Novinky
Audi RS e-tron GT Performance bude nová vlajková loď Audi18. Apríl 2024
Po debute Porsche Taycan v roku 2025 Audi predstavuje svoju verziu aktualizovaného elektrického sedanu. Podobne ako teraz existujú luxusné, športové autá Porsche Taycan Turbo GT, aj Audi dokončujú novú vlajkovú loď. Nazýva sa Audi RS E-Tron GT Performance a odráža benzínové modely, ako sú luxusné, športové autá Audi RS6 a RS7 Performance.
Nebude taký hardcore ako model zo Zuffenhausenu, rovnako ako súčasné Audi RS E-Tron GT nie je tak intenzívne ako Porsche Taycan Turbo S. Napriek tomu dôjde k zvýšeniu výkonu nad 637 koní, ktoré ponúka odchádzajúci dojazdový topper. Audi zostáva opatrné v detailoch, ale zdieľa obrázky maskovaného auta s keramickými brzdami číhajúcimi spoza týchto aerodynamických kolies.
Prepracované predné a zadné motory sa pravdepodobne nevyrovnajú 938-koňovému modelu Porsche Taycan Turbo S, nehovoriac o obrovských 1 019 koňoch divokého Turbo GT. Vieme, že inžinieri Audi urobili zmeny nielen v pohonnom ústrojenstve, ale aj v akumulátore pre dlhší dojazd. Pre porovnanie, nový Taycan s batériou Performance Battery Plus má využiteľný energetický obsah 98,6 kWh, zatiaľ čo základný model dostane čistú batériu 83,6 kWh.
Rýchlosť nabíjania je tiež vyššia, čo nie je prekvapením vzhľadom na to, že najnovší Taycan teraz môže mať 320 kW namiesto 270 kW. Audi vyvinulo nový systém odpruženia so štyrmi samostatne aktívnymi dvojventilovými tlmičmi. Tento rýchlejšie reagujúci hardvér bude adaptovaný z nového Porsche Panamera. V Audi je odpruženie vyladené pre väčší komfort v porovnaní s ostrejším Taycanom.
Audi má v úmysle odhaliť luxusné, športové autá Audi E-Tron GT neskôr v tomto roku. V celom rade budú k dispozícii aktualizácie, pretože menšie modely umiestnené pod RS a RS Performance budú tiež vylepšené.
zdroj: motor1.com
Mercedes zastavil testovanie modelu EQS s 1.0- litrovým motorom17. Apríl 2024
Mercedes-Benz EQS je postavený na špeciálnej platforme pre elektrické, luxusné, športové autá, ale Mercedes sa pohráva s myšlienkou pridať k tomu benzínový motor. Nie na pohon kolies, ale ako generátor na odšťavenie batérie za chodu. Nová správa tvrdí, že testovanie prototypu bolo vykonané s malým 1,0-litrovým preplňovaným predlžovačom dojazdu. Tieto skúšky však boli údajne pozastavené.
Autocar cituje insidera z Mercedesu, ktorý tvrdí, že nemecká luxusná značka sa už neusiluje o elektrické, luxusné, športové autá predlžujúce dojazd. Považuje sa za “prechodnú technológiu”, ktorej výroba je nákladná a prináša len minimálne výhody. EQS mal údajne dvojvalcovú verziu štvorvalcového motora “M254″ s výfukovým systémom namontovaným v prednej časti vozidla. Energia pochádzala z elektromotora umiestneného vzadu s výkonom 268 koní, ktorý čerpal energiu z lítium-iónovej batérie inštalovanej v podlahe.
Vpredu namontovaný spaľovací motor by pravdepodobne nebránil praktickosti, pretože EQS aj tak nemá kufor. Pridanie spaľovacieho motora a malej palivovej nádrže by však zvýšilo hmotnosť už aj tak ťažkého auta.
Cenotvorba by bola ďalším problémom. Logika nám hovorí, že Mercedes-Benz EQS s predĺžením dojazdu by bol drahší vzhľadom na extra hardvér.
Spoločnosť nesúca legendárnu trojcípu hviezdu teraz smeruje svoje úsilie k bežným elektromobilom poháňaným batériami. Nedávno uvedený model Mercedes-Benz EQS (2025) je už dobrým liekom na obavy z dojazdu, pretože zväčšená batéria (zo 108,4 na 118 kWh) umožňuje maximálny dojazd podľa WLTP 820 km.
zdroj: motor1.com
Maserati GranCabrio Folgore je elektrická strela s výkonom 818 koní16. Apríl 2024
Maserati má nové luxusné, športové auto, pričom je to jeden z mála elektrických kabrioletov na trhu. Model známy ako Maserati GranCabrio Folgore, je alternatíva bez strechy k existujúcemu Maserati GranTurismo Folgore, s ktorým zdieľa hnacie ústrojenstvo a takmer všetko ostatné.
Základy sú dráždivé, aj keď sú zdieľané s GranTurismo. Hnacie ústrojenstvo obsahuje tri motory s permanentným magnetom s radiálnym tokom, každý s vlastným meničom karbidu kremíka. Dve sú vzadu a jedna vpredu. Každý z nich môže podporovať až 300 kilowattov výkonu, čo znamená teoretický špičkový výkon 900 kW (1 207 koní). Batéria bohužiaľ nemôže poskytnúť také množstvo energie, a to ani v krátkom výbuchu. Maserati tvrdí, že maximálny výkon je 818 koní (610 kW) v režime “MaxBoost”. V štandardnej prevádzke je k dispozícii 751 koní.
Batéria je lítium-iónová v tvare T, umiestnená medzi cestujúcimi a za nimi. To umožňuje klasické proporcie GranCabrio, ktoré by pravdepodobne pokazila hrubá batéria namontovaná na podlahe. Balenie je jednotka s kapacitou 92,5 kWh, ale spotrebuje sa iba 83 kWh. To znamená, že Maserati obmedzuje maximálne nabíjacie napätie – a možno aj minimálne vybíjacie napätie – každého článku, čo pravdepodobne predĺži životnosť celého balenia.
Pri rekuperačnom brzdení dokáže balík na krátky čas absorbovať pôsobivých 400 kW. Pokiaľ ide o nepretržité nabíjanie, z výkonnej stanice môže prijať 270 kW, kým sa za 18 minút nabije z 20 až na 80%. Zaujímavé je, že Maserati zrejme pochybuje o dostupnosti nabíjacích staníc, ktoré môžu podporovať 800-voltovú architektúru vozidla. Ako taký má na palube “DC Booster”, ktorý znie ako DC-DC prevodník schopný premeniť nižšie napätie zo staršej stanice na viac ako 800 voltov potrebných na nabíjanie Folgoreho balíčka. Ak sa tento systém použije, môže sa nabíjať výkonom 50 kW. Oveľa lepšie ako nič.
Ďalšie zaujímavé triky s pohonom zahŕňajú pádla na nastavenie úrovne regenerácie vozidla a systém, ktorý vodičovi povie, kedy má regenerovať a kedy dobehnúť, aby maximalizoval dostupný dojazd vozidla, ktorý sa uvádza na 450 km v európskom cykle WLTP.
Luxusné, športové autá Maserati GranCabrio Folgore, podporované dvojitými priečnymi ramenami vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu, majú všetky luxusné prvky výbavy, ktoré by ste očakávali. Až 16 reproduktorov v audiosystéme, vyhrievanie sedadiel, ktoré fúka na krk každého cestujúceho, a interiér vhodný pre šesťmiestnu cenovku vozidla. Presná cena auta, ako aj to, kedy dorazí k predajcom, ešte neboli oznámené.
zdroj: motor1.com
Posledné Lamborghini Huracan STJ je finálna óda na motor V1015. Apríl 2024
Lamborghini signalizuje zánik Huracanu a jeho motora V 10 finálnou špeciálnou edíciou. Super Trofeo Jota (STJ) je založený na STO, ale vytočený o stupienok vyššie, aby vytvoril ultimátnu verziu. Hardcore verzia je limitovaná len na 10 luxusných, športových automobilov, pričom znamená koniec modelu po desaťročí na trhu.
Ak si myslíte, že má vyšší výkon, pripravte sa na sklamanie. Lamborghini Huracan STJ nesie atmosférický motor o objeme 5.2 litra s výkonom 631 koní. Výkon smeruje na zadné kolesá rovnaká dvojspojková sedemstupňová automatická prevodovka. To znamená, že v porovnaní so STO došlo k niekoľkým hardvérovým zmenám, z ktorých hlavnými sú štyri nastaviteľné tlmiče odvodené z pretekárskych automobilov.
Štvorsmerné tlmiče sa dodávajú spolu s 20-palcovými originál diskami so stredovým zámkom obalenými v zákazkových pneumatikách Bridgestone Potenza Race. Novo pridané časti z uhlíkových vlákien v rohoch predného nárazníka sú súčasťou aerodynamického balíka, ktorý zahŕňa aj iný uhol zadného krídla. Lamborghini testovalo Huracan STJ na trati Nardo, kde zrýchlilo o viac ako sekundu v porovnaní s časom kola STO.
Aby sa odlíšil od menších modelov Huracan, Lamborghini navrhol dve verzie. Na obrázku je modrá povrchová úprava s čiernou strechou a kontrastnými červenými a bielymi akcentmi. Druhá je dokončená v šedej farbe a má čiernu strechu v kombinácii s červenými a bielymi detailmi. Vo vnútri kabíny je očíslovaná doska z uhlíkových vlákien “1 z 10″, ktorá označuje exkluzivitu STJ. Voliteľne môžu majitelia pridať prispôsobiteľnú tabuľku na strane spolujazdca.
Luxusné, športové autá Lamborghini Huracan STJ sú trochu sklamaním, keď ich porovnáte s posledným špeciálnym Gallardom. Sesto Elemento bola šelma iba na trati. STJ znamená koniec jednej éry, pretože signalizuje nielen zánik Huracánu, ale aj motora V10. Audi R8 nedávno vypadlo z výroby, takže dni úctyhodného motora 5.2 FSI už boli zrátané.
Ceny sa nespomínajú, ale aj tak je to irelevantné. Takmer pred rokom Lamborghini oznámilo, že výrobná séria pre luxusné, športové autá Lamborghini Huracan je vypredaná, takže všetkých 10 vozidiel si už našlo svojich budúcich majiteľov. Náhrada Huracan bude odhalená neskôr v tomto roku, bohužiaľ bez motora V10. Namiesto toho sa očakáva, že bude používať zmenšenú, pravdepodobne preplňovanú časť hybridnej pohonnej jednotky.
zdroj: motor1.com
Nové BMW X3 štvrtej generácie príde už o pár týždňov14. Apríl 2024
S 350.000 dodanými kusmi v roku 2023 boli odchádzajúca luxusné, športové autá BMW X3 najpredávanejším modelom BMW. Napriek tomu, že existuje od roku 2017, luxusný crossover sa ukázal byť populárnejší ako typický sedan série 3. Nemecká prémiová značka nespí na vavrínoch, pretože náhradný model je niekoľko týždňov vzdialený od oficiálneho odhalenia.
Ale najprv malý náhľad. Obrázky maskovaných prototypov ukazujú plug-in hybrid a deriváty M Performance. Výkonný model bude vybavený štvoritým výfukovým systémom, čo je vlastnosť, ktorá bola predtým vyhradená pre skutočné, luxusné, športové autá BMW M. X1 M35i a X2 M35i boli prvé modely M Lite, ktoré prijali agresívnejšie nastavenie, a teraz ich nasleduje väčší nie celkom X3 M.
Vysoko výkonná X3 sa pravdepodobne odkláňa od svojho označenia “M40i”, aby uvoľnila miesto pre “M50″. Áno, bez “i” na konci. Hovorí sa, že luxusný, športový crossover bude prvým benzínovým modelom BMW, ktorý vypustí posledné písmeno, ktoré už desaťročia odkazuje na vstrekovanie paliva. Dieselové motory si však zachovávajú “d”, zatiaľ čo plug-in hybridy si zachovávajú “e”.
Nové BMW X3 (2025), interne známe pod kódovým označením “G45″, skrýva pod touto vírivou kamuflážou elegantnejšiu karosériu. Bavorská značka znížila koeficient odporu vzduchu z 0,29 na 0,27, aby zlepšila spotrebu paliva. V porovnaní s odchádzajúcou generáciou “G01″ má širší rozchod kolies spolu so zníženým zdvihom zadnej nápravy. Inžinieri dokázali zvýšiť tuhosť a prijať vylepšené ochranné lišty proti prevráteniu pre pútavejšiu jazdu bez negatívneho vplyvu na jazdný komfort.
Za príplatok bude nová X3 ponúkaná s voliteľným adaptívnym podvozkom s elektronicky riadenými tlmičmi. Medzi ďalšie zmeny patrí priamejší prevodový pomer riadenia pre väčší komfort a najnovšie bezpečnostné a asistenčné technológie vodiča. BMW je presvedčené, že vylepšené luxusné, športové autá BMW X3 prejdú všetkými nárazovými testami Euro NCAP s vynikajúcimi výsledkami.
Očakávajte zjednodušené rozloženie palubnej dosky len s niekoľkými konvenčnými tlačidlami. K väčšine funkcií budete mať prístup prostredníctvom dotykovej obrazovky, ako je to vidieť takmer vo všetkých ostatných vozidlách BMW, ktoré sa dnes predávajú. Vzhľadom na to, že nová X1 je oveľa väčšia ako bývala, s dĺžkou 450 cm, je pravdepodobné, že X3 rastie aj na udržanie bezpečnej vzdialenosti medzi týmito dvoma crossovermi.
Nové iX3 je stále plánované, ale bude výrazne odlišné od X3. Budúci rok bude elektromobil podporený veľmi medializovanou platformou BMW Neue Klasse. Verzie so spaľovacím motorom sa držia osvedčených kostí CLAR. Tieto dva crossovery budú vyzerať výrazne odlišne, najmä vo vnútri, kde bude mať iX3 úplne novú palubnú dosku s iDrive desiatej generácie.
BMW nedávno predstavilo budúci model iX3 s Vision Neue Klasse X. Koncept mal veľkú centrálnu obrazovku a žiadny displej vodiča. Namiesto toho sa head-up displej rozšíril z jedného rohu čelného skla do druhého. Crossover s nulovými emisiami, ktorý má prísť v roku 2025, stratí číselník iDrive, ktorý sme už spomenuli. Predpokladáme, že bude priestrannejší ako model so spaľovacím motorom vďaka špeciálnym podperám EV s predĺženým rázvorom, ktoré sú možné po oholení ručníkov. Diskutovalo sa o prednom kufri, ale zatiaľ nič nie je oficiálne.
Medzitým príde o niekoľko týždňov ďalšia generácia BMW X3 s benzínovým, naftovým a plug-in hybridným pohonom a do konca roka sa tieto luxusné, športové autá začnú predávať.
zdroj: motor1.com
Tento krásny koncept Pagani je poctou modelu Zonda13. Apríl 2024
Je ťažké uveriť, že pôvodné luxusné, športové autá Pagani Zonda debutovali už na autosalóne v Ženeve v roku 1999. Pagani ešte v roku 2022 pracoval na Zondase. V roku 2024 je tu ďalšia. No nie celkom. Alisea označuje 25th výročie epického superšportu a zatiaľ čo Pagani bol zapojený do projektu, Istituto Europeo di Design (IED) urobil ťažké zdvihnutie.
Model v mierke 1:1 napísali študenti magisterského kurzu na IED v Turíne, ktorí prišli s nádherným, čistým dizajnom. Hladké povrchy boli maximalizované odstránením veľkých vetracích otvorov a lopatiek, ktoré sa zvyčajne nachádzajú na vysokovýkonných, luxusných, športových automobiloch. Vypuklé podbehy kolies zvýrazňujú zakrivenú siluetu jednorazového vozidla, ktoré je presne také široké ako Zonda.
Pagani Alisea je o niečo dlhšia ako jej zdroj inšpirácie a sedí nižšie k zemi. Je vysoký iba 106 cm a má baldachýn inšpirovaný vytrvalostnými pretekárskymi vozidlami skupiny C z roku 1980. V porovnaní so Zondou sú známe vysoko namontované zrkadlá zoštíhlené, aby sa dosiahol elegantnejší profil bez použitia fotoaparátov. Charakteristické štvorité svetlomety majú modernejší vzhľad, zatiaľ čo zakrivené zadné svetlá pripomínajú traťovú Zondu R.
Celkovo vyzerá Alisea skrotnejšie ako Zonda, pretože sa vyhýba komplikovanému aerodynamickému balíku, ktorý sa nachádza na nespočetných verziách stroja poháňaného motorom AMG V12. Pagani Huayra, ktoré prišlo po sebe s vlastným viacnásobným spinoffom, prijalo podobný štýl. Tretí model talianskej exotickej značky, Pagani Utopia, nie je veľkým odklonom, pokiaľ ide o štýl, aj keď je ponúkaný ako úplne nové, luxusné, športové auto.
Alisea je, žiaľ, jedinečná záležitosť. To znamená, že nebudeme príliš prekvapení, ak Pagani prijme nejaké dizajnové prvky, ak by bol bohatý kupujúci ochotný zaplatiť obscénnu sumu peňazí za jedinečné auto. Ak si ho môžete kúpiť, Pagani ho pravdepodobne postaví, o čom svedčí nespočetné množstvo špeciálov Zonda, ktoré sme videli za posledných pár desaťročí.
zdroj: motor1.com
Aston Martin zmenil názor, benzínové autá bude predávať do r. 203012. Apríl 2024
Takmer všetci výrobcovia automobilov prehodnocujú svoje stratégie v oblasti elektromobilov, vrátane spoločnosti Aston Martin. Spoločnosť nedávno odložila uvedenie svojho prvého batériového elektrického vozidla z roku 2025 na rok 2027 a teraz výkonný predseda spoločnosti očakáva, že bude pokračovať v predaji benzínových, luxusných, športových automobilov Aston Martin do roku 2030, pretože to je to, čo jej zákazníci chcú.
Šéf spoločnosti Lawrence Stroll povedal pre Autocar, že kupujúci Aston Martin chcú luxusné, športové autá so “zvukmi a vôňami” zo spaľovacích motorov a verí, že pre ne bude vždy existovať trh, čo je jeden z dôvodov, prečo automobilka odkladá svoj elektromobil. Povedal publikácii, že existuje väčší humbuk ako spotrebiteľský dopyt po elektromobiloch v cenovej hladine Aston Martin, ale dodal, že dôjde k prechodu na elektrickú energiu. Bude to trvať dlhšie, ako sa plánovalo.
Tieto budúce luxusné, športové autá Aston Martin so spaľovacím motorom však budú vybavené určitou elektrifikáciou. Automobilka teraz výrazne investuje do plug-in hybridnej technológie pre svoje motory V8 a V12. To jej pomôže splniť čoraz prísnejšie emisné normy a zároveň zvýšiť výkonnosť svojich produktov a Stroll povedal, že ich bude predávať, kým nebudú zakázané.
Prechod priemyslu na BEV naďalej čelí výzvam. Klesajúci a nekonzistentný dopyt, vysoké ceny a nedostatok nabíjacej infraštruktúry naďalej bránia prijatiu na mnohých miestach, čo stavia výrobcov automobilov do ťažkej pozície, pretože niektoré trhy prechádzajú na elektromobily rýchlejšie ako iné.
V USA bol predaj elektromobilov počas prvých troch mesiacov roka zmiešaný. Spoločnosť Volvo zaznamenala v prvom štvrťroku 2024 pokles predaja elektromobilov o 65 %, zatiaľ čo dodávky modelu Mustang Mach-E vyskočili o 77 %. Predaj v prvom štvrťroku však tiež odhalil boom hybridov, keď novo upravený Prius zvýšil svoj predaj o 138 %. Hybridy Volvo vzrástli o 45 %, takže Aston Martin sa zdá byť správny so svojím plánom investovať do PHEV ako iné špičkové značky, ako napríklad luxusné, športové autá Lamborghini.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz EQS dostal facelift pre modelový rok 202511. Apríl 2024
Elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS dostali nový facelift pre modelový rok 2025. Týmto spôsobom spoločnosť vnáša do svojho vlajkového elektromobilu niekoľko prvkov triedy S. Zmeny štýlu sa obmedzujú na prednú časť, kde konkurent BMW i7 dostane prepracovanú umelú mriežku chladiča s horizontálnymi chrómovanými rebrami, ktoré napodobňujú špičkové spaľovacie, luxusné, športové autá Mercedes-Benz.
Stojaca hviezda je tiež nová a odráža ozdobu kapoty tradičnej triedy S. V budúcnosti bude mať EQS štandard predného nárazníka AMG Line. Keďže ide len o facelift, kontroverzný tvar podobný vajcu zostáva. Ani napriek tejto aktualizácii však EQS nevyzerá tak impozantne ako luxusné, športové autá Mercedes-Benz S.
Interiér zostáva do značnej miery nezmenený, ale Mercedes pridal chrómové akcenty pre vetracie otvory na B-stĺpikoch. Okrem toho vankúše vzadu majú teraz kontrastné prešívanie a kožené lemovanie Nappa. Zadné sedadlá by mali byť o niečo pohodlnejšie po pridaní 0,5 cm peny do operadiel.
V diskrétne prepracovanej karosérii je vylepšená batéria s využiteľnou kapacitou 118,0 kilowatthodín namiesto predchádzajúcich 108,4 kilowatthodín. To by malo odomknúť o niečo väčší dojazd v porovnaní s EQS 2024, ktorý EPA ohodnotila na 566 km pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS 450+ s pohonom zadných kolies. Modely EQS 450 a 580 s pohonom všetkých kolies prejdú na jedno nabitie 555 km. Najmenej efektívne z celej série sú luxusné, športové autá Mercedes- AMG EQS, ktoré majú dojazd 490 km.
Mercedes-BEnz EQS (2025) môže tiež vrátiť viac energie do svojej vysokokapacitnej batérie vďaka zlepšenej rekuperácii energie prostredníctvom nového softvéru pre rekuperačný brzdový systém. Pretože brzdové kotúče budete používať menej často ako v aute so spaľovacím motorom, doštičky sa každú chvíľu automaticky aplikujú na kotúče ako forma údržby.
Účtovníci by potvrdili, že je oveľa lepšie, ak si kúpite mierne použitý príklad veľkého elektrického sedanu. Nedávna štúdia v USA ukázala, že Mercedes-Benz EQS stráca takmer polovicu svojej hodnoty už po 12 mesiacoch. Len za rok sa znehodnotí v priemere približne o 65 143 dolárov.
zdroj: motor1.com
BMW a Rimac sa dohodli na spoločnom vývoji a výrobe batérii10. Apríl 2024
Spoločnosť BMW Group dnes oznámila, že spolupracuje so spoločnosťou Rimac Technology na vývoji a výrobe technológií vysokonapäťových batérií. Konkrétnych detailov je málo, ale budú poháňať budúce luxusné, športové autá BMW Group, ktoré prídu v druhej polovici tohto desaťročia.
Spojenie je významným momentom pre spoločnosť Rimac Technology, ktorá je súčasťou skupiny Rimac Group. Spoločnosť sa podľa BMW stáva “veľkoobjemovým dodávateľom Tier 1″ pre batériové elektrické vozidlá.
Mate Rimac na Facebooku uviedol, že táto dohoda má “špeciálny význam – kvôli zložitosti a pokroku produktu, veľkosti dohodnutej dohody a dôvere, ktorú nám BMW dáva, ale aj pre mňa osobne”.
Chorvátsky elektromobilový magnát začal svoju činnosť v roku 2008, keď začal svoj prvý projekt: premenu BMW radu 3 generácie E30 z roku 1984 na plne elektrický pohon. Bol to práve tento projekt, ktorý Rimac rozbehol, čo nakoniec viedlo k tomu, že sa stal jedným z najväčších inovátorov v sektore elektrických, luxusných, športových automobilov. Okrem toho, že je veľkým šéfom vo svojej vlastnej spoločnosti, prevádzkuje aj Bugatti. Nie je to zlá kariérna cesta. Rimac už venoval veľkú časť svojho chorvátskeho areálu výrobe batérií BMW. Nedostatok miesta je pomerne veľký, takže spoločnosť už plánuje novú továreň. Podľa šéfa spoločnosti by to mohla byť najväčšia zákazka v histórii krajiny.
Rimac existuje už 15 rokov a na frankfurtskom autosalóne v roku 2011 predstavil svoj prvý koncept, Concept One. To nakoniec viedlo k sériovému vozidlu s názvom Nevera, ktoré dorazilo v roku 2022 od spoločnosti Rimac Automobili, rok po tom, čo spoločnosť EV spojila sily s Bugatti a vytvorila Bugatti-Rimac. Spoločnosť v súčasnosti vyvíja hybridný motor V16 pre luxusné, športové autá Bugatti, ktoré budú nástupcom modelu Chiron.
BMW vo svojom oznámení zdôraznilo odborné znalosti spoločnosti Rimac v oblasti výroby batérií, e-náprav a softvéru. Nepoznáme rozsah partnerstva, ale nebudeme musieť čakať príliš dlho, kým uvidíme výsledky. Obaja zverejnia viac informácií “neskôr”.
zdroj: motor1.com
Elektrický Mercedes G s technológiou EQ dostal označenie G5809. Apríl 2024
Elektrický Mercedes triedy G má konečne meno. Na rozdiel od správ, ktoré naznačovali, že terénne, luxusné, športové auto bude prvým modelom, ktorý upustí od značky EQ, tieto dve písmená sa udržia. Namiesto toho, aby sa sériová verzia nazývala EQG ako koncept, bude známa ako “G580 s technológiou EQ”. Model bude debutovať tento mesiac v Auto China v Pekingu.
Keďže sa nazýva “G580″, môžeme bezpečne predpokladať, že má väčší výkon ako luxusné, športové auto Mercedes G550. Pre modelový rok 2025 bežná trieda G stratila motor V8 v prospech mild-hybridného, radového šesťvalca, ktorý dosahuje výkon 443 koní. Predpokladáme, že elektrické G neprekoná Mercedes-AMG G63, ktorý udržuje motor V8 s výkonom 577 koní.
Očakáva sa, že elektrická trieda G bude mať štyri motory – jeden na každom kolese – a kapacitu batérie odhadovanú na 100 kWh. To by mu malo poskytnúť dojazd viac ako 320 km, čo nie je ideálne, ale nie prekvapujúce, pretože to bude ťažké SUV. Voliteľná batéria s vysokou hustotou, ktorá bude ťažiť z chémie kremíkovej anódy, má byť k dispozícii v roku 2025. Vieme tiež, že bude mať 32-stupňový nájazdový a 35-stupňový zadný nájazdový uhol spolu s 9,8-palcovou svetlou výškou.
Luxusné, športové autá Mercedes G580 s technológiou EQ nebude prvým štvormotorovým elektromobilom od Mercedesu, pretože tento titul získal SLS AMG Electric Drive z roku 2012. Bude potrebovať všetku silu, ktorú môže získať, pretože šéf značky G Emmerich Schiller povedal, že bude vážiť menej ako 3.500 kg.
Aktualizovaný EQS sa zúčastní aj autosalónu 2024 Auto China, kde má luxusná značka v úmysle odhaliť luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT 63 S E Performance s plug-in hybridným motorom V8. Bez toho, aby zachádzala do podrobností, trojcípa hviezda spomína nové premiéry modelov Maybach a nebude chýbať ani zostava triedy E.
Mercedes-AMG GT63 S E Performance prvýkrát uvidíme 20. apríla počas podujatia AMG Brand Night Event v Šanghaji počas čínskeho víkendu F1, zatiaľ čo elektrický model G bude mať premiéru 24. apríla. Auto China začína 25. apríla prvým tlačovým dňom.
zdroj: motor1.com