Pagani elektrický superšport tak skoro nepostaví29. November 2023

Minulý týždeň Pagani debutovalo s roadsterovou verziou hyperšportu Imola. Zakladateľ Horacio Pagani sa zúčastnil premiéry so svojím synom Christopherom a dvojica odpovedala na otázky zástupcov médií a pre agentúru Bloomberg povedala, že elektrické, luxusné, športové auto od spoločnosti Pagani tak skoro nepríde.

Najmä vďaka veľkorysému použitiu uhlíkových vlákien nový roadster Imola pred pridaním všetkých potrebných kvapalín nakloní váhu na 1.259 kg. Pokiaľ ide o hmotnosť, tieto čísla ho zaraďujú do super ligy, ale očividne ide o silné schopné luxusné, športové auto s motorom V12 pod kapotou.

V skutočnosti bola nízka hmotnosť vždy jednou z najdôležitejších výhod vozidiel Pagani a prechod na batériový elektrický pohon, povedal Horacio, bude mať negatívny vplyv na hmotnosť a celkový výkon vozidla. “Je to také odlišné, že strácate trochu zábavy,” povedal Horacio Pagani.

Minulé leto správa od spoločnosti Autocar tvrdila, že Pagani opustil svoje výskumné úsilie v oblasti elektromobilov, ktoré začal v roku 2018. Pagani však potvrdil, že automobilka bude naďalej investovať do elektrických technológií a vyvíjať batérie a elektromotory na použitie v budúcnosti. Zdá sa však, že ešte chvíľu potrvá, kým spoločnosť vydá svoje luxusné, športové auto s nulovými emisiami.

Počas ázijsko-tichomorského debutu Utópie v Hongkongu Horacio diskutoval aj o automobilovom priemysle z globálnejšej perspektívy. Pýtali sa ho na čínsky priemysel elektromobilov a povedal, že “ceny automobilov sú lacnejšie ako európske značky, a preto výrobcovia európskych automobilov musia venovať veľkú pozornosť a vynaložiť veľa úsilia, aby sa pokúsili zostať na tomto špecifickom trhu a zostať konkurencieschopní.”

Krajina má v súčasnosti najväčší trh s elektromobilmi na planéte a Pagani verí, že “v segmente EV existuje veľa príležitostí pre čínske značky a v skutočnosti to robia veľmi dobre, pokiaľ ide o produkty a ceny.”

zdroj: motor1.com