Novinky
Elektrický Mercedes GLC prechádza testami v silnom mraze12. Marec 2025
GLC je už dlhé roky najobľúbenejším SUV od značky Mercedes‑Benz. V roku 2024 to bol najpredávanejší konštrukčný rad značky. Zákazníci sa teraz môžu tešiť na vzrušujúci prírastok: nové plnoelektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC rozšíria ponuku predaja. GLC s technológiou EQ predstavuje prelomový bod v segmente strednej triedy Mercedes-Benz. Dôsledne navrhnuté ako akumulátorové elektrické vozidlo (BEV) ponúka najnovšie technológie značky s hviezdou. Plnoelektrická GLC stanovuje nové štandardy z hľadiska výkonu, dojazdu, hospodárnosti a rýchlosti nabíjania. Z hľadiska všestrannosti a praktickosti pri každodennom používaní zároveň v ničom nezaostáva za konvenčne poháňanými variantmi. Znamená to, že v budúcnosti bude Mercedes-Benz v tomto segmente ponúkať pestrú paletu pohonov, aby pokryl všetky potreby zákazníkov.
Kompletne zamaskované prototypy elektrickej GLC práve prechádzali zimným testovaním vo švédskej polárnej oblasti. Pri teplotách hlboko pod bodom mrazu a na cestách pokrytých hlbokým snehom čelili najťažším prírodným podmienkam.
„GLC je elektrické, luxusné, športové auto bez kompromisov – a testujeme ho rovnako nekompromisne. Počas zimného testovania vo Švédsku naša elektrická GLC demonštrovala, aká spoľahlivá a robustná je aj v extrémnych podmienkach. Elektrická GLC je synonymom inovácie a kvality – to sme dokázali v škandinávskej zime.“ Povedal Christoph Starzynski, vedúci kompletného vývoja vozidiel a integrácie, Mercedes-Benz Group AG.
Vysoko efektívna koncepcia akumulátorového elektrického vozidla Mercedes-Benz prináša nové výzvy v chladnom ročnom období. Napriek tomu musí nová GLC zabezpečiť praktický dojazd aj pri nízkej vonkajšej teplote. Mercedes-Benz okrem toho ponúka na zimných cestách prvotriedny komfort jazdy a vysoké bezpečnostné štandardy, ktoré musia byť tiež otestované a overené.
Počas zimných testov v Arjeplogu v severnom Švédsku preukázali nové, luxusné, športové autá GLC od značky Mercedes-Benz svoje vynikajúce jazdné vlastnosti, ako aj vynikajúcu trakciu na zimných cestách vďaka náhonu 4MATIC. Modely s náhonom na všetky kolesá majú na prednej náprave výkonnú ovládaciu jednotku Drive Unit, ktorú možno bleskovo zapnúť alebo vypnúť pomocou vysokovoltového vypínacieho zariadenia (DCU).
Na zabezpečenie optimálnej trakcie a jazdnej stability na snehu a ľade snímače rozpoznajú pretáčajúce sa kolesá a rozdelia krútiaci moment podľa jazdnej situácie. Keďže sú oba elektromotory riadené nezávisle od seba, hnacia sila je optimálne zachovaná.
Mercedes-Benz vyvinul elektrickú pohonnú jednotku na zadnej náprave kompletne vo vlastnej réžii. Pre mimoriadne efektívne využitie energie sú obe jednotky elektrického pohonu vybavené vysokovýkonnou výkonovou elektronikou s meničmi z karbidu kremíka.
Okrem citlivého náhonu na všetky kolesá s rýchlymi reakciami a presného riadenia prekvapili na švédskych tratiach aj nové brzdy. Tento inovatívny brzdový systém kombinuje predtým oddelené komponenty posilňovača bŕzd, hlavného valca a riadenia ESP® do kompaktného modulu, ktorý sa stará o suverénny pocit z brzdového pedálu a poskytuje presnú a konzistentnú odozvu.
Systém optimalizuje rekuperáciu energie z brzdenia, a tým zvyšuje dojazd. Koncepcia sa stará o to, aby mal vodič vždy konzistentný, suverénny a transparentný pocit z brzdového pedálu, bez ohľadu na to, či vozidlo brzdí rekuperáciou alebo trením. Okrem toho nová brzdová sústava spĺňa vysoké bezpečnostné štandardy typické pre značku. V prípade poruchy sa systém spoľahlivo prepne na hydraulickú záložnú úroveň, a teda vždy sa postará o bezpečné vlastnosti brzdenia.
Vďaka inovatívnym technológiám akumulátora a pohonu dosahuje GLC dlhý dojazd aj v mrazivých podmienkach. Medzi technologické prednosti patrí 800-voltová architektúra a pokrokové pohonné jednotky vrátane dvojrýchlostnej prevodovky na hlavnom pohone zadnej nápravy. 800-voltový systém maximalizuje efektívnosť, ako aj výkon a dokáže výrazne skrátiť čas nabíjania.
Pre GLC budú k dispozícii rôzne verzie vysokovoltových akumulátorov. Špičkový akumulátor umožní nabíjanie jednosmerným prúdom výkonom viac ako 320 kW. Okrem využiteľnej kapacity energie sa akumulátory líšia aj chemickým zložením článkov. Akumulátorové články top variantu disponujú anódami, v ktorých je oxid kremičitý zmiešaný s grafitom, dôsledkom čoho je mimoriadne vysoká gravimetrická energetická hustota.
Elektrická GLC zaujme aj skvelým tepelným komfortom v zimnej prevádzke. Nadchádzajúci model bude mať štandardne vzduchové tepelné čerpadlo. V porovnaní s porovnateľným elektrickým prídavným ohrievačom spotrebuje na vyhriatie interiéru pri rovnakom vyhrievacom výkone približne tretinu elektrickej energie za rovnakých rámcových podmienok.
Ako takzvaný viaczdrojový model dokáže tepelné čerpadlo využívať paralelne tri zdroje energie: odpadové teplo z jednotky elektrického pohonu, odpadové teplo z akumulátora a okolitý vzduch. Tepelné čerpadlo je súčasťou klimatizácie, ktorá v lete chladí a v zime kúri. Na jednej strane tepelné čerpadlo umožňuje veľmi vysoký výkon nabíjania tým, že pred rýchlonabíjaním uvedie vysokovoltový akumulátor do ideálneho teplotného rozsahu. Na druhej strane je súčasťou filozofie Mercedes-Benz s myšlienkou, že účinnosť by nemala ísť na úkor tepelného komfortu. Aj počas rýchlonabíjania zostáva interiér príjemne temperovaný – aj tento cieľ vývoja sa podarilo potvrdiť vo švédskej polárnej oblasti.
Mercedes-Benz už desaťročia skúša každý nový model v extrémnych podmienkach neďaleko polárneho kruhu – v mrazivých teplotách do mínus 25 stupňov Celzia na snehom pokrytých cestách a na zamrznutých jazerách s čírym ľadom. Spoločnosť má na tento účel vlastné skúšobné centrum v severošvédskom mestečku Arjeplog v Laponsku. Okrem skúšky na cestných komunikáciách na ďalekom severe sa tu vozidlá testujú aj na špeciálne zriadených skúšobných tratiach. Náročné výjazdy na stúpaniach do 20 percent, testovacie trate s rôznymi súčiniteľmi trenia, dráhy na testovanie ovládateľnosti vozidla a okruhy na takmer čírom ľade zamrznutých jazier kladú maximálne nároky na systémy pohonu a regulácie.
V rámci overovania celého vozidla patrí do skúšobného programu nového modelu značky Mercedes-Benz viac ako 500 jednotlivých skúšok. Štandardný postup v prípade elektrických vozidiel navyše zahŕňa aj viac než 100 skúšok špecifických pre pohon, z ktorých približne dve tretiny pokrývajú elektrický pohon a nabíjanie. Novými výzvami, ktoré prináša elektrické vozidlo, sú napríklad poskytovanie výkonu elektromotora pri studenom štarte a s ochladeným akumulátorom, dojazd v jazdnom režime zákazníka, manipulácia s nabíjacími káblami, predklimatizovanie a prevádzková stratégia akumulátora vrátane rekuperácie. Sem patrí aj osobitné nastavenie dynamiky jazdy a systému ESP®.
Skúšobné centrum v mestečku Arjeplog má k dispozícii celé spektrum možností nabíjania, vďaka ktorému je možné testovať rôzne požiadavky zákazníka a profily nabíjania akumulátora: od jednoduchej domácej zásuvky cez nabíjacie skrinky až po rýchlonabíjacie stanice.
Systematická validácia kompletného vozidla je súčasťou rozsiahlych opatrení v rámci vývojového procesu každého jedného konštrukčného radu Mercedes-Benz. Slúži na zabezpečenie vysokých štandardov kvality. Okrem zimného testovania prebieha aj letné testovanie s vysokou intenzitou slnečného žiarenia a teplotami do 50° Celzia, napríklad v Arizone a Južnej Afrike.
Skôr ako sa nové vozidlo dostane do sériovej výroby, musí spĺňať vývojové štandardy a spoľahlivosť definovanú zo strany Mercedes-Benz. To prebieha v niekoľkých krokoch: najprv sa vykonajú digitálne predbežné návrhy a simulácie, aby sa preukázala vhodnosť koncepcie. Jednotlivé komponenty sa následne validujú na skúšobných stoliciach alebo príslušných skúšobných vozidlách. Kontroluje a zaručuje sa napríklad životnosť zostavy hnacieho ústrojenstva alebo jednotlivých častí nápravy. Systémy sa napokon testujú a schvaľujú v kompletnom vozidle. Rozhodujúca je perspektíva zákazníka: Mercedes-Benz musí byť funkčný a spoľahlivý v maximálnej možnej miere aj v extrémnych podmienkach a vo všetkých relevantných scenároch využitia.
Audi R8 by sa mohlo vrátiť s hybrindým motorom V811. Marec 2025
Je to už rok, čo Audi postavilo posledné luxusné, športové auto Audi R8. Zatiaľ čo Lamborghini už nahradilo Huracan novým Temerariom, dvojča z Ingolstadtu ešte nebolo oficiálne oznámené. Nová správa však naznačuje, že Audi chce začať predávať ďalšie luxusné, športové auto. Nové Audi R8 sa údajne bude držať spaľovacieho motora.
Podľa čerstvej správy od Autocar sa očakáva, že luxusné, športové autá Audi R8 sa vrátia koncom roka 2027. Nová vlajková loď má pečiatku schválenia od generálneho riaditeľa spoločnosti Gernota Döllnera. Audi sa odmietlo vyjadriť, ale fámy uvádzajú, že model novej generácie bude plug-in hybrid založený na motore V8 zdieľanom s Temerariom.
Zatiaľ čo predchádzajúce R8 boli vyvíjané súbežne s luxusnými, športovými autami Lamborghini Gallardo a Huracan, nový model prišiel roky po Temerariu. Malé Lamborghini bolo interným úsilím, ktoré bolo možné vďaka rastúcemu úspechu zúrivého býka, ktorý zabezpečil finančné prostriedky na vývoj nového superauta samostatne. V roku 2024 po prvýkrát v histórii Lamborghini prekonalo Bentley a dodalo 10 700 kusov, čo je o 100 viac ako spoločnosť so sídlom v Crewe.
S R8 sa bude opäť ľahšie žiť ako s jeho dvojčaťom Lamborghini, ktoré zostane tvrdším variantom. Audi však zrejme používa nevydané, horúcejšie Temerario ako základ pre znovuzrodenie svojho superauta, takže by mohlo uviesť na trh R8 Performance od prvého dňa. Štandardné Lamborghini Temerario už má 907 koní zo svojho 4.0-litrového motora V8 s dvojitým turbodúchadlom a troch elektromotorov, takže štvorciferný výkon nie je vylúčený.
Dizajn je chýbajúcim kúskom skladačky, vzhľadom na to, že PB 18 E-Tron má už päť rokov. Koncept bol napísaný, keď bol Marc Lichte ešte šéfom dizajnu Audi, ale začiatkom roka 2024 ho nahradil Massimo Frascella. Showcar bol koncipovaný striktne s elektrickým pohonom, takže zložitý plug-in hybrid V8 s trojmotorovým nastavením by nepochybne ovplyvnil veľkosť a tvar vozidla.
V auguste minulého roka Audi v podstate ustúpilo od svojho plánu prejsť do roku 2033 na čisto elektrický pohon. Generálny riaditeľ Gernot Döllner uviedol, že spoločnosť musí zostať “flexibilná”, pretože prijatie elektromobilov ide pomalšie, ako sa odhadovalo. Pred niekoľkými týždňami nemecké obchodné noviny Handelsblatt informovali, že Audi a Volkswagen majú záujem investovať viac peňazí do spaľovacích motorov. Nové Audi R8 by mohlo byť medzi poslednými novými modelmi Audi so spaľovacím motorom, spolu s dlho diskutovaným trojradovým, luxusným, športovým SUV Audi Q9.
Návrat R8 dáva zmysel aj ekonomicky. Lamborghini už urobilo väčšinu ťažkej práce pri vývoji Temeraria. Vzhľadom na elektrifikovanú pohonnú jednotku by prísnejšie emisné predpisy neboli dôvodom na obavy. Úspory z rozsahu by sa zlepšili pre koncern VW po investovaní všetkých týchto peňazí do úplne nového V8 s plochým kľukovým hriadeľom a červenou čiarou 10 000 otáčok za minútu.
Audi má za cieľ posunúť sa na vyššiu úroveň, účtovať viac za luxusnejšie, športové autá s krajším interiérom a zároveň akceptovať riziko predaja menšieho počtu áut. Oživenie R8 by dokonale zapadlo do tejto novo oznámenej stratégie.
zdroj: motor1.com
Firma Mercedes-Benz sa stáva štíhlejšou, rýchlejšou a silnejšou10. Marec 2025
Spoločnosť Mercedes-Benz Group AG (burzová skratka MBG) preukázala za rok 2024 solídne finančné výsledky a predstavila doteraz najväčšiu produktovú a technologickú ofenzívu. Zároveň boli predstavené opatrenia na zvýšenie výkonu, ktorých cieľom je vytvoriť výnimočnú trhovú hodnotu pre zákazníkov a akcionárov.
„Mercedes-Benz je ikonická značka. Našou zodpovednosťou je využiť celý jej potenciál. S týmto úmyslom spúšťame doteraz najväčšiu produktovú a technologickú ofenzívu v histórii našej spoločnosti a zavádzame rozsiahly program na zvýšenie našej výkonnosti. Povedal Ola Källenius, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG
Luxusné, športové autá od značky Mercedes-Benz sú osobitnou kategóriou – bez ohľadu na druh pohonu. Preto je každé vozidlo od značky Mercedes-Benz výnimočné. Jeho status vyplýva z jedinečného dizajnu, pokrokovej technológie, precízneho zušľachtenia a remeselného spracovania, povznášajúceho pocitu z jazdenia a hnacieho ústrojenstva, prvotriednych bezpečnostných systémov a nadštandardných digitálnych riešení – či už v prípade akumulátorového elektrického vozidla (BEV), hybridného vozidla, alebo vozidla so špičkovým elektrifikovaným spaľovacím motorom (ICE). ; bude v celom portfóliu používať harmonický dizajn, ktorý kladie dôraz na postavenie, a zákazníci si budú v prvom rade vyberať model a až potom svoj preferovaný typ pohonu. Nová CLA, ktorá bude v ponuke ako variant BEV aj ICE, robí v tomto smere veľký krok. A bude toho ešte viac.
Koncepcia v základnom segmente poskytuje rozmanitú ponuku pohonov: okrem vysokoefektívneho variantu ICE s novým, priečne zabudovaným špičkovým elektrifikovaným spaľovacím motorom je k dispozícii aj čisto elektrické vozidlo s bezkonkurenčným dojazdom, spotrebou a výkonom nabíjania.
Hoci dizajnové spracovanie bude takmer identické, základom vozidiel v segmente Core a v segmente Top-End-Vehicles (TEV) s náhonom na zadné kolesá sú samostatné nekompromisné koncepcie BEV/ICE. Vysokomoderné modely BEV a ICE preukazujú svoje silné stránky bez ústupkov v oblasti priestoru, elegancie, komfortu či efektívnosti. Vďaka inteligentnej modularizácii ponúkajú vozidlá Mercedes najlepšiu ponuku priestoru a dokonalé proporcie. Súčasne je zachovaná nákladová disciplína a flexibilita výroby.
Zacielením na najperspektívnejšie segmenty portfólia sa spoločnosť Mercedes-Benz aj naďalej usiluje obhájiť svoje marže pri narastajúcom podiele akumulátorových elektrických vozidiel. Tento cieľ chce v prvom rade dosiahnuť ďalším rozširovaním a zabezpečením podielu špičkových vozidiel (TEV). Mercedes-Benz bude pritom využívať potenciál svojich luxusných značiek, ako je Trieda G, ktorá je nespochybniteľnou ikonou vnímateľného luxusu, Mercedes-Maybach, ktorá je synonymom sofistikovaného luxusu, a luxusná značka zameraná na výkon Mercedes-AMG. Legendárnu rodinu Triedy G obohatí nová, menšia verzia.
Mercedes-AMG plánuje prostredníctvom svojej výrazne vynovenej modelovej palety od roku 2026 a strategického zdokonaľovania portfólia prekročiť hranice trhu s vysokovýkonnými vozidlami. Základom pre tieto zámery sú vysokovýkonné elektrické modely založené na platforme AMG.EA, ako aj nová generácia špičkových elektrifikovaných osemvalcových motorov.
Počnúc modelom CLA spustí značka Mercedes-Benz v tomto roku najrozsiahlejšiu produktovú ofenzívu vo svojej histórii. Zahŕňa rozsiahly Upgrade Triedy S v roku 2026, ako aj celý rad nových, luxusných, športových automobilov značky Mercedes-AMG. Mercedes-Benz celkovo do roku 2027 plánuje zaviesť na trh množstvo nových alebo prepracovaných modelov.
Model CLA sa bude dodávať s elektrickým hnacím ústrojenstvom, ako aj s novým špičkovým štvorvalcovým motorom so 48-voltovou technológiou vrátane elektrifikovanej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Elektrický variant vďaka prenosu technológií z technologického programu VISION EQXX nastavuje štandardy vo svojej triede v oblasti dojazdu, spotreby a výkonu nabíjania. Zušľachtí sa podstata produktu a súčasne sa zjednoduší komplexnosť portfólia tejto rodiny vozidiel zo siedmich na štyri varianty. Zavedením novej elektrickej GLC a elektrickej Triedy C vypĺňa spoločnosť Mercedes-Benz medzeru vo svojom portfóliu a rozširuje svoju ponuku v segmente Core, do ktorého bude patriť aj nová plnoelektrická Trieda E. Tempo rozmachu elektrických vozidiel budú naďalej určovať podmienky trhu, infraštruktúra a potreby zákazníkov. Spoločnosť Mercedes-Benz Group AG sa usiluje dosiahnuť do roku 2027 viac ako 30-percentný podiel elektrických vozidiel a zavedenie nových modelov akumulátorových elektrických vozidiel by jej v tom malo pomôcť.
„Pre našich zákazníkov pripravujeme očarujúce vozidlá, ktoré sú dôsledne prispôsobené ich potrebám. Stanú sa inteligentnou súčasťou ich života. Všetky modely sú vybavené kompletne integrovaným súborom technologických riešení a využívajú najnovšie vývojové stupne umelej inteligencie. Budú vybavené množstvom najmodernejších technológií, ako sú pokročilé systémy automatizovaného jazdenia a asistenčné systémy, a inovatívnymi technickými prvkami, akým je napríklad nový systém riadenia elektronickým prenosom (Steer-by-Wire). To všetko príde už čoskoro v novej CLA, našom prvom vozidle s pokročilým softvérom, ktorého základom je náš vlastný operačný systém MB.OS. Potom bude nasledovať svetová premiéra našej novej plnoelektrickej GLC, ktorá predstavuje prelom v našom segmente stredne veľkých vozidiel. To ona je tým plnoelektrickým vozidlom SUV, na ktoré naši zákazníci čakali.“ Povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG. Technický riaditeľ, vývoj a nákup.
V čase zavedenia CLA bude vo všetkých nových vozidlách od značky Mercedes-Benz fungovať náš vlastný operačný systém MB.OS, ktorý je postavený na architektúre Chip-to-Cloud a pokrýva infotainment, automatizované jazdenie, komfort ako aj jazdenie a nabíjanie. Mercedes-Benz si tak zachová úplnú kontrolu nad všetkými snímačmi a aktuátormi a zabezpečí výnimočný zážitok z produktu. Operačný systém MB.OS je škálovateľný pre každý segment a možno ho prispôsobiť potrebám každého regiónu. Napríklad na západných trhoch bude Mercedes-Benz používať navigáciu Google, v Číne AMAP a v Kórei TMAP.
V portfóliu hnacích ústrojenstiev pre akumulátorové elektrické vozidlá sa budú nachádzať vysokomodulárne elektrické pohony a akumulátory, ktoré sú škálovateľné pre všetky segmenty, vrátane nákladovo efektívnych akumulátorov LFP a pokročilých akumulátorov NMC, ako aj výkonné cylindrické akumulátorové články.
V prípade akumulátora vo vozidle CLA bolo možné v porovnaní s predchádzajúcim modelom znížiť náklady na kilowatthodinu o 30 %. Okrem toho budeme pracovať aj na vývoji chemického zloženia článkov a ďalších zlepšeniach v oblasti energetickej hustoty a nákladovej efektívnosti. Zmesi lítium-mangán-oxid (LMO)/NMC znížia náklady a zvýšia energetickú hustotu na úrovni NMC. Novovyvinutá jednotka elektrického pohonu 2.0 (EDU 2.0) ponúka vo všetkých segmentoch možnosti náhonu na dve a na všetky kolesá.
Na zabezpečenie rozsiahleho portfólia technicky vyspelých elektrifikovaných spaľovacích modelov má Mercedes-Benz už dnes k dispozícii kompletnú paletu perspektívnych motorov EU7 a prevodovky pre štyrvalcové až osemvalcové motory. Na vybraných trhoch naďalej ponúkame aj 12-valcové motory.
Mercedes-Benz vo svojich vozidlách, ktoré obsahujú vodou chladený superpočítač, aj naďalej nastavuje štandardy prostredníctvom najmodernejšej technológie vrátane nového systému riadenia elektronickým prenosom (Steer-by-Wire System) a kompletne integrovaného súboru technologických riešení. Prostredníctvom novej CLA zavádza spoločnosť Mercedes-Benz okrem systému MB.OS aj virtuálneho asistenta MBUX, ktorý ponúka multiagentové funkcie umelej inteligencie. Vďaka využitiu najnovších veľkých jazykových modelov (Large Language Modells, LLM) a začleneniu dialógovej a behaviorálnej umelej inteligencie je používateľský zážitok ešte proaktívnejší a bližší ľudskému správaniu. Vďaka približne hodinovej pamäti dokáže hlasový asistent prirodzene reagovať na dodatočné otázky.
Systém MB.OS podporuje aj ďalšiu úroveň automatizovaného jazdenia a v rámci toho aj navigáciu z bodu do bodu úrovne 2++, ktorá si poradí aj s komplexnou mestskou premávkou. Táto funkcia bude v novej CLA k dispozícii v Číne a USA. V Európe bude zavedená hneď, ako to bude legislatívne možné. Okrem toho sa zvyšujú aj rýchlosti pre vysokoautomatizované jazdenie podľa SAE úrovne 3. Aj naďalej je cieľom uviesť do konca desaťročia do prevádzky systém, ktorý umožní rýchlosť 130 km/h. Spoločnosť Mercedes-Benz bola prvým medzinárodným výrobcom automobilov, ktorý získal schválenie na testovanie plnoautomatizovaného jazdenia podľa SAE úrovne 4 v Pekingu na vyhradených mestských cestných komunikáciách a diaľniciach.
Trieda S zostáva vo svojom segmente neohrozeným lídrom na trhu a značka Mercedes-Benz naďalej vedie v segmentoch vozidiel s cenou 1 milión RMB a viac. V Číne sa nachádza najväčšia a najsilnejšia výskumná a vývojárska sieť Mercedes-Benz mimo Nemecka. Lokálne zariadenia v Pekingu a Šanghaji využívajú miestny ekosystém a dodávateľské prostredie. Mercedes-Benz tak môže prepojiť svoje vysoké štandardy s rýchlym tempom vývoja v Číne. Mercedes-Benz už stanovuje štandardy v navigácii s navigáciou na úrovni jazdných pruhov a 3D mapami.
Zdokonaľovaním čínskej výskumnej a vývojárskej siete dokáže spoločnosť Mercedes-Benz zvýšiť inteligenciu svojich produktov a súčasne výrazne znížiť komplexnosť a náklady. Produkty pre čínsky trh sa vyvíjajú lokálne a sú vybavené špecifickými aplikáciami a obsahmi, ku ktorým patrí špecializovaný infotainment a automatizované jazdné funkcie. V rámci oznámenej produktovej ofenzívy bude k dispozícii sedem modelov, ktoré boli špeciálne vyvinuté pre Čínu, vo všetkých segmentoch a so všetkými druhmi pohonu. Napriek náročnému roku 2024 dosiahli spoločné aktivity značky Mercedes-Benz v Číne vysokú ziskovosť. Mercedes-Benz spoločne so svojím partnerom plánuje optimalizovať spoločný podnik BBAC. Presnejšia lokalizácia dielov v čínskom dodávateľskom reťazci je snahou o zníženie materiálových nákladov o 10 %. Znížiť by sa mali aj variabilné náklady na výrobu a fixné náklady. Vyhodnocujú sa aj potenciálne úpravy siete obchodníkov a miest výroby.
Mercedes-Benz uprednostňuje globálne zdroje výskumu a vývoja s jasným zameraním na zákazníka. Spoločnosť bude naďalej investovať do súboru technologických riešení Mercedes-Benz, aby si obhájila a ešte viac posilnila svoje vedúce postavenie v oblasti softvéru a hardvéru. Vertikálna integrácia systému MB.OS pritom umožňuje nepretržitý, iteratívny prístup k vývoju produktov s veľkým dôrazom na softvér. Vďaka použitiu digitálnych nástrojov dosahuje Mercedes-Benz vyššiu efektívnosť pri používaní hardvéru a testovacích autoparkov.
V súvislosti s produktovou ofenzívou dosiahnu investície svoj vrchol v roku 2025 a od roku 2026 budú klesať. Väčšina investícií do rodiny vozidiel CLA, elektrickej GLC a elektrickej Triedy C, ako aj do modelov AMG.EA bude ukončená v rámci uvedenia na trh v roku 2027. Investície do technológie spaľovacích motorov budú naďalej obmedzované krokmi na znižovanie komplexnosti hnacieho ústrojenstva a použitím inteligentnej modularizácie medzi špičkovými plnoelektrickými a elektrifikovanými modelmi spaľovacích motorov. Vysokoefektívny štvorvalcový motor pre CLA bol vyvinutý a skonštruovaný interne. Tento motor sa industrializuje v spolupráci s partnerom v Číne.
Výroba: Mercedes-Benz Group prispôsobuje svoju nákladovú základňu celým radom opatrení. Spoločnosť plánuje, že do roku 2027 zníži náklady na výrobu o 10 %, pričom v predchádzajúcich rokoch upravila svoju nominálnu výrobnú kapacitu. To malo okrem iného za následok ukončenie spolupráce so závodmi Hambach (Francúzsko), Iracemapolis (Brazília), ako aj so závodmi CKD v Rusku a Indonézii. Závod na výrobu hnacích ústrojenstiev v Poľsku bude prestavaný na budúce miesto výroby vanov. Predaj závodu na výrobu vanov v Argentíne je ďalším krokom k úprave globálnej výrobnej štruktúry. Keď sa rozbehne produktová ofenzíva, globálna kapacita výroby osobných motorových vozidiel sa do roku 2027 zníži z 2,5 milióna jednotiek v roku 2024 na 2 až 2,2 milióna jednotiek, pričom sa zachová možnosť flexibilného nového nastavenia. Zatváranie výrobných závodov v Nemecku sa nepredpokladá. Kapacita výroby nemeckých výrobných závodov sa bude v priemere pohybovať na úrovni 300 000 jednotiek. Jeden model z kľúčového segmentu doplní portfólio výroby v závode Kecskemét (Maďarsko). Vďaka zvýšenej kapacite je možné využívať náklady na produkčné faktory, ktoré sú v porovnaní s Nemeckom nižšie o približne 70 %. Spoločnosť Mercedes-Benz bude využívať digitalizáciu a umelú inteligenciu na vlastné účely, aby mohla pri plánovaní výroby presadzovať prístup „digitalizácia na prvom mieste“. Vďaka využívaniu digitálnych dvojčiat môže Mercedes-Benz naplánovať prípadné presuny modelov medzi výrobnými závodmi vrátane doby nábehu výroby a prestavby fabrík bez nutnosti prerušiť výrobu na dlhší čas.
Lokalizácia: do roku 2027 sa podiel lokálnej výroby zvýši zo 60 % na 70 %. Ďalší model z kľúčového segmentu by sa mohol alokovať v USA a do polovice roku 2026 sa bude v Číne vyrábať dlhá verzia vozidla GLE.
Materiálové náklady: dodávatelia vedú dialóg s našimi nákupnými a inžinierskymi tímami s cieľom znížiť materiálové náklady prostredníctvom ambicióznych cieľov a navrhnúť konštrukčné diely tak, aby bolo možné znížiť náklady štandardizáciou a technickým vylepšovaním. Výsledkom je ešte skoršia a hlbšia integrácia kľúčových dodávateľov do nášho procesu vývoja. Materiálové náklady sa budú znižovať spoločne v úzkej spolupráci s našimi dodávateľmi. Program BEAT26 sa v tomto kontexte zameriava na dlhodobé a trvalo udržateľné zmeny v štruktúrach nákladov spoločnosti a jej partnerov.
Fixné náklady: v rokoch 2019 až 2024 sa spoločnosti Mercedes-Benz podarilo znížiť fixné náklady upravené o infláciu o 19 %. V nasledujúcich troch rokoch sa plánuje ďalšie zníženie o viac ako 10 %. V tejto súvislosti prebiehajú okrem iného aj konštruktívne rozhovory s podnikovou radou. Okrem toho sa vyhodnocujú možnosti užšej spolupráce medzi odbytovou organizáciou Mercedes-Benz a odbytovou organizáciou Financial Services, aby bolo možné obslúžiť zákazníkov na rôznych miestach kontaktu ešte efektívnejšie. Dodatočne k predaju vlastných pobočiek koncernu v Nemecku sa spoločnosť pokúsi znížiť počet vedúcich pozícií, posilniť digitalizáciu a využívanie generatívnej umelej inteligencie na zjednodušenie procesov.
„V rámci prípravy spoločnosti na ešte dynamickejšie geopolitické prostredie, ako aj na náročné trhové podmienky sa celoplošne zintenzívnia opatrenia na zvýšenie efektivity. Vďaka silnej podstate produktu a plánovanej produktovej ofenzíve má Mercedes-Benz dobrú východiskovú pozíciu na nové nastavenie svojej prevádzky a v blízkej budúcnosti môže znovu dosiahnuť dvojciferné marže.“ Povedal Harald Wilhelm, člen predstavenstva pre financie spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.
Porsche Taycan Turbo GT bola okruhu rýchlejšie ako 911 Turbo S9. Marec 2025
S modelom Taycan Turbo GT chcelo Porsche vyrobiť najrýchlejší cestný elektromobil. Má množstvo rekordov na kolo, ktoré dokazujú jeho silu, a pred niečo vyše mesiacom pridal do svojej zbierky ďalší. Továrenský jazdec Porsche Felipe Nasr zajazdil na brazílskom okruhu Interlagos čas 1:42,1 na Porsche Taycane Turbo GT, čo je rekord pre sériové, elektrické, luxusné, športové autá.
Pre určitý kontext, najrýchlejším cestným autom na benzín v okolí Interlagosu je 911 GT2 RS vybavený ovládacou súpravou Manthey Racing. Toto auto dosiahlo koncom minulého roka čas 1:36,967. Porsche však tiež poznamenáva, že bežné luxusné, športové auto Porsche 911 Turbo S dosiahlo na trati čas 1:43,087 a starý Taycan Turbo S dosiahol v roku 2022 čas 1:49,8. Keď vezmete do úvahy hmotnosť Porsche Taycan Turbo GT takmer 2.267 kg, je to extrémne pôsobivý čas na kolo.
Samozrejme, že Nasr za volantom pomáha. Len niečo vyše týždňa predtým bol súčasťou tímu Porsche, ktoré celkovo vyhral 24 hodín Daytony s vozidlom 963 GTP.
A Porsche Taycan Turbo GT prináša veľa výkonu. Keď potiahnete pádlo na pravom volante, získate 1 019 koní na 10 sekúnd, čo pomáha na rovinkách. Turbo GT má tiež super lepkavé pneumatiky Pirelli P-Zero Trofeo RS a šikovný systém odpruženia Porsche Active Ride, ktorý odvádza neuveriteľnú prácu pri práci so všetkými štyrmi pneumatikami za každých okolností. Tento konkrétny model má balík Weissach, ktorý pridáva zadné krídlo a odstraňuje zadné sedadlo pre úsporu hmotnosti.
Luxusné, športové auto Porsche Taycan Turbo GT má tiež rekord na kolo cestného elektromobilu na Laguna Seca a rekord vo výrobe štvordverových vozidiel na Nürburgring Nordschliefe.
zdroj: motor1.com
Základná verzia Audi A6 (2025) nemá displej spolujazdca8. Marec 2025
Základný model nového Audi A6 (2025) má zvláštnu dizajnovú voľbu, ktorú majú rovnako aj luxusné, športové autá Audi A5. Ide o voliteľnú obrazovku spolujazdca, ktorá je za príplatok, pričom bez nej vyzerá interiér samozrejme horšie.
Je jasné, že Audi naozaj chce, aby sa zákazníci rozhodli pre 10.9-palcový displej. Mohli sme dúfať, že luxusné, športové autá Audi A6 budú mať aj tento displej v základe, žiaľ nie. Rovnako ako v prípade Audi A5, automobilka tvrdí, že dotyková obrazovka je “dokonale integrovaná do dizajnu palubnej dosky”, ale to je diskutabilné. Jeho úlohou je liečiť nudu tým, že umožňuje cestujúcemu sediacemu vedľa vodiča prístup na webové stránky a streamovanie video obsahu. Okrem toho môže osoba vyhľadať aj najbližšiu čerpaciu stanicu.
Obsah tretej obrazovky zostáva skrytý za volantom vďaka režimu ochrany osobných údajov. Keď si vozidlo všimne, že nie je žiadny spolujazdec alebo sa displej nepoužíva, zobrazí sa namiesto neho obrázok. Na základnom Audi A6 vám však zostane lesklý čierny plastový panel – možno jemná pripomienka, že lepšia voľba by bola zaplatiť Audi navyše za obrazovku.
Dokonca aj s displejom spolujazdca zostáva jeden problém – hrubé rámy, ktoré pripomínajú viac smartfóny a tablety zo začiatku roku 2010 ako moderné luxusné, športové autá. Hlavná 14,5-palcová obrazovka infotainmentu a 11,9-palcový digitálny prístrojový panel sú tiež obklopené lesklým čiernym plastom, ktorý vyzerá skôr objemne ako prémiovo. Rovnaký dizajn sa prenáša aj na elektrické modely, pretože Audi A6 E-Tron tiež veľkoryso využíva lesklé plasty okolo svojich obrazoviek.
Keď v najbližších týždňoch dorazí nový sedan A6, aj on sa vzdá tretej obrazovky a nechá cestujúceho, aby sa pozeral na to, čo je v podstate prázdne tlačidlo. Audi sa však zaviazalo zlepšiť. Nemci nedávno uznali, že kvalita interiéru sa v posledných rokoch zhoršila a sľúbili, že kabíny budúcich áut budú krajšie.
To však ešte viac zvýši ceny, pričom automobilka z Ingolstadtu vyjadrila svoj zámer posunúť sa na vyšší trh s rizikom predaja menšieho počtu áut.
zdroj: motor1.com
Volkswagen ID.Every1 je lacný elektromobil aký VW nutne potrebuje7. Marec 2025
Výrobcovia automobilov musia predávať lacnejšie elektrické vozidlá, ak chcú za volant elektromobilov posadiť viac ľudí. Volkswagen má v úmysle riešiť nedostatok modelov na spodnej úrovni dvoma novými položkami: ID.2 a ID.1. Koncept ID.2all má ukážku prvého z nich a bude stáť menej ako 25 000 EUR vo výrobnej podobe. Posledný menovaný, ktorý dnes debutuje aj ako koncept, bude mať vyvolávaciu cenu približne 20 000 EUR, keď sa dostane na montážnu linku.
Volkswagen ID. Every1 je oknom do blízkej budúcnosti nepriamej náhrady za e-up!, ktorý VW vyradil už v roku 2023. Je však podstatne väčší ako malý elektrický hatchback. Nový koncept meria 3880 mm spredu dozadu, vďaka čomu je o 280 mm dlhší ako zaniknutý e-up! Stále je o 170 mm kratší ako ID2.2all, čo sme už spomenuli. S výškou 1490 mm a šírkou 1816 mm je nový koncept v porovnaní s ID.2 o niečo nižší a užší.
Aj keď ide o koncept, neočakávame žiadne zásadné zmeny pre sériový model. Finálna verzia bude mať predné a zadné stierače, väčšie zrkadlá, parkovacie senzory a podobne. Do ID. Every1 je zapečená určitá dizajnová DNA prvej generácie Golfu. Plochá línia pásu odkazuje na klasický Mk1 Giorgetta Giugiara, zatiaľ čo čierny rám zadného lesku nadväzuje na pôvodný hot hatch GTI z roku 1976.
Aj keď ide o malé auto, 19-palcové originál disky Volkswagen nemusia nevyhnutne vyzerať prehnane. Dúfame, že pre tých, ktorí uprednostňujú jazdný komfort a extra dojazd pred športovejším vzhľadom, bude ponúknutá menšia súprava. V dobe znižovania nákladov, najmä vo VW Group, si budeme musieť počkať, či bude mať sériový model nabíjacie porty na oboch predných blatníkoch.
Interiér má za cieľ poskytnúť toľko priestoru ako benzínové Polo, čo je možné vďaka vynikajúcemu baleniu, ktoré môže poskytnúť iba elektromobil jazdiaci na vyhradenej platforme. Dovnútra sa zmestia štyria ľudia, zatiaľ čo batožinový priestor meria 305 litrov, čo je na auto v tomto segmente viac než slušné.
Jedna vec, ktorá nás znepokojuje, je informačno-zábavný systém, ktorý dominuje palubnej doske. Nie samotná veľká dotyková obrazovka, ale “mozgy” za ňou. VW hovorí, že ID.1 bude prvým výrobným modelom skupiny, ktorý využíva novú softvérovú architektúru. Vzhľadom na problémy, ktoré mali niektoré produkty VW v posledných rokoch, vrátane luxusných, športových automobilov koncernu VW, by sme nemuseli nevyhnutne chcieť byť medzi prvými používateľmi.
Potom je tu toto vyhlásenie o tom, že auto je vybavené “novými funkciami počas celého životného cyklu, ak si to jeho používatelia želajú”. Čítanie medzi riadkami naznačuje, že Volkswagen ID.1 bude ponúkaný s predplatným na odomknutie funkcií, ktoré sú inak blokované za paywallom. Pozitívnejšie je, že sme radi, že VW sa stále chystá nainštalovať samostatný, aj keď malý prístrojový panel. Pod veľkou obrazovkou je viditeľných niekoľko klávesových skratiek spolu so správnymi tlačidlami na dvojramennom volante.
Ak vás zaujíma krabica medzi prednými sedadlami, je to odnímateľný Bluetooth reproduktor. Ďalšou elegantnou funkciou je stredová konzola, ktorá sa posúva vpredu a dozadu sedením na koľajnici, podobne ako v oveľa väčšom minivane ID. Na strane spolujazdca palubnej dosky sa nachádza aj koľajnica, na ktorú môžete pripevniť tablet alebo policu, ktorá slúži aj ako stôl.
Volkswagen ID.1 bude založený na rovnakej platforme MEB s pohonom predných kolies ako jeho väčší brat ID.2. Jeden motor konceptu namontovaný na prednej náprave produkuje skromných 94 koní, čo stačí na maximálnu rýchlosť 130 km/h. Aj keď sa veľkosť batérie nespomína, VW sľubuje minimálny dojazd 250 km.
VW plánuje uviesť Volkswagen ID.2 na budúci rok a ID.1 v roku 2027. Väčší z dvoch elektromobilov splodí aj luxusné, športové autá GTI a crossover ID.2X. Výkonný model už predstavil koncept ID. GTI, zatiaľ čo robustná verzia sa dostane do pozornosti v septembri tohto roku na IAA Mobility Show 2025 v Mníchove.
zdroj: motor1.com
Nový Mercedes-AMG C63 nedostane motor V86. Marec 2025
Napriek čoraz prísnejším emisným predpisom Mercedes-Benz minulý týždeň prisľúbil, že si vo svojom portfóliu ponechá motor V8. Dokonca aj luxusné, športové autá Mercedes-Benz S si ponechajú svoj motor V12 na určitých trhoch. Osemvalcový motor bol upravený tak, aby spĺňal nadchádzajúcu normu Euro 7, takže jeho budúcnosť je bezpečná. Súčasne má AMG na ceste “elektrifikovaný V8 novej generácie”. Nová správa ale tvrdila, že motor nie je určený len pre budúce luxusné, športové autá Mercedes-AMG, ale aj pre súčasný C63.
Nový V8, ktorý by mohol mať premiéru koncom tohto roka v CLE63, sa podľa britského magazínu Autocar údajne dostane na vrchol v zostave triedy C už v roku 2026. Špecialistka na komunikáciu AMG Catrin Dunz-Ludwig bola ochotná potvrdiť iba existenciu nového V8: “Môžeme potvrdiť, že AMG vyvíja nový motor V8. Žiadame vás však o pochopenie, že nekomentujeme podrobný plán zavádzania.” Neskôr ale potvrdila, že nové luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63 v skutočnosti nedostanú motor V8, na rozdiel od predchádzajúcich správ. Ostatné luxusné, športové autá Mercedes-AMG stále dostanú nový V8, no nie je jasné, čo spoločnosť plánuje pre svoj aktualizovaný C63.
Medzitým má byť vysokovýkonný sedan zrejme budúci rok aktualizovaný, čo bude zahŕňať vypustenie toľko kritizovaného štvorvalcového motora. Nová pohonná jednotka údajne súvisí s existujúcim 4.0-litrovým motorom s dvojitým turbodúchadlom, ale s plochým kľukovým hriadeľom, ktorý si nadšenci AMG budú pamätať z GT Black Series.
zdroj: motor1.com
Úplne nový model Audi A6 (2025) debutuje zatiaľ ako Avant5. Marec 2025
Nová generácia Audi A6 debutuje striktne ako kombi, ale budúci mesiac budú predstavené aj luxusné, športové autá Audi A6 s karosériou sedan. Medzitým sa na scénu dostáva model s dlhou strechou.
Ako je už pomerne známe, tieto luxusné, športové autá mali mať pôvodne iné meno. Značka so sídlom v Ingolstadte mala v úmysle premenovať ich na A7 Avant ako súčasť prepracovanej nomenklatúry s nepárnymi číslami pre spaľovacie autá a párnymi číslami označujúcimi elektromobily. Od tejto stratégie sa už upustilo.
Na rozdiel od plne elektrického Audi A6 Avant E-Tron vynecháva tému rozdelených svetlometov, ktorá sa v posledných rokoch stala trendovou medzi výrobcami automobilov. Nemôžeme si nevšimnúť radary/senzory v spodnej časti mriežky chladiča a želáme si, aby jedného dňa automobilky našli lepší spôsob, ako ich integrovať. Vzadu sú koncovky výfuku veľmi skutočné, pričom Audi tvrdí, že už nebude na svoje luxusné, športové autá inštalovať falošné výfuky.
S koeficientom odporu vzduchu 0,25 je nové Audi A6 Avant najaerodynamickejším Audi kombi so spaľovacím motorom vôbec. Elektrické kombi E-Tron, ktoré sme už spomenuli, je ešte klzkejšie, s CD len 0,24. V Európe bude základný model sedieť na 18-palcových zliatinových kolesách, ktoré sa pre luxusnejšie verzie zvýšia na 21-palcové kované originál disky Audi s trojfarebným dizajnom.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa nové kombi A6 natiahlo o 5,8 cm na 498,8 cm. Rázvor meria 292,6 cm, čo je prakticky identické s jeho predchodcom. Okrem zrkadiel je šírka tesne pod 188 cm, čo zodpovedá odchádzajúcej generácii “C8″.
Keď naskočíte dovnútra, podoba s nový modelom Audi A5 Avant je znateľná. Zdá s, že tieto dve luxusné, športové autá sú vystrihnuté z rovnakej látky, až po voliteľnú 10.9-palcovú obrazovku spolujazdca. Veľký 14,5-palcový infotainment a 11,9-palcový digitálny displej vodiča majú rovnakú veľkosť ako na A5. Niektoré veci však nevidíme, ako napríklad dodatočná zvuková izolácia oproti starej A6, ktorá sa zvýšila o 30% bez navýšenia hmotnosti. Inžinieri urobili niečo navyše, aby utesnili okná a dvere pevnejšie ako predtým a pridali voliteľné akustické zasklenie zadných dverí.
Audi A6 Avant má novo vyvinuté držiaky motora a prevodovky na zníženie hluku a vibrácií. Audi tiež vylepšilo zuby prevodovky dvojspojkovej automatickej prevodovky, aby znížilo hluk, ktorý vydáva skriňa S Tronic. Luxusné, športové autá objednané s 19-palcovými kolesami alebo väčšími navyše dostávajú tlmiče hluku s penovými krúžkami na zníženie vibrácií vzduchu v pneumatike.
V závislosti od verzie dokáže Audi A6 Avant pohltiť až 17,7 kubických stôp nákladu za zadnými sedadlami so štandardným systémom koľajníc pre väčšiu praktickosť. Zložte lavicu s rozdelením 40:20:40 a objem vyskočí na 54.1 kubických stôp. Dokonca aj základný model má štandardne elektrické dvere batožinového priestoru spolu s projekčným svetlom pod nárazníkom, ktoré ukazuje, kde je potrebné urobiť gesto nohou na otvorenie/zatvorenie dverí batožinového priestoru.
Veľké panoramatické okno, ktoré maximálne využíva veľkorysú strechu, sa stlačením tlačidla zmení z priehľadného na nepriehľadné. Má deväť segmentov, ktoré tvoria rôzne vzory, striedavo od priehľadných po nepriehľadné. Audi túto funkciu nazýva “digitálna opona”, ktorá dáva majiteľom možnosť vybrať si medzi zaplavením interiéru svetlom, vytvorením slnečnej clony alebo kombináciou oboch.
Základné Audi A6 Avant (2025) v Európe má preplňovaný 2.0-litrový benzínový motor s výkonom 201 koní. Štvorvalec pracuje na aktualizovanom Millerovom cykle a posiela výkon výlučne na predné kolesá, pretože sa nemôžete rozhodnúť pre Quattro. Ekonomickejší 2.0 TDI s mild-hybridnou technológiou má identických 201 koní, ale väčší krútiaci moment. Dieselový motor je možné mať s pohonom predných alebo všetkých kolies.
Pre extra výkon je tu väčší 3.0-litrový V6 so 48V technológiou pre top model s odznakom A6. Má výkon 362 koní, čo zhodou okolností zodpovedá výkonu, ktorý majú aj luxusné, športové autá Audi S5 Avant. So šesťvalcovým motorom trvá novému modelu A6 Avant 4,7 sekundy, kým z pokoja dosiahne rýchlosť 100 km/h. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzený na 250 km/h.
Ako si viete predstaviť, štvorvalcové modely sú oveľa pomalšie. Benzínový model zrýchľuje za 8,3 sekundy. Diesel to zvláda za 7.9 sekundy alebo 7 sekúnd, ak sa chystáte na Quattro. Maximálna rýchlosť pre štvorvalcové konfigurácie sa pohybuje okolo 240 km/h. Logika nám hovorí, že sa plánuje nový S6 Avant, ideálne krátko po ňom budú nasledovať aj luxusné, športové autá Audi RS6 Avant novej generácie.
Medzi ďalšie vylepšenia, ktoré stoja za zmienku, patrí riadenie zadných kolies, adaptívne vzduchové odpruženie a brake-by-wire. Za príplatok môže byť verzia V6 vybavená diferenciálom Quattro Sport, ktorý plne rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá, zostruje ovládateľnosť a poskytuje príjemnejší zážitok z jazdy. Platforma MLB Evo je preč, nahradená Premium Platform Combustion (PPC), ktorú používa aj jej súrodenec Audi A5.
Audi tento mesiac otvára knihy objednávok v Európe. Doma v Nemecku začína model na cene 58.000,- EUR so štvorvalcovým benzínovým motorom. Nafta začína na cene 61.700,- EUR. Výroba prebieha v továrni Neckarslum spolu s mechanicky príbuzným Audi A5 Avant.
zdroj: motor1.com
Volkswagen postavil ďalšie malé SUV4. Marec 2025
Toyota si drží korunu najvyššieho predaja áut od roku 2020, keď predbehla Volkswagen. Nemecká automobilka sa snaží situáciu otočiť vsadením na ďalší model SUV. Aj keď sme si mysleli, že už nezostáva miesto pre ďalší model SUV, VW nám dokazuje, že sa všetci mýlime. Volkswagen Tera je základná ponuka primárne určená pre Brazíliu a Argentínu, kde sa boj o subkompaktné crossovery len začína.
Nie ste sami, ak si myslíte, že vyzerá ako zmenšený Tiguan. Bol tu použitý typický konzervatívny štýl VW, ale v zmenšenej podobe. Dizajnérsky tím sa pokúsil okoreniť veci umiestnením veľkonočného vajíčka pod zadný stierač, kde sú do skla integrované siluety Beetle, Gol a Tera. Výbavy vyššej triedy majú dvojfarebné kolesá a kontrastnú čiernu strechu, ale neexistujú žiadne svetelné lišty aké používajú luxusné, športové autá Volkswagen.
Hoci technické špecifikácie neboli zverejnené, vieme, že najnovší crossover Wolfsburg je menší ako Taos predávaný v Spojených štátoch. Očakáva sa, že bude umiestnený pod T-Cross a Taigo/Nivus veľkosťou a cenou. Tieto dva modely sa predávajú aj v Brazílii, ale VW sa neobáva potenciálneho prekrývania medzi nimi, ktoré by kanibalizovalo predaj.
Rovnako ako exteriér, aj kabína hrá s dizajnom na istotu. Namiesto spoliehania sa na centrálnu obrazovku vidíme samostatné ovládacie prvky pre nastavenie klimatizácie. Dotykový panel pre HVAC však pripomína faceliftované luxusné, športové autá Volkswagen Arteon predtým, ako sa pred pár mesiacmi prestali vyrábať. Sme radi, že vidíme normálne tlačidlá na volante Tery a správnu páku ručnej brzdy. Skupina VW používa tento spínač na ovládanie svetiel už desaťročia, nie že by sme sa sťažovali.
Energiu zabezpečí obvyklý preplňovaný 1,0-litrový trojvalcový motor spojený s automatickou prevodovkou. Manuálna prevodovka je pravdepodobne vyhradená pre lacnejšie verzie Tera. Malý crossover VW je založený na lacnej verzii platformy MQB A0 a bude k dispozícii výlučne s pohonom predných kolies.
Keď sa Volkswagen Tera, vyrobený v Brazílii, začne predávať koncom tohto roka, bude konkurovať iným lacným subkompaktným crossoverom, ako sú Fiat Pulse, Citroën Basalt a Renault Kardian.
zdroj: motor1.com
Elektrický superšport AMG príde už čoskoro3. Marec 2025
Mercedes bude v najbližších rokoch mimoriadne zaneprázdnený. Nemecká luxusná značka má v úmysle uviesť na trh 17 elektrických vozidiel a 19 modelov so spaľovacími motormi. Portfólio bude prepracované o čerstvé produkty, od úplne nového CLA až po faceliftované luxusné, športové autá Mercedes-Benz S. Nové prírastky budú zahŕňať elektrické sedany triedy C a E a menšiu triedu G. Divízia AMG je tiež zaneprázdnená dvojicou elektromobilov na mieru.
Výkonnostná divízia so sídlom v Affalterbachu by mohla mať na ceste viac. Okrem už dráždeného elektrického sedanu a SUV by sa dalo naplánovať oveľa vzrušujúcejšie vozidlo. Autocar uvádza, že koncepčné luxusné, športové auto bude odhalené do polovice roka 2025. Očakáva sa, že horúci elektromobil bude využívať elektromotory s axiálnym tokom, ktoré budú poháňať aj špecializované luxusné, športové autá sedan a SUV AMG, ktoré sme práve spomenuli. Prvý z nich bude nepriamym nástupcom 4-dverového kupé GT, keď sa začne predávať v roku 2026, pričom druhý bude čoskoro nasledovať.
Motory vyvinula spoločnosť Yasa vlastnená Mercedesom, ktorá dodáva svoj hardvér aj pre Lamborghini Temerario a Revuelto. Jaguar C-X75 využíval štvormotorové nastavenie od Yasa a nedávno aj koncept Vision One-Eleven. Horúci nový elektromobil vraj nadobudne podobu po koncepte z roku 2023, ktorý vzdal hold sérii experimentálnych prototypov C111 zo 1970. rokov, z ktorých niektoré mali rotačné motory.
Zasvätenec Mercedes-Benz citovaný Autocarom hovorí, že nový koncept elektrického superauta nie je “vzdialený milión kilometrov” od One-Eleven. Batéria novej generácie, potenciálne polovodičovej odrody, by mohla dodávať energiu do motorov s axiálnym tokom. Len minulý týždeň sa na testovanie vydal prototyp EQS s polovodičovými batériami, ktorý sľubuje maximálny dojazd viac ako 1 000 kilometrov.
Koncept superauta však nebude o prekonávaní dlhých vzdialeností na jedno nabitie. Túto úlohu získal Vision EQXX, alias “najefektívnejší Mercedes-Benz vôbec”. Hovorí sa, že nemenovaný horúci elektromobil je o výkone a možno získa korunu pre najrýchlejšie zrýchľujúce, luxusné, športové auto AMG vôbec. Musel by zosadiť z trónu GT 63 S E Performance, ktorému trvá 2,8 sekundy, kým dosiahne rýchlosť 100 km/h, čo je o desatinu sekundy rýchlejšie ako silné AMG One.
Stroj s motorom F1 sa objavuje v prezentácii vedľa budúcej vlajkovej lode AMG, ktorá sa skrýva pod krytom auta. Obrázok vyššie bol zverejnený pred niekoľkými dňami v oficiálnom dokumente s názvom “Mercedes-Benz Group Roadshow FY2024″. Tajomné vozidlo predstavuje “ďalšiu kapitolu” rodu, ktorý zahŕňa ikony ako modely CLK GTR a Black Series.
Zatiaľ čo správa hovorí striktne o koncepte, Mercedes-AMG už možno naznačuje sériovú verziu: “Ďalšia legenda sa už pripravuje.” Ak sa koncept v nasledujúcich mesiacoch zastaví, je nepravdepodobné, že by cestný model dorazil čoskoro potom. Logika nám hovorí, že sa ho dočkáme najskôr v roku 2027.
zdroj: motor1.com