Nový twin-turbo motor V8 od Lamborghini ponúkne 800 koní21. Máj 2024

S koncom výroby modelu Huracan končí aj slávny atmosférický motor V10 Lamborghini. Talianska spoločnosť však neopúšťa podnikanie v oblasti výroby vzrušujúcich motorov. Lamborghini odhalilo prvé detaily twin- turbo motora V8, ktorý dostanú nové, luxusné, športové autá Lamborghini- náhrada za model Lamborghini Huracán.

Hlavným údajom je červená čiara 10 000 otáčok za minútu. Vysoká podľa akéhokoľvek štandardu, nehovoriac o preplňovanom motore. Iba luxusné, športové autá Mercedes-AMG One, Aston Martin Valkyrie a T.33 a T.50 spoločnosti Gordon Murray Automotive majú vyššie otáčky.

Tento nový motor má objem 4,0 litra a maximálny výkon 800 koní medzi 9 000 a 9 750 ot./min. Je to plochý motor V8 s turbodúchadlami umiestnenými v údolí medzi radmi valcov. Prirodzene, má suchú vaňu, aby sa zabezpečilo správne mazanie vo všetkých jazdných situáciách, a má tiež priame vstrekovanie.

Aby boli otáčky motora také vysoké, potrebujete veľmi ľahkú rotujúcu zostavu, takže tento motor V8 dostane titánové ojnice. Lamborghini sa tiež zbavuje tradičných kohútikov s vedrom a podložkou, aby otvorilo a zatvorilo ventily v prospech pevných nasledovníkov prstov. Sledovač prstov je v podstate kovová páka, ktorá otvára ventil, keď sa nad ním valí lalok vačkového hriadeľa. Sledovače prstov sú ľahšie ako kohútiky typu bucket-and-shim, a preto umožňujú vyššie otáčky motora. Je to systém ventilových jednotiek, ktorý je bežnejší v pretekárskych motoroch a športových motorkách, ale Ferrari ich používa na svojom motore V12, rovnako ako Porsche s objemom 4,0 litra a Ford s niektorými svojimi Mustangmi V8.

To všetko je doplnené o hybridný systém podobný tomu, ktorý sa používa v novom modeli Revuelto. Lamborghini spája motor s elektromotorom schopným dodať 147 koní a medzi motorom a priečne namontovanou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Je to rovnaká prevodovka, akú používajú luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto, ale zatiaľ čo model V12 má svoj elektromotor namontovaný na vrchole prevodovky a pripojený oddelene od motora, nástupca Huracanu má svoj motor v tradičnejšej polohe medzi motorom a prevodovkou. Je to tiež motor s axiálnym tokom a aj keď nemusíte presne vedieť, čo to je, vedzte, že je oveľa užší ako tradičný elektromotor. McLaren a Ferrari tiež používajú motory s axiálnym tokom pre svoje nové hybridné, luxusné, športové autá.

Lamborghini hovorí, že nástupca Huracanu má trojmotorový hybridný systém, takže predpokladáme, že má motor pre každé predné koleso ako Revuelto. Spoločnosť však o tom neposkytla žiadne ďalšie podrobnosti.

Práve teraz Lamborghini už preteká s týmto motorom V8 v prototype SC63 LMDh, aj keď tu má objem 3,8 litra a páry s veľmi odlišným druhom hybridného systému. Nástupcu Huracanu uvidíme v auguste.

zdroj: motor1.com