Nový Lotus Emeya ponúka 905 koní a aktívnu aerodynamiku9. September 2023
Lotus dnes predstavil svoju novú vlajkovú loď, Emeya, na trblietavej udalosti v New Yorku. Elektrický štvordverový sedan, donedávna známy ako typ 133, bude predstavovať novú výzvu pre luxusné, športové autá ako Tesla Model S a Porsche Taycan Turbo. Chváli sa špičkovými technológiami a je prvým štvordverovým sedanom značky po Carltone založenom na Opel Omega z roku 1990.
Aerodynamika je v popredí sedanu. Nový Lotus má vpredu aktívnu mriežku, ktorá sa prvýkrát objavila na SUV Eletre, ktorá znižuje odpor vzduchu a zvyšuje účinnosť pri zatvorení a chladí batériu a brzdy pri otvorení. K dispozícii je tiež aktívny predný spojler, aktívny difúzor inšpirovaný motoristickým športom a aktívny zadný spojler na maximalizáciu prítlaku.
Udržateľné materiály sú stredobodom pozornosti interiéru pre luxusné, športové autá Lotus Emeya. Lotus je prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý používa nový typ priadze. Na čalúnenie priestoru pre cestujúcich používa značka priadzu získanú z bavlneného odpadu v módnom a odevnom priemysle. Nie je to len forma udržateľného luxusu, ale v porovnaní s kožou tiež šetrí hmotnosť.
Lotus tiež používa procesy, ako je fyzické nanášanie pár (PVD) na kovové povrchové úpravy na určitých povrchoch kabín. Alcantaru, polyuretán z ultratkanín a kožu Nappa nájdete aj v iných oblastiach.
V interiéri sú viac než len udržateľné materiály. Systém 3D priestorového zvuku KEF integruje potlačenie hluku; Vibračné senzory inštalované na vonkajšej strane detekujú pohyb pneumatík a odpruženia. Algoritmy potom generujú “akustické signály proti fázovaniu” prostredníctvom reproduktorov, aby obmedzili rušenie. Pre vodiča je k dispozícii 55-palcový head-up displej s rozšírenou realitou pre rýchly prístup k dôležitým informáciám. Má tiež digitálne zrkadlá a moduly LiDar ako v luxusnom, športovom aute Lotus Eletra.
Emeya jazdí na rovnakej platforme ako luxusné, športové autá Lotus Eletre, zákazková elektrická prémiová architektúra (EPA) odvodená od architektúry Geely Sustainable Experience Architecture (SEA). Očakáva sa, že bude mať podobný dojazd ako Eletre, ktorý dokáže prejsť 620 km v optimistickom cykle WLTP. Má 102 kWh batériu, o niečo menšiu ako 112 kWh batéria Eletre, ktorá sa môže nabíjať výkonom 350 kilowattov. 150 km dojazdu je možné pridať za päť minút – 10-80% trvá 18 minút s 350 kW DC rýchlonabíjačkou.
Údaje o výkone sa pohybujú v teritóriu hyperšportov. S výkonom 905 koní a krútiacim momentom 726 libier môže sedan zrýchliť z 0-100 km/h za 2.8 sekundy. Najvyššia rýchlosť elektromobilu s pohonom všetkých kolies je obmedzená na 265 km/h. Výkon je vedený do všetkých štyroch kolies prostredníctvom dvojstupňovej prevodovky a Lotus tvrdí, že brzdový systém je “pretekársky”. Pokiaľ ide o technológiu podvozka, nastaviteľné odpruženie dokáže analyzovať cestu pred vami 1 000-krát za sekundu.
“Toto je úplne nový Lotus, niečo, čo sme nikdy predtým nevideli. Na základe toho, čo Lotus dodnes dosiahol, sme vytvorili luxusné, športové auto, ktoré prináša vynikajúci výkon pre nadšencov jazdy, navrhnuté tak, aby vzbudzovali dôveru a vzrušenie,” povedal Ben Payne, viceprezident dizajnu spoločnosti Lotus Group.
Spoločnosť odhalí ďalšie podrobnosti vo štvrtom štvrťroku 2023 a začiatok výroby je naplánovaný na rok 2024 v závode značky vlastnenom spoločnosťou Geely v čínskom Wu-chane, kde sa Lotus Eletre už vyrába. Keď bude výroba luxusných, športových automobilov Lotus Emeya a Eletre v plnom prúde, pravdepodobne do roku 2025, značka očakáva, že 30% jej celkového predaja bude v USA, povedal Johnstone.
Lotus ešte musí preukázať svoju odvahu v ére elektromobilov. Po predaji iba 576 benzínových Emirov v minulom roku (s odvolaním sa na problémy s dodávateľským reťazcom), značka vlastnená spoločnosťou Geely získala tento rok viac ako 17 000 objednávok z kombinácie Eletre a Emira. Výroba posledne menovaného prebieha podľa Johnstona v plnom prúde.
Jeho súčasná kniha objednávok zjavne prekonala všetky predchádzajúce predajné rekordy a nové modely ako Emeya by mohli prispieť k obratu jej šťastia.
zdroj: motor1.com