Novinky
Ďalšie Bugatti by mohli byť dodávané s vlastnou čerpacou stanicou26. Máj 2024
Keď má klientela milióny na kúpu luxusného, športového auta, obloha je limitom, pokiaľ ide o účtovanie kupujúcich za voliteľné funkcie. Generálny riaditeľ spoločnosti Bugatti Rimac Mate Rimac má divoký nápad spojiť čerpaciu stanicu s nákupom auta. Genialita stojaca za značkou Rimac nevylučuje myšlienku uľahčiť majiteľom tankovanie áut so spaľovacím motorom z domu.
36-ročný chorvátsky podnikateľ verí, že benzínový motor ako taký má ešte dlhú budúcnosť. Možno nie s fosílnymi palivami, pretože navrhuje, aby sa tieto stanice namiesto toho naplnili syntetickým palivom. Vo svojom prejave na samite Financial Times’ Future of the Car Summit v Londýne sa Rimac podelil o svoju víziu: “Môžete dokonca vytvoriť niekoľko krásnych čerpacích staníc Bugatti pre domácnosti majiteľov pomocou syntetických palív.”
Nie je prekvapením, že šéf spoločnosti Bugatti otvoril tému syntetických palív. Porsche, ktoré vlastní 45% Bugatti Rimac, vyrába eFuel v pilotnom závode v Čile od decembra 2022. Vyrába sa z vody a oxidu uhličitého veternou energiou, čo umožňuje spaľovaciemu motoru prevádzku takmer CO2 neutrálnu.
Cieľom závodu je do polovice desaťročia vyrábať približne 14,5 milióna galónov ročne a do roku 2027 zvýšiť výrobu na 145 miliónov galónov. To by bola stále kvapka v mori vo veľkej schéme vecí, keďže v súčasnosti je na cestách zhruba 1,4 miliardy áut. Musíte však odniekiaľ začať, však?
Rimac nespomenul spojenie s Porsche, ale nebol by to taký bizarný nápad dať eFuel do Bugatti o niekoľko rokov. Koniec koncov, tieto luxusné, športové autá sa vyrábajú v obmedzenom počte (450 Veyronov a 500 Chironov) a ich majitelia na nich aj tak sotva jazdia, takže dopyt by nebol taký vysoký.
Ďalšia hyperauto Bugatti bude mať premiéru 20. júna a je ponúkané ako skutočne úplne nový model. Rimac povedal, že ani jeden kus nebol prenesený z Nevera alebo Chiron. Ďalej spomenul, že bude mať evolučný dizajn exteriéru v kombinácii s “niektorými bláznivými vecami” vo vnútri, kde dôjde k zvýšeniu kvality.
Veľkou novinkou bude určite nový motor V16. Je to atmosférická elektráreň dlhá takmer 100 cm. Rimac povedal, že je to úplne nový motor, ktorý Bugatti plánuje používať “na chvíľu”. Jeho životnosť sa pravdepodobne predĺži aj po roku 2035, keď začne platiť zákaz predaja nových automobilov so škodlivými emisiami Európskej únie za predpokladu, že sa to stále deje. Výnimka pre vozidlá poháňané syntetickým palivom už bola zahrnutá po tlaku Nemecka.
To povzbudzuje elitné značky výrobcov luxusných, športových automobilov, aby pokračovali v investíciách do spaľovacích motorov. Mate Rimac sám povedal, že elektrická Nevera stále nie je vypredaná, pretože špičkoví zákazníci zvyčajne uprednostňujú energiu so spaľovacím motorom. Aston Martin nedávno oznámil nový twin-turbo V12 s výkonom 824 koní, takže je bezpečné povedať, že konvenčné motory s veľkým rozmiestnením tak skoro nezmiznú.
zdroj: motor1.com
Koncept BMW Skytop čerpá inšpiráciu z modelov Z8 a 50325. Máj 2024
BMW miluje odhaľovanie koncepčných luxusných, športových automobilov na akcii Villa d’Este. Inak tomu nie je ani tento rok, keď nemecká automobilka prevzala koncept Skytop, dvojmiestne kupé bez strechy, o ktorom spoločnosť tvrdí, že sa inšpiruje svojimi minulými modelmi.
“BMW Concept Skytop je skutočne jedinečný a exotický dizajn, ktorý nadväzuje na tradíciu Concorso d’Eleganza Villa d’Este,” hovorí Adrian van Hooydonk, šéfdizajnér BMW Group. “Ponúka kombináciu jazdnej dynamiky a elegancie na najvyššej úrovni, porovnateľnú so svojimi historickými predkami, ako sú luxusné, športové autá BMW Z8 alebo BMW 503.”
Spojenie s roadsterom Z8 je zrejmé. Tenké zadné svetlá modelu Skytop a predná časť Sharknose sú jasnými dizajnovými inšpiráciami zo začiatku nového milénia. Tvarovaný dizajn kapoty, malé svetlomety a jedinečná zadná časť s plochou palubou pripomínajú model 503 z konca 1950. rokov.
Z rýchleho pohľadu by ste si však mysleli, že Skytop je len prepracovaná séria 8. Má podobné proporcie a používa 4,4-litrový V8 s výkonom 617 koní z BMW M8 Competition. Neboli by sme prekvapení, keby BMW jednoducho použilo M8 ako základ a pretvorilo línie.
BMW neposkytuje žiadne ďalšie technické ani výkonnostné špecifikácie, aj keď ak by sme mali hádať, Skytop používa aj osemstupňovú automatickú prevodovku BMW M8 Competition a systém pohonu všetkých kolies.
Téma sériového auta pokračuje aj vo vnútri. Zdá sa, že nastavenie palubnej dosky je zdvihnuté priamo z radu 8 so známym digitálnym prístrojovým panelom, obrazovkou infotainmentu, stredovým zásobníkom a voličom prevodových stupňov. Zatiaľ čo kožené sedadlá a volant vyzerajú krásne, je jasné, že sú tiež založené na výrobe.
Jedinečná ochranná lišta za sedadlami je však úplne na mieru a má elektricky vysúvateľné okno. Strecha je dvojdielny predmet, ktorý je možné ručne odstrániť a uložiť do oblasti kufra.
Zatiaľ čo Skytop pravdepodobne vychádza z vyrobeného modelu, pochybujeme, že niekedy skutočne uvidí montážnu linku. BMW už vyrába luxusné, športové autá kupé a kabriolet radu 8, takže predpokladáme, že hladká verzia targa by bola v zostave kanibalizovaná, bez ohľadu na to, ako cool vyzerá.
zdroj: motor1.com
Lamborghini Urus musí do servisu kvôli problémom s kapotou24. Máj 2024
Lamborghini vydáva zvolávaciu akciu pre luxusné, športové autá kategórie SUV- Lamborghini Urus, pretože kapota by sa mohla otvoriť alebo odpojiť od vozidla.
Zvolávacia akcia, ktorá zahŕňa luxusné, športové autá Lamborghini Urus Performante a Urus S na roky 2023-2024, sa týka 2 133 vozidiel, ale automobilka verí, že chybu majú len 2%.
Problém spočíva v nitoch západky kapoty. Lamborghini zistilo, že nitovacie čapy, ktoré pripevňujú úderník k vozidlu, môžu mať nedostatočnú deformáciu v dôsledku nekonzistentného výrobného procesu u dodávateľa.
Pri rýchlostiach nad 150 km/h by problém mohol umožniť vytvorenie malých medzier medzi kapotou a predným nárazníkom. Zvýšené prúdenie vzduchu môže preťažiť mechanizmus západky, čo spôsobí jeho zlyhanie. Kapota by sa mohla zacvaknúť, zakryť vodičovi výhľad a poškodiť čelné sklo. Kapota by sa tiež mohla úplne oddeliť od vozidla, čo by spôsobilo nebezpečenstvo pre ostatných vodičov na ceste.
Lamborghini sa prvýkrát dozvedelo o potenciálnom probléme vlani v auguste. V Európe dostala dve reklamácie týkajúce sa nesprávnej zarovnanosti kapoty a blatníka Urus, a tak začala vyšetrovanie s dodávateľom. Automobilka nemohla nájsť žiadne ďalšie prípady a spolupracovala so svojím dodávateľom na zlepšení výrobného procesu.
Rýchlo vpred do februára, keď Lamborghini Urus v Indonézii utrpel úplné odpojenie kapoty vysokou rýchlosťou. Lamborghini začalo ďalšie vyšetrovanie a objavilo chybné nitovacie čapy západky.
Lamborghini začne informovať postihnutých zákazníkov koncom júna a začiatkom júla. Majiteľom nariadi, aby svoje luxusné, športové autá odviezli k predajcovi na kontrolu. Na vyriešenie problému by automobilka mohla opraviť kapotu, nainštalovať podpornú dosku úderníka alebo oboje. Dodávateľ začal vyrábať robustnejšie diely pre Lamborghini už začiatkom februára.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG PureSpeed ukazuje budúci model radu Mythos23. Máj 2024
Vzrušujúca, stimulujúca, úchvatná: štúdia Concept Mercedes-AMG PureSpeed je vrcholom úvodu Veľkej ceny Formuly 1™ v Monaku. Radikálna koncepcia úplne otvoreného, dvojmiestneho vysokovýkonného, luxusného, športového auta bez strechy a čelného skla je poctou pretekárskemu športu. Štúdia vozidla poskytuje výhľad na prvý model z výrazne limitovaného radu Mythos od značky Mercedes‑Benz. Svetová premiéra štúdie Concept Mercedes-AMG PureSpeed sa pritom konala v exkluzívnom prostredí na okraji Veľkej ceny Formuly 1™ v Monaku: vozidlo bolo odhalené na plávajúcom pontóne v prístave kniežatstva a nadchlo aj jazdcov Lewis Hamiltona a George Russella z tímu F1 Mercedes-AMG PETRONAS.
„Štúdia Concept Mercedes-AMG PureSpeed ponúka výhľad na pravdepodobne najpriamejší spôsob, ako zažiť vysoký výkon a potešenie z jazdy. Radikálne otvoreným spôsobom tak oboch cestujúcich neoddeľuje od živlov strecha ani čelné sklo. Svetlo, vzduch a vášeň môžu zažiť nefiltrované prostredníctvom všetkých zmyslov. Koncept nášho prvého vozidla z radu Mythos je stelesnením najvyššej exkluzivity. Dizajnový prvok ako je systém HALO zároveň vyvolávajú pocit z Formuly 1. Preto neexistuje ani žiadne lepšie miesto na svetovú premiéru ako je Monako.“ Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.
Štúdia Concept Mercedes-AMG PureSpeed oslavuje tradíciu značky Mercedes-Benz prostredníctvom čistého a nekompromisného dizajnu pretekárskeho vozidla, inovatívnych materiálov a modernej techniky. Malá séria, limitovaná na 250 exemplárov, bude k dispozícii len pre najvernejších nadšencov a zberateľov luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz. Inšpirovaná legendárnymi pretekárskymi vozidlami – kombinácia nezameniteľnej estetiky z pretekárskeho športu a vysoko dynamického výkonu robí zo štúdie Concept Mercedes‑AMG PureSpeed jedinečný stroj na jazdenie určený pre znalcov. Je stelesnením „vrcholu exkluzivity“ z dielne Mercedes-Benz v najvyššom segmente.
Vrcholom je pritom systém HALO: nahrádza obvyklý stĺpik A na vozidle. Tento prvok je priamo odvodený z kráľovskej triedy motoristického športu a od roku 2018 je súčasťou každého vozidla Formuly 1™. Chráni hlavu vodiča pri nehodách. Jeho názov v preklade znamená svätožiara. Tento bezpečnostný systém v štúdii Concept Mercedes‑AMG PureSpeed pozostáva, rovnako ako pri vozidlách Formuly 1™, z oblúka, ktorý je spojený s karosériou vozidla. Aerodynamicky optimalizovaný konštrukčný diel slúži na ochranu cestujúcich, rovnako ako v kráľovskej triede motoristického športu. K nemu sa pridávajú dve aerodynamicky optimalizované prilby, ktoré boli špeciálne navrhnuté a vyrobené pre štúdiu Concept Mercedes-AMG PureSpeed. Zorné pole ako vo Formule 1™ sa tak pre dve osoby stane skutočnosťou. Od vonkajšieho prostredia vás neoddeľuje strecha, čelné sklo a ani bočné sklá. Interiér so svojou koncepciou farieb a prvkov výbavy, ako aj s individuálnymi hodinkami, ktoré navrhla spoločnosť IWC Schaffhausen, na prístrojovej doske dodáva vozidlu ďalšie atraktívne prvky.
Štúdia Concept Mercedes‑AMG PureSpeed je čisto vysokovýkonné, luxusné, športové auto s nízkou siluetou. Veľa charakteristických dizajnových prvkov je inšpirovaných hypervozidlom Mercedes‑AMG ONE: Technické, ostro tvarované diely z pohľadových uhlíkových vlákien v dolnej časti vozidla vytvárajú silný kontrast k zmyselným, oblým tvarom hornej časti vozidla.
Dizajn kolies dotvára obloženie z uhlíkových vlákien na prednej a zadnej náprave. Zadné obloženia sú kompletne uzavreté, čo prispieva k zlepšeniu aerodynamiky. Predné sú otvorené s cieľom optimalizovať prúdenie vzduchu v prednej časti vozidla, ako aj chladenie bŕzd a prítlak.
Pre luxusné, športové auto je typická dlhá kapota motora a výrazne smerom nadol pretiahnutá predná časť so žraločím nosom (Sharknose). Dizajn prednej časti sa podobá ako majú luxusné, športové autá Mercedes‑AMG ONE vďaka otvoru na prívod vzduchu so zvýraznenou šírkou a nápisu AMG, ako aj tmavo pochrómovanej hviezde. Súčasťou je aj aerodynamicky optimalizovaná kapota motora s prídavným otvorom na odvod vzduchu. Malé, transparentné deflektory v prednej časti a na stranách vedú obtekajúci vzduch ponad kokpit.
Detailnú prácu dizajnového tímu možno rozpoznať taktiež na bočnom obložení prahov s aerodynamickými krídelkami. Svalnaté plecia nad zadnými kolesami so širším rozchodom kolies prechádzajú do elegantného veka batožinového priestoru a spojleru zadného nárazníka so zvýraznenou šírkou.
Aj mnoho iných ďalších prvkov dizajnu je poctou motoristickému športu. Dve opory za sedadlami pripomínajú legendárne pretekárske vozidlá, ako je napríklad 300 SLR. S týmto vozidlom vyhrali v roku 1955 Stirling Moss a Denis Jenkinson preteky Mille Miglia v Taliansku – a to s rekordnou priemernou rýchlosťou neuveriteľných 157 km/h na verejných cestných komunikáciách.
Výrazný lak s farebnými prechodmi od červenej Le Mans po grafitovú sivú s čiernym vzorom AMG odkazuje na v tom čase nemenej prekvapujúce farebné stvárnenie víťazného vozidla Mercedes pri slávnych sicílskych automobilových pretekoch Targa Florio spred 100 rokov. Pretekárske vozidlo bolo nalakované načerveno – farba, ktorá v tom čase bola obvykle vyhradená pre talianske vozidlá. Nemecké pretekárske vozidlá boli na druhej strane tradične nalakované nabielo. Červené farebné stvárnenie malo zabrániť prípadnému obmedzovaniu nemeckého vozidla zo strany skalných vlasteneckých talianskych prívržencov motoristického športu. Úspech sa dostavil: v čase 6:32:37,4 hodín a absolvovanej vzdialenosti 432 kilometrov napokon prichádza do cieľa na prvom mieste víťazné dvojlitrové pretekárske vozidlo Mercedes so štartovacím číslom 10 pilotované Christianom Wernerom. Štartovacie číslo 10 sa nachádza na predných blatníkoch štúdie Concept Mercedes-AMG PureSpeed a odkazuje na víťazstvo spred 100 rokov.
Lamborghini si nemyslí, že elektrické superšporty sa uchytia22. Máj 2024
Prvý elektrické, luxusné, športové auto Lamborghini dorazí až v roku 2028 – a nebude to superšport. Namiesto toho bude mať Lamborghini Lanzador podobu zdvihnutého grand tourera 2+2 so štyrmi sedadlami. Niečo ako Huracan alebo Revuelto EV nie je na programe. Prečo? Jednoducho neexistuje žiadny silný dopyt. Generálny riaditeľ spoločnosti sa domnieva, že elektrické superšporty sa predávajú slabo.
V rozhovore pre Automotive News Europe šéf Lamborghini Stephan Winkelmann tvrdil, že elektrické superšporty “nie sú niečo, čo sa zatiaľ predáva”. Ďalej spomenul, že tento žáner sa možno nikdy neuchytí: “Je príliš skoro a musíme vidieť, či a kedy sa to stane.”
Dáva zmysel, že Lamborghini stále používa motor V12 v náhrade za luxusné, športové autá Aventador, zatiaľ čo nástupca Huracan bude mať tiež benzínový pohon. Menšie z dvoch superšportov však stráca svoj atmosférický motor V10 v prospech novo vyvinutého twin-turbo motora V8.
Superšporty sú pre bohatých ľudí, ale generálny riaditeľ spoločnosti Rimac Mate Rimac nedávno pripustil, že špičkoví kupujúci nechcú elektrické superšporty. To je dôvod, prečo je Rimac Nevera stále na predaj, napriek humbuku okolo nej a obmedzenej výrobnej sérii iba 150 automobilov. Elektrické hyperauto vyvinuté v Chorvátsku dosiahlo minulý rok až 23 rekordov, ale zdá sa, že bohatí ľudia neboli dostatočne ohromení na to, aby sa podpísali pod záväznú objednávku.
Bugatti tiež udržiava spaľovací motor nažive s nadchádzajúcou výmenou Chironu. Značka so sídlom v Molsheime ani neznižuje počet valcov. Nová “francúzska” šelma bude mať atmosférický motor V16 ako súčasť hybridného nastavenia.
Ďalšou elitnou značkou, ktorá sa v súčasnosti drží ďalej od plnohodnotných elektromobilov, je Pagani, napriek tomu, že na tejto technológii pracuje od roku 2018. Neopustila úsilie v oblasti výskumu a vývoja, ale výrobný model tak skoro nepríde. Prečo? Batérie sú stále príliš ťažké, čo oslabuje zážitok z jazdy.
Nie všetky značky superšportov však takto rozmýšľajú. Ferrari je stále na dobrej ceste predstaviť výkonný elektromobil. V skutočnosti je v predstihu s vývojom, pred uvedením vozidla na trh koncom roka 2025. Medzitým budúci mesiac otvorí novú továreň v Maranelle. Na mieste sa budú vyrábať elektrické, luxusné, športové autá Ferrari.
Prísnejšie emisné predpisy nútia výrobcov automobilov prejsť na elektromobily, ale výrobcovia superšportov sa držia benzínových motorov čo najdlhšie. Prečo? Pretože vedia, čo ich zákazníci chcú, čo je emócia, ktorú môže poskytnúť iba veľkoobjemový spaľovací motor. Elektromobily sú výrazne rýchlejšie, ale Stephan Winkelmann si myslí, že to nie je také vzrušujúce ako vysokootáčkový benzínový motor namontovaný za sedadlami.
V ideálnom prípade chce Lamborghini zachrániť spaľovacie motory prechodom na e-palivá. Talianska exotická značka by mohla využiť pokrok značky Porsche koncernu Volkswagen pri vývoji a výrobe takmer uhlíkovo neutrálnych syntetických palív v Čile.
zdroj: motor1.com
Nový twin-turbo motor V8 od Lamborghini ponúkne 800 koní21. Máj 2024
S koncom výroby modelu Huracan končí aj slávny atmosférický motor V10 Lamborghini. Talianska spoločnosť však neopúšťa podnikanie v oblasti výroby vzrušujúcich motorov. Lamborghini odhalilo prvé detaily twin- turbo motora V8, ktorý dostanú nové, luxusné, športové autá Lamborghini- náhrada za model Lamborghini Huracán.
Hlavným údajom je červená čiara 10 000 otáčok za minútu. Vysoká podľa akéhokoľvek štandardu, nehovoriac o preplňovanom motore. Iba luxusné, športové autá Mercedes-AMG One, Aston Martin Valkyrie a T.33 a T.50 spoločnosti Gordon Murray Automotive majú vyššie otáčky.
Tento nový motor má objem 4,0 litra a maximálny výkon 800 koní medzi 9 000 a 9 750 ot./min. Je to plochý motor V8 s turbodúchadlami umiestnenými v údolí medzi radmi valcov. Prirodzene, má suchú vaňu, aby sa zabezpečilo správne mazanie vo všetkých jazdných situáciách, a má tiež priame vstrekovanie.
Aby boli otáčky motora také vysoké, potrebujete veľmi ľahkú rotujúcu zostavu, takže tento motor V8 dostane titánové ojnice. Lamborghini sa tiež zbavuje tradičných kohútikov s vedrom a podložkou, aby otvorilo a zatvorilo ventily v prospech pevných nasledovníkov prstov. Sledovač prstov je v podstate kovová páka, ktorá otvára ventil, keď sa nad ním valí lalok vačkového hriadeľa. Sledovače prstov sú ľahšie ako kohútiky typu bucket-and-shim, a preto umožňujú vyššie otáčky motora. Je to systém ventilových jednotiek, ktorý je bežnejší v pretekárskych motoroch a športových motorkách, ale Ferrari ich používa na svojom motore V12, rovnako ako Porsche s objemom 4,0 litra a Ford s niektorými svojimi Mustangmi V8.
To všetko je doplnené o hybridný systém podobný tomu, ktorý sa používa v novom modeli Revuelto. Lamborghini spája motor s elektromotorom schopným dodať 147 koní a medzi motorom a priečne namontovanou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Je to rovnaká prevodovka, akú používajú luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto, ale zatiaľ čo model V12 má svoj elektromotor namontovaný na vrchole prevodovky a pripojený oddelene od motora, nástupca Huracanu má svoj motor v tradičnejšej polohe medzi motorom a prevodovkou. Je to tiež motor s axiálnym tokom a aj keď nemusíte presne vedieť, čo to je, vedzte, že je oveľa užší ako tradičný elektromotor. McLaren a Ferrari tiež používajú motory s axiálnym tokom pre svoje nové hybridné, luxusné, športové autá.
Lamborghini hovorí, že nástupca Huracanu má trojmotorový hybridný systém, takže predpokladáme, že má motor pre každé predné koleso ako Revuelto. Spoločnosť však o tom neposkytla žiadne ďalšie podrobnosti.
Práve teraz Lamborghini už preteká s týmto motorom V8 v prototype SC63 LMDh, aj keď tu má objem 3,8 litra a páry s veľmi odlišným druhom hybridného systému. Nástupcu Huracanu uvidíme v auguste.
zdroj: motor1.com
Alfa Romeo Stelvio a Gulia dostali špeciálnu edíciu Super Sport20. Máj 2024
Alfa Romeo pripravila pre svoje luxusné, športové autá Giulia a Stelvio Quadrifoglio špeciálnu edíciu s pomerne zaujímavým interiérom z červenej karbónovej väzby.
Limitované luxusné, športové autá Alfa Romeo majú názov “Super Sport” na znak prvého víťazstva Alfy Romeo na Mille Miglia v roku 1928 s modelom 6C 1500 Super Sport. Prvýkrát od debutu štvorlístka pred 101 rokmi má ikonické logo čierny trojuholník namiesto obvyklého bieleho pozadia. Obe autá majú na oficiálnych obrázkoch elegantný metalický lak Nero Vulcano, ale Giulia a Stelvio sa dodávajú aj v trojvrstvovej Rosso Etne. Alternatívne môže byť sedan striekaný v Bianco Alfa.
Vyberte si športový sedan a môžete sa rozhodnúť pre strechu z uhlíkových vlákien. Alfa Romeo je vybavená Giulia Quadrifoglio s 19-palcovými kolesami, zatiaľ čo jej náprotivok SUV jazdí na väčších 21-palcových originál diskoch. Oba štýly karosérie sa dodávajú s čiernymi brzdovými strmeňmi a výfukovým systémom Akrapovic s povrchovými úpravami z uhlíkových vlákien. Zrkadlá sú tiež z karbónu, podobne ako predný splitter Giulie.
Skutočným vrcholom je interiér, kde Alfa Romeo použila červené uhlíkové vlákno na palubnej doske, stredovej konzole a kartách dverí. Talianska značka uvádza, že má 3D efekt a dopĺňa červené prešívanie na sedadlách. Bližší pohľad na opierky hlavy odhalí, koľko týchto luxusných, športových automobilov bude vyrobených – 275 exemplárov Giulie a ďalších 175 kusov Stelvia.
Alfa Romeo uvedie plne elektrické modely Quadrifoglio na trh koncom tohto desaťročia. Ďalšia Giulia potvrdená pre vydanie v roku 2026 bude používať rovnaké podpery STLA Large ako najnovší Dodge Charger. Podľa generálneho riaditeľa Jeana Philippa Imparata to zrejme vyzerá ako “bomba”.
zdroj: motor1.com
Aston Martin chce postaviť robustné terénne SUV19. Máj 2024
Aston Martin chce zúročiť obrovský úspech svojho luxusného, športového SUV Aston Martin DBX tým, že z neho urobí rivala Land Rover Defender. Spoločnosť so sídlom v Gaydone, ktorá sa spolieha na rastúci dopyt po terénnych vozidlách, analyzuje vyhliadky na uvedenie luxusného, športového auta kamkoľvek. Autocar uvádza, že nový derivát je interne známy ako “Project Rambo”, čo je odkaz na LM002 “Rambo Lambo”.
Britský časopis zachádza až tak ďaleko, že ho nazýva “šokovým modelom”, ktorého návrhy dizajnu sa v súčasnosti skúmajú. Supremo Aston Martinu Lawrence Stroll ešte musí schváliť dobrodružný DBX pre výrobu, ale mohol by stlačiť spúšť, ak by existoval solídny obchodný prípad. Namiesto toho, aby bol stálym členom zostavy, mohol by skončiť ako špeciálna edícia. Hovorí sa, že tieto luxusné, športové autá pôjdu do výroby len obmedzenom počte asi 2 500 kusov.
Iróniou v tejto správe je, že Aston Martin 4×4 by mohol používať rovnaký twin-turbo 4.0-litrový motor V8, ktorý poháňa luxusné, športové autá Mercedes-AMG G63. Tento mild-hybridný motor je dostatočný pre výkon 577 koní, čo umožňuje najšportovejšej triede G dosiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,2 sekundy. Terénny DBX by však bol rýchlejší, pretože bežná verzia je zhruba o 320 kg ľahšia ako model AMG.
Majme na pamäti, že štandardné, luxusné, športové autá Aston Martin DBX tiež používajú motor M177 z Affalterbachu, ktorý má 707 koní v DBX707. Bežný model bol ukončený pre rok 2025 a v predaji zostal iba variant s vyšším výkonom. Model má zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.1 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 310 km/h.
Mercedes-AMG už má technológiu pre oveľa väčší výkon, ale nie je jasné, či k nej bude mať prístup Aston Martin. Nedávno uvedené luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT63 S E Performance spája 4,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami s elektromotorom s kombinovaným výkonom 805 koní. Tieto čísla by z takzvaného projektu Rambo urobili najvýkonnejšie SUV na svete so spaľovacím motorom.
zdroj: motor1.com
BMW zahalilo XM do modrého zamatu18. Máj 2024
BMW sa spojilo s Naomi Campbell, aby vytvorili polarizujúcu verziu vlajkovej lode BMW M. Prečo fialová? To je obľúbená farba supermodelky. Hlavný dizajnér spoločnosti Domagoj Dukec sa na Instagrame podelil o obrázky divoko vyzerajúceho luxusného, športového SUV.
Jedinečný model BMW XM, nazvaný Mystique Allure, mal svoj verejný debut tento týždeň na filmovom festivale v Cannes. Je čiastočne pokrytá skutočným zamatom, takže kvôli BMW dúfajme, že v týchto dňoch na Francúzskej riviére nebude pršať. Mäkká tkanina bola tiež veľkoryso použitá vo vnútri. Akoby elektrifikované, luxusné, športové auto BMW XM nebolo dostatočne polarizujúce, má tiež stovky (ak nie tisíce) flitrov omietnutých po celej karosérii a v kabíne.
Nie je to prvýkrát, čo BMW použilo látku na karosérii vozidla. V roku 2008 mal model Gina Light Visionary odolný textilný materiál pokrývajúci kovovú konštrukciu. Tento koncept bol pravdepodobne zaujímavejší ako XM, pretože mal tvarovo meniace telo s roztiahnuteľnou textíliou, ktorá maskovala medzery v paneli.
zdroj: motor1.com
Nové Bentley Continental GT má výkon 771 koní17. Máj 2024
Bentley nedávno ponúkol adieu starému modelu Bentley Continental GT s poslednou čistou verziou V8, Edition 8. O týždeň neskôr už britská luxusná značka predstavuje svoj nový model – aj keď to vyzerá ako faceliftovaná verzia tohto luxusného, športového auta, ktorá bola pôvodne uvedená na trh v roku 2017.
Bez ohľadu na to spoločnosť odhalila prvé obrázky a technické špecifikácie “nového” modelu Continental. Ako sa dalo očakávať, ďalší Continental používa Bentley “Ultra Performance Hybrid” založený na motore V8. Spaľovací motor a elektromotor spolupracujú na kombinovanom výkone 771 koní. Tieto výstupné hodnoty sú ešte vyššie ako ponúka motor W12 namontovaný v Bentley Batur, ktorý môže dať “iba” 740 koní.
Nešpecifikovaná batéria bude mať dostatok šťavy na 80 km dojazdu v cykle WLTP, takže v teste EPA je to o niečo menej. Najvýkonnejšie sériové, luxusné, športové auto Bentley vôbec, dostane riadenie všetkých štyroch kolies a pohon všetkých kolies s vektorovaním krútiaceho momentu. Medzi ďalšie vychytávky patria dvojventilové tlmiče, diferenciál s obmedzeným preklzom a 48-voltová elektrická technológia proti prevráteniu. Tieto vylepšenia premenia nový Continental GT na “najdynamickejšie cestné, luxusné, športové auto Bentley v 105-ročnej histórii spoločnosti”.
Výkonnostné čísla neboli zverejnené, ale mohol by byť ešte rýchlejší ako staré Bentley Continental GT Speed. Zaniknuté kupé poháňané motorom W12 potrebovalo tri a pol sekundy, aby dosiahlo zrýchlenie z 0-100 km/h a malo maximálnu rýchlosť 335 km/h. Keď už hovoríme o 6,0-litrovom motore twin-turbo, výroba končí poslednými príkladmi ultraexkluzívneho modelu Batur. Ak by v budúcnosti prišli nové, luxusné, športové autá Bentley Continental GT Speed, nebudú mať dvanásť valcov.
Hoci hmotnosť nie je špecifikovaná, logika nám hovorí, že je ťažší ako starý model V8 po pridaní hybridnej jednotky. To by však nemalo byť veľkým problémom, pretože Bentley Continental GT je skôr luxusný krížnik než agilné športové auto, ktoré sa pohybuje po trati.
Luxusné, športové autá Bentley Continental GT novej generácie budú predstavené v júni ako kupé, pričom kabriolet bude pravdepodobne čoskoro nasledovať.
zdroj: motor1.com