku s centrálnou plutvou na zadnej palube a dvojúrovňovým krídlom. Došlo aj k zmenám v podvozku a nárazníkoch. Vylepšené aerodynamické nastavenie zvýšilo prítlak o 23% oproti bežnému Ferrari FXX-K.

Výkon pochádza zo v strede namontovaného 6, 3-litrového motora V12 s hybridnou asistenciou, ktorý produkuje celkovo 1 036 koní. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka smeruje výkon na zadné kolesá. Ferrari nikdy nezverejnilo výkonnostné špecifikácie pre luxusné, športové autá Ferrari FXX-K Evo, ale s menšou hmotnosťou a lepšou aerodynamikou ako bežná verzia by mala byť na okruhu výrazne rýchlejšia.

zdroj: motor1.com


Exkluzívny Mercedes-AMG G63 upravený na verziu cabrio29. December 2023

Mercedes-Benz vo svojej nekonečnej nikdy nevyrobil luxusné, športové auto Mercedes-Benz G v úprave AMG vo verzii kabriolet. Refined Marques, tuner v Nemecku, sa rozhodol vyplniť medzeru na trhu vlastným kabrioletom triedy G upraveným AMG, doplneným sadou rozkošných samovražedných zadných dverí.

Vylepšený kabriolet Mercedes-AMG G63 od spoločnosti Refined Marques je jedinečný z 20 vlastných výtvorov, ktorý používa nový model G63 ako základ spolu s motorom V8 twin-turbo s výkonom 577 koní. Zatiaľ čo celkový štýl látkovej strechy je rovnaký ako v prípade dvojdverového nákladného vozidla Final Edition, spoločnosť pridala dve menšie dvere pre zadnú lavicu pre jednoduchšie nastupovanie a vystupovanie.

Rafinovaný generálny riaditeľ spoločnosti Marques Ahmed Al Bakry povedal, že pôvodne boli zadné dvere navrhnuté tak, aby sa otvárali tradične, ako by ste videli na bežnej triede G. “Potom som povedal nie, urobme z nich samovražedné dvere, pretože potom to uľahčí prístup veľkým cestujúcim,” hovorí Al Bakry.

Al Bakry hovorí, že americká supermodelka, ktorú odmietol menovať, mu zavolala hneď, ako sa dozvedela o kabriolete Mercedes-AMG G63, sťažujúc sa na zadné sedadlá svojho súčasného G Cabrio, z ktorých bolo také ťažké sa dostať, že si roztrhla šaty a zlomila si opätky. Ponúkla sa, že si kúpi prvý kúsok zobrazený na týchto fotografiách, ale nakoniec uspokojila sa s jedným z 20 kusov tohto luxusného, športového auta.

Zaujímavé je, že tento kabriolet Mercedes-AMG G63 mal byť pôvodne jednorazový. Al Bakry hovorí, že nápad dostal od svojho syna. “Mám G Brabus, ktorý som pre neho vyrobil; je to jedna z jednej,” hovorí Al Bakry. “Jedného dňa sme išli autom v premávke a on sa ma spýtal: ‘Tato, prečo to neurobíš s látkovou strechou, aby sa otvorila, a malými dverami pre mňa, aby som mohol nastupovať a vystupovať?’ A to ma zaujalo.”

Počas procesu vývoja povedal Al Bakry o aute svojim priateľom a klientom – väčšinou veľmi bohatým zberateľom z Blízkeho východu. Prirodzene, všetci chceli jeden svoj. Jednorazová záležitosť sa tak stala sériou 20 luxusných, športových automobilov.

A len preto, že tento kabriolet Mercedes-AMG G63 nie je továrenským produktom, nemyslite si, že je to narýchlo vyrobený model. Spoločnosti Refined Marques trvalo 18 mesiacov vývoja, kým sa toto nákladné vozidlo stalo tým správnym nákladným, luxusným, športovým autom. Al Bakry hovorí, že jeho klienti by neprijali nič menej ako kvalitu na úrovni továrne alebo lepšie. Hotový výrobok dokonca predstavil bývalému vedúcemu kontroly kvality v Mercedes-Benz, ktorý ani po hodine hľadania nenašiel jedinú chybu.

Prirodzene, väčšina z 20 plánovaných exemplárov bola predaná. V skutočnosti Al Bakry hovorí, že čaká na klienta, aby zložil zálohu na finálny slot na zostavenie. Takže ak chcete jeden z týchto špeciálnych kabrioletov Mercedes-AMG G63, budete si musieť kúpiť nejaký z druhej ruky. Ale nečakajte, že to bude lacnejšie. Al Bakry hovorí, že majiteľ príkladu China Blue, ktorý je v galérii, už dostal ponuku viac ako dvojnásobok predajnej ceny 1,3 milióna dolárov, ktorú odmietol. Ak ste si mysleli, že normálne luxusné, športové autá Mercedes-Benz G Cabrio sú exkluzívne, skúste dostať do rúk tento model.

zdroj: motor1.com


Volkswagen tvrdí, že elektrické GTI príde v roku 202628. December 2023

Zatiaľ čo trpezlivo čakáme, kým luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI dostanú facelift v polovici cyklu v roku 2024, Volkswagen už myslí dopredu. Šéf dizajnu spoločnosti oznámil, že plne elektrická verzia príde v roku 2026. Andreas Mindt zdieľal náčrt pôvodného Volkswagenu Golfu GTI spolu s nedávno odhaleným konceptom ID. GTI.

Od vydania modelu Mk1 v roku 1975 sa VW podarilo predať viac ako 2,8 milióna kusov Grand Tourer Injection z celkového počtu viac ako 35 miliónov Golfov predaných počas ôsmich generácií. Prvý bez spaľovacieho motora príde zhruba o dva roky. Mal by pokojne koexistovať s benzínovým modelom niekoľko rokov.

Náčrt zdanlivo naznačuje, že VW použije prezývku “Golf” pre produkčnú verziu Volkswagen ID. GTI. Aby sme však nezabudli, koncept bol založený na inom showcare, ID. 2all. Išlo o menšie vozidlo, ktoré sa považovalo za budúcu elektrickú náhradu supermini Polo. Fanúšikovia z Wolfsburgu uviedli, že bude “priestranný ako Golf, cenovo dostupný ako Polo”. Oba koncepty boli podporené pripravovanou platformou MEB Entry pre vozidlá s pohonom predných kolies.

Deviata generácia, čisto elektrický Volkswagen Golf, ktorý má vyjsť v roku 2028, bude jazdiť na nadchádzajúcej platforme SSP.

Čas ukáže, či elektrické luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI, ktoré majú prísť v roku 2026, budú Golf GTI alebo ID.2 GTI, pretože momentálne je to všetko trochu mätúce. Stavíme sa, že to bude to druhé. Medzitým VW označil ochrannú známku nového loga “GTI”, kde je “I” nahradené bleskom.

zdroj: motor1.com


Aston Martin Valhalla s výkonom 1012 koní je takmer hotový27. December 2023

Aston Martin ukázal prvý koncept luxusného, športového auta Aston Martin Valhalla s kódovým označením AM-RB 003 v roku 2019. A automobilka odvtedy postupne upúšťa od náznakov o hybridnom superšporte. Teraz po dlhej dobe máme prvý oficiálny pohľad na testovanie Valhally na trati v Silverstone.

Prvý hybridný superšport značky Aston Martin obsahuje 4,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami s plochou kľukou a tri elektromotory – dva na prednej náprave a jeden integrovaný do prevodovky. To mu dáva celkový výkon 1 012 koní.

Predné elektromotory umožňujú vektorovanie krútiaceho momentu a budú dokonca fungovať ako spiatočka, pretože v mene úspory hmotnosti neexistuje žiadny skutočný spiatočkový stupeň. Pohon všetkých kolies bude štandardom a Valhalla bude mať dostatok aktívnej aerodynamiky, čo môžete vidieť na obrázkoch v galérii.

Luxusné, športové autá Aston Martin Valhalla budú tiež dobré pre prítlak 600 kg pri rýchlosti 250 km/h, s aktívnymi krídlami vpredu a vzadu, rovnako ako na pretekárskom vozidle AMR23, a malými žalúziami v blízkosti zadných kolies. Aston Martin tvrdí, že absolvoval stovky hodín aerodynamických testov v aerodynamickom tuneli spolu s inžiniermi svojho tímu Formuly 1.

Aston Martin Valhalla je prvým krokom k plne elektrickej budúcnosti pre Aston Martin, pričom prvé, elektrické, luxusné, športové auto Aston Martin by sa malo začať predávať niekedy v roku 2025. Tieto elektrické vozidlá Aston Martin budú používať špeciálnu architektúru elektromobilov vyvinutú úplne interne.

Pokiaľ ide o Valhallu, začiatok výroby je naplánovaný niekedy na budúci rok. Vyrobených bude len 999 kusov, ale o cenách zatiaľ nie je ani slovo. Dobrou správou je, že by mala stáť podstatne menej ako luxusné, športové autá Aston Martin Valkyrie, ktoré sa predávajú za cenu okolo 3 milióny EUR.

zdroj: motor1.com


Model Ferrari 296 GT3 v mierke 1:8 má cenu ako Škoda Fabia26. December 2023

Vozidlo uvedené na týchto fotografiách vyzerá ako pretekárske, luxusné, športové auto Ferrari 296 GT3. Má winglety na rohoch prednej masky. Má vetrané blatníky. Bočné zrkadlá sú správne namontované na elegantne zakrivených ramenách. Sedí na sade pretekárskych pneumatík Pirelli. Ale toto nie je GT3. Nie je to ani skutočné luxusné, športové auto. Taký dobrý je výrobca Amalgam, pokiaľ ide o veľkoplošné repliky.

Toto Ferrari 296 GT3 v mierke 1: 8 je najnovším výtvorom spoločnosti a predpokladáme, že ak by ste sa mohli zmenšiť na veľkosť 1: 8, mohli by ste ho riadiť. Meria 56 cm na dĺžku a zachytáva proporcie skutočnej veľkosti, pretože bola vyrobená pomocou skutočných údajov CAD spoločnosti Ferrari pre toto luxusné, športové auto. S týmto východiskovým bodom vytvorili umelci a dizajnéri Amalgámu rôzne odliatky a formy na výrobu častí modelu. Celkový proces vývoja trval 3 000 hodín a so všetkými vyrobenými dielmi trvá montáž každého modelu 300 hodín.

S takýmto úsilím získate veľa detailov. Amalgam uvádza, že každý vizuálny aspekt skutočného modelu Ferrari 296 GT3 je prítomný a zohľadnený na modeli. To zahŕňa extrémne detailný interiér vybavený pásmi, popruhmi, spínačmi, gombíkmi a áno, správny volant Ferrari vybavený tlačidlami a spínačmi.

Dvere sa otvárajú, aby poskytovali jasný výhľad dovnútra, ale bohužiaľ nezdvihnete kryt motora, aby ste videli motor V6 s dvoma turbodúchadlami vo vnútri. To zostáva pre túto zostavu zapečatené.

Amalgam vyrobí 199 z týchto 296 GT3 replík a spoločnosť môže navrhnúť každú z nich podľa špecifikácie podľa požiadaviek zákazníka. Okrem toho má Amalgám prístup k veciam, ako sú špecifické farby Ferrari, takže odtiene, ktoré vidíte, nie sú len blízke, ale presne sa zhodujú. Cena za takúto prácu je vysoká. Na webovej stránke Amalgam sa uvádza cena 18 090 dolárov, čo je cena za ktorú sa dá kúpiť nová Škoda Fábia.

zdroj: motor1.com


Turecká polícia používa zabavené luxusné, športové autá25. December 2023

Dramatické video, ktoré turecký minister vnútra Ali Yerlikaya zverejnil na X, ukazuje viac ako dve desiatky luxusných, športových automobilov, superšportov a SUV upravených po tom, čo ich cez víkend zadržalo turecké policajné oddelenie a premenilo ich na policajné vozidlá.

Polícia zabavila celkovo 23 vozidiel. Výber siaha od luxusných, športových automobilov vyššej triedy, ako sú Bentley Continental GT a Porsche Taycan, až po výkonné autá ako Ferrari 458 a Volkswagen Golf R. Existuje dokonca niekoľko luxusných SUV ako Range Rover Sport a Mercedes-Benz GLS. Celková hodnota sa odhaduje na približne 3.3 mil. EUR.

Podľa denníka Daily Telegraph autá pochádzali od jediného obchodníka s drogami menom Hakan Ayik. Ayik bol vodcom motocyklového gangu Comanchero so sídlom v Austrálii a mal odhadovaný majetok niekde v okolí 1 miliardy dolárov. Spolu s 36 jeho spolupracovníkmi bol minulý mesiac zatknutý v Istanbule.

Turecký minister vnútra Jerlikaya o zatknutí povedal: “V dôsledku úspešných operácií nášho istanbulského policajného oddelenia proti organizáciám organizovaného zločinu bolo zabavených 23 vozidiel. Na základe rozhodnutia súdu boli tieto luxusné, športové autá odovzdané našej polícii.”

Autá bude používať dopravná polícia v Turecku, takže v blízkej budúcnosti radšej neplánujte prekročenie rýchlosti pri jazde cez Istanbul.

zdroj: motor1.com


Šťastné a veselé Vianoce24. December 2023

avv
Prajeme Vám príjemné prežitie vianočných sviatkov, veľa zdravia, šťastia a úspechov v novom roku 2024!

LuxusCars.sk
OriginalDisky.sk


Porsche 911 údajne dostane nový 3.6- litrový atmosférický motor23. December 2023

Neustále sa vyvíjajúce Porsche 911 sa pripravuje na facelift v polovici cyklu pre rok 2024. Interne známy ako “992.2″, aktualizovaný variant milovaného luxusného, športového auta v Stuttgarte zjavne získava nové srdce. Správa od Car and Driver tvrdí, že 3,6-litrový plochý šesťvalec prichádza v atmosférických konfiguráciách s dvojitým turbom.

Tento motor nebude prírastkom do zostavy, namiesto toho nahradí existujúce motory. Správy majú dobrú autoritu, že GTS prijme konfiguráciu NA s mild-hybridným nastavením. To by predstavovalo radikálnu zmenu vzhľadom na to, že súčasné luxusné, športové autá Porsche 911 GTS majú twin-turbo motor o objeme 3.0 litra.

Zatiaľ čo zdvihový objem motora GTS by sa mohol zvýšiť z 3,0 na 3,6 litra, modely Turbo sa zmenšujú z 3,8 na 3,6. Silnejšie varianty si zachovajú svoje nastavenie twin-turbo, ktoré v súčasnosti sedí na 572 koní pre Turbo a 640 hp pre Turbo S. Inde si GT3 zachováva svoj atmosférický 4.0-litrový motor a získava malý výkonový náraz.

Car and Driver hovorí, že už potvrdené elektrifikované, luxusné, športové autá Porsche 911 nebudú PHEV, takže si ich nebudete musieť nabíjať sami. Batéria bude odšťavená spaľovacím motorom a rekuperačným brzdením. Očakáva sa, že elektromotor s výkonom až 90 koní bude čerpať šťavu z malej 2,0-kilowatthodinovej batérie, pričom e-motor je namontovaný pod palivovou nádržou a poháňa predné kolesá.

Hybridné nastavenie – ktoré zjavne nepridá viac ako 30 kg – bude založené na revidovanom twin-turbo 3.0-litrovom plochom šesťvalci produkujúcom nepotvrdených 395 koní. Faktor v e-motore a hovorí sa, že celkový výkon dosiahne 478 koní. Silnejší hybrid 911 zrejme dostane 528 koní, zatiaľ čo vlajková loď Porsche GT2 RS by mohla byť tiež hybridom s výkonom až 800 koní.

zdroj: motor1.com


Volvo postavilo svoj prvý, elektrický sedan22. December 2023

Po niekoľkých SUV a svojráznom minivane bude ďalším luxusným, športovým autom Volvo, ktoré dostane elektrickú úpravu, sedan. Švédskej publikácii Teknikens Värld, ktorá v roku 1997 prevrátila Mercedes triedy A v neslávne známom teste losov, sa podarilo získať obrázok zverejnený na intranete automobilky. Obrázok s autom skrývajúcim sa pod krytom (s nápismi “CONFIDENTAL” a “PRÍSNE TAJNÉ”) bol urobený vo vnútri továrne nachádzajúcej sa v Cixi, meste nachádzajúcom sa v provincii Zhejiang vo východnej Číne.

Elektromobil má interné kódové označenie “V551″ a predpokladá sa, že sa oficiálne nazýva “ES90″. Bol vyvinutý na rovnakej platforme SPA2 ako luxusné, športové autá Volvo EX90. Interná správa obsahovala aj niektoré predbežné technické špecifikácie. Volvo ES90 bude údajne dlhé 4990 mm s masívnym rázvorom 3102 mm. Hovorí sa, že je 1547 mm vysoký a 1945 mm široký. Jeho deklarovaná stopa z neho robí priameho konkurenta pre luxusné, športové autá BMW i5, Mercedes EQE a budúce Audi A6 E-Tron.

Prvý elektrický sedan značky zrejme váži niekde okolo 2 600 kg vo variante dvojmotorového AWD a 2 500 kg pre jednomotorový model RWD. Má veľkú batériu s kapacitou 111 kWh, čo nie je prekvapením, pretože balík Volvo EX90 má rovnakú kapacitu. Hovorí sa, že dojazd dosiahne 600 km pre jednomotorový model, ale to je pravdepodobne v čínskom testovacom cykle ľahkých úžitkových vozidiel (CLTC). Sériová výroba sa údajne začína v máji 2024.

zdroj: motor1.com


Bahrajn údajne prevezme plnú kontrolu nad McLarenom21. December 2023

Automobilka McLaren by čoskoro mohla mať nového majiteľa. Nová správa hovorí, že oznámenie by mohlo prísť už tento týždeň, ktoré by odhalilo, že bahrajnský štátny investičný fond, Mumtalakat Holding Company, prevezme plnú kontrolu nad McLaren Group. Fond, ktorý je v úplnom vlastníctve vlády, údajne rokuje o odkúpení so zostávajúcimi akcionármi.

Minulý rok mal Mumtalakat takmer 60% podiel v spoločnosti a rozšíril svoju kontrolu začiatkom roka 2023. Fond a ďalší investori boli v posledných rokoch pre výrobcu luxusných, športových automobilov McLaren životne dôležitým zdrojom hotovosti a pomáhali udržiavať prevádzku v chde, keďže spoločnosť čelila mnohým výrobným prekážkam.

Koncom roka 2022 musela automobilka predať niektoré zo svojich historických vozidiel, aby financovala vývoj oneskoreného luxusného superšportu McLaren Artura. Mumtalakat údajne zaplatil 100 miliónov libier za nezverejnený počet historických vozidiel, ale predaj údajne zahŕňal majstrovské auto Formuly 1.

McLaren tiež trpel problémami s dodávateľským reťazcom vyvolanými pandémiou a v apríli predal svoje sídlo a továreň F2021. Z dohody vyplynul príjem 240 miliónov dolárov, pričom zostala nájomcom ďalších 20 rokov.

Októbrová správa z The Telegraph odhalila, že spoločnosť od júla dostala od svojich rôznych investorov približne 760 miliónov libier. Približne 370 miliónov libier prišlo medzi marcom a septembrom tohto roka po tom, čo spoločnosť ukončila rok 2022 so stratami 349 miliónov libier.

Spoločnosť prechádza reštrukturalizáciou, aby zjednodušila svoje podnikanie. V júli 2022 vymenovala za svojho nového generálneho riaditeľa Michaela Leitera, ktorý niekoľko mesiacov po svojom vymenovaní priznal, že jej minulé produkty boli “nezrelé”. Jediný majiteľ ako Mumtalakat by mohol pomôcť priniesť stabilitu a zameranie do spoločnosti.

McLaren Racing dohliada na snahy spoločnosti vo Formule 1 a má vlastnú skupinu súkromných investorov.

zdroj: motor1.com