Novinky
Na cestách stále jazdí 90% všetkých vyrobených Ferrari1. November 2024
Ferrari a spoľahlivosť nie sú dve slová, ktoré musia ísť ruka v ruke. Ale keď si uvedomíte, že koľko z týchto luxusných, športových automobilov skončí ako kráľovné garáže, nie je také šokujúce počuť, že 90% všetkých Ferrari, ktoré boli kedy vyrobené, je stále na cestách.
Toto číslo pochádza od vedúceho ojazdeného programu Ferrari, Andrea Sciolettiho. Scioletti oznámil túto štatistiku počas certifikovaného programu Ferrari Approved v Maranelle minulý týždeň za účasti členov médií.
“Viac ako 90% celkovej produkcie Ferrari – viac ako 300 000 áut – je stále na cestách,” povedal Scioletti médiám. ”Ojazdené, luxusné, športové autá Ferrari sú často hlavným vchodom pre [nových] ľudí, ktorí pristupujú k značke Ferrari. Z tohto dôvodu sme vytvorili niekoľko programov na zachovanie zážitku… áut v priebehu času.”
Ferrari má viacero programov pre svoje nové aj použité luxusné, športové autá v snahe udržať ich na cestách. Automobilka ponúka neobmedzenú záruku na takmer každé nové, luxusné, športové auto a Ferrari dokonca ponúka úplne nové diely pre svoju klasiku.
Scioletti zdôraznil, že mnohí majitelia pristupujú k značke po prvýkrát prostredníctvom ojazdeného programu Ferrari, Ferrari Approved, ktorý v podstate obnovuje použité modely späť do továrenského stavu. Automobilka potom ponúka záruku na tieto autá až 24 mesiacov pre modely, ktoré sú staré 16 rokov (alebo 125.000 km) alebo novšie.
Toto 90% číslo patrí medzi najvyššie zo všetkých značiek automobilov. Odhaduje sa, že viac ako 80% všetkých modelov Toyota predaných pred viac ako 20 rokmi je stále na cestách. Odhaduje sa tiež, že Porsche má asi 70% všetkých svojich luxusných, športových áut stále na cestách. Aj keď, aby sme boli spravodliví, obaja títo výrobcovia automobilov výrazne predbehli Ferrari vo svojich desaťročiach výroby automobilov. V každom prípade je číslo Ferrari pôsobivé. Ako vám spoločnosť povie, Ferrari je navždy.
zdroj: motor1.com
Nikdy sa nedostal do výroby, teraz je Jaguar C-X75 tu (opäť)31. Október 2024
Superauto značky Jaguar, ktoré nikdy neexistovalo, Jaguar C-X75, malo premiéru ako koncept na autosalóne v Paríži v roku 2010. Krátko nato bola oznámená produkčná verzia, ktorá sa však kvôli globálnej recesii nikdy neuskutočnila. To však nebol koniec príbehu Jaguar C-X75. Nádherné, luxusné, športové auto si zahralo vo filme James Bond Spectre z roku 2015 a začiatkom tohto roka muž, ktorý auto navrhol, debutoval v pouličnej legálnej konverzii. Teraz Ian Callum dokončil ďalšiu.
Rovnako ako originál, aj toto je jedno zo siedmich kaskadérskych áut vyrobených spoločnosťou Williams Advanced Engineering pre model 24. dielu filmu Jamesa Bonda. Po ukončení natáčania boli štyri prototypy predané súkromným kupcom. Callumova rovnomenná spoločnosť mala príležitosť opäť pracovať na jednom z týchto áut po tom, čo premenila podvozok 007 na stroj legálny pre cestnú premávku. Tentoraz sa dizajnér C-X75 snažil ešte viac priblížiť podvozok 001 k tomu, čo by toto luxusné, športové auto bolo, keby ho Jaguar postavil pred desiatimi rokmi.
Dokončenie karosérie Willow Green trvalo viac ako 1 000 hodín, čo zahŕňalo implementáciu aktívnej aerodynamiky, ktorá sa spustí pri rýchlosti 60 km/h. Ďalším pozoruhodným vylepšením je pridanie hydraulického zdviháka na prednú nápravu, ktorý umožňuje vozidlu odstraňovať výmole a spomaľovače bez rizika poškodenia jeho vzácneho podvozku. Keď je čas zastaviť, je tu vzduchová brzda. Nový softvér zlepšuje kvalitu jazdy po tom, čo Jaguar C-X75 dostal poznávaciu značku.
Rovnako ako ostatné kaskadérske autá postavené pre Spectre, aj tento C-X75 používa preplňovaný 5.0-litrový motor V8 od Jaguaru. Pôvodný koncept mal úplne inú hnaciu sústavu, pretože používal preplňovaný 1,6-litrový štvorvalcový motor s dvojitými elektromotormi na každej náprave. V tejto novej prestavbe smeruje stredne umiestnený osemvalcový motor svoj výkon na zadnú nápravu prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Vo vnútri je to oveľa civilizovanejšie ako prvá konverzia, ktorú sme videli vo februári. Tri okrúhle obrazovky na stredovej konzole nám pripomínajú luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon. Callum Designs nainštaloval nový volant vyrobený z pevného hliníkového polotovaru. K dispozícii je dokonca aj bezdrôtové nabíjanie smartfónu, konektivita Apple CarPlay a digitálne spätné zrkadlo. Na strešnej konzole sa navyše nachádza štartovacie tlačidlo a ďalšie ovládacie prvky.
Zdá sa, že toto je presne ten druh luxusného, športového auta, ktoré Jaguar potrebuje, aby sa vrátil do hry. Ale bohužiaľ, táto loď sa plavila pre spaľovacie motory. Značka vlastnená spoločnosťou Tata Motors prechádza na plne elektrickú energiu. Výroba väčšiny áut so spaľovacím motorom sa skončila pred znovuzrodením značky v roku 2025 ako ultraluxusného výrobcu automobilov iba pre elektromobily. Medzitým bol prechod podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Jag Rawdona Glovera ”veľmi frustrujúci”.
Tiež vám pripomenieme, že C-X75 nie je jedinou exotikou, ktorú zrekonštruoval Ian Callum a jeho tím. Krátko po odchode z Jaguaru do dôchodku, aby si v roku 2019 vytvoril vlastnú spoločnosť, dizajnér omladil pôvodný Vanquish špeciálnou edíciou 25 áut s viac ako 350 zmenami.
zdroj: motor1.com
Siedma generácia detského odrážadla Mercedes-Benz AMG30. Október 2024
Nápadná maska chladiča, výrazný predný nárazník a zadný difúzor, ako aj výrazné svetlomety, aké majú aj originálne luxusné, športové autá: Mercedes-Benz a Mercedes-AMG predstavujú siedmu generáciu detského odrážadla AMG. Ako predloha pre nové odrážadlo AMG opäť poslúžilo luxusné, športové auto z konštrukčnej rady GT z dielne Mercedes-AMG. S cieľom zlepšiť zábavu a ergonómiu bol dizajn nového odrážadla AMG GT kompletne prepracovaný.
Odrážadlo AMG je k dispozícii v dvoch variantoch: vo farbe hypermodrá (s osvetlením s LED) alebo slnečná žltá (bez osvetlenia). Na osvetlenom variante možno zapnúť osvetlenie (denné osvetlenie vpredu, zadné svietidlá vzadu) a smerovky na zmenu smeru jazdy vľavo a vpravo pomocou skupiny tlačidiel v kokpite. Na vytvorenie vysokokvalitného vzhľadu sú predné svetlomety a zadné svietidlá na oboch variantoch prekryté čírym sklom. Na riadenie slúži volant s dizajnom Mercedes-AMG. Na rozdiel od predchádzajúceho modelu sú maska chladiča, predný rozdeľovač prúdenia a zadný difúzor vyhotovené ako samostatné diely a nie ako nálepky. Hárok s nálepkami na displej, erb AMG na kapotu motora, hviezda na zadnú kapotu a satelitné tlačidlá na volant sú súčasťou rozsahu dodávky. Tiché pneumatiky s originálnym dizajnom Michelin zabezpečujú priľnavosť na asfalte a príjemne tiché odvaľovanie. Inšpirované originálnym vozidlom sú disky vyhotovené s dizajnom krížových lúčov AMG v matnej čiernej farbe.
Okrem dizajnu odrážadla AMG bola podstatne prepracovaná a výrazne vylepšená aj ergonómia. Užšia a nižšie umiestnená sedacia poduška umožňuje pohodlnejšiu polohu sedenia, ktorá je zároveň šetrná ku kĺbom nôh. O vyššiu mieru komfortu sa stará čalúnená sedacia plocha. Okrem toho má nové odrážadlo AMG teraz opäť priehlbinu na kolená, takže aj väčšie deti si môžu dlhšie užívať potešenie z jazdy. V oboch variantoch je sedacia poduška odnímateľná; vo variante s LED je pod ňou umiestnená priehradka na batérie pre osvetlenie.
V roku 1996 uzrelo svetlo sveta prvé odrážadlo Benz, model SLK. V rokoch 2004 a 2008 nasledovali dve ďalšie generácie odrážadla Benz SLK, po ktorých o tri roky neskôr prišla štvrtá generácia: variant v podobe vozidla SLS AMG. V rokoch 2016 a 2019 boli v rámci piatej a šiestej generácie zrealizované prvé dva modely odrážadla AMG na základe luxusného, športového auta AMG GT. Všetky odrážadla s podobe vozidiel sú vyrobené v Nemecku a vyrába ich spoločnosť BIG-Spielwarenfabrik, ktorá je výrobcom originálnych odrážadiel s tvarom vozidiel.
Nové detské odrážadla AMG GT s osvetlením LED, ako aj bez neho sú určené pre deti od 18 mesiacov. Objednávacie čísla sú: B66962013 pre odrážadlo AMG GT vo farbe hypermodrá (s osvetlením LED) a B66962012 pre odrážadlo AMG GT vo farbe slnečná žltá.
Aston Martin predáva štvoricu svojich jedinečných modelov29. Október 2024
Ste fanúšikom vzácnych britských luxusných, športových automobilov talianskeho dizajnu? Potom mám pre vás dobrú správu. Aston Martin Works predáva štyri zo svojich najvzácnejších a najkrajších limitovaných modelov navrhnutých Zagatom, čo znamená, že vaša garáž by mohla vyzerať presne ako tieto obrázky, ak máte dostatok financii.
Kolekcia pozostáva zo štyroch vozidiel: Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake, Vanquish Speedster a Vanquish Volante, pričom skupinu dopĺňa ultra vzácny Aston Martin DBS GT Zagato.
DBS GT Zagato je najvzácnejší zo všetkých. Luxusné, superšportové auto bolo vyrobené na počesť 100. výročia talianskeho výrobcu karosérií a bolo obmedzené len na 19 exemplárov po celom svete. Zo svojho twin-turbo motora V12 má výkon 760 koní a každý z nich stál 7.8 milióna dolárov, keď bol nový. Dokonca prišiel so zodpovedajúcim pokračovacím modelom DB4 GT Zagato (aj keď toto auto nie je súčasťou tohto predaja).
Medzitým spoločnosť vyrobila iba 99 exemplárov Vanquish Zagato Volante a Vanquish Shooting Brake. Vanquish Speedster bol obmedzený len na 28 kusov. Každé toto luxusné, športové auto je poháňané atmosférickým 6.0-litrovým motorom V12 s výkonom 592 koní, ktorý ich posiela z 0-100 km/h za 3.5 sekundy a na maximálnu rýchlosť viac ako 330 km/h. A každý stál asi 1 milión dolárov, keď bol nový.
Tieto luxusné, športové autá predstavujú štyri z hŕstky moderných modelov Aston Martin navrhnutých spoločnosťou Zagato. Jedno vozidlo, ktoré zjavne chýba, je krásne Zagato Coupe. Toto auto debutovalo v roku 2020 a bolo obmedzené len na 99 exemplárov po celom svete a v porovnaní s tým, keď bolo nové, stálo len 765 000 dolárov.
Aston Martin Works nehovorí, koľko zbierka stojí – ale nebolo by prekvapením, keby kvarteto dosiahlo 50 miliónov dolárov. Relatívne nízka cena za štyri najkrajšie moderné luxusné, športové autá Aston Martin, aké boli kedy postavené.
zdroj: motor1.com
Ferrari vyrába diely pre autá vyrobené pred desiatkami rokov28. Október 2024
Ferrari nikdy nebolo o objeme. V skutočnosti je známe, že umelo obmedzuje výrobu. Vezmite si napríklad luxusné, športové autá Ferrari Purosangue, pretože nie SUV sú obmedzené na 20 % z celkovej ročnej produkcie. Dokonca aj v roku 2023, keď Maranello zaznamenalo rekordné predaje, dodalo iba 13 663 vozidiel. Ak máte to šťastie, že vlastníte auto so vzpínajúcim sa koňom, exotická talianska značka ponúka celoživotnú podporu pre váš cenný majetok.
Marketingový a obchodný riaditeľ Ferrari povedal pre austrálsky magazín Drive, že nízkoobjemová značka ukladá dokumentáciu pre takmer všetky luxusné, športové autá, aké boli kedy vyrobené. Ak to bude potrebné, Enrico Galliera hovorí, že Ferrari má prostriedky na výrobu nových dielov, aby udržali klasiku na cestách. Čerstvé komponenty sú vyrábané pomocou moderných výrobných techník, ktoré zahŕňajú aj 3D tlač. Originálne technické papiere prídu vhod aj pri oprave veterána.
Posledné vyhlásenie sa týka hlavne nového Ferrari F80 a toho, ako sa Ferrari rozhodlo ísť sólo tým, že niektoré diely navrhne interne, namiesto toho, aby získavalo komponenty od tretej strany. Galliera poukázal na to, že predný motor je kompaktnejší a o 36 kg ľahší ako u Ferrari SF90 Stradale. Vďaka internej práci má Ferrari väčšiu kontrolu a môže poskytnúť potrebnú podporu o 20-30 rokov.
Okrem obnovy veteránov a klasických áut, aby boli čo najbližšie k originálom, je možné vozidlá vylepšiť aj nad rámec továrenských špecifikácií. K dispozícii je nová batéria pre predchádzajúcu vlajkovú loď LaFerrari, ktorá vydrží dlhšie ako predtým. Toto je dôležitá inovácia pre hyperauto, ktoré sa jazdí len zriedka, pretože väčšina týchto špičkových vozidiel trávi väčšiu časť svojho života zamknutá v klimatizovanej garáži.
zdroj: motor1.com
Stavba jedinečného Rolls-Royce Phantom Goldfinger trvala tri roky27. Október 2024
Rolls-Royce sa nevyhýba zaujímavým jednorazovým projektom, o čom svedčí aj toto dvojfarebné, luxusné, športové auto Rolls-Royce Phantom. Nápadne sa podobá na Rolls-Royce Phantom III z roku 1937, ktorý sa objavil vo filme o Jamesovi Bondovi Goldfinger, a to určite nie je náhoda. Tento nový model – vhodne nazvaný Phantom Goldfinger – je poctou klasickému filmu z roku 1964. A pozornosť venovaná detailom ďaleko presahuje zladený lak.
Rolls-Royce Bespoke trvalo tri roky, kým tento projekt dokončil. Celý rok bol venovaný výlučne zložitej palubnej doske, ktorá je vlastne vrstevnicovou mapou priesmyku Furka vo Švajčiarsku. Dizajnéri prešli 10 variáciami 3D vložky z nehrdzavejúcej ocele, kým sa rozhodli pre konečnú verziu. Vo filme Bond sleduje zloduchov Rolls-Royce cez priesmyk, ale to nie je jediný odkaz na ikonické miesto. Bol vyrobený vlastný strop Starlight, ktorý obnovuje nočnú oblohu nad priesmykom Furka tak, ako to bolo 11. júla 1964, v posledný deň natáčania vo Švajčiarsku. A, samozrejme, hviezdy vyžarujú zlaté svetlo.
Keď už hovoríme o zlate, toto luxusné, športové auto Rolls-Royce Phantom ho má všade. Spirit of Ecstacy má na svojom striebornom tele pozlátené na strategických miestach. Reproduktory a vetracie otvory klimatizácie majú pozlátenú povrchovú úpravu. Zlaté obloženie zdobí prednú a zadnú konzolu. Otvorte odkladaciu schránku a nájdete viac zlata, tentoraz vyrazeného citátom Aurica Goldfingera, Bondovho nepriateľa vo filme. V kufri je pozlátená golfová palica zodpovedajúca tej, ktorú použil Goldfinger. VIN štítok vozidla má 24-karátové pozlátenie.
A skrýva sa v “tajnej” konzolovej priehradke vyrobenej špeciálne pre tohto Phantoma, úprimnej tehličke z masívneho zlata v tvare Phantom Speedform. Uvedomte si, že toto nie je pokovované. Je to solídna 18-karátová zlatá tehlička. Rolls-Royce sa o cene nezmieňuje, ale keďže zlato sa v súčasnosti predáva za 2 750 dolárov za uncu, len táto tyčinka by mohla stáť pol milióna dolárov.
Rolls-Royce vytvoril fiktívnu mapu Fort Knox (Goldfingerov konečný cieľ) pre piknikové stoly, ktoré boli súčasťou tohto luxusného, športového auta. Samotné vytvorenie trvalo šesť mesiacov a zatiaľ čo sa budete pozerať v kufri, uvidíte logo 007 premietané na podlahu. Toto je kývnutie na sledovacie zariadenie, ktoré Bond vložil do Goldfingerovho kufra, a slávne dáždniky na dvere majú rovnakú farebnú schému ako tie vo filme.
Žlto-čierny exteriér sa dokonale hodí k modelu Phantom III z roku 1937 používanému na obrazovke. Špeciálne 21-palcové originál disky boli vyrobené s “plávajúcimi” stredovými krytmi, ktoré napodobňujú staré auto. A ani poznávacia značka AU1 nie je náhodná. Bol zabezpečený špeciálne pre toto auto, čo je odkaz na symbol zlata v periodickej tabuľke. A to všetko bolo urobené pre “významného” zákazníka Rolls-Royce v Anglicku, takže nečakajte, že týchto luxusných, športových automobilov uvidíte viac.
“Vznik Phantom Goldfinger bol doteraz jednou z najväčších kreatívnych ciest Bespoke Collective,” povedal Nick Rhodes, dizajnér Bespoke v Rolls-Royce. “Elegantné a rozmarné prvky, ktoré odkazujú na najpamätnejšie momenty filmu, sú vynikajúcou ukážkou sily Bespoke pri pridávaní novej kapitoly do existujúceho príbehu.”
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG SL63 od Brabus má karosériu shooting brake26. Október 2024
V priebehu rokov sme videli veľa divokých výtvorov od Brabusu, ale žiadne luxusné, športové auto Brabus nebolo také. Pod týmito rozšírenými blatníkmi a množstvom uhlíkových vlákien je ukrytý Mercedes-AMG SL63 S E Performance s výkonom až 1000 koní. Ak vás zaujíma, kedy Mercedes postavil SL shooting brake s dlhou strechou, nestrácajte čas. Toto je kompletne úprava Brabus.
Tuningová spoločnosť vytvorila karosériu shooting brake výlučne z odhalených uhlíkových vlákien. Nová predná maska má výrazný spojler, ktorý znižuje vztlak, ale tiež pomáha plynulý prechod na širšie predné blatníky. Bočné prahy nesú mohutný postoj do zadnej časti širokej, kde sa odohráva skutočné kúzlo. Preč je skladacia strecha a všetka s tým spojená hmotnosť, nahradená baňatou zadnou stranou, ktorá definuje dvojdverovú verziu shooting brake. Prirodzene, Brabus fixuje divokú zadnú masku s veľkým difúzorom a štyrmi koncovkami výfuku (ktoré sú tiež z uhlíkových vlákien). Čerešničku na tejto povestnej torte je skromný spojler s kačacím chvostom.
Brabus zvyšuje motor Mercedes s dvojitým turbodúchadlom na 4.4 litra, pričom samotný výkon motora je 799 koní. Medzitým vzadu elektromotor SL pridáva ďalších 201 koní. Všetko nakoniec prechádza cez deväťstupňovú automatickú prevodovku, ktorá prenáša výkon na sadu originál kolies Brabus s rozmermi 21 palcov vpredu a 22 vzadu. Vylepšené boli aj brzdy a odpruženie.
To všetko sa premieta do mimoriadne rýchleho modelu shooting brake. Brabus tvrdí, že čas z 0-100 km/h je 2.7 sekundy – vždy o niečo rýchlejší ako sériový SL. Maximálna rýchlosť je tiež o niečo rýchlejšia pri elektronicky obmedzenej rýchlosti 330 km/h, aj keď Brabus naznačuje, že by to mohlo ísť rýchlejšie. Pre informáciu, tieto štatistiky ho už radia medzi najrýchlejšie luxusné, športové autá na svete.
Interiér tiež prechádza premenou, ale Brabus sa nezblázni, ako sme videli pri iných projektoch. Je tu veľa uhlíkových vlákien, veľa Alcantary a prešívaných sedadiel. Biele kontrastné prešívanie a modré osvetlenie dodávajú inak tmavému interiéru charakter.
Brabus nespomína za koľko pôjdu tieto luxusné, športové autá do predaja, ani výrobné ciele pre Rocket GTS. Dá sa predpokladať, že cena bude vysoká a kusov bude naopak málo.
zdroj: motor1.com
Nové Ferrari F80 takmer nemalo sedadlo spolujazdca25. Október 2024
Superšporty nie sú o zdieľaní vzrušenia s viac ako jedným cestujúcim, ale niektorí výrobcovia luxusných, športových automobilov sa snažili napchať tam aj tretie miesto. McLaren F1 a Speedtail spolu s Gordon Murray T.50 prichádzajú na myseľ s ich nezvyčajným usporiadaním kabíny 1+2. S Ferrari F80 sa Ferrari spočiatku chcelo vydať opačným smerom tým, že interiér bude celý o vodičovi.
V rozhovore pre časopis Top Gear šéf dizajnu Maranella prezradil, že luxusné, športové autá Ferrari F80 boli pôvodne koncipované výlučne ako monopost. Myšlienkou bolo dať nástupcovi LaFerrari “skutočne extrémne proporcie” prijatím ultra úzkej kabíny. Nová vlajková loď Ferrari s hybridným motorom V6 nakoniec dostala sedadlo spolujazdca, ale Flavio Manzoni hovorí, že vzpínajúci sa kôň prišiel na to, aby interiér pôsobil ako jednomiestny bez toho, aby obetoval osobu jazdiacu na sedadle spolujazdca.
Z tlačových obrázkov sa dokonca dá povedať, že Ferrari chce zdanlivo skryť sedadlo spolujazdca tým, že ho urobí čiernym, aby splynulo so zvyškom kabíny. Sedadlo spolujazdca, ktoré je upevnené na mieste, je umiestnené o niečo dozadu ako sedadlo vodiča. Urobili to preto, aby zúžili kabínu bez toho, aby bránili ergonómii a pohodliu.
Ešte menšia kabína bez sedadla spolujazdca by umožnila Ferrari znížiť hmotnosť. Napriek tomu sa inžinierom podarilo udržať hmotnosť pod kontrolou rozsiahlym používaním uhlíkových vlákien. Pred pridaním tekutín F80 nakloní váhu na 1.525 kg.
Luxusné, športové autá Ferrari F80, ktoré už boli vypredané, by neboli prvým Ferrari bez sedadla spolujazdca, ak by sa držali pôvodného plánu. Ešte v roku 2018 bolo Ferrari Monza SP1 predstavené ako jednomiestne spolu s Monza SP2, ktoré má aj sedadlo spolujazdca. Minulý rok bol 499P Modificata uvedený na trh ako stroj iba na trať len so sedadlom vodiča.
Prevažná väčšina Ferrari mala dve alebo štyri sedadlá, ale v roku 1966 bolo jedno trojmiestne. Nezvyčajná 365 P Berlinetta Speciale alias “Tre Posti”, ktorú navrhol Sergio Pininfarina, bola spočiatku jednorazovou záležitosťou. Druhé vozidlo však bolo vyrobené na žiadosť šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho.
zdroj: motor1.com
Dieselové Audi S6 a S7 stratili falošné koncovky výfukov24. Október 2024
Audi si nerobilo srandu, keď sa zaviazalo, že ich luxusné, športové autá stratia falošné koncovky výfukov. Nové Audi S5 sa vrátilo k skutočnému nastaveniu štyroch koncoviek výfukov. Ak vás zaujímajú jeho väčší bratia, situácia je trochu iná. Audi S6 Sedan, S6 Avant a S7 Sportback upustili od falzifikátu, ale bez toho, aby vrátili štyri koncovky späť.
Snímky obrazovky z nemeckého konfigurátora ukazujú tri luxusné, športové autá s čistým dizajnom zadnej časti, ktorý odstraňuje koncovky výfuku. Sú zastrčené pod nárazníkom, čo dáva pocit, že sa pozeráme na jedno z nových elektromobilov Audi s odznakom S. Ale nie je to pravda. Pod kapotou je stále spaľovací motor V6.
Keď Audi pred niekoľkými rokmi uviedlo na trh luxusné, športové autá Audi S6 a S7, Európania dostali dieselové verzie. Na rozdiel od áut americkej špecifikácie s 2,9-litrovými benzínovými motormi V6 s dvojitým turbodúchadlom dostali ekvivalentné EU modely namiesto toho naftu. Nemecká luxusná značka motivovala svoje rozhodnutie tým, že dieselové motory boli v tom čase v Európe stále populárne. Bol tu však aj iný dôvod – vloženie dieselového motora do modelov S6 a S7 umožnilo Audi znížiť emisie svojej flotily.
Menšie Audi S5 malo tiež v Európe diesel, ale už nie, pretože model novej generácie má 3.0-litrový V6 TFSI po celom svete. Špionážne zábery odhalili, že Audi pracuje na náhradách za S6 a tieto luxusné, športové autá pravdepodobne prídu aj o naftu. Podľa aktualizovanej nomenklatúry spoločnosti sa S6 so spaľovacím motorom stane Audi S7.
zdroj: motor1.com
Dizajn elektromobilov prevezmú aj konvenčné autá BMW23. Október 2024
Koncepty BMW Neue Klasse ponúkli pohľad do budúcnosti pripravovaného dizajnového jazyka značky. Sedan Neue Klasse debutoval v roku 2023 a crossover Neue Klasse X sa objavil začiatkom tohto roka. Ale zatiaľ čo mnohí z nás predpokladali, že tieto dva koncepty budú ukážkou ďalšej éry elektrických vozidiel BMW, šéfdizajnér Adrian van Hooydonk hovorí, že to tak nebude.
V rozhovore pre Top Gear na tohtoročnom parížskom autosalóne van Hooydonk povedal, že každé pripravované luxusné, športové auto BMW bude používať podnety z konceptov Neue Klasse – vrátane spaľovacích áut. Niektoré autá budú dostupné v benzínových aj elektrických príchutiach, s mierne odlišnými dizajnovými prvkami (a proporciami), ktoré ich odlíšia.
“Veľký tlak s elektromobilmi, týmito technológiami a týmto dizajnovým jazykom sa prenesie na celé produktové portfólio vrátane našich spaľovacích vozidiel,” povedal van Hooydonk. “Pre zákazníka to nebude ťažké – všetci dostanú nové moderné luxusné, športové autá BMW a môžu si vybrať hnacie ústrojenstvo.”
To je dobrá správa, ak ste fanúšikom dizajnového jazyka BMW Neue Klasse. Ešte sľubnejšie je, že van Hooydonk si myslí, že sériové modely budú vyzerať “ešte lepšie” ako koncepty.
“Viete, ako blízko boli i3 a i8 k svojim koncepčným autám? To je to, čo sa tu stane. Ak niečo, produkčné autá sa mi páčia viac, pretože sú o niečo kompaktnejšie,” povedal.
BMW bude mať do roku 2029 na cestách najmenej päť modelov Neue Klasse. To zahŕňa novú sériu 3 – a M3 – SUV alebo dve a dokonca aj športové kupé s vysokým posedom. Prvý z modelov Neue Klasse by mohol debutovať už budúci rok, pričom väčšina z nich dorazí v roku 2026 a neskôr.
zdroj: motor1.com