Nový Aston Martin Vanquish sa vracia ku koreňom s motorom V123. September 2024
Aston Martin oživuje jedno z najväčších mien v celom automobilovom svete, navyše s motorom V12. Do predaja prichádzajú nové, luxusné, športové autá Aston Martin Vanquish.
Po šesťročnej absencii a zrušenom pokuse o výrobu superauta s motorom v strede je Aston Martin Vanquish späť a vracia sa k svojim koreňom. Ide o nehanebne veľké, výkonné, luxusné, športové auto GT, doplnené o 5.2-litrový twin-turbo motor V12 s výkonom 824 koní a maximálnou rýchlosťou 350 km/h. Aston Martin plánuje postaviť maximálne 1 000 kusov ročne a základná cena je približne 380.000,- EUR.
Motor zdieľa svoje základné rozmery s predchádzajúcim Aston Martin V12, no v porovnaní s predchodcom je výrazne prepracovaný. Na zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu – pri splnení čoraz prísnejších emisných predpisov dostane motor V12 nový blok, hlavy, porty, vačkové hriadele, ojnice, turbodúchadlá, vstrekovače paliva a premiestnené zapaľovacie sviečky. Takže v podstate všetko. Aston Martin hovorí, že motor je “na nerozoznanie” od starého.
Rovnako ako staršie luxusné, športové autá Aston Martin DBS Superleggera, aj tu je motor spárovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou umiestnenou vzadu, aj keď rovnako ako nový Vantage a DB12 dostane elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Motor má tiež novú funkciu s názvom Boost Reserve, ktorá dokáže zvýšiť plniaci tlak nad rámec toho, čo je potrebné pri čiastočnom plyne, takže keď vodič požiada o väčší výkon, je boost pripravený na použitie. Robí sa to starostlivou koordináciou plynu a elektronicky riadenej wastegate. Aston Martin hovorí, že prevodový pomer posledného pohonu bol zvolený tak, aby umožnil vysokú maximálnu rýchlosť, ale zrýchlenie je stále silné – zrýchlenie z 0-100 km/h trvá len 3,2 sekundy.
Rovnako ako všetky moderné, luxusné, športové autá Aston Martin, aj Vanquish má lepený a extrudovaný hliníkový monokokový podvozok, no na rozdiel od DB12 a Vantage má väčšinou karosériu z uhlíkových vlákien. Aston Martin uvádza suchú hmotnosť 1774 kg v najľahšej forme, ale so všetkými kvapalinami potrebnými na jazdu Vanquish prekročí hranicu 1.800 kg. Pneumatiky sú na mieru vyrobené Pirelli P-Zeroes s rozmermi 275/35 vpredu a 325/30 vzadu. Štandardne dostanete aj kované originál disky a karbón-keramické brzdy, ktoré pomáhajú udržať neodpruženú hmotnosť pod kontrolou.
K dispozícii sú aj všetky druhy efektných technológií podvozku. Vanquish používa tlmiče Bilstein DTX, ako sú nové Vantage a DB12, a tiež dostane šesťosovú inerciálnu meraciu jednotku, ktorá pomáha zabezpečiť presnejšie ovládanie tlmičov, e-diferenciálu a systémov kontroly trakcie/stability. K dispozícii je tiež nový systém s názvom Brzdenie v zákrutách, ktorý pomáha zabezpečiť stabilitu zadnej časti pri brzdení v zákrute.
Vo vnútri vyzerá Vanquish veľmi podobne ako ostatné súčasné, luxusné, športové autá Aston Martin, doplnený o novú stredovú konzolu plnú fyzických ovládacích prvkov a na mieru vyrobený informačno-zábavný systém. Jednou z veľkých kritik starších modelov Aston Martin bol ich nevýrazný interiér a zdá sa, že kabína Vanquish je všetko, len nie nevýrazná.
Je to len tretíkrát, čo Aston Martin použil menovku Vanquish. Jeho predchodcovia sú veľmi obľúbené, luxusné, športové autá, vlajkové vozidlá V12 GT, takže aj tento nový má čo napĺňať.
zdroj: motor1.com