Novinky

BMW predbehlo Teslu, v Európe predalo najviac elektromobilov24. August 2024

Po prvýkrát v histórii predalo BMW v Európe viac elektrických, luxusných, športových automobilov ako Tesla. Podľa analytickej spoločnosti JATO Dynamics BMW minulý mesiac predalo v Európe 14 869 nových elektromobilov. Tesla v júli predala 14 561 nových elektromobilov.

To znamená, že BMW predalo o 308 elektromobilov viac ako Tesla. A aj keď je to pomerne malý rozdiel, ukazuje to, ako veľmi sa nemecká automobilka potichu stala hitom v elektrickom svete, aj keď naďalej ponúka aj hybridné, plug-in hybridné a benzínové/dieselové luxusné, športové autá.

JATO Dynamics uvádza, že Tesla zažila minulý mesiac v Európe mierny prepad, pričom registrácie Modelu Y aj Modelu 3 klesli. Predaj Modelu Y klesol o 16 % na 9 544 predaných kusov. Medzitým predaj Modelu 3 klesol o 17 % na 4 694. Tieto poklesy umožnili BMW Group v júli tesne sa posunúť na prvé miesto v predaji elektromobilov v Európe.

Napriek tomu v júli celkový počet predajov elektromobilov v Európe medziročne klesol o 6 %. JATO Dynamics tvrdí, že tento pokles bol pravdepodobne spôsobený nedostatkom vládnych stimulov a obavami z hodnôt ďalšieho predaja.

Napriek tomu, že BMW Group získala celkovú korunu, najpredávanejším elektromobilom v Európe bol minulý mesiac stále Model Y s veľkým náskokom s 9 544 predanými vozidlami. V júli bolo druhým najpredávanejším elektromobilom v Európe Volvo EX30 so 6 573 predanými kusmi, za ním nasledoval Volkswagen ID.4 s 5 295 predanými kusmi. Dve BMW sa dostali do zoznamu 10 najlepších, BMW iX1 so 4 305 a BMW i4 so 4 198.

Jato Dynamics poukazuje na to, že celkový európsky trh vzrástol o 2 % v porovnaní s júlom 2023 na 1,03 milióna áut. Päťdesiatštyri percent predaja tvorili SUV.

Pokiaľ ide o nárast predaja SUV, analytik JATO Dynamics Felipe Munoz uviedol: “Spotrebitelia v Európe majú teraz prístup k väčšiemu výberu ako kedykoľvek predtým a SUV sú pre mnohých pohodlnejšou a žiadanejšou možnosťou. To spolu so zvyšujúcou sa dostupnosťou cenovo dostupných modelov pomáha spotrebiteľom prejsť z tradičných segmentov na SUV.”

Hoci Tesla Model Y bola v júli najpredávanejším elektromobilom v Európe, s 22 398 predanými kusmi zďaleka zaostala za celkovo najpredávanejším modelom Dacia Sandero. Za Sanderom nasledoval Volkswagen T-Roc s 19 254 predanými kusmi a Toyota Yaris Cross so 17 314 predanými kusmi.

zdroj: motor1.com


Priemerná cena superšportov McLaren by sa mala zvýšiť23. August 2024

Nové, luxusné, superšportové autá sú logicky drahé. Koľko peňazí však ľudia skutočne vynakladajú na špičkové výkonné auto? V prípade McLaren by toto magické číslo malo byť asi 240.000 libier. Zaujímavé odhalenie urobil generálny riaditeľ Michael Leiters v rozhovore pre Automotive News Europe.

Muž, ktorý má na starosti značku so sídlom vo Wokingu, chce, aby sa toto číslo zvýšilo, a verí, že sa tak stane aj tento rok. McLaren predával “cenovo dostupnejší model” Artury v roku 2023, zatiaľ čo v roku 2024 sa drahšie luxusné, športové autá McLaren 750S ukazujú ako populárnejšie. Nástupca McLaren 720S sa zvyčajne predáva za 250.000 – 260.000 libier. Leiters hovorí, že spoločnosť by mohla umelo zvýšiť počiatočnú cenu svojich luxusných, športových áut a nariadiť vyššiu prémiu za opcie, ale to by bolo nesprávne: “Mohli by ste zvýšiť cenu, ale bez obsahu produktu to nedáva zmysel.”

Rad modelov McLaren “Ultimate Series” dáva spoločnosti “veľa priestoru nad 750S”. Spomeňte si na Solus GT, Speedtail, Senna, Elvu a nadchádzajúceho nástupcu P1. Ten má kódové označenie “P18″ a hovorí sa, že dostane úplne nový motor V8 s výkonom približne 1 000 koní. Model by mal ísť do predaja v roku 2026 s odhadovanou cenou okolo 2 mil. EUR.

Hoci McLaren nemá v úmysle obmedzovať výrobu, v ideálnom prípade chce predať menej áut s vyššími ziskovými maržami. Hlavný šéf tvrdí, že pozornosť sa odklonila od objemu a spoločnosť už neskladuje svoje luxusné, športové autá u predajcov. V prípade 750S sa výrobná séria generuje výlučne z objednávok prijatých od zákazníkov. Zámerom je “vytvoriť nedostatok a exkluzivitu produktu”, čo je vzorec, ktorý zdokonalil úhlavný rival Ferrari.

Napriek prístupu “menej je viac” sa zostava pravdepodobne rozšíri o model 2+2 alebo dokonca SUV. Je to obrat o 180 stupňov v porovnaní s predchádzajúcimi stratégiami plánovania produktov, ktoré všetky pevne vylučovali SUV. Praktickejšie luxusné, športové auto si vyžaduje obrovské investície, a preto McLaren zvažuje prispôsobenie existujúcej platformy od inej automobilky. Leiters povedal pre Automotive News, že firma už vedie “veľmi sľubné” rokovania s niekoľkými výrobcami automobilov.

McLaren je jednou z posledných značiek bez vlastného SUV. Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce a dokonca aj Ferrari naskočili do rozbehnutého vlaku športovo-úžitkových vozidiel. Bugatti, Koenigsegg a Pagani doteraz odolávali pokušeniu, ale ako dlho?

zdroj: motor1.com


Až 720.000 vozidiel BMW musí do servisu kvôli možnému požiaru22. August 2024

BMW vydalo jednu z najväčších zvolávacích akcií v roku 2024, ktorá sa týka 720 796 luxusných, športových automobilov BMW. Problémom je potenciálny skrat pod kapotou, ktorý by mohol spôsobiť požiar. Je iróniou, že skrat môže pochádzať z vodného čerpadla.

Podľa stiahnutých dokumentov od Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky dostala BMW v januári správu o “tepelnej udalosti”, ktorá sa vyskytla na nešpecifikovanom vozidle v Spojených štátoch. Vyšetrovanie odhalilo ďalšie udalosti, ktoré viedli k hĺbkovým štúdiám vodného čerpadla a špecifického elektrického konektora, ktorý je s ním spojený. Zistilo sa, že za zriedkavých okolností by sa “vyfukovaná kvapalina kvapkajúca z hadice nasávaného vzduchu” mohla dostať do zátky a poškodiť tesnenie. To môže viesť k vniknutiu kvapaliny do zástrčky a spôsobiť skrat.

Stalo sa to v mnohých vozidlách. V chronológii zvolávacích akcií BMW zaznamenáva 18 prípadov, keď z problému vyplývali sťažnosti alebo skutočné škody. Našťastie automobilka nevie o žiadnych zraneniach alebo nehodách v dôsledku chybnej zástrčky.

Zvolávacia akcia, uvedená ako zvolávacie číslo NHTSA 24V-608, sa týka širokej škály luxusných, športových automobilov BMW od roku 2012 do roku 2018. Tu je zoznam konkrétnych modelov:
BMW X1 sDrive28i / xDrive28i (2012-2015)
BMW Z4 sDrive28i (2012-2016)
BMW 528i / 528i xDrive (2012-2016)
BMW 328i / 328xi (2012-2016)
BMW X5 xDrive 40e (2016-2018)
BMW 228i / 228xi (2014-2016)
BMW 428i / 428i xDrive (2014-2016)
BMW 328xi Gran Turismo (2014-2016)
BMW X3 sDrive28i / xDrive28i (2013-2017)
BMW X4 xDrive28i (2013-2017)
BMW 428xi (2015-2016)

Oprava je jednoduchá. BMW skontroluje vodné čerpadlo a problematickú zástrčku a v prípade zistenia poškodenia ich vymení. Na ochranu zátky pred chybnými kvapalinami bude nainštalovaný aj štít.

Oznámenie predajcov o stiahnutí sa už začalo. Konkrétne oznámenie vlastníkov sa začne 4. októbra.

zdroj: motor1.com


Mercedes znižuje výrobu Triedy S kvôli nižšiemu predaju21. August 2024

Trieda S z dielne Mercedes-Benz, ikona automobilového luxusu, zažíva náročné časy v dôsledku klesajúcich predajov. V prvom štvrťroku sa dodávky prepadli o takmer 37 % na iba 16 900 luxusných, športových automobilov vrátane derivátov AMG a Maybach. Nemecká prémiová značka nezverejnila podrobnosti o predaji triedy S za druhý štvrťrok. Kombinované dodávky Triedy S, EQS, SUV EQS a GLS však klesli o takmer 23 % na 33 400 vozidiel.

S ohľadom na to nie je žiadnym prekvapením, že Mercedes teraz potvrdil fámy o znížení výroby svojho vrcholného modelu. V rozhovore pre Automobilwoche hovorca spoločnosti oznámil, že luxusné, športové autá Mercedes-Benz S sa bude vyrábať v jednej zmene v továrni 56 v Sindelfingene. Podľa publikácie bol montážny závod už mesiace nedostatočne využívaný kvôli prudkému poklesu predaja.

Automobilwoche cituje dodávateľa interiérových komponentov, ktorý hovorí, že zníženie výroby triedy S je “katastrofa”. Zmena na jednozmennú prevádzku v zariadení v Sindelfingene nadobudne účinnosť po augustových prázdninách. Zástupca Mercedesu hovorí, že niektorí pracovníci dostanú ďalšie úlohy súvisiace s výrobou v závode, kde sa vyrába aj plne elektrický Mercedes-Benz EQS.

Pri pohľade na svojich hlavných domácich konkurentov, ktorí tiež spájajú predaj svojich vlajkových vozidiel s inými modelmi, BMW v prvej polovici roku 2024 vzrástlo, zatiaľ čo Audi kleslo. Dopyt po modeloch radu 7 a 8 sa do júna zvýšil o 11,4 % na 30 249 vozidiel. Luxusné, športové autá Audi segmentu D utrpeli stratu 16,5 % na 8 487 vozidiel. Výroba týchto veľkých modelov Audi klesla od januára do júna o neuveriteľných 46 % na iba 5 788 vozidiel.

Mercedes pracuje na aktualizácii triedy S v polovici cyklu. Koncom júna generálny riaditeľ Ola Källenius vyhlásil, že spoločnosť míňa “oveľa viac”, ako zvyčajne investuje do faceliftovaného modelu. Spoločnosť uvoľnila svoje príliš ambiciózne ciele v oblasti elektromobilov tým, že sa rozhodla naliať viac peňazí do spaľovacích motorov. Z troch nemeckých veľkých sedanov je trieda S jediná, ktorá stále ponúka dvanásťvalcový motor, ale je k dispozícii iba pre luxusné, športové autá Mercedes- Maybach.

Treba si pripomenúť, že ešte pred niekoľkými rokmi existovali aj luxusné, športové autá Mercedes-Benz S Coupé a S Cabrio. Obe boli vyradené zo zostavy a nepriamo nahradené novým duom 2+2 GT Coupe a SL.

zdroj: motor1.com


Facelift Audi RS3 dostal karbónové sedadlá20. August 2024

Po vytvorení rekordu na kolo pre najrýchlejší kompaktný automobil na Nürburgringu sú nové, luxusné, športové autá Audi RS3 pripravené na konkurenciu. Označenie nové môže byť trochu zavádzajúce, pretože ide len o facelift v polovici predajného cyklu pre malú päťvalcovú raketu Audi. Vylepšený model dostane prepracovanú mriežku chladiča lemovanú inteligentnejšie vyzerajúcimi Matrix LED svetlometmi s voliteľnými vzormi denných svetiel.

Kosoštvorcový vzor, ktorý vidíte na jednorámovej mriežke chladiča, sa opakuje na aktualizovaných prívodoch vzduchu, ktoré majú zvislé čierne čepele. Pre agresívnejší postoj sú teraz nad predným splitterom tri otvory, ktoré vytvárajú ilúziu širšieho auta. Audi tvrdí, že nový vzhľad pripomína Quattro S1 Pikes Peak z roku 1987. Je pre nás ťažké odhaliť podobnosti.

Vzadu majú zadné svetlá novú grafiku, zatiaľ čo nárazník teraz obsahuje dva bočné vertikálne reflektory a tretí reflektor pretínajúci difúzor. Audi k známym farbám karosérie Kyalami Green a Kemora Grey pripája metalické Ascari Blue a Progressive Red. Luxusné, športové autá Audi RS3 idú prvýkrát do predaja aj v sivej farbe Daytona s matným povrchom. Spomínaná mriežka chladiča a difúzor sa vždy dodávajú v čiernej farbe, či už vo vysokolesklom alebo tlmenejšom matnom vzhľade.

Štandardné 19-palcové originál disky Audi majú tiež matnú čiernu povrchovú úpravu a možno ich nahradiť voliteľnými diskami prevzatými z edície RS3 Performance Edition. Luxusnejšie kolesá môžu byť v matnej tmavošedej alebo lesklej čiernej metalíze s dvojfarebným dizajnom.

Zreteľnejšie zmeny nastali vo vnútri, kde Audi RS3 dostáva voliteľné karbónové predné sedadlá, podobne ako ponúkajú luxusné, športové autá BMW M2. Tie kombinujú kožu Nappa pre bočné podpery s mikrovláknom pre stredy a matnou karbónovou zadnou časťou. Bežné športové sedadlá obalené kožou Nappa sú stále k dispozícii pre tých, ktorí nebudú s RS3 často jazdiť na trať.

Ďalšia pozoruhodná zmena sa nachádza na volante, teraz s plochou hornou a spodnou časťou. Dostane červenú značku 12 hodín a tlačidlá rýchleho výberu pre niektoré z jazdných režimov, ktoré budete pravdepodobne používať najčastejšie. Audi tiež dalo radiacej páke plochejší dizajn spolu s niekoľkými červenými akcentmi.

Facelift Audi RS3 si zachováva všetkých päť valcov, ale bez akéhokoľvek ďalšieho vylepšenia. Slávny 2.5 TFSI naďalej produkuje 395 koní v európskej špecifikácii. Šéf Audi Sport Sebastian Grams naznačil, že pred koncom tejto generácie príde viac výkonu, čo bude znamenať koniec radového päťvalcového motora.

Aj keď zatiaľ nie je viac výkonu, Audi urobilo niekoľko vylepšení pod kožou. Adaptívne tlmiče reagujú ešte lepšie vďaka novému algoritmu. Okrem toho inžinieri z Ingolstadtu ďalej vylepšili vektorovanie brzdného momentu, aby umožnili vyššie rýchlosti v zákrutách. K dispozícii sú nové štandardné pneumatiky na mieru a voliteľné semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R.

V Nemecku, kde sa knihy objednávok otvárajú koncom augusta, idú luxusné, športové autá Audi RS3 Sportback do predaja za cenu 66.000,- EUR. Ak chcete RS3 Sedan, Audi si účtuje na 68.000,- EUR.

zdroj: motor1.com


Rimac stavia jednomiestny hyperšport určený len na okruh19. August 2024

Rimac plánuje postaviť luxusné, športové auto len na trať s jedným centralizovaným miestom na sedenie, potvrdil generálny riaditeľ Mate Rimac.

“Teraz sme sa rozhodli posúvať hranice nielen v cestných luxusných, športových autách, ale aj v pretekoch na trati,” povedal Rimac pre Motor1. “Takže staviame traťové auto, jednomiestne, ktoré bude rýchlejšie ako akékoľvek pretekárske auto na väčšine tratí. Rýchlejšie ako Formula 1, rýchlejšie ako Le Mans.”

Tento typ auta je veľkým odklonom pre chorvátsku výkonnostnú značku, ktorá predtým vyrábala len dvojmiestne elektrické, luxusné, športové autá na bežné cesty. Rimac ďalej uviedol, že auto bude mať kokpit v štýle uzavretej kabíny a nebude založené na Nevere, ale skôr bude sedieť na vlastnej, odlišnej platforme.

“Pravdepodobne vám to ukážeme tento rok a budúci rok urobíme prvé podujatia na trati,” povedal Rimac pre Motor1.

Na otázku, či Rimac plánuje s autom uviesť na trh sériu špecifikácií, Mate povedal, že spoločnosť plánuje najskôr vytvoriť niekoľko nových rekordov. Generálny riaditeľ potvrdil pre Motor1, že jednomiestne vozidlo bude len na trati, nebude mať v úmysle ísť po ceste. Ale nebude to ani v súlade so žiadnym existujúcim súborom pravidiel.

“Bezpečnosť je tu, ale všetko ostatné? Žiadne pravidlá,” povedal Rimac. “Pôjde to nad rámec pravidiel Formuly 1 alebo LMP.”

Správa o novom Rimac prichádza len niekoľko hodín po tom, čo značka predviedla svoj najnovší výtvor, luxusné, športové autá Rimac Nevera R. Sústredenejšia verzia plne elektrického hyperauta, Nevera R, má výkon 2 107 koní, s udávaným časom z 0-100 km/h za 1.74 sekundy, časom štvrť míle 8.23 sekundy a maximálnou rýchlosťou 425 km/h. Môžeme si len predstaviť, o koľko rýchlejšie môžu byť veci bez obmedzení legálnej cestnej premávky.

zdroj: motor1.com


Vrcholný kabriolet Mercedes-Maybach SL Monogram Series18. August 2024

Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series (predbežné hodnoty, kombinovaná energetická spotreba: 13,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 312 g/km;  ) predstavuje najšportovejší model v doterajšej histórii pre luxusné, športové autá Maybach. Novinkou je aj uzavretý svet farieb a materiálov v exteriéri a interiéri. Vzor Maybach plní funkciu prepájajúceho dizajnového prvku. Je mimoriadne pôsobivý od prednej po zadnú časť vozidla, ako zvonka, tak aj zvnútra. Pri uvedení na trh budú k dispozícii dve starostlivo vybrané koncepcie dizajnu otvoreného dvojmiestneho vozidla: Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series Red Ambience sa vyznačuje novým dvojfarebným lakovaním v obsidiánovom čiernom metalickom laku v hornej časti karosérie a lakom  granátová červená MANUFAKTUR metallic v dolnej časti karosérie. Na modeli Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series White Ambience vytvára obsidiánová čierna metalíza kontrast s opalitovou bielou MANUFAKTUR magno. Mimoriadne žiarivá červená, ako aj elegantná biela farba stelesňujú zmyselnosť, krásu a ľahkosť. Farby tak ideálne vyjadrujú filozofiu a pocit z jazdenia v novom modeli. Na špeciálne želanie zákazníkov sú možné aj ďalšie farby exteriéru. V interiéri žiari ekologicky činená krištáľová biela koža MANUFAKTUR napa Exklusiv a ozdobné prvky v lesklej striebornej chrómovej farbe. Uvádzanie na európsky trh sa začína na jar roku 2025, ďalšie trhy budú nasledovať.

„Naši zákazníci milujú výnimočnosť. Luxusné, športové autá Mercedes-Maybach SL Monogram Series rozširujú našu modelovú rodinu o športové dvojmiestne vozidlo, ktoré vám poskytne maximálny pôžitok z jazdenia s otvorenou strechou. Spája v sebe dynamický pocit z jazdenia so všetkým, čo charakterizuje značku Mercedes-Maybach: excelentným remeselným spracovaním, prepracovanými dizajnovými detailmi a vyberanými materiálmi.“ Daniel Lescow, riaditeľ divízie Mercedes-Maybach, Mercedes-Benz Group AG.

Mercedes-Maybach SL v súlade s filozofiou značky ponúka komplexný zmyslový zážitok. Obrys chrómom zušľachtenej masky chladiča, ktorá je špecifická pre značku, je osvetlený rovnako ako jemne prepracovaný nápis Maybach. Osobitá kapota so stojatou hviezdou Mercedes má v strede pochrómovanú pozdĺžnu plutvu. Na ďalšie zvýšenie exkluzivity je kapota vo farbe obsidiánová čierna na želanie k dispozícii  so zapracovaným vzorom Maybach s jednovrstvovým lakom vo farbe grafitová sivá. Tento proces je veľmi náročný a sčasti sa vykonáva ručne. Kapota sa najprv nalakuje základovým lakom, ktorý sa následne ručne prebrúsi. Potom nasleduje potlač vzorom Maybach. Každý krok procesu podlieha vysokým technickým požiadavkám a vyžaduje maximálnu precíznosť. Napokon sa kapota nalakuje matným čírym lakom, opäť sa ručne prebrúsi a ešte raz sa zušľachtí matným čírym lakom.

Vnútornú stranu svetlometov zdobí vysokokvalitná ružovozlatá farba. Špecifický spojler predného nárazníka zdôrazňuje šírku vozidla prostredníctvom horizontálnych otvorov na prívod vzduchu. Rám čelného skla zušľachťuje lesklý chróm. Ďalšie chrómové vložky sa nachádzajú v bočnom obložení prahov. Mercedes-Maybach SL jazdí na 21-palcových kovaných originál diskoch s dizajnom piatich otvorov alebo s mnoholúčovým dizajnom.

Dômyselne izolovaná protihluková komfortná sklápacia strecha pozostáva z látky vo farebnom odtieni svetlá čierna s decentne integrovaným vzorom Maybach v antracitovej farbe. Zadnú časť vozidla charakterizujú zadné svietidlá so znakom Maybach, osobitý spojler zadného nárazníka s chrómovou ozdobnou lištou, špecifický dizajn difúzora a pre značku typické koncovky výfuku s horizontálnym mostíkom. Individuálny vzhľad oblasti za sedadlami zvýrazňuje aerodynamicky navrhnutá dvojitá vydutina. Spolu s pochrómovanou plutvou na kapote motora dodáva dvojmiestnemu vozidlu veľmi elegantné športové tvary, najmä keď je sklápacia strecha otvorená.

O mimoriadne ušľachtilú atmosféru v interiéri sa postará ekologicky činená krištáľová biela koža napa. Nájdete ju na obloženiach dverí, na stredovej konzole a na komfortných sedadlách typických pre značku. Poťahy sedadiel sa prezentujú novým kvetovaným dizajnom. Aj priestor za sedadlami je zušľachtený bielou kožou. Galvanizované operadlá sedadiel a ozdobné prvky v striebornej chrómovej farbe vytvárajú žiarivý kontrast.

Plnodigitálny združený displej a centrálny displej s elektrickým nastavovaním sklonu prezentujú úvodné animácie a štýly zobrazovania špecifické pre luxusné, športové autá Maybach. Pre značku je typický aj volant, sústava pedálov z ušľachtilej ocele a nástupné lišty z ušľachtilej ocele.

Najvyššie nároky sa vzťahujú aj na jazdný a akustický komfort. Komplexné opatrenia zaručujú nízku hlučnosť a komfortný jazdný zážitok na úrovni značky Maybach. Patrí k nim výfuková sústava s optimalizovanou hlučnosťou, rozsiahly izolačný a absorpčný balík, nastavenie podvozka zamerané na komfort a mäkké ložiská zavesenia motora. 4,0-litrový motor biturbo s výkonom 430 kW (585 k) v kombinácii s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC s jemným radením a prispôsobenou krivkou závislosti akceleračného pedála je zárukou dynamického a suverénneho pôžitku z jazdy na úrovni značky Maybach. Plnovariabilný náhon na všetky kolesá 4MATIC+ ponúka aj na klzkej vozovke vysokú trakciu, vďaka čomu zvyšuje bezpečnosť jazdy. Riadenie zadnej nápravy, ktoré je súčasťou sériovej výbavy, kombinuje agilnosť a stabilitu s cieľom zabezpečiť ľahkú manévrovateľnosť a bezpečnosť jazdy.

Po uvedení vozidla na trh bude značka MAYBACH Icons of Luxury ponúkať v butikoch a v internetovom obchode starostlivo vybranú kolekciu zladenú s novým modelom Mercedes-Maybach SL Monogram Series. Okrem iného zahŕňa aj koženú bundu, tenisky, šál, nákupnú tašku a tašku na psa. Dizajn je inšpirovaný materiálmi a farbami otvoreného dvojmiestneho vozidla.


Nové Lamborghini Temerario je nástupcom Huracanu, má 920 koní17. August 2024

Lamborghini Huracán je preč, čo znamená, že jeho krásny atmosférický motor V10 je tiež mŕtvy. Fanúšikovia rýchlych Lamborghini sa však nemusia obávať, je tu nové luxusné, superšportové auto a od Sant’Agata Bolognese, ktoré sľubuje, že bude ešte vzrušujúcejšie: Zoznámte sa s Lamborghini Temerario.

Lamborghini nazýva Temerario vysokovýkonným elektrifikovaným vozidlom – alebo HPEV – a obsahuje dvojité preplňované 4.0-litrové plug-in hybridné nastavenie V8 s tromi elektromotormi. Celkový výkon je 920 koní a Temerario dosiahne rýchlosť z 0-100 km/h len za 2.7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 350 km/h.

Lamborghini postavilo tento nový motor V8 od základov. Má 90-stupňovú konfiguráciu “Hot V” a plochý kľukový hriadeľ s dvoma turbodúchadlami s maximálnym tlakom 36 psi. Hlavy valcov z liatej hliníkovej zliatiny a titánové ojnice pomáhajú udržiavať nízku hmotnosť, zatiaľ čo unášačky prstov potiahnuté diamantovým karbónom (DLC) vo ventilovom rozvode zaisťujú, že motor sa môže točiť až na 10 000 otáčok za minútu.

K V8 sa pripájajú tri olejom chladené elektromotory s axiálnym tokom. Lamborghini zasunulo zadný motor medzi motor a priečne namontovanú osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Samotný tento elektromotor produkuje až 150 koní. Ďalšie dva motory, umiestnené na prednej náprave, poháňajú predné kolesá a každý má výkon 82 koní. Áno, toto nové luxusné, športové auto Lamborghini má pohon všetkých kolies – ale nebojte sa, je tu funkcia “Drift Mode”, ktorá využíva krútiaci moment na zadných kolesách pri troch rôznych úrovniach výkonu. Temerario má tiež funkciu riadenia štartu.

Batéria má kapacitu 3,8 kilowatthodín. Zapojte Temerario do tradičného AC nabíjacieho portu s výkonom až 7 kilowattov a batéria sa nabije za 30 minút. Dá sa tiež dobiť rekuperačným brzdením alebo priamo s motorom V8 už za 6 minút. Môžete jazdiť výlučne s prednými elektromotormi, ale Lamborghini neuvádza pre luxusné, športové autá Temerario dojazd.

Vizuálne vyzerá Temerario ako zmes väčšieho Revuelta a odchádzajúceho Huracánu. Svetlomety zaberajú malý kúsok každého rohu kapoty – sú ešte štíhlejšie ako Huracán – a trendy šesťuholníkové LED svetlá sedia tesne pod nimi na každej strane predného nárazníka. Temerario má rozložené 20- a 21-palcové originál disky Lamborghini s kovanými alebo uhlíkovými vláknami.

Z profilu nie je Temerario také elegantné ako Huracán. Zavádza väčší aerodynamický otvor tesne pred zadnými kolesami, ktorý zlepšuje prítlak o 103 % v porovnaní s Huracán Evo.

Ľahký balík Temerario Alleggerita – s väčším zadným krídlom, jedinečnou úpravou nárazníka a ráfikmi z uhlíkových vlákien – debutuje pri uvedení na trh a ponúka 158% zvýšenie prítlaku oproti Huracán Evo a zníženie hmotnosti o 30 kg oproti štandardnému Temerariu. Pripojte si karbónový balík a to klesne o ďalšie 2 kg použitím karbónu na zadnom difúzore, krytoch spätných zrkadiel a bočných prívodoch vzduchu.

Pod kožou sú nové ľahké šasi. Namiesto konštrukcie zo zmiešaného hliníka a uhlíkových vlákien je podvozok Temeraria celý hliníkový. To prináša 50 % pokles spotreby materiálu, o 80 % menej tepelne zváraných spojov a 20 % zvýšenie torznej tuhosti. Pomáha tiež udržiavať nízku hmotnosť.

Vo vnútri má Tememerario kabínu v štýle kokpitu posiatu šesťuholníkovými prvkami. Svetlá výška sa zlepšuje o 3,3 cm oproti Huracanu a priestor pre nohy sa zlepšuje až o 4,5 cm. Dokonca aj vysoký hráč NBA by mohol v tomto aute nosiť prilbu, hovorí Lamborghini.

8,4-palcový vertikálny dotykový displej zdobí stred prístrojovej dosky, zatiaľ čo vodič má prístup k 12,3-palcovému digitálnemu prístrojovému panelu a spolujazdec má o niečo menší 9,1-palcový dotykový displej.

Jedna vec, ktorú zatiaľ nevieme, je, koľko budú luxusné, športové autá Lamborghini Temerario stáť. Viac o Lamborghini Temerario sa dozvieme, keď sa začne predávať koncom tohto roka alebo začiatkom roka 2025.

zdroj: motor1.com


Edícia Porsche 911 Turbo 50 Years má špeciálny interiér16. August 2024

Pred päťdesiatimi rokmi, v októbri, Porsche na autosalóne v Paríži predstavilo prvé sériové Porsche 911 Turbo, legendárnu 930. Toto výročie si pýta nejaké špeciálne luxusné, športové auto, a tak Porsche predstavuje model 911 Turbo 50 Years, ktorý debutuje na Monterey Car Week.

Na základe súčasného modelu Porsche 911 Turbo S odkazuje Turbo 50 Years na najstaršie exempláre modelu 911 Turbo. Biely nápis Porsche na dverách je kývnutím na koncept Turbo RSR, ktorý bol predstavený na autosalóne vo Frankfurte v roku 1973, rovnako ako tartanové obloženie interiéru. Tartan bol tiež použitý v prvom cestnom luxusnom, športovom aute Porsche 911 Turbo, modeli z roku 1974, ktorý bol darovaný dcére Ferdinanda Porsche Louise Piech k jej 70. narodeninám, a v prvých sériových 930kách.

Vo vnútri aj zvonku majú luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo 50 Years akcenty v “Turbonite” od Porsche, hnedo-šedej farbe používanej výlučne na modeloch Turbo, a ozdobné prvky v antracitovo sivej farbe. Na veku zadnej paluby je malé turbodúchadlo a grafika “1974-2024″ a keď otvoríte dvere, na zemi sa premieta malý obraz turba. V celom interiéri nájdete aj logá “Turbo 50″.

K dispozícii je tiež voliteľný dizajnový balík Heritage, ktorý pridáva voliteľné pretekárske číslo na dverách a viac bielych exteriérových akcentov, ktoré odkazujú na pôvodný koncept Turbo RSR. Vo vnútri získate ešte viac tartanu a historický erb Porsche na kapote a volante.

Porsche vyrobí 1 974 exemplárov Turbo 50 Years a nie je to lacné. Základná cena by mala byť okolo 260.000 EUR, čo je o 25.000 EUR viac ako štandardné luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S.

zdroj: motor1.com


Záruka Ferrari nie je obmedzená počtom kilometrov15. August 2024

Ikonický taliansky výrobca supršportov Ferrari predáva vysoko špecializované, luxusné, športové autá s jedinečnými prípadmi použitia. Množstvo záručných a certifikačných programov ako také odráža špecifické potreby zákazníkov. Ferrari ponúka najmenej tri rôzne typy záruk, od záruky výrobcu na nové autá až po špecializované krytie hybridných batérií vo vozidlách ako LaFerrari a SF90 Stradale.

Spoločnosť, ktorá je zvyčajne zahalená nejednoznačnosťou, zdieľala niekoľko exkluzívnych detailov, ktoré objasňujú, ako tieto záruky fungujú, na ktoré diely sa vzťahuje a ktoré luxusné, športové autá spĺňajú podmienky. Spoločnosť sa tiež podelila o to, čo presne je potrebné na to, aby Ferrari dosiahlo certifikáciu Classiche.

Ako každá automobilka, aj Ferrari ponúka továrenský záručný program so všetkými svojimi novými cestnými autami bez ohľadu na cenu alebo vzácnosť. A ako väčšina výrobcov, továrenská záruka sa vzťahuje na komplet auto po dobu troch rokov, s výnimkou pravidelného opotrebovania. Tým sa však podobnosti končia.

Zatiaľ čo vaša priemerná záruka na nové auto má limit najazdených kilometrov, Ferrari nie. Toto je záruka s neobmedzeným počtom najazdených kilometrov. To teoreticky znamená, že každý nový majiteľ Ferrari môže najazdiť stovky tisíc kilometrov na svojom aute v rozpätí prvých troch rokov a stále byť pokrytý všetkým, čo sa pokazí.

Aj keď sme si istí, že takéto okrajové prípady s vysokým počtom najazdených kilometrov existujú, Ferrari nebolo schopné poskytnúť žiadne konkrétne príklady.

Úplné pokrytie bude pravdepodobne závisieť od dodržiavania prísnych postupov údržby vykonávaných na certifikovaných opravovniach Ferrari. Je nepravdepodobné, že predajca pokryje výmenu nového motora, ak sa objavíte po 100.000 km a bez záznamu o minulom servise. To však platí pre väčšinu záruk na auto.

Myšlienka štandardnej ponuky záruky na neobmedzený počet najazdených kilometrov je zrejmá. Ferrari vie, že väčšina majiteľov nebude veľa jazdiť na svojich autách, čo znamená, že nezaplavia predajcov záručnými nárokmi. Kupujúcim to však dáva pokoj s vedomím, že môžu jazdiť na svojich autách toľko, koľko chcú, bez obáv z limitu najazdených kilometrov. Je to obojstranne výhodné.

Po uplynutí továrenskej záruky vám Ferrari predá predĺženú záruku s názvom Extended Coverage Plus. Predstavte si to ako štvorročné predĺženie záruky výrobcu.

Platí tu všetko, na čo sa vzťahuje továrenská záruka, čo znamená krytie od nárazníka k nárazníku. Spotrebný materiál, ako sú brzdy a pneumatiky, samozrejme nie je krytý, rovnako ako iné opotrebované položky.

Nie každé ojazdené Ferrari sa kvalifikuje na Extended Coverage Plus. Aby ste boli oprávnení, vaše Ferrari musí byť mladšie ako 15 rokov a musí mať v čase nákupu najazdených menej ako 120.000 km.

Takmer každé moderné Ferrari má nárok na spárovanie s programom Extended Coverage Plus. Všetky verzie 488, Portofino, F8, SF90, 296, 812, Roma a Purosangue sa kvalifikujú. Dokonca aj luxusné, športové autá ako LaFerrari a Monza môžu získať rozšírenú záruku. Len niekoľko vybraných Ferrari z limitovanej série, ako napríklad Daytona SP3, sa nekvalifikuje.

Ferrari odmietlo zdieľať cenové čísla pre program Extended Coverage Plus s tým, že v konečnom dôsledku je cena medzi vami a predajcom. Očakávajte však, že cena sa bude líšiť v závislosti od toho, či máte auto s motorom V8, V12 alebo hybridné auto.

Power15 je ďalšia záruka. Predstavte si ju ako akúsi “záchytnú” záruku, ktorá sa má vzťahovať na Ferrari do 15 rokov, na ktoré by sa inak nemuseli vzťahovať dve vyššie uvedené záruky. Vzťahuje sa na autá s najazdenými až 100.000 alebo 120.000 km (v závislosti od modelu).

Aj keď Power15 nie je kompletná záruka, jeho pokrytie je pomerne rozsiahle. Ponúka sa ročne a o všetky veľké veci, o ktoré sa oplatí starať, je postarané. Tu je úplný zoznam položiek, na ktoré sa vzťahuje Power15, podľa Ferrari:
- Chladiaci a vstrekovací systém
- Motor
- Brzdový systém
- Systém riadenia a odpruženia
- Klimatizácia
- Elektrické komponenty
- Výsuvná pevná strecha
- Systém regulácie výfukových plynov a emisií
- Prevodovka a prevodovka

Prejdite na balík “Main Power15″ a táto záruka sa bude vzťahovať aj na bežnú údržbu, ako je výmena oleja.

Práve prostredníctvom tejto záruky môžu majitelia LaFerrari pokryť svoje zložité hybridné systémy. Batéria je pre tieto autá obzvlášť drahým miestom zlyhania, a preto záruka stojí pre luxusné, športové autá LaFerrari o niečo viac.

Aj keď sa program Power15 v súčasnosti nevzťahuje na žiadnu inú hybridnú batériu Ferrari, spoločnosť ponúka predĺženú záruku špeciálne na batérie, ktoré sa nachádzajú v plug-in modeloch, ako sú Ferrari SF90 a 296 GTB.

Rovnako ako v prípade programu Extended Coverage Plus, Ferrari odmietlo zdieľať presné ceny, pretože konečné čísla určuje predajca. Ale rovnako ako tento program, ceny sa líšia v závislosti od auta, hnacieho ústrojenstva a toho, či ide o hybridné systémy.

zdroj: motor1.com