Novinky
Porsche 911 Turbo S od Techart má 790 koní9. Marec 2024
Porsche 911 Turbo S je luxusné, športové auto, ktoré nepotrebuje veľa úprav. Najnovšia ponuka od nemeckej tuningovej spoločnosti Techart prichádza s vylepšeniami, cez ktoré je možné získať až 790 koní.
Vychutnajte si pohľad na Techart GTstreet R Touring. Ako je vidieť, deje sa tu o niečo viac ako len nové zadné krídlo. Techart hovorí, že jeho nová karoséria obsahuje viac ako 40 rôznych komponentov, vrátane prispôsobiteľných predných a zadných nárazníkov. Okrem iného sú tu nové karbónové blatníky, bočné prahy, prívody vzduchu, svetlice blatníkov a kapota. To je veľa karbónu a môže byť detailný buď s lesklým alebo matným povrchom.
Techart vymieňa štandardné nastavenie Porsche 911 Turbo S s týmto pevným spojlerom, ktorý je podľa spoločnosti vyvážený pre prítlak a dobrú aerodynamiku pri vyšších rýchlostiach. Je tiež o 60% ľahší ako to, čo dostanete z výroby, a dizajn dostáva viac vzduchu do posilneného plochého šesťvalca, aby mu pomohol zostať chladný.
To je dôležité, pretože Techart ponúka aj vylepšenia výkonu na GTstreet R Touring. K dispozícii sú dva stupne, pričom prvý pridáva k už tak silnému motoru skromných 60 koní. Druhý stupeň je agresívnejší, vymieňa nové turbodúchadlá a ladenie, ktoré upravuje parametre motora a prevodovky. K dispozícii je tiež vlastný výfukový systém, ktorý má za následok 790 koní. To je nárast o 150 koní z toho, čo štandardne ponúkajú luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S. Techart hovorí, že maximálna rýchlosť je 360 km/h.
Na zvládnutie dodatočného ťahu vylepšenie športového podvozka zníži auto približne o 25 mm. Nastaviteľné cievky Techart sú voliteľné, podporované originál kolesami stredového zámku Techart s rozmermi 20 palcov vpredu 21 vzadu. Spoločnosť rozširuje predný rozchod kolies o 25 mm a k dispozícii sú karbónové aerodynamické kotúčové brzdy. Pokiaľ ide o interiér, očakávajte nepreberné množstvo kože, Alcantary, uhlíkových vlákien, hliníka a ďalších.
Koľko vás bude stáť Porsche 911 Turbo S s výkonom 800 koní so spojlerom ducktail? Techart spomína iba náklady na samotnú úpravu počnúc sumou 98.250 EUR. S cenou však prichádza exkluzivita. Spoločnosť plánuje, že tieto luxusné, športové autá budú vyrobené len v počte 25 exemplárov.
zdroj: motor1.com
Lotus Emira sa konečne môže predávať aj v USA8. Marec 2024
Takmer tri roky po svojom debute v júli 2021 môže Lotus konečne začať predávať svoje luxusné, športové autá Lotus Emira v USA. Emira práve získala certifikáciu od Kalifornskej rady pre letecké zdroje (CARB). To znamená, že predajcovia môžu konečne dodávať autá zákazníkom.
Iba 14 štátov USA dodržiava pravidlá CARB, ale Lotus nechcel začať predaj v 36 štátoch, ktoré nie sú CARB. To malo údajne zabrániť zákazníkom prevracať autá kupujúcim v štátoch CARB, kde Emira nemohla byť zaregistrovaná. Lotus predložil novú kalibráciu pohonnej jednotky Emira V6 na schválenie CARB už v januári a bola schválená 29. februára.
Lotus Emira V6 používa známy motor, 3.5-litrový preplňovaný motor Toyota V6, na výrobu 400 koní. Je to rovnaká základná jednotka, akú Lotus používa od debutu modelu Evora S v roku 2010, aj keď v trochu odlišnom stave ako posledný z amerických špecifikácií Evora. V porovnaní s modelom Evora GT je limit otáčok nižší a výkon klesol o 10 koní.
Vzhľadom na to, že zákazníci si rezervovali luxusné, športové autá Lotus Emira už v roku 2021, bolo to dlhé čakanie. Nebol to však len problém s emisiami, ktorý veci brzdil. Spoločnosť Lotus mala ťažkosti so zvýšením výroby kvôli problémom s dodávkami súvisiacimi s COVID-19. Dodávky pre európskych a ázijských kupujúcich sa začali v roku 2022.
Čoskoro sa k modelu Emira V6 pripojí štvorvalcový model s 2,0-litrovým preplňovaným motorom značky Mercedes-AMG. S výkonom 360 koní je trochu nižší výkon, ale získava osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Nakoniec Toyota V6 ukončí výrobu a Emira bude čisto štvorvalcovou záležitosťou.
zdroj: motor1.com
BMW by mohlo súčasne vyrábať benzínové aj elektrické BMW M37. Marec 2024
BMW je v procese elektrifikácie celej svojej zostavy. Je teda bezpečné predpokladať, že luxusné, športové autá BMW M3, ako vlajková loď športového sedanu, v blízkej budúcnosti stratí spaľovací motor. V skutočnosti sa zdá, že to bol plán len nedávno, ale teraz správa z BMW Blog naznačuje niektoré zmeny v zákulisí. Nový benzínový model BMW M3 je údajne na ceste a bude existovať spolu s elektrickým modelom.
V správe BMW Blog je veľa zaujímavých detailov. Tvrdí, že elektrické a benzínové, luxusné, športové autá BMW M3 údajne nebudú zdieľať platformu. V správe sa tiež uvádza, že kupé BMW M4 bude údajne výlučne elektrické. Inými slovami, sedan môže byť jedinou možnosťou pre tých, ktorí chcú výkon benzínového šesťvalca.
BMW Blog tvrdí, že plánom je použiť súčasný 3,0-litrový motor S58 pre ďalšie auto, pretože bude stále v súlade s emisiami. To znamená výkon v okolí 500 koní alebo viac, ale je veľmi nepravdepodobné, že nové auto bude mať manuálnu prevodovku.
BMW nám už predtým ukázalo štvormotorové elektrické luxusné, športové auto BMW M, ale od vydania krátkej upútavky pred niekoľkými mesiacmi sme nič nepočuli. V tom čase bolo pravdepodobné, že nemecká automobilka si myslela, že to bude jediné hnacie ústrojenstvo ponúkané v potenciálnej novej BMW M3, avšak znížený regulačný tlak údajne zmenil obraz.
Niekoľko krajín zatlačilo zákazy spaľovacích motorov a prísne emisné predpisy boli zasiahnuté medzerami alebo úplne oslabené. Európska únia vypracovala ustanovenie, ktoré umožňuje, aby boli automobily so spaľovacím motorom poháňané napríklad syntetickými palivami. Bolo tiež oznámené, že nadchádzajúce predpisy EPA boli znížené po tlaku automobilového priemyslu.
S ohľadom na toto všetko dáva zmysel, že BMW bude stále ponúkať luxusné, športové autá BMW M3 poháňané spaľovacím motorom, najmä ak používa rovnaký motor ako súčasná generácia. To všetko by sa samozrejme malo brať s rezervou, ale mohlo by to znamenať, že význam klasického motora, aspoň pokiaľ ide o výkonné luxusné, športové autá, by mohol pretrvať až do roku 2030.
zdroj: motor1.com
Porsche 911 musí do servisu kvôli problémom s oknami6. Marec 2024
Porsche zvolalo viac ako 8 000 luxusných, športových automobilov Porsche 911, pretože predné čelné sklo a tiež zadné sklo by sa mohli pri náraze oddeliť.
Podľa Národnej správy bezpečnosti cestnej premávky (NHTSA) je potenciálne ovplyvnených 8 101 vozidiel Porsche 911 od roku 2020 do roku 2024, hoci dokumenty nešpecifikujú, ktorých výbav sa to týka. Problém spočíva v lepidle, ktoré sa používa na lepenie čelných skiel a zadných okien k automobilom, alebo skôr v okolnostiach, za ktorých bolo použité. Zdá sa, že niektoré luxusné, športové autá Porsche 911 nemali povrchy úplne bez nečistôt v čase inštalácie v továrni. To môže mať za následok slabší adhezívny spoj.
Porsche sa o tomto probléme dozvedelo vlani v novembri prostredníctvom “opticky poškodených okien v teréne”. Inšpekcia zistila, že sklo by sa mohlo v týchto slabších oblastiach čiastočne oddeliť. Ak by došlo k havárii, celková väzba by mohla byť príliš slabá na to, aby udržala čelné sklo na mieste. Pravdepodobne to nemusíme hovoriť, ale všeobecne povedané, lietajúce sklo nie je dobrá vec.
Zvolávacie dokumenty uvádzajú 15 záručných nárokov na 911 s “zakalenými povrchmi alebo inými optickými nedostatkami”, ale neboli pozorované žiadne prípady voľného skla. Porsche tvrdí, že si nie je vedomé toho, že by sa sklo odlepilo, a neexistujú žiadne správy o žiadnych nehodách alebo zraneniach súvisiacich s týmto problémom.
Porsche radí, že nadmerný hluk vetra alebo vlhkosť v aute môže naznačovať problémové oblasti. Táto oprava je jednoduchá – predné a zadné sklo sa skontroluje a v prípade potreby vymení pomocou nového skla ošetreného abrazívnym procesom čistenia.
Oznámenie predajcu o stiahnutí z trhu začína 13. marca, pričom oznámenie zákazníkom je naplánované na 26. apríla. Porsche hovorí, že dotknutí majitelia luxusných, športových automobilov Porsche 911 môžu kontaktovať zákaznícky servis Porsche.
zdroj: motor1.com
Ukradnuté Ferrari pilota F1 sa našlo po 28 rokoch5. Marec 2024
Londýnska Metropolitná polícia vyriešila starý prípad ukradnutého vozidla. Jednotka organizovanej trestnej činnosti nedávno našla luxusné, športové auto Ferrari 512M, ktoré zlodeji vzali pilotovi formuly 1 Gerhardovi Bergerovi pred 28 rokmi počas Veľkej ceny San Marína v roku 1995 v Imole.
Podvodníci ukradli Bergerovo Ferrari 512M a Ferrari 355 tímového kolegu Jeana Alesiho z hotelového parkoviska počas pretekov v roku 1995. Berger údajne prišiel, keď zlodej odchádzal v jeho Ferrari, podľa dobovej správy z GrandPrix.com.
Metropolitná polícia získala Bergerovo Ferrari 512M s pomocou Ferrari. V januári automobilka oznámila vyšetrovateľom, že skontrolovala vozidlo v mene amerického zákazníka, ktorý auto kúpil od makléra vo Veľkej Británii.
Polícia zistila, že auto išlo po krádeži do Japonska. Do Veľkej Británie sa dostal koncom roka 2023, kde metropolitná polícia toto luxusné, športové auto zabavila, aby zabránila vozidlu opustiť krajinu.
“Rýchlo sme spolupracovali s partnermi vrátane Národnej kriminálnej agentúry, ako aj Ferrari a medzinárodných predajcov automobilov a táto spolupráca pomohla pochopiť pozadie vozidla a zabrániť mu opustiť krajinu,” uviedol hlavný vyšetrovateľ Mike Pilbeam v oznámení metropolitnej polície o nájdení auta.
Polícia prípad stále vyšetruje; Nikto nebol zatknutý. A bohužiaľ, Alesiho Ferrari F355 stále chýba.
Napriek tomu, že im ukradli ich luxusné, športové autá, Berger a Alesi uspeli na Veľkej cene San Marína v roku 1995, pričom Alesi skončil na druhom mieste a Berger na treťom mieste.
Ferrari 512M bolo poslednou evolúciou slávnej Testarossy z roku 1980. V porovnaní s predchádzajúcimi iteráciami mal skôr pevné svetlomety ako vyskakovacie svetlá. Modernizovaný 4,9-litrový plochý motor V12 dosiahol výkon 434 koní. Spoločnosť vyrobila len 501 kusov.
zdroj: motor1.com
Elegantný koncept BMW Z4 kupé nepôjde do výroby4. Marec 2024
BMW neplánuje vyrábať luxusné, športové autá prezentované v podobe konceptu Z4 Coupe. Po svojom debute na minuloročnej Concorso d’Eleganza Villa d’Este sa povrávalo, že BMW plánuje vyrobiť auto v obmedzenom počte. Nová správa hovorí, že automobilka zvážila túto myšlienku predtým, ako ju zrušila.
BMWBlog informoval, že vedúci predstavitelia spoločnosti zrušili plány na výrobu tohto luxusného, športového auta. Podľa zdrojov publikácie BMW zašlo všetko tak ďaleko, že vybudovalo obchodný prípad pre vozidlo, ktorý zahŕňal výrobu 50 automobilov za približne 230.000 EUR. To však nestačilo na premenu Concept Touring Coupe na realitu.
Elegantný model BMW Z4 upútal pozornosť minulý rok v máji, keď sa predstavil na Concorso d’Eleganza Villa d’Este v Taliansku. Koncept nahradil zaťahovaciu strechu modelu Z4 pevnou strechou so zalomením Hofmeister, širšími blatníkmi a väčšou praktickosťou. BMW dokonca vylepšilo mriežku chladiča a nainštalovalo dvojité vertikálne tyče. Jazdilo sa na striedavých 20- a 21-palcových, 20-lúčových originál diskoch BMW so strieborno-bronzovými vonkajšími akcentmi.
Vo vnútri BMW pridalo dvojfarebné tmavohnedé a svetlohnedé kožené čalúnenie so sedlovými opleteniami na sedadlá, ktoré pochádzajú z talianskej koženej dielne. Kabína sa niesla inak nezmenená ako štandardné, luxusné, športové autá BMW Z4. Je škoda, že dobrá práca dizajnérov zostane ohromujúcim jednorazovým výtvorom, ktorý žiaľ reálnu verziu nedostane.
zdroj: motor1.com
Maserati GranCabrio prináša jazdu bez strechy s výkonom 542 koní3. Marec 2024
Konečne je tu otvorená verzia Maserati GranTurismo. Privítajte luxusné, športové autá Maserati GranCabrio, ktoré toto leto štartujú vo výbave Trofeo a sú pripravené zhodiť strechu za 13,9 sekundy.
Takto dlho trvá GranCabrio, kým zníži svoju plátennú strechu, a to sa dá urobiť rýchlosťou až 50 km/h. Ak vás zastihne prekvapivý lejak, budete potrebovať trochu viac času – presne 14,1 sekundy – na odrazenie dažďa. A zatiaľ čo mnoho soft-topov je k dispozícii len v niekoľkých farbách, Maserati ponúka niekoľko odtieňov vrátane modrej, tmavočervenej, čiernej a dvoch odtieňov šedej. Kombinujú sa so šiestimi farbami exteriéru: Nero Assoluto, Blu Modena, Bianco Astro, Grigio Incognito, Grigio Maratea Matte a nešpecifikovaným odtieňom metalickej zelenej.
Ale nekúpite si Maserati GranCabrio, aby ste ho obdivovali so strechou hore. Pomocou dotykovej obrazovky vozidla vodič ovláda strechu gestami doľava alebo doprava. K dispozícii je tiež štandardný ohrievač krku pre cestujúcich na predných sedadlách. Ak sa ochladí, fúka teplý vzduch priamo zo sedadiel tromi nastaviteľnými rýchlosťami. Alebo, ak chcete celkovo menej vzduchu, je tu voliteľná veterná zátka, ktorá sa manuálne inštaluje za predné sedadlá. To znižuje turbulencie pre cestujúcich vpredu, ale efektívne robí zadné sedadlo zbytočným pre cestujúcich.
Mechanicky povedané, luxusné, športové autá Maserati GranCabrio odzrkadľujú svojho súrodenca Trofeo s pevnou strechou. To znamená 542 koní z dvojice turbodúchadiel z 3,0-litrového motora V6, ktorý poháňa všetky štyri kolesá cez osemstupňovú prevodovku. Kabriolet je asi o 100 kg ťažší, čo má za následok mierne nižšie výkonnostné štatistiky. Kabriolet zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.6 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu je 325 km/h, čo je len o niečo menej ako jeho súrodenec s pevnou strechou.
Vnútorné usporiadanie je tiež rovnaké. Obsahuje 12,3-palcovú stredovú obrazovku infotainmentu, ktorá sa spája s 8,8-palcovou obrazovkou určenou pre funkcie, ako je digitálna klimatizácia. Vodič monitoruje vozidlo pomocou 12,2-palcového prístrojového displeja, pričom o palubné technológie nie je núdza. To zahŕňa multimediálny systém Maserati Intelligent Assist využívajúci Andriod Auto pre svoj mozog, hoci používatelia Apple majú stále konektivitu CarPlay. Maserati Connect ponúka všetky druhy pripojených funkcií pre domácnosť alebo auto a k dispozícii je široká škála asistenčných systémov vodiča úrovne 2.
Pri uvedení na trh budú luxusné, športové autá Maserati GranCabrio (2024) k dispozícii iba vo výbave Trofeo. Maserati oznámi ceny bližšie k dátumu uvedenia do predaja, čo bude niekedy v najbližších mesiacoch.
zdroj: motor1.com
Nový hyperšport McLaren by mohol prísť už tento rok2. Marec 2024
Uplynulo jedenásť rokov, odkedy McLaren ukončil výrobu luxusného, športového auta McLaren P1. Aj keď odvtedy prišlo veľa špeciálnych modelov z Wokingu, skutočný nástupca P1 ešte neuzrel svetlo sveta. Do konca roka sa však možno konečne dočkáme novej vlajkovej lode exotickej britskej značky – a stále bude mať spaľovací motor s veľkým objemom.
Podľa Automotive News Europe má nové, luxusné, hyperšportové auto McLaren interné kódové označenie “P18″ a používa plug-in hybridné nastavenie V8. Očakáva sa, že benzínový motor a elektromotor (elektromotory) poskytnú kombinovaný výkon viac ako 1 000 koní s úplne novým podvozkom z uhlíkových vlákien. Sedadlá sú údajne priskrutkované na podvozok, aby sa znížila hmotnosť a zvýšila tuhosť, zatiaľ čo niektoré komponenty odpruženia sú údajne vytlačené 3D.
Zatiaľ čo luxusné, športové autá McLaren sú známe svojimi dvojitými dverami, P18 bude údajne predstavovať odklon od normy prijatím krídlových dverí. ANE cituje zdroje blízke tejto záležitosti, ktoré tvrdia, že dlho očakávané pokračovanie P1 dostane aktívny zadný spojler spolu s ďalšími aerodynamickými prvkami odvodenými z monopostov Formuly 1. Vpredu má budúci člen zostavy “Ultimate Series” zapustené svetlomety v rovnakom duchu ako luxusné, športové autá McLaren Artura.
Nový korunovačný klenot prelomí kryt pred koncom roka 2024. Predpokladá sa, že hybridné nastavenie je nový vývoj, ktorý je až o 70% ľahší ako to, čo spoločnosť v súčasnosti používa v modeli Artura. Skutočnosť, že to nebude čisto elektrický model, nie je prekvapením, pretože generálny riaditeľ Michael Leiters povedal, že “skutočné superautá” bez spaľovacieho motora sa nezrealizujú skôr ako v roku 2030.
Existuje však už niektoré, vysokovýkonné, elektrické, luxusné, športové autá: Rimac Nevera, Lotus Evija a Pininfarina Battista, aby sme vymenovali aspoň niektoré. Nová Tesla Roadster údajne príde do konca roka, zatiaľ čo prvý elektromobil Ferrari bol potvrdený pre uvedenie na trh v roku 2025. Očakáva sa tiež, že Porsche dá v nasledujúcich mesiacoch zelenú produkčnej verzii konceptu Mission X
zdroj: motor1.com
Bugatti potvrdilo, že nový hybrid V16 nahradí súčasný motor W161. Marec 2024
Povesti boli pravdivé - Bugatti vkladá motor V16 do svojho ďalšieho luxusného, športového auta. Nástupca za Bugatti Chiron by mal prísť už v júni. Ako už predtým naznačili predstavitelia spoločnosti, spaľovací motor bude súčasťou hybridného pohonného ústrojenstva.
Bugatti zatiaľ nie je ochotné poskytnúť ďalšie podrobnosti. Predchádzajúce správy naznačovali, že nový motor vyvinul Cosworth s masívnym zdvihovým objemom 8,3 litra. Mohol by byť dokonca prirodzene nasávaný.
Niektorí hovoria, že otáčky dosahujú kričiacich 9 000 otáčok za minútu a pracujú s tromi elektromotormi, aby poskytli kombinovaný výkon 1 800 koní. Jediným potvrdeným faktom však je, že pohonná jednotka je hybridný V16. Viac oficiálnych informácií by malo byť zverejnených v mesiacoch pred veľkým debutom v júni.
Okrem motora sa očakáva, že francúzsky hyperšport bude skôr úplne novým modelom než evolúciou modelov Bugatti Veyron a Chiron. Bude to posledný model z pera riaditeľa dizajnu Bugatti Achima Anscheidta. Budúce luxusné, športové autá, ktoré prídu po nástupcovi Chirona, navrhne tím vedený Frankom Heylom.
Aj keď nás do svetovej premiéry delí už len pár mesiacov, bohatých zákazníkov, ktorí si chcú sadnúť za volant, čaká dlhé čakanie. Výroba a dodávky sa začnú až v roku 2026, pretože Bugatti má svoju výrobnú kapacitu plnú roadsterov Mistral a iba traťového Bolide. Toto sú posledné dve luxusné, športové autá s motorom W16, ale to neznamená, že nadchádzajúci model bol uhryznutý chybou zmenšovania. Šestnásť valcov bude prestavaných pre auto, ktoré sľubuje, že bude “neporovnateľné v každom detaile”.
Pokračovanie Veyrona a Chironu je ponúkané ako “čisté stelesnenie DNA Bugatti, vytvoreného nielen pre súčasnosť alebo dokonca budúcnosť – ale pour l’éternité (pre večnosť).”
zdroj: motor1.com
Rolls-Royce predstavil ďalší jedinečný model zo série Droptail29. Február 2024
Zoznámte sa s luxusným, športovým autom Rolls-Royce Droptail Arcadia, treťou zo štyroch zákaziek plánovaných pre opulentný, ultraexkluzívny roadster. Spoločnosť si pre tieto modely vyhradzuje niektoré zo svojich najzložitejších karosérií a tento sa vyznačuje mimoriadnou kombináciou úprav na mieru.
Arkádia odkazuje na miesto v gréckej mytológii, ktoré má predstavovať nebo na zemi. Kupujúci špecifikoval tento Droptail ako pokojný priestor, ktorý by ponúkol miesto na oddych po dni strávenom prácou.
Rolls-Royce prišiel s jedinečnou bielou farbou exteriéru Arcadie. Farba obsahuje častice hliníka a skla, ktoré spôsobujú, že sa telo trblieta vo svetle. Na rozdiel od predchádzajúcich zákaziek Droptail tento kupujúci špecifikuje zvyčajne exponované prvky z uhlíkových vlákien, ktoré majú byť natreté vlastným strieborným odtieňom. Rovnako ako ostatné luxusné, športové autá Droptail, aj zadné veko tohto skvostu má zakrivený panel pokrytý drevom.
Väčšina kabíny Arcadie je jedinečný biely odtieň, ktorý čerpá inšpiráciu z farby karosérie. Na mieru šitá hnedá farba kontrastuje s vonkajšími časťami sedadiel a opierkami hlavy. Drevené obloženie obklopuje cestujúcich, behá okolo palubnej dosky, výplní dverí a zakrivenej časti za sedadlami. Celkovo spoločnosť strávila 8 000 hodín výrobou rôznych kusov dreva.
Karosársky tím Rolls-Royce strávil viac ako dva roky vývojom a päť mesiacov montážou hodín na palubnej doske. Opracovaný tvár má 119 faziet, zatiaľ čo dvojité logo značky R je opracované z nehrdzavejúcej ocele. Ručne maľované značky hodín vyžadujú zväčšovaciu kameru, aby technik mohol aplikovať čiernu farbu.
Luxusné, športové autá Rolls-Royce Droptail sa zameriavajú skôr na luxus než na výkon, takže Rolls-Royce nevychvaľuje pohonné ústrojenstvo vozidla. Ale pre tých, ktorí musia vedieť, roadstery používajú 6.6-litrový motor V12 s dvoma turbodúchadlami, ktorý v tejto aplikácii dosahuje výkon 593 koní.
Rolls-Royce už dodal Droptail Arcadia svojmu majiteľovi v Singapure. Kupujúci špecifikoval auto s ľavostranným riadením, napriek tomu, že pravostranné riadenie je v krajine bežnejšie. Zákazník urobil toto rozhodnutie, aby mohol toto skutočne luxusné, športové auto ľahšie používať po celom svete.
zdroj: motor1.com