Novinky
Posledné Lamborghini Huracan s motorom V10 dostane meno STJ28. Február 2024
Lamborghini Huracán možno dostane ešte jeden variant predtým, ako tieto luxusné, športové autá vyjdú z výroby. Nedávne prihlášky ochranných známok v Európe odhalili, že spoločnosť si vyhradila názov “Huracan STJ”. Podania tiež odhalili logo, ktoré by mohlo označovať tento nový, predtým neznámy variant Lamborghini Huracan.
Spoločnosť v máji 2023 oznámila, že luxusné, športové autá Lamborghini Huracan sú vypredané, pričom zostávajúca výrobná séria má byť dokončená v roku 2024. Takže ak je STJ skutočný, nečakajte masívny počet kusov. A ak ho chcete, pravdepodobne je už neskoro.
Ak by sme mali hádať, nový variant je pravdepodobne verzia už hardcore Huracan STO pripravená na trať alebo iba na trati. Dizajn loga STJ v patente je podobný znaku SVJ, ktorý sa používa pre najviac traťovo zameraný variant Lamborghini Aventador.
Lamborghini Huracan STJ by mohol sedieť medzi pretekárskym vozidlom STO a horúcejším pretekárskym vozidlom GT3 a ponúkať výkon len na trati v pohodlnejšom a kompletnejšom balení. STO obsahuje atmosférický motor V10 s výkonom 630 koní, ktorý dokáže poslať superšport z 0-100 km/h za 3,0 sekundy. Predpokladáme, že STJ sa pravdepodobne bude držať tohto nastavenia pohonnej jednotky.
STJ bude pravdepodobne posledná svojho druhu. Lamborghini uviedlo na trh Huracan pred desiatimi rokmi, pričom talianska značka pripravuje jeho náhradu na debut v roku 2024. Nástupca modelu Huracan bude takmer určite vybavený zmenšeným motorom, s najväčšou pravdepodobnosťou motorom V8 s dvoma turbodúchadlami a plug-in hybridnou technológiou.
zdroj: motor1.com
McLaren Artura Spider dostane výkon 690 koní27. Február 2024
Nové, luxusné, športové autá McLaren Artura Spider (2025) majú v porovnaní s kupé niekoľko vylepšení, vrátane prepracovaného dizajnu, ktorý sa prispôsobí zaťahovacej streche. Mnohé z aktualizácií dorazia aj na verziu kupé pre modelový rok 2025.
Hybridná pohonná jednotka M630 V6 s dvoma turbodúchadlami dosahuje kombinovaný výkon 690 koní, čo je o 19 koní viac ako predtým. Nové držiaky motora obmedzujú pohyb hnacej sústavy a zlepšujú stabilitu. Osemstupňová prevodovka má prepracovanú kalibráciu, ktorá prináša o 25% rýchlejšie radenie a posiela výkon cez elektronicky riadený diferenciál na zadné kolesá.
Luxusné, športové autá McLaren Artura Spider dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 3,0 sekundy, z 0-200 km/h za 8,4 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 300 km/h za 21,6 sekundy predtým, ako dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 330 km/h.
Nová funkcia “Spinning Wheel Pull-Away” umožňuje dramatické pretáčanie kolies pri akcelerácii z pokoja s veľkým vstupom plynu, zatiaľ čo čisto elektrický režim ponúka dojazd až 35 km. McLaren Artura obsahuje 7,4-kilowatthodinovú (použiteľnú) batériu.
Nový aerotermálny chladiaci systém McLaren zahŕňa nové brzdové chladiace kanály a zvýšené prúdenie vzduchu v motore. Mclaren Artura (2025) používa karbónovo-keramické kotúče a ľahké hliníkové strmene, zatiaľ čo prepracované ventily tlmičov zlepšujú jazdu a ovládateľnosť. McLaren zvýšil mieru odozvy odpruženého systému Proactive Damping Control až o 90%.
Napriek pridaniu zaťahovacej strechy váži Artura Spider iba o 63 kg viac ako kupé. Dizajnéri museli vyladiť vzhľad Artury tak, aby vyhovoval pohyblivej streche, pridali nové piliere a premiestnili chladiace vetracie otvory pohonnej jednotky. McLaren dokonca vylepšil lemovanie čelného skla.
Osem elektromotorov ovláda celú vec, otvára alebo zatvára strechu za 11 sekúnd rýchlosťou až 50 km/h za hodinu, čo uľahčuje počutie revidovaného výfukového systému s ventilmi. Strecha je k dispozícii aj s elektrochromatickým skleneným panelom.
Dodávky sa začnú v polovici roka. K dispozícii sú tri interiérové špecifikácie: Performance, TechLux a Vision. Nové strieborné originál disky s 15 lúčmi sú štandardom pre modelový rok 2025. Luxusné, športové autá McLaren Artura Spider sú k dispozícii s rozšírenou paletou farieb, ktorá obsahuje päť štandardných farieb, 20 farieb Elite a 18 povrchových úprav MSO. Strieborné odznaky sú bezplatnou možnosťou, pričom nové čierne odznaky Stealth sú štandardom.
Štandardný zvukový systém má päť reproduktorov, ale systém priestorového zvuku Bowers & Wilkins s 12 reproduktormi je k dispozícii s balíkom Technology Pack. Nastavenie obsahuje zadný stredový reproduktor medzi sedadlami.
McLaren sprístupňuje vylepšenia modelu Artura Spider aj pre kupé Artura, vrátane zvýšenia výkonu. Dorazí spolu s kabrioletom. Existujúci majitelia kupé budú môcť získať ďalších 19 koní zadarmo na návšteve svojho predajcu McLaren.
zdroj: motor1.com
Range Rover nebude vyrábať kolesá väčšie ako 23 palcov26. Február 2024
Ako sa autá zväčšujú, tak sa logicky zväčšujú aj kolesá, ktoré ich poháňajú. Chevrolet Silverado EV - monštrum vo svojej najobjemnejšej podobe – má prvé 24-palcové originál kolesá z továrne, zatiaľ čo ostatné automobilky prechádzajú na 22- a 23-palcové originál disky podľa potreby.
Niektoré automobilky však nechcú na svoje luxusné, športové autá obúvať niečo väčšie ako 23-palcové kolesá. Land Rover v nedávnom rozhovore pre CarThrottle povedal, že disky nebudú väčšie. “Zdá sa, že číslo 23 je o limite,” povedal pre webovú stránku Matt Becker, technický riaditeľ JLR. “Nechceli by sme ísť na oveľa väčšie… Nevidím veľa 24-palcových kolies.”
Pre spoločnosť, ktorá je synonymom luxusného luxusu, je prekvapujúce, že limit je 23 palcov, najmä s novým elektrickým Range Roverom na ceste. To znamená, že nový Range Rover Sport SV, ktorý má 23-palcové originál kolesá z uhlíkových vlákien – najväčšie svojho druhu a možnosť, bude stropom.
“Originál karbónové kolesá staviame tak rýchlo, ako môžeme,” povedal v tom istom rozhovore Jamal Hameedi, riaditeľ značky SV. “Bolo to mimo grafu… Uhlík je najlepšou voľbou.”
Zatiaľ čo kolesá z uhlíkových vlákien môžu byť kontroverzné pre svoju krehkosť – najmä pri 23 palcoch – oholia celkovo asi 40 kg z celkovej pohotovostnej hmotnosti v porovnaní s bežnými kovanými jednotkami.
Ak sa rozhodnete, že luxusné, športové auto Range Rover Sport SV v cene cca 170.000 EUR je vaša voľba, budete musieť za tieto originál disky z uhlíkových vlákien priplatiť. Range Rover žiada ďalších 7.500 EUR za možnosť ľahších kolies.
zdroj: motor1.com
Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro značky Mercedes-Benz25. Február 2024
Doma, na pracovisku alebo na dovolenke. Vnútri alebo vonku: prispôsobiteľný nabíjací systém Pro značky Mercedes-Benz slúži ako „prenosná nabíjacia skrinka“ a predstavuje perfektné a komplexné riešenie nabíjania v každej situácii pre elektrické alebo hybridné, luxusné, športové autá nabíjateľné zo siete. Umožňuje jednoduché a komfortné nabíjanie a v závislosti od dostupného vybavenia budovy, výbavy vozidla a adaptéra možno dosiahnuť nabíjací výkon až 22 kW. O maximálnu bezpečnosť nabíjania sa postará automatické rozpoznávanie a prispôsobovanie optimálneho nabíjacieho výkonu pomocou teplotných, bezpečnostných a iných integrovaných snímačov.
Vďaka rôznym adaptérom, ktoré sú súčasťou dodávky, možno vozidlo pomocou jediného kábla pripojiť takmer k všetkým typom európskych zásuviek, ako aj verejných nabíjacích stojanov. Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro umožňuje jednoduché a komfortné nabíjanie aj pri cestách do zahraničia: pre rôzne európske krajiny a ich špecifické systémy zásuviek sú dostupné príslušné adaptéry. Nabíjací systém automaticky rozpozná rôzne adaptéry a nastaví optimálny výkon nabíjania. Zvlášť dodávaný nástenný držiak umožňuje montáž nabíjacieho systému na stenu a zaručuje ochranu proti krádeži.
Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro bol rovnako ako všetko príslušenstvo značky Mercedes-Benz navrhnutý so zreteľom na maximálnu bezpečnosť: okrem iných prvkov sa o to postarajú aj rozpoznávanie chybného prúdu a snímač teploty. Okrem toho je dokonale izolovaný, vodotesný a dokonca je odolný aj pri krátkodobom ponorení do vody v súlade so stupňom ochrany IP67.
Univerzálnosť využitia sa však neviaže len na miesta nabíjania: prispôsobiteľný nabíjací systém Pro je kompatibilný so všetkými elektrickými vozidlami alebo hybridnými vozidlami nabíjateľnými zo siete, ktoré majú nabíjaciu zásuvku typu 2; na nabíjanie s maximálnym výkonom musí byť vo vozidle nainštalovaná tzv. palubná nabíjačka (kód 84B), ktorá umožní nabíjanie s výkonom až 22 kW. Rozhranie systému navyše umožňuje bezplatné využívanie siete WLAN a teda aj bezproblémové aktualizácie vzduchom v sieti zákazníka. Začiatok a koniec nabíjania možno pohodlne ovládať na diaľku prostredníctvom funkcie diaľkového spustenia a zastavenia.
Osobitný úžitok pre zákazníka ponúka nová aplikácia Mercedes-Benz Charger. Tá umožňuje komfortnú obsluhu všetkých procesov nabíjania: nastavenia nabíjania možno vopred definovať a uložiť. Takto možno napríklad určiť energetické ciele, nastaviť náklady na energiu alebo vyhľadať aktualizácie. Všetky nabíjania sa okrem toho ukladajú, podrobne dokumentujú a zobrazujú v histórii nabíjania. Ovládací panel umožňuje získať prehľad o aktuálnom stave nabíjania. Pre momentálny stav nabíjacieho systému možno teda vyvolať dôležité informácie ako aktuálny výkon, čas nabíjania, dodanú energiu a nabíjací prúd. Všetky informácie možno kedykoľvek graficky znázorniť alebo exportovať do mobilného telefónu.
Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro je zabalený vo vysokokvalitnej taške s dizajnom značky Mercedes-Benz – takto sú všetky jeho súčasti vždy usporiadané a prehľadne uložené. Nabíjací systém vážiaci približne päť kilogramov sa dá jednoducho a komfortne prepravovať, čo umožňuje jeho rýchle a ľahké využitie pri každom nabíjaní.
Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro značky Mercedes-Benz je k dispozícii pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz v krajinách EÚ, ako aj vo Veľkej Británii a Švajčiarsku. Dostupnosť v ďalších krajinách sa plánuje.
Mercedes pripúšťa, že s elektrifikáciou bol príliš optimistický24. Február 2024
Automobilka Mercedes-Benz priznáva, že bola príliš nadšená prechodom na elektrické, luxusné, športové autá. Počas tlačovej konferencie týkajúcej sa výsledkov za rok 2023 nemecká luxusná značka uviedla, že plug-in hybridné a elektrické vozidlá by mali do roku 2030 predstavovať 50% celkového predaja. V porovnaní s pôvodným plánom ide o päťročné oneskorenie. V júli 2021 spoločnosť odhadla, že PHEV a plné elektromobily budú do roku 2025 predstavovať polovicu objemu.
Stratégiu “Ambition 2039″, ktorá bola predstavená pred niekoľkými rokmi, pritom v jednom bode dlhého dokumentu upútala pozornosť mnohých novinárov: “Do konca tohto desaťročia chce byť divízia Mercedes-Benz Cars plne elektrická – tam, kde to trhové podmienky dovolia.” Vyhlásenie bolo trochu vágne, ale dostatočne jasné na to, aby zdôraznilo vznešené ciele značky v oblasti elektromobilov.
V novom dokumente pripravenom pre investorov Mercedes-Benz odhaduje, že hybridy a elektromobily budú v druhej polovici desaťročia predstavovať “až 50%”, ale tiež len “tam, kde to trhové podmienky dovolia”. Spoločnosť ďalej uvádza, že “bude schopná uspokojiť rôzne potreby zákazníkov až do roku 2030.” To je šikovný spôsob, ako povedať, že v nasledujúcom desaťročí bude pokračovať v čerpaní áut so spaľovacími motormi.
Medzitým generálny riaditeľ Ola Kallenius pripúšťa, že konvenčne poháňané autá zostávajú chrbtovou kosťou peňažného toku spoločnosti. Pre televíziu Bloomberg povedal, že nákladová parita medzi spaľovacími motormi a elektromobilmi “je vzdialená mnoho rokov”. Prezentácia pre investorov ukázala, že výrobné náklady na elektromobily v tomto desaťročí neklesnú na úroveň spaľovacích motorov. A to aj napriek tomu, že výroba benzínových automobilov bude drahšia, keď o pár rokov vstúpi do platnosti norma Euro 7.
V roku 2023 dosiahli kombinované dodávky vozidiel Mercedes PHEV a elektromobilov 401 943 kusov, čo je o 20,5% viac ako v predchádzajúcom roku. PHEV zaznamenali pokles o 12,5% na 161 275 kusov, zatiaľ čo elektromobily vzrástli o 61,3% na 240 668 kusov. Podiel PHEV a EV na celkovom objeme bol 19,7% (nárast zo 16,3% v roku 2022). Tohtoročným cieľom je, aby PHEV a EV tvorili 19 až 21% celkového objemu.
Pri pohľade do budúcnosti platforma MMA vyvinutá s ohľadom na elektromobily, ale s podporou spaľovacích motorov, bude základom najmenej štyroch modelov potvrdených v produktovom pláne: CLA, CLA Shooting Brake a GLB. Očakáva sa, že už aj tak teasované ”malé G”, ktoré slúži ako detský brat ikonickej triedy G, využije túto architektúru, keď príde v druhej polovici desaťročia.
Čisto elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz budú mať v cykle WLTP dojazd až 750 km a podporu nabíjania s výkonom 300 kW. Nabitie batérie na 400 km dojazdu bude trvať 15 minút. Mercedes sľubuje aj obojsmerné nabíjanie. V závislosti od verzie a modelu sa výkon bude pohybovať od 201 do 536 koní.
zdroj: motor1.com
Bugatti Bolide má historicky najväčšie keramické brzdy Brembo23. Február 2024
Bugatti poskytlo fotografie so svojho nedávneho testovania modelu Bolide na trati v Imole. Všetky vyzerajú úžasne, pričom je z nich vidieť, že luxusné, športové autá Bugatti Bolide sú absurdne rýchlé a s obrovským výkonom 1 826 koní je potrebná aj ohromná brzdná sila.
Táto brzdná sila pochádza od spoločnosti Brembo, konkrétne z “uhlíkovo-karbónového” usporiadania s osempiestikovými jednoblokovými strmeňmi vpredu a šesťpiestikovými jednotkami vzadu, z ktorých každá je vyrobená z hliníka potiahnutého niklom. Všetky štyri upínacie stroje držia 15,3-palcové karbónové disky, aj keď predná časť dostane o niečo hrubšie podložky a rotory. Na každom kolese sú tiež štyri podložky. Keď to všetko spočítate, získate najväčší karbónový brzdový systém, aký kedy vytvorila firma Brembo.
Výsledkom sú podľa Bugatti brzdy na rovnakej úrovni ako technológia používaná pre vozidlá LMDh a Formulu 1.
“Vývoj brzdového systému pre luxusné, športové autá Bugatti Bolide bol jedinečnou a veľmi vzrušujúcou výzvou pre výkonnostnú divíziu Brembo a sme hrdí na to, čo sme dosiahli,” povedal prevádzkový riaditeľ spoločnosti Brembo Mario Almondo. “Museli sme prepracovať celý systém, aby sme sa vyrovnali s neuveriteľnými, ale náročnými vlastnosťami a výkonom vozidla.”
Bugatti nedávno vzalo Bolide do Imoly – oficiálne známe ako Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari – aby vykonalo testovanie v mokrom počasí. Predstava riadenia auta s hmotnosťou 1.450 kg schopného výkonu viac ako 1 800 koní v daždi znie ako číre šialenstvo, ale Bugatti nie je ničím, ak nie vytrvalým pri hodnotení svojho extrémneho stroja vo všetkých klimatických podmienkach.
Naposledy sme počuli, že dodávky Bugatti Bolide zákazníkom by sa mali začať začiatkom tohto roka alebo práve teraz. Najnovšie oznámenie spoločnosti Bugatti neponúka žiadny pohľad na to, kedy presne majitelia začnú dostávať svoje luxusné, športové autá. Nie je to však tak, že by naň čakali tisíce ľudí – vyrobí sa ich len 40, každý s cenovkou približne 4 milióny EUR.
zdroj: motor1.com
Nový model Zagato má odnímateľný zadný nárazník22. Február 2024
Zagato má krásne nové, luxusné, športové auto s názvom AGTZ Twin Tail. Vzdáva hold Alpine A220, ktorý pretekal v Le Mans, a je založený na športovom vozidle Alpine A110 s motorom v strede. Ale toto je viac ako len ďalšie krásne vyzerajúce, ultra-drahé vozidlo.
Rovnako ako Alfa Romeo TZ1, Iso Rivolta GTZ a ďalšie luxusné, športové autá Zagato pred ním, AGTZ má tvarovaný dizajn zadnej časti. Ale tu je zadná časť skutočne odnímateľná; Twin Tail vám dáva na výber vzhľad dlhého chvosta pre lepšiu aerodynamiku alebo zavalitý dizajn krátkeho chvosta pre každodennú jazdu. Obe iterácie alpského športového vozidla vyzerajú úžasne.
Zagato nehovorí, čo poháňa Twin Tail, ale pravdepodobne si ponechá preplňovaný 1,8-litrový štvorvalcový motor továrenského A110 s výkonom 249 koní z výroby. V A110 je motor spárovaný so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom a pohonom zadných kolies, čo mu pomáha dosiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Zagato nehovorí, koľko hmotnosti pridalo s extra karosériou, ale základný A110 váži skromných 1.101 kg – takže by to nemalo byť oveľa viac.
Ak ste jedným z 19 šťastných kupujúcich tohto krásneho modelu Alpine na mieru, budete si môcť vybrať akúkoľvek kombináciu farieb alebo farieb interiéru, ktorá sa vám páči. Zagato predstavuje prvé dve tieto luxusné, športové autá v modrej a bielej farbe, ako aj tretie auto s peknou modrou, bielou a červenou farbou “trikolóra” Hommage ako kývnutie na francúzsku vlajku.
Ceny začínajú na 650 000 € a takmer o polovica z nich je už predaná. Zagato AGTZ Twin Tail absolvuje svoju osobnú svetovú premiéru v máji na Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
zdroj: motor1.com
Volvo mení označenie svojich elektrických modelov21. Február 2024
Keďže Volvo v posledných rokoch rozširuje svoju ponuku luxusných, športových automobilov, portfólio sa stáva trochu mätúcim. Ale švédska značka má riešenie. V budúcnosti sa jeho plne elektrické a plug-in hybridné modely už nebudú nazývať “Recharge”. Spoločnosť zefektívňuje svoju nomenklatúru, aby bola pre zákazníkov zrozumiteľnejšia.
Výsledkom je, že malé, luxusné, športové autá Volvo XC40 Recharge a C40 Recharge sa teraz nazývajú Volvo EX40 a Volvo EC40. Tie sa pripájajú k ďalším elektromobilom značky Volvo vrátane menšieho crossoveru EX30, SUV plnej veľkosti Volvo EX90 a minivanu EM90 určeného len v Číne. Súčasne plug-in hybridy ako XC60 Recharge, S60 Recharge a ďalšie prijímajú príponu “T6″ alebo “T8″ v závislosti od kombinovaného výkonu. Toto označenie sa predtým používalo pre benzínové modely, ale jeho účel sa mení pri prechode spoločnosti Volvo na plne elektrický rad do roku 2030.
V súvisiacich správach dáva Volvo čerstvo premenovaným modelom EX40 a EC40 väčší výkon. Vyberte si dvojmotorové verzie a na vybraných trhoch je teraz k dispozícii voliteľný softvérový balík Performance Software Pack. Odomkne 34 koní, celkovo 436 koní. Tento dodatočný výkon umožňuje “rýchlejšie zrýchlenie”, hoci presný údaj ešte nebol poskytnutý. Bežné varianty Twin Motor zrýchlia z 0-100 km/h za 4,7 sekundy. Extra výkon môžete získať pri objednávke nového auta alebo ak už vlastníte model 2024 Volvo XC40 Recharge alebo C40.
Inde spoločnosť Volvo nezanedbáva ani svoje vozidlá so spaľovacím motorom. Luxusné, športové autá Volvo XC60 a XC90 dostanú lepší mild-hybridný motor B5, ktorý beží čistejšie. Menšie z týchto dvoch SUV teraz spotrebuje približne o 4% menej paliva, zatiaľ čo emisie CO2 klesli o rovnaké percento. Väčší model ušetril približne 2% vďaka efektívnejšiemu spaľovaciemu cyklu motora.
Model Volvo XC60 Black Edition, ktorý bol uvedený na trh minulý rok, musel byť úspešný, pretože Volvo dáva modelom XC40, EX40 a C40 podobnú tmavú úpravu. Trio Black Edition je ponúkané výhradne s lesklými čiernymi 20-palcovými kolesami, čiernym lakom Onyx Black, vysoko lesklým znakom a tmavým interiérom.
Volvo tvrdí, že má na ceste niekoľko ďalších elektromobilov predtým, ako do konca desaťročia prejde na čisto elektrický pohon. Má pred sebou dlhú cestu, keďže predaj vozidiel s nulovými emisiami predstavoval v roku 2023 iba 16% celkového objemu. V minulom roku dosiahla rekord, keď celkové dodávky dosiahli 708 716 automobilov, z ktorých 113 419 bolo elektromobilov, čo predstavuje nárast o 70% v porovnaní s rokom 2022.
zdroj: motor1.com
Nový šéf dizajnu Audi prichádza z Land Roveru20. Február 2024
Po 10 rokoch strávených na čele dizajnu Audi Marc Lichte odstupuje, aby prevzal novú (a nešpecifikovanú) úlohu v rámci spoločnosti Audi. Od 1. júna bude Massimo Frascella, architekt luxusných, športových automobilov Land Rover Defender, Discovery, Velar a Range Rover, dohliadať na dizajn všetkých nových modelov v ponuke Audi, vrátane nadchádzajúcich elektrických vozidiel.
Audi bude od roku 2026 uvádzať na trh iba elektrické, luxusné, športové autá. Keďže spaľovacie modely, ktoré majú byť uvedené na trh, už boli navrhnuté, Massimo Frascella sa sústredí na modely s nulovými emisiami. To neznamená, že autá so spaľovacím motorom budú zanedbávané; Facelifty sú stále plánované pre benzínové, naftové a plug-in hybridné modely. Audi oznámilo svoj zámer vyrábať konvenčne poháňané vozidlá do roku 2032.
Čo môžete očakávať? Nový šéf dizajnu Audi si kladie za cieľ vyrábať luxusné, športové autá, ktoré sú “bez nadbytočných ozdôb a nesledujú len trendy”. Ďalej uvádza, že budúce modely budú ťažiť z “nadčasového a sofistikovaného dizajnového jazyka”. Generálny riaditeľ spoločnosti Gernot Döllner je presvedčený, že Massimo Frascella dokáže vytvoriť “nezameniteľný a emocionálny dizajnový jazyk”.
V posledných rokoch Audi poskytlo pohľad na dizajn svojich nadchádzajúcich modelov prostredníctvom rôznych konceptov “Sphere”. Na obrázku je Grandsphere, ktorý sa pravdepodobne premení na elektrické vozidlo slúžiace ako nástupca vlajkovej lode Audi A8 v kategórii luxusných sedanov plnej veľkosti. Okrem toho existovali ďalšie zaujímavé koncepty, vrátane otvorenej Skysphere, Urbansphere podobnej minivanu a vysoko jazdiaceho fastbacku Activesphere, ktorý by sa potenciálne mohol vyvinúť do pickupu.
Uvidí sa, či Frascella zanechá svoju stopu na sériových automobiloch založených na týchto konceptoch. Nech je to akokoľvek, 52-ročný taliansky dizajnér, ktorý predtým pracoval pre Bertone, Ford a Kia, hovorí, že uprednostňuje “jednoduchosť”. To znamená, že Audi pravdepodobne zaujme iný prístup ako konkurenčné dizajny BMW.
Frascella má však pred sebou ťažkú úlohu vzhľadom na to, aká rozsiahla sa ponuka Audi v priebehu rokov stala. To znamená, že modelové škrty sú na ceste. TT bol ukončený a R8 bude nasledovať budúci mesiac, zatiaľ čo A1 a Q2 nebudú obnovené pre ďalšiu generáciu.
Inde je potvrdené, že špičkové SUV s tromi radmi sedadiel, potenciálne nazývané Audi Q9, bude konkurovať BMW X7 a Mercedes GLS. Medzitým má plne elektrické Audi Q6 E-Tron prísť v roku 2024, pričom v tesnom závese bude verzia Sportback.
zdroj: motor1.com
Porsche nie sú len športové autá, ale aj basketbalové tenisky19. Február 2024
Luxusné, športové autá Porsche a odevná značka Puma majú dlhú históriu spájania sa na teniskách, väčšinou kvôli životnému štýlu alebo pretekaniu. Teraz však tieto dve spoločnosti spolupracujú aj na basketbalovej obuvi.
Prvým z dvoch párov je LaMelo Ball MB.03 – tretia charakteristická teniska hviezdy Charlotte Hornet. Dostane ošetrenie Porsche čierno-žltou farbou inšpirovanou ikonickým továrenským zlatým lakom 930 Turbo s logom Porsche na päte.
Druhou topánkou je All-Pro Nitro. Má takmer identický dizajn ako MB.03 s celožltou farbou a jemnými čiernymi akcentmi. Má dokonca logo ako luxusné, športové autá Porsche Turbo v blízkosti päty, čo ho samozrejme robí ultrarýchlym. A toto nie je prvá topánka Porsche na palubovke; spoločnosť sa spojila s Pumou v roku 2021 pre pár Clyde All-Pros.
Toto je jeden z mála oficiálnych spoluprác automobiliek a basketbalových tenisiek, ktoré sme videli. Prvé podpisové tenisky Kobeho Bryanta od Adidasu boli inšpirované prvou generáciou Audi TT, ale nikdy neniesli oficiálnu značku Audi. 14. podpisová topánka Michaela Jordana mala červený semiš inšpirovaný luxusnými, športovými autami Ferrari s umelými uhlíkovými vláknami a dokonca aj logo Jumpman v tvare hrebeňa Ferrari. Nikdy ho však nepodpísal ani taliansky výrobca superáut.
Ak chcete pár oficiálne licencovaných basketbalových topánok Porsche, obe tieto tenisky sa začali predávať 17. februára. MB.03 stojí 135 dolárov a All-Pro Nitro je 140 dolárov. A ak naozaj chcete ísť naplno, Puma a Porsche majú tiež celý rad oblečenia – mikiny, bundy, grafické tričká, tepláky a šortky – k teniskám.
zdroj: motor1.com