Novinky

Bugatti odhalí nástupcu modelu Chiron už 20. júna5. Jún 2024

Od januára vieme, že Bugatti spustí nástupcu modelu Chiron niekedy v tomto roku. Automobilka v posledných mesiacoch model teasovala a vypustila náznaky o svojom úplne novom hybridnom pohonnom ústrojenstve V16. Teraz je už potvrdené, že nové luxusné, športové autá Bugatti budú predstavené 20. júna.

Auto bude mať dizajn na mieru, ktorý Bugatti “navrhlo od základov”. Inšpiruje sa modelmi Type 57 SC Atlantic, Type 41 Royale a Type 35, pričom zdôrazňuje zameranie značky na krásu, luxus a výkon.

Nový motor Bugatti je atmosféricky nasávaný, na rozdiel od motorov Veyron a Chiron, ktoré mali nastavenie štyroch turbodúchadiel. Nový V16, ktorý nahrádza odchádzajúci W16, je hybrid, ktorý by mohol mať tri elektromotory – dva na prednej náprave a jeden zabudovaný do osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky.

Povesti naznačujú, že zdvihový objem motora je 8,3 litra, čo môže produkovať približne 1 000 koní a možno aj otáčky 9 500 otáčok za minútu. Elektromotory údajne zvyšujú kombinovaný výkon na 1 800 koní. Model údajne zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za približne dve sekundy, z 0-200 km/h za menej ako päť sekúnd a z 0-300 km/h za menej ako 10. Auto dosiahne elektronicky riadenú maximálnu rýchlosť 450 km/h. Zrýchlenie z 0-400 km/h sa stane za menej ako 25 sekúnd.

Zatiaľ čo k odhaleniu dôjde v priebehu niekoľkých týždňov, očakáva sa, že tieto nové, luxusné, športové autá Bugatti sa začnú zákazníkom dodávať až v roku 2026. Nástupca Chiron bude tiež exkluzívnejší ako predchádzajúce modely, pričom sa hovorí, že Bugatti vyrobí iba 250 exemplárov nového auta. V minulosti automobilka postavila 450 Veyronov a 500 Chironov.

zdroj: motor1.com


Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport je len pre Európu4. Jún 2024

Volkswagen pridáva do svojej typickej modelovej rady ďalšie korenie. Nové, luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI Clubsport, založené na faceliftovanom GTI, zdedili aktualizované svetlá z pravidelného GTI. Silnejší derivát dostane iný predný nárazník a robustný zadný spojler. Obsahuje tiež väčšie 18-palcové originál disky Volkswagen v štýle Quadrifoglio alebo voliteľnú 19-palcovú súpravu.

Rozdiel vo výkone medzi týmito dvoma sa zmenšil s vydaním modelov Mk8.5. Zatiaľ čo štandardný GTI získal ďalších 20 koní za celkovo 261 koní, Clubsport naďalej dosahuje výkon 296 koní. Zostávajúci rozdiel 35 koní je však stále relevantný.

Rovnako ako jeho predchodca, prepracované luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI Clubsport prichádzajú výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Nové bežné GTI dostane rovnaké DSG, pre alternatívu bez manuálnej prevodovky, pretože VW upustil od manuálneho radenia s týmto faceliftom v polovici cyklu. Stojí za zmienku, že počas generácie Mk7 bol Clubsport ponúkaný s tromi pedálmi.

Zatiaľ čo menšia príchuť GTI potrebuje 5.9 sekundy, kým dosiahne 100 km/h, jeho silnejší bratranec zvládne rovnakú rýchlosť za 5.6 sekundy. Oba sú elektronicky obmedzené na 250 km/h, ale Clubsport dostane voliteľný pretekársky balík, ktorý uvoľní obmedzovač na 280 km/h. Tento balík sa dodáva aj s výfukom Akrapovič. Prejdite na hardcore variant GTI a VW osladí model robustnejšími brzdami. Okrem toho luxusné, športové auto dostane aj špeciálny režim pre jazdný profil Sport, ktorý veci ešte viac vyostrí.

Oba tieto luxusné, športové autá sa štandardne dodávajú s diferenciálom s obmedzeným preklzom a progresívnym riadením, ako aj voliteľným adaptívnym systémom Dynamic Chassis Control (DCC). Vo vnútri dynamické duo zdieľa zväčšenú 12,9-palcovú dotykovú obrazovku pre nový a vylepšený informačno-zábavný systém, aspoň tak hovorí VW. Rovnako ako u bežného Golfu, dotykové posuvníky sú konečne osvetlené. Je tu viac dobrých správ, o ktoré sa môžete podeliť, pretože volant sa namiesto kapacitných tlačidiel vráti k bežným tlačidlám.

Nový Clubsport oslávi svoj verejný debut tento týždeň na okruhu 24 hodín Nürburgring a neskôr v tomto roku sa začne predávať výhradne v Európe.

zdroj: motor1.com


Facelift BMW M3 Competition xDrive teraz ponúka 523 koní3. Jún 2024

BMW aktualizuje luxusné, športové autá BMW M3 sedan pre rok 2025. Najikonickejší výkonný automobil spoločnosti dostáva obvyklé zmeny v polovici cyklu, ako sú prepracované svetlomety a vylepšené prvky interiéru. Automobilka tiež dáva modelu Competition s pohonom všetkých kolies ďalších 20 koní navyše.

Spoločnosť prekonfigurovala systém riadenia motora BMW M3 Competition xDrive tak, aby zvýšila výkon na 523 koní. Výstup krútiaceho momentu je nezmenený, čo znamená, že zrýchlenie z 0-100 km/ trvá rovnako dlho ako v prípade modelu 2024 – 3,4 sekundy, podľa BMW.

BMW nezvýšilo výkon z 3,0-litrového radového šesťvalcového motora S58 s dvoma turbodúchadlami pre verzie s pohonom zadných kolies, tie naďalej dosahujú výkon 473 koní a 503 koní. Všetky tri tieto luxusné, športové autá majú maximálnu rýchlosť 250 km/h, ale kupujúci ju môžu zvýšiť na 290 km/h s voliteľným balíkom M Driver’s Package.

Osemstupňová automatická prevodovka prenáša výkon do modelov Competition, zatiaľ čo BMW ponúka štandardnú M3 s pohonom zadných kolies so šesťstupňovým manuálom. Šesťpiestikové predné a jednopiestikové zadné strmene poskytujú brzdnú silu, pričom voliteľné karbónovo-keramické brzdy M vážia približne o 14 kg menej ako štandardné kotúče.

Zvonku dostane BMW M3 (2025) nové LED svetlomety a načrtnutý znak M3 na veku kufra. Nové svetlá sú vybavené stretávacími a diaľkovými svetlami v jednom module a sú vybavené dvoma LED jednotkami v tvare šípky pre denné svetlá a smerové svetlá. BMW má k dispozícii aj nové kované originál disky BMW 825M s novým žiarivo strieborným povrchom.

Vo vnútri môžu vodiči držať prepracovaný trojramenný kožený volant M s plochým dnom, ktorý BMW ponúka v Alcantare. Má prepracované lúče a červenú stredovú značku 12 hodín. Luxusné, športové autá BMW M3 (2025) prichádzajú s najnovším informačno-zábavným softvérom BMW, verzia 8.5, ktorý zjednodušuje ovládanie automatického klimatizačného systému.

zdroj: motor1.com


Bugatti vyrobilo úplne posledný kus modelu Chiron2. Jún 2024

Rovnako ako luxusné, športové autá Bugatti Veyron pred ním, aj Bugatti Chiron priniesol viac špeciálnych edícií a jednorazových vydaní, ako môžeme spočítať. Dnes to však všetko končí, pretože Bugatti odhalilo posledné auto. Výstižne nazvané L’Ultime, posledné hyperauto pomenované po monégasque vodičovi Louisovi Chironovi, bolo ručne zostavené doma v Molsheime.

Epilóg modelu Chiron vychádza zo modelu Super Sport a nadväzuje na pôvodné vozidlo, pretože karoséria je inšpirovaná vozidlom vystaveným na ženevskom autosalóne v roku 2016. V skutočnosti niektoré obrázky v galérii publikovanej spoločnosťou Bugatti ukazujú zdroj inšpirácie pre model 500th auto. Špeciálna farba bledne z francúzskej modrej Racing Blue do modrej Atlantic Blue. Tento dvojfarebný vzhľad je ďalej zdobený ručne písanými názvami udalostí a miest, ktoré zohrali dôležitú úlohu počas ôsmich rokov, ktoré uplynuli od uvedenia vozidla na trh.

Posledný kúsok zdobia nasledujúce texty: Ehra-Lessien (kde dosiahol 490 km/h), Paul Ricard (kde bol testovaný), Ženeva (kde debutoval) a Chantilly (kde bol opakovane predvádzaný). Bugatti tiež napísalo Château Saint Jean a Cape Canaveral ako kývnutie na miesto, kde si vybraní zákazníci užívali najvyššiu rýchlosť Chironu.

Nápis “500″ bol ručne napísaný na spodnej strane zadného krídla, ako aj na krytoch kolies. Je tiež umiestnený pred zadnými kolesami a bol vygravírovaný na kryte motora štvoritého turba, 8,0-litrového monštra W16. Nie, že by sme boli prekvapení, Bugatti si nenechalo ujsť príležitosť umiestniť francúzsku vlajku na bočné zrkadlá, aby odkazovala na miesto narodenia Chirona.

Pokiaľ ide o to, kto vlastní rozlúčkovú edíciu, Bugatti to nepovie. Predpokladáme, že by to mohol byť niekto zo Spojených štátov, čo naznačujú oranžové smerovky. Aj keď je to technicky posledné auto s označením Chiron, nie je to skutočný koniec éry Chiron. Bugatti stále vyrába luxusné, športové autá roadster Bugatti Mistral (99 kusov) a traťový Bolide (40 kusov), ktoré sú založené na Chirone.

Úplne nový automobil spoločnosti Bugatti bude mať premiéru v júni s atmosférickým motorom V16.

zdroj: motor1.com


Mercedes E pokračuje v zbieraní víťazstiev v odborných anketách1. Jún 2024

Značka Mercedes-Benz pokračuje v žatve ocenení a úspechov. Po víťazstvách v anketách Auto roka v Českej republike a Auto roka Slovensko si vďaka hybridnému modelu dobíjateľnému zo siete Trieda E pripisuje ďalšie prvenstvo. Tentokrát v ankete Elektrické auto roka.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E, konkrétne verzia Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC sedan, zvíťazila v spomedzi ôsmich finalistov, ktoré tvorili elektrické vozidlá a vozidlá dobíjateľné zo siete. Potvrdila tak svoju výnimočnosť, keďže ide o jediné vozidlo v ankete, ktoré spája elektrický pohon s mimoriadne úsporným dieselovým motorom. Výsledkom je vozidlo schopné jazdy na čisto elektrický pohon do vzdialenosti viac ako 100 km (WLTP) a v prípade jazdy na dlhšie vzdialenosti sa môže spoľahnúť na úsporný dieselový motor s kombinovanou spotrebou iba veľmi priaznivých 0,5 l/100 km (WLTP). Vďaka systémovému výkonu 230 kW (313 k) a systémovému krútiacemu momentu 700 Nm zrýchľuje z 0 na 100 km/h iba za 6,6 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 233 km/h. To s prehľadom postačuje na pokrytie akýchkoľvek dopravných úloh a potrieb, pričom vytvára iba minimálny dopad na životné prostredie. O tom svedčia aj kombinované emisie na úrovni 14 — 20 g/km (WLTP).

Cenu Elektrické auto roka udelila modelu Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC sedan odborná porota počas slávnostného galavečera, ktorý sa konal 30. mája 2024. Tvorili ju 11 členovia z radov skúsených motoristických novinárov s dlhoročnou praxou, ale aj dizajnéri, zástupcovia akademickej obce so zameraním na automobilizmus, ale aj odborníci, ktorí v automobilovom priemysle dlhodobo pracujú a venujú sa jeho rozvoju na viacerých úrovniach. Anketu organizujú Pravda.sk a televízia TA3.

„Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz E si v krátkom období pripisujú ďalší úspech, čo nás mimoriadne teší. Ešte viac nám tento úspech chutí v náročnej konkurencii najnovších elektrických a elektrifikovaných vozidiel, ktoré v minulom roku prišli na slovenský trh. Toto víťazstvo opäť potvrdzuje opodstatnenie spojenia dvoch nanajvýš efektívnych a úsporných technológií — elektrického pohonu a dieselového motora. Značka Mercedes-Benz tak opäť potvrdzuje svoju inovatívnu silu a schopnosť prinášať riešenia mobility, ktoré posúvajú automobilový priemysel dopredu,“ uviedol Oliver Zink, generálny riaditeľ Mercedes-Benz Slovakia.


Luxusné, športové autá Aston Martin dostanú motor V1231. Máj 2024

V dobe znižovania objemov motora, vynúteného prísnejšími emisnými predpismi, sa Aston Martin a jeho luxusné, športové autá odvážia ísť proti prúdu. Spoločnosť nedávno oznámila nový motor V12 s dvoma turbodúchadlami s kolosálnym výkonom 824 koní. Prečo? To je to, čo ľudia chcú.

V rozhovore pre Car Throttle šéf produktovej stratégie spoločnosti Alex Long hovorí, že interné štúdie ukázali, že ľudia chcú len veľké motory. Je to také jednoduché. V roku 2024, keď v Európe prevládajú malé trojvalcové 1,0-litrové preplňované motory, Aston Martin počíta s tým, že ani V6 neurobí dosť zábavy. Long spomína “skutočné emocionálne spojenie” medzi vodičmi a motorom V12 alebo V8, ktoré menší šesťvalcový motor nedokáže poskytnúť, alebo aspoň “ešte nie”.

Samozrejme, Ferrari, Maserati a McLaren by chceli, aby sa líšili od svojich superšportov s motorom V6. Samotný Aston Martin plánoval šesťvalcové modely nie tak dávno. Luxusné, športové autá Aston Martin Valhalla mali pôvodne dostať twin-turbo motor V6, ale britská luxusná značka sa nakoniec rozhodla prísť namiesto toho s bravúrnym V8 od AMG. Koncept Vanquish Vision debutoval s motorom V6 predtým, ako spoločnosť koncom roka 2019 oznámila elektrifikáciu.

Luxusné, športové SUV Aston Martin DBX dostalo radový šesťvalec pred niekoľkými rokmi v Číne s 3,0-litrovým motorom pochádzajúcim z Mercedesu. Aston Martin však ukončil výrobu menšieho motora nedávnym faceliftom SUV. V budúcnosti je rival Lamborghini Urus ponúkaný výlučne v príchuti DBX707.

Long verí, že šesťvalcové motory sú viac mainstreamové ako V8, nehovoriac o V12, argumentujúc, že menšie pohonné jednotky “veľmi nie sú v prémiovom segmente”.

Aston Martin plánoval do konca desaťročia prejsť na úplne elektrický pohon. Značka so sídlom v Gaydone však obrátila kurz a bude pokračovať vo výrobe luxusných, športových automobilov so spaľovacími motormi až do roku 2030. Šéf spoločnosti Lawrence Stroll začiatkom tohto roka povedal, že zákazníci chcú “zvuky a pachy” pochádzajúce z benzínových motorov. Plug-in hybridy prichádzajú, pretože aditívna výroba nie je imúnna voči čoraz prísnejším právnym predpisom týkajúcim sa emisných noriem.

zdroj: motor1.com


Porsche 911 určite neskončia s manuálnou prevodovkou30. Máj 2024

Pre rok 2025 si nemôžete objednať luxusné, športové autá Porsche 911 s manuálnou prevodovkou. Neočakávajte ale, že to tak bude aj v budúcnosti.

Generácia 992 modelu 911 dostala facelift, pričom nová Carrera a hybridná Carrera GTS debutovali v utorok. Zvyšok modelového radu 911 (2025) dopĺňajú už existujúce luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo, Turbo S a GT3 RS. Nový hybridný systém Porsche znamená koniec manuálneho modelu Porsche 911 Carrera GTS a všetky ostatné modely v zostave sú iba automatické. Ale nie je potrebné panikáriť.

Zatiaľ čo Porsche nebude komentovať budúce luxusné, športové autá ako záležitosť svojej politiky, môžete sa staviť, že faceliftovaná zostava 992 bude doplnená o mnoho ďalších modelových variantov. Zvážte, že Porsche s manuálnou prevodovkou sú veľmi populárne. Vieme, že na luxusné, športové autá Porsche, kde je ponúkaný manuál, si zákazníci Porsche vybrali túto verziu približne v 40% a miera odoberania je ešte vyššia pre autá ako Porsche 911 GT3.

Porsche v minulom roku predalo 50 146 vozidiel 911. Samozrejme, počet tých, ktoré majú manuál, je menej ako 40%, pretože mnohé luxusné, športové autá v zostave sa dodávajú iba s dvojspojkovou prevodovkou PDK. Ale aj za predpokladu, že 20% všetkých 911 predaných v minulom roku malo manuál, nám dáva viac ako 10 000 áut. To je slušne veľký predpoklad veriť tomu, že Porsche predáva slušný počet manuálnych 911, vzhľadom na to, čo vieme. A keďže všetci jeho súperi sú iba automatickí, ponuka manuálu je ďalším užitočným rozlišovacím prvkom pre luxusné, športové autá Porsche a špeciálne model 911.

Takže zrušenie manuálnej 911 nedáva veľký zmysel. Ak bol počet postavených v stovkách, iste, ale zdá sa, že to tak nie je. Pamätajte tiež, že keď 992 debutoval, takmer rok po jeho debute neexistovala žiadna manuálna možnosť. Nie je to ani situácia bez precedensu.

Manuálna prevodovka sa ukázala ako dobrý obchod pre Porsche, odkedy debutovala 911 R späť v roku 2016 a priniesla manuál späť na 911 GT3 o rok neskôr. Auto s manuálnou prevodovkou môže byť špecializovaná vec, ale je to niečo, čo zákazníci Porsche jednoznačne milujú.

zdroj: motor1.com


Limitovaná edícia na počesť 25 rokov Audi RS4 Avant29. Máj 2024

Audi oslavuje štvrťstoročie modelu Audi RS4 Avant tým, že výkonnému kombi daruje špeciálnu limitovanú edíciu. Je to viac ako len nastriekať toto luxusné, športové auto v žltej farbe Imola Yellow, pretože pod kapotou je pozoruhodný upgrade. Divízia RS daruje motoru twin-turbo V6 viac výkonu, hoci BMW M3 Touring zostáva silnejším z dvoch nemeckých superkombi.

Motor s objemom 2,9 litra bol upravený tak, aby poskytoval dodatočný výkon 20 koní, teraz s výkonom 470 koní. Jeho rival z Mníchova naďalej prekonáva rýchle rodinné auto v Ingolstadte tým, že ponúka 503 koní. Audi tvrdí, že luxusné, športové autá Audi RS4 Avant edition 25 rokov potrebujú 3,7 sekundy, kým dosiahne rýchlosť 100 km/h. Vďaka tomu je o 0,4 sekundy rýchlejší ako bežné športové kombi a tiež o 0,2 sekundy rýchlejší ako Audi RS4 Avant Competition. BMW M3 Touring to zvládne za 3,6 sekundy, takže je stále o desatinu sekundy rýchlejší.

Maximálna rýchlosť je 300 km/h, čo je nárast o 10 km/h oproti modelu Competition. Vďaka tomu je rýchlejší ako BMW. Keď je čas zastaviť, štandardné keramické brzdy sú pripravené na túto úlohu. K výročiu Audi RS4 Avant sa hodí aj športový výfuk RS s matnými čiernymi oválnymi špičkami a lepším soundtrackom.

V porovnaní s bežným modelom RS4 je špeciálna edícia o 1 cm bližšie k ceste vďaka tuhšiemu nastaveniu odpruženia. Majitelia môžu manuálne znížiť auto o ďalší 1 cm pre ešte lepšiu manipuláciu. Audi tvrdí, že vylepšilo softvér osemstupňovej automatickej prevodovky s meničom krútiaceho momentu pre rýchlejšie radenie. Iba táto verzia má tuhšie ovládacie ramená a dvojstupňový nárast zápornej komory na prednej náprave pre lepšiu priľnavosť.

Keď už hovoríme o priľnavosti, rodinné RS dostane pneumatiky Pirelli P Zero Corsa s 20-palcovými kovanými originál kolesami Audi požičanými z RS4 Avant Competition. Súčasťou vozidla je druhá sada exkluzívnych 20-palcových matných čiernych kolies s polohladkou gumou P Zero Trofeo RS. Vo výbave je aj pár rukavíc, ktoré budete chcieť použiť na trati.

Audi predáva luxusné, športové autá Audi RS4 Avant edition 25 rokov exkluzívne v Európe, kde si od júna bude možné objednať len 250 vozidiel. Ak žltá Imola nie je vaša šálka čaju, Audi môže alternatívne lakovať auto v sivej farbe Nardo Grey alebo Mythos Black. Limitovaný model stojí 142 905 €.

zdroj: motor1.com


Prvé hybridné Porsche 911 má výkon 541 koní28. Máj 2024

Porsche prvýkrát v histórii predstavilo legendárne luxusné, športové autá Porsche 911 s hybridným pohonom. Pre rok 2025 nový model Porsche Carrera GTS spája charakteristický plochý šesťvalec modelu 911 umiestnený vzadu s elektromotorom a elektrickým turbodúchadlom, čím sa zvýši výkon na 541 koní a krútiaci moment na 610 Nm. Model má doraziť do konca roka.

Porsche Carrera GTS používa nový 3,6-litrový plochý šesťvalec namiesto starej 3,0-litrovej jednotky (ktorá bude žiť v iných modeloch 911). Tento motor sám o sebe vytvára 478 koní, čo je päť koní navyše oproti predchádzajúcemu motoru GTS. Hybridný systém umožňuje Porsche vzdať sa nastavenia dvoch turbodúchadiel pre jedno elektrické turbodúchadlo. Je to ako tradičné turbodúchadlo výfukových plynov, ale s motorom s výkonom 11 kW (14,7 k) na hriadeli medzi turbínou a kompresorom. Tento motor dokáže veľmi rýchlo roztočiť turbo pre rýchlu odozvu, čím výrazne minimalizuje oneskorenie turba, ale môže tiež vrátiť energiu späť do 400-voltovej batérie.

Medzi plochú šestku a osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku je vložený aj trakčný motor s výkonom 32,6 k. Obaja sú poháňaní veľmi malou batériou s kapacitou 1,9 kWh, ktorá je umiestnená pod prednou kapotou, kde sa 12-voltová batéria bežne nachádza v iných modeloch 911. 12-voltová batéria sa zase presunie do priehradky za zadnou odkladacou policou. Táto pohonná jednotka je navrhnutá tak, aby zvyšovala výkon v celom rozsahu otáčok a zároveň takmer vždy dosahovala ideálny pomer vzduchu a paliva 14,7:1.

Celkovo váži nové Porsche Carrera GTS o 47 kg viac ako predchádzajúci model – a časť z toho je spôsobená pridanou štandardnou výbavou vrátane riadenia zadných kolies – ale pridaná sila to viac ako kompenzuje. Je to prvý model 911 Carrera, ktorý prelomil zrýchlenie z 0-100 km/h pod 3 sekundy s 2,9-sekundovým behom na magické číslo.

Okrem systému T-Hybrid dostanú luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera GTS vpredu nové aktívne aerodynamické klapky, ktoré zlepšujú potrebné chladenie, ale nie na úkor odporu. Predné a zadné časti dostali niekoľko štýlových vylepšení, sú tu nové možnosti kolies a zadné pneumatiky sa zväčšili o 10 mm na šírku 315/30 ZR21, zatiaľ čo predné zostávajú na 245/35 ZR20. Vo vnútri je najväčším vylepšením úplne nový, plne digitálny prístrojový panel. Napriek tomu digitálny klaster vykresľuje tachometer vpredu a v strede, ako je to správne v 911.

Základný model Porsche 911 Carrera je tiež aktualizovaný pre rok 2025 turbodúchadlami a medzichladičmi z predchádzajúcich modelov GTS a Turbo. Je tu náraz s výkonom 9 koní, ale krútiaci moment zostáva rovnaký. Rovnaké faceliftové aktualizácie platia aj pre základné luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera, ale fascie sú odlišné od tých v GTS a nemajú aktívne chladiace klapky.

Pre rok 2025 sú základné luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera a Carrera GTS jedinými dostupnými faceliftovanými modelmi, aj keď ďalšie budú nasledovať. Porsche zatiaľ ponúkne základnú Carreru ako kupé alebo kabriolet s pohonom zadných kolies, zatiaľ čo GTS príde ako kupé s pohonom zadných alebo všetkých kolies alebo kabriolet alebo ako Targa s pohonom všetkých kolies. Luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo a Turbo S a GT3 RS budú pokračovať aj v roku 2025.

zdroj: motor1.com


Prvý pohľad na nový Volkswagen Golf GTI Clubsport27. Máj 2024

Nové, luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI Clubsport budú oficiálne debutovať 31. mája. VW ešte predtým ukázal niekoľko upútaviek, ako bude nový model vyzerať bez maskovania.

Volkswagen Golf GTI Clubsport nie je GTI s niektorými vylepšeniami odpruženia a odznakom. Má novú masku a vylepšené svetlomety vpredu a rozsvieti sa aj veľký znak VW v mriežke chladiča. Vzadu je veľký strešný spojler, ktorý sedí nad novými zadnými svetlami. Zadná časť je podobná Golfu R, aj keď s jednoduchým výfukovým potrubím v rohoch. Model jazdí na nových 19-palcových originál diskoch Volkswagen, pričom kované kolesá Warmenau sú k dispozícii ako voliteľná výbava.

Na takmer produkčnej verzii je stále určité maskovanie, ale z obrázkov získate všeobecnú predstavu o tom, ako to vyzerá. Mechanické zmeny sú stále do značnej miery záhadou, hoci VW sľubuje, že Clubsport bude najvýkonnejším luxusným, športovým autom GTI s pohonom predných kolies zo všetkých. Riadenie výkonu zaisťuje elektronicky riadená uzávierka predného diferenciálu, zatiaľ čo adaptívne riadenie podvozka DCC je voliteľné. K dispozícii je tiež špeciálny režim jazdy exkluzívny pre Clubsport zameraný špeciálne na okruh na Nürburgringu. Vhodné, vzhľadom na to, že to je miesto, kde VW tieto luxusné, športové autá čoskoro predstaví.

Aj keď nevieme, koľko výkonu je pod kapotou, bude to viac ako súčasných 241 koní GTI. VW oznámil jednorazové pretekárske auto Volkswagen Golf GTI Clubsport 24h, ktoré bude mať výkon 343 koní. Neočakávame, že sériový Clubsport dosiahne také vznešené číslo – okrem iných vylepšení je naladený na pohon na palivo E20. Ale určite nás to núti premýšľať, ako ďaleko VW zájde so svojím GTI zameraným na trať. Možno, že Honda Civic Type R s výkonom 315 koní by mohla byť v jeho hľadáčiku.

S istotou sa to dozvieme koncom tohto mesiaca. VW sa zúčastní na 24-hodinových pretekoch ADAC na okruhu Nürburgring, kde bude debutovať v modeli Clubsport a bude súťažiť s modelom Clubsport 24h.

zdroj: motor1.com