Novinky

Unikátny Rolls-Royce Ghost od Toma Bradyho ide do aukcie14. August 2024

Pokiaľ ide o luxus a exkluzivitu, len málo vozidiel zachytáva podstatu tak ako Rolls Royce, najmä ak ho osobne vlastnila legendárna postava. Automobiloví nadšenci a zberatelia si prídu na svoje, pretože duPont Registry Exchange hrdo predstavuje osobný Rolls Royce Ghost Toma Bradyho z roku 2024 na predaj prostredníctvom Sotheby’s Motorsport (SOMO).

Rolls Royce Ghost 2024 je skutočne zázrakom luxusu a dizajnu. S najazdenými iba 124 míľami je toto luxusné, športové auto v podstate úplne nové a ponúka bezkonkurenčnú úroveň elegancie a štýlu. Vyznačuje sa ohromujúcim exteriérom Black Diamond, ktorý je tajomný a rafinovaný, takže ho na ceste nemožno ignorovať. Vo vnútri nájdete plyšový interiér Grace White, ktorý je o pohodlí a bohatstve. Každý detail, od nádherných kožených sedadiel až po špičkové technológie, je vytvorený tak, aby vám poskytol ten najlepší možný zážitok z jazdy.

Ghost 2024 je skutočnou zmesou luxusu a sily. Pod kapotou sa môže pochváliť 6.75-litrovým motorom V12 s dvojitým preplňovaním, ktorý produkuje pozoruhodných 563 koní. Tento výkonný motor umožňuje Ghostu zrýchliť z 0-100 km/h len za 4,8 sekundy, čo poskytuje neuveriteľne plynulú a výkonnú jazdu. Je vybavený osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zaisťuje plynulé radenie prevodových stupňov a kultivovanú ovládateľnosť, vďaka čomu je jazda radosť z jazdy. Systém pohonu všetkých kolies zvyšuje stabilitu a kontrolu, takže sa za volantom môžete cítiť sebaisto za každého počasia. Ghost obsahuje aj systém planárneho odpruženia, ktorý využíva pokročilú technológiu na prispôsobenie sa ceste pred vami, čím zaisťuje výnimočne pohodlnú a presnú jazdu.

To, čo skutočne odlišuje tohto Ghosta, sú vlastné dosky Tom Brady Signature Tread Plates. Tieto exkluzívne detaily dodávajú osobný nádych samotnej ikone NFL v podobe jeho podpisu na prahových lištách, vďaka čomu je toto luxusné, športové auto skutočným zberateľským kúskom. Takéto prispôsobenia nielen zvyšujú jedinečnosť auta, ale tiež ho spájajú s odkazom jedného z najväčších športovcov v histórii.

Príbeh tohto výnimočného luxusného, športového auta mu dodáva na pôvabe. Tento Rolls Royce Ghost, získaný priamo z rezidencie Toma Bradyho, bol osobným vozidlom pre legendárneho quarterbacka, známeho svojím dokonalým vkusom a láskou k vysokovýkonným automobilom. Vďaka takémuto legendárnemu spojeniu je toto auto ideálne pre každého zberateľa, ktorý chce do svojej garáže pridať viac hviezdnej sily.

Šanca vlastniť osobný Rolls Royce Toma Bradyho je vzácna príležitosť. Spoločnosť SOMO v spolupráci s duPont REGISTRY Exchange bude hostiť aukciu, ktorá ponúkne automobilovým nadšencom a zberateľom možnosť dražiť toto jedinečné vozidlo. To všetko sa bude odohrávať na aukčnej platforme SOMO riadenej luxusom. Či už ste vášnivým zberateľom áut, fanúšikom Toma Bradyho alebo jednoducho niekým, kto oceňuje to najlepšie v živote, toto je príležitosť, ktorú si nesmiete nechať ujsť. Hovorí sa tiež, že k tomuto autu prichádza aj dres podpísaný samotným GOAT.

zdroj: motor1.com


Ford GT musí do servisu kvôli chybným airbagom Takata13. August 2024

Ford vydal vyhlásenie, v ktorom pripomína, že na cestách je stále strašidelný počet áut s chybnými airbagmi Takata. Automobilka dnes vydala odporúčanie “nejazdiť” pre približne 765 000 áut po celom svete. Podľa záznamov spoločnosti majú tieto vozidlá stále nainštalované staré, potenciálne nebezpečné airbagy.

Do tejto skupiny patria bežné autá a SUV ako Fusion a Edge, ale aj špeciálne luxusné, športové autá ako Ford GT prvej generácie, ktoré tiež potrebujú nové airbagy.

Škandál s airbagmi Takata je starý viac ako desať rokov. Začalo sa to v roku 2013 zvolávaním 3,6 milióna áut, ale to bola len povestná špička ľadovca. Takata bola hlavným dodávateľom airbagov pre globálny automobilový priemysel a keď sa prach usadil, bolo stiahnutých viac ako 100 miliónov vozidiel mnohých značiek. Takata skrachovala, niekoľko vedúcich pracovníkov bolo obvinených a ľudia boli zranení – boli hlásené stovky zranení a najmenej dve desiatky úmrtí.

Problémy s nafukovačmi v týchto airbagoch by mohli počas nehody poslať kovové šrapnely a tie by mohli preletieť cez vozidlo. Ford aj Mazda odporúčajú majiteľom dotknutých vozidiel, aby okamžite navštívili predajcov a požiadali o bezplatnú výmenu airbagov.

zdroj: motor1.com


Humanoidný robot by mohol začať vyrábať nové vozidlá BMW12. August 2024

Humanoidný robot vyvinutý kalifornskou spoločnosťou s názvom Figure sa dostal až do BMW, ktoré ho nedávno vzalo na testovaciu jazdu do montážneho závodu v Spartanburgu, kde vykonalo niekoľko podmontážnych prác na komponentoch pre luxusné, športové autá BMW.

Automobilka vyhodnocuje robota z hľadiska potenciálneho použitia vo výrobe. Podľa obrázka ide o najpokročilejšieho humanoidného robota, ktorý je v súčasnosti k dispozícii na nákup a použitie. Inými slovami, nie je to jednorazový výtvor ako rôzne prototypy, ktoré sme videli od Boston Dynamics. A ak sa BMW páči to, čo vidí, jedného dňa by takýto robot mohol spolu so zamestnancami vyrábať nové, luxusné, športové autá BMW.

Nečakajte to však v dohľadnej dobe. Zatiaľ čo BMW tvrdí, že jeho nedávny test Figure 02 bol úspešný, stále je vo fáze vývoja a zvažovania. Automobilka zdôrazňuje, že v závode v Spartanburgu v súčasnosti nie sú žiadne roboty Figure, ani neexistuje časový harmonogram na ich zaradenie.

“Vývoj v oblasti robotiky je veľmi sľubný,” povedal Milan Nedeljkovic, člen predstavenstva pre výrobu luxusných, športových automobilov BMW. “S včasnou testovacou operáciou teraz určujeme možné aplikácie humanoidných robotov vo výrobe. Chceme túto technológiu sprevádzať od vývoja až po industrializáciu.”

Počas nedávneho hodnotenia mal robot 02 za úlohu vložiť špecifické plechové diely do prípravkov. Okrem monitorovania práce si BMW všimlo aj interakciu robota s okolím. Práca bola obratná a navrhnutá tak, aby demonštrovala schopnosť robota byť presný a jemný. Predpokladáme, že to prešlo na výbornú vzhľadom na chválu BMW.

So zhromaždenými údajmi teraz automobilka spolupracuje so spoločnosťou Figure na príprave ďalšieho vývoja a testovania. Obe spoločnosti vidia robota 02 v úlohách, ktoré by boli pre ľudí “ergonomicky nepríjemné a únavné”, čo môže vyvrcholiť širokým používaním ako súčasť vízie BMW iFactory o budúcej výrobe.

zdroj: motor1.com


Mercedes odhalí Maybach SL už čoskoro na Pebble Beach11. August 2024

Na ceste je ešte luxusnejšia verzia Mercedesu SL. Automobilka pred dvoma rokmi dráždila dvojdverovým modelom v podobe konceptu Maybach SL a sériová verzia je konečne takmer tu. Luxusný, športový kabriolet bude debutovať na tohtoročnom Pebble Beach Concours d’Elegance počas Monterey Car Week.

Ukážka konceptu z roku 2022 neukázala veľa okrem časti mriežky chladiča auta s výraznou značkou Maybach a lesklou čiernou kapotou s emblémami Maybach, ale očakávame množstvo štylistických zmien na finálnom produkte. Minulé žiarenie Maybach zahŕňalo špeciálny lak, jedinečné dvojfarebné schémy, ručne kreslené prúžky, jedinečné originál disky a honosné obloženie – a aj SL by malo dostať podobný oblek luxusného brnenia.

Očakávame, že nové, luxusné, športové auto Maybach ponúkne opulentné kožené možnosti, výber prémiových materiálov a niekoľko vylepšení Manufaktur vo vnútri kabíny. Zoznam štandardných funkcií by mal byť dlhý a komplexný. Všetky podrobnosti, vrátane akýchkoľvek významných vylepšení pohonnej jednotky, sa dozvieme v nedeľu 18. augusta, keď Mercedes odhalí toto luxusné, športové auto na “Concept Lawn” v hale.

Maybach SL nebude jediným tohtoročným odhalením automobilky na Pebble Beach, pričom verejnú premiéru bude mať aj limitovaná špeciálna edícia pretekárskeho auta Mercedes-AMG GT3. Automobilka si ctí 130 rokov motoristického športu v Pebble Beach a čerpá z dvoch období histórie motoristického športu Mercedes pre špeciálne auto. Automobilka obmedzí výrobu GT3 len na 13 kusov. Predvedie tiež luxusné, športové auto Mercedes-Maybach S 680 Edition Nordic Glow.

zdroj: motor1.com


Nový hyperšport NILU má manuálnu prevodovku a motor V1210. August 2024

Nilu27, značka založená dizajnérom, ktorý tvoril luxusné, športové autá Koenigsegg a Bugatti Sashom Selipanovom, práve predstavila svoje prvé auto: NILU. Namiesto toho, aby sa toto auto opieralo o špičkové technológie, ako je preplňovanie turbodúchadlom alebo hybridná asistencia, používa puristický prístup a používa atmosférický motor V12 pripojený k manuálnej prevodovke s bránou. Má dokonca aj krídlové dvere.

Luxusné, športové auto NILU nie je vo svojom prístupe úplne zo starej školy. Základom pozoruhodného dizajnu je monokok z uhlíkových vlákien na mieru, doplnený sadou rúrkových pomocných rámov z hliníkovej zliatiny. V12, navrhnutý novozélandskou spoločnosťou Hartley Engines, je 6,5-litrová 80-stupňová jednotka, o ktorej Nilu27 hovorí, že bude “otáčkovať ako elektromotor”.

Na rozdiel od väčšiny motorov, ktoré majú nasávanie vo vnútri “V” a vonkajšie výfuky, je cestovanie lietadlom na tomto V12 prevrátené. Jednotlivé telesá škrtiacej klapky sú na vonkajšej strane, zatiaľ čo výfuk vychádza z vrchu v konfigurácii “hot V”. Výfuk Inconel 12 v 1 je vytlačený 3D tlačou, aby sa prispôsobil jeho zložitému tvaru a končí špičkou s tromi výstupmi, ktorá bola podľa novinára Jonnyho Liebermana inšpirovaná raketoplánom. Presné čísla výkonu nie sú k dispozícii, ale Nilu27 hovorí, že V12 bude mať “viac ako” 1000 koní.

Nilu hovorí, že jeho luxusné, športové auto je predovšetkým o spätnej väzbe. Na tento účel je jedinou prevodovkou sedemstupňová manuálna prevodovka dodávaná spoločnosťou CIMA. Samotná radiaca páka využíva radiacu hlavicu podobnú tyči a je vybavená uzamykacím mechanizmom, ktorý zaisťuje, že auto nebude neúmyselne zaradené spiatočkou, ako niečo, čo by ste videli na Lamborghini Countach.

Čo v kabíne NILU nenájdete, je príliš veľa tlačidiel. Na dokonale okrúhlom volante nie sú žiadne tlačidlá a žiadne jazdné režimy. Jediná obrazovka, ktorú nájdete, je integrovaná do spätného zrkadla, aby sa zlepšila viditeľnosť dozadu. Sedadlá sú pevné, zatiaľ čo veci ako pedálová skrinka, opierka hlavy a vonkajšie spätné zrkadlá sú manuálne nastaviteľné pomocou pák a spínačov opracovaných polotovarmi. Toto luxusné, športové auto je skutočne o analógovom zážitku.

Pod kožou nájdete dvojité lichobežníkové odpruženie. Podporuje ho sada 20- a 21-palcových stupňovitých kolies so stredovým zámkom obalených v pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2R. Zahaľujú sadu uhlíkovo-keramických bŕzd Brembo.

Nilu hovorí, že postaví 15 týchto hyperšportov NILU, ale neobjasňuje, či budú legálne na cestách. Vo svojom oznámení spoločnosť tiež spomína plány na výstavbu 54 “pouličných homologovaných” jednotiek, čo naznačuje, že 15 nosných áut bude zbraňami len na pretekárskej dráhe.

NILU bude mať svoju verejnú premiéru na Pebble Beach počas Monterey Car Week 15. augusta. Prvá várka prototypov a zákazníckych áut bude zostavená v Irvine v Kalifornii predtým, ako sa výroba presunie do zahraničia.

“Boli sme potešení a pokorení reakciou na naše upútavky na sociálnych sieťach,” uviedla vo vyhlásení spoluzakladateľka a prevádzková riaditeľka Inna Selipanov. “Zatiaľ čo svet smeruje k elektrifikácii, a to z veľmi dobrého dôvodu, pevne veríme, že nadčasovosť týchto luxusných, športových automobilov ich nielenže udrží relevantnými, ale aj naďalej si nájdu miesto v zbierkach vášnivých milovníkov automobilov.”

zdroj: motor1.com


Druhým najpredávanejším kabrioletom v Európe je crossover9. August 2024

Podľa predajných čísel zverejnených Dataforce a citovaných Automotive News Europe je Volkswagen T-Roc Cabriolet zatiaľ najpredávanejším mainstreamovým kabrioletom v tomto roku. Akokoľvek sa to môže zdať zvláštne, dvojdverová zvláštnosť je na vrchole rebríčkov predaja až do júna. Za prvých šesť mesiacov roka si ho kúpilo 6 110 ľudí. To je v skutočnosti o 22,7% menej ako v 1. polroku 2023, ale stále to stačí na pohodlné obsadenie prvého miesta.

Mocná Mazda Miata sa musela uspokojiť s druhým miestom s 3 545 predanými autami. Ide o pokles o 15%, aj keď je to pravdepodobne čiastočne spôsobené prechodom z ND2 na ND3. Čísla sa môžu v druhej polovici roku 2024 zlepšiť, ale vzhľadom na to, že 2.0-litrový motor sa v Európe už nevyrába, nie je to isté.

Na poslednom mieste na stupňoch víťazov je Alpine A110, pretože Dataforce spája predaj bežných kabrioletov s kupé. Luxusné, športové auto s motorom v strede je ponúkané striktne s pevnou kovovou strechou, aj keď pred pár rokmi existoval jednorazový automobil s otvorenou strechou s elektrickým pohonom. V intervale január až jún 2024 si športové kupé predalo v počte 2 563 kusov, poháňané preplňovaným 1,8-litrovým benzínovým motorom Renault zdieľaným so zaniknutým horúcim hatchbackom Megane RS. Dopyt vzrástol o pôsobivých 47,6%.

Hoci bol  Volkswagen T-Roc najpredávanejším kabrioletom, musel sa uspokojiť s celkovým druhým miestom. Jediným kabrioletom, ktorý bol do júna v Európe populárnejší, bolo Mini, ktoré je uvedené samostatne v prémiovom segmente. Značka vlastnená BMW predala 11 140 kusov, čo je o 11,6% menej ako v rovnakom období minulého roka.

Luxusné, športové autá Porsche 911 skončili na druhom mieste medzi luxusnými kabrioletami, pričom dodávky vzrástli o 5,1% na 5 784 vozidiel. BMW radu 4 Cabrio bolo tretie so 4 714 kusmi (-21,7%).

Pokiaľ ide o bežný VolkswagenT-Roc, bol to najobľúbenejší model v segmente malých SUV/crossoverov po tom, čo VW dodal 105 332 kusov (1,7%). Spoločnosť so sídlom vo Wolfsburgu potvrdila, že sa plánuje model druhej generácie, čo naznačuje, že by to bolo jej posledné nové auto so spaľovacími motormi pre európsky trh.

zdroj: motor1.com


Mercedes hovorí, že zákazníci príjmu štvorvalce AMG ako smartfóny8. August 2024

Hoci AMG už roky predáva štvorvalcové luxusné, športové autá, väčšina puristov nevidí modely ako Mercedes-AMG CLA45 a GLA45 ako plnotučné AMG kvôli ich malým 2.0-litrovým motorom. Nadšenci majú problém s najnovšími C63 a GLC63, pretože tieto sú teraz tiež štvorvalcové, aj keď doplnené výkonným plug-in hybridným nastavením. Napriek počiatočnej neochote Mercedes verí, že sa zákazníci časom príjmu aj AMG so zmenšenými pohonnými jednotkami.

V rozhovore s austrálskym časopisom Carsales prirovnal hlavný šéf automobilky Down Under postupné prijímanie štvorvalcových plug-in hybridov k začiatkom smartfónov bez tlačidiel. Jaime Cohen naznačil, že rovnako ako niektorí ľudia spočiatku odolávali mobilným zariadeniam bez fyzických kľúčov, formát sa nakoniec stal veľmi úspešným.

Cohen verí, že to isté sa stalo s automatickými prevodovkami, keď výrobcovia automobilov začali prestávať vyrábať manuály. No nie všetky prémiové značky, keďže BMW stále predáva niektoré svoje luxusné, športové autá BMW M (plus roadster Z4) s tromi pedálmi. Šéf Mercedesu v Austrálii hovorí, že ľudia váhali, či sa rozlúčiť s radením, ale po chvíli sa dva pedále stali bežnými: “Keď sme sa prvýkrát rozhodli, všetci neboli presvedčení o našich automatických prevodovkách. Ale nakoniec teraz… každý ju má.”

Cohen nie je prvým vysoko postaveným predstaviteľom Mercedes-Benz, ktorý obhajoval prijatie elektrifikovaného štvorvalcového pohonu na úkor starého dobrého V8. Len minulý mesiac šéf AMG Michael Schiebe priznal, že “niektorí zákazníci potrebujú čas, aby boli skutočne nadšení z technológie.” Ďalej povedal, že “je dôležité byť otvorený, pokiaľ ide o technológie”.

V rozhovore v decembri minulého roka šéf výkonnostnej divízie Mercedesu v Affalterbachu uviedol, že AMG plánuje zachovať zmenšené nastavenie, pretože je ”veľmi, veľmi progresívne”. Napriek správam sa Mercedes-AMG C63 nevráti na V8 a ani ďalší E63 nebude mať osem valcov. Zatiaľ čo pohonná jednotka CLE63 je záhadou, Schiebe ubezpečuje, že spoločnosť “urobila správne rozhodnutie” a že by sme sa všetci mali “tešiť” na jeho svetovú premiéru. Kupé a kabriolet CLE63 nahradí dvojdverové luxusné, športové autá C63 a E63.

zdroj: motor1.com


Najnovšia jednorazovka Rolls-Royce je extrémne žltá7. August 2024

Rolls-Royce tento rok prináša do Monterey špeciálne luxusné, športové auto. Toto veľmi žlté kupé sa nazýva Spectre Semaphore, jednorazová špeciálna zostava, ktorá nosí niekoľko prispôsobení na mieru, vrátane trippy laku na kapotu a veľmi svetlého dvojfarebného interiéru.

Krikľavý odtieň sa nazýva Semaphore Yellow, farba vytvorená špeciálne pre toto luxusné, športové auto, hovorí Rolls-Royce. Na kapote je jedinečné umelecké dielo s názvom “Marble Paint Spill”. Je to kolekcia strieborného laku a viacerých vrstiev číreho laku, inšpirovaná kalifornskými umelcami, ktorá vytvára niečo, čo vyzerá ako bazén zmiešanej žltej a striebornej farby. Rolls-Royce hovorí, že samotná kapota si vyžadovala 160 hodín práce na navrhnutie a výrobu.

Interiér Spectre Semaphore, ktorý sa drží veľmi žltej farebnej schémy, využíva kombináciu citrónovej žltej a citrínovej žltej na rozjasnenie bielych sedadiel, dverí a obloženia palubnej dosky. Zabalenie vecí dohromady je prirodzene citrónovo žlté prešívanie. Rolls-Royce bol dokonca schopný urobiť stredový ciferník v zhluku meradiel žltý.

Nie je tam žiadna zmienka o zmenách hnacieho ústrojenstva, čo znamená, že dvojmotorový elektrický pohon Rolls-Royce Spectre Semaphore je pravdepodobne nedotknutý. Z výroby má kombinovaný výkon 577 koní s dojazdom až 485 km.

Rolls-Royce opisuje toto luxusné, športové auto ako zachytávanie “odvážnych nových kódexov luxusu, ktoré vytvára sebavedomá a mladá klientska základňa značky”.

Do dizajnu? Máte šťastie. Na rozdiel od väčšiny zákazkových provízií od značky, táto nebola predaná. Rolls-Royce hovorí, že je možné ho zakúpiť u ktoréhokoľvek autorizovaného predajcu v USA. Aj keď pravdepodobne budete musieť konať rýchlo, pretože toto je jediné, ktoré existuje.

Jednorazový model Spectre bude debutovať na The Quail, Motorsports Gathering, 16. augusta počas Monterey Car Week.

zdroj: motor1.com


Toto je posledné Maserati s motorom V86. August 2024

Maserati, rovnako ako väčšina výrobcov automobilov, sa pripravuje na budúcnosť. Prichádzajú nové platformy, pohonné jednotky a modely, takže je čas rozlúčiť sa so súčasným radom. Talianska značka minulý rok ukončila výrobu Maserati Ghibli a Levante s motorom V8 a teraz sú na rade aj luxusné, športové autá Maserati Quattroporte, aby opustili pódium spolu s 3.8-litrovým motorom s dvojitým preplňovaním.

Maserati Quattroporte Grand Finale je posledným príkladom modelu s motorom V8 značky. Automobilka využila svoj program prispôsobenia Fuoriserie, aby dodala autu nejakú zvláštnosť, a vyzdobila ho farbou Blu Nobile so súpravou karosérie z uhlíkových vlákien dokončenou v rovnakom odtieni spolu s brzdovými strmeňmi z brúseného hliníka.

Vo vnútri má toto luxusné, športové auto Maserati Quattroporte akcenty na volante, čierne kožené A-stĺpiky, hnedé panely dverí a akcenty dverí. Opierky hlavy majú vyšívané logo s trojzubcom a cestujúci musia prekročiť prahy dverí, na ktorých je zobrazené Quattroporte Grand Finale. Na centrálnom tuneli je tiež špeciálny odznak Grand Finale.

Pod kapotou je fabrický 3.8-litrový motor V8 s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 572 koní. Maserati zavŕšilo výrobu motora špeciálnym krytom podpísaným tímom Fuoriserie a inžiniermi, ktorí na aute pracovali.

Šiesta generácia Maserati Quattroporte sa predáva od modelového roku 2014, takže jej odchod je už dávno oneskorený. Ale preč nebude dlho. Verzia novej generácie je vo vývoji, ale bude menšia ako súčasný model a bude mať približne rovnakú veľkosť ako odchádzajúce Maserati Ghibli.

Maserati dodalo posledný kúsok Quattroporte svojmu nemenovanému americkému majiteľovi spolu s vlastným superšportom Maserati MC20, ktorý predstavuje budúcnosť značky s motorom Nettuno V6.

zdroj: motor1.com


Volkswagen tvrdí, že jazda s elektrickým GTI bude zábavnejšia5. August 2024

Je to už takmer rok, čo Volkswagen naznačil svoj zámer urobiť elektrické, luxusné, športové autá GTI. Koncept Volkswagen ID. GTI sa v roku 2026 vyvinie na sériový model pre európsky trh.

Thomas Schäfer si nenechal ujsť príležitosť na propagáciu elektrického GTI a povedal, že jeho odpruženie a podvozok “budú na ešte vyššej úrovni” v porovnaní s dnes predávaným benzínovým modelom. Cieľom je “vyrobiť luxusné, športové auto, ktoré nie je len o výkone”, ale také, ktoré je “ešte vzrušujúcejšie zažiť a jazdiť”. Vysokopostavený predstaviteľ VW tiež spomenul, že auto bude mať “GTI e-zvuk”, takže očakávajte, že umelý hluk motora bude pumpovaný cez reproduktory.

Za zmienku stojí ID. GTI Concept nepredviedol elektrický Golf GTI, ale skôr menšie auto. Výkonne orientovaný showcar z minuloročného IAA Mobility v Mníchove vychádzal z ID. 2all, elektrického hatchbacku veľkosti Polo. Supermini sa stále predáva ako GTI so spaľovacím motorom, 2.0-litrovým turbodúchadlom so štvorvalcom s výkonom 204 koní. Pred zánikom v roku 2023 ešte menšia up! GTI bolo stále ponúkané s preplňovaným trojvalcovým 1.0-litrovým motorom s výkonom 115 koní.

Ďalší plne elektrický Golf po modeli založenom na Mk7 sa má dostať až do konca desaťročia, keď je naplánovaný vydanie Mk9. Súčasný Mk8 Golf s benzínovými motormi by sa mohol dožiť roku 2035, pretože VW nevylučuje predaj dvoch generácií súčasne niekoľko rokov. Golf tento rok oslaví 50 rokov a GTI dosiahne rovnaký míľnik v roku 2025.

Technicky bolo Scirocco GTI prvým GTI, ktoré sa dostalo na montážnu linku. Do sériovej výroby vstúpil v lete 1976, zatiaľ čo Volkswagen Golf GTI nasledoval neskôr na jeseň. VW však na výstave IAA vo Frankfurte v roku 1975 zobral prvý Golf GTI.

V prejave na GTI Fan Fest vo Wolfsburgu Schäfer povedal, že VW môže preniesť “ducha DNA [benzínového GTI] do elektrického veku”. Ďalej povedal, že GTI, ktoré sa vyhnú napájaniu spaľovacieho motora, poskytnú “vysoký výkon a ikonický dizajn”, pričom zostanú okamžite rozpoznateľné. Tieto tri ikonické písmená znamenajú Grand Touring Injection, ale ochranná známka loga z minulého roka naznačovala, že “I” bude nahradené bleskom pre výkonné elektromobily.

Počas toho istého rozhovoru šéf VW zopakoval, že nemecká automobilka stále chce, aby elektromobily do roku 2030 tvorili najmenej 80% ročného predaja v Európe. Luxusné, športové autá spadajúceho pod VW Group, ako sú Bentley, Porsche a Audi, nedávno revidovali svoje ciele v oblasti elektromobilov a pripustili, že autá na benzín a naftu pravdepodobne zostanú dlhšie, ako sa pôvodne odhadovalo.

zdroj: motor1.com