Novinky

Singer postavil už 300 kusov jedinečne upravených Porsche18. Február 2024

Singer stavia jedny z najkrajších upravených luxusných, športových automobilov na svete. Na cestách ich však môže byť menej, ako by ste očakávali. Novo odhalená zákazka Sotto je 300. vozidlom spoločnosti.

Toto auto začalo ako 1990 Porsche 911 Targa a Singer ho upravil tak, aby vyzeralo viac retro, ako všetky jeho ostatné zostavy. Karoséria z uhlíkových vlákien má modrú farbu Resistance Blue a na spodných stranách je strašidelný pruh so značkou “Porsche“. Odnímateľný strešný panel je tmavomodrý. Masívne karbónovo-keramické brzdy sú viditeľné za päťlúčovými kolesami v štýle Fuchsa.

Vo vnútri sa tento kupujúci rozhodol pre žiarivú oranžovú kožu, ktorá pokrýva sedadlá, výplne dverí a spodnú časť palubnej dosky. Dokonca aj tachometer sa zhoduje. Stoličky majú tkané stredy a niklové priechodky.

Zdvihnutie krytu motora odhalí nádherný 4,0-litrový vzduchom chladený plochý šesťvalec Singer, ktorý dosahuje výkon 390 koní a môže otáčky dosiahnuť 9 000 otáčok za minútu. Motor má titánový výfuk. Tento kupujúci išiel s päťstupňovou manuálnou prevodovkou – skvelá voľba – ale Singer ponúka aj šesťstupňovú prevodovku.

Singer začal v roku 2009 a rýchlo si získal nadšencov. Teraz prevádzkuje zariadenie v Kalifornii, ktoré kombinuje výrobu, farbu, montáž a výrobu interiéru pod jednou strechou. Spoločnosť má tiež samostatnú fabriku vo Veľkej Británii.

V roku 2022 spoločnosť Singer oznámila, že pozastavuje prijímanie objednávok na luxusné, športové autá Classic Study – ako je toto Porsche 911. V tom čase šéf spoločnosti Rob Dickinson povedal, že má v úmysle obmedziť ich výrobu na 450 kusov.

Singer má tiež turbo sériu zostáv. Tieto luxusné, športové autá napodobňujú Porsche 911 Turbo zo 70-tych rokov. Videli sme také s karosériami inšpirovanými pretekmi, kabrioletmi a tradičnejšie vyzerajúcimi kupé.

zdroj: motor1.com


Mercedes 300 SL kupé je výnimočné auto s krídlovými dverami17. Február 2024

„Zblízka“ – názov seriálu Múzea Mercedes-Benz hovorí za všetko. Každá epizóda rozpráva prekvapivý, napínavý a zaujímavý príbeh. S týmto cieľom sa zameriava na detaily vozidla, výstavného exponátu alebo prvku architektúry a dizajnu. Tentokrát je v centre pozornosti  luxusné, športové auto Mercedes-Benz 300 SL kupé (W 198).

Hviezda: Strieborné, luxusné, športové auto s krídlovými dverami a červenou vnútornou výbavou v Múzeu Mercedes-Benz je magnetom na publikum. Máloktorý návštevník opustí miestnosť Mýtus 4 bez toho, aby si toto vozidlo aspoň raz nevyfotografoval. Mnohí ho fotografujú zo všetkých strán a so všetkými jeho detailmi. Model 300 SL je na takúto pozornosť zvyknutý – od svojej premiéry pred 70 rokmi je to vysnívané auto.

Senzácia: New York, 6. februára 1954. Bola otvorená Medzinárodná výstava motoristického športu – a Mercedes-Benz prekvapil svetovú verejnosť úplne nečakaným vozidlom. Značka predstavila luxusné, superšportové auto. Jeho názov: 300 SL. Kľúčovým prvkom sú krídlové dvere, ktoré boli v tom čase na sériovom vozidle jedinečné a dodnes sú fascinujúcim detailom.

Premiéra: Mercedes-Benz si uvedomoval význam modelu 300 SL a adekvátne ho prezentoval. Vystavené vozidlo bolo umiestnené na mierne vyvýšenom okrúhlom podstavci, ktorý bol potiahnutý starostlivo nariasenou látkou. Pre porovnanie, druhá novinka hneď vedľa, bola trocha v úzadí. Bol to model 190 SL (W 121), elegantný roadster. Obidve vozidlá boli výrazne zamerané na americký trh. New York bol preto zámerne zvoleným miestom svetovej premiéry.

Pretekárske gény: Základný tvar modelu 300 SL zodpovedal rovnomennému pretekárskemu vozidlu z roku 1952, s ktorým sa značka Mercedes-Benz brilantným spôsobom vrátila do medzinárodného motoristického športu. Mille Miglia, 24 hodín Le Mans, Carrera Panamericana – najlepšie umiestnenia v najslávnejších pretekoch športových automobilov na svete sa zapísali do génov sériového vozidla z roku 1954. Z pretekárskeho vozidla (W 194) pochádzali aj dvere nového modelu 300 SL, ktoré sa otvárali smerom hore. Kupé však dostalo vlastné číslo konštrukčného radu – označovalo sa ako W 198.

Magnet pre oči: Dvere nie sú marketingovým ani dizajnovým trikom, ale konštrukčnou nevyhnutnosťou: podobne ako pretekársky automobil, aj model Mercedes-Benz 300 SL má pod karosériou ľahký a veľmi pevný rúrkový priestorový rám. Ten bol po stranách pomerne vysoký, čo znemožňovalo nástupné otvory s tradičnými konštrukciami dverí. Krídlové dvere otvárajúce sa nahor vyvolali senzáciu.

Prezývky: Kupé rýchlo dostalo od verejnosti príznačné mená. „Flügeltürer“ (vozidlo s krídlovými dverami) je názov, ktorý vznikol v nemecky hovoriacich krajinách, Američania ho nazývali „Gullwing“ (krídlo čajky) a Francúzi „Papillon“ (motýľ). Nesmrteľné názvy až dodnes.

Podpery: Krídlové dvere vyžadujú viacero konštrukčných detailov. Hore umiestnené pružiny sú nenápadné, ale dôležité. Uľahčujú vychýlenie dverí smerom hore a navyše ich držia v otvorenej polohe, čím predstavujú dôležitý komfortný prvok sériového športového vozidla. Pružiny sú uložené v elegantných pochrómovaných rúrkach.

Sklá: Kľuky okien nemožno zapustiť do dverí. Obdĺžnikové sklá modelu 300 SL sú preto vyberateľné a možno ich prepravovať v batožinovom priestore. Upevňovací mechanizmus sa uvoľňuje páčkou. Pre takýto prívod čerstvého vzduchu teda platí „všetko alebo nič“. Vozidlo má aj malé výklopné trojuholníkové okná, ktoré slúžia na lepšie vetranie.

Uľahčenie nástupu: Krídlové dvere vplývajú aj na konštrukciu volantu – veniec volantu možno sklopiť smerom dolu, aby sa nohy vodiča ľahšie dostali do priestoru pod volant. Volant sa odisťuje a zaisťuje malou páčkou na náboji volantu.

Evolúcia: Napriek sklopnému volantu nie je nastupovanie do kupé úplne pohodlné. To zmenil nasledujúci model 300 SL roadster, ktorý sa objavil v roku 1957. Táto verzia s otvorenou strechou bola vybavená dopredu otváranými dverami. Priestorový rám bol upravený a v nástupnom priestore znížený. Túto verziu rámu možno vidieť na „pracovnom stole“ v miestnosti Mýtus 4.

Praktická a užitočná: Vonkajšia kľučka dverí je pekným a zároveň funkčným detailom. Ľahkým zatlačením na malú vyčnievajúcu časť sa vyklopí a potiahnutím kľučky dôjde k vychýleniu dverí smerom hore. Je to elegantné a zároveň aerodynamické riešenie. Súčasné, luxusné, športové autá Mercedes-Benz sa opäť vracajú k tomuto princípu: na želanie sú vybavené zapustenými kľučkami dverí. Ak sa kľúč nachádza v bezprostrednej blízkosti vozidla, tieto kľučky sa automaticky vysunú a po zamknutí vozidla alebo po rozjazde sa opäť zasunú.

Technika: Samozrejme, že model W 198 má množstvo ďalších vlastností. Superšportové vozidlo robia z neho napríklad aj vynikajúci podvozok, takmer ideálne rozloženie hmotnosti a inovatívny šesťvalcový motor. V osobnom vozidle to bol prvý sériovo vyrábaný štvortaktný motor na svete s priamym vstrekovaním paliva. Inovatívne vytváranie zmesi zvýšilo výkon pretekárskeho vozidla z hodnoty 125 kW (170 k) asi o 25 % na hodnotu 158 kW (215 k). To pomohlo dosahovať maximálnu rýchlosť až 250 km/h, čo v polovici 50. rokov minulého storočia predstavovalo absolútne výnimočný jazdný výkon. Ďalšou novinkou bolo stvárnenie prednej časti vozidla s veľkou centrálnou hviezdou.

Signalizačný efekt: Úspech sa dostavil. Vozidlo s krídlovými dverami si na celom svete bez námahy podmanilo zákazníkov v segmente vysoko exkluzívnych luxusných, športových automobilov. V rokoch 1954 až 1957 bolo vyrobených 1 400 vozidiel 300 SL kupé, po ktorých nasledovalo ďalších 1 858 roadsterov. Každé jedno vozidlo 300 SL bolo už vtedy ikonou – a v nezmenenej miere fascinuje dodnes.


Ak chcete BMW M s manuálnou prevodovkou, treba sa poponáhľať16. Február 2024

Nie je žiadnym tajomstvom: luxusné, športové autá s manuálnou prevodovkou sú vymierajúcim plemenom. Prevodovka s tromi pedálmi a radením je k dispozícii len na malej hŕstke nových vozidiel, a hoci sa nedávno objavili dobré správy týkajúce sa podielu na trhu, je len otázkou času, kedy bude manuálne radenie navždy preč. Divízia BMW M je jednou z mála značiek, ktorá stále ponúka manuálnu možnosť, ale varuje, že voľba čoskoro zmizne.

V rozhovore pre taliansky časopis Quattroruote, člen predstavenstva BMW Frank Weber potvrdil, že dni pre luxusné, športové autá BMW M s manuálnou prevodovkou sú zrátané. “Sú to zábavné produkty, ale buďme úprimní, objemy sú stále menšie a menšie,” povedal Weber pre Quattroruote. “A preto už nemá zmysel ich rozvíjať. Ak chcete manuálne M, musíte si ho kúpiť teraz.”

BMW v minulosti uviedlo, že preferencie zákazníkov viedli spoločnosť k tomu, aby naďalej ponúkala manuálne prevodovky a vybudovala si silnú pozíciu, pretože konkurencia sa k puristom obrátila chrbtom.  ”Máme zákazníkov, ktorí cestujú 25 000 až 30 000 km ročne a nechcú stáť v premávke,” dodal Weber.

Zdá sa, že nadšenci prijímajú Weberove rady. BMW minulý mesiac povedalo, že viac ako 50% nových kupujúcich BMW M2 sa rozhodlo pre šesťstupňovú, zatiaľ čo približne 20% kupujúcich BMW M3 a M4 sa rozhodlo pre manuál. BMW zaznamenalo dostatočný dopyt na trhu na uvedenie manuálnej verzie Z4 už v decembri, čím sa pripojilo k svojmu súrodencovi Supra s označením Toyota, ktorý v roku 2022 uviedol na trh variant stick.

Aj keď je v súčasnosti sú v ponuke BMW luxusné, športové autá s manuálom, nemali by sme očakávať, že vydržia dlhšie ako produktový cyklus, ak sú Weberove vyhlásenia pravdivé.

Weber v rozhovore potvrdil aj iné novinky z dielne BMW. Pre Quattroruote povedal, že luxusné, športové autá BMW M3 Touring sa predávali trikrát viac, ako sa očakávalo, čo viedlo spoločnosť k vývoju nového BMW M5 Touring.

zdroj: motor1.com


Špeciálna farba a výbava pre výkonný Mercedes-AMG A45 S15. Február 2024

Mercedes-Benz Triedy A hatchback sa nedožije svojej ďalšej generácie. Stále je však čas na kúpu aktuálneho modelu, vrátane jeho vlajkovej lode Mercedes-AMG A45 S. Luxusné, športové autá Mercedes-AMG A45 S teraz dostali výbavu “Limited Edition” so zaujímavou kombináciou vizuálnych vylepšení.

Lak AMG Green Hell Magno je prvýkrát dostupný na každom kompaktnom Mercedese s matným povrchom. Tento výrazný odtieň si možno pamätáte na luxusných, športových automobiloch Mercedes-AMG GT R z roku 2016, teraz sa pútavý zelený odtieň kombinuje s kontrastnými žltými akcentmi, ktoré siahajú až ku kolesám. Akoby to nestačilo, Mercedes pridáva čiernu grafiku karosérie, vrátane masívneho loga AMG nalepeného na kapote.

Táto limitovaná edícia Mercedes-AMG A45 S má štandardne zahrnutú výbavu v hodnote približne 14.000 EUR. Dostane balík AMG Night Package I a II s množstvom tmavých akcentov a aerodynamický balík AMG s veľkým zadným krídlom. 19-palcové kované originál kolesá Mercedes-AMG sú exkluzívne pre tento model a prichádzajú s dizajnom so siedmimi dvojitými lúčmi a prevažne matným čiernym vzhľadom.

Čierno-žltá téma pokračuje vo vnútri, kde opierky hlavy nesú logo “45 S”, ktoré bolo aplikované aj na podlahové rohože. K dispozícii sú bočné prahy značky AMG, hliníkové kúsky a dieliky, volant s plochým dnom a čalúnenie zo syntetickej kože.

Rovnako ako bežné luxusné, športové autá Mercedes-AMG A45 S, aj limitovaná edícia má plne variabilný systém pohonu všetkých kolies a najvýkonnejší štvorvalcový motor na svete, ktorý je súčasťou sériového vozidla. Preplňovaný 2.0-litrový motor robí výkon neuveriteľných 416 koní, čo stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.9 sekundy.

Je to ten istý M139, ktorý sa nachádza v novom luxusnom, športovom aute Mercedes-AMG C63, kde je namontovaný pozdĺžne (M139I) a produkuje ešte vyšší výkon 469 koní. Toto číslo zatieňuje aj menej známy Mitsubishi Lancer Evolution X 2.0 MR FQ-440, ktorý mal 440 koní. Mimochodom, Mercedes sa zaviazal ponechať štvorvalec C63, pretože je ”veľmi progresívny”.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz G s edíciou STRONGER THAN DIAMONDS14. Február 2024

Na deň svätého Valentína predstavuje značka Mercedes-Benz globálnu kampaň s Triedou G s edíciou STRONGER THAN DIAMONDS. Špeciálny model je limitovaný, pričom do predaja pôjdu tieto luxusné, športové autá len v počte 300 kusov.

Model Mercedes-Benz G 500 (WLTP: Kombinovaná spotreba paliva 15,6 – 14,7 l/100 km, kombinované emisie CO2 355 – 334 g/km) je v tomto exkluzívnom variante prezentovaný v bezprecedentnom vzhľade. Okrem osvedčených vlastností, akými sú nezameniteľný dizajn, odolnosť a neporovnateľná životnosť, Trieda G dokazuje, že je skutočná „love brand“.

Edícia Triedy G STRONGER THAN DIAMONDS ako výrazný ambasádor značky stelesňuje večnú krásu, ktorú ešte viac umocňujú vzácne diamanty. Kampaň “Láska, ktorá trvá večne. Stronger than diamonds” na sociálnych sieťach Mercedes-Benz sprevádza uvedenie mimoriadneho modelu Triedy G na trh a jeho odovzdanie zákazníkom.  Kampaňový spot ukazuje, čo robí z exkluzívnej Triedy G veľmi žiadaný valentínsky dar.

Mercedes-Benz G STRONGER THAN DIAMONDS Edition

Farba laku je palisandrová sivá MANUFAKTUR magno vyvinutá exkluzívne pre mimoriadny model. Všetky štyri zaisťovacie kolíky dverí z ušľachtilej ocele majú vložený diamant s rýdzosťou 0,25 karátu a vonkajšia kľučka dverí je ozdobená reliéfnym logom so vzhľadom diamantu.

Jedinečný vzhľad má aj kľúč od tohto luxusného, športového auta so skutočnou striebornou plaketou na zadnej strane, ktorá nesie názov mimoriadneho modelu a vyrazené vyobrazenie diamantu.

Interiér zahŕňa balík MANUFAKTUR kompletne v čiernej koži napa s kontrastnými ozdobnými švami v ružovej farbe. Podlaha v interiéri je vybavená rohožami MANUFAKTUR s vysokým vlasom. Rukoväť držadla na strane spolujazdca a osvetlené  nástupné lišty z ušľachtilej ocele nesú hodnotnú plaketu “STRONGER THAN DIAMONDS”.

Súčasťou edície je aj čierna interiérová autoplachta  v exkluzívnom dizajne “STRONGER THAN DIAMONDS”. Kupujúci dostanú certifikát od Rady pre zodpovedné šperky (RJC, Responsible Jewellery Council), ktorý preukazuje, že diamanty pochádzajú z eticky, sociálne a environmentálne zodpovedných zdrojov.


Vylepšené Audi S3 dostane rozdeľovač krútiaceho momentu z RS313. Február 2024

Sú to už takmer štyri roky, čo Audi predstavilo malé, luxusné, športové autá Audi S3, takže nastal čas na facelift. Kompaktný výkonný model, tenko pokrytý typickým vzhľadom Audi Sport, sa predvádza v karosárskych verziách hatchback aj sedan. Existuje prekvapivo veľa mechanických zmien iba pre aktualizáciu v polovici cyklu.

Srdcom nového modelu Audi S3 je vylepšená verzia známeho preplňovaného 2,0-litrového benzínového motora. Štvorvalcová jednotka TFSI teraz dosahuje výkon 333 koní a krútiaci moment 420 Nm. Facelift získal podstatných 23 koní a 20 Nm oproti predfaceliftovanému modelu, aby dokonale zodpovedal mechanicky príbuznej špeciálnej edícii Volkswagen Golf R 333.

Modernizovaný motor je spárovaný s vylepšenou sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou s časmi radenia prevodových stupňov, ktoré sa pri akcelerácii pri plnom náklone znížili na polovicu. Možno ešte dôležitejšie je pridanie zadného rozdeľovača krútiaceho momentu zdedeného z Audi RS3. Aj keď nedostane vyhradený driftovací režim, novo pridaný hardvér by mal urobiť Audi S3 príjemnejším. Vodiči sa za volantom budú pravdepodobne cítiť istejšie vďaka lepšej priľnavosti dosiahnutej optimálnym prenosom krútiaceho momentu medzi dve zadné kolesá.

S veľkou silou prichádza veľká zodpovednosť a preto Audi dáva faceliftovanému modelu Audi S3 väčšie brzdy na prednej náprave. 18-palcové oceľové brzdy majú priemer 357 mm a boli hrubšie o 4 mm, teraz na 34 mm. Predné kotúče sú obklopené novými dvojpiestikovými strmeňmi a dodávajú sa spolu so zväčšenými podložkami, ktoré poskytujú väčšiu treciu plochu. Audi spolupracovalo so spoločnosťou Falken na novej sade pneumatík 235/35 pre 19-palcové originál disky Audi.

Okrem silnejších bŕzd získava predná náprava nové čapové ložisko vzpery MacPherson spolu s tuhšími priečnymi ramenami. Nemecká luxusná značka, potvrdená evolúciou progresívneho systému riadenia a vyladených tlmičov, tvrdí, že luxusné, športové autá Audi S3 sú teraz ostrejšie ako kedykoľvek predtým.

Úplné odhalenie je naplánované v priebehu tohto rka, kedy Audi predstaví celú aktualizovanú rodinu A3. Logika nám hovorí, že ponuka motorov by mala odzrkadľovať nedávno predstavený facelift VW Golf.

Luxusné, športové autá Audi RS3 tiež dostávajú vylepšenia, možno s väčším výkonom z päťvalcového motora bez toho, aby sa uchýlil k elektrifikácii. Značka z Ingolstadtu naznačila, že 2.5 TFSI by mohol byť upravený tak, aby poskytoval výkon nad rámec súčasných 400 koní.

zdroj: motor1.com


Nové Porsche Taycan Turbo S zvládne stovku za 2.3 sekundy12. Február 2024

Keď Porsche faceliftuje svoj model, nerobí veľa vizuálnych zmien, ale robí prácu primárne na mechanických komponentoch. A tak je to aj s luxusnými, športovými autami Porsche Taycan. Aj keď to môže vyzerať ako starý model, jedná sa o dôkladne prepracovaný elektrický sedan.

Nové Porsche Taycan Turbo S má pri použití funkcie Launch Control výkon 938 koní – oproti 750 konským silám v predchádzajúcom modeli. Výsledkom tohto obrovského zvýšenia výkonu je nárokovaný čas z 0-100 km/h za 2.3 sekundy. To tiež robí luxusné, športové autá Porsche Taycan Turbo S najvýkonnejším cestným automobilom Porsche, ktorý zatieňuje 887 koní legendárneho Porsche 918 Spyder.

Výkon pochádza z nových motorov, ktoré zaberajú rovnaké rozmery ako predchádzajúci model, ale dostávajú prepracované vnútorné časti pre väčší výkon. Výkon zo zadného motora stúpa až o 107 koní v závislosti od modelu, zatiaľ čo samotný motor je približne o 10 kg ľahší ako predtým. Všetky luxusné, športové autá Porsche Taycan dostanú nové motory a zatiaľ čo Porsche ešte nezverejnilo úplné špecifikácie pre celú zostavu, povedalo, že základný model so zadným pohonom narazí na 483 koní.

Ale za toľko úsilia, koľko Porsche vynaložilo na zvýšenie výkonu, sa zdá, že do zvýšenia efektivity a dojazdu bolo vložené ešte viac. Prvý Taycan bol kritizovaný za relatívne nízke hodnoty dojazdu a zatiaľ čo čísla v reálnom svete boli často lepšie ako čísla EPA.

Veľkou vecou je nová batéria s prepracovanou chémiou článkov, pričom celková kapacita pre väčšiu batériu Performance Battery Plus vzrástla z 93,4 kWh na 105 kWh. Čistá alebo využiteľná kapacita je 98,6 kWh. Základné modely dostanú 89 kWh brutto, 83,6 kWh čistú batériu. Oba balíky sú ľahšie ako ich predchodcovia, pričom základná batéria ponúka približne rovnakú kapacitu ako predchádzajúca modernizačná jednotka.

Porsche tiež zvýšilo schopnosť regenerácie energie modelu Taycan. Zatiaľ čo staré modely s pohonom všetkých kolies dokázali regenerovať až 290 kW, nový dokáže regenerovať až 400 kW. Prahová hodnota pre prechod medzi rekuperačným a trecím brzdením je tiež vyššia, až na 0,497g z 0,3g v starom aute. Nové kolesá a letné pneumatiky s optimalizovaným dojazdom tiež pomáhajú prekonať vzdialenosť, ktorú môže Porsche Taycan prejsť za jedno nabitie. Ďalšie revízie aerodynamiky, tepelného manažmentu – vrátane nového tepelného čerpadla – a nového impulzného meniča pomáhajú zvýšiť dojazd.

Rýchlosť nabíjania je tiež vyššia. Predtým sa Taycan mohol v ideálnych podmienkach nabíjať výkonom až 270 kW; Teraz to môže trvať 320 kW a Porsche tvrdí, že treba len 18 minút na nabitie z 10 na 80%.

Dochádza aj k zmenám podvozka. Všetky luxusné, športové autá Porsche Taycan dostanú štandardne vzduchové odpruženie a voliteľnou výbavou pre modely s pohonom všetkých kolies je Porsche Active Ride, nový a mimoriadne inteligentný systém aktívneho odpruženia spoločnosti.

Vo vnútri nie je o čom hovoriť okrem prepracovaného prístrojového panela a informačno-zábavného systému, ale modely s balíkom Sport Chrono dostanú tlačidlo push-to-pass pre dodatočný výkon na požiadanie. K dispozícii je tiež možnosť interiéru bez kože s obložením Pepita v štýle Porsche pre stredy sedadiel.

zdroj: motor1.com


Francúzska emisná daň zvyšuje cenu Toyota Yaris GR na 108.000 €11. Február 2024

V Európe je čoraz ťažšie dovoliť si zábavné, luxusné, športové autá. Nielenže výrobcovia automobilov v posledných rokoch zvýšili ceny, ale vlády zaviedli obrovské dane založené na množstve CO2 emisií, ktoré vozidlo vytvára. V roku 2024 stojí Honda Civic Type R v Holandsku neuveriteľných 88.560 €. Francúzsko nie je výnimkou a Toyota Yaris GR je brutálnym príkladom.

Matematika začína na 46.300 € za aktualizovaný model so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nie je to úplne cenovo dostupné na to, o aké malé auto ide. No, to nie je hlavný problém. Zákazníci efektívne zaplatia dvojnásobok tejto ceny za zaparkovanie trojvalcovej vreckovej rakety vo svojej garáži. Prečo? Pretože tento preplňovaný 1,6-litrový benzínový motor emituje 190 g/km CO2 podľa normy WLTP. Daň je 45.990 €, v podstate toľko, koľko Toyota žiada za auto.

Tí, ktorí majú stále záujem o kúpu tohto malého luxusného, športového auta  používaného v rallye, budú musieť zaplatiť 92.290 €. Pre model s automatickou prevodovkou je to ešte horšie. Toyota France má osemstupňový model GR Yaris uvedený na cene 48 800 €. Pretože CO2 emisie sú ešte vyššie, ak sa vzdáte spojkového pedála, pri 210 g/km je dodatočná daň 60.000 EUR. To zvyšuje konečnú cenu na 108.800 EUR.

Toyota France je relatívne optimistická, pokiaľ ide o popularitu modelu Yaris GR, pretože pre miestny trh vyčlenila 300 týchto malých, luxusných, športových automobilov.

Stojí za zmienku, že táto daň súvisiaca s emisiami vo Francúzsku v roku 2024 v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi prudko vzrástla. Daň 45.990 € za Yaris GR s manuálom v roku 2023 bola “len” 14.881 € a 12.012 € v roku 2022. Podobne aj tohtoročná daň vo výške 60 000 € automatického modelu bola 31.063 € v roku 2023 a 26.247 € v roku 2022.

Vo Francúzsku ľudia, ktorí si kupujú autá s emisiami do 117 g/km, nemusia platiť dodatočnú daň. Daň začína na 118 g/km s príplatkom 50 EUR a odtiaľ stúpa a končí na 60 000 EUR pre vozidlá s CO2 emisie 194 g/km alebo vyššie.

zdroj: motor1.com


Audi posúva ukončenie výroby R8, aby uspokojilo dopyt10. Február 2024

Rok 2023 znamenal koniec pre menšie, luxusné, športové autá Audi TT, pričom väčší súrodenec Audi R8 malo skončiť krátko potom. To sa však nestalo. Hoci pôvodný plán bol ukončiť výrobu superšportu Audi R8 pred koncom minulého roka, atmosférický stroj žije ďalej.

V rozhovore s nemeckým obchodným denníkom Automobilwoche Audi potvrdilo, že luxusné, športové autá Audi R8 sa stále vyrábajú v továrni Böllinger Höfe, kde sa montuje aj Audi RS E-Tron GT. A to aj napriek tomu, že R8 V10 GT RWD slúžiaci ako epilóg modelu bol predstavený už v októbri 2022. Predaj modelu Audi R8 v minulom roku výrazne vzrástol a to je aj hlavný dôvod, prečo sa ukončenie výroby posunulo.

Nový plán je ukončiť výrobu Audi R8 koncom marca 2024, čo je oneskorenie približne tri mesiace v porovnaní s pôvodným plánom.

Priama náhrada nie je na programe, pretože koncern VW končí s atmosférickým motorom V10 o objeme 5.2 litra. Áno, to tiež znamená, že nástupca Lamborghini Huracan príde o desaťvalcový motor. Na jeho miesto má Lamborghini v úmysle umiestniť plug-in hybridnú pohonnú jednotku založenú na zmenšenom spaľovacom motore.

Audi Sport neopúšťa myšlienku špeciálneho modelu s najvyšším dojazdom. Audi už vypúšťa náznaky, že elektrické Audi R8 by sa mohlo jedného dňa objaviť na nadchádzajúcej platforme škálovateľných systémov (SSP) koncernu VW. Nový hardvér môže byť prispôsobený pre “ikonické autá – luxusné, športové autá a tak ďalej”.

Majme na pamäti, že Audi už vyrobilo elektrické Audi R8. Bol to však komerčný prepadák, pretože luxusné, športové autá Audi R8 E-Tron boli ukončené po predaji menej ako 100 kusov. Vyšiel na ženevskom autosalóne v roku 2015 a bol k dispozícii len asi rok, kde niesol lákavú cenu 1 milión EUR. Pomerne nejasné elektrické superauto nebolo k dispozícii u predajcov, pretože ste sa museli zastaviť v sídle Audi, aby ste zadali objednávku. Samozrejme celej veci nepomohla ani premrštená cenovka.

zdroj: motor1.com


Aston Martin Vantage dostal 665 koní a potrebný facelift9. Február 2024

Aston Martin vyrába luxusné, športové autá Vantage už 74 rokov. Súčasná generácia dvojdverového vozidla GT je v predaji od roku 2018 a po šiestich rokoch na trhu dostáva masívnu aktualizáciu. Ide síce o bežný facelift uprostred cyklu, ale plný mechanických vecí, na ktorých vám skutočne záleží. Nové vačkové hriadele, revidované prevody, zmeny podvozku, etc.

Konečný výsledok týchto zmien je prirodzene veľmi pôsobivý. 4,0-litrový motor V8 pochádzajúci z Mercedesu a vo Vantage teraz produkuje masívnych 665, čo je o 153 koní viac oproti starému modelu. Nie je to výsledok len pár kíl zosilnenia, ale vyššie uvedených vačiek, väčších turbodúchadiel a zmeneného kompresného pomeru. Celkovo boli pridané tri nové výmenníky tepla na riadenie teploty chladiacej kvapaliny a plniaceho vzduchu. Chladič oleja je tiež väčší.

AMG V8 je podporované osvedčenou 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF, ktorá posiela výkon na zadné kolesá prostredníctvom elektronického samosvorného diferenciálu. Konečná jazda na diferenciále bola skrátená na 3,083:1, aby sa umožnila rýchlejšia akcelerácia, ale neovplyvnilo to maximálnu rýchlosť modelu Vantage. Nové, luxusné, športové autá Aston Martin Vantage dokážu nielen zrýchliť z 0-100 km/h za 3,4 sekundy, ale dosiahnuť aj maximálnu rýchlosť 335 km/h.

Nový Aston Martin Vantage, rovnako ako starý model, je zlepený. V automobilovom svete to nazývajú spájanie. Povaha procesu umožňuje určitú flexibilitu v konštrukcii podvozku, ktorú sa Aston rozhodol využiť. Nové auto dostalo prepracovaný podvozok, ktorý dodáva torznú tuhosť. Spoločnosť tiež premiestnila jeden z primárnych predných priečnych nosníkov, čo podľa nej zvyšuje tuhosť montážnych bodov odpruženia a zlepšuje pocit z riadenia. Ortéza vzpery je tiež ľahšia a tuhšia.

Tuhosť podvozka bola tiež vylepšená rôznymi zmenami, ktoré umožňujú novým adaptívnym tlmičom Bilstein DTX ešte lepší výkon. Je ťažké kvantifikovať na papieri, čo to všetko znamená, ale Aston Martin trvá na tom, že za volantom sú hmatateľné rozdiely medzi novým a starým nastavením.

Softvér umožňuje všetky tieto zmeny hardvéru. Aston Martin tvrdí, že rôzne režimy riadenia trakcie, systém riadenia štartu a elektronický posilňovač riadenia boli prepracované tak, aby poskytovali vyšší výkon a zapojenie vodiča.

Všetku túto technológiu zastaví brzdový systém pozostávajúci z predných 400 mm oceľových rotorov so šesťpiestikovými strmeňmi a zadných 360 mm rotorov so štvorpiestikovými strmeňmi. Sada keramických brźd je tiež voliteľná.

Okrem výkonnostných parametrov ponúkajú nové luxusné, športové autá Aston Martin Vantage aj celý rad zmien exteriéru, keďže panely karosérie boli značne prepracované. Je to dvojdverové vozidlo GT s motorom vpredu a pohonom na zadné kolesá.

Dodávky nového modelu Aston Martin Vantage sa začnú v 2. štvrťroku 2024, pričom približne v tom čase budú oznámené aj ceny.

zdroj: motor1.com