Novinky
Nástupca McLaren P1 údajne dostane úplne nový motor V828. Apríl 2024
Aj keď je ťažké uveriť, že luxusné, športové autá McLaren P1 prišli už pred viac ako 10 rokmi, hybridný hyperšport minulý rok prekročil dvojciferné číslo. To znamená, že je čas na nástupcu, ktorý sa zjavne odtrhne od niektorých tradícií McLaren. Automotive News uvádza, že vedúci pracovníci McLaren prezentovali informácie o novom hyperaute s kódovým označením P18 predajcom na konferencii v Las Vegas minulý týždeň. Snáď najpozoruhodnejší detail – nový motor V8.
S výnimkou Artury poháňanej motorom V6 a iba traťového V10 Solus, moderná iterácia McLaren Automotive vždy používala twin-turbo motor V8. Odvodený z pretekárskeho motora Nissan z roku 1990, V8 vo forme 3,8 litra a 4,0 litra poháňal všetky luxusné, športové autá McLaren od MP4-12C až po dnešné 750S. Pre zákazníkov to bol zdroj kritiky. Stavia veľa rôznych modelov, ale všetky sa cítia podobne v dôsledku široko zdieľaného motora.
Zdroj predajcu povedal Automotive News, že P18 s motorom V8 je “nový základný dizajn”, ktorý nesúvisí so starým motormi V8 a 120-stupňovým V6 Artury. V P18 je V8 spárovaný s hybridným systémom, ktorý je zjavne o 70% ľahší ako to, čo je v McLaren Artura. Výkon by mal byť viac ako 1 000 koní.
Auto sa zjavne zbavuje charakteristických dvojitých dverí McLarenu v prospech krídlových dverí a sú tu všetky druhy elegantných aero detailov vrátane aktívneho splittera a zadného krídla. K dispozícii je tiež strešná plutva a výrezy v pilieroch na napájanie a chladenie motora V8. McLaren nedávno predstavil svoj nový dizajnový jazyk a zatiaľ čo značka hľadá inšpiráciu v F1 z roku 1990, P18 bude dvojmiestny.
Automotive News uvádza, že tieto nové, luxusné, športové auto McLaren dorazia do predaja v prvej polovici roku 2026 s cenou okolo 2 miliónov EUR.
zdroj: motor1.com
BMW M440i Gran Coupe (2025) získava viac výkonu27. Apríl 2024
Niekoľko mesiacov po odhalení faceliftovaného kupé a kabrioletu radu 4, BMW ukázalo aj štvordverové, luxusné, športové autá BMW 4 Gran Coupé a plne elektrické i4. Pre rok 2025 dostanú tieto modely jemné vylepšenia štýlu zvnútra aj zvonku, laserové zadné svetlá, nový infotainment a aktualizované motory pre varianty poháňané benzínom.
BMW 430i Gran Coupe má stále 2.0-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 255 koní, ale teraz je rozšírený o 48-voltový mild-hybridný systém. Tento motor teraz beží na Millerovom cykle, aby sa zvýšila efektivita, a BMW urobilo niekoľko vylepšení na zlepšenie chladenia. V BMW M440i Gran Coupe máte teraz 386 koní a to všetko vďaka mild-hybridnému systému. Rovnako ako predtým sú oba motory spriahnuté s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Neexistuje žiadny výkonový náraz pre žiadny variant BMW i4, ale on a aj luxusné, športové autá BMW 4 Gran Coupé dostanú množstvo vizuálnych vylepšení. Najviditeľnejšie sú svetlomety, ktoré sa zbavujú dlhoročného dizajnu BMW “Angel Eye” a vytvárajú abstrahovanejší motív zlomu. Štandardom pre luxusné, športové autá BMW M440i a i4 M50 a voliteľnou výbavou pre ostatné modely sú adaptívne LED svetlomety a laserové zadné svetlá okopírované z BMW M4 CSL. Existuje niekoľko nových dizajnov originál kolies a BMW vylepšilo aj obloženie mriežky chladiča.
Vo vnútri sú dve nové možnosti volantu – dvojlúčová pre štandardné modely a trojlúčová verzia s plochým dnom pre luxusné, športové autá BMW M Sport. Zakrivený displej infotainmentu teraz využíva aj najnovší infotainment BMW iDrive 8.5 a pre model i4 je k dispozícii vylepšené plánovanie trasy pre elektromobily so zastávkami na nabíjanie. Okrem toho nie je veľa rozdielov. Dizajn vetracích otvorov HVAC je vylepšený, ale to je naozaj všetko.
Takže malé vylepšenia, nič ohromujúce. Ale luxusné, športové autá BMW 4 a i4 už boli skvelé, takže nebolo potrebné veľa dolaďovania. BMW ešte nezverejnilo ceny, ale hovorí, že výroba začne v júli.
zdroj: motor1.com
Nový Plug-In hybrid Lamborghini Urus SE si ponechal motor V826. Apríl 2024
Nové, luxusné, športové autá Lamborghini Urus SE sú elektrifikovanou verziou najpredávanejšieho modelu spoločnosti, teraz s väčším výkonom a rýchlosťou. Hoci nastavenie PHEV zvyčajne znamená zmenšený motor, v tomto prípade to tak nie je. Twin-turbo motor V8 o objeme 4.0-litra sa udržal a je doplnený elektromotorom.
E-motor, ktorý je umiestnený v osemstupňovej automatickej prevodovke, produkuje výkon 190 koní. Benzínový motor je dimenzovaný na podstatných 610 koní. Kombinácia týchto dvoch modelov poskytuje celkový systémový výkon 800 koní.
V porovnaní s Lamborghini Urus S je nový SE o 0,1 sekundy rýchlejší pri zrýchleni z 0-100 km/h (čas 3,4 sekundy). Stojí za zmienku, že luxusné, športové autá Lamborghini Urus Performante zostávajú najrýchlejšie z radu Urus, s časom 3,3 sekundy. Tento nový zúrivý býk dosiahne rýchlosť 200 km/h za 11,4 sekundy alebo 1,1 sekundy pred verziou iba s pohonom benzínu a dokonca 0,1 sekundy pred pikantným Urus Performante. Maximálna rýchlosť je 312 km/h, čo je o niečo rýchlejšie ako obe verzie čisto s motorom V8.
Lamborghini Urus SE je dodávaný s lítium-iónovou batériou s kapacitou 25,7 kWh namontovanou pod podlahou nákladu, čo je dobré pre viac ako 50 km čisto elektrického dojazdu. Pri jazde v režime EV dosahuje SUV rýchlosť 130 km/h. Potom sa motor V8 automaticky naštartuje. Lamborghini ide až tak ďaleko, že tvrdí, že emisie klesli o 80% v porovnaní s čisto spaľovacím motorom.
S plug-in hybridom využíva Lamborghini príležitosť dať SUV trochu elektriky. Aktualizované maticové LED svetlomety majú teraz podpis denného svetla, ktorý nasleduje za chvostom býka, alebo tak nám bolo povedané. Predná časť má niekoľko diskrétnych vylepšení s dizajnovými prvkami odvodenými zo superšportu Revuelto. Zadná časť zrejme preberá Gallardo a zvyšuje prítlak o 35% v porovnaní s Urusom S.
Lamborghini bude predávať elektrifikované luxusné, športové SUV s novými 23-palcovými originál diskami, viac ako 100 farebnými variantmi karosérie a 47 interiérovými motívmi. Ak vás žiadna z nich nezaujme, je tu aj program Ad Personam pre jednorazové konfigurácie. Lamborghini Urus SE je dodávaný s dvojicou 12, 3-palcových obrazoviek a štyrmi novými voliteľnými režimami: EV Drive, Hybrid, Performance a Recharge. Tieto sú na vrchole obvyklých Strada, Sport, Corsa, Neve, Sabbia a Terra.
Zaujímalo by nás, či sa podobné nastavenie V8 PHEV plánuje aj pre náhradu Huracánu, ktorá príde neskôr v tomto roku. Už vieme, že Lamborghini vyraďuje motor V10 s plánmi na zmenšenie v budúcnosti.
Pokiaľ ide o luxusné, športové autá Lamborghini Urus, automobilka už potvrdilo, že model druhej generácie bude pri uvedení na trh v roku 2029 striktne elektromobil. Ak teda chcete exotické SUV na benzínový pohon od legendárnej talianskej značky, objednajte si ho už teraz.
zdroj: motor1.com
Tesla hovorí, že prídu nové vozidlá, vrátane cenovo dostupných25. Apríl 2024
Na veľké sklamanie investorov, majiteľov a fanúšikov luxusných, športových automobilov Tesla sa v poslednej dobe hovorí, že Tesla sa zameriava na roboty, AI a autonómne riadené robotaxíky namiesto údajne modelu za 25 000 dolárov. To všetko prichádza v čase, keď je ponuka automobilov Tesla staršia ako kedykoľvek predtým a stráca pôdu pod nohami v porovnaní s novými elektrickými konkurentmi.
Zdá sa však, že finančná správa spoločnosti Tesla za 1. štvrťrok 2024, ktorá bola zverejnená dnes pred jej štvrťročnými výsledkami, potvrdzuje, že niektoré nové vozidlá skutočne prídu čoskoro – vrátane “cenovo dostupnejších” modelov.
Samotný generálny riaditeľ nemal čo povedať o žiadnom z týchto modelov a namiesto toho sa radšej vyjadril k AI, službe robotaxi, robotovi Optimus a autonómnemu riadeniu.
“Aktualizovali sme našu ponuku pre budúce luxusné, športové autá Tesla, aby sme urýchlili uvedenie nových modelov na trh pred naším predtým oznámeným začiatkom výroby v druhej polovici roku 2025,” uvádza sa v správe. “Tieto nové vozidlá, vrátane cenovo dostupnejších modelov, budú využívať aspekty platformy novej generácie, ako aj aspekty našich súčasných platforiem a budú sa môcť vyrábať na rovnakých výrobných linkách ako naša súčasná ponuka vozidiel.”
“Takže očakávame, že to bude skôr začiatok roka 2025, ak nie koncom tohto roka,” povedal Musk na výzve k ziskom. “Nie je to podmienené žiadnou novou továrňou alebo masívnou novou výrobnou linkou. Bude sa vyrábať na našich súčasných výrobných linkách oveľa efektívnejšie. A myslíme si, že by nám to malo umožniť dostať sa na viac ako 3 milióny vozidiel so súčasnou kapacitou.” V roku 2023 Tesla vyrobila približne 1,8 milióna vozidiel.
Okrem toho sa nezdalo, že by Musk mal vôbec záujem o vypracovanie skutočného produktového plánu. V niekoľkých bodoch počas utorkového večerného hovoru buď odmietol, alebo odmietol otázky o tom, čo bude nasledovať – vrátane toho, keď sa jeden analytik spýtal, či “nové produkty” znamenajú aktualizácie ako Highland Model 3 alebo úplne nové autá.
Namiesto toho Musk nechcel hovoriť o tom, ako Tesla odrazí Hyundai alebo Nissan, ale o tom, ako nasadí sieť autonómnych taxíkov v rámci služby, ktorú prirovnal k Airbnb alebo Uberu.
“Mali by sme byť považovaní za AI / robotickú spoločnosť,” povedal Musk analytikovi. “Ak si ceníte Teslu rovnako ako automobilovú spoločnosť… Je to len nesprávny rámec. A ak položíte nesprávnu otázku, správna odpoveď je nemožná.”
Musk aj dnešná správa sú ďaleko od toho, čo mnohí investori a pozorovatelia Tesly pravdepodobne chceli: potvrdenie tohto elektromobilu za 25 000 dolárov a možno oznámenia o nových crossoveroch a sedanoch, ktoré nahradia starnúce luxusné, športové autá Tesla Model S, X, Y a 3. (Roadster je údajne tiež v hre, ale rovnako ako Cybertruck pred ním, bol dlho oneskorený a pravdepodobne bude drahým špecializovaným produktom.)
Predtým robotaxi – údajne nejaký druh plne autonómneho vozidla, ktoré Tesla nasadí do bližšie nešpecifikovanej novej “služby” – mal jazdiť na rovnakej platforme novej generácie ako cenovo dostupnejšie kompaktné auto. Začiatkom tohto mesiaca však agentúra Reuters informovala, že program bol zrušený, čo Musk neskôr poprel. Jeho súčasný stav je nejasný, ale pozorovatelia priemyslu sa domnievajú, že cenovo dostupnejšie elektromobily budú kľúčom k širšiemu prijatiu a že Tesla je v pozícii, aby ich dodala ako prvá – to znamená, ak konkurenti z Číny a dokonca aj hráči ako Kia a Ford neporazia Teslu.
Okrem modelu Tesla Cybertruck, ktorý bol uvedený na trh s drahšou cenovkou a menším dojazdom, ako sa očakávalo, väčšina nových modelov Tesly bola aktualizáciou existujúcich, ako je modernizovaný Model 3. Tesla dnes oficiálne predstavila variant Performance tohto sedanu. Ale úplne nové modely od základov sa nikde nenachádzajú, a to má investorov aj fanúšikov znepokojených schopnosťou spoločnosti bojovať s konkurenciou.
zdroj: motor1.com
Elektrický Mercedes G má štyri motory a obrovský krútiaci moment24. Apríl 2024
Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz G namiesto spaľovacieho motora obsahujú čisto štyri elektrické motory – jeden pre každé koleso. Je to stále terénne vozidlo skrz-naskrz a v niektorých prípadoch je dokonca v teréne schopnejšie ako benzínový model.
Aj keď bol dizajn z veľkej časti prenesený, model Mercedes-Benz G580 s technológiou EQ skrýva pod svojou známou pokožkou veľké zmeny. Tieto štyri motory sú dobré pre kombinovaný výkon 587 koní a masívny krútiaci moment 1.164 Nm. To z neho robí nového kráľa terénu, ktorý má prekonáva aj luxusné, športové autá Mercedes-AMG G63. A pretože ide o elektromobil, krútiaci moment sa okamžite naštartuje.
Nastavenie štyroch motorov umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, alebo o štyri desatiny sekundy pomalšie ako verzia AMG poháňaná benzínom. Elektrický Mercedes G je elektronicky obmedzený len na 180 km/h. Triedu G však nekupujete pre zrýchlenie v priamom smere alebo najvyššiu rýchlosť. Terénne parametre zostávajú jeho hlavnou devízou. Mercedes tvrdí, že maximálna hĺbka brodenia je 85 cm. To je o 15 cm viac ako luxusné, športové autá Mercedes G550 a G63.
Elektrický model G dokáže stúpať bočnými svahmi až o 35 stupňov a medzi nápravami ponúka svetlú výšku 25 cm. Ľahko zvládne nerovný terén vďaka 32,0-stupňovému nájazdovému uhlu, 30,7-stupňovému nájazdovému uhlu a 20,3-stupňovému uhlu zlomenia. Podobne ako bežná trieda G sa môže vyšplhať až na 100% úroveň. Nie, to neznamená, že môže stúpať vertikálne. To sa rovná 45-stupňovému uhlu, pretože stupeň je funkciou stúpania nad behom.
Terénne dobroty sa líšia od režimu s nízkym rozsahom vďaka raditeľnej dvojstupňovej prevodovke až po funkciu plazenia. Funkcia nazývaná “G-Turn” je marketingový žargón pre otáčanie, ktorý odkazuje na schopnosť vozidla otáčať sa na mieste. Súčasťou sú virtuálne uzávierky diferenciálu, ktoré umožňujú vektorovanie krútiaceho momentu, ako aj adaptívne nastaviteľné tlmiče. K dispozícii je tiež funkcia G-Steeling, ktorá výrazne zmenšuje polomer otáčania a dostane sa z lepkavej situácie.
Model Mercedes-Benz G580 s technológiou EQ dostane nezávislé zavesenie kolies vpredu a pevnú zadnú nápravu spolu s ochranou podvozku, ktorá využíva karbón a iné robustné materiály na ochranu masívnej 116,0-kilowatthodinovej batérie zabalenej do rámu rebríka. Dojazd zostáva záhadou, ale vieme, že batériu je možné nabíjať výkonom až 200 kilowattov. Pri pripojení jednosmerným prúdom bude trvať približne 32 minút, kým prejdete z 10 na 80%.
Elektromobil, ktorý vyzerá okamžite povedome, si zachováva krabicový tvar a robustný štýl benzínového modelu, ale získava uzavretú mriežku chladiča s osvetleným obrysom. Nasleduje koncept EQG 2021 a môžete ho mať bez rezervnej pneumatiky namontovanej vzadu. Namiesto toho Mercedes namontuje krabicu, do ktorej je možné uložiť nabíjací kábel, snehové reťaze a náradie za predpokladu, že položky nepresiahnu 10 kg.
Aj keď to stále vyzerá skoro ako tehla na kolesách, došlo k niekoľkým jemným aerodynamickým vylepšeniam na zvýšenie účinnosti. Kapota bola trochu zdvihnutá a teraz sú tu vzduchové clony pre rozšírené podbehy zadných kolies. Okrem toho je na A-stĺpikoch rôzne opláštenie a strešná spojlerová lišta. Môžete tiež zaplatiť navyše a rozhodnúť sa pre čierny panel pre mriežku.
Interiér tiež výrazne čerpá z bežnej triedy G, a to natoľko, že nemôžete okamžite povedať, že je to inak. K dispozícii sú obvyklé 12,3-palcové obrazovky, rovnako ako rukoväť na strane spolujazdca na palubnej doske. Mercedes ponúka rovnakú funkciu “priehľadnej kapoty”, akú sme nedávno videli na benzínom poháňanom G, umožnenú 360-stupňovou kamerou. Umožňuje vodičom vidieť “cez” kapotu – rovnako ako na iných nedávnych modeloch, ako sú luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQE SUV a EQS SUV.
Pre modelový rok 2025 bude elektrická trieda G ponúkaná aj vo verzii Edition One. Dodáva sa v štyroch špeciálnych farbách Manufaktur (South Sea Blue Magno, Moonlight White Magno, Moonlight White Metallic, Arabian Grey) a obvyklej čiernej metalíze Obsidian Black. Bez ohľadu na to, pre ktorú idete; Všetky majú modré brzdové strmene a vložku ozdobnej lišty. Zadný box, ktorý sme už spomínali, je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako AMG Line a Night Package s 20-palcovými originál diskami Mercedes a tmavými akcentmi karosérie.
Vo vnútri je modré lemovanie a prešívanie z uhlíkových vlákien, plus to, čo Mercedes nazýva “G-Roar”. Je to falošný hluk motora, ktorý pri akcelerácii napodobňuje zvuk Triedy G so spaľovacím motorom.
V roku 2022 Mercedes oznámil, že elektrická trieda G dostane zhruba rok po uvedení modelu na trh lepšiu batériu s chémiou kremíkovej anódy. Za predpokladu, že sa časový harmonogram nezmení, spustenie je naplánované na rok 2025. Odhaduje sa, že nové články prinesú 20 až 40% zvýšenie energetickej hustoty dosiahnutím 800+ Wh / l na úrovni buniek. Očakáva sa, že modernizovaná batéria zvýši dojazd “o významnú sumu”.
zdroj: motor1.com
Rolls-Royce sa snaží oživiť pneumatiky s bielymi bočnicami23. Apríl 2024
Vo svete luxusných, športových automobilov pomaľovaných nekonečnými odtieňmi striebornej stojí Rolls-Royce nad ostatnými. Luxusná značka práve predstavila Spirit of Expression – sériu troch špeciálnych modelov.
Jedným je levanduľový sedan Rolls-Royce Ghost Extended, prezývaný “expresionizmus”. Rolls-Royce označuje farbu Boraclay Blue, tak pomenovanú podľa ostrova Boraclay na Filipínach. Spoločnosť tvrdí, že je inšpirovaná “jedinečnými odtieňmi, ktoré sme videli počas prechodu zo západu slnka do súmraku, keď sa zdá, že obloha sa zjednocuje so Suluským morom”. Úprimne povedané, sme radi, že to nie je striebro.
Zákazková zostava jazdí na 21-palcových originál diskoch a pre dotyk oldschoolového štýlu sú na bočniciach pneumatík úzke biele pásy. Nie je to celkom biely rozkvet 50-tých rokov, ale pre modernú pneumatiku s ultranízkym profilom vyniká. Ak vás vápennozelená a čierna farebná schéma interiéru nudí, strávte niekoľko hodín a spočítajte stehy v bohatom skleníku. Rolls-Royce nám hovorí, že len v štyroch dverách Ghost je ich 104 268.
Viac farieb nájdete s Escapism, dvojfarebným oranžovo-sivým Rolls-Royce Spectre. Je to vlastne odtieň červenej nazývaný Lantana, pomenovaný podľa kvetu Lantana nájdeného v Južnej Amerike. Nemá pneumatiky s bielymi stenami, ale veľké dvojdverové, luxusné, športové auto jazdí na obrovských 23-palcových sedemlúčových originál kolesách. Rovnako ako Ghost, zvedavé farby oplývajú vo vnútri, pričom fialová a sivá sú primárnymi odtieňmi. Oranžové prešívanie poskytuje určitý kontrast a hoci nevieme, koľko ich je vo dverách, Rolls-Royce hovorí, že v Starlight Headliner je 960 svetiel z optických vlákien.
Posledné luxusné, športové auto v tejto trojici sa nazýva Magnetism. Je to Phantom Extended, kombinujúci modro-sfarbený odtieň šedej s názvom Cala Luna Sand s Kabira Blue na strechu. Dovolíme si tvrdiť, že je to pokojnejšie vozidlo v tejto skupine, ale stále to znamená viac ako 1 000 svetiel pre čalúnenie stropu a viac ako 43 000 stehov pre motív vodopádu vo vnútri auta.
Rolls-Royce tvrdí, že ide o prvé zákazkové, luxusné, športové autá objednané prostredníctvom špeciálnej kancelárie spoločnosti v Šanghaji. Každý z nich je určený pre zákazníka v Číne, ale predtým, ako sa tak stane, bude vystavený na tohtoročnom autosalóne v Pekingu, ktorý sa má začať koncom tohto týždňa.
zdroj: motor1.com
Nové Porsche Cayenne GTS dostalo vyšší výkon22. Apríl 2024
Automobilka Porsche vie, že rozmanitosť je korením života tým, že ponúka množstvo verzií pre luxusné, športové autá, ktoré predáva. Cayenne nie je iný a teraz je GTS žiadanejší ako kedykoľvek predtým. Úroveň výbavy zameraná na vodiča naďalej vynecháva elektrifikáciu, ale má väčší výkon. Jeho motor V8 s dvoma turbodúchadlami bol vyladený, aby ponúkol ďalších 40 koní navyše.
S výkonom 493 koní potrebuje Porsche Cayenne GTS (2025) iba 4.2 sekundy na dosiahnutie zrýchlenia z 0-100 km/h. Veľké SUV má maximálnu rýchlosť až 280 km/h. Výstup je vedený na obe nápravy prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky, ktorá poskytuje rýchlejšie radenie prevodových stupňov vo výbavách Sport alebo Sport Plus. Rovnako ako predtým, príchuť GTS je k dispozícii pre konvenčne tvarované SUV aj pre jeho elegantnejšie vyzerajúceho súrodenca “Coupe”.
V novom GTS je viac ako modernizovaný motor V8, pretože inžinieri Porsche sa tiež pohrávali s odpružením. Otočné ložiská prednej nápravy pochádzajú z najvyššieho modelu Turbo GT pre priamejšie riadenie. Vzduchové odpruženie, ktoré je súčasťou štandardnej výbavy a vyladené pre luxusné, športové autá Cayenne GTS, znižuje svetlú výšku o 10 mm v porovnaní s menšími modelmi Cayenne. Za príplatok sa kupujúci môžu rozhodnúť pre aktívnu stabilizáciu rolovania.
Ďalšou vlastnosťou, ktorá pochádza z vlajkovej lode Porsche Cayenne Turbo GT, je samostatný okruh vodného chladenia pre systém AWD. Inde dostane Cayenne GTS Coupe adaptívny zadný spojler a voliteľný výfuk so stredovými hrotmi. Porsche ponúka tri balíčky, ktoré dokážu oholiť až 25 kg, čo úprimne povedané nie je pri celkovej hmotnosti až tak veľa. Pohotovostná hmotnosť sa nespomína, ale stará naklonila váhu na podstatných 2.250 kg.
Vizuálne zmeny v porovnaní s ostatnými stupňami výbavy zahŕňajú väčšie predné prívody vzduchu, červené strmene bŕzd spolu s tónovanými svetlometmi a zadnými svetlami. Porsche predáva luxusné, športové autá Cayenne GTS (2025) so štandardným športovým dizajnovým balíkom, ktorý zatemňuje niektoré vonkajšie prvky. Tmavý vzhľad sa aplikuje na rozšírenia podbehov kolies, lemovanie okien a ďalšie panely. Na starých GTS mali tieto oblasti rovnakú farbu ako zvyšok tela. Okrem toho sú predtým čierne koncovky výfuku teraz tmavo bronzové.
Vonkajšie zmeny dopĺňajú 21-palcové originál disky RS Spyder Design. Pokiaľ ide o kabínu, Porsche aplikuje mikrovlákno Race Tex na karty dverí, čalúnenie stropu, volant a na stredy osemsmerovo nastaviteľných sedadiel. Prípadne sa zákazníci môžu rozhodnúť pre motívy Slate Grey alebo Carmine Red.
zdroj: motor1.com
Aston Martin DBX707 má pre rok 2025 oveľa lepší interiér21. Apríl 2024
Nové, luxusné, športové autá Aston Martin DBX sa začnú v roku 2025 predávať s dôkladne vynoveným interiérom a ďalšími drobnými aktualizáciami. SUV sa pripojilo k ponuke automobilky v roku 2020 a poskytlo jej praktickú ponuku, ktorá pomohla zvýšiť jej predaj. Aston Martin teraz zosúlaďuje dizajn modelu so svojimi najnovšími ponukami, pričom upustil od základného modelu a ponechal len variant DBX707.
DB12 a Vantage inšpirujú vynovenú kabínu modelu DBX. Prístrojovú dosku rozdeľuje horizontálna dizajnová línia, ktorá oddeľuje informačno-zábavný systém od prístrojovej dosky a stredovej konzoly. Na rozdiel od iných moderných luxusných, športových automobilov si DBX zachováva množstvo tlačidiel a spínačov, ktoré ovládajú systém HVAC, pocit z riadenia, nastavenie odpruženia, režim jazdy a ďalšie.
Za novým volantom sedí 12,3-palcový digitálny prístrojový displej. V strede je umiestnená 10,25-palcová obrazovka s informačno-zábavným softvérom novej generácie od spoločnosti Aston Martin, ktorý obsahuje bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto.
Aston Martin ponúkne tri špecifikácie výbavy pre aktualizovaný model DBX707: Inspire Sport, Inspire Comfort a na mieru šité výtvory Q. Štandardnou výbavou je zvukový systém so 14 reproduktormi a výkonom 800 W, hoci zákazníci môžu prejsť na audiosystém Bowers & Wilkins s 23 reproduktormi a výkonom 1 600 W.
Exteriér zostáva väčšinou nezmenený, ale sú tu niektoré viditeľné vylepšenia. DBX teraz obsahuje kľučky dverí, ktoré sa po odomknutí SUV vysunú smerom von, a nové bočné zrkadlá so zapusteným sklom.
Aston Martin tiež pre luxusné, športové autá DBX rozširuje výber farieb o päť nových odtieňov: Epsilon Black, Helios Yellow, Sprint Green, Malachite Green a Aura Green. Pódiová zelená bude k dispozícii aj po tom, čo bola predtým exkluzívna pre DBX707 ARM23 Edition.
4,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami naďalej poháňa SUV, pričom dosahuje rovnaký výkon 697 koní. Deväťstupňová automatická prevodovka s mokrou spojkou zaisťuje pohon všetkých kolies, ktorý dokáže poslať 100% krútiaceho momentu na zadné kolesá. Elektronické tlmiče a vzduchové odpruženie medzitým dostali novú kalibráciu na zlepšenie ovládateľnosti.
707 môže zasiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,1 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 310 km/h, hovorí Aston Martin. 16,5-palcové predné a 15,4-palcové zadné karbónovo-keramické brzdy, ktoré sa skrývajú za štandardnými 22-palcovými originál diskami, poskytujú brzdnú silu. Voliteľné sú aj dvadsaťtripalcové disky kolies z ľahkých zliatin.
Aston Martin začne vyrábať nový model DBX707 v druhom štvrťroku 2024, pričom dodávky by sa mali začať v 3. štvrťroku. Značka zatiaľ cenu nezverejnila.
zdroj: motor1.com
Maskované Lamborghini Huracan Sterrato vyzerá úžasne20. Apríl 2024
Len preto, že STJ oslavuje koniec Huracanu a jeho motora V10, neznamená to, že Lamborghini skončilo so spustením derivátov tohto luxusného, športového auta. Až do konca výroby koncom tohto roka má Lamborghini stále čas na ktovieakú špeciálnu edíciu s názvom All-Terrain, ktorá zahŕňa terénneho ducha už aj tak dobrodružného stroja s atmosférickým motorom V10.
Lamborghini sa rozhodlo odhaliť luxusné, športové autá Lamborghini Huracan Sterrato All-Terrain na milánskom týždni dizajnu. Superšport so zvýšeným podvozkom sa dodáva v štyroch rôznych maskovacích farbách z pera štúdia Ad Personam. Pri každej z povrchových úprav sa dizajnéri zjavne inšpirovali “snehom, pieskom, nekonvenčnými traťami a zemitosťou vyprahnutých púští”.
Štyri farby boli nazvané NEVE (sneh), SABBIA (piesok), BOSCO (zelená stopa) a TERRA (štrk). Všetky majú matný čierny vzhľad strechy a zadnej kapoty, spolu so strešnými nosičmi a priečnikmi. Áno, Lamborghini Huracan Sterrato All-Terrain je luxusné, športové auto vybavené z výroby strešným nosičom. Nie je jediný, pretože ho má aj zvýšené Porsche 911 Dakar.
Bez ohľadu na vzhľad dostane All-Terrain matné čierne 19-palcové kované originál disky a matnú tmavú spodnú časť karosérie. Vo vnútri Lamborghini pridáva štítok Ad Personam, karbónový kepr s Alcantarou a tmavé chrómové lemovanie.
Teraz je už príliš neskoro na jeho kúpu, pretože o všetkých 12 kusov je už predaných. All-Terrain je súčasťou celkovej výrobnej série modelu Sterrato s 1 499 kusmi. Z 12 vozidiel smerujú štyri (jedno z každého dizajnu) na Blízky východ a do Afriky (EMEA). Zvyšných osem kusov bude odoslaných zákazníkom zo Spojených štátov, Latinskej Ameriky, Európy, Ázie a Tichomoria a Austrálie.
Ak by Lamborghini spustilo ďalší špeciálny Huracan, aj ten bude nedostupný, pretože zostávajúca výrobná séria je už asi rok vypredaná. Jeho náhrada konečne vyjde tento rok, ale zmenší sa na (možno) plug-in hybridné nastavenie s motorom V8.
zdroj: motor1.com
Tesle omylom unikli podrobnosti Modelu 3 Performance19. Apríl 2024
Tesla predstavila aktualizované, luxusné, športové autá Tesla Model 3 minulý september bez očakávaného variantu Performance. Aj tento model ale musí to byť hneď za rohom, pretože predbežné detaily sa skrývali v zdrojovom kóde britského konfigurátora spoločnosti.
Aktualizované, luxusné, športové autá Tesla Model 3 Performance dostanú “úplne nové, vysoko výkonné pohonné jednotky”, ktoré poskytnú kombinovaný výkon viac ako 500 koní. Presný údaj vyrobený duálnymi motormi nie je spomenutý, ale Tesla tvrdí, že je to “najvýkonnejší Model 3 vôbec”. Ako osvieženie bol starý hodnotený na 505 koní.
Tesla uvádza, že tiež vylepšila podvozok a odpruženie pre “intuitívnu, ostrú reakciu na vstupy vodiča”. Inde sa zlepšil pocit z pedálov, ako aj riadenie tepla pre konzistentnejšie brzdenie bez ohľadu na rýchlosť. Nový Model 3 Performance tiež dostáva ľahké, rozložené kolesá s nešpecifikovanými pneumatikami pre “zvýšenú trakciu zo zákrut”.
Pokiaľ ide o kozmetické zmeny, rovnaký zdrojový kód spomína “prepracované predné a zadné časti, zadný difúzor a spojler z uhlíkových vlákien”. Vo vnútri dostáva “úplne nový dizajn sedadiel s vylepšenými bočnými a vankúšovými výstuhami” a ventiláciou. Aby sa odlíšil od menších verzií Modelu 3, Tesla dáva modelu Performance “ľahký dekor z uhlíkových vlákien a rafinovaný vzor väzby”.
Existuje tiež veľa obrázkov, ktoré ale nemôžu byť zverejnené. Okrem toho je čas z 0-100 km/h zástupným symbolom, pretože zdrojový kód hovorí iba {ACCELERATION}. Starý typ Tesla Model 3 Performance potreboval 3,1 sekundy. Zdá sa, že rozsah nie je uvedený, ale pripomenieme vám, že odchádzajúci model bol hodnotený EPA na 507 km.
Hmotnosť sa neuvádza, hoci predchádzajúci únik naznačil, že zostane nezmenená, na úrovni 1.852 kg. Predpokladá sa tiež, že kapacita batérie 82,0 kilowatthodín bude identická, ale zatiaľ nič nie je oficiálne.
Pokiaľ ide o názov, zdá sa, že je prenesený. Napriek fámam, ktoré naznačujú, že by mal byť premenovaný, vyzerá to, že označenie Performance zostáva.
Keďže Tesla aktualizuje svoje regionálne webové stránky tak, aby zahŕňali nový Model 3 Performance, oficiálne odhalenie sa očakáva v najbližších dňoch alebo týždňoch.
zdroj: motor1.com