Novinky

Elektrické BMW i5 Touring ponúka výkon až 601 koní8. Február 2024

BMW v utorok odhalilo nové, luxusné, športové autá BMW 5 Touring, ktoré sú teraz k dispozícii v naftovej verzii, ako plug-in hybrid na benzínový pohon alebo ako čistý elektromobil.

V súlade s trendom neustále rastúcich nových automobilov je BMW 5 Touring (2025) väčšie ako kedykoľvek predtým.To nie je len realita pre štýl karosérie kombi, aby sme nezabudli, že aj najnovší sedan BMW 5 rástol míľovými krokmi, keď debutoval v roku 2023.

Voľbou pre fanúšikov kombi BMW, ktorí chcú ísť rýchlo, budú bezpochyby luxusné, športové autá BMW i5 M60 xDrive Touring, ktoré ponúkajú v režime boost výkon 601 HP a krútiaci moment 795 Nm. Je to rovnaké nastavenie, aké sa nachádza v sedane, aj keď extra hmotnosť kombi model trochu spomaľuje. BMW hovorí, že zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne za 3.9 sekundy, s továrensky obmedzenou maximálnou rýchlosťou 240 km/h. Prechodom na model BMW i5 eDrive40 sa odstráni predný motor, čo vám poskytne maximálny výkon 335 koní a zrýchlenie z 0-100 km/h za 6,1 sekundy. Kompromisom je dojazd, ktorý sa vyšplhá na maximálne 580 km oproti 523 km podľa európskeho cyklu WLTP.

Vo svete spaľovania je nový rad BMW 5 Touring stále elektrifikovaný buď mild hybridným alebo plug-in hybridným pohonom. Model BMW 530e využíva preplňovaný 2,0-litrový štvorvalcový benzínový motor BMW s elektromotorom na generovanie kombinovaného výkonu 295 koní a čisto elektrického dojazdu až 100 km. Verzia s pohonom všetkých kolies má rovnaký výkon, ale dojazd klesá na maximálne 90 km. Model 520d využíva 2,0-litrový turbodiesel s mild-hybridným systémom na výkon 195 koní, ponúkaný s pohonom zadných alebo všetkých kolies. Potom sú tu luxusné, športové autá BMW 540d xDrive Touring, ktoré do mixu vstrekuje 3,0-litrový mild-hybridný turbodiesel I6 s výkonom 295 koní.

BMW zatiaľ nehovorí nič o BMW M5 Touring. Model sa už ale testuje a pravdepodobne bude pod kapotou hybridná pohonná jednotka z BMW XM. Nový model by mohol mohol dosiahnuť výkon až 700 koní.

Niekedy v najbližších mesiacoch bude zrejmé, ako budú luxusné, športové autá BMW M5 vyzerať. Európski zákazníci môžu od mája naskočiť do nového kombi radu 5 s modelmi i5 Touring a mild-hybridnými štvorvalcami. Plug-in hybridné výbavy a 540d xDrive budú nasledovať neskôr v lete.

zdroj: motor1.com


Vyladené Audi RS6 Avant GT bude limitované len na 666 kusov7. Február 2024

Audi RS6 Avant Performance je takmer dokonalé. Teraz ale Audi zvyšuje svoju pozíciu s ultrarýchlym modelom GT. Luxusné, športové autá Audi RS6 Avant GT používajú rovnaký 4,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami ako Avant Performance, ktorý ponúka výkon 630 HP a krútiaci moment 850 Nm. Ale s určitým vylepšením, model GT zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.2 sekundy – o jednu desatinu sekundy rýchlejšie ako štandardný model Performance. GT trvá 11,5 sekundy, kým dosiahne rýchlosť 200 km/h – o 1,5 sekundy rýchlejšie ako Performance – a maximálna rýchlosť je 315 km/h.

Viac než len rýchlosť v priamom smere sa však luxusné, športové autá Audi RS6 Avant GT lepšie ovládajú vďaka zníženiu svetlej výšky o 10 mm prostredníctvom manuálne nastaviteľného zavesenia cievok. GT tiež dostane tuhšie stabilizátory, trojcestné elektronicky nastaviteľné tlmiče a aktualizovaný diferenciál s väčším predpätím zadnej nápravy, ako aj priľnavejšie pneumatiky Continental Sport Contact 7.

Dizajnéri Audi čerpali inšpiráciu pre dizajn exteriéru z legendárneho pretekárskeho vozidla Audi 90 Quattro IMSA GTO. Ikonická červená, biela a čierna pretekárska farba Audi a 22-palcové originál disky Audi sú v podstate vytrhnuté z modelu 90 Quattro. Tento vzhľad bude jedinou možnosťou pre kupujúcich v USA. Ostatné trhy budú mať na výber rôzne možnosti farieb.

Audi RS6 Avant GT má prvýkrát kapotu z uhlíkových vlákien s čiastočne alebo úplne exponovanou možnosťou. Nový dizajn blatníkov otvára vývody za prednými kolesami pre lepšie prúdenie vzduchu, zatiaľ čo znaky GT dopĺňajú exteriér.

Interiér je potiahnutý čiernou kožou a Alcantarou s červeným prešívaním na sedadlách. K dispozícii sú nové športové sedadlá s karbónovým operadlom a označenie limitovanej edície v stredovej konzole, ktoré vám presne povie, aké vzácne je toto luxusné, športové auto. A bude to veľmi zriedkavé.

Audi plánuje celosvetovo vyrobiť len 660 exemplárov modelu RS6 GT. Každé z týchto vozidiel bude čiastočne ručne vyrábané, s karbónovou kapotou, blatníkmi, nárazníkom, spojlerom, odpružením a vonkajším plášťom od dizajnérov a inžinierov v Nemecku.

zdroj: motor1.com


Takmer polovica predaných Ferrari v roku 2023 boli hybridy6. Február 2024

Ferrari bolo vždy známe svojimi luxusnými, športovými autami, ktoré mali pod kapotou vysokootáčkové atmosférické motory. Ferrari 208 GTB Turbo bolo prvé preplňované Ferrari v roku 1982 a prvým hybridom Ferrari bolo hyperauto LaFerrari v roku 2013. Výsledky predaja za rok 2023 teraz zdôrazňujú, ako sa luxusné, športové autá Ferrari vyvíjali so vzostupom elektrifikovaných pohonných jednotiek.

V rekordnom roku, keď dodávky vzrástli o 3,3% na 13 663 vozidiel, predstavovali hybridy 44% dodávok Ferrari, zatiaľ čo luxusné, športové autá Ferrari s čisto spaľovacím motorom predstavovali 56% predaja. V roku 2023 malo Ferrari vo svojom rozširujúcom sa portfóliu štyri plug-in hybridné a šesť modelov so spaľovacím motorom spolu s modelom 296 GT3 určeným len na okruh. Ten upustil od hybridného nastavenia 296 GTB / GTS v prospech konfigurácie iba so spaľovacími motormi.

V porovnaní s rokom 2022 sa miera prevzatia hybridu zdvojnásobila, a to vďaka dopytu po modeloch Ferrari 296 a SF90. Tento trend by mohol pokračovať, najmä vzhľadom na očakávané hybridné nastavenie pre Ferrari Purosangue. Zatiaľ sa SUV predáva výlučne s atmosférickým motorom V12. Výroba vysoko jazdiaceho vzpínajúceho sa koňa sa v druhej polovici roku 2023 zvýšila, čím sa SUV stalo hnacou silou rastu predaja. Ako už bolo povedané, Ferrari dalo jasne najavo, že obmedzí ročný predaj “plnokrvníka” na 20% celkového objemu firmy.

Talianska exotická značka ukončila výrobu modelov F8 v roku 2023, keď sa v poslednom štvrťroku začali dodávky Ferrari Roma Spider. Ferrari tiež dodalo niektoré z posledných vozidiel Portofino M pred blížiacim sa odchodom modelu do dôchodku. Pri pohľade do roku 2024 boli potvrdené tri uvedenie produktov, možno nástupcov LaFerrari a 812 Superfast, spolu s tretím záhadným autom.

Ďalším prirodzeným krokom po množstve hybridov je čisto elektrické, luxusné, športové auto Ferrari, ktorého uvedenie na trh je naplánované na štvrtý štvrťrok 2025. Elektromobil sa bude montovať v novej “e-budove” fabriky v Maranelle, ktorá bude slávnostne otvorená neskôr v tomto roku. Predpokladá sa, že do konca desaťročia budú čisto elektrické vozidlá predstavovať 40% ročného predaja spoločnosti, pričom ďalších 40% budú hybridy, pričom iba 20% zostane pre luxusné, športové autá Ferrari so spaľovacím motorom.

Medzitým má Ferrari veľa na tanieri. Kniha objednávok je už dostatočne plná na to, aby pokryla celý rok 2025, takže všetky nové zadané objednávky budú doručené v roku 2026. Nebolo by prekvapujúce, keby nové hyperauto, ktoré má debutovať koncom tohto roka, bolo už vypredané. Ak si nástupca Ferrari 812 Superfast zachová atmosférický motor V12, ako naznačilo Ferrari, bude to tiež okamžitý komerčný hit.

Logika nám hovorí, že dni dvanásťvalcového motora sú zrátané vzhľadom na prísnejšie emisné predpisy. Predstavitelia spoločnosti však dúfajú, že syntetické palivá zachránia spaľovací motor pred zánikom, aspoň v segmente high-end. Od roku 2026 budú monoposty Ferrari F1 jazdiť na 100% udržateľné palivo ako súčasť stratégie FIA “Net Zero Carbon by 2030″.

Keď už hovoríme o motoroch, luxusné, športové autá Maserati si už nebudete môcť kúpiť s pohonnou jednotkou pochádzajúcou z Ferrari, pretože dohoda vypršala na konci roka 2023. Maserati Ghibli 334 Ultima a Levante V8 Ultima boli poslednými modelmi.

zdroj: motor1.com


Pre Mercedes E je dostupná 360-st. environmentálna previerka5. Február 2024

Mercedes-Benz od roku 2005 zverejňuje o svojich luxusných, športových automobiloch informácie, ktoré sú relevantné z hľadiska životného prostredia. Takzvaná „360-stupňová environmentálna previerka“ je založená na obsiahlej ekologickej bilancii príslušného modelu vozidla a je overená nezávislými znalcami. Vplyv novej Triedy E na životné prostredie sa v najnovšom vydaní analyzuje na príklade modelu Mercedes-Benz E 300 e (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 20,7 – 18,4 kWh/100 km; kombinovaná spotreba paliva: 0,8 – 0,5 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 18 – 12 g/km).

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz porovnáva dva možné scenáre, aby tak ukázal vplyv využívania energie z obnoviteľných zdrojov pri nabíjaní tohto hybridného modelu dobíjateľného zo siete: vodič sa buď rozhodne pre elektrinu z obnoviteľných zdrojov, alebo bude využívať konvenčný európsky mix elektrickej energie. V prvom prípade sa emisie CO2 počas celého životného cyklu modelu E 300 e znížia takmer o polovicu. Pri obidvoch scenároch sa počíta s jazdným výkonom 250 000 kilometrov.

Od uvedenia novej Triedy E na trh ponúka Mercedes-Benz tri luxusné, športové autá s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete, ktoré reprezentujú už štvrtú generáciu. Vďaka elektrickému dojazdu modelu E 300 e, ktorý sa predĺžil až na 118 kilometrov (WLTP), dokážu vodiči väčšinu každodenných jázd absolvovať bez využitia spaľovacieho motora. Inteligentná prevádzková stratégia založená na informáciách navigačného systému z navádzania po trase určuje elektrický jazdný režim, ktorého využitie bude na príslušných úsekoch trasy najzmysluplnejšie. Napríklad v hybridnom jazdnom programe bude vozidlo na dlhších trasách v metských oblastiach jazdiť prioritne na elektrický pohon. Prevádzková stratégia zohľadňuje okrem iného aj kartografické dáta, topografiu, predpisy upravujúce rýchlosť jazdy a dopravnú situáciu na celej naplánovanej trase.

Dôležité kroky na ceste k trvalo udržateľnej mobilite: vozidlá s miernym hybridným pohonom a vozidlá s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete

Všetky motorizácie novej Triede E majú elektrickú podporu, či už na vozidlách s miernym hybridným pohonom so 48-voltovou technológiou a integrovaným štartovacím generátorom, alebo na hybridných vozidlách dobíjateľných zo siete. Od roku 2022 ponúka Mercedes-Benz aj plnoelektrické, luxusné, športové autá, a to vo všetkých segmentoch, v ktorých je značka zastúpená.

175 konštrukčných dielov novej Triedy E s celkovou hmotnosťou 99 kg možno sčasti vyrábať aj z materiálov, ktoré šetria zdroje (plastové recykláty a obnoviteľné suroviny). Príkladom trvalo udržateľného materiálu je mikrovlákno MICROCUT. Obsahuje 45 % recyklovaného materiálu a používa sa na rôzne časti obložení interiéru. V pene sedadiel sa prvýkrát používajú recyklované suroviny, ktoré boli certifikované na základe „princípu hmotnostnej bilancie“ a svojimi vlastnosťami sa nelíšia od surovín vyrobených z ropy. Týmto spôsobom možno znížiť potrebu spracovávania fosílnych zdrojov pri súčasnom zachovaní kvality produktov.

Spoločnosť Mercedes-Benz AG ako významný hráč v sektore dopravy podporuje Parížsku klimatickú dohodu a ochranu klímy zaradila medzi hlavné prvky svojej obchodnej stratégie. Ambícia skupiny Mercedes-Benz znie: Do roku 2039 by celý vozový park nových vozidiel Mercedes-Benz na všetkých stupňoch hodnotového reťazca mal dosiahnuť neutrálnu bilanciu CO2 – od vývoja, cez dodávateľský reťazec a vlastnú výrobu až po využívanie a recykláciu vozidiel.

Celosvetová produkcia vo všetkých vlastných závodoch Mercedes-Benz sa od roku 2022 realizuje s neutrálnymi emisiami CO2. Už v súčasnosti platí, že približne 45 % svojej celkovej energetickej spotreby vo výrobe si spoločnosť pokrýva elektrickou energiou z obnoviteľných zdrojov. Cieľom všetkých výrobných závodov Mercedes-Benz na celom svete je, aby sa do roku 2039 využívali výlučne obnoviteľné energie vyrobené s nulovými emisiami CO2. To platí aj pre závod v Sindelfingene, kde sa vyrábajú, luxusné, športové autá Mercedes-Benz E. Pri lakovaní vozidiel sa na základe dlhodobého strategického partnerstva s koncernom Dürr majú dosiahnuť nulové emisie CO2, čo umožní spoločne určiť nové štandardy v otázke trvalej udržateľnosti. Lakovňa Mercedes-Benz v Sindelfingene bude v nasledujúcich rokoch vybavená najmodernejšími technológiami. Podmienkou je splnenie všetkých zmluvných podmienok.

Spoločnosť sa vo svojich prevádzkach snaží zvýšiť výrobu obnoviteľnej energie. Napríklad v roku 2024 dôjde okrem iného k ďalšiemu rozšíreniu fotovoltiky v závode v Sindelfingene. Závod v Sindelfingene sa navyše zameriava aj na ustavičné znižovanie produkcie odpadu, ako aj spotreby vody.

Emisie CO₂ vo svojom dodávateľskom reťazci rieši spoločnosť Mercedes-Benz prostredníctvom tzv. (Ambition Letter). To znamená, že pri zadávaní nových zákaziek spoločnosť akceptuje len dodávateľov, ktorí písomne potvrdili, že najneskôr od roku 2039 budú spoločnosti Mercedes-Benz dodávať produkty s neutrálnou bilanciou CO₂, čím budú napĺňať klimatické ciele spoločnosti. Šancu na udelenie zákazky získajú len dodávatelia, ktorí podpíšu Vyhlásenie o ambíciách. Tým sa iniciuje znižovanie emisií CO2 u priamych dodávateľov aj v dodávateľskom reťazci a súčasne sa dosiahne pokrok v súlade s Ambíciou 2039 a cieľmi spoločnosti Mercedes-Benz. Spoločnosť Mercedes-Benz od roku 2020 zisťuje, koľkí dodávatelia súhlasia s vyhlásením o zámere: v roku 2023 podpísali Vyhlásenie o ambíciách dodávatelia, ktorí zabezpečujú 84 % ročného objemu nákupu spoločnosti Mercedes-Benz. Na sledovanie postupného znižovania emisií sa využíva monitorovací systém.

V rámci komplexného prístupu sa spoločnosť Mercedes-Benz aj pri vývoji technológie akumulátorov zameriava na obehové hospodárstvo. V marci 2023 bol v lokalite Kuppenheim položený symbolický základný kameň závodu na recykláciu akumulátorov na báze hydrometalurgie. Po prerokovaní s verejným sektorom bude závod v budúcnosti zastrešovať všetky relevantné kroky. Inovatívne stvárnenie procesu by malo umožniť viac ako 96-percentnú mieru recyklácie. Spoločnosť na základe tejto technológie a v spolupráci so špičkovými partnermi vytvorí materiálové obehové hospodárstvo v Číne a USA.

Od roku 2021 služba Mercedes me Charge umožňuje svojim zákazníkom ekologické nabíjanie na verejných nabíjacích staniciach v celej Európe, USA a Kanade. Služba Mercedes me Charge je integrovaná do jednej z celosvetovo najväčších a ustavične sa rozširujúcich nabíjacích sietí, ktorá v súčasnosti zahŕňa viac ako 1,5 milióna nabíjacích bodov – z toho približne 600 000 v Európe. Služba Zelené nabíjanie prostredníctvom osvedčení o pôvode energie zabezpečuje, že do elektrickej siete natečie ekvivalentné množstvo prúdu z obnoviteľných zdrojov energie na nabíjanie prostredníctvom služby Mercedes me Charge, pokiaľ ešte nie je k dispozícii elektrický prúd z obnoviteľných zdrojov energie.


Legendárnu formulu Ayrtona Sennu si môžete postaviť ako Lego4. Február 2024

McLaren to nie sú len luxusné, športové autá. McLarenMP4/4 je kultový automobil Formuly 1, ktorý riadili legendy Ayrton Senna a Alain Prost, ktorý v roku 1988 zvíťazil v 15 zo 16 pretekov. Nová stavebnica Lego dáva možnosť vlastniť zmenšený model úžasného stroja spolu s malou minifigúrkou Sennu. Hračka sa začne predávať 1. marca a predáva sa za 79,99 dolárov ako súčasť novej série pretekárskych automobilov Lego na rok 2024.

693-dielny model McLaren MP4/4 meria 32 cm na dĺžku, 16,5 cm na šírku a 13 cm na výšku. Lego obsahuje do súpravy množstvo funkcií vrátane funkčného riadenia a odpruženia. Zadné krídlo je dokonca nastaviteľné. Značky McLaren a Honda zdobia telo, ale pôvodná reklama na cigarety Marlboro chýba.

Stavitelia môžu vystaviť Lego MP4/4 na stojane, ktorý namontuje auto pod uhlom, takže diváci môžu získať skvelý pohľad na detaily so štatistikami o aute na základni. Minifigúrka Sennu dostane vlastné pódium, na ktorom je obrázok slávneho vodiča a citát: “Bez ohľadu na to, aký je váš sen, musíte sa mu úplne venovať.”

McLaren MP4/4 používal preplňovaný 1,5-litrový motor V6 vyrobený spoločnosťou Honda a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Senna a Prost boli dominantní počas sezóny 1988 F1, často boli jazdcami na prvom a druhom mieste na stupňoch víťazov. Veľká cena Talianska v Monze boli jedinými pretekmi v tom roku, kde nezískali víťazstvo. Na konci sezóny bol Senna majstrom sveta.

zdroj: motor1.com


Ex Trumpove Lamborghini Diablo VT sa predalo za 1.1 mil. dolárov3. Február 2024

Na mieru lakované, luxusné, športové auto Lamborghini Diablo VT Roadster, ktoré si objednal bývalý prezident Donald Trump, sa nedávno predal na aukcii Barrett-Jackson v Scottsdale za 1,1 milióna dolárov, čím sa stalo jedným z najcennejších Diablov na planéte.

Trump si objednal luxusné, športové auto Lamborghini Diablo VT Roadster nové v roku 1997 a rozhodol sa ho natrieť farbou Blu Le Mans. Táto farba nebola k dispozícii pre model z roku 1997, ale podľa Barretta-Jacksona mal Trump špeciálny vzťah s Lamborghini a fabrika nechala farbu schváliť. To znamená, že toto je jediné Laborghini Diablo VT Roadster z roku 1997 v tejto farbe, čo z neho robí skutočný one-of-one.

Okrem farby bolo Lamborghini Diablo VT Roadster ďalej upravené spoločnosťou Lamborghini pre Trumpa so špeciálnou plaketou inštalovanou na dverách s nápisom “Donald Trump 1997 Diablo”, podľa Barretta-Jacksona. 5.7-litrový atmosférický V12 s výkonom 492 koní zostal nezmenený a schopný katapultovať superšport s motorom v strede na maximálnu rýchlosť 335 km/h.

Trump toto luxusné, športové auto predal v lete 2002, ale tam príbeh nekončí. Bol spozorovaný na predaj na eBay už v roku 2016, uvedený majiteľom, ktorý údajne kúpil auto v roku 2005. Nie je jasné, či Lamborghini odvtedy až doteraz zmenilo majiteľa.

Barrett-Jackson hovorí, že predaj Trumpovho bývalého Diabla predstavuje svetový rekord v aukčných cenách za luxusné, športové autá Lamborghini Diablo. Roadstery Diablo VT v podobnom stave bez vzťahu k celebritám sa bežne ponúkajú približne za polovičné ceny (alebo menej).

Napriek svojmu pôvodu toto Lamborghini Diablo VT Roadster nestálo prvú polovicu svojho života v garáži. Keď bolo auto uvedené na predaj v roku 2016 na eBay, mal na tachometri nájazd 14 655 míľ. Keď sa nedávno auto predalo cez Barrett-Jackson, počítadlo kilometrov ukazovalo iba 15 431 míľ.

zdroj: motor1.com


Začína predaj nového Mercedesu-AMG CLE 53 4MATIC+ kupé2. Február 2024

Odteraz je možné objednať nové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 9,7 - 9,3 l/100 km; kombinované emisie CO2 220 - 212 g/km) u autorizovaných partnerov.

Agilné luxusné, športové dvojdverové auto poháňa 3,0-litrový radový šesťvalcový motor s výkonom 330 kW (449 k) s dvojitým preplňovaním prostredníctvom turbodúchadla a elektrickeho prídavného kompresora. Poskytuje maximálny krútiaci moment 560 Nm (pri zvýšenom tlaku plnenia 600 Nm počas 10 sekúnd). Integrovaný štartovací generátor druhej generácie poskytuje krátkodobo zvýšenie výkonu o 17 kW (23 k) a krútiacieho momentu o 205 Nm. Okrem toho napája 48-voltový elektrický systém. K ďalším technickým prvkom nového modelu patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Základná cena nového modelu Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ kupé na slovenskom trhu je 91 944,00 eur s DPH.

Súčasťou sériovej výbavy sú podvozok s adaptívnym nastaviteľným tlmením AMG RIDE CONTROL a aktívne riadenie zadnej nápravy. K dispozícii je taktiež parkovací balík s cúvacou kamerou, volant AMG Performance potiahnutý kožou napa, ako aj systém PRE-SAFE. Veľký dojazd umožňuje nádrž s objemom 65 litrov.

Sériovou súčasťou nového kupé sú 19-palcové originál disky AMG z ľahkej zliatiny s 10-lúčovým dizajnom. Sú aerodynamicky optimalizované, s matným čiernym lakom a osústružené do leskla. Na prednej náprave sú disky s rozmermi 9,5 J x 19 a pneumatikami 265/40 R 19. Na zadnej náprave majú disky rozmery 11,0 J x 19 a pneumatiky 295/35 R 19. Na želanie si možno vybrať z ďalších 20-palcových diskov z ľahkej zliatiny s rôznymi farebnými variantmi.

Výrazným prvkom v interiéri sú integrálne sedadlá vo vyhotovení imitácia kože ARTICO/čierne mikrovlákno MICROCUT s grafickým stvárnením špecifickým pre AMG a červenými kontrastnými ozdobnými švami. Tieto sedadlá spájajú športový vzhľad s výraznou bočnou oporou. Ďalšími znakmi interiéru sú červené bezpečnostné pásy a ozdobné prvky s kovovou štruktúrou. Na želanie sú k dispozícii početné varianty čalúnenia z kože a kože napa, v prípade ktorých je na predných opierkach hlavy vyrazený erb AMG.

Na želanie dodávaný balík AMG DYNAMIC PLUS kombinuje mimoriadne športové prvky výbavy pre ešte emotívnejší jazdný zážitok. Obsahuje ďalší jazdný program PRETEKY so šmykovým modusom a funkciou Pretekársky štart, ako aj volant AMG Performance potiahnutý mikrovláknom MICROCUT. Športový vzhľad zvýrazňujú načerveno nalakované strmene bŕzd s nápisom AMG na prednej aj zadnej náprave. Aktívne ložiská zavesenia motora ponúkajú situáciou podmienenú variabilitu medzi komfortným a športovým napojením hnacieho agregátu na karosériu.

Početné ďalšie prvky výbavy na želanie ponúkajú široké spektrum možností individuálneho prispôsobenia rozličným želaniam zákazníkov. Tu je výber:

  • Vizuálny balík AMG dodáva vozidlu expresívnejší dizajn
  • Exteriérový balík uhlíkových vláken AMG I so športovými exteriérovými prvkami z uhlíkových vlákien
  • Balík AMG Night s exteriérovými prvkami vo vysokolesklej čiernej farbe
  • Balík AMG Night II ponúka doplnkové prvky v tmavej chrómovej
  • Lak vo farbe spektrálna modrá MANUFAKTUR magno
  • Ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien
  • Pokročilý balík sedadiel AMG Performance ponúka sedadlá pre vodiča a spolujazdca orientované na výkon s výraznými bočnicami, plnoelektrickými možnosťami nastavenia a vyhrievaním sedadiel
  • Špičkový balík sedadiel AMG Performance ponúka viackrivkové sedadlá pre vodiča a spolujazdca orientované na výkon s výraznými bočnicami, plnoelektrickými možnosťami nastavenia a vyhrievaním sedadiel
  • 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester®
  • Zvuk skutočného výkonu AMG ponúka emocionálny zvuk motora v interiéri
  • Panoramatická posuvná strecha
  • AMG TRACK PACE
  • Veko palivovej nádrže AMG

Nové Bugatti príde v polovici tohto roka1. Február 2024

Nové luxusné, športové auto Bugatti prichádza veľmi zriedka. Ak nerátame deriváty, spoločnosť so sídlom v Molsheime uviedla na trh iba dva modely v ére koncernu Volkswagen. Bugatti Veyron predstavený v roku 2005 a Chiron v roku 2016. V roku 2024 konečne dostaneme nové auto.

Jediná informácia, ktorá bola doteraz potvrdená, je, že stále bude mať spaľovací motor, ale nie W16. 8,0-litrové monštrum odchádza do dôchodku, pretože luxusné, športové autá roadster Mistral a Bolide sú poslednými modelmi, ktoré využívajú pohonnú jednotku.

Existujú protichodné správy, pretože niektorí tvrdia, že to bude atmosférický 8,3-litrový V16 vyvinutý spoločnosťou Cosworth, zatiaľ čo iní špekulujú, že to bude menší motor, ako napríklad Lamborghini Revuelto V12 alebo V8 skupiny VW Group. Je tu tiež jasná možnosť, že to bude úplne nový motor. Nech je to akokoľvek, predstavitelia spoločnosti potvrdili, že ďalšie luxusné, športové autá Bugatti bude hybridné.

Generálny riaditeľ spoločnosti Bugatti-Rimac Mate Rimac predtým povedal, že budeme “prekvapení” nástupcom Chironu. Ďalej spomenul, že nový model dostane nikdy predtým nevídané funkcie a “silne elektrifikovanú” pohonnú jednotku založenú na “veľmi atraktívnom spaľovacom motore”. Bývalý riaditeľ dizajnu Bugatti, Achim Anscheidt, minulý rok povedal, že toto luxusné, športové auto bude “ešte úžasnejšie” ako Mistral:

“Bude to úžasné, proporcionálne, technologicky, z hľadiska inovácií, z hľadiska neočakávanosti. Úplne to vyhodí ľudí z vody a je skutočnou radosťou na tom pracovať.”

Bugatti pracuje na dizajne auta od roku 2021. Stojí za zmienku, že nadchádzajúce hybridné hyperauto bolo posledným vozidlom z pera Achima Anscheidta, ktorý odišiel do dôchodku v roku 2023 po takmer dvoch desaťročiach pri kormidle dizajnu Bugatti. Frank Heyl má teraz na starosti kreslenie budúcich vozidiel.

Zatiaľ čo Bugatti Chiron bol výrazne prepracovaný Veyron, hovorí sa, že nové, luxusné, športové auto Bugatti bude jazdiť na novom podvozku. Hovorí sa, že auto by mohlo skončiť ešte exkluzívnejšie ako jeho predchodcovia, ktorí mali výrobnú sériu 500 kusov pre Chiron a iba 450 kusov pre Veyron. Ako zdieľal Mate Rimac na Instagrame, nový model bol predstavený za zatvorenými dverami ešte v novembri 2023.

Ukážka sa uskutočnila počas stretnutia s partnermi spoločnosti, ktoré sa konalo v kancelárii firmy v Berlíne. Kuriózne je, že pod krytmi sa skrývali dve autá. Hoci do svetovej premiéry zostáva už len niekoľko mesiacov, dodávky zákazníkom sa začnú až v roku 2026. Francúzska značka má plné ruky práce s výrobou modelov Mistral a Bolide, ktoré sú obmedzené na 99 a 40 kusov. Medzitým nedávno dodala posledný “štandardný” Chiron.

zdroj: motor1.com


BMW M4 dostane pre rok 2025 zvláštnu grafiku M Design31. Január 2024

S výkonom 503 koní sú luxusné, športové autá BMW M4 Competition všetko, len nie poddimenzované. Napriek tomu BMW cítilo potrebu zabaliť do svojho výkonného kupé pre rok 2025 ešte viac výkonu.

Aktualizované BMW M4 používa rovnaký 3,0-litrový radový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami ako minulý rok, pričom na základnom modeli stále dosahuje výkon 473 koní a 503 koní na pohone zadných kolies Competition. Ale prechod na BMW M4 Competition xDrive s pohonom všetkých kolies odomkne ďalších 20 koní – čím sa celkový výkon zvýši na 523 k.

Štandardné kupé BMW M4 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa stále dostane z 0-100 km/h za 4,1 sekundy, zatiaľ čo model Competition so zadným pohonom sa tam dostane za 3,8 sekundy. Luxusné, športové autá BMW M4 xDrive tiež nevidia zlepšenie svojho zrýchlenia napriek extra výkonu. Stovku zvládnu za 3,4 sekundy v kupé a 3,6 sekundy v kabriolete.

Všetky luxusné, športové autá BMW M4 majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 250 km/h, pokiaľ nedostanete voliteľný balík M Driver’s, ktorý zvyšuje maximálnu rýchlosť na 290 km/h pre kabriolet a 300 km/h pre kupé.

Nový dizajn LED svetlometov dáva prednej časti BMW M4 modernejší vzhľad, zatiaľ čo zadné svetlá dostanú nový dizajn s laserovým akcentom. A ak sa chcete zblázniť, BMW ponúka novú grafiku exteriéru M Design, ktorá posiela robustný stredový pruh po kapote a veku kufra vozidla v čiernej alebo červenej farbe, s logom M na kapote a štíhlejšími akcentovými líniami inde na karosérii.

Vo vnútri je nový volant s vencom s plochým dnom a upravenými lúčmi a teraz sa prvýkrát dodáva v špeciálnej povrchovej úprave M Alcantara. Informačno-zábavný systém BMW iDrive 8.5 sa tiež dostáva do BMW M4 prostredníctvom novej 14,9-palcovej dotykovej obrazovky a 12,3-palcového digitálneho prístrojového panela za volantom. Systém BMW Live Cockpit Professional je súčasťou štandardnej výbavy modelu M4, ktorý zahŕňa navigáciu a head-up displej špecifický pre luxusné, športové autá BMW M.

zdroj: motor1.com


Facelift Audi Q7/SQ7 (2024) dostal nové laserové svetlá30. Január 2024

Po mnohých mesiacoch maskovaného pozorovania prototypov, prichádzajú do predaja faceliftové, luxusné, športové autá Audi Q7. Audi plánuje začať dodávky modelu koncom tohto štvrťroka.

Nové, luxusné, športové autá Audi Q7 sú skôr veľkým faceliftom ako úplne novým modelom. To je pozoruhodné, pretože súčasný Q7 sa v rokoch rozvíja, debutoval už v roku 2015 pre modelový rok 2016. Aktuálne v roku 2024 ponúka Audi prepracovanú prednú časť s novou verziou mriežky chladiča Audi Singleframe. Je veľký ako kedykoľvek predtým a má hrubý lem so vzorom s osemuholníkovou tematikou. Spodná časť má prepracované rohové vetracie otvory s vertikálnou orientáciou, zatiaľ čo LED svetlomety vyzerajú do značnej miery rovnako, HD Matrix svetlá s laserovým svetlom a prispôsobiteľnými funkciami sú voliteľné.

Audi tvrdí, že svetlá sú prvé pre Q7 a ponúkajú rozšírené videnie s laserovou diódou pre každé svetlo. Aktivuje sa diaľkovými svetlami pri rýchlostiach nad 70 km/h a pracuje s 24 LED diódami, aby “výrazne” zvýšil dosah diaľkových svetiel. Zblízka získava nové Audi Q7 aj voliteľné funkcie prispôsobenia denných svetiel. Vodiči si môžu vybrať jeden zo štyroch svetelných podpisov, a to platí aj pre aktualizované zadné LED svetlá.

Základný model teraz získal štandardné kontrastné prešívanie, 19-palcové originál disky Audi, lesklý balík s hliníkovými strešnými nosičmi a zadnú kameru s parkovacím asistentom plus. Interiér ponúka deväť dekoratívnych vložiek, ktoré sú k dispozícii na vyzdobenie interiéru, ktorý sa prenáša nezmenený. V ponuke sú tri nové farby exteriéru – modrá Ascari, zlatá Sakhir Gold a červená Chili Red – a k dispozícii sú nové možnosti originál diskov Audi s uhlopriečkami od 20 do 22 palcov.

V technickom oddelení sú aplikácie od poskytovateľov tretích strán k dispozícii prvýkrát, takže môžete používať veci ako Spotify priamo prostredníctvom informačno-zábavného systému nového Audi Q7. Nové funkcie asistencie vodičovi zahŕňajú rôzne výstražné displeje pre virtuálny kokpit, ako napríklad zmenu jazdného pruhu a varovanie pred vzdialenosťou.

Nastavenia pohonných jednotiek sú tiež známe, pričom zákazníci dostanú 3.0-litrový diesel v dvoch verziách, s výkonom 228 alebo 282 koní, benzínový V6 s výkonom 335 koní a 500-koňový 4.0-litrový V8 s dvoma turbodúchadlami pre výkonovo zamerané, luxusné, športové autá Audi SQ7. SQ7 vám tiež dáva viac čierneho lemovania, oválne koncovky výfuku vzadu, spojler vpredu a schopnosť dosiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,1 sekundy.

zdroj: motor1.com