Novinky

Toto je posledné Bugatti Chiron s výkonom 1.500 koní9. Január 2024

Bugatti oznámilo, že Chiron sa konečne blíži ku koncu výroby, osem rokov po jeho uvedení na trh v roku 2016. Toto je posledné luxusné, športové auto Bugatti Chiron, ktoré opúšťa továreň Bugatti v Molsheim… tak nejako. Toto je finále modelu Bugatti Chiron s výkonom 1500 HP a hoci bol plne prepracovaný internou službou prispôsobenia Bugatti Sur Measure, nenechajte sa pomýliť – toto je len posledný základný model Bugatti Chiron. Nie je to úplný koniec Chironu, ani oveľa dramatickejšie a dlho očakávané finále pohonnej jednotky W16.

Toto luxusné, športové auto, ktoré Bugatti dokončilo vo farbách, ktoré nazýva Nocturne a Copper, bolo doručené Bilalovi Hydriemu, výkonnému riaditeľovi kanadskej ropnej a plynárenskej spoločnosti. Podľa jeho Instagramu si Hydrie objednal svoj posledný príklad Chironu niekedy v novembri 2021. Zatiaľ čo vo svojom príspevku polovičato čmáral informácie o cenách, podarilo sa mu zabezpečiť, aby jedna kľúčová číslica zostala neodhalená, takže vieme, že jeho Chiron stál viac ako 3 000 000 dolárov. Nie je to zlé pre auto základnej úrovne.

“Posledný” Chiron od Hydrie prichádza po dodaní posledného Chiron Super Sport 300+ a finálny Chiron Profilèe dostupný na predaj sa minulý rok v aukcii predal za 10,8 milióna dolárov. Hydrieho Chiron si tiež dlho neuchová superlatív, pretože kupujúci, ktorí nie sú nasýtení iba základnými výbavami, dostanú svoje posledné vyrobené luxusné, športové autá Bugatti. Stále zostáva neznáme číslo Chiron Pur Sport, ako aj Mistral a Bolide poháňané W16.

Dátumy dodania týchto luxusných, športových automobilov sú stále nejasné; Bugatti jednoducho povedalo, že finále tu bude o “niekoľko mesiacov s dodaním posledného [Chiron] príkladu”. Posledné auto poháňané W16 bude niekde v jednom z týchto vozidiel, pretože nástupca Bugatti Chiron sa bude vyhýbať 8,0-litrovej pohonnej jednotke v prospech hybridného pohonu V8. Očakávajte, že auto bude predstavené tento rok pred začiatkom výroby v roku 2026.

Medzitým môžeme staviť na to, koľko ďalších “posledných” áut vyjde z Molsheimu, kým uvidíme veľmi dlho očakávaného nástupcu Bugatti Chiron.

zdroj: motor1.com


Na CES 2024 predstaví Mercedes prevratné digitálne technológie8. Január 2024

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz na výstave CES 2024 predstaví celý rad digitálnych inovácií, ktoré zásadne zmenia zážitok zákazníka – vo vozidle aj mimo neho. Stredobodom pozornosti je nový virtuálny asistent MBUX. Využíva umelú inteligenciu (UI) a pokrokové trojrozmerné grafické zobrazenia. Dodáva tak interakciám prirodzenejší, intuitívnejší a osobnejší ráz. Virtuálny asistent MBUX spolu s novým operačným systémom Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) dláždi cestu pre výnimočný digitálny zážitok. Operačný systém MB.OS bol od základov vyvinutý interne v rámci spoločnosti. Tohtoročná výstava CES sa stala aj dejiskom severoamerickej premiéry štúdie Concept CLA Class. Je založená na prichádzajúcej modulárnej architektúre Mercedes-Benz (MMA). Ďalším vrcholom je nový hudobný zážitok MBUX SOUND DRIVE. Bol vyvinutý značkou Mercedes-AMG v spolupráci so americkým podnikateľom will.i.am. V spolupráci s Audible a Amazon Music navyše pozdvihuje Mercedes-Benz zvuk hovorených príbehov, ako sú podcasty a audioknihy na novú úroveň. Severoamerickú premiéru má aj zamaskovaný prototyp novej plne elektrickej Triedy G, ktorý bude predstavený v stánku 4941 v západnej hale konferenčného centra v Las Vegas.

„Prostredníctvom nášho operačného systému MB.OS, prvotriednej spolupráce a najnovšieho vývoja generatívnej umelej inteligencie meníme vzťah medzi našimi zákazníkmi a ich luxusným, športovým autom Mercedes-Benz. Náš pokrok v digitálnej oblasti, ktorý predstavíme na výstave CES 2024, je míľnikom na ceste k hyperpersonalizovanému zážitku zákazníka značky Mercedes-Benz.“ Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ.

Nový virtuálny asistent MBUX je rozhraním medzi používateľom a luxusným, športovým autom Mercedes-Benz, ktoré sa zatiaľ najviac približuje ľudskej interakcii. Je založený na systéme MB.OS a zákazníkom predstavuje nový dizajn vrátane prirodzenej a empatickej interakcie. Pomocou štyroch rôznych emócií sa virtuálny asistent prispôsobuje potrebám zákazníkov. Využíva generatívnu umelú inteligenciu a proaktívnu inteligenciu na umožnenie jednoduchého, príjemného a komfortného života. Aj priestorová navigácia MBUX využíva potenciál operačného systému MB.OS a najnovšej trojrozmernej grafiky herného enginu. Dokonale prepája navigáciu a asistenciu. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz okrem toho prostredníctvom kontinuálneho rozširovania portfólia svojich aplikácií prináša do vozidla ešte vyššiu produktivitu, väčší komfort a viac možností individuálneho prispôsobenia. Patrí k nim napríklad aj aplikácia MBUX Collectibles. Prvá aplikácia pre vozidlo od značky Mercedes-Benz, ktorá slúži na prezentáciu nezameniteľných tokenov (NFT), ako je napríklad limitovaná edícia Mercedes-Benz NXT Superdackel. Je to pocta značke pri príležitosti jej prezentácie na minuloročnej výstave CES.

Prvým luxusným, športovým autom Mercedes-Benz so systémom MB.OS je štúdia Concept CLA Class, ktorá oslávi svoju severoamerickú premiéru na výstave CES 2024. Štúdia je navrhnutá na platforme MMA a svojím inovatívnym elektrickým pohonom a progresívnou trvalou udržateľnosťou nanovo definuje elektrickú dobu ako mimoriadny míľnik. Jej predpokladaný dojazd presahuje 750 kilometrov (WLTP) a energetickú spotrebu má približne 12 kWh/100 km. Tieto hodnoty umožňuje nová elektrická pohonná jednotka (MB.EDU). Disponuje 800-voltovou architektúrou a jej energetická účinnosť je na úrovni až 93 percent, počnúc akumulátorom až po kolesá počas jázd na dlhých trasách. Vysokovoltová konfigurácia umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s vysokým výkonom presahujúcim 300 kW vrátane zvýšenia výkonu o 50 kW. Umožňuje dosiahnuť za 15 minút dojazd až 400 kilometrov. Na platforme MMA budú založené štyri modely – štvordverové kupé, Shooting Brake a dve vozidlá SUV.

Výrobca automobilov Mercedes-Benz na výstave CES odhalí celý rad prelomových funkcií zábavnej techniky, ktoré pochádzajú z dvoch jedinečných partnerstiev v tomto odvetví. Značka Mercedes-AMG sa navyše spojila s americkým podnikateľom will.i.am v snahe uviesť na trh technológiu MBUX SOUND DRIVE. Táto technológia zmení spôsob počúvania hudby vo vozidle. Vďaka pokrokovému softvéru hudba dokáže reagovať na štýl jazdenia. Každá jazda sa tak premení na dynamickú hudobnú cestu.

V rámci ďalšej spolupráce spojili svoje sily výrobca automobilov Mercedes-Benz, Audible a Amazon Music. Spoločne chcú otvoriť novú kapitolu spôsobu rozprávania príbehov (Storytelling) vo vozidle. Použitím výkonnej technológie Dolby Atmos vdýchne táto spolupráca hovorenému slovu nový život. Zákazníci môžu v budúcnosti audioknihy a audiohry, ako aj podcasty a hudbu zažiť tak, akoby sedeli v koncertnej sieni v centre dynamického zvuku. V prvý deň výstavy CES 2024 poskytne autor podcastov a producent Dirk Maggs náhľad do umenia rozprávania príbehov. Následne Steve Boom, viceprezident spoločnosti Amazon pre audioprodukty, Twitch a hry, a Magnus Östberg, softvérový riaditeľ Mercedes-Benz, objasnia, ako sa z tejto spolupráce zrodí nezameniteľný systém zábavy vo vozidle.

Mercedes-Benz na výstave CES oznámi zavedenie nových platforiem a začiatok partnerstiev, ktoré rozšíria ponuku spoločnosti pre hráčov. Prostredníctvom kooperácie s celosvetovo prvou streamovaciou službou pre retro hry Antstream Arcade sa do vozidla dostanú možnosti hrania hier založených na cloude (Cloud-Gaming). Okrem toho má Mercedes-Benz svoju vlastnú predstavu o pohlcujúcich hrách. Tá bude predstavená v aktuálnej Triede E. Futuristická hra Runner kombinuje výpočtový výkonu infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) so snímačmi a aktuátormi v interiéri vozidla.

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz dosiahol zavedením asistenta DRIVE PILOT ďalší míľnik. Je to prvý a jediný certifikovaný systém pre vysokoautomatizované jazdenie (SAE úrovne 3) v USA a funguje vo federálnych štátoch Kalifornia a Nevada. Dodávky luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQS a Triedy S s asistentom DRIVE PILOT (modelový rok 2024) pre zákazníkov by sa mali začať na začiatku roka 2024 v rámci zúčastnených autorizovaných zmluvných obchodníkov Mercedes-Benz v Kalifornii a Nevade. Asistent DRIVE PILOT je dostupný pre vybrané modely EQS a Triedy S a aktivuje sa cez obchod Mercedes me connect store v USA. EQS je navyše dostupná s novým balíkom komfortnej výbavy vzadu plus. Tento balík výrazne zvyšuje komfort cestujúcich na zadných sedadlách.


Mercedes-Benz získal špeciálne osvetlenie pri automatizovanej jazde7. Január 2024

Mercedes-Benz sa stal  prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý získal výnimku na špeciálne označovacie svetlá určené na automatizované jazdenie v amerických štátoch Kalifornia a Nevada. Výnimka pre vývojové luxusné, športové autá Mercedes-Benz v Kalifornii je spočiatku obmedzená na dva roky. Naproti tomu v Nevade je používanie na sériových vozidlách povolené od modelového roku 2026 a toto schválenie platí na dobu neurčitú, kým právna situácia neumožní bežné používanie tohto osvetlenia.

Obidve schválenia majú poskytnúť dôležité poznatky o používaní automatizovaných vozidiel. Označovacie svetlá dokážu zvýšiť akceptovateľnosť a bezpečnosť, keďže  pomocou nich je automatizovaný jazdný režim zvonku jasne rozpoznateľný. To vytvára transparentnosť a umožňuje prirodzenejší spôsob prístupu k vozidlám jazdiacim v automatizovanom režime. Aj dopravné orgány a policajti dokážu vďaka tomu ľahšie rozpoznať stav systému, z čoho môžu odvodiť, že po aktivovaní systému DRIVE PILOT je vodičom počas vysokoautomatizovaného jazdenia dovolené, aby sa venovali vedľajším činnostiam. Označovacie svetlá na automatizované jazdenie budú integrované do predných aj zadných svietidiel, ako aj do obidvoch vonkajších zrkadiel a osvetlenie týmito svetlami bude mať v Kalifornii tyrkysovú farbu.

„Vývojom označovacích svetiel na automatizované jazdenie Mercedes-Benz opäť určuje nové štandardy v tomto odvetví. Sme prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý získal povolenie na používanie tejto technológie v USA v štátoch Kalifornia a Nevada. Čím viac vozidiel jazdiacich v automatizovanom režime bude na cestách, tým dôležitejšia bude komunikácia a interakcia medzi vozidlom a jeho okolím.“ Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, vedúci oddelenia technológií, vývoja a nákupu.

Označovacie svetlá na automatizované jazdenie budú spočiatku integrované do testovacích luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz  v Kalifornii, ktoré sú vybavené systémom DRIVE PILOT. Celosvetovo prvý systém SAE úrovne 3, ktorý je určený na vysokoautomatizované jazdenie a má medzinárodne platné schválenie, získal v roku 2021 certifikáciu v Nemecku. V roku 2023 získal certifikáciu v amerických štátoch Nevada a Kalifornia. V USA každý štát vyžaduje samostatnú certifikáciu. V Nemecku je systém DRIVE PILOT k dispozícii už od roku 2022. Prvé sériové vozidlá v USA mali nedávno premiéru na cestách Kalifornie a Nevady.

Tyrkysová spĺňa dve najdôležitejšie kritériá, ktoré prispeli k výberu tejto farby. Prvým je viditeľnosť, ktorá umožňuje spoľahlivé a rýchle rozpoznanie ostatnými účastníkmi cestnej premávky. Tyrkysová farba je okrem toho jasne odlíšiteľná od existujúcich druhov osvetlenia vozidiel aj od dopravnej signalizácie, napríklad od semaforov alebo núdzového osvetlenia. To môže výrazne znížiť riziko zámeny. Štúdie okrem toho ukázali, že tyrkysová je optimálna farba na automatizované jazdenie: vzhľadom na fyziologické aj psychologické faktory dosiahla tyrkysová vyššie hodnoty ako iné farby. Navyše aj v norme SAE J3134 „ADS Marker Lamps“ je tyrkysová opísaná ako farba, ktorá signalizuje stav systému. Na vývoji a schvaľovaní novej koncepcie osvetlenia spolupracoval interdisciplinárny tím zložený z inžinierov, manažérov pre dodržiavanie pravidiel, odborníkov na ochranu údajov a expertov na etiku.

Značka Mercedes-Benz sa zasadzuje o štandardizáciu tyrkysovej farby pri vizualizácii stavu automatizovaného jazdenia s cieľom dosiahnuť celosvetové pochopenie a prijatie tejto technológie. V USA, Číne a OSN-EHK (Európska hospodárska komisia OSN) doteraz neexistuje jednotný rámec, ktorý by stanovoval používanie tyrkysových svietidiel na sériovo vyrábaných vozidlách. Kalifornia a Nevada urobili prvý dôležitý krok vďaka výnimkám, ktoré im boli udelené. Budúca celosvetovo harmonizovaná úprava o tyrkysových označovacích svetlách na automatizované jazdenie predstavuje základ pre vyššiu bezpečnosť v cestnej premávke pre všetkých účastníkov cestnej premávky, ako aj pre ďalšie technické inovácie.


V USA je BMW M2 predávané viac s manuálom ako ako automatom6. Január 2024

BMW je jednou z mála automobiliek, ktorá stále ponúka manuálne prevodovky na svoje luxusné, športové autá. V roku 2023 sa ukázali ako populárne v USA. “Dopyt po manuálnych prevodovkách v našich vysokovýkonných produktoch M zostal v roku 2023 veľmi silný, predstavoval približne 20% predaja BMW M3 M4 (spolu) a viac ako polovicu predaja BMW M2,” povedal hovorca BMW.

Stojí za zmienku, že s manuálnou prevodovkou sú ponúkané iba základné modely BMW M3 a M4. Edície Competition, Competition xDrive a špeciálne edície ako BMW M3 CS a M4 CSL sú určené iba na automatickú prevodovku, zatiaľ čo základné modely sú iba manuálne. Momentálne je BMW M2 ponúkané jednoducho ako M2 s výberom šesťstupňových manuálnych alebo osemstupňových automatických prevodoviek.

V každom prípade ide o veľmi silné čísla, ktoré odrážajú trend medzi nadšencami, ktorí prijímajú manuálnu prevodovku ako črtajúcu sa budúcnosť s čisto elektrickým pohonom. BMW je tiež jedným z mála výrobcov automobilov, ktorý rozšíril svoju ponuku manuálnych prevodoviek v USA, pričom šesťstupňová možnosť pre BMW Z4 M40i príde niekedy neskôr v tomto roku.

Spoločnosť BMW M sa zaviazala predávať svoje luxusné, športové autá s manuálnou prevodovkou do konca desaťročia, kedy bude väčšina, ak nie všetky, vozidlá radu M elektrifikované. S istotou vieme, že súčasná BMW M2 bude posledným vozidlom M s čisto spaľovacím motorom, pričom nová M5 sa stane plug-in hybridom, keď príde koncom tohto roka.

zdroj: motor1.com


Kontroverzná predná mriežka na predajoch BMW neuberá, naopak5. Január 2024

BMW je v dnešnej dobe fanúšikom veľkých mriežok chladiča, čo budí pomerne veľké kontroverzie. Tržby to však neodrážajú. Keďže rok 2023 ustupuje roku 2024, predaj luxusných, športových automobilov BMW s veľkými mriežkami- série 4 a série 7 masívne vzrástol. Existujú výhrady, ktoré stoja za zmienku, ale čísla neklamú.

Predaj luxusných, športových automobilov BMW 7 vzrástol o 80,9% a predaj radu 4 sa tiež zvýšil o 37,4%. Celý tento príbeh však existuje v dôležitom kontexte. V prvom rade došlo k pandémii. Pamätáte si frázu “dodávateľský reťazec?” Snažím sa to vymazať z mozgu, ale brzdilo to výrobu všetkých automobiliek od roku 2020 a pokračovalo to až do minulého roka. Veci sa takmer vrátili do normálu, ale takmer každá automobilová spoločnosť zaznamenala masívny pokles dodávok a potom pomaly stúpa.

Ďalšia vec, ktorá stojí za zmienku, je, že BMW v týchto dňoch predáva veľa automobilov so znakom 4 a 7. Rad 4 už nie je len dvojdverové kupé poháňané klasickým motorom, sú tam aj ďalšie verzie, vrátane elektrického sedanu, sedanu poháňaného spaľovacím motorom a kabrioletu poháňaného spaľovacím motorom. Nehovoriac o modeloch “M”, ktoré sa tiež počítajú. To isté možno povedať o sérii 7. Už to nie je len model ICE, ale aj elektrický model BMW i7, ktorý je ponúkaný v mnohých výbavách.

Napriek tomu však predaj iných automobilov s konvenčnejším štýlom, ako sú série 3 a 2, nezaznamenal vylepšenia, ktoré majú vyššie uvedené luxusné, športové autá BMW 4 a 7. BMW Z4 sa však skutočne zlepšila. Predaj medziročne vzrástol o 20 % a aj tu je na ceste nový model.

zdroj: motor1.com


Predaj Audi R8 v USA sa v poslednom roku zdvojnásobil4. Január 2024

Audi ešte minulý rok potvrdilo, že luxusné, športové autá Audi R8 končia svoj predajný cyklus, zatiaľ bez náhrady. Model Audi R8 GT RWD slúžil minulý rok ako labutia pieseň modelovej rady R8, pričom dopyt v Spojených štátoch sa za toto obdobie zdvojnásobil zdvojnásobil.

Audi of America zverejnilo kompletné výsledky predaja za rok, ktorý práve skončil, a odhalilo niekoľko zaujímavých štatistík. Dodávky luxusných, športových automobilov Audi R8 vzrástli o 101% a v roku 2023 dosiahli 631 vozidiel v porovnaní s predchádzajúcim rokom, keď si ho kúpilo iba 314 ľudí. Keď sa pozrieme späť v čase, Audi predalo 649 kusov Audi R8 v roku 2021, 581 v roku 2020, 574 v roku 2019, 927 v roku 2018 a 772 v roku 2017.

Očakáva sa, že luxusné, športové autá Audi R8 sa jedného dňa vrátia s plne elektrickou treťou generáciou, ktorá dúfajme, že bude úspešná na rozdiel od nešťastného Audi R8 E-Tron. Bolo vyrobených menej ako 100 kusov elektrického superšportu s prehnanou požadovanou cenou 1 milión EUR.

zdroj: motor1.com


Audi mení Q8 e-tron na dakarského pretekára3. Január 2024

Audi spojilo elektrifikáciu a terénne vlastnosti s Audi RS Q E-Tron, účelovým dakarským pretekárskym vozidlom. Počas svojej úvodnej Rely Dakar v roku 2022 zaznamenal tento model štyri etapové víťazstvá. Nemecká luxusná značka teraz nadväzuje na to, čo nazýva už “legendárnym” RS Q E-Tron špeciálnou edíciou pre luxusné, športové autá Audi Q8 E-Tron.

Zatiaľ čo Mercedes je mesiace vzdialený od predstavenia elektrickej triedy G, Audi dáva Q8 E-Tron menšiu terénnu úpravu s továrenskou zdvíhacou súpravou. Pri jazde na terénnych pneumatikách General Grabber AT3 má Audi Q8 E-Tron svetlú výšku navyše o 3 cm viac ako štandardný model. Ponúka maximálnu svetlú výšku 20,5 cm pred postupným znižovaním v závislosti od rýchlosti. Robustné Audi Q8 sa automaticky zníži o 15 mm pri rýchlosti 88 km/h, o 17 mm pri 103 km/h a o 13 mm pri rýchlosti 125 km/h.

Inžinieri Audi upravili vzduchové odpruženie pre jazdu v teréne a maximálnu hĺbku brodenia 30 cm. Audi tvrdí, že 20-stupňový nájazd a 26-stupňový zadný nájazdový uhol sú dostatočné na “zvládnutie ľahkého terénu”. Prechodový uhol – maximálny uhol, pod ktorým môže vozidlo prejsť cez rampu bez toho, aby sa podvozok dotkol okraja rampy – je 19 stupňov.

Okrem hardvérových zmien dostanú luxusné, športové autá Audi Q8 E-Tron edition Dakar aj voliteľný balík obtlačkov, ktorý odráža RS Q E-Tron. S týmto vzhľadom je plánovaných iba 99 kusov, z ktorých všetky sú lakované čiernou farbou Mythos Black v kombinácii s čiastočne priehľadným obalom na niektorých povrchoch tela. Alternatívne si zákazníci môžu objednať elektrické SUV vo farbách Magnetic Gray, Siam Beige alebo Mythos Black. K dispozícii je tiež možnosť pridať svetelnú lištu do mriežky, zatiaľ čo strešný nosič je dodávaný štandardne.

Audi účtuje 120 000 EUR v Nemecku, kde začne prijímať objednávky v prvom štvrťroku tohto roka. Za tieto peniaze je k vozidlu dodávaná aj kompletná sada letných pneumatík.

zdroj: motor1.com


Nové Porsche Taycan prekonalo rekord Tesla Model S o 17 sekúnd2. Január 2024

Porsche má na ceste nové ultra výkonné, luxusné, športové auto Porsche Taycan, ktoré práve vytvoril rekord kola Nürburgringu. Stuttgartská automobilka nadšene ani nepotvrdila, ako sa auto volá, ani nešpecifikovala žiadnu z jeho výkonnostných metrík. Práve nám povedala čas. “Predsériový Taycan” prekonal okruhovú dráhu len za 7:07,55. To z neho robí najrýchlejšie elektrické Porsche, ktoré kedy prešlo po legendárnej trati. Nové Porsche Taycan tiež pochovalo predchádzajúci rekordný čas Tesla Model S Plaid 7:25.231 o 17.681 sekundy.

Čas nového špičkového Porsche Taycana je o 26 sekúnd rýchlejší ako súčasný Taycan Turbo S a v tesnej blízkosti od času Rimac Nevera 7:05.298. Porsche dostalo menšie úpravy, aby bolo bezpečnejšie a lepšie šoférovateľné. Boli nainštalované pretekárske sedadlá a bezpečnostná klietka.

Podľa Porsche bude video z jazdy zverejnené v polovici marca. To sa pravdepodobne bude zhodovať s ďalšími informáciami o samotnom luxusnom, športovom aute, ako aj s obnovením celého radu Taycan v polovici predajného cyklu.

O tomto novom sedane sa špekuluje. Pravdepodobne sa nazýva Porsche Taycan Turbo GT a hovorí sa, že má trojmotorový pohon s výkonom okolo 1000 koní. Prídavný motor na zadnej náprave umožní nielen lepší výkon, ale aj pokročilé techniky kontroly trakcie.

Nie je jasné, či bola do tejto výbavy nainštalovaná nová batéria, ale zmena v chémii článkov alebo dizajne na lepšiu podporu rýchleho nabíjania by bola potrebná. Meniče z karbidu kremíka sú ďalšou možnou zmenou, pretože Porsche už povedalo, že túto technológiu aplikuje na zadnú nápravu nového elektrického Porsche Macan.

Nemenej významnou súčasťou tohto záznamu je jeho opakovateľnosť. Porsche tvrdí, že jeho vývojový jazdec Lars Kern odjazdil niekoľko kôl, všetky takmer presne v rovnakom čase. Stojí za to zopakovať: dlhé rovinky a dĺžka 21.5 km na Nürburgringu sú mučiacim testom najmä pre elektrické, luxusné, športové autá. Úrovne prúdu vyvolávajúceho teplo, ktoré sa pri každodennej jazde udržiavajú len niekoľko sekúnd, sa na trati udržiavajú celý čas. Batériové články ohrozené z hľadiska energie a hustoty energie sú namáhané v opačnom smere až k ich absolútnym limitom. Rekord Porsche je takmer zatienený pokročilým inžinierstvom, ktoré za ním stojí, a nemôžeme sa dočkať, až sa dozvieme viac o tomto novom luxusnom, športovom aute.

zdroj: motor1.com


Rimac tento rok predstaví autonómne robotaxi1. Január 2024

Rimac, chorvátska automobilová spoločnosť, ktorá získala celosvetové uznanie so svojím luxusným, hyperšportovým autom Rimac Nevera, sa vydáva na nové územie. Automobilka, známa svojimi špičkovými elektrickými vozidlami a tiež aj ako materská spoločnosť Bugatti, expanduje na trh masovej mobility prostredníctvom svojej iniciatívy Project 3 Mobility.

Rimac, ktorý má začiatkom roka 2024 predstaviť vysoko autonómny robotaxi ako pilotný prototyp, údajne predpokladá, že ho bude mať v komerčnej prevádzke do roku 2026. Zatiaľ čo konkrétne podrobnosti o projekte sú v súčasnosti obmedzené, Autocar uvádza, že Rimac potvrdil, že vývoj robotaxi je čiastočne podporovaný spoločnosťou Kia. Zakladateľ a generálny riaditeľ Mate Rimac povedal publikácii, že Rimac chce “zmeniť životy viacerých ľudí” poskytovaním dostupnej a ekologickej mestskej dopravy.

Predpokladá sa, že vozidlo bude schopné pracovať bez ľudského zásahu. Komplexný plán spoločnosti Rimac zahŕňa rozvoj podpornej infraštruktúry, ako sú nabíjačky, úložné uzly a parkovacie miesta. Mate Rimac opisuje robotaxi ako “auto, ale úplne iný typ”.

Diskrétny prístup spoločnosti Rimac k odhaleniu robotaxi vychádza zo zámernej stratégie, aby sa zabránilo “nedostatočným dodávkam”. Projekt 3 funguje ako samostatná značka v rámci portfólia Rimac Group, odlišná od výrobcu vysoko výkonných, luxusných, športových automobilov, vrátane Bugatti.

zdroj: motor1.com


Najúžasnejšie dizajny zákazníkov Rolls-Royce v roku 202331. December 2023

Rolls-Royce je známy svojimi jedinečnými a na mieru šitými kreáciami. Luxusná automobilka počas svojej 110-ročnej histórie vyrobila pre zákazníkov niekoľko skutočne pozoruhodných luxusných, športových automobilov a rok 2023 nebol výnimkou.

V minulom roku mal Rolls-Royce k dispozícii kompletné portfólio zákazkových modelov a zákazkových projektov na oslavu. Siahali od dizajnu exteriéru a interiéru až po limitované špeciálne edície pre tých zákazníkov, ktorí chcú ešte viac. Na počesť každého modelu zverejnil Rolls-Royce zoznam svojich 10 obľúbených zákazkových výtvorov v roku 2023.

Lak Blue Shadow pre luxusné, športvoé autá Rolls-Royce Cullinan Black Badge je jednou z najlepších nových farieb exteriéru pre rok 2023. Ale táto stavba ide hlbšie ako farba. Inšpirovaný neviditeľnou Karmanovou líniou, ktorá oddeľuje zemskú atmosféru od vesmíru, obsahuje vlastný headliner hviezdneho svetla s výšivkou povrchu Mesiaca obklopený 1 183 blikajúcimi “hviezdami” z optických vlákien. Koža na sedadlách má dokonca na mieru navrhnuté perforácie, ktoré majú napodobňovať oblaky. Viac ako 75 000 jednotlivých perforácií pomáha vytvoriť vzhľad.

Ďalšie tri upravené luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan Black Badge, vytvorené exkluzívne pre Kóreu, majú jedny z najživších lakov zo všetkých modelov Rolls-Royce k dnešnému dňu. Tieto tri nové odtiene exteriéru – limetková zelená, zvodná červená Indy Red a žiarivá fialová Tucana – majú predstavovať nočný život v Soule.

Jednorazový Rolls-Royce Cullinan bol poverený rodinou zákazníka na oslavu jeho narodenín. Exteriér predstavuje novú povrchovú úpravu Pearl Rose, ktorá ladí s perleťovými akcentmi v kabíne. Spoločnosť tvrdí, že ide o “najrozsiahlejšie použitie perleťovej farby, aké bolo kedy videné v luxusnom, športovom aute Rolls-Royce“, s 1 351 samostatnými kusmi vykladanými po celej kabíne, niektoré usporiadané v zložitom arabskom dizajne.

Rolls-Royce postavil len 12 modelov Ghost Amber Roads inšpirovaných skutočnou Amber Road – starobylou obchodnou cestou, ktorá sa používa na nákup a predaj jantáru už viac ako 3 500 rokov. Samotné trasy sú zobrazené vo vlastnom headlineri Starlight a osvetlené na prístrojovej doske. Sedadlá majú krásnu jantárovú karamelovú farbu, zatiaľ čo exteriér má hlboký jantárový povrch.

Jeden zákazník dostal jasný nápad vložiť do svojho Rolls-Royce úplné zatmenie Slnka. Alebo aspoň jeho vyobrazenie. Rolls-Royce Ghost Black Badge Ekleipsis má vlastný headliner Starlight s 940 optickými “hviezdami”, ktoré vytvárajú kruhový vzor, ktorý napodobňuje zatmenie slnka okolo siluety Mesiaca. Po aktivácii je animácia viditeľná sedem minút a 31 sekúnd – najdlhšie trvanie zatmenia Slnka.

K prístrojovej doske boli pridané ďalšie prvky inšpirované zatmením; Na strane spolujazdca sa nachádza 1 486 laserom vygravírovaných “hviezd”, ktoré predstavujú časovú os zatmenia Slnka od začiatku do konca. Srdcom toho všetkého sú vlastné hodinky s polkarátovým diamantom zasadeným do rámu.

Čo by to bolo za luxusné, športové auto Rolls-Royce bez šampanského? Influencerka Elinor Rose si objednala tohto jedinečného Ghost s vlastným ružovým exteriérom vhodne pomenovaným podľa jej populárnej rukoväte sociálnych médií @champagnerose. Ružový Ghost dostane aj niekoľko ďalších vlastných prvkov, ako sú parapetné taniere “Champagne Rose”, jej vlastné logo a dokonca aj ružový headliner Starlight.

Ďalší vlastný Rolls-Royce Ghost je o histórii. Dizajn na mieru ctí mesto Manchester a hotel Midland, kde Charles Rolls a Henry Royce pred viac ako 117 rokmi založili spoločnosť.

Palubná doska má 10 000 laserom vygravírovaných bodov, ktoré zobrazujú letecký pohľad na mesto Manchester – s najväčšou bodkou označujúcou hotel Midland – zatiaľ čo sedadlá majú vlastnú modrú, čiernu a bielu povrchovú úpravu. Vizitkou je však jemná Manchester Bee vyrytá do operadla sedadla, logo mesta už viac ako 150 rokov.

Jedinečný Rolls-Royce Phantom má v podstate na palubnej doske celú akvarelovú maľbu. Pri oslave nádhernej krajiny talianskeho regiónu Cinque Terre dizajnéri značky Rolls-Royce digitálne načrtli vlastný obrázok talianskeho pobrežia a ručne ho naniesli na prístrojovú dosku na strane spolujazdca.

Interiér má tiež na mieru šité čalúnenie stropu Starlight s viac ako 14 000 stehmi, ktoré sa používajú na načrtnutie celého Talianska, pričom päť väčších “hviezd” zvýrazňuje najvýznamnejšie regióny. Zadné dvere majú výšivku z hroznovej vetvy, každá s viac ako 9 000 stehmi, a jemné logá hrozna bodkujú exteriér.

Vedeli ste, že v centrále spoločnosti Rolls-Royce v Goodwoode je kvetinová záhrada? To je to, čo inšpirovalo tento projekt, Rose Blossom Phantom. Dizajnéri značky Rolls-Royce strávili viac ako 200 hodín ručným vyšívaním ružových, červených, žltých a bielych ruží po celom vozidle.

Palubná doska a výplne dverí sú pokryté kvetinovou potlačou so štyrmi druhmi motýľov ukrytých medzi kvetmi. Starlight Headliner má na mieru vyšívané kvety, ktoré ladia s prístrojovou doskou, a ruže sú dokonca vyryté do dreveného obloženia medzi zadnými sedadlami. Je to jeden z najkrajších interiérov, aké kedy dizajnéri značky Rolls-Royce vytvorili.

Rolls-Royce to nazýva “najkomplexnejšou zákazkou na mieru vôbec”. A na základe času potrebného na dokončenie tomu veríme. Vznikol spolu s holandskou dizajnérkou Iris van Herpen a dizajnérom značky Rolls-Royce a jej tímu trvalo 700 hodín, kým dokončili efekt “Weaving Water”.

Začína to jedným kovovým listom prekrytým na kus látky, ktorý pomáha vytvoriť trojrozmerný vzhľad. Tiahne sa od prístrojovej dosky na strane spolujazdca až po sedadlá a čalúnenie stropu Starlight a obsahuje 162 samostatných sklenených perál, ktoré ručne aplikoval van Herpenov dizajnérsky tím.

Tento špeciálny model znamená koniec radu pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Wraith a motor V12. Bol obmedzený len na 12 príkladov na celom svete. Dizajn čerpal inšpiráciu od kapitána Georgea Eystona, ktorý 16. septembra 1938 vytvoril pozemný rýchlostný rekord na soľných pláňach v Bonneville.

Headliner Starlight obnovuje nočnú oblohu tak, ako by to bolo presne v ten deň, pomocou 2 117 hviezd z optických vlákien. Laserom vygravírované výplne dverí napodobňujú popraskané povrchy soľných pláň a na prístrojovej doske na strane spolujazdca je jeden list čierneho hliníka, ktorý zobrazuje ikonický Rolls-Royce V12.

zdroj: motor1.com