Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport je len pre Európu4. Jún 2024

Volkswagen pridáva do svojej typickej modelovej rady ďalšie korenie. Nové, luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI Clubsport, založené na faceliftovanom GTI, zdedili aktualizované svetlá z pravidelného GTI. Silnejší derivát dostane iný predný nárazník a robustný zadný spojler. Obsahuje tiež väčšie 18-palcové originál disky Volkswagen v štýle Quadrifoglio alebo voliteľnú 19-palcovú súpravu.

Rozdiel vo výkone medzi týmito dvoma sa zmenšil s vydaním modelov Mk8.5. Zatiaľ čo štandardný GTI získal ďalších 20 koní za celkovo 261 koní, Clubsport naďalej dosahuje výkon 296 koní. Zostávajúci rozdiel 35 koní je však stále relevantný.

Rovnako ako jeho predchodca, prepracované luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI Clubsport prichádzajú výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Nové bežné GTI dostane rovnaké DSG, pre alternatívu bez manuálnej prevodovky, pretože VW upustil od manuálneho radenia s týmto faceliftom v polovici cyklu. Stojí za zmienku, že počas generácie Mk7 bol Clubsport ponúkaný s tromi pedálmi.

Zatiaľ čo menšia príchuť GTI potrebuje 5.9 sekundy, kým dosiahne 100 km/h, jeho silnejší bratranec zvládne rovnakú rýchlosť za 5.6 sekundy. Oba sú elektronicky obmedzené na 250 km/h, ale Clubsport dostane voliteľný pretekársky balík, ktorý uvoľní obmedzovač na 280 km/h. Tento balík sa dodáva aj s výfukom Akrapovič. Prejdite na hardcore variant GTI a VW osladí model robustnejšími brzdami. Okrem toho luxusné, športové auto dostane aj špeciálny režim pre jazdný profil Sport, ktorý veci ešte viac vyostrí.

Oba tieto luxusné, športové autá sa štandardne dodávajú s diferenciálom s obmedzeným preklzom a progresívnym riadením, ako aj voliteľným adaptívnym systémom Dynamic Chassis Control (DCC). Vo vnútri dynamické duo zdieľa zväčšenú 12,9-palcovú dotykovú obrazovku pre nový a vylepšený informačno-zábavný systém, aspoň tak hovorí VW. Rovnako ako u bežného Golfu, dotykové posuvníky sú konečne osvetlené. Je tu viac dobrých správ, o ktoré sa môžete podeliť, pretože volant sa namiesto kapacitných tlačidiel vráti k bežným tlačidlám.

Nový Clubsport oslávi svoj verejný debut tento týždeň na okruhu 24 hodín Nürburgring a neskôr v tomto roku sa začne predávať výhradne v Európe.

zdroj: motor1.com