Nový Mercedes-AMG GLC je v dvoch výkonných vyhotoveniach2. August 2023
Väčší výkon, viac výbavy, viac potešenia z jazdy: nové luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLC s množstvom inovácií nahrádzajú svojho veľmi úspešného predchodcu. Vysokovýkonné SUV je k dispozícii v rámci dvoch výkonových stupňov a vyhotovení: ako základný model GLC 43 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 10,2 – 9,8 l/100 km, kombinované emisie CO2: 232 – 223 g/km) a ako prvé vysokovýkonné hybridné SUV GLC 63 S E PERFORMANCE (kombinovaná spotreba paliva: 7,5 l/100 km, kombinované emisie CO2: 170 g/km, kombinovaná spotreba elektriny: 12,7 kWh/100 km).
„Model Mercedes-AMG GLC SUV má u našich zákazníkov absolútny úspech. Obidva naše odlišne štylizované varianty na športovo-mestský životný štýl predstavujú suverénne všestranné, luxusné, športové autá a sú precízne prispôsobené individuálnym želaniam zákazníkov. Okrem toho platí, že s pohonom E PERFORMANCE v modeli GLC 63 S prinášame na trh prvé vysokovýkonné hybridné SUV. Náhon na všetky kolesá, aktívne riadenie zadnej nápravy a rýchlo radiaca prevodovka umocňujú emocionálny a pre AMG typický zážitok z jazdy.“ Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.
Model Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC je vybavený 2,0-litrovým štvorvalcovým motorom AMG s elektrickým turbodúchadlom, ktorý má výkon 310 kW (421 k) a vďaka remeňom poháňanému štartovaciemu generátoru (RSG) dokáže v dolnej oblasti rozsahu otáčok na krátky čas disponovať ďalším zvýšením výkonu o 10 kW (14 k). K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy, stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním sily s dôrazom na zadnú nápravu, prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením.
Exkluzívne hybridné pohonné ústrojenstvo Mercedes-AMG v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE je po technickej stránke majstrovským dielom. Kombinuje 2,0-litrový turbomotor AMG s jednotkou elektrického pohonu (EDU) na zadnej náprave, čo umožňuje dosiahnuť strhujúci jazdný zážitok s vysokou účinnosťou. Nezávislé hybridné usporiadanie prináša nielen výrazne citeľný ťah, ale aj ešte vyváženejšie rozloženie hmotnosti, z čoho profitujú dynamika jazdy a ovládateľnosť vozidla. Okamžitá reakcia elektrického pohonu na zadnej náprave, rýchly nárast krútiaceho momentu, ako aj rýchle odovzdávanie výkonu sú veľmi výnimočné vlastnosti.
V závislosti od jazdného programu a jazdného stavu platí, že elektromotor dokáže podľa potreby zvýšiť výkon a krútiaci moment. Výsledkom je buď mimoriadne komfortný, alebo na výkon orientovaný pocit z jazdy. Vozidlo umožňuje aj čisto elektrické jazdenie. Elektrické hnacie ústrojenstvo aj vysokovýkonný akumulátor s napätím 400 V sú exkluzívnymi výsledkami vlastného vývoja značky AMG. Rovnako ako vo Formule 1™ platí, že akumulátor s inovatívnym priamym chladením článkov je cielene navrhnutý na rýchle odovzdávanie výkonu a rýchle ukladanie energie. Kombinovaný systémový výkon je 500 kW (680 k), kombinovaný systémový krútiaci moment má hodnotu 1 020 Nm.
Ďalším vrcholom je nový plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ktorý prináša ešte väčšie potešenie z jazdy. V tejto súvislosti treba spomenúť aj sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré kombinuje agilnosť a stabilitu.
Dynamický a súčasne luxusný charakter nových variantov modelu Mercedes‑AMG GLC zvýrazňuje aj množstvo vonkajších a vnútorných prvkov špecifických pre AMG. V rámci dizajnu exteriéru patria k nim obloženie chladiča špecifické pre AMG s vertikálnymi výstuhami, ako aj samostatný spojler predného nárazníka s krídelkami a pochrómovaným ozdobným prvkom. Krídelká, veľké otvory na nasávanie vzduchu a prieduchy cielene usmerňujú prúdiaci vzduch, ktorý sa využíva pri rôznych funkciách. Dizajn dopĺňajú harmonicky integrované bočné obloženia prahov, spojler zadného nárazníka so vzhľadom difúzora (GLC 43) alebo s dodatočnou doskou difúzora (GLC 63 S) a dve dvojité koncovky výfuku (s kruhovým prierezom pre GLC 43 a lichobežníkovým prierezom pre GLC 63 S).
O športový charakter interiéru sa postarajú sedadlá AMG so svojráznym vzhľadom a poťahmi z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna MICROCUT AMG. Na želanie je k dispozícii koža a koža napa s vyrazeným erbom AMG na predných opierkach hlavy. Na želanie sú k dispozícii aj sedadlá AMG Performance.
V tejto súvislosti treba spomenúť aj sériový volant AMG Performance potiahnutý kožou napa (GLC 43) alebo kombináciou koža napa/mikrovlákno MICROCUT (GLC 63 S). Volant je dole sploštený, v oblasti uchopenia perforovaný a je vybavený striebornými hliníkovými radiacimi páčkami. Dve okrúhle tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie rôznych funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy, ako aj jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT. Športovo-luxusnú atmosféru auta dotvárajú športové pedále AMG, podlahové rohože AMG a osvetlené nástupné lišty s nápisom AMG.
Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG. Patria k nim samostatné zobrazenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole, ktorý je orientovaný na výšku, ako aj na projekčnom displeji (na želanie). Štýl Superšportový, ktorý je exkluzívny pre AMG, prináša možnosť zobrazenia rôzneho obsahu prostredníctvom vertikálnej štruktúry. Patrí sem aj ponuka nastavení, v ktorej sa zobrazujú aktuálne nastavenia podvozka alebo prevodovky. V štýle Superšportový si vodič môže dať zobraziť aj navigačnú mapu alebo údaje o spotrebe.
Súčasťou výbavy je aj funkcia AMG TRACK PACE (sériovo pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLC 63 S, na želanie pre GLC 43), ktorá slúži ako záznamník dát pri jazdení na pretekárskej trati. Počas jazdy na pretekárskej trati softvér desaťkrát za sekundu zaznamenáva viac ako 80 špecifických dát vozidla, napríklad rýchlosť, zrýchlenie a uhol natočenia kolies. Rovnako informatívne je aj zobrazovanie časov jednotlivých kôl a sektorov, ako aj ďalšie tréningové a analytické nástroje.